praegune kellaaeg 19.11.2025 15:17:15
|
|
Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
| autor |
|
von Wu
HV Guru

liitunud: 11.10.2007
|
03.11.2025 20:32:53
|
|
|
Jaapani autodel on üldiselt elementaarsed asjad baasvarustuses, keskmises veel nipet-näpet ja kõige kallimas paketis lisandub juba ainult luksus. Toyotaga pole kokku puutunud, kas sel on teistmoodi?
Škoda ja ülejäänud VAG grupp on see, millel iga asja eest juurde peab maksma. Kas madalaimal varustusastmel on veel vändaga aknad või on need lõpuks ära kadunud?
_________________ Osta auto ära |
|
| Kommentaarid: 890 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
669 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 09.04.2002
|
04.11.2025 11:27:39
|
|
|
| von Wu kirjutas: |
Jaapani autodel on üldiselt elementaarsed asjad baasvarustuses, keskmises veel nipet-näpet ja kõige kallimas paketis lisandub juba ainult luksus. Toyotaga pole kokku puutunud, kas sel on teistmoodi?
Škoda ja ülejäänud VAG grupp on see, millel iga asja eest juurde peab maksma. Kas madalaimal varustusastmel on veel vändaga aknad või on need lõpuks ära kadunud? |
Nii ta umbes on jah. Luxury's saad a'la jahutusega istmed, triple matrix esituled, mingi ersats loogikaga küttesüsteemi, e-klaasist katuse, alcantara viimistluse, autoparki ja istmemälu nupud (mida äpiga või näotuvastusega profiil nagunii teeb). Lexus algab executivest, comfort, ehk siis baasvarustus on rohkem selline badge eest maksmine, paljud head asjad on puudu. Aga pead arvestama, et luksus ongi luksus, järelturg sinu panust kangemasse varustusse ei hinda.
| tsitaat: |
| Wow, ei olegi nii, et viskan klotsi ja BatMobile veereb välja, vaid nagu igal teisel fitmal, kolm neli erinevat varustusklassi |
Milllest me nüüd aru ei saanud ? Ongi varustusklassid, mitte nii, et iga tüki eest peab eraldi juurde maksma nagu VAG'il. Auto on planguna ohh, kui odav, aga kui midagi juurde ka tahad, läheb kergelt kosmoseks ära. Klassiväliselt saad suht vähe asju osta, a'la kahetoonine värv ja vahel veel nipet-näpet juurde. Kõik on lihtne ja loogiline.
|
|
| Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 30.09.2001
|
14.11.2025 02:51:25
|
|
|
USA turgu puudutav
| tsitaat: |
Ford is rumored to be considering cancelling the electric Lightning truck. Too much of a loss, too little sales.
Porsche is backtracking on its EV plans and extending the life of 718 petrol models.
Maserati has cancelled it MCpura EV.
Polestar can’t sell cars and is having to buy stock back as its dipped below $1 a share and may be removed from the NASDAQ.
Dodge is bringing back the Hemi V8’s and the Charger EV can’t be given away.
Lotus has delayed plans to launch an EV Emira.
Even McMurtry is looking at putting LT5’s into the Speirling.
OK I’m joking about the last one.
It’s certainly an interesting car market. |
_________________ Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator |
|
| Kommentaarid: 472 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
13 :: |
7 :: |
359 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Sold OUT
no credit

liitunud: 29.07.2002
|
14.11.2025 06:46:11
|
|
|
Kas keegi kunagi inimestelt küsis, et kas tahate kallist rohesaasta või normaalset toodet. Null ju, ametnikud otsustasid, et on vaja rohesaasta
_________________ Every version of the garment appears to be sold out online, with prospective shoppers given the opportunity to join a waitlist.
Müüa korter |
|
| Kommentaarid: 92 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
5 :: |
1 :: |
79 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Rasmus
HV veteran
liitunud: 30.12.2002
|
14.11.2025 07:06:22
|
|
|
| Raiku kirjutas: |
| Rasmus kirjutas: |
| Janis kirjutas: |
| Need lihtsalt vajavad nii vähe reaalset hoolt sõitmiseks, et muu jääb tähelepanuta. ICE autoga käid hoolduses või suvalises remondis ja siis ikka tuleb, et kuule me vaatasime et see ka siin vaja vahetada... Elektrikal sellist ütlejat pole |
UUTE elektrisõidukite ESMASEST ülevaatusest  |
Artiklis oli juttu ikkagi sellest "esmasest" ülevaatusest, mis tehakse 4 aasta vanusele autole
| tsitaat: |
| Soome transpordi- ja kommunikatsiooniameti Traficomi statistika kohaselt lükati eelmisel aastal tagasi 16% ehk iga kuues nelja-aastastest täiselektriautodest, mis esmasele ülevaatusele tulid, võrreldes bensiiniautode 5% ja diiselmootoriga autode 11%. Ka hübriidautod on ülevaatuse paremini läbinud kui elektriautod. |
|
Artikli pealkirjas ja liidis (sissejuhatuses) oli juttu siiski UUTEST sõidukitest
| tsitaat: |
| Transpordiamet: uutest sõidukitest kukuvad kõige enam Eestis ülevaatusel läbi just elektriautod |
| tsitaat: |
| Hiljuti kirjutas Soome väljaanne Yle, et põhjanaabrite juures kukuvad 16% kõigist uutest elektrisõidukitest esmase ülevaatuse läbi. Tuleb välja, et Eestis on olukord täpselt samasugune. |
Igale uuele sõidukile teostatakse enne arvelevõtmist esmane ülevaatus.Ehk siis mina sain sellest aru nii, et 16% esmasele ülevaatusele (registreerimiseelne kontroll) tulnud UUTEST kuni nelja aasta vanustest sõidukitest, ehk siis uued - kasutamata kuni nelja aasta vanused sõidukid ei läbinud kontrolli. Ka uus asi võib olla juba mitu aastat vana, kui seda ei ole kasutatud.
uus tähendab uus. Kasutatud ei ole uus.
Esmane ei ole esimene. Erinevad sõnad.
link
Võta nüüd siis kinni, kas loll on ajakirjanik, kes ei oska ennast kirjalikult korrektselt väljendada või ongi tegelikkus selline, nagu mina sellest aru sain. EHk siis hakkamegi jõudma tasemeni, kus ajakirjanik ei oska tegelikkuses enam kirjutada ja tekst on mitmeti tõlgendatav (taotluslik?).
_________________ Rakvere parasiit |
|
| Kommentaarid: 49 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
47 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Auron
HV Guru

liitunud: 19.08.2003
|
14.11.2025 07:27:32
|
|
|
| Tanel kirjutas: |
USA turgu puudutav
| tsitaat: |
Ford is rumored to be considering cancelling the electric Lightning truck. Too much of a loss, too little sales.
Porsche is backtracking on its EV plans and extending the life of 718 petrol models.
Maserati has cancelled it MCpura EV.
Polestar can’t sell cars and is having to buy stock back as its dipped below $1 a share and may be removed from the NASDAQ.
Dodge is bringing back the Hemi V8’s and the Charger EV can’t be given away.
Lotus has delayed plans to launch an EV Emira.
Even McMurtry is looking at putting LT5’s into the Speirling.
OK I’m joking about the last one.
It’s certainly an interesting car market. |
|
Tegelt võiks öelda, et ostetaks küll kui EV'st poleks tehtud nagu mingit ulmelist tulevikuvärki mis peab ilgelt kallis olema. Ühest küljest EV tolkamid irvitavad, et näe EV on niilihtne - lihtne elektrimootor ja aku ja kogu moos aga vaat see ICE on jõle keeruline, kümmetuhat liikuvat osa - lausa plahvatused toimuvad koguaeg hurr durr. Miks see hirmus "lihtne" asi siis niikirves?
Teiseks ikkagi see, et elada elektriautoga kuskil Californias või Hispaanias on midagi muud kui elada sellega Rootsis või kasvõi Eestis kus sõiduulatusega talvel korralikult prse saad.
Ma võiks näiteks Polestar 4'ga sõita küll aga hind on 90k auto kohta mille realistlik hind sellise klassi masina kohta oleks pigem 30-40k olenevalt siis entry 2WD vs. high end 4WD long range mudel.
|
|
| Kommentaarid: 154 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
131 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
14.11.2025 07:36:31
|
|
|
| Rasmus kirjutas: |
| Raiku kirjutas: |
| Rasmus kirjutas: |
| Janis kirjutas: |
| Need lihtsalt vajavad nii vähe reaalset hoolt sõitmiseks, et muu jääb tähelepanuta. ICE autoga käid hoolduses või suvalises remondis ja siis ikka tuleb, et kuule me vaatasime et see ka siin vaja vahetada... Elektrikal sellist ütlejat pole |
UUTE elektrisõidukite ESMASEST ülevaatusest  |
Artiklis oli juttu ikkagi sellest "esmasest" ülevaatusest, mis tehakse 4 aasta vanusele autole
| tsitaat: |
| Soome transpordi- ja kommunikatsiooniameti Traficomi statistika kohaselt lükati eelmisel aastal tagasi 16% ehk iga kuues nelja-aastastest täiselektriautodest, mis esmasele ülevaatusele tulid, võrreldes bensiiniautode 5% ja diiselmootoriga autode 11%. Ka hübriidautod on ülevaatuse paremini läbinud kui elektriautod. |
|
Artikli pealkirjas ja liidis (sissejuhatuses) oli juttu siiski UUTEST sõidukitest
| tsitaat: |
| Transpordiamet: uutest sõidukitest kukuvad kõige enam Eestis ülevaatusel läbi just elektriautod |
| tsitaat: |
| Hiljuti kirjutas Soome väljaanne Yle, et põhjanaabrite juures kukuvad 16% kõigist uutest elektrisõidukitest esmase ülevaatuse läbi. Tuleb välja, et Eestis on olukord täpselt samasugune. |
Igale uuele sõidukile teostatakse enne arvelevõtmist esmane ülevaatus.Ehk siis mina sain sellest aru nii, et 16% esmasele ülevaatusele (registreerimiseelne kontroll) tulnud UUTEST kuni nelja aasta vanustest sõidukitest, ehk siis uued - kasutamata kuni nelja aasta vanused sõidukid ei läbinud kontrolli. Ka uus asi võib olla juba mitu aastat vana, kui seda ei ole kasutatud.
uus tähendab uus. Kasutatud ei ole uus.
Esmane ei ole esimene. Erinevad sõnad.
link
Võta nüüd siis kinni, kas loll on ajakirjanik, kes ei oska ennast kirjalikult korrektselt väljendada või ongi tegelikkus selline, nagu mina sellest aru sain. EHk siis hakkamegi jõudma tasemeni, kus ajakirjanik ei oska tegelikkuses enam kirjutada ja tekst on mitmeti tõlgendatav (taotluslik?). |
Ja esmane hooldus siis tähendab uue auto hooldust enne kasutamist?
Esmane ülevaatus ongi esimene ülevaatus, mis kasutamise ajal teha tuleb. Esmane ülevaatus ei ole kuskilt otsas registreerimiseelne kontroll.
|
|
| Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Prillpapa
Aeg maha 1p
liitunud: 04.06.2022
|
14.11.2025 07:44:32
|
|
|
| Auron kirjutas: |
Tegelt võiks öelda, et ostetaks küll kui EV'st poleks tehtud nagu mingit ulmelist tulevikuvärki mis peab ilgelt kallis olema. Ühest küljest EV tolkamid irvitavad, et näe EV on niilihtne - lihtne elektrimootor ja aku ja kogu moos aga vaat see ICE on jõle keeruline, kümmetuhat liikuvat osa - lausa plahvatused toimuvad koguaeg hurr durr. Miks see hirmus "lihtne" asi siis niikirves?
Teiseks ikkagi see, et elada elektriautoga kuskil Californias või Hispaanias on midagi muud kui elada sellega Rootsis või kasvõi Eestis kus sõiduulatusega talvel korralikult prse saad. |
Soovitaks tutvuda Norra kogemusega, meile lähedane skandinaavia&demokraatia&nato&kristlikudväärtused, põhjamaa aga juba terve kümnend terve rahvas EV tolkamiks muutunud, ei usu nad Trumpi, ei kuula maailma targemat-nutikamat-tublimat eesti e-rahvast.. kuidas sedasi saama ja meitel mitte saama..
https://tehnika.postimees.ee/8208162/norras-jaanuaris-muudud-autodest-olid-95-protsenti-elektrilised
Sõiduulatuse jutt tundub ka rohkem müüt kui tegelikkus, https://arileht.delfi.ee/artikkel/120416301/diislimeeste-unistus-taitus-aga-tarbijad-ei-tahtnud-nio-peatas-1000-kilomeetri-aku-tootmise
Mõneti ongi veider jälgida kuidas EV-de areng on kiire olnud, on hädaldatatud kuidas laadimine aeglane ja sõiduulatus napp, ent kui tänaseks kiirlaadimiste kõrval veel superkiirlaadijad, kus sõiduulatust saab minutitega akusse ja pikamaaotsi teevad mõned EV-d juba rohkem kui mõni fossiilipõletaja. On ju isegi ICE sportautosid, mille paagitäiega sihtotstarbeliselt sportlikult liigeldes tuleb iga paarisaja km järel tankla leida.
Ka EV kõrge hind on müüt kui tegelikkus, vähemalt Hiina kes on täna EV autotehnoloogia ja tootmise liider suudab toota EV-d odavamalt. Eesti autoajakirjanikud väitsid, kuidas Hiinas salongist saab samu mudeleid mida euroopas müüakse 2x odavamalt, ehk tegelikult on võimalik, et meil letis maksev 60k EV-d võiks tootja müüa ka 30k eest.
Aga me oleme arenenud euroopa meile odav ei kõlba, tahab hiinlane siin oma EV saasta müüa, tuleb otsa kohe EU standard toll +10%, Hiina autodele kehtestatud eraldi toll +~20%, käibemaks Eestis nt +24%, regamismaks, lisaks transport, kohaliku esinduse marginaal&kasumiootus ja hinna kahekordistamine ei ole miski kunst..
_________________ --- |
|
| Kommentaarid: 20 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
20 |
|
| tagasi üles |
|
 |
londiste
HV Guru

liitunud: 22.04.2003
|
14.11.2025 08:52:59
|
|
|
| Rasmus kirjutas: |
Igale uuele sõidukile teostatakse enne arvelevõtmist esmane ülevaatus.Ehk siis mina sain sellest aru nii, et 16% esmasele ülevaatusele (registreerimiseelne kontroll) tulnud UUTEST kuni nelja aasta vanustest sõidukitest, ehk siis uued - kasutamata kuni nelja aasta vanused sõidukid ei läbinud kontrolli. Ka uus asi võib olla juba mitu aastat vana, kui seda ei ole kasutatud.
uus tähendab uus. Kasutatud ei ole uus.
Esmane ei ole esimene. Erinevad sõnad.
link
Võta nüüd siis kinni, kas loll on ajakirjanik, kes ei oska ennast kirjalikult korrektselt väljendada või ongi tegelikkus selline, nagu mina sellest aru sain. EHk siis hakkamegi jõudma tasemeni, kus ajakirjanik ei oska tegelikkuses enam kirjutada ja tekst on mitmeti tõlgendatav (taotluslik?). |
tõlkes kaduma läinud. lisaks jah ajakirjanik, kes ei pööra sellistele detailidele tähelepanu.
soome süsteem peaks olema sisuliselt sama, mis meil - et esimene kord on tehnoülevaatus 4a pärast. ehk siis jutt on 4a vanustest autodest, mis lähevad esimest korda ülevaatusele.
kui tähti tahad närida, siis registreerimiseelne kontroll ei ole ülevaatus
| Auron kirjutas: |
| Tegelt võiks öelda, et ostetaks küll kui EV'st poleks tehtud nagu mingit ulmelist tulevikuvärki mis peab ilgelt kallis olema. Ühest küljest EV tolkamid irvitavad, et näe EV on niilihtne - lihtne elektrimootor ja aku ja kogu moos aga vaat see ICE on jõle keeruline, kümmetuhat liikuvat osa - lausa plahvatused toimuvad koguaeg hurr durr. Miks see hirmus "lihtne" asi siis niikirves? |
aku on kallis.
| Auron kirjutas: |
| Ma võiks näiteks Polestar 4'ga sõita küll aga hind on 90k auto kohta mille realistlik hind sellise klassi masina kohta oleks pigem 30-40k olenevalt siis entry 2WD vs. high end 4WD long range mudel. |
polestar on sul halb näide. polestar 4 on jälle seal premium segmendis neil, ka sisepõlemismootoriga sama klassi autod on 60+k€. ja ka tolle polestari hinnad algasid iirc 70k€ kandist.
premium segmendis on need lood juba päris võrdsed, hinnavahe elektri- ja sisepõlemismootoriga variantide-mudelite vahel ei ole auto hinda arvestades suur.
kui täna väljasuremisohus olevat 20-30k maksvat autot tahad, siis seal elektrikat nii lihtsalt ei saa. ja 30-40k vahel on vahed suured.
_________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks! |
|
| Kommentaarid: 241 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
215 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Betamax
HV Guru

liitunud: 29.05.2003
|
14.11.2025 11:34:50
|
|
|
| Auron kirjutas: |
| Ma võiks näiteks Polestar 4'ga sõita küll aga hind on 90k auto kohta mille realistlik hind sellise klassi masina kohta oleks pigem 30-40k olenevalt siis entry 2WD vs. high end 4WD long range mudel. |
Korralikud elektriautod on endiselt rikaste lõbu. 90K eest saad maapiirkonnas korteri või mitu
|
|
| Kommentaarid: 742 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
560 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Auron
HV Guru

liitunud: 19.08.2003
|
14.11.2025 13:39:25
|
|
|
Soovitaks tutvuda kõlavate pealkirjade lugemise asemel ka sisuga - loomulikult kui naftarahadega maksta stiimulit 43 000 eurot auto kohta siis on EV soetamine päris ahvatlev. Rääkimata siis sellest, et samade naftarahade eest saab ehitada kiiresti korraliku infra. Rääkimata siis sellest, et elekter koos võrgu ja muude tasudega eraisikute kodudele on sissetulekuid arvesse võttes väga odav.
Selle pika möla asemel seal oleks võinud tootja kirjutada, et mis olnuks sellisel juhul selle NIO kaal ja hind ja olnuks asi kohe selge. Kui isegi tavalise ET7 mudeli hind algab 85 000'st eurist siis võib aint arvata - et sellisel juhul maksnud samapalju nagu S klass või seitsmekas. Kesse ostaks? Praegune "tarbja ei taha" on sama väärtuslik inff nagu see, et kui kärbsel tiivad küljest tõmmata siis ta muutub kurdiks ja enam kätega lähedal plaksu tehes minema ei lenda.
| Prillpapa kirjutas: |
| Mõneti ongi veider jälgida kuidas EV-de areng on kiire olnud, on hädaldatatud kuidas laadimine aeglane ja sõiduulatus napp, ent kui tänaseks kiirlaadimiste kõrval veel superkiirlaadijad, kus sõiduulatust saab minutitega akusse ja pikamaaotsi teevad mõned EV-d juba rohkem kui mõni fossiilipõletaja. |
Kiirete ja superkiirete laadjatega laadides lendab "elektriga on odav" kuradile.
| tsitaat: |
| On ju isegi ICE sportautosid, mille paagitäiega sihtotstarbeliselt sportlikult liigeldes tuleb iga paarisaja km järel tankla leida. |
Mis me nüüd üritame öelda, et kuna a'la 2000HP'ga Bugattiga hoogsalt sõites saab sõita aint paarsada kilti siis on okei kui praktilise 150HP pereauto EV'ga saab samapalju ve?
|
|
| Kommentaarid: 154 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
131 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
14.11.2025 13:48:44
|
|
|
| Rohkem saab ju, igasugu luulusd ei tasu uskuda
|
|
| Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 09.04.2002
|
14.11.2025 15:09:50
|
|
|
| tsitaat: |
| Rootsis või kasvõi Eestis kus sõiduulatusega talvel korralikult prse saad. |
Seda, et eestis on elektriauto kasutamine pigem võimalik, kui riigis, kus vahemaad on pikad. Seal pole teinekord suvelgi elu kõige lihtsam, talvest rääkimata. Eestis sõidad A->B ka talvel ühe lisalaadimisega ära, kusagil USAS peab inimene ÜHE otsa tegemiseks 2x laadima, võibolla rohkemgi ja laadija ei pruugi selleks üldsegi sobivas kohas asuda.
|
|
| Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
| tagasi üles |
|
 |
new1
HV kasutaja
liitunud: 02.06.2007
|
15.11.2025 16:25:28
|
|
|
Huvitav, kas suuremas riigis siis käiakse ja jõlgutakse pikemate otste vahel pidevalt? Lihtsalt mõtlen, et ma ise siin lõuna eesti elades ei viitsi pealinnagi sõita, mida mul seal üldse vaja teha olekski, kõik saab siinsamas Tartuski tehtud ja ostetud. Et kui Eesti oleks sama suur kui venemaa, siis oleks vajadus/kohustus justkui kuus korra vähemalt hiina piiri äärde sõita? Milleks seltsimehed, mille krdi jaoks mul seda vaja peaks olema, isegi kui terve planeet maa oleks üksainus riik?
|
|
| Kommentaarid: 8 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
8 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
15.11.2025 16:37:06
|
|
|
| Vajadused on erinevad ju. Kui Eesti oleks suurem, siis mul tuleks kindlasti pikemaid otsi vahel ette.
|
|
| Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 09.04.2002
|
16.11.2025 10:16:54
|
|
|
| new1 kirjutas: |
Huvitav, kas suuremas riigis siis käiakse ja jõlgutakse pikemate otste vahel pidevalt? Lihtsalt mõtlen, et ma ise siin lõuna eesti elades ei viitsi pealinnagi sõita, mida mul seal üldse vaja teha olekski, kõik saab siinsamas Tartuski tehtud ja ostetud. Et kui Eesti oleks sama suur kui venemaa, siis oleks vajadus/kohustus justkui kuus korra vähemalt hiina piiri äärde sõita? Milleks seltsimehed, mille krdi jaoks mul seda vaja peaks olema, isegi kui terve planeet maa oleks üksainus riik?  |
Konnatiik oleme, usas sõidavad igapäevaselt sadu kilomeetreid tööle ja tagasi. Ma tegin siin "nalja" ühes usa grupis, kui kirjutasisin, et meil on 175mi ühest riigi otsast teise. Sellepeale küsiti, et kus selline linnriik asub :p
|
|
| Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
| tagasi üles |
|
 |
new1
HV kasutaja
liitunud: 02.06.2007
|
16.11.2025 10:41:28
|
|
|
| Tundub ajuvaba lollus ja ajaraisk igapäevaselt tööle sõitmiseks tunde kulutada, ehk siis 4+ tundi iga päev lihtsalt sõita, mõistlikum oleks siis juba kas lähemale kolida töökohale või ma ei teagi, mingi lennuvõrk ka ehk siis juba paremini välja arenenud(suuremas riigis), et hoopis seda kasutada ja max poole tunniga kohale jõuda. Ise ma ei kujutaks ette, kui peaks iga päev näiteks Tartust Tallinna tööle käima, et oletame, et kell 8 hakkaks tööpäev, siis peaks kell 6 hommikul sõitma hakkama, siis saad viiest õhtul minema ja veel kaks tundi sõitmist ning 7 õhtul tartus tagasi. Vaba aega põhimõtteliselt ei jääkski peale töölkäimise ja sinna sõitmise sel juhul, minu silmis kaoks asjal absoluutselt mõte ära. Kunagi sai sedasi tehtud ka osaliselt, et nii 100+ km iga päev aerutamist, juba see viskas niivõrd kopa ette, et tuli parem lahendus leida, milleks on töö samas linnas kus elan, et sõidule ei kulu kauem aega kui 15 min tööle minekul.
|
|
| Kommentaarid: 8 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
8 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
16.11.2025 10:44:08
|
|
|
Kui riik on suurem, siis on tõenäosus et näiteks vanaema elab ka sinust kaugemal ning kui tahad tihti külas käia, siis sõidadki rohkem. Üks näide lihtsalt.
Ja tööga seoses, kõigil pole selline 8-5 töö...
|
|
| Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Oisu.
HV kasutaja
liitunud: 02.03.2012
|
16.11.2025 10:57:53
|
|
|
| new1 kirjutas: |
| Tundub ajuvaba lollus ja ajaraisk igapäevaselt tööle sõitmiseks tunde kulutada, ehk siis 4+ tundi iga päev lihtsalt sõita, mõistlikum oleks siis juba kas lähemale kolida töökohale või ma ei teagi, mingi lennuvõrk ka ehk siis juba paremini välja arenenud(suuremas riigis), et hoopis seda kasutada ja max poole tunniga kohale jõuda. Ise ma ei kujutaks ette, kui peaks iga päev näiteks Tartust Tallinna tööle käima, et oletame, et kell 8 hakkaks tööpäev, siis peaks kell 6 hommikul sõitma hakkama, siis saad viiest õhtul minema ja veel kaks tundi sõitmist ning 7 õhtul tartus tagasi. Vaba aega põhimõtteliselt ei jääkski peale töölkäimise ja sinna sõitmise sel juhul, minu silmis kaoks asjal absoluutselt mõte ära. Kunagi sai sedasi tehtud ka osaliselt, et nii 100+ km iga päev aerutamist, juba see viskas niivõrd kopa ette, et tuli parem lahendus leida, milleks on töö samas linnas kus elan, et sõidule ei kulu kauem aega kui 15 min tööle minekul. |
Võrdleme jumala tööpäeva/töönädalaga.
15 min töölesõitmine.
Nädalas võid 3 päeva teha 15 h pikkust.
Nädalas kaks päeva 13 h pikkust.
Koju sõit igal õhtul 15 minutit.
St. kolmel päeval nädalas jääb oma tegemisteks 8,5 h
St. kahel päeval nädalas jääb oma tegemisteks 10,5 h
St. 68,5 h tööaega nädalas.
St. kolme nädalaga kuni 205,5 h tööaega
St. kuu töötunnid lõhki
See maksimum lubatu
|
|
| Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 09.04.2002
|
16.11.2025 11:04:00
|
|
|
| new1 kirjutas: |
| Tundub ajuvaba lollus ja ajaraisk igapäevaselt tööle sõitmiseks tunde kulutada, ehk siis 4+ tundi iga päev lihtsalt sõita, mõistlikum oleks siis juba kas lähemale kolida töökohale või ma ei teagi, mingi lennuvõrk ka ehk siis juba paremini välja arenenud(suuremas riigis), et hoopis seda kasutada ja max poole tunniga kohale jõuda. Ise ma ei kujutaks ette, kui peaks iga päev näiteks Tartust Tallinna tööle käima, et oletame, et kell 8 hakkaks tööpäev, siis peaks kell 6 hommikul sõitma hakkama, siis saad viiest õhtul minema ja veel kaks tundi sõitmist ning 7 õhtul tartus tagasi. Vaba aega põhimõtteliselt ei jääkski peale töölkäimise ja sinna sõitmise sel juhul, minu silmis kaoks asjal absoluutselt mõte ära. Kunagi sai sedasi tehtud ka osaliselt, et nii 100+ km iga päev aerutamist, juba see viskas niivõrd kopa ette, et tuli parem lahendus leida, milleks on töö samas linnas kus elan, et sõidule ei kulu kauem aega kui 15 min tööle minekul. |
Sa ei tea, kuidas inimesed elavad ja mõnel polegi muud varianti, sõida ja tööta või ime kodus näppu. Mul üks vana sõber elab NYC lähistel, ettevõtja, paigaldab mööblit jms, klientuur on 300km+ raadiuses.
|
|
| Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
| tagasi üles |
|
 |
new1
HV kasutaja
liitunud: 02.06.2007
|
16.11.2025 16:06:05
|
|
|
| No kui ise enda tööandja oled ja sõitmine tööajas sees, siis muidugi pole suurt vahet, suuremal osal siiski aga tuleb kindlaks kellajaks kusagil tööpostil olla ja seal oma 8 tundi kohapeal ära teha ja siis vaata ise kuidas oma 200km koju saad loksuda veel peale seda. Kui muidugi veelgi hõredamalt asustatud riik kui see meil siin, siis ehk tõesti pole võimalik lähemalt tööd leida, ent selliseid riike väga vähe, enamikes asustustihedus suurem kui meil siin ja isegi siin leiab lõuna eestis tööd ja pole vaja tervel eestil kusagile pealinna kokku igapäevaselt aerutada
|
|
| Kommentaarid: 8 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
8 |
|
| tagasi üles |
|
 |
von Wu
HV Guru

liitunud: 11.10.2007
|
16.11.2025 16:20:08
|
|
|
Saksamaal sõidetakse 200 km kaugusele tööle tunni-pooleteisega, oleneb kui kaugel kodu ja töökoht kiirteest on.
Viimsist Mustamäele kulub tipptunnil sama aeg.
_________________ Osta auto ära |
|
| Kommentaarid: 890 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
669 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
16.11.2025 16:22:29
|
|
|
| Ma sõidan 2x kaugemalt mustakale sama ajaga kui sõber viimsist samasse kohta.
|
|
| Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
| tagasi üles |
|
 |
new1
HV kasutaja
liitunud: 02.06.2007
|
16.11.2025 16:40:23
|
|
|
| Sõltub jah millega võrrelda, lennukiga võib tunni ajaga ka 1000 km kaugusele tööle käia. Isiklikult kui peaks tööle ühe otsa peale üle poole tunni kuluma, siis see on juba nuhtlus ja liig, kui selle pealinna ummikute näitelgi võtta siis, no ma ei tea, ma sel juhul koliks sinnapoole linna kus töö või otsiks teise töö, mis asuks minu linna poolel. Nagu kuulnud olen, siis ühest linna otsast teise võib pealinnas tund aega hommikul ja õhtul raisata autos loksumisele, kui tõsi see on, ei tea, isiklik kogemus õnneks puudub.
|
|
| Kommentaarid: 8 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
8 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Sold OUT
no credit

liitunud: 29.07.2002
|
16.11.2025 17:12:07
|
|
|
Mulle sobis 40km sõita hommikuti, sai auto soojaks talvel. Praegu 4 minutit ja no jube tyytu on.
Aga olen ka iga hommik ja õhtu 110 km Haapsallu sõitnud paar kuud järjest. Oli omamoodi mõnus kulgemine
_________________ Every version of the garment appears to be sold out online, with prospective shoppers given the opportunity to join a waitlist.
Müüa korter |
|
| Kommentaarid: 92 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
5 :: |
1 :: |
79 |
|
| tagasi üles |
|
 |
|
| lisa lemmikuks |
|
|
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
|
|
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
|