Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 482, 483, 484 ... 525, 526, 527  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
Oisu.
HV kasutaja

liitunud: 02.03.2012




sõnum 12.03.2025 11:24:21 vasta tsitaadiga

Norras väga ei istuta laadijate otsas icon_idea.gif Ikka kodus/töö juures laaditakse icon_idea.gif
Selliste hindadega väga ei kipu laadijasse icon_rolleyes.gif
Kommentaarid: 3 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 3
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
londiste
HV Guru
londiste

liitunud: 23.04.2003




sõnum 12.03.2025 12:17:44 vasta tsitaadiga

see on mingi 0.4€/kwh? meite mail kiirlaadijad peaks samas suurusjärgus hindadega olema.
_________________
- londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks!
Kommentaarid: 241 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 215
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 12.03.2025 12:20:05 vasta tsitaadiga

Mingi 28 senti alates on jah meil. Eleporti eelmise kuu arvel oli 34 senti kwh
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
londiste
HV Guru
londiste

liitunud: 23.04.2003




sõnum 12.03.2025 12:23:40 vasta tsitaadiga

kui ma klikin eleporti lehel mõned kohad läbi, siis 150kw ccs on vist suurim mida tallinna kandis on, hetkel 0.49€/kwh
_________________
- londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks!
Kommentaarid: 241 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 215
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 12.03.2025 12:31:16 vasta tsitaadiga

Ma ei tea miks arve selline, peamiselt ainult nende 100+ kw laadijaid kasutanud icon_rolleyes.gif


Edit
Mul äpis 40 senti 200kw laadija


viimati muutis Janis 12.03.2025 12:53:47, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
napoleon
Unknown virus
napoleon

liitunud: 08.12.2008



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 12.03.2025 12:52:19 vasta tsitaadiga

Prillpapa kirjutas:
Norras jaanuari kuu statistika järgi 96% uutest müüdud sõidukitest elektriautod.
https://thedriven.io/2025/02/04/norway-ev-share-hits-96-pct-in-january-as-toyota-tops-list-and-tesla-slumps/

Suht ulme ikkagi, justkui põhjamaine kliima kuhu EV-d ei sobivat, laadijaid jagub (kuskilt meelde jäänud, et neil 80 EV kohta laadija), suuri katastroofiuudiseid elektrisõidukite põlengutest tänavatel, kodudes koos perede sissepõlemisega ka ei kohta, vbl nii tavapärane, ei ületa uudiskünnist icon_lol.gif

Kõige tipuks Norras EV-de müük endiselt kasvab samal ajal kui euroopas ja mujal kuuleb vastupidiseid uudised EV müügi kiratsemisest, millele ehitatakse omakorda uudiseid, kuidas need EV-d koos rohepoliitikatega suur läbikukkumine ja "teadjad" autotootjatest kuni poliitikuteni on paljut pausile panemas ja tagasi pööramas.
Kas norrakad üldse ei tea või ei jälgi mis maailmas toimub.. icon_rolleyes.gif


Kas keegi teab kuidas Norras seadused on? Ehk siis kas norrakad vabatahtlikult eelistavad EV-d või on maksupoliitika selline mis teeb ICE omamise äärmisele kulukaks või vastupidi EV omamise äärmiselt soodsaks?
Kommentaarid: 77 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 60
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 12.03.2025 12:56:19 vasta tsitaadiga

londiste kirjutas:
see on mingi 0.4€/kwh? meite mail kiirlaadijad peaks samas suurusjärgus hindadega olema.


20-49s, 22-300kw. Tänasest siis ametlikult EV kasutaja (esialgu 30% osalus).


viimati muutis Markos 12.03.2025 12:57:36, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
londiste
HV Guru
londiste

liitunud: 23.04.2003




sõnum 12.03.2025 12:57:33 vasta tsitaadiga

napoleon, maksupoliitika soosib ev-sid, ice omamine kulukas.
_________________
- londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks!
Kommentaarid: 241 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 215
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Prillpapa
Aeg maha 1p

liitunud: 04.06.2022




sõnum 12.03.2025 16:57:44 vasta tsitaadiga

Markos kirjutas:
londiste kirjutas:
see on mingi 0.4€/kwh? meite mail kiirlaadijad peaks samas suurusjärgus hindadega olema.


20-49s, 22-300kw. Tänasest siis ametlikult EV kasutaja (esialgu 30% osalus).
Räägi lahti mis juhtus, excel näitas EV kasuks või.., mis lisakulutusi-kohustusi kaasneb, kas koju laadija, päiksesepaneelid, KIK toetus nõuab vist taastuvelektriga laadimist (koduse elektripaketi vahetus) ja peab olema valmis Kik inspektorite küsimustele ka une pealt vastama, kokutama vastamisega hakkad - toetus eelarvesse tagasi! icon_biggrin.gif
Spoiler Spoiler Spoiler

Õnneks enam vist seda aastase läbisõidukohustust ei kaasne, mis varem oli, et kui km täis ei tule, paned rullikute peale odomeetrit vastavusse nõuetega kerima icon_lol.gif

_________________
---
Kommentaarid: 20 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 20
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
londiste
HV Guru
londiste

liitunud: 23.04.2003




sõnum 12.03.2025 17:05:51 vasta tsitaadiga

toetuse juures roheenergia nõudmine on ju tegelikult üsna loogiline või ei? icon_smile.gif
_________________
- londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks!
Kommentaarid: 241 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 215
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 12.03.2025 17:08:32 vasta tsitaadiga

Tore et sertidega äritseda saab, muudab selle nõude täiesti mõttetuks icon_biggrin.gif
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Prillpapa
Aeg maha 1p

liitunud: 04.06.2022




sõnum 12.03.2025 17:09:52 vasta tsitaadiga

londiste kirjutas:
toetuse juures roheenergia nõudmine on ju tegelikult üsna loogiline või ei? icon_smile.gif
Ei ole seda kahtluse alla seadnud, huvi teada kas EV ostjad kõigi kaasnevate kohustustega arvestavad, või on need rohkem bürokraatia teema ja tegelikult neid keegi ei kontrolli. A'la näitad, et ökosõbra stepslist venitad roheelektrit, tegelikult laed kodus kõige "odavamat" põlevkivi oma niipalju kui torust tuleb icon_razz1.gif
_________________
---
Kommentaarid: 20 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 20
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
londiste
HV Guru
londiste

liitunud: 23.04.2003




sõnum 12.03.2025 17:16:29 vasta tsitaadiga

arvestavad ikka. toetuse saajale kommunikeeritakse inimese keeles ka.
kontrollimist väga pingsalt pigem ei tehta kui sa ise silma ei hakka paistma. ega seal palju kontrolliga ei ole ka. vaadatakse, et kodune pakett on roheline ja suures plaanis sellega vast piirdub. avalikud laadimispunktid on täna vist kõik toetuste all ja ka seega rohelised.

_________________
- londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks!
Kommentaarid: 241 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 215
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 12.03.2025 17:17:35 vasta tsitaadiga

Päritolutunnuse/serdi võid ka osta, siis suva mis pakett on
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 12.03.2025 17:32:44 vasta tsitaadiga

Prillpapa kirjutas:
Markos kirjutas:
londiste kirjutas:
see on mingi 0.4€/kwh? meite mail kiirlaadijad peaks samas suurusjärgus hindadega olema.


20-49s, 22-300kw. Tänasest siis ametlikult EV kasutaja (esialgu 30% osalus).
Räägi lahti mis juhtus, excel näitas EV kasuks või.., mis lisakulutusi-kohustusi kaasneb, kas koju laadija, päiksesepaneelid, KIK toetus nõuab vist taastuvelektriga laadimist (koduse elektripaketi vahetus) ja peab olema valmis Kik inspektorite küsimustele ka une pealt vastama, kokutama vastamisega hakkad - toetus eelarvesse tagasi! icon_biggrin.gif
Spoiler Spoiler Spoiler

Õnneks enam vist seda aastase läbisõidukohustust ei kaasne, mis varem oli, et kui km täis ei tule, paned rullikute peale odomeetrit vastavusse nõuetega kerima icon_lol.gif


Mis ta ikka juhtus, käisin tegin selle autoga oma nn "tartu testi" ära ja hakkas väga meeldima, neelasin alla potentsiaalse amortisatsioonilossi, mis on optimistlikult võttes olemasolev x2, rahuldun loodetavasti ebamugavusega, mida pikem linnadevaheline sõit endaga kaasa võib tuua (tartusse saab, tagasi poolele maale), tutvustasin numbreid excelile, sain tulemuseks, et, kui kasutada olemasolevat autot täies mahus sissemakseks, siis igakuine negatiivne rahavoog isegi langeb mõnikümmend euri, seda siis arvestades, et auto ei taha enam bensiini ja 5a hooldused on tasuta. Ehk siis ilma amorti avestamata on tulemus üsna sama, ei läinud odavamaks, ja ei läinud ka kallimaks rahavoo mõttes. Muidugi, siin on oma osa kik'i toetusel, kui seda ei peaks saama (avaldus on esitatud), siis muutub ev ikkagi hübriidist jooksvate kulude mõistes veidikene kallimaks. Aga auto on kõvasti parem, suurem ja luksuslikum, kui eelmine oli. Rahustuseks panin excelisse ka alternatiiv-hübriidid, ei läinud paremaks, ühega läks hullemaks isegi, kuna amort on üle mõistuse, kui me vaatame järelturuhindu. 10a garantiid annab täna tegelikult kindluse, et kui järelturg müüki ei soosi, siis kannatab sellega sõita kaua kannatab, õnneks on ka hooldused üsna odavad suurusjärk 133-322 eur ja kõige kallim hooldus on kalendri järgi 13 aastal, tiba üle tonni, siis läheb vahetusse see dielektriline aku jahutusvedelik, mis ioniq'u meestel kõhu lahti lõi.

tsitaat:
Päritolutunnuse/serdi võid ka osta, siis suva mis pakett on


Nii on, ja taotluses märgid selle variandi ära. Suht soodne on, mingi 7 eur MWh.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Prillpapa
Aeg maha 1p

liitunud: 04.06.2022




sõnum 12.03.2025 21:19:54 vasta tsitaadiga

.. ehk ikkagi nö permanente püsikulu liisinguskeem, mida võimaluse korral kasutatakse, kus sõidukeid peetakse sisuliselt garantiiaja (või + lisagarantii) koos kaskode jm ehk rikke ja kahjustuse riskid maandatud. Ühtegi sõidukit nö lõpuni kaalule ei sõideta icon_smile.gif et päriselt teada mis kujuneks kilomeetrihinnaks ja kas ka päriselt oli "õige valik"..
Ei ole selle skeemi pooldaja olnud, alati valinud kapitaliliisingu, lootuses kui liising läbi, saab ehk teist samapalju aastaid ilma rämeda kuumaksuta sõidukit nautida. Aga kui garantii läbi ja lotoga viskab rikkeid ja soliidseid remondiarveid.. peab vist ka sinna paati hüppama kus lepid autokuluna igavest liisingu+kasko kulu ja garantii tärmini möödudes sügeleb kuskile salongi uue järele icon_smile.gif


EV uudist ka, on võrreldud Tesla ja BYD-i akusid, erinevad, ka omad plussid miinused mõlemal:
https://www.zmescience.com/tech/researchers-tore-down-a-tesla-and-byd-battery-to-see-which-ones-better/

ega ei oskaski hinnata kumma valitud tee parem on..

_________________
---
Kommentaarid: 20 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 20
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 12.03.2025 23:26:06 vasta tsitaadiga

tsitaat:
.. ehk ikkagi nö permanente püsikulu liisinguskeem, mida võimaluse korral kasutatakse, kus sõidukeid peetakse sisuliselt garantiiaja (või + lisagarantii) koos kaskode jm ehk rikke ja kahjustuse riskid maandatud. Ühtegi sõidukit nö lõpuni kaalule ei sõideta icon_smile.gif et päriselt teada mis kujuneks kilomeetrihinnaks ja kas ka päriselt oli "õige valik"..
Ei ole selle skeemi pooldaja olnud, alati valinud kapitaliliisingu, lootuses kui liising läbi, saab ehk teist samapalju aastaid ilma rämeda kuumaksuta sõidukit nautida. Aga kui garantii läbi ja lotoga viskab rikkeid ja soliidseid remondiarveid.. peab vist ka sinna paati hüppama kus lepid autokuluna igavest liisingu+kasko kulu ja garantii tärmini möödudes sügeleb kuskile salongi uue järele icon_smile.gif


Läbikäidud tee. See oli mu eksperiment, osta auto uuena ja sõita nii kaua, kui võimalik. 9a õnnestuski, siis hakkasid esimesed pisiprobleemid, mis ei olnud väga kulukad, aga kaks ja pool aastat hiljem sain juba hoolduse käigus kena nimekirja, mille esmane likvideerimine oleks maksnud 3k, aga põhjalikum 5k, auto enda turuväärtus oli sel ajal 8k kandis, esindus pakkus 5.5k. Amortisatsioon ei peatu liisingumaksetega, see paneb sama rada edasi kuni mingi piirini, kus auto on nö "ront". Ta ei pruugi olla "ront" kõige otsemas mõttes, aga selgelt on sellel perioodil liisingumaksed asendunud juba märkimisväärse remondikuluga. Ehk siis TCO sinu jaoks on mingi number, mille sa saad suvalisel hetkel välja arvutada ja siis selle pealt otsuseid teha. Mina lõin numbrid kokku ja leidsin, et väga suurt vahet ei ole kas sõita vanaga, või liisida uus. Aga iga kord on erinev, eelmine kord mõtlesin, et oleks pidanud auto müüma 7-9 a juures enne järsemat hinnalangust ja remondivajaduse teket. Praegust jälle oleks pidanud auto müüma kohe peale liisingu lõppu, sest amortisatsioon oli tänu koroonajärgsele olukorrale lihtsalt naeruväärselt väike. Jäi müümata, polnud ideid, kaotasin ligi 10k, ehk normaalne amordikõver, milleks on nii 2.8-3k aastas normaliseerus tänaseks. Eks nüüd oleme järgmisel ringil, näis mis üllatusi seekord varuks on.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sold OUT
no credit
Sold OUT

liitunud: 30.07.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 13.03.2025 11:16:43 vasta tsitaadiga

Mine tee ikka elektriautode gruppi postitus ka, saad matilt ja rneeelt kohe respecti
_________________
Müüa korter, 3 tuba
Kommentaarid: 92 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 5 :: 1 :: 79
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
pppd
Kreisi kasutaja

liitunud: 21.06.2004




sõnum 13.03.2025 16:39:39 vasta tsitaadiga

https://arstechnica.com/cars/2025/03/toyota-and-lexus-tweak-their-evs-for-eu-and-likely-the-us/
Kommentaarid: 3 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 3
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
iir
HV Guru
iir

liitunud: 20.06.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 13.03.2025 21:54:00 vasta tsitaadiga

Normaalne...

Spoiler Spoiler Spoiler

_________________
sometimes i hug myself for no reason.
you dont need a reason to call me. me not answer anyway
Kommentaarid: 90 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 82
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
ajuNolk
HV veteran
ajuNolk

liitunud: 10.07.2003




sõnum 17.03.2025 08:32:32 vasta tsitaadiga

Ei viitsi ühtegi linki ega videot otsida/postitada aga huvi jälgida markose tegemisi elektriautoga tõi mind siia teemasse ja tahan seda teemat oma playlisti. Palun ärge lillat täppi pange. Võin teha teemakohase märkuse ka ja öelda, et mul on diisel aga järgmist autot 5+ aasta pärast kaalun elektriiautot, sest see on tulevikumuusika…
Kommentaarid: 125 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 121
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
-Koppel-
Kreisi kasutaja
-Koppel-

liitunud: 01.04.2009




sõnum 17.03.2025 10:04:11 vasta tsitaadiga

Arvan, et uus maksusüsteem sunnib seda valikut tegema elektrikauto poole. 2000...3000 EUR registreermise tasu võitu kui elektrika võtad ja kui on võimalik kodus laadida, siis minu sõitude juures oleks ca 300€ kütusekulu pealt ka säästu kuus... aastas 3600€.
Sisuliselt esimese aasta lõpuks oled ca 6000€ plussis.... ehk põhimõtteliselt võid osta elektrika, mis on selle summa võrra sisepõlemismootorist kallim, et aasta lõpus seis võrdne oleks.

Amortisatsioon on muidugi võrrandi teine pool. Elektrikate hind kukub kiiresti ja ka see raha tuleb ikka ja jälle sinu enda taskust aga nähtamatult. Peakski kohe vaatama, et mis hindadega järelturu elektrikaid praegu pakutakse.

EDIT: vaatasin mida pakutakse ja kurvaks teeb see, et kõik uued autod on seest odav plastmass ja ekraanid, mis aeguvad sama kiiresti kui nutitelefonid. Ehk autod ongi muutund selliseks tarbeesemeks nagu pesumasinad. Alles väga kallitel mudelitel on parematele materjalidele raha jätkunud. Need ekraanid võiks enamus olemata olla.
Pigem ostaks endale mingi klassiku ja hoiaks seda väga heas tehnilises korras. Kogukulu võib sama olla aga ehk pakub midagi rohkem hingele ka.


viimati muutis -Koppel- 17.03.2025 10:38:30, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 10 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 10
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
londiste
HV Guru
londiste

liitunud: 23.04.2003




sõnum 17.03.2025 10:32:04 vasta tsitaadiga

kas elektrikate hind kukub järelturul oluliselt kiiremini kui sisepõlemismootoriga auto oma?
_________________
- londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks!
Kommentaarid: 241 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 215
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
-Koppel-
Kreisi kasutaja
-Koppel-

liitunud: 01.04.2009




sõnum 17.03.2025 10:42:38 vasta tsitaadiga

Chat GPT vastus 5 populaarsele autole. Hinnad uuena ja 5 aasta pärast.

Vehicle Model   Price When New   Resale Value After 5 Years   Depreciation Percentage
Toyota RAV4   $35,135   $27,757   21.0%
Toyota Highlander   $45,959   $36,496   20.6%
Toyota 4Runner   $55,260   $44,562   19.4%
Mazda MX-5 Miata   $34,688   $27,976   19.4%
Subaru Crosstrek   $33,660   $27,601   18.0%


Vehicle Model   Price When New   Estimated Resale Value After 5 Years   Depreciation Percentage
Tesla Model X   $98,490   $64,003   35.0%
Chevrolet Bolt EUV   $33,000   $21,780   34.0%
Ford F-150 Lightning   $49,995   $28,497   43.0%
Tesla Model S   $88,490   $50,219   43.2%
Ford Mustang Mach-E   $42,995   $22,357   47.9%
Kommentaarid: 10 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 10
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
londiste
HV Guru
londiste

liitunud: 23.04.2003




sõnum 17.03.2025 10:51:11 vasta tsitaadiga

chatgpt vastus on rohkem kui ühte pidi küsitav.
pluss, kohalikud olud oleks palju põnevamad. eeldatavalt eesti aga ka euroopa oleks parem kui usa.

5a peale uuel autol 20% hinnalangust peaks olema keskmisest palju parem tulemus, ei?

_________________
- londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks!
Kommentaarid: 241 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 215
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 482, 483, 484 ... 525, 526, 527  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.