Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
kjaups
MeesKesTuliMetsast

liitunud: 02.02.2005
|
01.04.2025 06:57:54
|
|
|
Neid tekste lugedes, siis ma ei saa siiani aru, kas lähete jalgrattale või kondiaurule üle, kui Lehhus ja muud üüber premmud turult kaovad.
Iga kord, kui päevas on siin mingi 20+ posti, siis pole mitte mingi innovatiivne jutt vaid pasa määrimine salongi õhufiltri vahele ja kännu serval oma tikutopsi avamine ja väävliotsa võrdlemine läbi peenelt pihku uludes, sest takka kiitmine inimesi kaasa ei kõneta.
_________________ YAGA müügiputka - SNAP pildipank
M: 3D Touch V3.2 15€
M: Triumph Trident 660 2023a - AHVile 200€ alla |
|
Kommentaarid: 169 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
3 :: |
138 |
|
tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
01.04.2025 10:22:20
|
|
|
No VW uuendatud elektrimootorit kiideti väga, et väga hea efektiivsusega. Eks näis mis praktika kestvuse kohta näitab. BYD ei suuda isegi oma aku termo teemaga hakkama saada
Mis neid amorte puudutab, siis sõltub ju mis varustusega. Škoda suur amort on teab kus kohast võetud... Tavaline ICE hoiab hinda täiesti normaalselt.
Elektrikaga on nii või naa järelturg liialt suur usalduse küsimus kui kõik garantiid lõhki sõidetud. Vaevalt siin seni keegi veel julgeb öelda mis hinda paremini hoidma jääb.
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
01.04.2025 11:19:40
|
|
|
etk kirjutas: |
Markos kirjutas: |
On küll, Lexus kaotas poole väärtusest alles 7a'ga. |
Oo, jep, sorry, Lexus, muidugi. See ei allu ju turureeglitele. Ainult Markose fantaasiatele. Väga vabandan, et julgesin üldse midagi öelda ookõrgeausus Lexusega sõitja. |
Totaalselt erinev kliendisegment on põhjuseks. Tegu pole mainstream tootega, aga turg reguleerib ka seda, lihtsalt, kui midagi on turul vähe, siis valikute paljusus ei suru hinda alla, pigem muud faktorid, nagu vanus ja läbisõit.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
01.04.2025 11:44:37
|
|
|
No sinu läbisõit on nii või naa teise hinna põhjuseks. Sõida 200K+ ja siis nuta, et saad teise hinna. Eelmine oli ka ju mingi olemati läbisõiduga. Ehk su hinna alus on juba vale.
Lisaks see suure inflatsiooniga aeg on ka põhjuseks miks nõnda head amort numbrit näed.
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
 |
napoleon
Unknown virus

liitunud: 08.12.2008
|
01.04.2025 12:08:31
|
|
|
Vahet pole. Teise ringi ostja loogika:
suur läbisõit - takso krt
väike läbisõit - raudselt on keritud
|
|
Kommentaarid: 77 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
60 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
01.04.2025 15:18:39
|
|
|
Magic kirjutas: |
No sinu läbisõit on nii või naa teise hinna põhjuseks. Sõida 200K+ ja siis nuta, et saad teise hinna. Eelmine oli ka ju mingi olemati läbisõiduga. Ehk su hinna alus on juba vale.
Lisaks see suure inflatsiooniga aeg on ka põhjuseks miks nõnda head amort numbrit näed. |
No see on ju hea, kui kasutusprofiil soosib väärtuse aeglasemat kadu, ei ? Mina vaatan tco numbrit, mille ma oma kasutamisprofiili juures saan. Keegi, kelle profiil on teistsugune teostab oma arvutused ja eelistused vastavalt sellele. Ühelgi juhul ei saa väita, et kehtib raudpolt reegel 5a 50%, see lihtsalt ei kohaldu kõigele.
tsitaat: |
väike läbisõit - raudselt on keritud |
Noh, seda saab tänapäeval väga hõlpsasti kontrolllida. Minu ex masina puhul laseb esindus sulle kogu ajaloo digitaalselt välja küsimise peale.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
etk
Aeg maha 1p

liitunud: 10.10.2006
|
01.04.2025 16:02:09
|
|
|
Markos kirjutas: |
Ühelgi juhul ei saa väita, et kehtib raudpolt reegel 5a 50%, see lihtsalt ei kohaldu kõigele.
|
Ent ise järjekindlalt ja enesekindlalt väidad juba aastaid kuidas elektriautod on mingi maagia läbi raudpolt alati suurema amortisatsiooniga. Tahtlikult trollid?
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
01.04.2025 16:04:00
|
|
|
50% numbriga pole mõtet vehkida. Isegi sama margi lõikes võib see olla väga erinev. Igal juhul mul oli väga kaugel 50% odavnemisest. 30-35% kuna 5a langes täpselt covid tarnekriisi. 10 aasta pealt tuleb ilmselt 55-60%
60K elektrikas nüüd -50% 5 aasta pealt oleks iga väga halb diil. Kindlasti jääks ostmata kui klaaskuul sellist tulemust ennustab. Ennem olen nõus veel ühe ringi diisliga sõitma.
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
01.04.2025 16:34:48
|
|
|
Magic kirjutas: |
50% numbriga pole mõtet vehkida. Isegi sama margi lõikes võib see olla väga erinev. Igal juhul mul oli väga kaugel 50% odavnemisest. 30-35% kuna 5a langes täpselt covid tarnekriisi. 10 aasta pealt tuleb ilmselt 55-60%
60K elektrikas nüüd -50% 5 aasta pealt oleks iga väga halb diil. Kindlasti jääks ostmata kui klaaskuul sellist tulemust ennustab. Ennem olen nõus veel ühe ringi diisliga sõitma. |
Saame näha, ma igatahes olen valmistunud selleks, et nii läheb, ega ürita igal võimalikul juhul siin musta valgeks rääkida nagu mõni. Finantsasjades paraku täielik pragmaatik. Mulle meeldiks selles vaidluses kaotada.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
01.04.2025 16:51:58
|
|
|
Nojah, sul extra punkt nii või naa...kui läbisõitu lõhki ei sõida siis ju saad pikendatud garantii teha
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
 |
etk
Aeg maha 1p

liitunud: 10.10.2006
|
01.04.2025 17:49:24
|
|
|
2020-2024 turumoonutuse põhjal mingeid amortisatsiooni ennustusi teha on ikka vägagi loll finantkäitumine. 50% amort 5 aasta peale on olnud keskmine juba pikalt enne 2020 ja jätkab seda ka edaspidi. Otseloomulikult on mõne mudeli puhul väikeseid erisusi ja ka kasutusest tingitud erisusi, nii +-5%, harvadel juhtudel +-10%.
Kui ma oleks seda turumoonutust elektriauto amortisatsiooni "tõeks" pidanud, siis oleks mul hea mitu mitu aastat olnud amort 0%. Peaks ilmselge olema, et nii see reaalselt ei ole.
Kui aga on tahtmist näha suurt amortisatsiooni elektriautole, siis saab selle muidugi esile manada, näiteks kõigile igal võimalusel koguaeg kuulutades kuidas amortiseerub metsikult kiiremini. Piisavalt kaua ja valjult seda kisendada, siis lõpuks tekib ka tarbijatel eeldus, et nii peabki seega nad ka nõuavad vastavalt soodsat ostupunkti järelturul. Mida väiksem on järelturg, seda kergem on ka sellist käitumist esile manada.
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
02.04.2025 10:27:15
|
|
|
https://www.err.ee/1609651235/suurejooneline-lubadus-poeparklate-eelkaabeldamine-maksab-kaks-miljardit
tsitaat: |
Kaupmehed on ärevil eelmisel aastal vastu võetud Euroopa Liidu energiatõhususe direktiivi tagajärgede pärast: nimelt peavad 2027. aastaks olema pooled poodide parklakohad eelkaabeldatud, teadmata kas need kaablid kunagi üldse päriselt kasutust leiavad.
Tali sõnul tuleb tagasi minna aastasse 2022, kui selle direktiiviga otsustati teatud reservatsioonidega kaasa minna. Kuigi aruteludesse kaasati ligi 70 organisatsiooni, siis nähti Tali väitel toona hoopis teisi riske, kuid ilmselt ei osatud kaabliteemale niisugust tähelepanu pöörata. Lõpuks kiitis selle direktiivi heaks riigikogu majanduskomisjon ja Euroopa Liidu asjade komisjon.
"Toimunu on märk, et Euroopa reeglitesse tuleb tõsiselt suhtuda. Ja seda peavad tegema kõik: ministeeriumiametnikud, diplomaadid ja ka poliitikud. Muidu kiidame asjad formaalselt heaks, aga siis oleme mõne aasta pärast sügavalt mures," lausus Tali.
Vastuoluline direktiiv sai heakskiidu ka Euroopa Parlamendis. Eesti eurosaadikutest hääletasid vastuvõtmise poolt sotsiaaldemokraadid Marina Kaljurand ja Sven Mikser, kõik ülejäänud Eestist valitud saadikud hääletasid sellele vastu. |
_________________ Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 471 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
359 |
|
tagasi üles |
|
 |
londiste
HV Guru

liitunud: 23.04.2003
|
02.04.2025 11:56:44
|
|
|
praegu ei viitsi sügavamalt kaevata aga tundub, et tegemist selle direktiiviga: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/?uri=CELEX:02010L0031-20210101
loos kajastatust räägitakse vaid ühes punktis, nimelt:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/HTML/?uri=CELEX:02010L0031-20210101#tocId11 kirjutas: |
2. Rohkem kui kümne parkimiskohaga uute mitteeluhoonete ja oluliselt rekonstrueeritavate mitteeluhoonete puhul tagavad liikmesriigid, et paigaldatakse vähemalt üks laadimispunkt Euroopa Parlamendi ja nõukogu direktiivi 2014/94/EL ( 4 ) tähenduses ja juhtmetaristu, st torud elektrijuhtmete jaoks, vähemalt iga viie parklakoha kohta, et võimaldada hiljem paigaldada elektrisõidukite jaoks laadimispunktid, kui
a) parkla asub hoone sees ning, olulise rekonstrueerimise korral, kui rekonstrueerimine hõlmab ka parklat või hoone elektritaristut või
b) parkla asub hoone kõrval ning, olulise rekonstrueerimise korral, kui rekonstrueerimine hõlmab ka parklat või parkla elektritaristut. |
sealt edasi punktid 3 ja 4 on ka olulised.
üldiselt, meedia võiks õppida allikatele viitamise ükskord ometi ära.
_________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks!
viimati muutis londiste 02.04.2025 11:58:37, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 241 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
215 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
02.04.2025 11:57:52
|
|
|
londiste, ja see ju kinnitabki seda. Lugesid selle artikli läbi ka?
tsitaat: |
Direktiiv kohustab kõiki liikmesriike tagama, et mitteeluhoonete parklates, kus on rohkem kui 20 autoparkimiskohta, tehakse 50 protsendi kohtade jaoks eelkaabeldus. 1. jaanuaril 2027 peaks nendes parklates olema pooles ulatuses ootel kaabliotsad, mille külge ühendatakse hiljem võib-olla laadimisjaamad.
Konsultatsioonifirma Energex tegi kliimaministeeriumi tellimusel analüüsi, millest selgus, et keskmiselt kümne parkimiskohaga parklasse, kus laadimisvõimsusi ei ole, oleks eelkaabeldamise hind umbes pool miljonit eurot. Juhul, kui on vaja energiavõimust piirkonda juurde saada, siis kuluks parkla direktiiviga vastavusse viimisele natuke alla miljoni euro. |
_________________ Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 471 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
359 |
|
tagasi üles |
|
 |
jeesus188
kodustatud

liitunud: 14.04.2003
|
02.04.2025 11:58:10
|
|
|
tsitaat: |
Kaubanduskett Maxima tegi veel omapoolse arvutuse, mille järgi kuluks neil ühe suure poe parklasse kiirlaadimisvõimekuse tagamiseks lausa Pärnu linna jagu elektrit.
|
hakkab looma....kust seda hetkevõimsust saada kui korrutame kõik parklad. Ja siis tulevikus kortermajad jne....
_________________ This message was sent from space using stargate
Inimene on troopiline AHV Aga kes on naine? Valge on ka inimene !
"Vaese inimese juttu räägid. Kui tundub kallis, siis on see kellelegi teisele mõeldud" |
|
Kommentaarid: 71 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
64 |
|
tagasi üles |
|
 |
londiste
HV Guru

liitunud: 23.04.2003
|
02.04.2025 12:00:49
|
|
|
Tanel kirjutas: |
londiste, ja see ju kinnitabki seda. Lugesid selle artikli läbi ka?
tsitaat: |
Direktiiv kohustab kõiki liikmesriike tagama, et mitteeluhoonete parklates, kus on rohkem kui 20 autoparkimiskohta, tehakse 50 protsendi kohtade jaoks eelkaabeldus. 1. jaanuaril 2027 peaks nendes parklates olema pooles ulatuses ootel kaabliotsad, mille külge ühendatakse hiljem võib-olla laadimisjaamad.
Konsultatsioonifirma Energex tegi kliimaministeeriumi tellimusel analüüsi, millest selgus, et keskmiselt kümne parkimiskohaga parklasse, kus laadimisvõimsusi ei ole, oleks eelkaabeldamise hind umbes pool miljonit eurot. Juhul, kui on vaja energiavõimust piirkonda juurde saada, siis kuluks parkla direktiiviga vastavusse viimisele natuke alla miljoni euro. |
|
lugesin. ka sa minu tsiteeritu ja viidatu ka läbi lugesid?
_________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks! |
|
Kommentaarid: 241 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
215 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
02.04.2025 12:02:23
|
|
|
Sinu toonist võib välja lugeda, et eksperdid ja ERR on eksinud, see on väljamõeldud lugu ja seda kohustust pole?
Krt, see sinu ametnike ja bürokraatide õigustamine hakkab juba närvidele.
_________________ Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 471 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
359 |
|
tagasi üles |
|
 |
londiste
HV Guru

liitunud: 23.04.2003
|
02.04.2025 12:04:41
|
|
|
Tanel kirjutas: |
Sinu toonist võib välja lugeda, et eksperdid ja ERR on eksinud, see on väljamõeldud lugu ja seda kohustust pole? |
tanel, sul on hea juriidilise teksti lugemise oskus ju olemas?
1. uute ja oluliselt rekonstrueeritavate (kui hõlmab parklat või elektritaristut)
2. üks laadimispunkt 10 koha kohta, s.t. 10%, mitte 50%
3. laadimistaristu s.t. torud elektrijuhtmete jaoks
palun viita konkreetsemalt, kus ma valesti loen? baasdokument on see direktiiv, mitte lugu meedias.
võimalik - ja mitte ebatõenäoline - on. et eesti on omalt poolt lollusi kehtestanud. aga ma ei viitsi praegu kaevata ja siis tuleks probleemina just nii seda ka välja tuua.
viidatud lugu on loogiline lobi. kaupmeeste liidule see iseenesestmõistetatavatel põhjustel ei meeldi ja loomulikult tehakse arvutused maksimalistliku lähenemise kohaselt, mis viib suurte summade ja probleemideni.
_________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks!
viimati muutis londiste 02.04.2025 12:07:44, muudetud 2 korda |
|
Kommentaarid: 241 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
215 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
02.04.2025 12:05:46
|
|
|
Ega see laadimine mingi naljaasi pole. Eile sain omal laadija paika. Paigaldaja, muhe vana rääkis ikka ulmelugusi ja klientide frustratsiooni seoses ev'dega, mida klientide juures nähtud. Küll on juhtmete vedamine keeruline või isegi võimatu, teisel on terve kilp selline, et pudeneb koost ja sinna ilma täielikult renoveerimata midagi ühendada ei saa ja siis need 16A peakaitsmega vennad, keda isegi dlm ei päästa. Ikka korralik eeltöö tuleb ära teha enne ostu, muidu pärast avastad ennast avalike laadijate klientide hulgast ja kildihind on hoopis teisest mastist. Kõige odavama avaliku ac laadija vs koduhinna vahe on hetkel ca kahekordne. Vähe sõites kama, aga ebamugavus on suur, sest need laadijad on aeglased ja tihti ebamugavas kohas. Mul lähimad laadijad 4km kaugusel, jookse poega, jõua poega.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
etk
Aeg maha 1p

liitunud: 10.10.2006
|
02.04.2025 12:41:31
|
|
|
Meil seadustest ka ei leidnud seda 50% nõuet.
https://www.riigiteataja.ee/akt/105032015001?leiaKehtiv Sealt leiab par 65 lg4 punkt 2, et ärihoone parklas peab olema 20% kaetus. Aga see kehtib uusehitistele.
Olemasolevate ärihoonete puhul peaks rakenduma lõige 7 ning seal on vaid ühe laadija kohustus.
Kui keegi teab mis see õigem seadusepunkt peaks olema, mis olemasolevaid ehitisi reguleerib selle 50% nõudega, siis palun jagage.
Elektritarbimis võimsuse osas väga ei muretseks. Sääraste suuremate parklate puhul tuleks nagunii kõik laadijad ühise haldussüsteemi külge ühendada ja kõik koguaeg 100% võimsusega ei peagi voolu andma.
Eks tore oleks ju unistada, kuidas kõik meie 600k autot korraga imevad 22kW võrgust ja seda iga päev aga reaalsus ei ole selline seega ei ole mingit mõtet selle utoopia järgi dimensioneerida võrku.
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
02.04.2025 12:45:29
|
|
|
Eks aeg näita. Aga igal juhul see kaablite igaks juhuks paigaldamine on ülikallis jaburdus, kui pole teadagi, mis koormused hakkavad olema (hetkel elektriautosid alla 1%, aga kannatavad kõik).
Hakka veel pärast ümber tegema. Kogu selle lolluse peavad tarbijad lõpuks kinni maksma.
_________________ Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 471 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
359 |
|
tagasi üles |
|
 |
londiste
HV Guru

liitunud: 23.04.2003
|
02.04.2025 12:47:12
|
|
|
Tanel, kaablitorude, mitte kaablite.
_________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks! |
|
Kommentaarid: 241 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
215 |
|
tagasi üles |
|
 |
somnambuul
HV veteran
liitunud: 22.03.2004

|
02.04.2025 12:48:50
|
|
|
Ei, see on ju vana, 2010 vastuvõetud.
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/ET/TXT/?uri=CELEX%3A32024L1275&qid=1743587058422
Artikkel 14
tsitaat: |
1. Rohkem kui viie autoparkimiskohaga uute mitteeluhoonete ja rohkem kui viie autoparkimiskohaga oluliselt rekonstrueeritavate mitteeluhoonete puhul tagavad liikmesriigid, et
a) paigaldatakse vähemalt üks laadimispunkt iga viie autoparkimiskoha kohta;
b) vähemalt 50 % autoparkimiskohtade jaoks paigaldatakse eelkaabeldusi ning ülejäänud autoparkimiskohtade jaoks paigaldatakse juhtmetaristu, nimelt kaitsetorud elektrikaablite jaoks, et hilisemas etapis oleks võimalik välja ehitada elektrisõidukite, elektrijalgrataste ja muude L-kategooria sõidukite laadimispunktid ning
c) rajatakse jalgrataste parkimiskohad, mis moodustavad vähemalt 15 % mitteeluhoonete keskmisest kasutusvõimekusest või 10 % mitteeluhoonete üldisest kasutusvõimekusest, arvestades ka tavajalgratastest suuremate jalgrataste jaoks vajaliku ruumiga,
Esimest lõiku kohaldatakse, kui
a) parkla asub hoone sees ning, olulise rekonstrueerimise korral, kui renoveerimismeetmed hõlmavad ka parklat või hoone elektritaristut, või
b) parkla külgneb hoonetega ning, olulise rekonstrueerimise korral, kui rekonstrueerimismeetmed hõlmavad ka parklat või parkla elektritaristut. |
|
|
Kommentaarid: 60 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
54 |
|
tagasi üles |
|
 |
londiste
HV Guru

liitunud: 23.04.2003
|
02.04.2025 12:56:22
|
|
|
somnambuul, hea viide.
näe, eksisin selles osas. sellepärast olekski hea, et kuskil kajastus räägiks, et millest täpselt jutt.
omaette huvitav on muidugi see, kuidas ehitusseadus isegi eelmisele direktiivile ei vasta.
teine huvitav punkt on sealt järgmine:
tsitaat: |
2. Liikmesriigid tagavad kõikide mitteeluhoonete puhul, millel on rohkem kui 20 autoparkimiskohta, hiljemalt 1. jaanuariks 2027, et:
a) paigaldatakse vähemalt üks laadimispunkt iga 10 autoparkimiskoha kohta või vähemalt 50 % autoparkimiskohtade jaoks paigaldatakse juhtmetaristu, nimelt kaitsetorud elektrikaablite jaoks, et hilisemas etapis oleks võimalik välja ehitada elektrisõidukite laadimispunktid; ning |
_________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks!
viimati muutis londiste 02.04.2025 13:11:30, muudetud 2 korda |
|
Kommentaarid: 241 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
215 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
02.04.2025 12:57:00
|
|
|
tsitaat: |
Elektritarbimis võimsuse osas väga ei muretseks. Sääraste suuremate parklate puhul tuleks nagunii kõik laadijad ühise haldussüsteemi külge ühendada ja kõik koguaeg 100% võimsusega ei peagi voolu andma. |
Jumala vale lähenemine. Kui ma lähen avalikku laadijasse, siis ma eeldan, et saan sealt mingi koguse energiat mingis kindlas ajavahemikus, mitte nii, et saan vaid pool või veelgi vähem. Lisaks, kui sellistel laadijatel on veel ka ajatariif, siis muutub asi veel ebaatraktiivsemaks. "Võimsuse osas väga ei muretse" võimsus pole probleem tõesti, voolutugevus on. Amper on amper, kui see läbi ei mahu, siis on jama.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
|