Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
02.06.2025 11:14:00
|
|
|
Ise ei kujutaks ettegi, et vabatahtlikult ühe pedaaliga sõitmisest loobuksin, üks pluss elektriautoga sõitmisel minu jaoks.
|
|
Kommentaarid: 159 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
151 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
02.06.2025 11:17:22
|
|
|
sakinaga kirjutas: |
Ise ei kujutaks ettegi, et vabatahtlikult ühe pedaaliga sõitmisest loobuksin, üks pluss elektriautoga sõitmisel minu jaoks. |
Inimesed ei taha enam autodega sõita ma vaatan, aga saame aru, paljude jaoks ongi koordinatsiooniülesanded keerulised ja ebamugavad. Dementsus ka hüüab tulles.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
02.06.2025 11:19:55
|
|
|
Markos kirjutas: |
sakinaga kirjutas: |
Ise ei kujutaks ettegi, et vabatahtlikult ühe pedaaliga sõitmisest loobuksin, üks pluss elektriautoga sõitmisel minu jaoks. |
Inimesed ei taha enam autodega sõita ma vaatan, aga saame aru, paljude jaoks ongi koordinatsiooniülesanded keerulised ja ebamugavad. Dementsus ka hüüab tulles. |
Ah tead, 15-20 aastat tagasi löödi ka endale rusikaga vastu rinda, et mina kunagi automaatkastiga sõitma ei hakka. Nüüd on enamik neist automaatkastile kolinud. Tehnoloogia progress ei peatu, inimesed lihtsalt jäävad oma harjumustesse kinni.
|
|
Kommentaarid: 159 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
151 |
|
tagasi üles |
|
 |
bladerunner
HV Guru
liitunud: 17.01.2002
|
02.06.2025 11:22:43
|
|
|
Markos, aga palu Lexusele esindusest omale käsivändaga klaasitõstukid? Roolivõimule ka "Off". Muidu tekib äkki lihasnõtrus kätesse...
Ehk sa teed järjekordselt maha asju mis sinu sõidustiili või Lexuse lahendusega ei sobi.
_________________ Experience is what you get when you don't get what you want. |
|
Kommentaarid: 168 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
157 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
02.06.2025 11:34:22
|
|
|
bladerunner kirjutas: |
Markos, aga palu Lexusele esindusest omale käsivändaga klaasitõstukid? Roolivõimule ka "Off". Muidu tekib äkki lihasnõtrus kätesse...
Ehk sa teed järjekordselt maha asju mis sinu sõidustiili või Lexuse lahendusega ei sobi.  |
Absoluutselt on see minu sõiduharjumuse küsimus ja ma ei kavatse seda muuta.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
napoleon
Unknown virus

liitunud: 08.12.2008
|
02.06.2025 11:40:28
|
|
|
Kuidas see ühe pedaaliga sõitmine talvel toimib? On ka mingi ABS moodi loogika või peab ise jälgima et rattaid loha ei lase?
|
|
Kommentaarid: 77 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
60 |
|
tagasi üles |
|
 |
Auron
HV Guru

liitunud: 19.08.2003
|
02.06.2025 11:47:12
|
|
|
bladerunner kirjutas: |
Markos, aga palu Lexusele esindusest omale käsivändaga klaasitõstukid? Roolivõimule ka "Off". Muidu tekib äkki lihasnõtrus kätesse...  |
Mul poleks mitte midagi sellevastu kui elektroonikat autos vähe, iste manuaalselt, aken vändaga jne. Võimalikult vähe asju millepeale tark "aju" ütleb, et see või too häda on kuna arvas midagi. Lihtsalt tänapäev on paljud inimesed harjund, et enam massilist kolmanda osapoole automaki paigaldust pole vaid tehaseseade mis ilusti konsooli integreeritud on piisav. Samas mingi väljasõitva ekraaniga nutipluti saab kasvõi 70'date ameeriklasesse paigalda kui tahta, et Waze või spotify käiks niiet see pole teema.
|
|
Kommentaarid: 152 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
129 |
|
tagasi üles |
|
 |
Equinox
HV veteran

liitunud: 05.04.2002

|
|
Kommentaarid: 27 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
02.06.2025 14:34:09
|
|
|
Kuulasin mitu korda seda omamiskulu lõiku, see on küll mingi lambinumber (11k). Mul on see optimisliku stsenaariumi järgi mingi 7,7k aastas ja koosneb prognoositud amortisatsioonist, kindlustustest, finantskulust, rehvivahetustest ja keskmisest elektrikulust.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
salatoimik
HV Guru

liitunud: 08.08.2006
|
02.06.2025 18:18:01
|
|
|
etk kirjutas: |
Nii ülbeks või lolliks ka ei ole mõtet akuauto omanikke pidada, et nad ei suudaks tunnistada lühemat sõiduulatust. Küll aga jääb vahel mulje, et need "pean saama 1000km sõiduulatust" mehed kipuvad ära unustama, et nad tegelikult ei sõida 99% ajast isegi 200km jutti ehk seda 1000km sõiduulatust tegelikkuses ei vaja. Aga eks kuidagi peab ju välja vabandama, sest otse öelda, et ollakse liiga vaene on häbiasi vms.
|
Jep. Mul on hetkel auto hea 6.5a vana, läbisõit hakkab juba vaikselt 200k kanti kerima. Senimaani võin 3 korda üle õla sülitada, et midagi viga pole olnud ja garantiikorras on 2 väikest viga selle maa peale tehtud tasuta korda. Nüüd see ka ofc läbi juba. Ja no eks üks hetk raudselt midagi järgi annab ja siis hakkab pihta see remondi seda, diagnoosi toda jne kepp. Ning uueks autoks vaatan just mingit vähem kasutatud elektrikat, tutikad on siiski liiga kirved veel. (No Ora suurune auto siiski ei lähe mitte, koer peab ka kuhugi mahtuma ) Üht teist on silma jäänud ja vaikselt uurib.
Ning see läbisõidu teema - ma liigun suhteliselt palju autoga ringi aga kui ma mõtlen viimase aasta sõidud läbi siis pikim ots on pmst Tartust - Kuressaarde ja sedagi mingi 2x aastas max. Ja kui võtta see 325km siis iga vähegi mõistlik elektrikas sõidab soojal ajal selle maa laadimiseta ära. (Võib tulla siin talvest jahuma aga talvel ma üldiselt sõidan kõvasti lühemaid otsi). Seejärel on suht alati auto kuskil 20-30 min kuskil parklas seisnud kuniks asju olen ajanud veidi (ehk siis selle ajaga laeb mingi 60% vähemasti ära mis annab taas hea mitusada km ranget millest saarel enam kui küll). Enne tagasitulekut võib kasvõi sadamas mingi 20-30 min enne väljumist olla ja piisavalt täis laadida. Seda lihtsat juhtub nii harva, et need mõned korrad kuskil spets laadimispeatust teha nagu väga ei tapa ära. Igapäevasõidud jäävad mingi 30-40km vahemikku, nv enamasti 150-200km. Üldiselt kuskilt poest vms ikka hüppab läbi kus saab see 15-20min särtsu juurde anda.
Kui keegi tuleb mingist rohelisest värgist rääkima jne siis ausaltöelda võib seenele minna, mul on suht sitt või moos sellest. Samahästi võiks öelda, et mis neid paberkotte kõik poes ostate - vaadake palju metsa selleks tuleb maha võtta
Ning tänapäevaks on elektriautode läbisõidud jõudnud ka juba sinna 200k+ tasemele ning näha on, et akud kuradid peavad ikka veel üsna hästi vastu sellise läbisõidu juures + väga pikad garantiid akudele.
Ma ausalt nagu ei leia põhjust miks ma peaks ostma mingi vedelkütusega mootoriga auto kus on miljon liikuvat osa mis võivad otsad anda, hinnad on ka üsna korralikult tõusnud neil + iga aasta aina pistetakse mehiselt aktsiisi otsa kütustele jne. Pistikhübriid veel pointlessim, sama hind mis elektrikal aga vea lisaks teist mootorit ka kaasas ja duubelda üldse võimalus, et midagi annab otsad.
Ning jah, ma olen elektrikaga sõitnud ja korduvalt, küll ühes teises riigis, kus vahemaad kõvasti pikemad kui siin kuid 0 probleemi, et kuskil mingeid extra peatusi pidanuks tegema kuna oioi aku kohe tühi.
Ma ausalt ei tea kust need "õige autoga saab ikka 1000km jutti sõita" tüübid tulevad. Kui võtan mingid 5a vanused autod auto24-s ette siis ma ei näe seal ulme läbisõite. Või sõidetaksegi 1000km kuus ühe jutina ja ülejäänud päevad auto seisab kuni uus kuu saabub?
_________________ LehesFoto - Täis suvaklõpse ja muud |
|
Kommentaarid: 39 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
35 |
|
tagasi üles |
|
 |
Betamax
HV Guru

liitunud: 29.05.2003
|
02.06.2025 19:02:11
|
|
|
Kas plaanid osta hiinlaste elekteriauto?
|
|
Kommentaarid: 729 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
550 |
|
tagasi üles |
|
 |
-Koppel-
Kreisi kasutaja

liitunud: 01.04.2009
|
02.06.2025 19:59:50
|
|
|
Ma vaatasin ka mingeid kasutatud elektrikaid. Reaalne stsenaarium - Reede õhtul lähed peale tööd Tallinn - Kuressaare ... 250km. Paned auto ööseks vanemate juurde laadima. Seal 16A ühe faasi taga saan 3,5kW laadides 8h jooksul 28kWh. See on 100km jagu sõiduulatust. Ei mängi välja, et sealt samamoodi sirgelt Tallinnasse tagasi saab sõita. Peab sinna ka parema laadimisvõimaluse tekitama.
|
|
Kommentaarid: 10 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
10 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
02.06.2025 20:10:43
|
|
|
Kohe hommikul sõidad tagasi?
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
 |
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
02.06.2025 20:27:55
|
|
|
Tesla Model 3 long range maksab ca 20k€ ja teeb selle teekonna nende parameetritega ära. Küll aga jah, milleks minna 250km kaugusele vaid magama.
|
|
Kommentaarid: 159 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
151 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
02.06.2025 20:54:10
|
|
|
Ja, mis takistab avalikke laadijaid kasutamast ? Sadama(tes), Liival, Orissaares ja Kuressaares on sellel marsruudil laadijad olemas. Jah, molutama peab nagu ikka ev'ga seal juhtme otsas, kui linnas laadur õnnekombel just kõrvaltänavas ei asu. EV'ga tuleb aega võtta, kui kuhugile hilined, siis saad alati vabandada, et istusid laadija otsas, ja siis kõik vaatavad kaastundlikult nagu külalolli. Oli ta enne, mis oli, aga nüüd näed, õlle asemel sojapiimaga latte ja elektriauto.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
kjaups
MeesKesTuliMetsast

liitunud: 02.02.2005
|
02.06.2025 21:12:16
|
|
|
On mõni Kia Sportage ruumikuse/mugavusega elektrikas kuni 30k€ ja ühe laadimisega kuni 450km müüki juba tulnud?
Ok ok, nägin mingi aeg tagasi oma masinale kampaaniat 32k€
_________________ YAGA müügiputka - SNAP pildipank
M: 3D Touch V3.2 15€ |
|
Kommentaarid: 166 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
3 :: |
135 |
|
tagasi üles |
|
 |
-Koppel-
Kreisi kasutaja

liitunud: 01.04.2009
|
02.06.2025 21:12:58
|
|
|
Vast kohe hommikul tagasi ei sõida aga hakkab mingi ringitrippimine pihta. Ei ole lahendamatu olukord aga nendesse kaugema kandi suvilatesse kuluks parem laadimisvõimekus ära. Teine variant on ikkagi selline elektriauto, mis peale 250km läbimist päris kuival veel ei ole.
|
|
Kommentaarid: 10 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
10 |
|
tagasi üles |
|
 |
KrikU
HV veteran

liitunud: 14.12.2001
|
02.06.2025 22:51:26
|
|
|
Markos kirjutas: |
Piduripedaali tallates on regen alati, sõltuvalt, kui tugevalt sa pidurit vajutad ja kas regenist pisab, kui mitte, rakenduvad klotsid. Kui tahad seda mitte teha, siis võid eraldi regeni peale keerata, see mõjub siis vabajooksule, ehk enamikel juhtudel ei ole piduripedaali tallamine vajalik, olenevalt autost siis, kas üdse mitte või ainult lõplikuks peatumiseks. Mõnedel autodel, eriti odavamatel regeni eraldi seadistada ei saa, on nagu on. Mina seda max regeni ja ühepedaaliga sõitu ei armasta, auto oleks nagu katki, kui vabajooks on takistatud. Lisaks ei anna see tegelikult midagi, sest vabajooks on "odavam", kui see energia konveritida, akusse toppida ja pärast taaskasutada. Seetõttu olen vabajooksu regeni seadistanud peaaegu miinimumini, pidurdamise oma eraldi seadistada ei saa. Miks ma olen kindel, et piduritega varem või hiljem nii läheb, nähtus juba hübriidi pealt. Õnneks on see auto eriline ev, millega tuleb iga aasta või 15kkm takka hoolduses käia, seega suuremate probleemide teke võiks olla eos välistatud, kuna pidurite kontroll on iga hoolduse kohustuslik osa. |
Kas on sellele väitele ka mingit viite allikat, et see kõige tavalisem peaaegu(?) vaba veeremnise reziim on kõige efektiivsem lõpuks kokkuvõttes või pead silmas, et pidurid-klotsid jäävad liiga kasutuseta? Sõidan täiesti uue primitiivse (kuid üllatavalt positiivse esmamuljega) kaubik Berlingo EV masinaga kolmandat nädalat ning tõesti see 'vabakäik' vähemalt algelise skaala järgi dashi peal näitab, et on kerge regenn kui pedaal lahti lasta ja rohkem kui pidurit ka vajutada. Ega need EV tootjad niisama neid kangemaid astmeid nagu ei pannud? Mu masinal on ka 3 astet selleks roolil lapatsitega valitavad - regenn 2-3 astmel kohe kangem ja pidurdav kui kiirenduse (ei taha öelda gaasi) pedaali lahti lasta.
|
|
Kommentaarid: 129 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
119 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
|
Kommentaarid: 465 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
358 |
|
tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
03.06.2025 00:03:40
|
|
|
Markos kirjutas: |
Inimesed ei taha enam autodega sõita ma vaatan, aga saame aru, paljude jaoks ongi koordinatsiooniülesanded keerulised ja ebamugavad. Dementsus ka hüüab tulles. |
Sa ikka tead, et one-pedal puhul saab ka vabajooksu kasutada, peab vaid olema osavust/koordinatsioonivõimekust jalaga pedaali õigesti silitada. Kõvasti keerulisem, kui lihtsalt jalg pedaalilt tõsta aga täitsa tehtav vähekese harjutamisega.
Markos kirjutas: |
Kuulasin mitu korda seda omamiskulu lõiku, see on küll mingi lambinumber (11k). Mul on see optimisliku stsenaariumi järgi mingi 7,7k |
Tundub, et sa ei kuulanud siis väga põhjalikult, kui sa aru ei saanud,et see 11k oli kogu valimi keskmine, mitte üksiku sõiduki oma.
Aga ta jagas FB grupis graafikuid jms ka: https://www.facebook.com/groups/elektriautodeestis/posts/4085288338370180/
Su armastatud Lexus on ka seal välja toodud aastase kuluga ~9k€ vs hübriid Lexuse 10.3k€. Eks erisus tule sealseks võrdluseks võetud aastasest läbisõidust jms eeldustest.
-Koppel- kirjutas: |
Seal 16A ühe faasi taga saan 3,5kW laadides 8h jooksul 28kWh. See on 100km jagu sõiduulatust. Ei mängi välja, et sealt samamoodi sirgelt Tallinnasse tagasi saab sõita. Peab sinna ka parema laadimisvõimaluse tekitama. |
Suvine 100km kulu enamasti alla 20, talvine võib mõnel masinal jah sinna 30 ligi trügida pikemal sõidul (lühikeste otsadena saab ka kõrgemale ajada).
Kui aga auto aku mahutab rohkem, kui 250km, siis ei peagi kogu sõiduulatust ööbides tagasi laadima.
Aga jah, mugavam on, kui sihtkohas saad 3 faasilist laadijat rakendada, näiteks kui seinal on 3 faasiline jõupistik ja autole hankinud 3-faasilise reisilaadija.
kjaups kirjutas: |
On mõni Kia Sportage ruumikuse/mugavusega elektrikas kuni 30k€ ja ühe laadimisega kuni 450km müüki juba tulnud?
Ok ok, nägin mingi aeg tagasi oma masinale kampaaniat 32k€ |
Kasutatult võib ehk midagi juba leida, uuest peast kipuvad sellised veel 40-60k suurusjärgus olema. Sõltuvalt mis võimekusi kõige enam hindad.
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
kjaups
MeesKesTuliMetsast

liitunud: 02.02.2005
|
03.06.2025 07:05:36
|
|
|
etk,
Sees on mugav istuda (peale kahte tundi sõitmist pole tunnet, et teeks raisale statoili stardipaketti)
Suur vaateväli (lisaks mingi peegel ei tapa nurga nägemist ära või ole tunne, et sõidad kusagil lahingumasinas ja läbi väikese pilu pead kissitama)
Sõiduomadused tasemel head (120 km/h juures ei taha rehvi/tuule müra vmt sitt su viimastki kuulmis ära tappa, rool tunduks roolina mitte mingi varuratas kätte surutuna)
Ei ole kole kui öö (toit võiks jätkatka oma normaalset seedesüsteemis talitust ning nainegi julgeks masinasse istuda)
Taga mahuvad ka inimesed istuma (taga präänikutel jalruumi turvatoolil või mõni pikem latt ei vedeleks kaalikaga üleval polstris)
Nupude ergonoomika läbi mõeldud ja käega katsutav (ei peaks ennast tundma lennukipiloodina ega kõike ainult läbi menüüde toimetama koos mõistatuste mänguga tolmu pühkides, et mida v*ttu ma nüüd vajutasin).
Garaažist väljudes ei jookseks inimesed laiali kartuses, et tulnukad ründavad.
Ei ole soovi kasutatuna neid raipeid osta, kui just pole mingi 30a vana ja palju vaba aega, et seda elus hoida.
_________________ YAGA müügiputka - SNAP pildipank
M: 3D Touch V3.2 15€ |
|
Kommentaarid: 166 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
3 :: |
135 |
|
tagasi üles |
|
 |
Prillpapa
HV kasutaja
liitunud: 04.06.2022
|
03.06.2025 07:12:44
|
|
|
Lasin diagonaalis üle, FB kontot ei ole ja ei lase detailsemalt uurida.. hr Vaht käsitleb teemat ikkagi propagandistlikult ja ka kallutatult, a'la "Kodus laadimisel võtsin tariifiks 0,10 €/kWh" - päriselt keegi saab sellise hinnaga laadida ja unustame sujuvalt võrgutasu ära. Samuti on loetletud kenasti üles kõik bensiini&diisli tulevased aktsiisitõusud aga tulevast võrgutasu tõusu ei märgatud.
Ka arvutustes bensiini&diisli postihinna arvestus võib eksitav olla, kus päriselus neid kes postihinnaga tangiks vist ei leiduvat, nii firmadel kui eraisikutel on tanklate sooduskaardid, kus 5-15% postihinnast saavat soodsamalt.
Suurim mõjutaja ja ka tundmatu võib olla automaksuga seotud, kus riik on lubanud seda tulevikus tõstma hakata, teada ei ole kas hakatakse raskeid "teid lõhkuvaid" EV-sid ka kõrgemalt maksustama, sest tuleb võrdselt kohelda või elektriautostumise valguses on kergem EV-sid kõrgemalt maksustada, sest neid saavad lubada rikkamad ja lõhuvad teid rohkem - vahet pole mis õigustusi tuua, kui riigi sisuline eesmärk eelarvesse raha korje..
_________________ --- |
|
Kommentaarid: 20 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
20 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
03.06.2025 07:26:29
|
|
|
Keskmine laadimise hind peaks küll alla 10 sendi koos võrgutasude jms tulema
Tulevane võrgutasu tõus on 0, seda ei pea mainima
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
 |
Auron
HV Guru

liitunud: 19.08.2003
|
03.06.2025 08:10:10
|
|
|
salatoimik kirjutas: |
Ning see läbisõidu teema - ma liigun suhteliselt palju autoga ringi aga kui ma mõtlen viimase aasta sõidud läbi siis pikim ots on pmst Tartust - Kuressaarde ja sedagi mingi 2x aastas max. Ja kui võtta see 325km siis iga vähegi mõistlik elektrikas sõidab soojal ajal selle maa laadimiseta ära. Võib tulla siin talvest jahuma aga talvel ma üldiselt sõidan kõvasti lühemaid otsi). |
EV'de kaitsjad võiks ühe asja küll argumendina ära jätta ja selleks on "aga mina sõidan 5 kilti tööle, 2 kilti poodi ja 3 kilti koju - järelikult pole kellelgi vaja üle 10 kildi päevas sõita", "käin ainult kohtades kus kohe parkla gigawatt laadijaga kõrval mis alati minujaoks vaba ja mis 10 minutiga virutab akusse 80%".
Kui enda otsad on nii lühiksed ja elu selline, et kuskil trippimas ei käi, kaugemal sõpru sugulasi pole keda külastad või käid ainult suvel - IRW ja pole vaja ka erandkorras otsi teha siis nii tulebki öelda, et mulle sobib >seetõttu<. Enda lühikesed otsad aga ei vabanda kuidagi välja seda, et sõiduulatus vajadusel on EV nõrk kohta ja seda eriti külmaga.
Janis kirjutas: |
Kohe hommikul sõidad tagasi? |
sakinaga kirjutas: |
Tesla Model 3 long range maksab ca 20k€ ja teeb selle teekonna nende parameetritega ära. Küll aga jah, milleks minna 250km kaugusele vaid magama. |
Natuke küüniline pole hakata EV kehva sõiduulatuse kaitseks arvustama seda mis põhjusel ja kui kauaks keegi teine tahab kuhugi minna? Mida haruldast on tänase kiire elutempo juures selles, et reede peale tööd lendad kuhugi külla, veedad mõnusa õhtu ja järgmine hommik lendad juba tagasi, sest endal on ka elu ja tegemised junõu.
Ahjaa, saab ikka jahh model 3'me 20k eest - see tähendab, et saad 6-7 aastat vana ja 150k läbisõit isendi. Tekib muidugi küsimus, et kui EV mehed räägivad kuidas sõidavad max paarkümmend kiltsa päevas kuidas siis küll 6 aastaga 150k spidole saadakse - see eeldab pigem sellist 70 kiltsa päevas IGA PÄEV RAUDPOLT sõitmist. Ehk siis inimesel tekib dilemma - kas võtta selle 20k ringis 6 aastat vana ja 100k ja korralikult peale tesla 3 või poest tutikas garantiide ja asjadega muu auto a'la volkar, škoda, KIA jne. Valik ei ole ju selle ees kas uus punn või mõni aasta vana premium masin- model 3 ei ole just seitsmekas või aakaheksa.
Markos kirjutas: |
Ja, mis takistab avalikke laadijaid kasutamast ? Sadama(tes), Liival, Orissaares ja Kuressaares on sellel marsruudil laadijad olemas. |
Näiteks mõni teine EV omanik kes samuti arvas aga jõudis sinust 5 mintsa ette, et enne praami 30 mintsa laadida.
|
|
Kommentaarid: 152 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
129 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
03.06.2025 08:15:48
|
|
|
Mul on selline elustiil nagu kirjeldasid, saan oma EVga hakkama väga edukalt. Jah, paar tüütut momenti on olnud, et kodulaadija liiga aeglane ja peab ootama aga see ka oma laiskuse taga, sest 10km kaugusel oleks kiirlaadija aga ma ei viitsi sinna minna möödaminnes, nii kiire ka pole.
Töö tripid ~400km päevas, ehk 1 kord laadimist kiirlaadijas, vahel olen viitsinud ka objektil auto otse alajaama külge laadima panna ja sealt reisilaadijaga laadida Talvel isegi 600km ring ~20 min vahepeatustega polnud mingi probleem. Kiirlaadijad on väga kiired, neid võib julgelt ka kasutada ja arvestada
Ostes nullisin ühe näidu ära ja nüüd seal mingi +57k ees, keskmine ka hakanud soojade ilmadega pärast talve allapoole kerima, lagi oli 19kwh sajale
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
 |
|