Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
Prillpapa
HV kasutaja
liitunud: 04.06.2022
|
28.06.2025 17:45:21
|
|
|
Ei ole ju sugugi nii kriitiline teema, kui laadimisvõimaluse ehitamine käib üle jõus, tuleb jääda iganenud ja saastava transpordi juurde kinni
Muidu uusarendused reklaamivad küll oma korrusmaju nii elektriauto laadimis võimaluse ja/või selleks loodud eelvõimekusega - ju samasugune müügiargument, kui senised lähim bussipeatus-kool-apteek&kauplus.
Nii nagu mitmed HV-sed kodu otsides vaatavad, et see valgusekaabel olemas oleks, vaadatakse tulevikus kuidas uues kodus sõiduki laadimisvõimalusega oleks.
Ärina on laadimisvõrgustik täna täitsa ilma sunni ja toetusteta toimimas, lausa osad tanklaketid vabatahtlikult võitlevad magusamate kohtade pärast kuhu oma brändi laadijad saaks.
Eks muidugi mingid kohad jäävad igaveseks valgeks laiguks nagu täna selle valguskaabliga, 20 aastat on jauratud metsatallu kiiret internetti, tehtud projekte jagatud toetusi, ent endiselt ollakse kaugel loodetust.
_________________ --- |
|
Kommentaarid: 20 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
20 |
|
tagasi üles |
|
 |
SideWinder
HV kasutaja

liitunud: 14.01.2002
|
28.06.2025 20:57:07
|
|
|
Prillpapa kirjutas: |
Muidu uusarendused reklaamivad küll oma korrusmaju nii elektriauto laadimis võimaluse ja/või selleks loodud eelvõimekusega - ju samasugune müügiargument, kui senised lähim bussipeatus-kool-apteek&kauplus.
|
Just jäi silma mingi uusarenduse kodulehel parkimiskoht 15k ja parkimiskohta laadijaga 25k. Järelikult see laadimisvõimalus veel ikka ei ole vaikimisi nõue turult, sest igale parkimiskohale 4mm2 3-faasilise toite + CAT6 kaabli vedamine kindlasti 8-9k ei maksa. Täpseid eelarveid teadmata on raske prognoosida, kuid ilmselt arvestatakse paar kilo seal ampritasudele, et kui parkimiskoht laadimisvõimekusega on, siis vähemalt 10A võiks olla igal hetkel garanteeritud korterile ja laadijale.
Kui see lisa 10k veel jaotada 30 aasta peale koos intressidega, siis kujuneb see laadimise võimalus ikka paganama kalliks.
_________________ Võib elu palju pakkuda, kui suudad p***et lakkuda!!! (R. Raigna) |
|
Kommentaarid: 29 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
28 |
|
tagasi üles |
|
 |
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
28.06.2025 21:57:09
|
|
|
Vaatasin mõnda Robotaxi videot Youtubest, mina küll sellega sõita ei julgeks Täielik feil ikka vs Waymo.
|
|
Kommentaarid: 159 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
151 |
|
tagasi üles |
|
 |
CnZ
HV veteran
liitunud: 05.11.2003
|
28.06.2025 22:01:48
|
|
|
Täitsa nõus ja arvatavasti sinna läheb pikalt veel, kui tesla oma asjaga küpseks saab. Aga suur vahe on selles, et Tesla kasutab consumer-level auto sensoritehnikat, kui keskmine Waymo näeb välja selline:
Waymo autodes on kõvasti suurema raha eest asju sees ja sellega ei olegi mõeldud, et inimene ise sõidaks kunagi.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
13 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
|
Kommentaarid: 466 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
359 |
|
tagasi üles |
|
 |
salatoimik
HV Guru

liitunud: 08.08.2006
|
29.06.2025 22:47:20
|
|
|
jeesus188 kirjutas: |
Mul selline 2k km leedu trip tulekul..ev-ga peaks planeerima vist oma sõite laadijate järgi, mitte selle järgi kuhu minna soovin.
Lisaks lastega minnes suvakohas juhtme otsas rippumine ja aja surnuks löömine pole vist kõige mõnusam tegevus |
Oleneb.
Mingi Kia EV6-ga long rangega Rakvere - Vilnius ots tähendaks riias ~20 min laadimist. Vilniuses võtad hotelli kus auto saab öö otsa laadida ja hommikul täis akuga sõida päev otsa ringi, järgmises linnas jälle hotellis öösel täis jne. Tagasiteel ka riias mingi 20 min paus ja vsjoo.
Eks muidugi kõik oleneb autost, sõidustiilist jne.
Samas muidugi selliste hinnad on taolised, et
_________________ LehesFoto - Täis suvaklõpse ja muud |
|
Kommentaarid: 39 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
35 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
29.06.2025 22:53:06
|
|
|
Palju neid selliseid hotelle reaalselt on kus on mõistlikum laadida kui kuskil kiirlaadijas?
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
 |
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
29.06.2025 23:01:52
|
|
|
Janis kirjutas: |
Palju neid selliseid hotelle reaalselt on kus on mõistlikum laadida kui kuskil kiirlaadijas? |
Ei lähe ju kiirlaadijat otsima, kui saab ööbimiskohas laadida. Las olla kallim.
|
|
Kommentaarid: 159 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
151 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
29.06.2025 23:26:12
|
|
|
Hotellis võiks ikka tasuta parkida saada.
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
 |
-Koppel-
Kreisi kasutaja

liitunud: 01.04.2009
|
30.06.2025 09:25:36
|
|
|
Tesla teemal.
Reaalsus on see, et Tesla aktsia on ca 10 korda ülehinnatud mull (Market cap ca 10 korda väärtuslikum kui Volskwageni, BMW, Mercedese sarnased ajaloolised autotootjad) ja ühel hetkel see kaardimaja kokku kukub.
Nüüd nad leiutavad oma robotaxi ja humanoid robotitega mingit uut hype vedurit.
Tänaseks ca 10 aastat tagasi demonstreeris Tesla kuidas nende auto täiesti autonoomselt sõidab - reaalsuses oli tegu pettusega.
tsitaat: |
Tesla did stage a promotional video in 2016 to showcase its self-driving technology, according to testimony from a Tesla engineer. The video, which depicted a Model X driving itself from a residence to Tesla's headquarters, was not intended to accurately represent the capabilities of the system available to customers at the time. Instead, it was designed to demonstrate what Tesla was working towards building into the system. |
Miks peaks praegu uskuma seda sama asja?
CnZ kirjutas: |
https://x.com/elonmusk/status/1938682871105102254
tsitaat: |
The first fully autonomous delivery of a Tesla Model Y from factory to a customer home across town, including highways, was just completed a day ahead of schedule!!
There were no people in the car at all and no remote operators in control at any point. FULLY autonomous!
To the best of our knowledge, this is the first fully autonomous drive with no people in the car or remotely operating the car on a public highway. |
Hmm. Video peaks ka varsti tulema |
|
|
Kommentaarid: 10 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
10 |
|
tagasi üles |
|
 |
CnZ
HV veteran
liitunud: 05.11.2003
|
30.06.2025 09:39:30
|
|
|
Eks selle asjaga on ikka nii, et kui suured institutsionaalsed investorid endiselt (ka pensionifondid USAs) Tesla küljes usaldavad olla, siis midagi usutakse ja loodetakse
Aga kõike voib juhtuda.
Nt minu hinnangul Apple 3 triljoni market cap on ka suht hullumeelne. Olenemata et toodavad ja müüvad palju. Aga börsi võlud
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
13 |
|
tagasi üles |
|
 |
Oisu.
HV kasutaja
liitunud: 02.03.2012

|
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
 |
|