terric, mulle tundub, et mitte ainult internet vaid pigem ei olegi keegi tulnud selle peale, et nii paljude juhtidega connectorites see probleemiks osutub. pole ju seni nii suure feilimisvõimalusega connectoreid laiatarbes. on seni eeldatatud tarbija poolset mõistlikku kasutust (a la videos olev vega64 näide), olgu siis sihilikult või kogemata ja pole vaja olnud vaevuda mõtlema sellisest probleemist. 8-pin connectorid on 3 või 4 koormatud juhti ja päästab nii rohkem overheadi kui ka väiksem failure korral läbi jooksev vool. sellest vaatest need psu poolt 2-3-4 erinevast otsast ühte 12vhpwr kokku jooksvad lahendused ongi paremad, sest igal psu poolsel connectoril peaks ju eraldi ocp olema?
eks nüüd on nvidial, intelil või kollektiivselt sellel atx grupil mõtlemist, et mida teha.
Probleeme ei olegi olnud kuniks nvidia tuli oma uue connectoriga ja võimsustarve läks ka korralikult üles. Ja lisaks ka 4 seeriast mingi ajuvaba muudatus PCB'l kokkuhoiu osas. Mina ei vaataks üldse PSU'de kapsaaeda seda. Mina PSU tootajna oleks ka üllatunud Nvidia nii suures prohmakas, olles veel maailma üks suurema käibega ettevõtteid. Nüüd tekib jah PSU'de tootjatel mõte, et kas me panustame lisaressurssi sinna ja ka hind kerkib selle võrra, et seda Nvidia jama lahendada. _________________ Sõim ja räuskamine läheb SIIA
Ma usun ka, et need kellel kindlasti tarvis oli on ammu rahul ja need kelle jaoks see toode atraktiivne ei ole enda hinna tõttu ei hakka seda ka 3k eest ostma ja võimalik, et ka mitte 2k eest. _________________ Emotsionaalne suruja
https://hwbot.org/users/tannu013/
Ma usun ka, et need kellel kindlasti tarvis oli on ammu rahul ja need kelle jaoks see toode atraktiivne ei ole enda hinna tõttu ei hakka seda ka 3k eest ostma ja võimalik, et ka mitte 2k eest.
jah, kui mõelda et siin 5080 äks 1199€ eest ATs, siis no mitte ei peaks normaalsel inimesel käsi tõusma 2,7x rohkem maksma 5090 eest (5090 Ventus siis) _________________ ..||..
Pigem ma arvan, et need kes olid nõus iga hinda maksma on oma kaardid nüüd kätte saanud.
Need kadusid sealt riiulitelt samal päeval sealt mil artikkel ilmus 27 Märts. Kusagil commentsites ka mainiti et Indianapolise microcenteris ilmus 7 isendit hommikul ja müüdi 30 minutiga.
48GB L40s GPU on tegelikult parem serveritesse aga nende probleem (koos Eestiga) on USA GPU piirangud. Saad mitu kuud paberimajandust oodata, 5090 on oluliselt kergemini soetatav. _________________ LLM gang be like: Bro do you even RAG
Steve tegi uue ülevaate, mis oli ca 2a tagasi kui kolmas seeria tuli välja. Nvidia jätkab samas vaimus edasi. Vähem iga põlvkond aga maksab rohkem. Kõige hullem nülgimine on 70 klassi kaartidega nagu wtf
Ma ei näe mingit pointi osta seda klassi enam. Praegu isegi 9070XT kõrval nagu veel hullem seis nvidial.
Link _________________ Sõim ja räuskamine läheb SIIA
miks on baselineks halo product? eriti arvestades hinna graafikut, kus asi käest ära läks nendega lõpus.
ja titan v on flagshippidest mugavalt välja jäetud
kas sama asja ei oleks mõistlikum teha 70 või 80 baasil? _________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks!
Tegelt ei ole ju kuskil kirjutatuid reeglit, et XX7X või XX8X peab olema "teatud perfiga".
Perf on tänapäev väga nö. suhteline asi selles mõttes, et kunagi oli sedasi kus perfi sai võetud sellejärgi kuipalju sai mingis nõudlikus AAA mängus heebleid liigutada ja niilihtne see suhteliselt oligi. Tänapäev aga on sedasi, et üldine setup mis mängib näiteks 120Hz 1080p suurepäraselt kõik heeblid põhjas - va. RT siis nö. high end molliga ehk 4K 240Hz on samadel mängusätetel pmst kasutamatu. Kas keegi on tähele pannud, et tänapäev kui vaatad teste siis kõik testdi tehakse sedasi, et mängus on kõik tavasätted alati ULTRA. Ehk tegelikult on kõiksugused kaardid ammu juba tohutu kiireks muutund ja ainuke asi millega need kooma saab tõmmata on üüratu perf hitiga RT või siis ülikõrge reso. Ehk siis point selles, et ammu juba on aeg sellest "aga selle numbriga kaart peaks olema niikiire ja sellise hinnaga" lahti lasta.
täna on 4k ja/või kõrge sagedus tegelikult ikka üsna tavaliseks saanud. ja heeblid paremale sündroom on aegade ülene niikuinii, v.a. mingid competitive mängud
lihtsalt see titan/x90 pealt graafikute tõmbamine on klikimagnet ja mitte eriti palju enamat. kui peamine tooterida on suhteliselt stabiilne ja mingilgi määral piiratud hinnaga, mida kasutajad maksma on nõus, siis halo product on midagi muud. konkreetsemalt nvidia puhul on vaieldav isegi see, kas titan/x90 oli/on consumer product või mitte. x90 nagu on, titanid olid nii ja naa. aga nende kõige-kõigemate asjade puhul on kulu ja hind palju väiksem kaalutlus, mis lubab teha põnevaid asju, mis igasuguse võrdluse paneb saehammastena käituma. ja nagu eespool ütlesin - miks titan v ära unustatakse? kui blackwelli kohta õige kriitika oli/on edasimineku puudumine vs ada, siis 5090-ga tõmmati kõik pidurid välja - fuck suurus, fuck voolutarve, fuck hind ja tehti seal perfinumber. mõistlik? ilmselt mitte.
siinkohal, ma arvan, et x80 pealt sama asi joonistada näitaks lõpptulemusena sama tendentsi. aga lihtsalt ei saaks nii saehambaid graafikule joonistada ja panna nvidia urundusgeeniustega samal tasemel klikimagnet pealkirju a la 70 = 50. mis näiteks gn puhul on üsna pettumust valmistav asjade käik. _________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks!
Niikaua kuni 90 seeria eksisteerib on see baseline, kuna on consumer turul vabalt saadaval ja iga gen launchitud. Titan on veidi teine teema, viimased seeriat ei ole seda kaarti olnud.
Igal juhul väga valiidne GN poolt nii näidata. Teine asi on see, kui tulemus ei meeldi, mis on reaalsus. Ei saa eitada reaalsust, hinnad on kasvanud ja osad seeriad on tunduvalt nuditud. Tuletaks meelde suuri vaidlusi, kuidas Nvidia üritas 70 klassi kaardi pähe 80 seeriat müüa. _________________ Sõim ja räuskamine läheb SIIA
Zonerman, miks on 90 seeria baseline?
või siis, las ma sõnastan teistmoodi - kui paneme graafikule kaartide suhtelise suuruse kus 90 on baseline, kas siis ei peaks hinna graafikule ka panema kaartide suhtelist hinda, kus 90/flagship on baseline?
tegelikult on seal suuruse graafikul baseline suurima kivi max konf. huvitav on ka see, kuidas flagshipi suurus sel skaalal viimasel ajal kukkunud on. _________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks!
londiste, Hind on ka arvestatud, eraldi tabel kuidas hind on muutunud genide vahel. Seda ta mainis ka, et 90 seeria on isegi kallimaks läinud oluliselt rohkem, kui teised seeriad võrreldatuna. Mulle tundub, et sa vist ei vaadanud kogu videot ära. Üsna selgelt arusaadav. Mina sain sealt infot mida ma tegelt juba ka teadsin enne seda. Lihtsalt kinnitas fakti üle.
Muideks kui tuleb järgmine gen, siis tehakse sama asja. Võrreldakse eelmistega, kui palju kivi suurus on muutunud ja mis osas on mingit kiipi nuditud vs 90. _________________ Sõim ja räuskamine läheb SIIA
Ka minu jaoks polnud seal video tegelikult midagi üllatavat. See, et Nvidia juba mitu põlvkonda on nimed samaks jätnud, aga kivid allapoole liigutanud ei tule mulle üllatusena.
Londiste kriitika flagship kasutamisena baseline kaardina on ebaoluline, sest isegi kui see ära võtta ei muuda see fakti, et tänane 5080 on tegelikult 5070 ja 5070 on heal juhul 5060. 5060 omakorda on tegelikult 5050.
Mulle tundub, et sa vist ei vaadanud kogu videot ära. Üsna selgelt arusaadav.
ei viitsinud kuulata, vaatasin joonistatud graafikuid. pole esimene kord kus seda tehakse, mõte ei erine. okei, tegelikult gn tegi vähemalt seda hästi, et titaneid ei kasutanud. natukene diagonaalis kuulasin nüüd ka.
Tomorrow kirjutas:
Londiste kriitika flagship kasutamisena baseline kaardina on ebaoluline, sest isegi kui see ära võtta ei muuda see fakti, et tänane 5080 on tegelikult 5070 ja 5070 on heal juhul 5060. 5060 omakorda on tegelikult 5050.
flagship mudelil ei ole pahatihti reaalsusega mingit seost. sellepärast ma ka eespool küsisin, et miks hinna graafikul ei tehtud samamoodi baasiks flagshippi. retooriline küsimus. vastus mind küll huvitaks aga ma ei viitsi ise neid graafikuid ümber joonistama hakata.
ma juba tean, et kahetsen seda teema algatamist, aga miks on sinu arvates 5080 5070, 5070 5060 jne?
edit:
kuna hakkas huvitama, siis viitsisin ikka graafikuid joonistada. gn video andmetel. pikalt juurde kommenteerima ei hakka, kes tahab see vaatab-loeb:
_________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks!
Seda, et lihtne tarbijaskond on seostanud 80-seeriat (ja kõiki teisi) mingi kindla jõudlusastmega vmt on nende enda viga. (GTX6xx seeriaga sai see väga selgeks, et nVidiat ei saa nime järgi hinnata.)
Eks see suurima ja väiksemate kiipide suhte võrdlemine on ka mõttetu tegevus. Otsitakse fiktiivseid põhjendusi, et hinnalipikut kiruda.
Küsimus on, mille järgi graafikakaarti hinnata ja hinnastada.
Kiibi suurused, voolutarve, transistorite hulk vmt tehniline värk ei oma tähtsust.
Oluline on müüdav perf ja hinna suhe võrdluses eelmise põlvkonna ja konkurentsiga + turu nõudlus. _________________
Reaalselt on sellise seisukorra põhjus üks ja ainus - konkurentsi puudumine sektoris. Lisaks viskavad hagu tulle alternatiivsed kasutused - kui mõned aastad tagasi oli see krüptoraha mining, siis praegu on see AI. Ja kõiged taga paistab veel "suure kolli" vari - arenduse piirid, mida kehtestavad füüsikaseadused. 0,2 nanomeetrist edasi pole võimalik minna, see ei ole läbiräägitav. Pigem siiski on reaalne piir 1 nm juures.
sukelduja, Need praegused nm numbrid on suht marketing. 2nm on tegelikult erinevate elementide osas (gate size jms) umbes ~40nm kandis, seega ma arvan, et järgmine kümme aastat suudetakse kindlasti seda veel väiksemaks muuta.
Marketinginumbritega joostakse enne vastu seina.
Ja kõiged taga paistab veel "suure kolli" vari - arenduse piirid, mida kehtestavad füüsikaseadused. 0,2 nanomeetrist edasi pole võimalik minna, see ei ole läbiräägitav. Pigem siiski on reaalne piir 1 nm juures.
Almost impossible for people to make a gate length smaller than 0.34 nm, see ei tähenda et compute tihedus edasi ei saaks kasvada. Lisaks aatom pole ka mingi piir, millest alla poole minna ei saa. Seda alumise piiri juttu olen >30a juba kuulnud, igal kümnendil on see ainult erineva ja järest väiksema numbrina olnud
E: Ise ei viitsi enam enam, laseme sortsu vabaks, las teised teevad.
deeper understanding of PhysX makes it possible for modders to develop fallbacks for their older 32-bit game titles that use PhysX to work with newer generations of GPUs, such as the RTX 50-series "Blackwell." https://www.techpowerup.com/335117/nvidia-physx-and-flow-made-fully-open-source _________________ LLM gang be like: Bro do you even RAG
viimati muutis Optimist 07.04.2025 10:55:11, muudetud 1 kord
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.