Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Kopterite ja muu lennunduse teema märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... , 26, 27, 28  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 13.06.2025 14:23:14 vasta tsitaadiga

mikk36 kirjutas:
Markos, jah, kuid ka need sekundaarradarid ei mõõda ise kõrgust vaid võtavad seda vastu transponderilt. Tsiviillennunduses pole vajadust maapealse kõrguse mõõtmise järele piisavalt, et seda lisakulu katta.
Dogbert, just, need kõrgusmõõteradarid täiendasid primaarradareid.


No, mida just ennist öeldud sai. Sekundaar võtab alates Mode C transpondri pealt QNE korrigeeritud näidu, märgin siinkohal eraldi, et QNE, mitte QNH, ega QFE, mis on mõlemad tegeliku õhurõhuga korrigeeritud näidud vastavalt siis, kas merepinnast (QNH) või maapinnast (QFE), QNE põhineb standardrõhul (1013,25 hPA).
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
pppd
Kreisi kasutaja

liitunud: 21.06.2004




sõnum 13.06.2025 14:33:40 vasta tsitaadiga

napoleon kirjutas:
Aga kuidas lennuk ise oma kõrgust teab? Õhurõhu järgi saab tuletada, aga see pole eriti täpne.

Justnimelt õhurõhust tuletataksegi, lendamiseks on piisavalt täpne, maapinna lähedal lisaks veel raadioaltimeeter (sisuliselt radar mis mõõdab maapinna kaugust).
Kommentaarid: 3 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 3
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 13.06.2025 15:42:25 vasta tsitaadiga

1hPa = ~30ft, piisavalt täpne ja altimeetrid töötavadki õhurõhu pealt. Samas peab pidevalt korrektuure sisse viima ja seetõttu edastatakse lennumasinatele pidevalt uusi qnh väärtuseid, põhimõtteliselt igal uuel seansil on kaks asja, mida pidevalt uuendatakse. qnh ja kõrgus. See pole muidugi veel elupäästev, pead teadma, et kui temperatuur peaks järsult muutuma, siis tekib ka õhurõhus järsk muutus, rõhk suurneb, gradient muutub ja lennumasin ilma korrektuurita paigutub maapinna suhtes virtuaalselt kõrgemale, kui ta tegelikult on, cold kills.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
HDvurle
HV pensionär
HDvurle

liitunud: 03.04.2002




sõnum 16.06.2025 19:39:23 vasta tsitaadiga

India 787 lennukil töötas RAT.

Link

_________________
Teie küsimused on vastatavad, kuid meie vastused on küsitavad.
IT uudissõnad. Pihuarvuti - pihkar, pihuarvuti kasutaja - pihkur.
Kommentaarid: 21 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 16
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
salatoimik
HV Guru
salatoimik

liitunud: 08.08.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 06.07.2025 12:07:42 vasta tsitaadiga

https://www.ohtuleht.ee/1134764/vaino-kaldojale-kuuluv-helikopter-kukkus-vilsandi-ja-saaremaa-vahel-merre
Ikka pudeneb neid alla

_________________
LehesFoto - Täis suvaklõpse ja muud
Kommentaarid: 39 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rex
HV Guru
rex

liitunud: 09.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 06.07.2025 19:42:34 vasta tsitaadiga

Delfis ka: https://www.delfi.ee/artikkel/120388874/fotod-ja-kaart-vilsandi-lahedal-kukkus-helikopter-merre-seitse-pardalolnut-paasesid-ehmatusega

See vist oli nüüd see kolmas, mis Soome õnnetuse ajal läheduses sõitis?

ES - AME Airbus EC 130T2 9275 Silberauto AS

Edit: ERR ka siis juba: https://www.err.ee/1609739082/ppa-vilsandi-ja-saaremaa-vahel-kukkus-merre-helikopter

Spoiler Spoiler Spoiler
Kommentaarid: 247 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 226
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
somnambuul
HV veteran

liitunud: 22.03.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 06.07.2025 20:05:39 vasta tsitaadiga

Ei olnud kolmas Soomes olnud kopter, seal oli teine silberi kopter.
Kommentaarid: 60 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 54
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 06.07.2025 20:08:03 vasta tsitaadiga

tsitaat:
See vist oli nüüd see kolmas, mis Soome õnnetuse ajal läheduses sõitis?


Kopterid lendavad. Ei.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
HDvurle
HV pensionär
HDvurle

liitunud: 03.04.2002




sõnum 06.07.2025 21:50:13 vasta tsitaadiga

Mis nad siis teevad?
_________________
Teie küsimused on vastatavad, kuid meie vastused on küsitavad.
IT uudissõnad. Pihuarvuti - pihkar, pihuarvuti kasutaja - pihkur.
Kommentaarid: 21 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 16
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Betamax
HV Guru
Betamax

liitunud: 29.05.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 06.07.2025 23:06:18 vasta tsitaadiga

Markos kirjutas:
tsitaat:
See vist oli nüüd see kolmas, mis Soome õnnetuse ajal läheduses sõitis?


Kopterid lendavad. Ei.

Pigem hõljuvad. Lennukid ja raketid lendavad.
Kommentaarid: 730 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 551
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 06.07.2025 23:13:40 vasta tsitaadiga

Tundub, et kukuvad pigem
Kommentaarid: 204 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 170
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
mikk36
HV Guru
mikk36

liitunud: 21.02.2004



Online

sõnum 06.07.2025 23:40:16 vasta tsitaadiga

Betamax kirjutas:
Markos kirjutas:
tsitaat:
See vist oli nüüd see kolmas, mis Soome õnnetuse ajal läheduses sõitis?


Kopterid lendavad. Ei.

Pigem hõljuvad. Lennukid ja raketid lendavad.
Õhupallid hõljuvad.
Kommentaarid: 85 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 78
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 07.07.2025 00:02:53 vasta tsitaadiga

Betamax kirjutas:
Markos kirjutas:
tsitaat:
See vist oli nüüd see kolmas, mis Soome õnnetuse ajal läheduses sõitis?


Kopterid lendavad. Ei.

Pigem hõljuvad. Lennukid ja raketid lendavad.


Lendavad. Helikopter on pöördtiivaline õhust raskem lennumasin, mida hoiab õhus samasugune aerodünaamiline nähtus nagu lennukeidki. Kogu aerodünaamika on muidugi märksa keerulisem ja see on seotud pöördtiiva enesega.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rex
HV Guru
rex

liitunud: 09.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 07.07.2025 00:53:14 vasta tsitaadiga

Kui heli saab otsa, siis kukub tavaliselt alla. Heli hoiab õhus.
Kommentaarid: 247 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 226
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rex
HV Guru
rex

liitunud: 09.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 10.07.2025 13:02:03 vasta tsitaadiga

https://www.delfi.ee/artikkel/120389798/fotod-soomlased-avaldasid-eestlaste-hukkumisega-loppenud-kopterionnetuse-detaile-tegu-polnud-formatsioonis-lendamisega
Kommentaarid: 247 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 226
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 10.07.2025 13:07:21 vasta tsitaadiga

rex kirjutas:
https://www.delfi.ee/artikkel/120389798/fotod-soomlased-avaldasid-eestlaste-hukkumisega-loppenud-kopterionnetuse-detaile-tegu-polnud-formatsioonis-lendamisega


Ei olnud jah, sest formatsioonis lendamisel nagu ka artiklis kirjas, on kindlad tunnused ja lennatakse ühe kutsungi, ning lennuplaaniga.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
napoleon
Unknown virus
napoleon

liitunud: 08.12.2008



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 10.07.2025 13:33:04 vasta tsitaadiga

Markos, aga kas oskad lihtsalt puusalt tulistades arvata, mis võis selle järsu manöövri põhjus olla? Pigem tehniline probleem või pigem piloot läks liiga uljaks ja hakkas enda ja lennumasina võimeid demonstreerima?
Kolmanda võimaluse, et seda tehti meelega jätaks ma ise kõrvale, see ei tundu mingit pidi loogiline.
Kommentaarid: 77 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 60
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Betamax
HV Guru
Betamax

liitunud: 29.05.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 10.07.2025 15:06:01 vasta tsitaadiga

Arvatavasti hakati poosetama. Helikopterites mustad kastid kohustuslikud pole?
Kommentaarid: 730 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 551
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rex
HV Guru
rex

liitunud: 09.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 10.07.2025 15:26:00 vasta tsitaadiga

See müstiline must kast on tavaline andmekandja, mis sel korral ühel kopteril põles lihtsalt ära. Teise omast saab ehk midagi kätte. Samas nende puhul ei olnud ka otsest kohustust kindlat logi koguda ja säilitada. Ilmselt kuna era- (maksuefektiivsuse nimel loomulikult firmade nimel), mitte reisijateveo sõidukid. Samas kasutatakse sarnaselt autodele vabatahtlikult lisakaameraid nii enda tagumiku kaitsmiseks kui ka juhuks, kui näiteks lendav lehm kursile satub ja proovi sa pärast tõestada.

Samas kui motivatsioon on väga suur, taastatakse andmeid ka läbi ussi emmi - pannakse kõvaketaste kettad uute peade vahele ja kontrollerite külge, joodetakse SIM-kaardi või flashmälu reaalsete kiipide külge (mis võivad säilinud olla) uued klemmistikud jne.


viimati muutis rex 10.07.2025 15:28:49, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 247 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 226
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 10.07.2025 15:29:36 vasta tsitaadiga

napoleon kirjutas:
Markos, aga kas oskad lihtsalt puusalt tulistades arvata, mis võis selle järsu manöövri põhjus olla? Pigem tehniline probleem või pigem piloot läks liiga uljaks ja hakkas enda ja lennumasina võimeid demonstreerima?
Kolmanda võimaluse, et seda tehti meelega jätaks ma ise kõrvale, see ei tundu mingit pidi loogiline.


Eeslendaja keeras ise võ keeras autopiloot, sest see oligi pöördekoht, teine oli liiga lähedal ja lendas sisse.

tsitaat:
Arvatavasti hakati poosetama. Helikopterites mustad kastid kohustuslikud pole?


Ebausutav ja ei ole kohustuslikud. Paljud kasutavad pardakaameraid, sisuliselt samad, mis autodel. Robinson on viimasel ajal hakanud pakkuma ja paigaldama ka juba tehasest. Üks "mast bumpingu" juhtumeid lahendati just sellise kaamera salvestuse abiga ja nähti, mis tegelikult juhtub, kui selline asi peaks aset leidma.

tsitaat:
See müstiline must kast on tavaline andmekandja, mis sel korral ühel kopteril põles lihtsalt ära.


Sellist flight recorderit ja cockpit voice recorderit, nagu lennukitel on, ei ole. Peale kaamerate ja osade naviseadmete ei salvesta seal mitte miski.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
HDvurle
HV pensionär
HDvurle

liitunud: 03.04.2002




sõnum 10.07.2025 17:50:11 vasta tsitaadiga

rex kirjutas:
See müstiline must kast on tavaline andmekandja, mis sel korral ühel kopteril põles lihtsalt ära. Teise omast saab ehk midagi kätte. Samas nende puhul ei olnud ka otsest kohustust kindlat logi koguda ja säilitada. Ilmselt kuna era- (maksuefektiivsuse nimel loomulikult firmade nimel), mitte reisijateveo sõidukid. Samas kasutatakse sarnaselt autodele vabatahtlikult lisakaameraid nii enda tagumiku kaitsmiseks kui ka juhuks, kui näiteks lendav lehm kursile satub ja proovi sa pärast tõestada.

Samas kui motivatsioon on väga suur, taastatakse andmeid ka läbi ussi emmi - pannakse kõvaketaste kettad uute peade vahele ja kontrollerite külge, joodetakse SIM-kaardi või flashmälu reaalsete kiipide külge (mis võivad säilinud olla) uued klemmistikud jne.

Mustades kastides ei kasutata kõvakettaid. Kirjutatakse mälukiipidele.

_________________
Teie küsimused on vastatavad, kuid meie vastused on küsitavad.
IT uudissõnad. Pihuarvuti - pihkar, pihuarvuti kasutaja - pihkur.
Kommentaarid: 21 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 16
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 10.07.2025 18:49:55 vasta tsitaadiga

Kõvakettaid mitte, liiga õrnad, aga metalltraadist ja lindist kuni kiipideni. Tänapäeval kiibid jah, põhimõtteliselt slc ssd. Mul oli kunagi üks vene lennukilt pärit, mis kirjutas traadile. Sees olid traadiga poolid ja traat jooksis läbi "helipea" nagu makilint.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
HDvurle
HV pensionär
HDvurle

liitunud: 03.04.2002




sõnum 12.07.2025 10:24:50 vasta tsitaadiga

https://maailm.postimees.ee/8285493/raport-air-india-lennuki-kutuselulitid-olid-onnetuse-eel-vales-asendis
_________________
Teie küsimused on vastatavad, kuid meie vastused on küsitavad.
IT uudissõnad. Pihuarvuti - pihkar, pihuarvuti kasutaja - pihkur.
Kommentaarid: 21 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 16
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
napoleon
Unknown virus
napoleon

liitunud: 08.12.2008



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 12.07.2025 11:43:46 vasta tsitaadiga

Miks helikopter sellist spetsiifilist põrinat teeb, et juba kuulmise järgi on aru saada, et tegu on helikopteriga?
Kui helikopteril oleks elektrimootor, kas siis ka põriseks või on see müra ikka mootori eripärast tulenev?
Kommentaarid: 77 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 60
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 12.07.2025 12:08:58 vasta tsitaadiga

napoleon kirjutas:
Miks helikopter sellist spetsiifilist põrinat teeb, et juba kuulmise järgi on aru saada, et tegu on helikopteriga?
Kui helikopteril oleks elektrimootor, kas siis ka põriseks või on see müra ikka mootori eripärast tulenev?


Aerodünaamikast lähtuv, kusjuures arvatakse ekslikult, et peamine heliallikas on pearootor, aga tegelikult hoopis saba. Pearootor tekitab iseloomulikku heli peamiselt labade flappimisel, ehk siis, kui need õhuvoolus üles ja alla liiguvad. Eriti teevad seda kahelabalised, võtad järsema pöörde ja siis on see flap flap vabaduse hääl, nagu huey'l. Sabarootori vaigistamiseks on need osadel paigutatud korpuse sisse (Fenestron) või üldse keresse viidud (Notar), need kopterid on märksa vaiksemad. Mootori müra kuuleb peamiselt masinas sees, ja heli on siis kas madal müdin (bokser) või hele vilin (turbiin). Kui helikopteril oleks elektrimootor, siis rootorite müra ei kaoks kuhugile, kabiinis oleks vaiksem lihtsalt.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Kopterite ja muu lennunduse teema mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... , 26, 27, 28  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.