Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 528, 529, 530
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
new1
HV kasutaja

liitunud: 02.06.2007




sõnum 16.11.2025 18:08:48 vasta tsitaadiga

Ehh, 4 minutit ja jube tüütu icon_biggrin.gif, võid ju hommikuti ja õhtuti ümber linna auringe teha enne ja peale tööd, kui 4 minutiga tööle jõudmine liiga tüütu on ja sel ajal hommikul magada või midagi muud targemat teha ei mõista icon_biggrin.gif.
Kommentaarid: 8 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 8
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 16.11.2025 18:11:42 vasta tsitaadiga

Auto läheb katki nii ju, see ongi tüütu lõpuks
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
jeesus188
kodustatud
jeesus188

liitunud: 14.04.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 16.11.2025 18:51:51 vasta tsitaadiga

Mõni mode võiks küsitluse lisada

Kas eelsoojendus autol olemas?
A manuaalselt pistan juhtme pistikusse hommikul
B saadan naise hommikul autot käivitama
C mis elukas see veel on
D vajutan äpis/puldis nuppu ja auto läheb soojaks

_________________
This message was sent from space using stargate
Inimene on troopiline AHV icon_wink.gif Aga kes on naine? Valge on ka inimene !
"Vaese inimese juttu räägid. Kui tundub kallis, siis on see kellelegi teisele mõeldud"
Kommentaarid: 71 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 64
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 16.11.2025 18:58:49 vasta tsitaadiga

Kalender lülitab, mitte ei pea manuaalselt koopainimese kombel lülitama kuskilt vms.
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
jeesus188
kodustatud
jeesus188

liitunud: 14.04.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 16.11.2025 19:10:43 vasta tsitaadiga

Janis kirjutas:
Kalender lülitab, mitte ei pea manuaalselt koopainimese kombel lülitama kuskilt vms.

Kalender teab millal sõitu lähed?
Selline elu on vist räigelt igav ja automaatne....lisa kalenrisse kirjeid kogu aeg...lõputu küünlapäev

Ma sõidan siis kui vaja, mitte siis kui kalender ütleb icon_smile.gif

_________________
This message was sent from space using stargate
Inimene on troopiline AHV icon_wink.gif Aga kes on naine? Valge on ka inimene !
"Vaese inimese juttu räägid. Kui tundub kallis, siis on see kellelegi teisele mõeldud"
Kommentaarid: 71 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 64
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 16.11.2025 19:16:15 vasta tsitaadiga

No siis saab lülitada ise ka aga teab millisel hommikul on vaja sooja lükata
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
jeesus188
kodustatud
jeesus188

liitunud: 14.04.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 16.11.2025 19:21:40 vasta tsitaadiga

Janis kirjutas:
No siis saab lülitada ise ka aga teab millisel hommikul on vaja sooja lükata

No saan ka hommikul stardiaja panna

Ülejäänud päeva võid oma kalendriga tagumikku pühkida kui sul just lõputu küünlapäev pole

_________________
This message was sent from space using stargate
Inimene on troopiline AHV icon_wink.gif Aga kes on naine? Valge on ka inimene !
"Vaese inimese juttu räägid. Kui tundub kallis, siis on see kellelegi teisele mõeldud"
Kommentaarid: 71 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 64
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 16.11.2025 19:26:38 vasta tsitaadiga

Aga kalendris on asjad ikka kirjas ja siis lihtsalt ei pea ise midagi tegema lõpuks. Talveperioodil on vähemalt mingi kindla rütmi moodi asi, suvel asi täitsa kaootiline ja siis peab ise lülitama.
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
bladerunner
HV Guru

liitunud: 17.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 16.11.2025 19:27:43 vasta tsitaadiga

Õhtul tavaliselt selgub/otsustan, et läheb järgmine päev kontorisse või mitte. Peaks hakkama kalendrit igapäevaselt mudima. Tüütu.
Pmst kui saaks selle kuidagi äratuse ajaga siduda, siis oleks asjal jumet. Kodukontori päevadel ärkan tunnike hiljem.

_________________
Experience is what you get when you don't get what you want.
Kommentaarid: 169 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 158
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 16.11.2025 19:29:57 vasta tsitaadiga

Mul siin ühel harjumus kogu kuu graafikud ja muud asjad kalendrisse taguda kohe icon_cool.gif
Eliisiga võtsin ka ühendust, et kas äkki saaks API kaudu oma lapse kohta infot, et mis see päev plaanis on, öeldi et äge idee aga ei saa icon_biggrin.gif
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
von Wu
HV Guru
von Wu

liitunud: 11.10.2007




sõnum 16.11.2025 19:51:36 vasta tsitaadiga

Janis kirjutas:
uvel asi täitsa kaootiline ja siis peab ise lülitama.


Miks peab suvel eesoojendust lülitama?

_________________
Osta auto ära
Kommentaarid: 890 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 669
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 16.11.2025 19:52:18 vasta tsitaadiga

Sest siis hakkab ta jahutama
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
salatoimik
HV Guru
salatoimik

liitunud: 08.08.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 16.11.2025 21:08:38 vasta tsitaadiga

Tuleb 8-5ni tööd teha siis pole vaja kalendriga mässata beer_yum.gif
_________________
LehesFoto - Täis suvaklõpse ja muud
Kommentaarid: 39 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 16.11.2025 21:11:43 vasta tsitaadiga

Jajah, selliseks jamaks küll aega pole
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 09.04.2002




sõnum 17.11.2025 11:24:52 vasta tsitaadiga

von Wu kirjutas:
Janis kirjutas:
uvel asi täitsa kaootiline ja siis peab ise lülitama.


Miks peab suvel eesoojendust lülitama?


Suvel on mõistlik uksed korra lahti teha ja kuum välja lasta, selle asemel,, et hakata jahutamisele elektrit kulutama. Suvel ei tekkinud küll kordagi sellist tunnet, et oleks pidanud eel jahutama.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 17.11.2025 11:27:14 vasta tsitaadiga

Ma küll jätan ala poodi minnes jahutama või enne sõitu jahutan kui päike on sattunud peale paistma. Siis elekter niikuinii tasuta ka pm.
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
Aeg maha 1p
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 17.11.2025 14:35:56 vasta tsitaadiga

Tanel kirjutas:
USA turgu puudutav

tsitaat:
Ford is rumored to be considering cancelling the electric Lightning truck. Too much of a loss, too little sales.
Porsche is backtracking on its EV plans and extending the life of 718 petrol models.
Maserati has cancelled it MCpura EV.
Polestar can’t sell cars and is having to buy stock back as its dipped below $1 a share and may be removed from the NASDAQ.
Dodge is bringing back the Hemi V8’s and the Charger EV can’t be given away.
Lotus has delayed plans to launch an EV Emira.
Even McMurtry is looking at putting LT5’s into the Speirling.
OK I’m joking about the last one.
It’s certainly an interesting car market.

Seoses sealse poliitlollustega, kus tariifide ja paika pandud pikaajaliste meetmete ja regulatsioonide lõhkumisega kogu turg määramatusse visati, on loobunud paljud ettevõtted oma elektrikaid seal turule toomast jah.
Fordi osas muidugi mängis tugevalt rolli see, et nende alumiiniumi tarneahel lõhki lendas, kuna siseriiklik tarnija põles maha ja välismaised tariidifega pihta said.
Ilmselt ei aidanud see kaasa, et seal esindused/edasimüüjad lükkasid tootja hinnale 40-70k otsa lihtsalt.

Sold OUT kirjutas:
Kas keegi kunagi inimestelt küsis, et kas tahate kallist rohesaasta või normaalset toodet. Null ju, ametnikud otsustasid, et on vaja rohesaasta

Müüginumbrid näitavad, et näe tahetakse küll neid elektriautosid. SPM autode müügi tipp oli 2018, peale seda on nende müük aina kahanenud ja hübriidid ning elektrikad aina osakaalu omale võtnud.
Jätkuvalt on YoY elektriautode müügi kasv ~30%, jätkuvalt kasvab elektriautode müük iga aasta ~miljoni auto jagu. (https://electrek.co/2025/11/12/ev-sales-still-have-not-fallen-cooled-slowed-or-slumped-media-is-lying-to-you/)

Auron kirjutas:
Soovitaks tutvuda kõlavate pealkirjade lugemise asemel ka sisuga - loomulikult kui naftarahadega maksta stiimulit 43 000 eurot auto kohta siis on EV soetamine päris ahvatlev. Rääkimata siis sellest, et samade naftarahade eest saab ehitada kiiresti korraliku infra. Rääkimata siis sellest, et elekter koos võrgu ja muude tasudega eraisikute kodudele on sissetulekuid arvesse võttes väga odav.

Norras on (veel umbes aasta) käibemaksuvabastus alla 500k NOK maksvatele elektrikatele aga käibemaks ei ole seal ~85%. Peale ei maksta riigi poolt seal elektrika ostu eest ka mitte. Ehk kuidagi ei tule sellist stiimulit kokku.
Ole hea ja jaga ka, mis naftarahadest nad seda infrat ehitavad?
Ja ei ole see kodutarbija elektrihind niiväga erinev midagi. 2025 I poole statistika järgi koos kõigi maksudega oli Norras kWh keskmine hind 0.19€ ning Eestis 0.23€ (EU keskmine oli 0.29€). (https://ec.europa.eu/eurostat/databrowser/view/nrg_pc_204__custom_18524950/bookmark/table?lang=en&bookmarkId=66528f66-794f-431f-98aa-8eed2f092dd3&c=1761143375000)
Tõsi, PPS võtmes on vahe suurem, umbes kolmandiku soodsam. Iseasi, kas kolmandik soodsam on väga odav. (https://ec.europa.eu/eurostat/web/products-eurostat-news/w/ddn-20251029-2)
Äkki tegeleks ise väheke rohkem sisuga tutvumisega enne lahmimist.

Markos kirjutas:
Konnatiik oleme, usas sõidavad igapäevaselt sadu kilomeetreid tööle ja tagasi. Ma tegin siin "nalja" ühes usa grupis, kui kirjutasisin, et meil on 175mi ühest riigi otsast teise. Sellepeale küsiti, et kus selline linnriik asub :p

Ei tasu iga jorssi internetis võtta liiga tõsiselt laiema üldistuse jaoks.

Laiemalt kogutud andmete põhjal on USA-s 90% kõigist sõitudest lühemad, kui 50km (https://nhts.ornl.gov/vehicle-trips). üle 50km sõite (~7%) on need üksikud, kes sõidavad neid sadu kilomeetreid tööle ja tagasi ning road-tripid vms reisid, mille pärast koguaeg nutetakse, et akuauto sõiduulatus liiga väike. Andmete põhjal tegelikult valdavale enamusele ei ole liiga väike. Aga keda need andmed ikka huvitavad.....

Markos kirjutas:
Suvel on mõistlik uksed korra lahti teha ja kuum välja lasta, selle asemel,, et hakata jahutamisele elektrit kulutama. Suvel ei tekkinud küll kordagi sellist tunnet, et oleks pidanud eel jahutama.

Suvel on ülimõnus panna auto jahtuma, kui jäänud mingil põhjusel päikese kätte parkima. Korduvalt ette tulnud näiteks pikemalt mingeid kohti külastades.
Uste ja akende avamisel on vähe tolku, kui õues on 30+C sooja aga autosse tahaks sellist kuni 25C, et mugav oleks.

EDIT:
Jäi silma, et rootslased kasutavad elektrilisi MB rekkaid mitme juhiga vahetustes, et üle tuhande km päevas kaupa vedada, ka autorongidena. https://www.daimlertruck.com/en/newsroom/pressrelease/over-1000-kilometers-a-day-the-eactros-600-on-the-road-in-swedish-long-haul-transport-53268587


viimati muutis etk 17.11.2025 16:31:20, muudetud 2 korda
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 17.11.2025 14:36:39 vasta tsitaadiga

tsitaat:
Aga keda need andmed ikka huvitavad.....

A keda see ikka kotib, et mõnel on keskmisest erinevad vajadused eksole icon_lol.gif
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 09.04.2002




sõnum 17.11.2025 15:36:27 vasta tsitaadiga

tsitaat:
Laiemalt kogutud andmete põhjal on USA-s 90% kõigist sõitudest lühemad, kui 50km (https://nhts.ornl.gov/vehicle-trips). üle 50km sõite (~7%) on need üksikud, kes sõidavad neid sadu kilomeetreid tööle ja tagasi ning road-tripid vms reisid, mille pärast koguaeg nutetakse, et akuauto sõiduulatus liiga väike. Andmete põhjal tegelikult valdavale enamusele ei ole liiga väike. Aga keda need andmed ikka huvitavad.....


Keskmine ei huvita kedagi, igaühe vajadused on personaalsed. Sul on keskmise ümber ühel pool need, kelle jaoks elektriauto on täiesti ok ja siis on sul seal teisel pool samapalju neid kelle jaoks ei ole ok. Jah on variatsioonid nagu peaaegu ok ja "saab hakkama", aga ikkagi pole keskmisega suurt midagi peale hakata.

tsitaat:
Uste ja akende avamisel on vähe tolku, kui õues on 30+C sooja aga autosse tahaks sellist kuni 25C, et mugav oleks.


Füüsikast ei tea sa ka mitte midagi. Väljas on 30 ja autos on 60+, ei tea jah, kuhupoole see soe liigub. Pealegi tervise vaatenurgast ei olegi kasulik 30 kraadist külmkappi istuda, keha talub sujuvat üleminekut märksa paremini.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 17.11.2025 15:39:04 vasta tsitaadiga

No veits lämbe on ikka ju kui just kõiki aknaid uksi korraga mõneks ajaks lahti ei tee. Stabiilset 22.5 kraadi üritab auto aastaringi hoida ja puhuri intensiivsust saab ka regullida, pole see autosse istumine väga külmkapp midagi nii. Kui veel nahkistmetega autoga pidi sõitma, siis mäletan, et suvel lühkaritega oli ikka päris rõve jahutamata pinnale istuda.
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 09.04.2002




sõnum 17.11.2025 15:50:59 vasta tsitaadiga

Janis kirjutas:
No veits lämbe on ikka ju kui just kõiki aknaid uksi korraga mõneks ajaks lahti ei tee. Stabiilset 22.5 kraadi üritab auto aastaringi hoida ja puhuri intensiivsust saab ka regullida, pole see autosse istumine väga külmkapp midagi nii. Kui veel nahkistmetega autoga pidi sõitma, siis mäletan, et suvel lühkaritega oli ikka päris rõve jahutamata pinnale istuda.


Ma tegin korraks mõlema poole uksed lahti, hetkega on see ülikuum õhumass tänaval. Mingit probleemi ei ole. Seda hakata nüüd soojuspumbaga õue pumpama on küll täiesti mõttetu tegevus. Talvel on suurem probleem, tee korra pagasiluuk lahti ja auto on hetkega külm.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
londiste
HV Guru
londiste

liitunud: 22.04.2003




sõnum 17.11.2025 16:45:44 vasta tsitaadiga

Markos kirjutas:
tsitaat:
Laiemalt kogutud andmete põhjal on USA-s 90% kõigist sõitudest lühemad, kui 50km (https://nhts.ornl.gov/vehicle-trips). üle 50km sõite (~7%) on need üksikud, kes sõidavad neid sadu kilomeetreid tööle ja tagasi ning road-tripid vms reisid, mille pärast koguaeg nutetakse, et akuauto sõiduulatus liiga väike. Andmete põhjal tegelikult valdavale enamusele ei ole liiga väike. Aga keda need andmed ikka huvitavad.....
Keskmine ei huvita kedagi, igaühe vajadused on personaalsed. Sul on keskmise ümber ühel pool need, kelle jaoks elektriauto on täiesti ok ja siis on sul seal teisel pool samapalju neid kelle jaoks ei ole ok. Jah on variatsioonid nagu peaaegu ok ja "saab hakkama", aga ikkagi pole keskmisega suurt midagi peale hakata.
miks sa keskmisest räägid kui tsitaadis on "90% kõigist sõitudest lühemad kui 50km"?
_________________
- londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks!
Kommentaarid: 241 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 215
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 17.11.2025 16:49:13 vasta tsitaadiga

Eks see tundub jah reaalne kui vastava nurga alt vaadata, sellised andmed EV entukatele meeldivad
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Bssldr
HV kasutaja

liitunud: 05.12.2009




sõnum 18.11.2025 01:39:22 vasta tsitaadiga

Prillpapa kirjutas:
Auron kirjutas:
Tegelt võiks öelda, et ostetaks küll kui EV'st poleks tehtud nagu mingit ulmelist tulevikuvärki mis peab ilgelt kallis olema. Ühest küljest EV tolkamid irvitavad, et näe EV on niilihtne - lihtne elektrimootor ja aku ja kogu moos aga vaat see ICE on jõle keeruline, kümmetuhat liikuvat osa - lausa plahvatused toimuvad koguaeg hurr durr. Miks see hirmus "lihtne" asi siis niikirves?

Teiseks ikkagi see, et elada elektriautoga kuskil Californias või Hispaanias on midagi muud kui elada sellega Rootsis või kasvõi Eestis kus sõiduulatusega talvel korralikult prse saad.

Soovitaks tutvuda Norra kogemusega, meile lähedane skandinaavia&demokraatia&nato&kristlikudväärtused, põhjamaa aga juba terve kümnend terve rahvas EV tolkamiks muutunud, ei usu nad Trumpi, ei kuula maailma targemat-nutikamat-tublimat eesti e-rahvast.. kuidas sedasi saama ja meitel mitte saama..
https://tehnika.postimees.ee/8208162/norras-jaanuaris-muudud-autodest-olid-95-protsenti-elektrilised


Norras on väga kõrge CO2 põhine registreerimistasu. Selle tõttu inimesed ICE autosid ei osta ja automüüjad isegi ei vaevu müüma neid - näiteks puuduvad Norra Volkswagen lehel levinud mudelid nagu Golf ja Passat. Volkswagen Amarok (Aventura varustustase) on olemas ja see maksab 146000 EUR (1710000 NOK), millest registreerimistasu on 75000 EUR (875000 NOK). Samas ID7 registreerimistasu on ainult 1800 EUR (22000 NOK). Iga mõistlik inimene, kes muidu eelistaks ICE autot, ostab sellise valiku ette pannes elektriauto.

Kes iganes teeb elektriautode propagandat ja kasutab Norrat, Soomet, Taanit näitena suurest eduloost, jätab teadmatusest või teadlikult mainimata ICE autode ülikõrge maksustamise.
Kommentaarid: 9 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 8
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 528, 529, 530
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.