Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... , 528, 529, 530  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
von Wu
HV Guru
von Wu

liitunud: 11.10.2007




sõnum 03.11.2025 20:32:53 vasta tsitaadiga

Jaapani autodel on üldiselt elementaarsed asjad baasvarustuses, keskmises veel nipet-näpet ja kõige kallimas paketis lisandub juba ainult luksus. Toyotaga pole kokku puutunud, kas sel on teistmoodi?
Škoda ja ülejäänud VAG grupp on see, millel iga asja eest juurde peab maksma. Kas madalaimal varustusastmel on veel vändaga aknad või on need lõpuks ära kadunud?

_________________
Osta auto ära
Kommentaarid: 890 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 669
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 09.04.2002




sõnum 04.11.2025 11:27:39 vasta tsitaadiga

von Wu kirjutas:
Jaapani autodel on üldiselt elementaarsed asjad baasvarustuses, keskmises veel nipet-näpet ja kõige kallimas paketis lisandub juba ainult luksus. Toyotaga pole kokku puutunud, kas sel on teistmoodi?
Škoda ja ülejäänud VAG grupp on see, millel iga asja eest juurde peab maksma. Kas madalaimal varustusastmel on veel vändaga aknad või on need lõpuks ära kadunud?


Nii ta umbes on jah. Luxury's saad a'la jahutusega istmed, triple matrix esituled, mingi ersats loogikaga küttesüsteemi, e-klaasist katuse, alcantara viimistluse, autoparki ja istmemälu nupud (mida äpiga või näotuvastusega profiil nagunii teeb). Lexus algab executivest, comfort, ehk siis baasvarustus on rohkem selline badge eest maksmine, paljud head asjad on puudu. Aga pead arvestama, et luksus ongi luksus, järelturg sinu panust kangemasse varustusse ei hinda.

tsitaat:
Wow, ei olegi nii, et viskan klotsi ja BatMobile veereb välja, vaid nagu igal teisel fitmal, kolm neli erinevat varustusklassi


Milllest me nüüd aru ei saanud ? Ongi varustusklassid, mitte nii, et iga tüki eest peab eraldi juurde maksma nagu VAG'il. Auto on planguna ohh, kui odav, aga kui midagi juurde ka tahad, läheb kergelt kosmoseks ära. Klassiväliselt saad suht vähe asju osta, a'la kahetoonine värv ja vahel veel nipet-näpet juurde. Kõik on lihtne ja loogiline.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 30.09.2001



Online
sõnum 14.11.2025 02:51:25 vasta tsitaadiga

USA turgu puudutav

tsitaat:
Ford is rumored to be considering cancelling the electric Lightning truck. Too much of a loss, too little sales.
Porsche is backtracking on its EV plans and extending the life of 718 petrol models.
Maserati has cancelled it MCpura EV.
Polestar can’t sell cars and is having to buy stock back as its dipped below $1 a share and may be removed from the NASDAQ.
Dodge is bringing back the Hemi V8’s and the Charger EV can’t be given away.
Lotus has delayed plans to launch an EV Emira.
Even McMurtry is looking at putting LT5’s into the Speirling.
OK I’m joking about the last one.
It’s certainly an interesting car market.

_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 472 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 13 :: 7 :: 359
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Sold OUT
no credit
Sold OUT

liitunud: 29.07.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 14.11.2025 06:46:11 vasta tsitaadiga

Kas keegi kunagi inimestelt küsis, et kas tahate kallist rohesaasta või normaalset toodet. Null ju, ametnikud otsustasid, et on vaja rohesaasta
_________________
Every version of the garment appears to be sold out online, with prospective shoppers given the opportunity to join a waitlist.
Müüa korter
Kommentaarid: 92 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 5 :: 1 :: 79
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Rasmus
HV veteran

liitunud: 30.12.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 14.11.2025 07:06:22 vasta tsitaadiga

Raiku kirjutas:
Rasmus kirjutas:
Janis kirjutas:
Need lihtsalt vajavad nii vähe reaalset hoolt sõitmiseks, et muu jääb tähelepanuta. ICE autoga käid hoolduses või suvalises remondis ja siis ikka tuleb, et kuule me vaatasime et see ka siin vaja vahetada... Elektrikal sellist ütlejat pole

UUTE elektrisõidukite ESMASEST ülevaatusest icon_lol.gif

Artiklis oli juttu ikkagi sellest "esmasest" ülevaatusest, mis tehakse 4 aasta vanusele autole doh.gif
tsitaat:
Soome transpordi- ja kommunikatsiooniameti Traficomi statistika kohaselt lükati eelmisel aastal tagasi 16% ehk iga kuues nelja-aastastest täiselektriautodest, mis esmasele ülevaatusele tulid, võrreldes bensiiniautode 5% ja diiselmootoriga autode 11%. Ka hübriidautod on ülevaatuse paremini läbinud kui elektriautod.


Artikli pealkirjas ja liidis (sissejuhatuses) oli juttu siiski UUTEST sõidukitest doh.gif

tsitaat:
Transpordiamet: uutest sõidukitest kukuvad kõige enam Eestis ülevaatusel läbi just elektriautod


tsitaat:
Hiljuti kirjutas Soome väljaanne Yle, et põhjanaabrite juures kukuvad 16% kõigist uutest elektrisõidukitest esmase ülevaatuse läbi. Tuleb välja, et Eestis on olukord täpselt samasugune.


Igale uuele sõidukile teostatakse enne arvelevõtmist esmane ülevaatus.Ehk siis mina sain sellest aru nii, et 16% esmasele ülevaatusele (registreerimiseelne kontroll) tulnud UUTEST kuni nelja aasta vanustest sõidukitest, ehk siis uued - kasutamata kuni nelja aasta vanused sõidukid ei läbinud kontrolli. Ka uus asi võib olla juba mitu aastat vana, kui seda ei ole kasutatud.

uus tähendab uus. Kasutatud ei ole uus.

Esmane ei ole esimene. Erinevad sõnad.

link

Võta nüüd siis kinni, kas loll on ajakirjanik, kes ei oska ennast kirjalikult korrektselt väljendada või ongi tegelikkus selline, nagu mina sellest aru sain. EHk siis hakkamegi jõudma tasemeni, kus ajakirjanik ei oska tegelikkuses enam kirjutada ja tekst on mitmeti tõlgendatav (taotluslik?).

_________________
Rakvere parasiit
Kommentaarid: 49 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 47
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Auron
HV Guru
Auron

liitunud: 19.08.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 14.11.2025 07:27:32 vasta tsitaadiga

Tanel kirjutas:
USA turgu puudutav

tsitaat:
Ford is rumored to be considering cancelling the electric Lightning truck. Too much of a loss, too little sales.
Porsche is backtracking on its EV plans and extending the life of 718 petrol models.
Maserati has cancelled it MCpura EV.
Polestar can’t sell cars and is having to buy stock back as its dipped below $1 a share and may be removed from the NASDAQ.
Dodge is bringing back the Hemi V8’s and the Charger EV can’t be given away.
Lotus has delayed plans to launch an EV Emira.
Even McMurtry is looking at putting LT5’s into the Speirling.
OK I’m joking about the last one.
It’s certainly an interesting car market.


Tegelt võiks öelda, et ostetaks küll kui EV'st poleks tehtud nagu mingit ulmelist tulevikuvärki mis peab ilgelt kallis olema. Ühest küljest EV tolkamid irvitavad, et näe EV on niilihtne - lihtne elektrimootor ja aku ja kogu moos aga vaat see ICE on jõle keeruline, kümmetuhat liikuvat osa - lausa plahvatused toimuvad koguaeg hurr durr. Miks see hirmus "lihtne" asi siis niikirves?

Teiseks ikkagi see, et elada elektriautoga kuskil Californias või Hispaanias on midagi muud kui elada sellega Rootsis või kasvõi Eestis kus sõiduulatusega talvel korralikult prse saad.

Ma võiks näiteks Polestar 4'ga sõita küll aga hind on 90k auto kohta mille realistlik hind sellise klassi masina kohta oleks pigem 30-40k olenevalt siis entry 2WD vs. high end 4WD long range mudel.
Kommentaarid: 154 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 131
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 14.11.2025 07:36:31 vasta tsitaadiga

Rasmus kirjutas:
Raiku kirjutas:
Rasmus kirjutas:
Janis kirjutas:
Need lihtsalt vajavad nii vähe reaalset hoolt sõitmiseks, et muu jääb tähelepanuta. ICE autoga käid hoolduses või suvalises remondis ja siis ikka tuleb, et kuule me vaatasime et see ka siin vaja vahetada... Elektrikal sellist ütlejat pole

UUTE elektrisõidukite ESMASEST ülevaatusest icon_lol.gif

Artiklis oli juttu ikkagi sellest "esmasest" ülevaatusest, mis tehakse 4 aasta vanusele autole doh.gif
tsitaat:
Soome transpordi- ja kommunikatsiooniameti Traficomi statistika kohaselt lükati eelmisel aastal tagasi 16% ehk iga kuues nelja-aastastest täiselektriautodest, mis esmasele ülevaatusele tulid, võrreldes bensiiniautode 5% ja diiselmootoriga autode 11%. Ka hübriidautod on ülevaatuse paremini läbinud kui elektriautod.


Artikli pealkirjas ja liidis (sissejuhatuses) oli juttu siiski UUTEST sõidukitest doh.gif

tsitaat:
Transpordiamet: uutest sõidukitest kukuvad kõige enam Eestis ülevaatusel läbi just elektriautod


tsitaat:
Hiljuti kirjutas Soome väljaanne Yle, et põhjanaabrite juures kukuvad 16% kõigist uutest elektrisõidukitest esmase ülevaatuse läbi. Tuleb välja, et Eestis on olukord täpselt samasugune.


Igale uuele sõidukile teostatakse enne arvelevõtmist esmane ülevaatus.Ehk siis mina sain sellest aru nii, et 16% esmasele ülevaatusele (registreerimiseelne kontroll) tulnud UUTEST kuni nelja aasta vanustest sõidukitest, ehk siis uued - kasutamata kuni nelja aasta vanused sõidukid ei läbinud kontrolli. Ka uus asi võib olla juba mitu aastat vana, kui seda ei ole kasutatud.

uus tähendab uus. Kasutatud ei ole uus.

Esmane ei ole esimene. Erinevad sõnad.

link

Võta nüüd siis kinni, kas loll on ajakirjanik, kes ei oska ennast kirjalikult korrektselt väljendada või ongi tegelikkus selline, nagu mina sellest aru sain. EHk siis hakkamegi jõudma tasemeni, kus ajakirjanik ei oska tegelikkuses enam kirjutada ja tekst on mitmeti tõlgendatav (taotluslik?).


Ja esmane hooldus siis tähendab uue auto hooldust enne kasutamist?
Esmane ülevaatus ongi esimene ülevaatus, mis kasutamise ajal teha tuleb. Esmane ülevaatus ei ole kuskilt otsas registreerimiseelne kontroll.
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Prillpapa
Aeg maha 1p

liitunud: 04.06.2022




sõnum 14.11.2025 07:44:32 vasta tsitaadiga

Auron kirjutas:
Tegelt võiks öelda, et ostetaks küll kui EV'st poleks tehtud nagu mingit ulmelist tulevikuvärki mis peab ilgelt kallis olema. Ühest küljest EV tolkamid irvitavad, et näe EV on niilihtne - lihtne elektrimootor ja aku ja kogu moos aga vaat see ICE on jõle keeruline, kümmetuhat liikuvat osa - lausa plahvatused toimuvad koguaeg hurr durr. Miks see hirmus "lihtne" asi siis niikirves?

Teiseks ikkagi see, et elada elektriautoga kuskil Californias või Hispaanias on midagi muud kui elada sellega Rootsis või kasvõi Eestis kus sõiduulatusega talvel korralikult prse saad.

Soovitaks tutvuda Norra kogemusega, meile lähedane skandinaavia&demokraatia&nato&kristlikudväärtused, põhjamaa aga juba terve kümnend terve rahvas EV tolkamiks muutunud, ei usu nad Trumpi, ei kuula maailma targemat-nutikamat-tublimat eesti e-rahvast.. kuidas sedasi saama ja meitel mitte saama..
https://tehnika.postimees.ee/8208162/norras-jaanuaris-muudud-autodest-olid-95-protsenti-elektrilised

Sõiduulatuse jutt tundub ka rohkem müüt kui tegelikkus, https://arileht.delfi.ee/artikkel/120416301/diislimeeste-unistus-taitus-aga-tarbijad-ei-tahtnud-nio-peatas-1000-kilomeetri-aku-tootmise

Mõneti ongi veider jälgida kuidas EV-de areng on kiire olnud, on hädaldatatud kuidas laadimine aeglane ja sõiduulatus napp, ent kui tänaseks kiirlaadimiste kõrval veel superkiirlaadijad, kus sõiduulatust saab minutitega akusse ja pikamaaotsi teevad mõned EV-d juba rohkem kui mõni fossiilipõletaja. On ju isegi ICE sportautosid, mille paagitäiega sihtotstarbeliselt sportlikult liigeldes tuleb iga paarisaja km järel tankla leida.

Ka EV kõrge hind on müüt kui tegelikkus, vähemalt Hiina kes on täna EV autotehnoloogia ja tootmise liider suudab toota EV-d odavamalt. Eesti autoajakirjanikud väitsid, kuidas Hiinas salongist saab samu mudeleid mida euroopas müüakse 2x odavamalt, ehk tegelikult on võimalik, et meil letis maksev 60k EV-d võiks tootja müüa ka 30k eest.
Aga me oleme arenenud euroopa meile odav ei kõlba, tahab hiinlane siin oma EV saasta müüa, tuleb otsa kohe EU standard toll +10%, Hiina autodele kehtestatud eraldi toll +~20%, käibemaks Eestis nt +24%, regamismaks, lisaks transport, kohaliku esinduse marginaal&kasumiootus ja hinna kahekordistamine ei ole miski kunst..

_________________
---
Kommentaarid: 20 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 20
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
londiste
HV Guru
londiste

liitunud: 22.04.2003




sõnum 14.11.2025 08:52:59 vasta tsitaadiga

Rasmus kirjutas:
Igale uuele sõidukile teostatakse enne arvelevõtmist esmane ülevaatus.Ehk siis mina sain sellest aru nii, et 16% esmasele ülevaatusele (registreerimiseelne kontroll) tulnud UUTEST kuni nelja aasta vanustest sõidukitest, ehk siis uued - kasutamata kuni nelja aasta vanused sõidukid ei läbinud kontrolli. Ka uus asi võib olla juba mitu aastat vana, kui seda ei ole kasutatud.

uus tähendab uus. Kasutatud ei ole uus.

Esmane ei ole esimene. Erinevad sõnad.

link

Võta nüüd siis kinni, kas loll on ajakirjanik, kes ei oska ennast kirjalikult korrektselt väljendada või ongi tegelikkus selline, nagu mina sellest aru sain. EHk siis hakkamegi jõudma tasemeni, kus ajakirjanik ei oska tegelikkuses enam kirjutada ja tekst on mitmeti tõlgendatav (taotluslik?).
tõlkes kaduma läinud. lisaks jah ajakirjanik, kes ei pööra sellistele detailidele tähelepanu.
soome süsteem peaks olema sisuliselt sama, mis meil - et esimene kord on tehnoülevaatus 4a pärast. ehk siis jutt on 4a vanustest autodest, mis lähevad esimest korda ülevaatusele.

kui tähti tahad närida, siis registreerimiseelne kontroll ei ole ülevaatus icon_biggrin.gif

Auron kirjutas:
Tegelt võiks öelda, et ostetaks küll kui EV'st poleks tehtud nagu mingit ulmelist tulevikuvärki mis peab ilgelt kallis olema. Ühest küljest EV tolkamid irvitavad, et näe EV on niilihtne - lihtne elektrimootor ja aku ja kogu moos aga vaat see ICE on jõle keeruline, kümmetuhat liikuvat osa - lausa plahvatused toimuvad koguaeg hurr durr. Miks see hirmus "lihtne" asi siis niikirves?
aku on kallis.
Auron kirjutas:
Ma võiks näiteks Polestar 4'ga sõita küll aga hind on 90k auto kohta mille realistlik hind sellise klassi masina kohta oleks pigem 30-40k olenevalt siis entry 2WD vs. high end 4WD long range mudel.
polestar on sul halb näide. polestar 4 on jälle seal premium segmendis neil, ka sisepõlemismootoriga sama klassi autod on 60+k€. ja ka tolle polestari hinnad algasid iirc 70k€ kandist.
premium segmendis on need lood juba päris võrdsed, hinnavahe elektri- ja sisepõlemismootoriga variantide-mudelite vahel ei ole auto hinda arvestades suur.
kui täna väljasuremisohus olevat 20-30k maksvat autot tahad, siis seal elektrikat nii lihtsalt ei saa. ja 30-40k vahel on vahed suured.

_________________
- londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks!
Kommentaarid: 241 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 215
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Betamax
HV Guru
Betamax

liitunud: 29.05.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 14.11.2025 11:34:50 vasta tsitaadiga

Auron kirjutas:
Ma võiks näiteks Polestar 4'ga sõita küll aga hind on 90k auto kohta mille realistlik hind sellise klassi masina kohta oleks pigem 30-40k olenevalt siis entry 2WD vs. high end 4WD long range mudel.

Korralikud elektriautod on endiselt rikaste lõbu. 90K eest saad maapiirkonnas korteri või mitu icon_lol.gif
Kommentaarid: 742 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 560
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Auron
HV Guru
Auron

liitunud: 19.08.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 14.11.2025 13:39:25 vasta tsitaadiga

Prillpapa kirjutas:
Soovitaks tutvuda Norra kogemusega, meile lähedane skandinaavia&demokraatia&nato&kristlikudväärtused, põhjamaa aga juba terve kümnend terve rahvas EV tolkamiks muutunud, ei usu nad Trumpi, ei kuula maailma targemat-nutikamat-tublimat eesti e-rahvast.. kuidas sedasi saama ja meitel mitte saama..
https://tehnika.postimees.ee/8208162/norras-jaanuaris-muudud-autodest-olid-95-protsenti-elektrilised

Soovitaks tutvuda kõlavate pealkirjade lugemise asemel ka sisuga - loomulikult kui naftarahadega maksta stiimulit 43 000 eurot auto kohta siis on EV soetamine päris ahvatlev. Rääkimata siis sellest, et samade naftarahade eest saab ehitada kiiresti korraliku infra. Rääkimata siis sellest, et elekter koos võrgu ja muude tasudega eraisikute kodudele on sissetulekuid arvesse võttes väga odav.
Prillpapa kirjutas:
Sõiduulatuse jutt tundub ka rohkem müüt kui tegelikkus, https://arileht.delfi.ee/artikkel/120416301/diislimeeste-unistus-taitus-aga-tarbijad-ei-tahtnud-nio-peatas-1000-kilomeetri-aku-tootmise

Selle pika möla asemel seal oleks võinud tootja kirjutada, et mis olnuks sellisel juhul selle NIO kaal ja hind ja olnuks asi kohe selge. Kui isegi tavalise ET7 mudeli hind algab 85 000'st eurist siis võib aint arvata - et sellisel juhul maksnud samapalju nagu S klass või seitsmekas. Kesse ostaks? Praegune "tarbja ei taha" on sama väärtuslik inff nagu see, et kui kärbsel tiivad küljest tõmmata siis ta muutub kurdiks ja enam kätega lähedal plaksu tehes minema ei lenda.
Prillpapa kirjutas:
Mõneti ongi veider jälgida kuidas EV-de areng on kiire olnud, on hädaldatatud kuidas laadimine aeglane ja sõiduulatus napp, ent kui tänaseks kiirlaadimiste kõrval veel superkiirlaadijad, kus sõiduulatust saab minutitega akusse ja pikamaaotsi teevad mõned EV-d juba rohkem kui mõni fossiilipõletaja.

Kiirete ja superkiirete laadjatega laadides lendab "elektriga on odav" kuradile.
tsitaat:
On ju isegi ICE sportautosid, mille paagitäiega sihtotstarbeliselt sportlikult liigeldes tuleb iga paarisaja km järel tankla leida.

Mis me nüüd üritame öelda, et kuna a'la 2000HP'ga Bugattiga hoogsalt sõites saab sõita aint paarsada kilti siis on okei kui praktilise 150HP pereauto EV'ga saab samapalju ve?
Kommentaarid: 154 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 131
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 14.11.2025 13:48:44 vasta tsitaadiga

Rohkem saab ju, igasugu luulusd ei tasu uskuda
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 09.04.2002




sõnum 14.11.2025 15:09:50 vasta tsitaadiga

tsitaat:
Rootsis või kasvõi Eestis kus sõiduulatusega talvel korralikult prse saad.


Seda, et eestis on elektriauto kasutamine pigem võimalik, kui riigis, kus vahemaad on pikad. Seal pole teinekord suvelgi elu kõige lihtsam, talvest rääkimata. Eestis sõidad A->B ka talvel ühe lisalaadimisega ära, kusagil USAS peab inimene ÜHE otsa tegemiseks 2x laadima, võibolla rohkemgi ja laadija ei pruugi selleks üldsegi sobivas kohas asuda.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
new1
HV kasutaja

liitunud: 02.06.2007




sõnum 15.11.2025 16:25:28 vasta tsitaadiga

Huvitav, kas suuremas riigis siis käiakse ja jõlgutakse pikemate otste vahel pidevalt? Lihtsalt mõtlen, et ma ise siin lõuna eesti elades ei viitsi pealinnagi sõita, mida mul seal üldse vaja teha olekski, kõik saab siinsamas Tartuski tehtud ja ostetud. Et kui Eesti oleks sama suur kui venemaa, siis oleks vajadus/kohustus justkui kuus korra vähemalt hiina piiri äärde sõita? Milleks seltsimehed, mille krdi jaoks mul seda vaja peaks olema, isegi kui terve planeet maa oleks üksainus riik? icon_biggrin.gif
Kommentaarid: 8 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 8
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 15.11.2025 16:37:06 vasta tsitaadiga

Vajadused on erinevad ju. Kui Eesti oleks suurem, siis mul tuleks kindlasti pikemaid otsi vahel ette.
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 09.04.2002




sõnum 16.11.2025 10:16:54 vasta tsitaadiga

new1 kirjutas:
Huvitav, kas suuremas riigis siis käiakse ja jõlgutakse pikemate otste vahel pidevalt? Lihtsalt mõtlen, et ma ise siin lõuna eesti elades ei viitsi pealinnagi sõita, mida mul seal üldse vaja teha olekski, kõik saab siinsamas Tartuski tehtud ja ostetud. Et kui Eesti oleks sama suur kui venemaa, siis oleks vajadus/kohustus justkui kuus korra vähemalt hiina piiri äärde sõita? Milleks seltsimehed, mille krdi jaoks mul seda vaja peaks olema, isegi kui terve planeet maa oleks üksainus riik? icon_biggrin.gif


Konnatiik oleme, usas sõidavad igapäevaselt sadu kilomeetreid tööle ja tagasi. Ma tegin siin "nalja" ühes usa grupis, kui kirjutasisin, et meil on 175mi ühest riigi otsast teise. Sellepeale küsiti, et kus selline linnriik asub :p
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
new1
HV kasutaja

liitunud: 02.06.2007




sõnum 16.11.2025 10:41:28 vasta tsitaadiga

Tundub ajuvaba lollus ja ajaraisk igapäevaselt tööle sõitmiseks tunde kulutada, ehk siis 4+ tundi iga päev lihtsalt sõita, mõistlikum oleks siis juba kas lähemale kolida töökohale või ma ei teagi, mingi lennuvõrk ka ehk siis juba paremini välja arenenud(suuremas riigis), et hoopis seda kasutada ja max poole tunniga kohale jõuda. Ise ma ei kujutaks ette, kui peaks iga päev näiteks Tartust Tallinna tööle käima, et oletame, et kell 8 hakkaks tööpäev, siis peaks kell 6 hommikul sõitma hakkama, siis saad viiest õhtul minema ja veel kaks tundi sõitmist ning 7 õhtul tartus tagasi. Vaba aega põhimõtteliselt ei jääkski peale töölkäimise ja sinna sõitmise sel juhul, minu silmis kaoks asjal absoluutselt mõte ära. Kunagi sai sedasi tehtud ka osaliselt, et nii 100+ km iga päev aerutamist, juba see viskas niivõrd kopa ette, et tuli parem lahendus leida, milleks on töö samas linnas kus elan, et sõidule ei kulu kauem aega kui 15 min tööle minekul.
Kommentaarid: 8 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 8
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 16.11.2025 10:44:08 vasta tsitaadiga

Kui riik on suurem, siis on tõenäosus et näiteks vanaema elab ka sinust kaugemal ning kui tahad tihti külas käia, siis sõidadki rohkem. Üks näide lihtsalt.

Ja tööga seoses, kõigil pole selline 8-5 töö...
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Oisu.
HV kasutaja

liitunud: 02.03.2012




sõnum 16.11.2025 10:57:53 vasta tsitaadiga

new1 kirjutas:
Tundub ajuvaba lollus ja ajaraisk igapäevaselt tööle sõitmiseks tunde kulutada, ehk siis 4+ tundi iga päev lihtsalt sõita, mõistlikum oleks siis juba kas lähemale kolida töökohale või ma ei teagi, mingi lennuvõrk ka ehk siis juba paremini välja arenenud(suuremas riigis), et hoopis seda kasutada ja max poole tunniga kohale jõuda. Ise ma ei kujutaks ette, kui peaks iga päev näiteks Tartust Tallinna tööle käima, et oletame, et kell 8 hakkaks tööpäev, siis peaks kell 6 hommikul sõitma hakkama, siis saad viiest õhtul minema ja veel kaks tundi sõitmist ning 7 õhtul tartus tagasi. Vaba aega põhimõtteliselt ei jääkski peale töölkäimise ja sinna sõitmise sel juhul, minu silmis kaoks asjal absoluutselt mõte ära. Kunagi sai sedasi tehtud ka osaliselt, et nii 100+ km iga päev aerutamist, juba see viskas niivõrd kopa ette, et tuli parem lahendus leida, milleks on töö samas linnas kus elan, et sõidule ei kulu kauem aega kui 15 min tööle minekul.


Võrdleme jumala tööpäeva/töönädalaga.
15 min töölesõitmine.
Nädalas võid 3 päeva teha 15 h pikkust.
Nädalas kaks päeva 13 h pikkust.
Koju sõit igal õhtul 15 minutit.
St. kolmel päeval nädalas jääb oma tegemisteks 8,5 h icon_eek.gif
St. kahel päeval nädalas jääb oma tegemisteks 10,5 h icon_eek.gif
St. 68,5 h tööaega nädalas.
St. kolme nädalaga kuni 205,5 h tööaega icon_eek.gif
St. kuu töötunnid lõhki icon_idea.gif
See maksimum lubatu icon_idea.gif
Kommentaarid: 3 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 3
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 09.04.2002




sõnum 16.11.2025 11:04:00 vasta tsitaadiga

new1 kirjutas:
Tundub ajuvaba lollus ja ajaraisk igapäevaselt tööle sõitmiseks tunde kulutada, ehk siis 4+ tundi iga päev lihtsalt sõita, mõistlikum oleks siis juba kas lähemale kolida töökohale või ma ei teagi, mingi lennuvõrk ka ehk siis juba paremini välja arenenud(suuremas riigis), et hoopis seda kasutada ja max poole tunniga kohale jõuda. Ise ma ei kujutaks ette, kui peaks iga päev näiteks Tartust Tallinna tööle käima, et oletame, et kell 8 hakkaks tööpäev, siis peaks kell 6 hommikul sõitma hakkama, siis saad viiest õhtul minema ja veel kaks tundi sõitmist ning 7 õhtul tartus tagasi. Vaba aega põhimõtteliselt ei jääkski peale töölkäimise ja sinna sõitmise sel juhul, minu silmis kaoks asjal absoluutselt mõte ära. Kunagi sai sedasi tehtud ka osaliselt, et nii 100+ km iga päev aerutamist, juba see viskas niivõrd kopa ette, et tuli parem lahendus leida, milleks on töö samas linnas kus elan, et sõidule ei kulu kauem aega kui 15 min tööle minekul.


Sa ei tea, kuidas inimesed elavad ja mõnel polegi muud varianti, sõida ja tööta või ime kodus näppu. Mul üks vana sõber elab NYC lähistel, ettevõtja, paigaldab mööblit jms, klientuur on 300km+ raadiuses.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
new1
HV kasutaja

liitunud: 02.06.2007




sõnum 16.11.2025 16:06:05 vasta tsitaadiga

No kui ise enda tööandja oled ja sõitmine tööajas sees, siis muidugi pole suurt vahet, suuremal osal siiski aga tuleb kindlaks kellajaks kusagil tööpostil olla ja seal oma 8 tundi kohapeal ära teha ja siis vaata ise kuidas oma 200km koju saad loksuda veel peale seda. Kui muidugi veelgi hõredamalt asustatud riik kui see meil siin, siis ehk tõesti pole võimalik lähemalt tööd leida, ent selliseid riike väga vähe, enamikes asustustihedus suurem kui meil siin ja isegi siin leiab lõuna eestis tööd ja pole vaja tervel eestil kusagile pealinna kokku igapäevaselt aerutada
Kommentaarid: 8 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 8
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
von Wu
HV Guru
von Wu

liitunud: 11.10.2007




sõnum 16.11.2025 16:20:08 vasta tsitaadiga

Saksamaal sõidetakse 200 km kaugusele tööle tunni-pooleteisega, oleneb kui kaugel kodu ja töökoht kiirteest on.
Viimsist Mustamäele kulub tipptunnil sama aeg.

_________________
Osta auto ära
Kommentaarid: 890 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 669
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 16.11.2025 16:22:29 vasta tsitaadiga

Ma sõidan 2x kaugemalt mustakale sama ajaga kui sõber viimsist samasse kohta.
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
new1
HV kasutaja

liitunud: 02.06.2007




sõnum 16.11.2025 16:40:23 vasta tsitaadiga

Sõltub jah millega võrrelda, lennukiga võib tunni ajaga ka 1000 km kaugusele tööle käia. Isiklikult kui peaks tööle ühe otsa peale üle poole tunni kuluma, siis see on juba nuhtlus ja liig, kui selle pealinna ummikute näitelgi võtta siis, no ma ei tea, ma sel juhul koliks sinnapoole linna kus töö või otsiks teise töö, mis asuks minu linna poolel. Nagu kuulnud olen, siis ühest linna otsast teise võib pealinnas tund aega hommikul ja õhtul raisata autos loksumisele, kui tõsi see on, ei tea, isiklik kogemus õnneks puudub.
Kommentaarid: 8 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 8
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sold OUT
no credit
Sold OUT

liitunud: 29.07.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 16.11.2025 17:12:07 vasta tsitaadiga

Mulle sobis 40km sõita hommikuti, sai auto soojaks talvel. Praegu 4 minutit ja no jube tyytu on.
Aga olen ka iga hommik ja õhtu 110 km Haapsallu sõitnud paar kuud järjest. Oli omamoodi mõnus kulgemine

_________________
Every version of the garment appears to be sold out online, with prospective shoppers given the opportunity to join a waitlist.
Müüa korter
Kommentaarid: 92 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 5 :: 1 :: 79
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... , 528, 529, 530  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.