Markos, kuidas sa jälle sama reha otsa astusid ja ikka seal Lõunaka juures seda aeglast laadijat kasutasid? Otseselt paarisaja meetri ulatuses on vähemalt 4 (CircleK, Eleport, Elektrum) laadijat (vähemalt 8 otsa) mis pakuksid üle 100kW võimsust ja selle asemel sa nautisid mis, 30kW(?) seal jagatud londi otsas?
Mis krdi reha, ma ei viitsi omale telefonitäit äppe ja pakki kaarte tekitada nagu hardcore ev meestel tundub olevat ja see polnud ka nii traagiline olukord, lihtsalt vedas, et laadija oli sihtkohas olemas.
Selge, siit jäi vale mulje siis. Circle K-l on laadimiseks eraldi rakendus, lihtsalt igaks juhuks mainin.
[Vaatamata sellele kõigele ei anna see kuigi palju juurde, kui annaks, siis töötaks süsteem väga ebaefektiivselt, sest jääksoojus on raiskamine ja elektriliselt tekkiv jääksoojus on ilma võimenduseta, ehk samahea, kui kasutada tavalist elektrilist küttekeha.
Aku ja inimese soojas hoidmisele sõiduajal kulutab auto suurusjärgus 0.5-2kW, maanteekiirustel seega alla 10% kogukulust. Energiakaod mootorites ja akus jne on samuti sinna 10% suurusjärku ehk sealt tekkiv soojus katab enamuse ära sellest vajadusest, mida nö juurde kütta vaja on.
Ehk vägagi annab juurde selle jääksoojuse ära kasutamine.
[Vaatamata sellele kõigele ei anna see kuigi palju juurde, kui annaks, siis töötaks süsteem väga ebaefektiivselt, sest jääksoojus on raiskamine ja elektriliselt tekkiv jääksoojus on ilma võimenduseta, ehk samahea, kui kasutada tavalist elektrilist küttekeha.
Aku ja inimese soojas hoidmisele sõiduajal kulutab auto suurusjärgus 0.5-2kW, maanteekiirustel seega alla 10% kogukulust. Energiakaod mootorites ja akus jne on samuti sinna 10% suurusjärku ehk sealt tekkiv soojus katab enamuse ära sellest vajadusest, mida nö juurde kütta vaja on.
Ehk vägagi annab juurde selle jääksoojuse ära kasutamine.
Jah, aga mitte 4-8kw, lisaks, kui me vaatame elektrimootori hajuvvõimsuse muutusi, siis tegelikult üks kompenseerib teist. Maanteesõit võiks mootori jaoks olla kõige efektiivsemas alas, juhul, kui ei rakendata tõsisemat vastukoormust näiteks tuule näol. Linnasõit on juba eos kõrgemate koormustega, vahelduvad kiirendused ja pidurdused. Seega maanteel võib mootori hajuvvõimsus olla piisavalt madal = kõrgem efektiivsus, aga seetõttu ka suurem lisakütte vajadus. Kui koormus suureneb, siis efektiivsus väheneb, ja temperatuur tõuseb. Linnas on justkui vastupidi, mootor töötab ebaefektiivsemalt, hajuvvõimsus on suurem, lisakütet läheb vähem vaja, aga ometigi on linnasõidul energiatarve väiksem. Jah, ka kiirused on madalamad, mis taandab osa tekkivast lisakulust välja. Tegelikult pole raske obd külge panna ja pilt saab kohe selgemaks. Võin ka lihtsalt mootori ja inverteri korpuse tempi ära mõõta peale sõitu.
Kuni 1800 elektriauto akut hoitakse ilma valveta – politsei on ala piiranud
Politsei usub, et patareid võivad lõppeda surmaga ja on algatanud juurdluse.
Elektriauto akudega suletud ala
BLOKEERITUD VÄLJAS: Politsei hoiatab inimesi, et nad akusid ei puudutaks.
Reede pärastlõunal teatati politseile, mis võib kujutada endast potentsiaalset ohtu piirkonna inimeste elule.
– Spydebergis asuvas tööstusobjektis hoitakse suures koguses elektriautode akusid. Akukarpide puudutamisel või liigutamisel on tõsiste kehavigastuste või surma oht suur, kirjutas politsei oma logis.
Vahetult enne kutsuti Indre Østfoldi valla juhtkond erakorralisele nõupidamisele julgeoleku ja hädaolukorraks valmisoleku direktoraadiga (DSB). Koosolekul olid ka tuletõrje ja politsei.
Piirkond on nüüd üldiseks liikluseks suletud ja elanikel palutakse mitte külastada.
Uurimise all
Sel nädalavahetusel suure akuhoidla rajamise põhjuste väljaselgitamiseks on alustatud uurimist.
NRK andmetel on piirkonnas hoiul ka varem tagasi kutsutud elektriautode akusid, sealhulgas tuleohu tõttu .
Laupäeva pärastlõunal teatas Ida politseipiirkonna politseiadvokaat Morten Lundén, et nad töötavad selle nimel, et kaardistada, kust patareid pärinevad ja kuhu need edasi lähevad.
– Meile teatatud andmete kohaselt on need Opel Amera autode akud, mis on vahetatud, ütleb Lundén.
Suletud patareihoidla uurimise kohta ei taha ta rohkem midagi öelda.
2021. aastal kutsuti kõik Opel Ampera-e akuvahetuseks tagasi . Toona arvati, et Norras oli selliseid autosid 4000.
– üllatunud
Just Norrasse Opelit impordib firma Bertel O. Steen, kes korraldas 2021. aastal akude vahetuse.
Opelit importiva kontserni Stellantise kommunikatsioonidirektor Stein Pettersen ütleb NRK-le, et nad ei tea, mis juhtus akudega pärast nende vahetamist.
– Need on patareid, mis ei olnud meie omad. Ainult meie töökojad võtsid need välja ja valmistasid ette edasiseks transpordiks, ütleb Pettersen.
Ta ütleb, et akud kuuluvad akutootja LG-le ja kogu vahetus toimus koostöös Ameerika General Motorsiga (GM).
– Olime väga üllatunud, et neid akusid pole pikka aega riigist välja veetud, ütleb Stein Pettersen.
Bertel O. Steeni sõnul toimus enamik akuvahetusi aastatel 2021–2023.
Ettevõte on pärast suure akuvarude avastamist edastanud politseile nende käsutuses oleva teabe.
Suur elektriautode akude ladu
Laupäeva hommikul kontrollib objekti Indre Østfoldi tuletõrjeülem Petter Manger.
– Spydebergis asuvas laoplatsil lebab lahtiselt kuskil 1400–1800 kasti kasutatud autoakusid, ütleb tuletõrjeülem.
Ta ütleb, et riski hindamiseks on nad suhelnud ekspertidega.
– Meile on räägitud ja teadmine, et kui auto aku süttib, helistataksegaas vesinikfluoriid.
Kui see puutub kokku veega, tekib midagi, mida nimetatakse vesinikfluoriidhappeks.
– See on ohtlik ja tervisele kahjulik. Sissehingamine on ohtlik ja see on söövitav, ütleb tuletõrjejuht.
Nad hindavad pidevalt tulekahjuohtu.
– Võib esineda väike oht, kuid on olemas märkimisväärne potentsiaal, samuti võib olla suur tulekahju ja võimaliku isesüttimise oht.
Ebakindlus on pannud nad rakendama ulatuslikke meetmeid. Nüüd on kohapeal valve ja vald kasutab iga päev akude kohal termokaameraga drooni, et kontrollida temperatuurimuutusi.
Patareid pidid olema kaua väljas seisnud.
Politsei teatab, et on akude käsitsemise ja turvalisuse osas dialoogis valla ning kodanikukaitse ja hädaolukorraks valmisoleku direktoraadiga (DSB).
Juhtumist esimesena teatanud Smaalenenes Avise sõnul avastas Indre Østfold Fire and Rescue (IØBR) kaks aastat tagasi, et akusid hoiti samas kohas õues.
Toona peeti ohupotentsiaali madalaks, kuid pärast seda on akude arv väidetavalt tunduvalt suurenenud. Lisaks oli panipaik varem katte all, nüüd on see avatud.
Hirm tulekahju ja joogivee saastumise ees
Linnapea Saxe Frøshaug (Sp) kardab patareide teisaldamise tagajärgi.
– See võib põhjustada kohalikku reostust ja võib põlema hakkamisel ohustada elanikke, ütleb linnapea.
Tuletõrjejuhi sõnul hoitakse patareisid koos ilma tuleväljapääsuta. See tähendab, et napib lahtisi alasid ilma süttiva materjalita, mis peaks takistama tule levikut.
Kui üks või mitu akut süttivad, võib see muutuda suuremaks ja kontrollimatumaks tulekahjuks.
– Kui kasutame sellel tulekustutusvett, võib see põhjustada äravoolu lähedalasuvatesse piirkondadesse, näiteks Glomma ja Morsa vooluveekogudesse.
See võib viia saastumiseni joogiveeallikateni.
Ta ütleb, et Norra rannikuametit, DSB-d ja politseid on teavitatud.
https://www.nrk.no/ostfold/har-sperret-av-et-omradet-med-farlige-elbilbatterier-1.17380669
Mille jaoks spoiler on...... _________________ This message was sent from space using stargate
Inimene on troopiline AHV Aga kes on naine? Valge on ka inimene !
"Vaese inimese juttu räägid. Kui tundub kallis, siis on see kellelegi teisele mõeldud"
Noh jah, see vanade akude kogunemine ohu poolest ei erine kui mõni remondi/lammutuskoht koguks aastate viisi suvalistesse totsikutesse bensiini-õlisid ja muid kemikaale - võib samuti päästeamet hinnata olukorra ohtlikuks nii süttimise kui keskkonnaohu vaatest.
Vedelkütuste käitlemine on pikkade kümnenditega suhteliselt ohutuks reguleeritud, akude puhul ollakse alguses ja õigeid rutiine, regulatsioone, praktikaid veel ei ole, on ainult hirm mida kütta, et mis halba kõik võib juhtuda _________________ ---
Prillpapa, liitiumakut sa ei kustuta millegagi. Saad ainult jahutada, kuni temp alla läheb ja põleng kustub. Jahutamiseks vaja aku uputada vette.
Nafta saadusi saad kustutada veega või vahuga. _________________ Teie küsimused on vastatavad, kuid meie vastused on küsitavad.
IT uudissõnad. Pihuarvuti - pihkar, pihuarvuti kasutaja - pihkur.
Prillpapa, liitiumakut sa ei kustuta millegagi. Saad ainult jahutada, kuni temp alla läheb ja põleng kustub. Jahutamiseks vaja aku uputada vette.
Nafta saadusi saad kustutada veega või vahuga.
Ometi on meil igaühel see liitumakuga telefon öösel kuskil kapi peal, terve teine plejaad seadmeid kelladest, tahvlitest-süleritest, kuni tööriistade-hambaharjani ripakil omas kodus
Ons vahet kui sa tööl oled kas maja paneb leekima hambaharja akust või maja ees seisvast akuautost.
Muidu hiinlased reklaamivad oma akuautosid rõhudes ohutusele, kus nende akupakkide keemia ja tehnoloogia on ohutum võrreldes Teslade jt vana maailma akuautode omast. Seda küll hinnaga, kus nende akude kaalu/energiatiheduse suhe ei ole nii hea, aga samas on lisaks ohutusele ka odavam.
Selles vaates on Hiina tootjad leidnud valusa koha rõhuda, läbivalt on euroopas ja USA turult Hiina tootjaid pareeritud nende kasina esinemisega ohutus-turvatestides. Nüüd trügivad hiinlased nendele turgudele akuautodega, kus nad löövad lääne tootjaid nii akuohutuses, sõidukite hinna/kvaliteedi skaalal ja väidetavalt ka üldises tehnoloogilises eesrindlikuses.
Aga vana ja uus maailm ei maga, tollide jm üritatakse Hiina "saasta" tõrjuda ja omi tootjad säilitada, viimases hädas isegi loobudes akuautodest üldse, toota ICE-sid sest nende müügis suudeti kuidagi nina vee peal hoida.
Plahvatavad ja kustutamatud akuautod võivad olla juba täna eilne päev, sest valikus on ohutumaid akualternatiive ka selles vaates.
Piltlikult ostes täna BYD-i saab ohutuma aku kui Teslat ostes.. _________________ ---
Vedelkütuste käitlemine on pikkade kümnenditega suhteliselt ohutuks reguleeritud, akude puhul ollakse alguses ja õigeid rutiine, regulatsioone, praktikaid veel ei ole, on ainult hirm mida kütta, et mis halba kõik võib juhtuda
On täitsa kenasti paigas regulatsioonid ja praktikad. Hirmude kütmist see nähtavasti ei takista.
Kik toetus laekus. RZ on jooksevkulude osas 23 eur soodsam, kui oli IS. Koos kik'i toetusega tuleb antud masina eeldatav TCO IS'ga võrreldes 5a peale 5820 eur suurem. Peab rajult sõitma hakkama, et selle raha saaks maha kärutada.
Eks tahtis proovida kuidas läheb.
Mis see elektrika "normaalne" kulu siis on? Alla 20?
Opel Ampera-e sai 280km ringi puhul 8.3km/kWh ehk siis ~12kW/100km
Spoiler
Eks kui sõita üle piirangute ja pedaal suht onoff stiilis siis väga vahet pole on sul diisel, bena või patareiauto - kulu ühtemoodi kõrge. _________________ LehesFoto - Täis suvaklõpse ja muud
no siis võib edasi nutta, et iga posti juures tuleb laadimispaus teha. Võid ju sõita nagu segane ning võita oma 5 minutit ja siis istud poolel teel juhtme otsas ja teed sellest 5min ajavõidust 10 min kaotust.
Ilmselt kui see kopterimees oleks sõitnud vastavalt piirangutele siis karta on, et oleks koju tagasi ka sõitnud ilma laadimata. Kuigi ei tea, pole toyotaga sõitnud, vb ongi nii kandiline ja raske, et viib energiakulu lakke. _________________ LehesFoto - Täis suvaklõpse ja muud
Eksid, WLTP on kohe lõhki, kui ilm või muud parameetrid muutuvad. Kulunumbrid vähenevad jõudsalt, ilm soe ja tuult vähe. Ainuke, mis kulu tõstab on kiirteele pealesõidud, kohe vaja 110kmh kiirendada, kui kodust välja saad. Mingit probleemi ei ole, laadisin viimati läinud reedel, 43% akut järel ja iga päev sõidetud.
Kia EV3 kuulutati 2025. aasta maailma aasta auto konkursi võitjaks. New Yorgi rahvusvahelisel autonäitusel tehti otseülekandes teatavaks maailma aasta auto auhinnasaajad. Prestiižse tiitli võitjaks kuulutati tseremoonial Kia EV3, mis on nüüd 2025. aasta maailma aasta auto.
„Kõigile Kia inimestele on see erakordselt suur au, et EV3 pälvis 2025. aasta maailma aasta auto tiitli. Auhind toob veelkord esile Kia ülemaailmse juhtpositsiooni inseneritööl põhinevate, tehnoloogiliselt eesrindlike ja säästvate liikuvuslahenduste loomisel. Auhind rõhutab, kuidas EV3 omas klassis juhtivad omadused annavad klientidele kogu maailmas uue kasutuskogemuse," ütles Ho Sung, Kia president ja tegevjuht.
2025. aasta maailma aasta auto valis žürii, kuhu kuulus 96 kõrgelt hinnatud rahvusvahelist autoajakirjanikku 30 riigist. EV3 võiduga on Kia alates 2020. aastast võitnud maailma aasta auto konkursil kokku kuuel korral.
EV3 toob Kia lipulaeva EV9 tipptasemel uuendused laiema publikuni, seades uued standardid väikese ja keskmise suurusega elektriliste linnamaasturite segmendis. EV3-l on julge, progressiivne välisilme ja uuenduslik, praktiline interjöör, mis tagab maksimaalse ruumikasutuse, funktsionaalsuse ja mugavuse.
EV3 sõiduulatus – kuni 605 km – on omas segmendis juhtival kohal. 31 minutiga saab laadida 10–80 protsenti (kehtib EV3 81,4 kWh versioonile ja põhineb standardiseeritud WLTP hinnangul), mis tähendab muljetavaldavat kasutatavust. Sõiduki uuenduslik sisekujundus optimeerib ruumi, mugavust ja ligipääsetavust. Kia AI Assistant, täiustatud juhiabisüsteemid (ADAS) ja OTA kaugvärskendused täiustavad kõige uuema tehnoloogia kaasabil sõiduki omamiskogemust.
Varasemad Kia võidud maailma aasta auto konkursil:
• Kia EV9 – 2024 maailma aasta auto
• Kia EV9 – 2024 maailma elektrisõiduk
• Kia EV6 GT – 2023 maailma sportliku soorituse auto
Mis siin nendega teisiti peaks minema ? Meie kliima ja talviti teedel kasutatav keemia on tõenäoliselt üks maailma hullemaid keskkondi autode jaoks. Vaevalt, et kohalikud müüjad neile mingit eritöötlust teevad, peaasi, et saaks papi kätte ja garantiiaja kuidagi lõpuni. Lexusele muide tehti ja see ettevalmistuspakett kõige muu juurdekuuluvaga maksis 1k.
Markos, Toyotadele ei tehta aga ma lasin ise teha, läks umbes sama suurusjärk, natuke vähem.
Väiksem auto muidugi kaa. _________________ ...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen!
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.