Miks peab üldse EV-d peale suruma?
Üldise keskkonna jalajälje mõttes on see pigem kahjulikum.
Las igaüks sõidab sellega millega soovib ja mis talle parem tundub _________________ Hinnavaatlus.ee - leia parim hind! HV valuutakalkulaator
Küll aga on mõlemalt poolt palju valeväiteid, eriti EV hardcore entusiastide poolt ja samas ka täielik pimedus nende poolt, kel pole kogemust. Nendele reageerimine ei ole peale surumine.
Tesla Model 3 long range maksab ca 20k€ ja teeb selle teekonna nende parameetritega ära. Küll aga jah, milleks minna 250km kaugusele vaid magama.
Natuke küüniline pole hakata EV kehva sõiduulatuse kaitseks arvustama seda mis põhjusel ja kui kauaks keegi teine tahab kuhugi minna? Mida haruldast on tänase kiire elutempo juures selles, et reede peale tööd lendad kuhugi külla, veedad mõnusa õhtu ja järgmine hommik lendad juba tagasi, sest endal on ka elu ja tegemised junõu.
Ahjaa, saab ikka jahh model 3'me 20k eest - see tähendab, et saad 6-7 aastat vana ja 150k läbisõit isendi. Tekib muidugi küsimus, et kui EV mehed räägivad kuidas sõidavad max paarkümmend kiltsa päevas kuidas siis küll 6 aastaga 150k spidole saadakse - see eeldab pigem sellist 70 kiltsa päevas IGA PÄEV RAUDPOLT sõitmist. Ehk siis inimesel tekib dilemma - kas võtta selle 20k ringis 6 aastat vana ja 100k ja korralikult peale tesla 3 või poest tutikas garantiide ja asjadega muu auto a'la volkar, škoda, KIA jne. Valik ei ole ju selle ees kas uus punn või mõni aasta vana premium masin- model 3 ei ole just seitsmekas või aakaheksa.
Ei arvustanud, pigem küsisin. Kui minna õhtuks külla ja tulla hommikul tagasi, siis on aega juba rohkem kui 8h ja saab piisavalt laadida (kuigi, nagu ka kirjutasin, siis minu autoga piisaks ka 8h-st).
Model 3 näite tõin, sest 2019 Model 3-ga on endal kogemus. Ostsingi, kui oli 170 000km odomeetril, nüüd ise ca 10000km poole aastaga juurde sõitnud, kodus on vaid 1-faasiline laadija. Täna on 20 000 euro eest poest raske mõistlikku uut autot osta.
Tanel kirjutas:
Miks peab üldse EV-d peale suruma?
Üldise keskkonna jalajälje mõttes on see pigem kahjulikum.
Las igaüks sõidab sellega millega soovib ja mis talle parem tundub
See on kõrgem pilotaaž tulla pidevalt EV teemasse oma samade valearusaamiste ja -väidetega ning kurta, et sulle tehakse EV-propagandat
+ ICE ja fossiilsete kütuste (mis hoiavad majandust käigus) surnuks maksustamine.
Kogu ühiskonnast saab ratastest ja ühistranspordist sõltuv taandarenguriik.
Eesti energiapoliitika on niikuinii pekkis oma kalli juhuelektriga, juhitavat võimsust ei tule niipea. _________________ Hinnavaatlus.ee - leia parim hind! HV valuutakalkulaator
Miks peab üldse EV-d peale suruma?
Üldise keskkonna jalajälje mõttes on see pigem kahjulikum.
Las igaüks sõidab sellega millega soovib ja mis talle parem tundub
Pealesurumine ja ajupesu käib hoopis autost loobumiseks, järjest viskab ette selleteemalist pahna.
See konkreetne küll Bolti sisuturundus, aga pidev meelsusemuutmine käib.
Tundub, et sa ei kuulanud siis väga põhjalikult, kui sa aru ei saanud,et see 11k oli kogu valimi keskmine, mitte üksiku sõiduki oma.
Aga ta jagas FB grupis graafikuid jms ka: https://www.facebook.com/groups/elektriautodeestis/posts/4085288338370180/
Su armastatud Lexus on ka seal välja toodud aastase kuluga ~9k€ vs hübriid Lexuse 10.3k€. Eks erisus tule sealseks võrdluseks võetud aastasest läbisõidust jms eeldustest.
Ta võrdleb liisingu kuumakseid, mitte amortisatsiooni. Nii tulebki tulemuseks kõverpilt, millel ei ole tegeliku kuluga mitte midagi pistmist. Needsamased võrreldud NX350 ja RZ450e võivad teatud konfis hinnalt üsna võrdsed olla, ja see tähendab, et ka liisingu kuumakse tuleb sama, aga kuna NX vajab bensiini ja hooldust esimesest aastast peale, siis tekib seal kohe lahknevus RZ kasuks, kuid viimase amort ei ole paraku veel täpselt teada ja kumb tegelikult võidab, selgub aastate pärast. Aga me räägime siin premium klassist, kus nagu saateski tõdemusele jõuti, ongi vahed üsna pisikesed ja ev'd võivad teatud tingimusel ka odavamaks osutuda. Tavaklassis on ikka 10k vahe, nagu ka saates kuuldud. Ma "võidan" praegust tänu ev'le igakuiselt jooksvalt ~100 eur võrreldes hübriidiga, aga kuna liisingu kuumakse on kõrgem ja kindlustus on kallim, siis see sööb võidu ära ja tulemus on enamvähem võrdne, ei rohkem, ega vähem, aga see nagu öeldud on jooksev auto peale kuluv negatiivne rahavoog, mitte tegelik omamiskulu.
tsitaat:
Näiteks mõni teine EV omanik kes samuti arvas aga jõudis sinust 5 mintsa ette, et enne praami 30 mintsa laadida.
Jah, selline mõttemall tuleb ev'ga paraku kõrvale heita. Planeerima peab ja laadima peab ka igaks juhuks ette. Viimasele minutile jättes võib keegi ees olla, laadija tuksis vms. Mina jääki alla 100km naljalt ei lase, see võiks lõviosa ootamatuid sõite ära katta, pikkadega oled p's nagunii ja pead kiirlaadijaid külastama.
tsitaat:
Sa ikka tead, et one-pedal puhul saab ka vabajooksu kasutada, peab vaid olema osavust/koordinatsioonivõimekust jalaga pedaali õigesti silitada. Kõvasti keerulisem, kui lihtsalt jalg pedaalilt tõsta aga täitsa tehtav vähekese harjutamisega.
Tõesti või Poleks selle peale tulnudki, et seal surnud punktis vabajooks on.
tsitaat:
Kas on sellele väitele ka mingit viite allikat, et see kõige tavalisem peaaegu(?) vaba veeremnise reziim on kõige efektiivsem lõpuks kokkuvõttes või pead silmas, et pidurid-klotsid jäävad liiga kasutuseta?
Põhikooli füüsikatund ? Tugevamal vabajooksu regenil on mõte sees, näiteks mägisel alal. Mäest alla sõites vabajooksul võib kiirus liiga suureks minna ja on vaja pidureid kasutada, seadistatava regeni puhul saab niimoodi vabajooksu sobivaks timmida. Meil selliseid mägesi väga ei ole, nõmme mäest alla tulles saab regeni esimest astet kasutada vaid, teises tõmbab hoo juba iiiga maha.
Uue Tesla Model Y kasutajad on nördinud, kuidas Tesla automaatparkimine rikub velgi. Tesla saadab halajate kahjunõuded pikalt, kuna kasutustingimuste järgi on parkimisabi kasutusega kaasnev vastutus ja kahjud juhi&omaniku rida. Kasutajad küsivad vastu, kui Tesla ei suuda pädevat automaatparkimist teha, kuidas saab usaldada nende arendatud ja promotud isejuhtimise lahendust, kus kiirused&ohud suuremad ja mängus inimeste sh Tesla reisijate elud..
https://www.torquenews.com/1083/my-2026-tesla-model-y-juniper-self-curbed-its-own-20-inch-rim-when-auto-parallel-parking-we
Veider, alles mõni aasta tagasi oli õnnetu võrdlus kus Tesla automaatparkimine ei suutnud samuti võrreldes paljude teiste vana kooli tootja lahendustega pädevalt parkida. _________________ ---
Uue Tesla Model Y kasutajad on nördinud, kuidas Tesla automaatparkimine rikub velgi. Tesla saadab halajate kahjunõuded pikalt, kuna kasutustingimuste järgi on parkimisabi kasutusega kaasnev vastutus ja kahjud juhi&omaniku rida. Kasutajad küsivad vastu, kui Tesla ei suuda pädevat automaatparkimist teha, kuidas saab usaldada nende arendatud ja promotud isejuhtimise lahendust, kus kiirused&ohud suuremad ja mängus inimeste sh Tesla reisijate elud..
https://www.torquenews.com/1083/my-2026-tesla-model-y-juniper-self-curbed-its-own-20-inch-rim-when-auto-parallel-parking-we
Veider, alles mõni aasta tagasi oli õnnetu võrdlus kus Tesla automaatparkimine ei suutnud samuti võrreldes paljude teiste vana kooli tootja lahendustega pädevalt parkida.
Tesla häda on selles, et nad püüavad kõike teha kaameratega ja tulemus on selline nagu on. NB! Lexusel ei ole lidarit, see on seal custom lahendus. Küll aga on Lexustel kombineeritud lahendus mmw radarist, monokaameratest ja ultrehelianduritest, niiet tulemus võiks kõigele vaatamata olla samasugune nagu videos näha. Autoparki tutvustati esimest korda aastal 2006.
Lasin diagonaalis üle, FB kontot ei ole ja ei lase detailsemalt uurida.. hr Vaht käsitleb teemat ikkagi propagandistlikult ja ka kallutatult, a'la "Kodus laadimisel võtsin tariifiks 0,10 €/kWh" - päriselt keegi saab sellise hinnaga laadida ja unustame sujuvalt võrgutasu ära.
Täitsa saab. Eelmise aasta peale keskmine elektrihind (koos võrgutasude jms asjadega) tuli 9.937 senti. Tegelikult autole minev oli natuke soodsam, selle mõõtja taga oli paar kergemat tarbijat veel, mis 24/7 võtavad ja seeläbi keskmist üles kruttisid.
Tanel kirjutas:
Miks peab üldse EV-d peale suruma?
Üldise keskkonna jalajälje mõttes on see pigem kahjulikum.
Keegi ei suru EV-d peale. Ainus mida tehakse on see sinu poolt väga nõutud keskkonna hoidmine. Ja selle jaoks liigutakse fossiilsete kütuste õiglasema hinnastamise ja maksustamise suunas (mitte ei maksustata surnuks).
Tõsi, EU piirab keskkonna hoidmise nimel uute sisepõlemismootoriga sõidukite müüki aga see ei tähenda, et peab elektriauto ostma. Üldse ei ole ju kohustust uusi sõidukeid osta. Ja ka uue sõiduki putul ole vaid meheks ja leia mõni teine keskkonna suhtes SPM-st vähem kahjustav alternatiiv, kui elektriauto ei kutsu.
Eks tõsiselt keskkonnast hoolivad kasutaks üldse ühistransporti, mitte erasõidukeid aga nii väga inimesed ka ei hooli keskkonnast.
Tanel kirjutas:
Eesti energiapoliitika on niikuinii pekkis oma kalli juhuelektriga, juhitavat võimsust ei tule niipea.
Juhitavat võimsust on meil küllaga. Selle töövalmis hoidmiseks maksame kõik oma elektriarvetel lisahinda. Umbes poole sellest, mis oleks maksnud, et saada meretuulepargid. Juurde ehitatakse ka natuke gaasijaamu. Tuumajaamaga läheb aga väga kaua aega.
Täitsa saab. Eelmise aasta peale keskmine elektrihind (koos võrgutasude jms asjadega) tuli 9.937 senti. Tegelikult autole minev oli natuke soodsam, selle mõõtja taga oli paar kergemat tarbijat veel, mis 24/7 võtavad ja seeläbi keskmist üles kruttisid.
Konkurentsiameti leht su juttu ei kinnita vaid 2024 börsika hind oli 9 sendi kanti nii ilma võrgutasu kui kõmmita Ahjaa - nii saab muidugi kodus mingi vahemõõtjaga näidu väikseks kui paar korda kuus laadida kuskil tasulises laadjas aku täis ja kodus törtsutada nendel hetkedel juurde kui öösel mõneks tunniks börsikas madalale kukub. Sellised asjad pole aga üldsusele laiendamiseks kõlblikud.
9s on üsna adekvaatne aastane keskmine. Suvel vb laed jah nulliga, aga palju sa laed ? iga päev akutäie ? Mingi poweruser ehk võibolla, aga keskmine tarbija mitte ja talvel paned 40s ka paaki, nutad ja paned, kui ilmad on külmad ja laadida vaja.
No aga kuida muudmoodi EVga käituda siis? Päeval reeglina autot kodus pole ju.
Ja 10 senti lagi pole midagi ulme niiviisi, viimane talv oli ju väga odav elektrihind öösiti.
Ja kui veel iga päev laadima ei peaks, siis saab lausa valida endale sobivat aega ja hinda.
See tähendab, et elektriautot ei saa põhiautona kasutada, kui laed ainult soodusajal. Sisemise põletamise mootoriga automobiilid on iga kell valmis ja "laadimine" kiire.
Põhikooli füüsikatund ? Tugevamal vabajooksu regenil on mõte sees, näiteks mägisel alal. Mäest alla sõites vabajooksul võib kiirus liiga suureks minna ja on vaja pidureid kasutada, seadistatava regeni puhul saab niimoodi vabajooksu sobivaks timmida. Meil selliseid mägesi väga ei ole, nõmme mäest alla tulles saab regeni esimest astet kasutada vaid, teises tõmbab hoo juba iiiga maha.
Vastust ei saanud tõestuseks, et kergeim aste on parim kokkuvõttes kui on lamedal alaldel sõit - siiski on sul õigus GPT andis sellise vastuse:
suuremalt osalt ajalt saaks siiski ju, kui päevane läbisõit oletame et 100km tuuri, masin võimaldab 400, siis topid lihtsalt juhtme koguaeg seina, see siis laeb odavatel tundidel, isegi kui sõitsid selle 100km 400-st maha ja akut veel 75%, siis pead lihtsalt ikkagi koguaeg töölt koju jõudes juhtme seina toppima ja see siis ise vaatab, kas on soodustunde või mitte sel päeval, kui on, siis paneb uuesti 75% pealt midagi juurde öö jooksul. Kui juhtumisi nüüd paaril päeval peale tööd koju tulles kuni hommikuni polegi tõesti ühtegi soodustundi, siis ei juhtuks ka midagi ja laseksid endiselt soodustundide elektri pealt, mõni teine päev on soodustunde samas nii palju, et saaks ühe ööga kasvõi nullist sajani aku laetud. Sedasi satuks suhteliselt harva olukorra peale, kus oleks vaja kalli elektriga laadida. Kui aga laisk olla ja mitte juhet seina toppida igal võimalikul vabal hetkel, mil masin maja ees seisab ja tõmmata enamvähem nulli aku ja siis toppida juhe seina ja teada, et järgmine päev vaja juhtumisi akutäis uuesti kindlasti maha sõita, siis muidugi võib juhtuda, et on kellad ja peadki tampima hinnast olenemata kõik akusse ja tulekski kokkuvõttes päris krõbe hind, mis läheneks ehk keskmisele elektrihinnale juba. Kui aga sedasi toimida nagu eespool kirjeldasin ja igapäev tallinnast tartusse tööle ei käi, vaid valge inimese kombel ehk nii 100km päevas heal juhul, siis täiesti reaalne selle olematu hinnaga kokkuvõttes masin laetud saada. Selle jaoks loomulikult vaja börsihinna alusel laadimise jälgimist, mis lubaks ainult mingi teatud madala elektrihinna korral laadimise. Antud lahendusel on muidugi teine vastutöötav asi, nimelt sel juhul on aku pidevalt pigem suhteliselt täis kui tühi ja liitiumaku vananeb siis kiiremini ka niisama seistes, seega kokkuvõttes kui aastate pärast tahta parema tervisega akut säilitada, siis peaks pigem suht tühjapoolse akuga pidevalt ringi solgutama, seega olematu läbisõiduga nagu siin mõned törtsutavad heal juhul paarsada kilomeetrit nädalas, siis võibolla oleks mõistlikum siiski maksta mõni sent kokkuvõttes rohkem elektri eest, ent hoida aku tervist paremana masinal ja säilitada sellega tulevikus masina läbisõiduulatust ja ka rahalist väärtust seega.
Auron, ajad segi börsi keskmise müügihinna ja tarbija keskmise tarbitud elektri hinna. Elektriauto ei istu 24/7 juhtme otsas, et täpselt võrdselt iga tund voolu tarbida seega ei saa kuidagi olla elektriauto poolt tarbitud elektri hind võrdne börsi keskmisega.
Aga eks kindlam ole teha neid arvutusi 20 sendise hinnaga, sest see on kõigile kättesaadav (fix pakettidega) ja varugagi. Ja ka selle hinnaga ilmneb, et elektriauto kulud jäävad väiksemaks kuigi läbisõidu piir, millest alates kasvab natuke.
new1, liitium aku ideaalis tahaks olla oma nominaalpingel ehk suht 50% laetuse juures. Iga päev juhet ühendades võib vabalt 80%-ni laadida ja kui ka jääb päev/paar vahele peaks hakkama saama nö tavapäraste sõitmiste korral enamikel. Kompromiss aku degredeerumise ja optimaalse hinna jahtimisega.
Ning see läbisõidu teema - ma liigun suhteliselt palju autoga ringi aga kui ma mõtlen viimase aasta sõidud läbi siis pikim ots on pmst Tartust - Kuressaarde ja sedagi mingi 2x aastas max. Ja kui võtta see 325km siis iga vähegi mõistlik elektrikas sõidab soojal ajal selle maa laadimiseta ära. Võib tulla siin talvest jahuma aga talvel ma üldiselt sõidan kõvasti lühemaid otsi).
EV'de kaitsjad võiks ühe asja küll argumendina ära jätta ja selleks on "aga mina sõidan 5 kilti tööle, 2 kilti poodi ja 3 kilti koju - järelikult pole kellelgi vaja üle 10 kildi päevas sõita", "käin ainult kohtades kus kohe parkla gigawatt laadijaga kõrval mis alati minujaoks vaba ja mis 10 minutiga virutab akusse 80%".
Mina ei tea kust sa need 10km otsad välja lugesid. Puhtalt eelmine kuu oli mul autoga läbisõit 4300km (enamasti ~2500km kanti. Ja usun, et see on ikka jupp maad rohkem kui keskmisel eestlasel). Maru 10km päevas jah _________________ LehesFoto - Täis suvaklõpse ja muud
eesti autode keskmine läbisõit peaks olema 10kkm aastas. reaalselt igapäevakasutuses sõiduauto aastane läbisõit 15kkm ja 18kkm vahel. _________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks!
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.