Markos, jah, kuid ka need sekundaarradarid ei mõõda ise kõrgust vaid võtavad seda vastu transponderilt. Tsiviillennunduses pole vajadust maapealse kõrguse mõõtmise järele piisavalt, et seda lisakulu katta.
Dogbert, just, need kõrgusmõõteradarid täiendasid primaarradareid.
No, mida just ennist öeldud sai. Sekundaar võtab alates Mode C transpondri pealt QNE korrigeeritud näidu, märgin siinkohal eraldi, et QNE, mitte QNH, ega QFE, mis on mõlemad tegeliku õhurõhuga korrigeeritud näidud vastavalt siis, kas merepinnast (QNH) või maapinnast (QFE), QNE põhineb standardrõhul (1013,25 hPA).
Aga kuidas lennuk ise oma kõrgust teab? Õhurõhu järgi saab tuletada, aga see pole eriti täpne.
Justnimelt õhurõhust tuletataksegi, lendamiseks on piisavalt täpne, maapinna lähedal lisaks veel raadioaltimeeter (sisuliselt radar mis mõõdab maapinna kaugust).
1hPa = ~30ft, piisavalt täpne ja altimeetrid töötavadki õhurõhu pealt. Samas peab pidevalt korrektuure sisse viima ja seetõttu edastatakse lennumasinatele pidevalt uusi qnh väärtuseid, põhimõtteliselt igal uuel seansil on kaks asja, mida pidevalt uuendatakse. qnh ja kõrgus. See pole muidugi veel elupäästev, pead teadma, et kui temperatuur peaks järsult muutuma, siis tekib ka õhurõhus järsk muutus, rõhk suurneb, gradient muutub ja lennumasin ilma korrektuurita paigutub maapinna suhtes virtuaalselt kõrgemale, kui ta tegelikult on, cold kills.
Link _________________ Teie küsimused on vastatavad, kuid meie vastused on küsitavad.
IT uudissõnad. Pihuarvuti - pihkar, pihuarvuti kasutaja - pihkur.
Mis nad siis teevad? _________________ Teie küsimused on vastatavad, kuid meie vastused on küsitavad.
IT uudissõnad. Pihuarvuti - pihkar, pihuarvuti kasutaja - pihkur.
See vist oli nüüd see kolmas, mis Soome õnnetuse ajal läheduses sõitis?
Kopterid lendavad. Ei.
Pigem hõljuvad. Lennukid ja raketid lendavad.
Lendavad. Helikopter on pöördtiivaline õhust raskem lennumasin, mida hoiab õhus samasugune aerodünaamiline nähtus nagu lennukeidki. Kogu aerodünaamika on muidugi märksa keerulisem ja see on seotud pöördtiiva enesega.
Markos, aga kas oskad lihtsalt puusalt tulistades arvata, mis võis selle järsu manöövri põhjus olla? Pigem tehniline probleem või pigem piloot läks liiga uljaks ja hakkas enda ja lennumasina võimeid demonstreerima?
Kolmanda võimaluse, et seda tehti meelega jätaks ma ise kõrvale, see ei tundu mingit pidi loogiline.
See müstiline must kast on tavaline andmekandja, mis sel korral ühel kopteril põles lihtsalt ära. Teise omast saab ehk midagi kätte. Samas nende puhul ei olnud ka otsest kohustust kindlat logi koguda ja säilitada. Ilmselt kuna era- (maksuefektiivsuse nimel loomulikult firmade nimel), mitte reisijateveo sõidukid. Samas kasutatakse sarnaselt autodele vabatahtlikult lisakaameraid nii enda tagumiku kaitsmiseks kui ka juhuks, kui näiteks lendav lehm kursile satub ja proovi sa pärast tõestada.
Samas kui motivatsioon on väga suur, taastatakse andmeid ka läbi ussi emmi - pannakse kõvaketaste kettad uute peade vahele ja kontrollerite külge, joodetakse SIM-kaardi või flashmälu reaalsete kiipide külge (mis võivad säilinud olla) uued klemmistikud jne.
viimati muutis rex 10.07.2025 15:28:49, muudetud 1 kord
Markos, aga kas oskad lihtsalt puusalt tulistades arvata, mis võis selle järsu manöövri põhjus olla? Pigem tehniline probleem või pigem piloot läks liiga uljaks ja hakkas enda ja lennumasina võimeid demonstreerima?
Kolmanda võimaluse, et seda tehti meelega jätaks ma ise kõrvale, see ei tundu mingit pidi loogiline.
Eeslendaja keeras ise võ keeras autopiloot, sest see oligi pöördekoht, teine oli liiga lähedal ja lendas sisse.
tsitaat:
Arvatavasti hakati poosetama. Helikopterites mustad kastid kohustuslikud pole?
Ebausutav ja ei ole kohustuslikud. Paljud kasutavad pardakaameraid, sisuliselt samad, mis autodel. Robinson on viimasel ajal hakanud pakkuma ja paigaldama ka juba tehasest. Üks "mast bumpingu" juhtumeid lahendati just sellise kaamera salvestuse abiga ja nähti, mis tegelikult juhtub, kui selline asi peaks aset leidma.
tsitaat:
See müstiline must kast on tavaline andmekandja, mis sel korral ühel kopteril põles lihtsalt ära.
Sellist flight recorderit ja cockpit voice recorderit, nagu lennukitel on, ei ole. Peale kaamerate ja osade naviseadmete ei salvesta seal mitte miski.
See müstiline must kast on tavaline andmekandja, mis sel korral ühel kopteril põles lihtsalt ära. Teise omast saab ehk midagi kätte. Samas nende puhul ei olnud ka otsest kohustust kindlat logi koguda ja säilitada. Ilmselt kuna era- (maksuefektiivsuse nimel loomulikult firmade nimel), mitte reisijateveo sõidukid. Samas kasutatakse sarnaselt autodele vabatahtlikult lisakaameraid nii enda tagumiku kaitsmiseks kui ka juhuks, kui näiteks lendav lehm kursile satub ja proovi sa pärast tõestada.
Samas kui motivatsioon on väga suur, taastatakse andmeid ka läbi ussi emmi - pannakse kõvaketaste kettad uute peade vahele ja kontrollerite külge, joodetakse SIM-kaardi või flashmälu reaalsete kiipide külge (mis võivad säilinud olla) uued klemmistikud jne.
Mustades kastides ei kasutata kõvakettaid. Kirjutatakse mälukiipidele. _________________ Teie küsimused on vastatavad, kuid meie vastused on küsitavad.
IT uudissõnad. Pihuarvuti - pihkar, pihuarvuti kasutaja - pihkur.
Kõvakettaid mitte, liiga õrnad, aga metalltraadist ja lindist kuni kiipideni. Tänapäeval kiibid jah, põhimõtteliselt slc ssd. Mul oli kunagi üks vene lennukilt pärit, mis kirjutas traadile. Sees olid traadiga poolid ja traat jooksis läbi "helipea" nagu makilint.
Miks helikopter sellist spetsiifilist põrinat teeb, et juba kuulmise järgi on aru saada, et tegu on helikopteriga?
Kui helikopteril oleks elektrimootor, kas siis ka põriseks või on see müra ikka mootori eripärast tulenev?
Miks helikopter sellist spetsiifilist põrinat teeb, et juba kuulmise järgi on aru saada, et tegu on helikopteriga?
Kui helikopteril oleks elektrimootor, kas siis ka põriseks või on see müra ikka mootori eripärast tulenev?
Aerodünaamikast lähtuv, kusjuures arvatakse ekslikult, et peamine heliallikas on pearootor, aga tegelikult hoopis saba. Pearootor tekitab iseloomulikku heli peamiselt labade flappimisel, ehk siis, kui need õhuvoolus üles ja alla liiguvad. Eriti teevad seda kahelabalised, võtad järsema pöörde ja siis on see flap flap vabaduse hääl, nagu huey'l. Sabarootori vaigistamiseks on need osadel paigutatud korpuse sisse (Fenestron) või üldse keresse viidud (Notar), need kopterid on märksa vaiksemad. Mootori müra kuuleb peamiselt masinas sees, ja heli on siis kas madal müdin (bokser) või hele vilin (turbiin). Kui helikopteril oleks elektrimootor, siis rootorite müra ei kaoks kuhugile, kabiinis oleks vaiksem lihtsalt.
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.