|
Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
| autor |
|
Oisu.
HV kasutaja
liitunud: 02.03.2012
|
12.03.2025 11:24:21
|
|
|
Norras väga ei istuta laadijate otsas Ikka kodus/töö juures laaditakse
Selliste hindadega väga ei kipu laadijasse
|
|
| Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
| tagasi üles |
|
 |
londiste
HV Guru

liitunud: 23.04.2003
|
12.03.2025 12:17:44
|
|
|
see on mingi 0.4€/kwh? meite mail kiirlaadijad peaks samas suurusjärgus hindadega olema.
_________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks! |
|
| Kommentaarid: 241 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
215 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
12.03.2025 12:20:05
|
|
|
| Mingi 28 senti alates on jah meil. Eleporti eelmise kuu arvel oli 34 senti kwh
|
|
| Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
| tagasi üles |
|
 |
londiste
HV Guru

liitunud: 23.04.2003
|
12.03.2025 12:23:40
|
|
|
kui ma klikin eleporti lehel mõned kohad läbi, siis 150kw ccs on vist suurim mida tallinna kandis on, hetkel 0.49€/kwh
_________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks! |
|
| Kommentaarid: 241 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
215 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
12.03.2025 12:31:16
|
|
|
Ma ei tea miks arve selline, peamiselt ainult nende 100+ kw laadijaid kasutanud
Edit
Mul äpis 40 senti 200kw laadija
viimati muutis Janis 12.03.2025 12:53:47, muudetud 1 kord |
|
| Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
| tagasi üles |
|
 |
napoleon
Unknown virus

liitunud: 08.12.2008
|
12.03.2025 12:52:19
|
|
|
| Prillpapa kirjutas: |
Norras jaanuari kuu statistika järgi 96% uutest müüdud sõidukitest elektriautod.
https://thedriven.io/2025/02/04/norway-ev-share-hits-96-pct-in-january-as-toyota-tops-list-and-tesla-slumps/
Suht ulme ikkagi, justkui põhjamaine kliima kuhu EV-d ei sobivat, laadijaid jagub (kuskilt meelde jäänud, et neil 80 EV kohta laadija), suuri katastroofiuudiseid elektrisõidukite põlengutest tänavatel, kodudes koos perede sissepõlemisega ka ei kohta, vbl nii tavapärane, ei ületa uudiskünnist
Kõige tipuks Norras EV-de müük endiselt kasvab samal ajal kui euroopas ja mujal kuuleb vastupidiseid uudised EV müügi kiratsemisest, millele ehitatakse omakorda uudiseid, kuidas need EV-d koos rohepoliitikatega suur läbikukkumine ja "teadjad" autotootjatest kuni poliitikuteni on paljut pausile panemas ja tagasi pööramas.
Kas norrakad üldse ei tea või ei jälgi mis maailmas toimub..  |
Kas keegi teab kuidas Norras seadused on? Ehk siis kas norrakad vabatahtlikult eelistavad EV-d või on maksupoliitika selline mis teeb ICE omamise äärmisele kulukaks või vastupidi EV omamise äärmiselt soodsaks?
|
|
| Kommentaarid: 77 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
60 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
12.03.2025 12:56:19
|
|
|
| londiste kirjutas: |
| see on mingi 0.4€/kwh? meite mail kiirlaadijad peaks samas suurusjärgus hindadega olema. |
20-49s, 22-300kw. Tänasest siis ametlikult EV kasutaja (esialgu 30% osalus).
viimati muutis Markos 12.03.2025 12:57:36, muudetud 1 kord |
|
| Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
| tagasi üles |
|
 |
londiste
HV Guru

liitunud: 23.04.2003
|
12.03.2025 12:57:33
|
|
|
napoleon, maksupoliitika soosib ev-sid, ice omamine kulukas.
_________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks! |
|
| Kommentaarid: 241 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
215 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Prillpapa
Aeg maha 1p
liitunud: 04.06.2022
|
12.03.2025 16:57:44
|
|
|
| Markos kirjutas: |
| londiste kirjutas: |
| see on mingi 0.4€/kwh? meite mail kiirlaadijad peaks samas suurusjärgus hindadega olema. |
20-49s, 22-300kw. Tänasest siis ametlikult EV kasutaja (esialgu 30% osalus). |
Räägi lahti mis juhtus, excel näitas EV kasuks või.., mis lisakulutusi-kohustusi kaasneb, kas koju laadija, päiksesepaneelid, KIK toetus nõuab vist taastuvelektriga laadimist (koduse elektripaketi vahetus) ja peab olema valmis Kik inspektorite küsimustele ka une pealt vastama, kokutama vastamisega hakkad - toetus eelarvesse tagasi!
Spoiler 
| tsitaat: |
Toetuse saaja kohustused
Toetuse saaja kohustub viivitamata vastama KIKi küsimustele toetuse saaja ning nullheitega sõiduki ostmise ja kasutamise kohta. |
Õnneks enam vist seda aastase läbisõidukohustust ei kaasne, mis varem oli, et kui km täis ei tule, paned rullikute peale odomeetrit vastavusse nõuetega kerima
_________________ --- |
|
| Kommentaarid: 20 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
20 |
|
| tagasi üles |
|
 |
londiste
HV Guru

liitunud: 23.04.2003
|
12.03.2025 17:05:51
|
|
|
toetuse juures roheenergia nõudmine on ju tegelikult üsna loogiline või ei?
_________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks! |
|
| Kommentaarid: 241 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
215 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
12.03.2025 17:08:32
|
|
|
Tore et sertidega äritseda saab, muudab selle nõude täiesti mõttetuks
|
|
| Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Prillpapa
Aeg maha 1p
liitunud: 04.06.2022
|
12.03.2025 17:09:52
|
|
|
| londiste kirjutas: |
toetuse juures roheenergia nõudmine on ju tegelikult üsna loogiline või ei?  |
Ei ole seda kahtluse alla seadnud, huvi teada kas EV ostjad kõigi kaasnevate kohustustega arvestavad, või on need rohkem bürokraatia teema ja tegelikult neid keegi ei kontrolli. A'la näitad, et ökosõbra stepslist venitad roheelektrit, tegelikult laed kodus kõige "odavamat" põlevkivi oma niipalju kui torust tuleb
_________________ --- |
|
| Kommentaarid: 20 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
20 |
|
| tagasi üles |
|
 |
londiste
HV Guru

liitunud: 23.04.2003
|
12.03.2025 17:16:29
|
|
|
arvestavad ikka. toetuse saajale kommunikeeritakse inimese keeles ka.
kontrollimist väga pingsalt pigem ei tehta kui sa ise silma ei hakka paistma. ega seal palju kontrolliga ei ole ka. vaadatakse, et kodune pakett on roheline ja suures plaanis sellega vast piirdub. avalikud laadimispunktid on täna vist kõik toetuste all ja ka seega rohelised.
_________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks! |
|
| Kommentaarid: 241 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
215 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
12.03.2025 17:17:35
|
|
|
| Päritolutunnuse/serdi võid ka osta, siis suva mis pakett on
|
|
| Kommentaarid: 206 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
172 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
12.03.2025 17:32:44
|
|
|
| Prillpapa kirjutas: |
| Markos kirjutas: |
| londiste kirjutas: |
| see on mingi 0.4€/kwh? meite mail kiirlaadijad peaks samas suurusjärgus hindadega olema. |
20-49s, 22-300kw. Tänasest siis ametlikult EV kasutaja (esialgu 30% osalus). |
Räägi lahti mis juhtus, excel näitas EV kasuks või.., mis lisakulutusi-kohustusi kaasneb, kas koju laadija, päiksesepaneelid, KIK toetus nõuab vist taastuvelektriga laadimist (koduse elektripaketi vahetus) ja peab olema valmis Kik inspektorite küsimustele ka une pealt vastama, kokutama vastamisega hakkad - toetus eelarvesse tagasi!
Spoiler 
| tsitaat: |
Toetuse saaja kohustused
Toetuse saaja kohustub viivitamata vastama KIKi küsimustele toetuse saaja ning nullheitega sõiduki ostmise ja kasutamise kohta. |
Õnneks enam vist seda aastase läbisõidukohustust ei kaasne, mis varem oli, et kui km täis ei tule, paned rullikute peale odomeetrit vastavusse nõuetega kerima  |
Mis ta ikka juhtus, käisin tegin selle autoga oma nn "tartu testi" ära ja hakkas väga meeldima, neelasin alla potentsiaalse amortisatsioonilossi, mis on optimistlikult võttes olemasolev x2, rahuldun loodetavasti ebamugavusega, mida pikem linnadevaheline sõit endaga kaasa võib tuua (tartusse saab, tagasi poolele maale), tutvustasin numbreid excelile, sain tulemuseks, et, kui kasutada olemasolevat autot täies mahus sissemakseks, siis igakuine negatiivne rahavoog isegi langeb mõnikümmend euri, seda siis arvestades, et auto ei taha enam bensiini ja 5a hooldused on tasuta. Ehk siis ilma amorti avestamata on tulemus üsna sama, ei läinud odavamaks, ja ei läinud ka kallimaks rahavoo mõttes. Muidugi, siin on oma osa kik'i toetusel, kui seda ei peaks saama (avaldus on esitatud), siis muutub ev ikkagi hübriidist jooksvate kulude mõistes veidikene kallimaks. Aga auto on kõvasti parem, suurem ja luksuslikum, kui eelmine oli. Rahustuseks panin excelisse ka alternatiiv-hübriidid, ei läinud paremaks, ühega läks hullemaks isegi, kuna amort on üle mõistuse, kui me vaatame järelturuhindu. 10a garantiid annab täna tegelikult kindluse, et kui järelturg müüki ei soosi, siis kannatab sellega sõita kaua kannatab, õnneks on ka hooldused üsna odavad suurusjärk 133-322 eur ja kõige kallim hooldus on kalendri järgi 13 aastal, tiba üle tonni, siis läheb vahetusse see dielektriline aku jahutusvedelik, mis ioniq'u meestel kõhu lahti lõi.
| tsitaat: |
| Päritolutunnuse/serdi võid ka osta, siis suva mis pakett on |
Nii on, ja taotluses märgid selle variandi ära. Suht soodne on, mingi 7 eur MWh.
|
|
| Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Prillpapa
Aeg maha 1p
liitunud: 04.06.2022
|
12.03.2025 21:19:54
|
|
|
.. ehk ikkagi nö permanente püsikulu liisinguskeem, mida võimaluse korral kasutatakse, kus sõidukeid peetakse sisuliselt garantiiaja (või + lisagarantii) koos kaskode jm ehk rikke ja kahjustuse riskid maandatud. Ühtegi sõidukit nö lõpuni kaalule ei sõideta et päriselt teada mis kujuneks kilomeetrihinnaks ja kas ka päriselt oli "õige valik"..
Ei ole selle skeemi pooldaja olnud, alati valinud kapitaliliisingu, lootuses kui liising läbi, saab ehk teist samapalju aastaid ilma rämeda kuumaksuta sõidukit nautida. Aga kui garantii läbi ja lotoga viskab rikkeid ja soliidseid remondiarveid.. peab vist ka sinna paati hüppama kus lepid autokuluna igavest liisingu+kasko kulu ja garantii tärmini möödudes sügeleb kuskile salongi uue järele
EV uudist ka, on võrreldud Tesla ja BYD-i akusid, erinevad, ka omad plussid miinused mõlemal:
https://www.zmescience.com/tech/researchers-tore-down-a-tesla-and-byd-battery-to-see-which-ones-better/
ega ei oskaski hinnata kumma valitud tee parem on..
_________________ --- |
|
| Kommentaarid: 20 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
20 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
12.03.2025 23:26:06
|
|
|
| tsitaat: |
.. ehk ikkagi nö permanente püsikulu liisinguskeem, mida võimaluse korral kasutatakse, kus sõidukeid peetakse sisuliselt garantiiaja (või + lisagarantii) koos kaskode jm ehk rikke ja kahjustuse riskid maandatud. Ühtegi sõidukit nö lõpuni kaalule ei sõideta icon_smile.gif et päriselt teada mis kujuneks kilomeetrihinnaks ja kas ka päriselt oli "õige valik"..
Ei ole selle skeemi pooldaja olnud, alati valinud kapitaliliisingu, lootuses kui liising läbi, saab ehk teist samapalju aastaid ilma rämeda kuumaksuta sõidukit nautida. Aga kui garantii läbi ja lotoga viskab rikkeid ja soliidseid remondiarveid.. peab vist ka sinna paati hüppama kus lepid autokuluna igavest liisingu+kasko kulu ja garantii tärmini möödudes sügeleb kuskile salongi uue järele icon_smile.gif
|
Läbikäidud tee. See oli mu eksperiment, osta auto uuena ja sõita nii kaua, kui võimalik. 9a õnnestuski, siis hakkasid esimesed pisiprobleemid, mis ei olnud väga kulukad, aga kaks ja pool aastat hiljem sain juba hoolduse käigus kena nimekirja, mille esmane likvideerimine oleks maksnud 3k, aga põhjalikum 5k, auto enda turuväärtus oli sel ajal 8k kandis, esindus pakkus 5.5k. Amortisatsioon ei peatu liisingumaksetega, see paneb sama rada edasi kuni mingi piirini, kus auto on nö "ront". Ta ei pruugi olla "ront" kõige otsemas mõttes, aga selgelt on sellel perioodil liisingumaksed asendunud juba märkimisväärse remondikuluga. Ehk siis TCO sinu jaoks on mingi number, mille sa saad suvalisel hetkel välja arvutada ja siis selle pealt otsuseid teha. Mina lõin numbrid kokku ja leidsin, et väga suurt vahet ei ole kas sõita vanaga, või liisida uus. Aga iga kord on erinev, eelmine kord mõtlesin, et oleks pidanud auto müüma 7-9 a juures enne järsemat hinnalangust ja remondivajaduse teket. Praegust jälle oleks pidanud auto müüma kohe peale liisingu lõppu, sest amortisatsioon oli tänu koroonajärgsele olukorrale lihtsalt naeruväärselt väike. Jäi müümata, polnud ideid, kaotasin ligi 10k, ehk normaalne amordikõver, milleks on nii 2.8-3k aastas normaliseerus tänaseks. Eks nüüd oleme järgmisel ringil, näis mis üllatusi seekord varuks on.
|
|
| Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
| tagasi üles |
|
 |
Sold OUT
no credit

liitunud: 30.07.2002
|
13.03.2025 11:16:43
|
|
|
Mine tee ikka elektriautode gruppi postitus ka, saad matilt ja rneeelt kohe respecti
_________________ Müüa korter, 3 tuba |
|
| Kommentaarid: 92 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
5 :: |
1 :: |
79 |
|
| tagasi üles |
|
 |
pppd
Kreisi kasutaja
liitunud: 21.06.2004
|
|
| Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
| tagasi üles |
|
 |
iir
HV Guru

liitunud: 20.06.2006
|
13.03.2025 21:54:00
|
|
|
Normaalne...
Spoiler 
_________________ sometimes i hug myself for no reason.
you dont need a reason to call me. me not answer anyway |
|
| Kommentaarid: 90 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
82 |
|
| tagasi üles |
|
 |
ajuNolk
HV veteran

liitunud: 10.07.2003
|
17.03.2025 08:32:32
|
|
|
| Ei viitsi ühtegi linki ega videot otsida/postitada aga huvi jälgida markose tegemisi elektriautoga tõi mind siia teemasse ja tahan seda teemat oma playlisti. Palun ärge lillat täppi pange. Võin teha teemakohase märkuse ka ja öelda, et mul on diisel aga järgmist autot 5+ aasta pärast kaalun elektriiautot, sest see on tulevikumuusika…
|
|
| Kommentaarid: 125 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
121 |
|
| tagasi üles |
|
 |
-Koppel-
Kreisi kasutaja

liitunud: 01.04.2009
|
17.03.2025 10:04:11
|
|
|
Arvan, et uus maksusüsteem sunnib seda valikut tegema elektrikauto poole. 2000...3000 EUR registreermise tasu võitu kui elektrika võtad ja kui on võimalik kodus laadida, siis minu sõitude juures oleks ca 300€ kütusekulu pealt ka säästu kuus... aastas 3600€.
Sisuliselt esimese aasta lõpuks oled ca 6000€ plussis.... ehk põhimõtteliselt võid osta elektrika, mis on selle summa võrra sisepõlemismootorist kallim, et aasta lõpus seis võrdne oleks.
Amortisatsioon on muidugi võrrandi teine pool. Elektrikate hind kukub kiiresti ja ka see raha tuleb ikka ja jälle sinu enda taskust aga nähtamatult. Peakski kohe vaatama, et mis hindadega järelturu elektrikaid praegu pakutakse.
EDIT: vaatasin mida pakutakse ja kurvaks teeb see, et kõik uued autod on seest odav plastmass ja ekraanid, mis aeguvad sama kiiresti kui nutitelefonid. Ehk autod ongi muutund selliseks tarbeesemeks nagu pesumasinad. Alles väga kallitel mudelitel on parematele materjalidele raha jätkunud. Need ekraanid võiks enamus olemata olla.
Pigem ostaks endale mingi klassiku ja hoiaks seda väga heas tehnilises korras. Kogukulu võib sama olla aga ehk pakub midagi rohkem hingele ka.
viimati muutis -Koppel- 17.03.2025 10:38:30, muudetud 1 kord |
|
| Kommentaarid: 10 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
10 |
|
| tagasi üles |
|
 |
londiste
HV Guru

liitunud: 23.04.2003
|
17.03.2025 10:32:04
|
|
|
kas elektrikate hind kukub järelturul oluliselt kiiremini kui sisepõlemismootoriga auto oma?
_________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks! |
|
| Kommentaarid: 241 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
215 |
|
| tagasi üles |
|
 |
-Koppel-
Kreisi kasutaja

liitunud: 01.04.2009
|
17.03.2025 10:42:38
|
|
|
Chat GPT vastus 5 populaarsele autole. Hinnad uuena ja 5 aasta pärast.
Vehicle Model Price When New Resale Value After 5 Years Depreciation Percentage
Toyota RAV4 $35,135 $27,757 21.0%
Toyota Highlander $45,959 $36,496 20.6%
Toyota 4Runner $55,260 $44,562 19.4%
Mazda MX-5 Miata $34,688 $27,976 19.4%
Subaru Crosstrek $33,660 $27,601 18.0%
Vehicle Model Price When New Estimated Resale Value After 5 Years Depreciation Percentage
Tesla Model X $98,490 $64,003 35.0%
Chevrolet Bolt EUV $33,000 $21,780 34.0%
Ford F-150 Lightning $49,995 $28,497 43.0%
Tesla Model S $88,490 $50,219 43.2%
Ford Mustang Mach-E $42,995 $22,357 47.9%
|
|
|
| Kommentaarid: 10 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
10 |
|
| tagasi üles |
|
 |
londiste
HV Guru

liitunud: 23.04.2003
|
17.03.2025 10:51:11
|
|
|
chatgpt vastus on rohkem kui ühte pidi küsitav.
pluss, kohalikud olud oleks palju põnevamad. eeldatavalt eesti aga ka euroopa oleks parem kui usa.
5a peale uuel autol 20% hinnalangust peaks olema keskmisest palju parem tulemus, ei?
_________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks! |
|
| Kommentaarid: 241 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
215 |
|
| tagasi üles |
|
 |
|