praegune kellaaeg 20.06.2025 17:50:35
|
Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
01.04.2025 16:34:48
|
|
|
Magic kirjutas: |
50% numbriga pole mõtet vehkida. Isegi sama margi lõikes võib see olla väga erinev. Igal juhul mul oli väga kaugel 50% odavnemisest. 30-35% kuna 5a langes täpselt covid tarnekriisi. 10 aasta pealt tuleb ilmselt 55-60%
60K elektrikas nüüd -50% 5 aasta pealt oleks iga väga halb diil. Kindlasti jääks ostmata kui klaaskuul sellist tulemust ennustab. Ennem olen nõus veel ühe ringi diisliga sõitma. |
Saame näha, ma igatahes olen valmistunud selleks, et nii läheb, ega ürita igal võimalikul juhul siin musta valgeks rääkida nagu mõni. Finantsasjades paraku täielik pragmaatik. Mulle meeldiks selles vaidluses kaotada.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
01.04.2025 16:51:58
|
|
|
Nojah, sul extra punkt nii või naa...kui läbisõitu lõhki ei sõida siis ju saad pikendatud garantii teha
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
01.04.2025 17:49:24
|
|
|
2020-2024 turumoonutuse põhjal mingeid amortisatsiooni ennustusi teha on ikka vägagi loll finantkäitumine. 50% amort 5 aasta peale on olnud keskmine juba pikalt enne 2020 ja jätkab seda ka edaspidi. Otseloomulikult on mõne mudeli puhul väikeseid erisusi ja ka kasutusest tingitud erisusi, nii +-5%, harvadel juhtudel +-10%.
Kui ma oleks seda turumoonutust elektriauto amortisatsiooni "tõeks" pidanud, siis oleks mul hea mitu mitu aastat olnud amort 0%. Peaks ilmselge olema, et nii see reaalselt ei ole.
Kui aga on tahtmist näha suurt amortisatsiooni elektriautole, siis saab selle muidugi esile manada, näiteks kõigile igal võimalusel koguaeg kuulutades kuidas amortiseerub metsikult kiiremini. Piisavalt kaua ja valjult seda kisendada, siis lõpuks tekib ka tarbijatel eeldus, et nii peabki seega nad ka nõuavad vastavalt soodsat ostupunkti järelturul. Mida väiksem on järelturg, seda kergem on ka sellist käitumist esile manada.
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
02.04.2025 10:27:15
|
|
|
https://www.err.ee/1609651235/suurejooneline-lubadus-poeparklate-eelkaabeldamine-maksab-kaks-miljardit
tsitaat: |
Kaupmehed on ärevil eelmisel aastal vastu võetud Euroopa Liidu energiatõhususe direktiivi tagajärgede pärast: nimelt peavad 2027. aastaks olema pooled poodide parklakohad eelkaabeldatud, teadmata kas need kaablid kunagi üldse päriselt kasutust leiavad.
Tali sõnul tuleb tagasi minna aastasse 2022, kui selle direktiiviga otsustati teatud reservatsioonidega kaasa minna. Kuigi aruteludesse kaasati ligi 70 organisatsiooni, siis nähti Tali väitel toona hoopis teisi riske, kuid ilmselt ei osatud kaabliteemale niisugust tähelepanu pöörata. Lõpuks kiitis selle direktiivi heaks riigikogu majanduskomisjon ja Euroopa Liidu asjade komisjon.
"Toimunu on märk, et Euroopa reeglitesse tuleb tõsiselt suhtuda. Ja seda peavad tegema kõik: ministeeriumiametnikud, diplomaadid ja ka poliitikud. Muidu kiidame asjad formaalselt heaks, aga siis oleme mõne aasta pärast sügavalt mures," lausus Tali.
Vastuoluline direktiiv sai heakskiidu ka Euroopa Parlamendis. Eesti eurosaadikutest hääletasid vastuvõtmise poolt sotsiaaldemokraadid Marina Kaljurand ja Sven Mikser, kõik ülejäänud Eestist valitud saadikud hääletasid sellele vastu. |
_________________ Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 465 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
358 |
|
tagasi üles |
|
 |
londiste
HV Guru

liitunud: 23.04.2003
|
02.04.2025 11:56:44
|
|
|
praegu ei viitsi sügavamalt kaevata aga tundub, et tegemist selle direktiiviga: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/?uri=CELEX:02010L0031-20210101
loos kajastatust räägitakse vaid ühes punktis, nimelt:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/HTML/?uri=CELEX:02010L0031-20210101#tocId11 kirjutas: |
2. Rohkem kui kümne parkimiskohaga uute mitteeluhoonete ja oluliselt rekonstrueeritavate mitteeluhoonete puhul tagavad liikmesriigid, et paigaldatakse vähemalt üks laadimispunkt Euroopa Parlamendi ja nõukogu direktiivi 2014/94/EL ( 4 ) tähenduses ja juhtmetaristu, st torud elektrijuhtmete jaoks, vähemalt iga viie parklakoha kohta, et võimaldada hiljem paigaldada elektrisõidukite jaoks laadimispunktid, kui
a) parkla asub hoone sees ning, olulise rekonstrueerimise korral, kui rekonstrueerimine hõlmab ka parklat või hoone elektritaristut või
b) parkla asub hoone kõrval ning, olulise rekonstrueerimise korral, kui rekonstrueerimine hõlmab ka parklat või parkla elektritaristut. |
sealt edasi punktid 3 ja 4 on ka olulised.
üldiselt, meedia võiks õppida allikatele viitamise ükskord ometi ära.
_________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks!
viimati muutis londiste 02.04.2025 11:58:37, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 241 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
215 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
02.04.2025 11:57:52
|
|
|
londiste, ja see ju kinnitabki seda. Lugesid selle artikli läbi ka?
tsitaat: |
Direktiiv kohustab kõiki liikmesriike tagama, et mitteeluhoonete parklates, kus on rohkem kui 20 autoparkimiskohta, tehakse 50 protsendi kohtade jaoks eelkaabeldus. 1. jaanuaril 2027 peaks nendes parklates olema pooles ulatuses ootel kaabliotsad, mille külge ühendatakse hiljem võib-olla laadimisjaamad.
Konsultatsioonifirma Energex tegi kliimaministeeriumi tellimusel analüüsi, millest selgus, et keskmiselt kümne parkimiskohaga parklasse, kus laadimisvõimsusi ei ole, oleks eelkaabeldamise hind umbes pool miljonit eurot. Juhul, kui on vaja energiavõimust piirkonda juurde saada, siis kuluks parkla direktiiviga vastavusse viimisele natuke alla miljoni euro. |
_________________ Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 465 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
358 |
|
tagasi üles |
|
 |
jeesus188
kodustatud

liitunud: 14.04.2003
|
02.04.2025 11:58:10
|
|
|
tsitaat: |
Kaubanduskett Maxima tegi veel omapoolse arvutuse, mille järgi kuluks neil ühe suure poe parklasse kiirlaadimisvõimekuse tagamiseks lausa Pärnu linna jagu elektrit.
|
hakkab looma....kust seda hetkevõimsust saada kui korrutame kõik parklad. Ja siis tulevikus kortermajad jne....
_________________ This message was sent from space using stargate
Inimene on troopiline AHV Aga kes on naine? Valge on ka inimene !
"Vaese inimese juttu räägid. Kui tundub kallis, siis on see kellelegi teisele mõeldud" |
|
Kommentaarid: 71 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
64 |
|
tagasi üles |
|
 |
londiste
HV Guru

liitunud: 23.04.2003
|
02.04.2025 12:00:49
|
|
|
Tanel kirjutas: |
londiste, ja see ju kinnitabki seda. Lugesid selle artikli läbi ka?
tsitaat: |
Direktiiv kohustab kõiki liikmesriike tagama, et mitteeluhoonete parklates, kus on rohkem kui 20 autoparkimiskohta, tehakse 50 protsendi kohtade jaoks eelkaabeldus. 1. jaanuaril 2027 peaks nendes parklates olema pooles ulatuses ootel kaabliotsad, mille külge ühendatakse hiljem võib-olla laadimisjaamad.
Konsultatsioonifirma Energex tegi kliimaministeeriumi tellimusel analüüsi, millest selgus, et keskmiselt kümne parkimiskohaga parklasse, kus laadimisvõimsusi ei ole, oleks eelkaabeldamise hind umbes pool miljonit eurot. Juhul, kui on vaja energiavõimust piirkonda juurde saada, siis kuluks parkla direktiiviga vastavusse viimisele natuke alla miljoni euro. |
|
lugesin. ka sa minu tsiteeritu ja viidatu ka läbi lugesid?
_________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks! |
|
Kommentaarid: 241 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
215 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
02.04.2025 12:02:23
|
|
|
Sinu toonist võib välja lugeda, et eksperdid ja ERR on eksinud, see on väljamõeldud lugu ja seda kohustust pole?
Krt, see sinu ametnike ja bürokraatide õigustamine hakkab juba närvidele.
_________________ Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 465 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
358 |
|
tagasi üles |
|
 |
londiste
HV Guru

liitunud: 23.04.2003
|
02.04.2025 12:04:41
|
|
|
Tanel kirjutas: |
Sinu toonist võib välja lugeda, et eksperdid ja ERR on eksinud, see on väljamõeldud lugu ja seda kohustust pole? |
tanel, sul on hea juriidilise teksti lugemise oskus ju olemas?
1. uute ja oluliselt rekonstrueeritavate (kui hõlmab parklat või elektritaristut)
2. üks laadimispunkt 10 koha kohta, s.t. 10%, mitte 50%
3. laadimistaristu s.t. torud elektrijuhtmete jaoks
palun viita konkreetsemalt, kus ma valesti loen? baasdokument on see direktiiv, mitte lugu meedias.
võimalik - ja mitte ebatõenäoline - on. et eesti on omalt poolt lollusi kehtestanud. aga ma ei viitsi praegu kaevata ja siis tuleks probleemina just nii seda ka välja tuua.
viidatud lugu on loogiline lobi. kaupmeeste liidule see iseenesestmõistetatavatel põhjustel ei meeldi ja loomulikult tehakse arvutused maksimalistliku lähenemise kohaselt, mis viib suurte summade ja probleemideni.
_________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks!
viimati muutis londiste 02.04.2025 12:07:44, muudetud 2 korda |
|
Kommentaarid: 241 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
215 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
02.04.2025 12:05:46
|
|
|
Ega see laadimine mingi naljaasi pole. Eile sain omal laadija paika. Paigaldaja, muhe vana rääkis ikka ulmelugusi ja klientide frustratsiooni seoses ev'dega, mida klientide juures nähtud. Küll on juhtmete vedamine keeruline või isegi võimatu, teisel on terve kilp selline, et pudeneb koost ja sinna ilma täielikult renoveerimata midagi ühendada ei saa ja siis need 16A peakaitsmega vennad, keda isegi dlm ei päästa. Ikka korralik eeltöö tuleb ära teha enne ostu, muidu pärast avastad ennast avalike laadijate klientide hulgast ja kildihind on hoopis teisest mastist. Kõige odavama avaliku ac laadija vs koduhinna vahe on hetkel ca kahekordne. Vähe sõites kama, aga ebamugavus on suur, sest need laadijad on aeglased ja tihti ebamugavas kohas. Mul lähimad laadijad 4km kaugusel, jookse poega, jõua poega.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
02.04.2025 12:41:31
|
|
|
Meil seadustest ka ei leidnud seda 50% nõuet.
https://www.riigiteataja.ee/akt/105032015001?leiaKehtiv Sealt leiab par 65 lg4 punkt 2, et ärihoone parklas peab olema 20% kaetus. Aga see kehtib uusehitistele.
Olemasolevate ärihoonete puhul peaks rakenduma lõige 7 ning seal on vaid ühe laadija kohustus.
Kui keegi teab mis see õigem seadusepunkt peaks olema, mis olemasolevaid ehitisi reguleerib selle 50% nõudega, siis palun jagage.
Elektritarbimis võimsuse osas väga ei muretseks. Sääraste suuremate parklate puhul tuleks nagunii kõik laadijad ühise haldussüsteemi külge ühendada ja kõik koguaeg 100% võimsusega ei peagi voolu andma.
Eks tore oleks ju unistada, kuidas kõik meie 600k autot korraga imevad 22kW võrgust ja seda iga päev aga reaalsus ei ole selline seega ei ole mingit mõtet selle utoopia järgi dimensioneerida võrku.
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
02.04.2025 12:45:29
|
|
|
Eks aeg näita. Aga igal juhul see kaablite igaks juhuks paigaldamine on ülikallis jaburdus, kui pole teadagi, mis koormused hakkavad olema (hetkel elektriautosid alla 1%, aga kannatavad kõik).
Hakka veel pärast ümber tegema. Kogu selle lolluse peavad tarbijad lõpuks kinni maksma.
_________________ Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 465 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
358 |
|
tagasi üles |
|
 |
londiste
HV Guru

liitunud: 23.04.2003
|
02.04.2025 12:47:12
|
|
|
Tanel, kaablitorude, mitte kaablite.
_________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks! |
|
Kommentaarid: 241 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
215 |
|
tagasi üles |
|
 |
somnambuul
HV veteran
liitunud: 22.03.2004

|
02.04.2025 12:48:50
|
|
|
Ei, see on ju vana, 2010 vastuvõetud.
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/?uri=CELEX%3A32024L1275&qid=1743587058422
Artikkel 14
tsitaat: |
1. Rohkem kui viie autoparkimiskohaga uute mitteeluhoonete ja rohkem kui viie autoparkimiskohaga oluliselt rekonstrueeritavate mitteeluhoonete puhul tagavad liikmesriigid, et
a) paigaldatakse vähemalt üks laadimispunkt iga viie autoparkimiskoha kohta;
b) vähemalt 50 % autoparkimiskohtade jaoks paigaldatakse eelkaabeldusi ning ülejäänud autoparkimiskohtade jaoks paigaldatakse juhtmetaristu, nimelt kaitsetorud elektrikaablite jaoks, et hilisemas etapis oleks võimalik välja ehitada elektrisõidukite, elektrijalgrataste ja muude L-kategooria sõidukite laadimispunktid ning
c) rajatakse jalgrataste parkimiskohad, mis moodustavad vähemalt 15 % mitteeluhoonete keskmisest kasutusvõimekusest või 10 % mitteeluhoonete üldisest kasutusvõimekusest, arvestades ka tavajalgratastest suuremate jalgrataste jaoks vajaliku ruumiga,
Esimest lõiku kohaldatakse, kui
a) parkla asub hoone sees ning, olulise rekonstrueerimise korral, kui renoveerimismeetmed hõlmavad ka parklat või hoone elektritaristut, või
b) parkla külgneb hoonetega ning, olulise rekonstrueerimise korral, kui rekonstrueerimismeetmed hõlmavad ka parklat või parkla elektritaristut. |
|
|
Kommentaarid: 60 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
54 |
|
tagasi üles |
|
 |
londiste
HV Guru

liitunud: 23.04.2003
|
02.04.2025 12:56:22
|
|
|
somnambuul, hea viide.
näe, eksisin selles osas. sellepärast olekski hea, et kuskil kajastus räägiks, et millest täpselt jutt.
omaette huvitav on muidugi see, kuidas ehitusseadus isegi eelmisele direktiivile ei vasta.
teine huvitav punkt on sealt järgmine:
tsitaat: |
2. Liikmesriigid tagavad kõikide mitteeluhoonete puhul, millel on rohkem kui 20 autoparkimiskohta, hiljemalt 1. jaanuariks 2027, et:
a) paigaldatakse vähemalt üks laadimispunkt iga 10 autoparkimiskoha kohta või vähemalt 50 % autoparkimiskohtade jaoks paigaldatakse juhtmetaristu, nimelt kaitsetorud elektrikaablite jaoks, et hilisemas etapis oleks võimalik välja ehitada elektrisõidukite laadimispunktid; ning |
_________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks!
viimati muutis londiste 02.04.2025 13:11:30, muudetud 2 korda |
|
Kommentaarid: 241 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
215 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
02.04.2025 12:57:00
|
|
|
tsitaat: |
Elektritarbimis võimsuse osas väga ei muretseks. Sääraste suuremate parklate puhul tuleks nagunii kõik laadijad ühise haldussüsteemi külge ühendada ja kõik koguaeg 100% võimsusega ei peagi voolu andma. |
Jumala vale lähenemine. Kui ma lähen avalikku laadijasse, siis ma eeldan, et saan sealt mingi koguse energiat mingis kindlas ajavahemikus, mitte nii, et saan vaid pool või veelgi vähem. Lisaks, kui sellistel laadijatel on veel ka ajatariif, siis muutub asi veel ebaatraktiivsemaks. "Võimsuse osas väga ei muretse" võimsus pole probleem tõesti, voolutugevus on. Amper on amper, kui see läbi ei mahu, siis on jama.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
02.04.2025 13:12:33
|
|
|
Markos, sa oled elektriautode teemas aastaid tegus olnud, sõidad nüüd ise ka ringi aga nähtavasti laadijatest suurt midagi ei tea...
Laadijad ongi sõltuvalt koormusest piiratud võimsusega. Sedasi olnud näiteks Tesla kiirlaadijad algusest peale. See on täiesti tavapärane.
Suurte parklate vaates nagunii ei ole kõik kohad hõivatud, veel enam ei ole kõik laadijad hõivatud.
See, et taristu ettevalmistamise puhul ei suudeta vahet teha kaablikõril ja kaablil on masendav muidugi.
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
napoleon
Unknown virus

liitunud: 08.12.2008
|
02.04.2025 13:23:09
|
|
|
Kuidas avalikes laadijates hinnastamine üldse on hetkel? Kas mingi fix hind aja/võimsuse järgi või dünaamiline mis sõltub elektri börsihinnast ja võib-olla veel millestki?
|
|
Kommentaarid: 77 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
60 |
|
tagasi üles |
|
 |
Prillpapa
HV kasutaja
liitunud: 04.06.2022
|
02.04.2025 13:28:07
|
|
|
Kas selline kaablitorude etterajamise nõue pigem tark, kui rumal ei ole. On ju pidev hala ka meil, et eelistaks EV-d küll kui oleks kuskil mõistlikus kohas korteriomanikul ka võimalik laadida. Kuna korteriühistus paratamatult on enamik rahvast ICE peal ei ole abi loota, ka demokraatilisest hääletamisest ühiste kuludega EV laadimisvõimekus rajada. Ehk nokk kinni saba lahti olukord, ostaks EV kui saaks laadida aga laadida ei saa ostab ICE ja hääletab samamoodi tulevase EV indleja laadija plaanid maha
Samuti kui EV hakkab enam levima, poevad urgudest välja õigustajad, et mõelge mis see parkla ja tee lõhkumine laadijale kaabli vedamiseks maksab - see maksab ju kümme korda rohkem kui laadija ise, miks õigel ajal ei olnud tarkust või nõuet vähemalt torud enne asfalteerimist ära vedada - ei olnud sest targad talupoja tanelid minevikus teadsid emapiimaga, et see on roheäärmuslaste ja brüsseli bürokraatide kuri plaan tegelikult
Uusarenduse ehitusmaksumuse suurema probleemina nähakse riigi diktaati nõuda varjendeid ehk sisuliselt lisakorruse ehitust maa-alla, mille peavad korteriostjad hiljem kinni maksma. Kumb on tõenäolisem, kumb hüpoteetilisem kas sõjategevus kus varjendit vaja läheb või transpordisektori elektriautostumine.
Julgeks puusalt pakkuda, et need kollased kaablihülsid sinna 70-100cm sügavusele maapinna alla on sirka 100x odavam teema, kui majale maaalune korrus kohustusena külge pookida.
Näitena sobiks ka valguskaablit teema, kus transpordiametit uute magistraalide projekteerimisel innustatakse ehitama välja ka teeületuse reservtorud tuleviku internetileviku tarbeks, kus tänase korra kohaselt on kiu saamine suurema maanteealt kohati maja hinnaskaalal ettevõtmine, kus juba projektstaadiunmi kulutusi ei taheta ette kujutada, samas valguskaabli hülsivedamine ehitusstaadiumis on kogu maantee ehituse hinnast olematu suurusjärk.
_________________ --- |
|
Kommentaarid: 20 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
20 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
02.04.2025 13:40:12
|
|
|
etk kirjutas: |
Markos, sa oled elektriautode teemas aastaid tegus olnud, sõidad nüüd ise ka ringi aga nähtavasti laadijatest suurt midagi ei tea...
Laadijad ongi sõltuvalt koormusest piiratud võimsusega. Sedasi olnud näiteks Tesla kiirlaadijad algusest peale. See on täiesti tavapärane.
Suurte parklate vaates nagunii ei ole kõik kohad hõivatud, veel enam ei ole kõik laadijad hõivatud.
See, et taristu ettevalmistamise puhul ei suudeta vahet teha kaablikõril ja kaablil on masendav muidugi. |
Oh jah, sinisilm. Esimene asi, mis umbe tõmmatakse ongi just need poodide parklad, sest reeglina ei ole kortermajade juures laadimisvõimalusi. Kui poodide parklatesse hakkavad laadijad tekkima, siis on need esimesed, mis täis joostakse. Tööl ka polnud probleemi, aga nüüd on järjekord tekkinud ja kaalutakse ajatariifi kehtestamist juba.
tsitaat: |
Kuidas avalikes laadijates hinnastamine üldse on hetkel? Kas mingi fix hind aja/võimsuse järgi või dünaamiline mis sõltub elektri börsihinnast ja võib-olla veel millestki? |
20-50s enamasti sõltuvalt laadijast, kas ac või dc ja selle kiirusest, kiired on kallimad, börsihinnast ei sõltu, aga paljudel on ka ajatariif, ehk parkimine seal läheb kalliks maksma. Ajatariifi rakendumine sõltub ka laadija kiirusest.
tsitaat: |
Kas selline kaablitorude etterajamise nõue pigem tark, kui rumal ei ole. |
Jah on, aga ka see maksab ja mitte vähe. Sidevaldkonnas on kogemus olemas, kaablikanali tekitamine on kõige kallim asi üldse, mingi fiibri sissepuhumine kökimöki,
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
02.04.2025 14:03:41
|
|
|
Markos kirjutas: |
Oh jah, sinisilm. Esimene asi, mis umbe tõmmatakse ongi just need poodide parklad, sest reeglina ei ole kortermajade juures laadimisvõimalusi. Kui poodide parklatesse hakkavad laadijad tekkima, siis on need esimesed, mis täis joostakse. |
Oh sind optimisti. Enne jõuavad kõik kortermajad saada endale laadimisvõimaluse, kui meie autopark niivõrd elektriliseks muutuks, et kõigi poodida parklad laadimise jaoks täis pargitaks. Oma natuke perspektiivi selle osas, mis tempos asjad käivad.
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
02.04.2025 14:16:17
|
|
|
etk kirjutas: |
Markos kirjutas: |
Oh jah, sinisilm. Esimene asi, mis umbe tõmmatakse ongi just need poodide parklad, sest reeglina ei ole kortermajade juures laadimisvõimalusi. Kui poodide parklatesse hakkavad laadijad tekkima, siis on need esimesed, mis täis joostakse. |
Oh sind optimisti. Enne jõuavad kõik kortermajad saada endale laadimisvõimaluse, kui meie autopark niivõrd elektriliseks muutuks, et kõigi poodida parklad laadimise jaoks täis pargitaks. Oma natuke perspektiivi selle osas, mis tempos asjad käivad. |
Olraido, aga saa siis ära propageeri igal pool EV'si, mida aeglasem tempo, seda mugavam on, neile, kellel privileeg.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
Prillpapa
HV kasutaja
liitunud: 04.06.2022
|
02.04.2025 14:47:23
|
|
|
Kui laadimiskohtade defitsiit tekib, võiks see turumajanduse usuliste puhul tähendada ärivõimalust teenida laadimistaristu parendamisega. Kui ühe kaubanduskeskuse kliendid kurdavad, et EV-ga hull ikaldus seal, saab teine keskus võimaluse reklaamida, kuidas nendel on nüüd 10 uut laadimiskohta juures ja ei ole sellist probleemi nagu konkurendi juures
Samamoodi citimad uusarenduse kortermajade reklaamides juba kohtab kuidas neil on EV laadija või isegi kaks, kuigi seadus kohustab pelgalt laadimistaristu valmidust. Jälle kinnisvaraarendajatel üks koht kus eristuda ja reklaamida, ning kui korterit otsiv huviline on EV tänane või tulevane omanik võib see reaalselt eksisteeriv laadijapost olla üks argument mis kallutab just selle korteriostu kasuks.
Siin foorumis päriselt ju läbi käinud, kuidas mõni uut elukohta otsidest - valguskaabli internet peab olema ja muid pommiauke ei hakka vaatamagi..
Miks see EV laadimistaristuga ei võiks korduda..
Laadimistaristuga tahaks uskuda, kui on nõudlust tekib ka pakkumist, täna on rohkem uudiseid, kuidas lausa joostakse võidu, kes haaraba magusamad kohad võimaliku laadimistaristu tarbeks. Täpselt sama skeem nagu aastakümneid tanklatega olnud, kes esimesena koha haarab võib sinna pikkadeks aastateks jääda monopoliks, sest kahele konkureerivale tanklale ei jätkuks kliente.
Vot siit bisnisplaan, kui kinnisvara ärihaid on üritanud osta kokku maid, kuhu tulevased Rail-Baltikud ja neljarealised maanteed või mobiilimastid tulevad, et õigel hetkel sealt kasvõi võõrandmaise ähvardusi trotsides venivate kohtukeisside abiga meelitada välja kunagise kasutu võpsiku või põllu eest ulmekasumeid või soliidseid rendilepinguid. Saaks nüüd silma peale panna jämedamate traatide ja tummisemate alajaama lähedastele kruntidele, kuhu tulevikus soodsam laadimistaristud rajada.
Kui juba laadimispostid on püsti ja seal aku täitumist ninanokkijad igavlevad, küllap saab laadimisposti kõrvale rentida maalapi söögikoha ärimehele, kes neile ootajatele kohvi ja saiakesi pakuks, ja kus on sinna tuleb juurde, õige pea tervele uuele linnale sedasi algus pandud, ehk saad esimesele tänavale oma dünastia nimegi panna kui vallale nö tuumik maksumaksjaks ja kohaliku elu edendajaks kvalifitseerud.
Mõttekoht, kas protestida kogu hingest foorumites&kommentaariumites laadimistaristu valmiduse ja EV-de vastu või näha "Life-Changing Business Opportuniti-t"
_________________ --- |
|
Kommentaarid: 20 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
20 |
|
tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
02.04.2025 15:00:58
|
|
|
Markos kirjutas: |
Olraido, aga saa siis ära propageeri igal pool EV'si. |
Olen ma seda kunagi teinud või? Oskad sa mõne näite tuua propageerimisest? (Või sinu hinnangul valeinfo ümber lükkamine on propageerimine?)
Tempo võib ka kõvasti kiirem olla kui praegu aga ikka ei juhtu selliseid probleeme.
Isegi kui mingi ime läbi optimistlik prognoos ehk 80k elektriautot 5 aasta pärast meie teedel oleks ei oleks meie avalik võrk üle koormatud. (See on pea 10x elektrilise autpargi kasv 5 aastaga. Kui tõenäoliseks hindad?)
Norra näitel on iga avaliku laadija kohta ~30 elektriautot. Meil on praegu avalikke laadijaid natuke alla 2k ning 500-1000 on lähi aastail lisandumas. Ehk selle optimistliku prognoosi täitumisel jõuaksime Norra "umbe aetud" laadijate staadiumisse.
Kodused laadijad jäävad ikkagi peamisteks. Nüüd KIK ka töötab välja kortermajade toetust laadijate maigaldamiseks.
Ehk ei, ei pea väga tõsiseltvõetavaks mureks, et enamus või kõik need avalikud poeparkla laadimiskohad koguaeg täis oleks laadivaid autosid.
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
|
lisa lemmikuks |
|
|
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
|
|
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
|