Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
17.05.2025 17:45:34
|
|
|
yerba kirjutas: |
Markos, õhesõnaga - tegelt sa ei tea midagi, nagu tavaliselt. |
Sellistel puhkudel on mõistlik oodata ära ametlikud andmed, et välistada igasugu kõlakaid ja spekulatsioone. Ma saan aru, et uudishimu on suur, aga tundilkke isiklikke andmeid sa minu käest ei saa. Tehnilisi kommentaare jagan vaid.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
yerba
HV Guru

liitunud: 12.11.2003
|
17.05.2025 17:49:44
|
|
|
Markos, jajah, ma teadsin ka kõiki kes sealt nüüd taevase isa juurde edasi pääsesid. Aga no ei saa öelda, tundlikud andmed jounõu.
_________________ www.lapik.ee - parima hinnaga patareid!
|
|
Kommentaarid: 1191 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
883 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
17.05.2025 18:01:40
|
|
|
yerba kirjutas: |
Markos, jajah, ma teadsin ka kõiki kes sealt nüüd taevase isa juurde edasi pääsesid. Aga no ei saa öelda, tundlikud andmed jounõu. |
Vaata, ohvrite kohta pole hetkel veel midagi avaldatud, on vaid teada, kellele kopterid kuulusid ja kes olid tõenäoliselt piloodid.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janar!
Kreisi kasutaja
liitunud: 15.12.2005
|
17.05.2025 18:05:28
|
|
|
Jüri sina vä?
|
|
Kommentaarid: 69 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
67 |
|
tagasi üles |
|
 |
Dogbert
HV Guru

liitunud: 03.05.2004
|
18.05.2025 12:39:51
|
|
|
tsitaat: |
Pealtnägija: üks kopteritest kukkus alla nagu kivi
Euras elav Antti Marjanen ütles Iltalehtile, et ta nägi, kuidas üks helikopter tegi mingisugust kõrvalepõikemanöövrit ja põrkas teisele helikopterile otsa. „Üks tuli alla nagu kivi, teine langes vähehaaval. Ma ei kuulnud ühtegi heli,“ ütles Marjanen.
|
Oletus: ühel kopteritest pearootori katastroofiline vigastus, teisel sai viga kas piloot või masin, nii et vähemalt esialgu üritati hädamaandumist.
tsitaat: |
Teine pealtnägija ütles samuti, et nägi mõlemat helikopterit. Kokkupõrget ta küll ei näinud, aga kuulis arvatavasti selle heli. „Kummaline, suur kokkupõrge ja siis jäi kõik vaikseks,“ ütles pealtnägija. |
Jah, kummaline, sest "tavaliselt" ju kaasneb kopterite kokkupõrke või allakukkumisega suur plahvatus ja tulekera, nagu oleks sadu liitreid bensiini pürotehnilise laenguga laiali pihustatud. /s
PS. artiklis oleval fotol ei ole Robinson R44
_________________ Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
e.k spikker: muhk on kumer, lohk on nõgus.
viimati muutis Dogbert 18.05.2025 12:45:01, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 33 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
32 |
|
tagasi üles |
|
 |
Etz
HV Guru

liitunud: 27.01.2005
|
|
Kommentaarid: 228 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
194 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
18.05.2025 15:01:17
|
|
|
Rootori diameeter on 10m, aga niimoodi kusagilt pildi pealt ei saa midagi otsustada, kas lähedal või kaugel. Ühte võib öelda, kõige raskem on piloodil hinnata külgmist distantsi, see on eranditult kõige ohtlikum kitsastes oludes. Ma olen maandunud kontroll lennu ajal kuhugile kuradi auku puude ja põõstaste vahele nii, et mõni meeter rootorist puudu, endal junn täiega jahe, eksimisvõimalusi EI OLE.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
HDvurle
HV pensionär

liitunud: 03.04.2002
|
|
Kommentaarid: 21 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
16 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
18.05.2025 15:35:57
|
|
|
Seal olid lennupäevad tulekul, igasugu lennumasinaid liikus sinna suunas.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
napoleon
Unknown virus

liitunud: 08.12.2008
|
12.06.2025 18:37:47
|
|
|
Lugesin, aga väga täpselt aru ei saa https://et.wikipedia.org/wiki/Transponder#Lennundus
Kuidas see transponder siis töötab? Võin karjuda küll, et mina olen napoleon 7,21km kõrgusel. Aga kui seal on veel keegi lähedal, siis kuidas eristatakse milline sõnum on minu ja milline kellegi teise poolt saadetud?
|
|
Kommentaarid: 77 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
60 |
|
tagasi üles |
|
 |
pppd
Kreisi kasutaja
liitunud: 21.06.2004
|
12.06.2025 18:41:26
|
|
|
napoleon kirjutas: |
Lugesin, aga väga täpselt aru ei saa https://et.wikipedia.org/wiki/Transponder#Lennundus
Kuidas see transponder siis töötab? Võin karjuda küll, et mina olen napoleon 7,21km kõrgusel. Aga kui seal on veel keegi lähedal, siis kuidas eristatakse milline sõnum on minu ja milline kellegi teise poolt saadetud? |
Su enda viitel on põhimõtteline vastus toodud:
tsitaat: |
Transponder edastab lennujuhtimiskeskusele neljakohalise tunnuskoodi, mis võimaldab tuvastada, millise õhusõidukiga on tegu |
Ehk siis kui lennujuhtimisega esimest korda ühendust võtad, siis öeldakse sulle et keera transpondrile selline kood peale, transponder hakkab sekundaarradarile seda koodi vastama ning ekraanil tuleb sinu lennukit kujutava punkti kõrvale see kood.
See on kõige elementaarsem protokoll, uuematel transpondritel on lisaks ka unikaalne kood (ja hunnik lisainfi), mille järgi on lennuk üheselt tuvastatav.
viimati muutis pppd 12.06.2025 18:47:32, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
 |
Dreamlover
HV Guru

liitunud: 21.02.2013
|
|
Kommentaarid: 1814 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
4 :: |
0 :: |
1276 |
|
tagasi üles |
|
 |
napoleon
Unknown virus

liitunud: 08.12.2008
|
12.06.2025 19:12:24
|
|
|
Nojah, aga see radar neile ju ei näita mis tüüpi lennuvahendiga tegemist on. No ongi minul kood napoleon ja kellelgi teisel tutanhamon. Lennuvahendid pole üksteisest väga kaugel ja on sarnased. Ütlen küll oma koodi, aga kuidas nad teavad kumb ma radaripildil olen?
|
|
Kommentaarid: 77 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
60 |
|
tagasi üles |
|
 |
pppd
Kreisi kasutaja
liitunud: 21.06.2004
|
12.06.2025 19:26:53
|
|
|
füüsika. kui nüüd jälle kõige elementaarsemast protokollist rääkida, siis radar on kitsa sektoriga ning pöörleb, samal ajal saadab samasse suunda nn impulsse, mis panevad transpondri vastama. Radari nurgast ning vastuse saamiseks kulunud ajast pannakse kokku ilus 2D pildi radari ümber asuvatest transpondritest, koodi ja kõrguse ütleb transponder ise oma vastuses. Kõik see käib piisavalt kiiresti, kui radar enam kahte objekti ei erista, siis oled selgelt teisele liiga lähedal.
https://en.wikipedia.org/wiki/Transponder_(aeronautics)
https://en.wikipedia.org/wiki/Secondary_surveillance_radar
|
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
 |
elukaz
HV Guru

liitunud: 06.09.2004
|
12.06.2025 21:54:56
|
|
|
Lennujuhtimisel omapoolset kõrgusinfot polegi?
_________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale. |
|
Kommentaarid: 187 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
0 :: |
151 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
13.06.2025 00:08:10
|
|
|
Mode A - Basic Sqawk 4 numbrit.
Mode C - Sqawk + ALT (kõrgusinfo).
Mode S - Sqawk + ALT + id (lennuvahendi spetsiifiline hardcodetud kood).
TWR: ABCDE, set sqawk 4567.
ABCDE: sqawk 4567.
Kui koodi ei anta siis:
Kontrollitud õhuruumis sqawk 2000
Kontrollimata õhuruumis sqawk 7000
Väljalülitatud või STBY transponderiga lendamine on keelatud. Aga sa ei pääse, primaarradar võtab su üles ja siis tulevad F'd sind tunnistama.
tsitaat: |
Lennujuhtimisel omapoolset kõrgusinfot polegi? |
Kust nad selle saama peaks mujalt, kui transpondri käest ? Jah, sa pead seda ütlema ka ise, kui vahetad õhuruumi klassi või regiooni.
tsitaat: |
Nojah, aga see radar neile ju ei näita mis tüüpi lennuvahendiga tegemist on. |
Mode S transponder annab su id välja ja sellele on vaste olemas koos registritähisega. Isegi, kui lendad 2000 või 7000'ga, millega võib samas piirkonnas teisi ka lennata, lennujuhtimine ei pea tingimata sqawki andma, kui liiklus on hõre, lend on lokaalne, st ei välju lähiala piiridest jne.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
Mnator
HV Guru
liitunud: 18.10.2007
|
13.06.2025 08:48:43
|
|
|
Markos kirjutas: |
Mode A - Basic Sqawk 4 numbrit.
Mode C - Sqawk + ALT (kõrgusinfo).
Mode S - Sqawk + ALT + id (lennuvahendi spetsiifiline hardcodetud kood).
TWR: ABCDE, set sqawk 4567.
ABCDE: sqawk 4567.
Kui koodi ei anta siis:
Kontrollitud õhuruumis sqawk 2000
Kontrollimata õhuruumis sqawk 7000
Väljalülitatud või STBY transponderiga lendamine on keelatud. Aga sa ei pääse, primaarradar võtab su üles ja siis tulevad F'd sind tunnistama.
tsitaat: |
Lennujuhtimisel omapoolset kõrgusinfot polegi? |
Kust nad selle saama peaks mujalt, kui transpondri käest ? Jah, sa pead seda ütlema ka ise, kui vahetad õhuruumi klassi või regiooni.
tsitaat: |
Nojah, aga see radar neile ju ei näita mis tüüpi lennuvahendiga tegemist on. |
Mode S transponder annab su id välja ja sellele on vaste olemas koos registritähisega. Isegi, kui lendad 2000 või 7000'ga, millega võib samas piirkonnas teisi ka lennata, lennujuhtimine ei pea tingimata sqawki andma, kui liiklus on hõre, lend on lokaalne, st ei välju lähiala piiridest jne. |
ei saa aru
sinu mainitud primaarradar peaks juba andma iga objekti kohta kauguse ja radari enda kaldenurga abil väljaarvutatava objekti kõrguse radari suhtes
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
 |
mikk36
HV Guru

liitunud: 21.02.2004
|
13.06.2025 09:01:58
|
|
|
Mnator, primaarradar ei võimalda tuvastada kaldenurka.
|
|
Kommentaarid: 85 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
78 |
|
tagasi üles |
|
 |
Mnator
HV Guru
liitunud: 18.10.2007
|
13.06.2025 09:14:45
|
|
|
väga nadi siis
kui ma ei eksi, siis juba teise maailmasõja ajal tehti õhutõrje tulejuhtimist radaritelt saadud info alusel, oli teada nii objektide lennusuund, kõrgus jms.
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
 |
mikk36
HV Guru

liitunud: 21.02.2004
|
13.06.2025 09:23:20
|
|
|
Vaid ühe radariga seda välja ei arvuta, Kasutati nii lihtsalt mitmeid radareid (väga ebatäpne) kui ka spetsiaalseid kõrguse mõõtmise jaoks kohandatud variante (kuni mõnekümne meetri täpsused tol ajal).
|
|
Kommentaarid: 85 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
78 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
13.06.2025 11:57:10
|
|
|
Radarisüsteemid on täna hübriidsed, kasutavad nii primaar, kui sekundaarradari andmeid. Lisaks veel ads-b.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
Dogbert
HV Guru

liitunud: 03.05.2004
|
13.06.2025 12:11:54
|
|
|
mikk36 kirjutas: |
Vaid ühe radariga seda välja ei arvuta, Kasutati nii lihtsalt mitmeid radareid (väga ebatäpne) kui ka spetsiaalseid kõrguse mõõtmise jaoks kohandatud variante (kuni mõnekümne meetri täpsused tol ajal). |
Mäletan, kuidas nõukaajal töötas Pullapääl maantee kõrval künka otsas radar, mille antenn ei käinud mitte ringiratast ega vasakule-paremale, st ümber vertikaaltelje, vaid "noogutas" ümber horisontaaltelje üles-alla. St ilmselt kõrguse tuvastuse primaarradar.
Vertikaaltelje ümber pöörleva primaarradariga näed ära, millisest suunast mingi UFO tuleb, siis pöörad oma kõrgusmõõteradari sinna poole ja vaatad, kui kõrgel ta on. Põhimõtteliselt sedasi peaks toimima see.
_________________ Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
e.k spikker: muhk on kumer, lohk on nõgus. |
|
Kommentaarid: 33 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
32 |
|
tagasi üles |
|
 |
mikk36
HV Guru

liitunud: 21.02.2004
|
13.06.2025 13:57:03
|
|
|
Markos, jah, kuid ka need sekundaarradarid ei mõõda ise kõrgust vaid võtavad seda vastu transponderilt. Tsiviillennunduses pole vajadust maapealse kõrguse mõõtmise järele piisavalt, et seda lisakulu katta.
Dogbert, just, need kõrgusmõõteradarid täiendasid primaarradareid.
|
|
Kommentaarid: 85 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
78 |
|
tagasi üles |
|
 |
Oisu.
HV kasutaja
liitunud: 02.03.2012
|
13.06.2025 14:04:51
|
|
|
Spoiler 
|
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
 |
napoleon
Unknown virus

liitunud: 08.12.2008
|
13.06.2025 14:12:31
|
|
|
Aga kuidas lennuk ise oma kõrgust teab? Õhurõhu järgi saab tuletada, aga see pole eriti täpne.
|
|
Kommentaarid: 77 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
60 |
|
tagasi üles |
|
 |
|