Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 464, 465, 466 ... 537, 538, 539  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
napoleon
Unknown virus
napoleon

liitunud: 08.12.2008



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 12.12.2024 18:53:02 vasta tsitaadiga

Kui see veel standardiks saaks st. ei pea olema laadimispunktis iga margi jaoks oma putkat, oleks vägagi ok lahedus.
Aga eks näis
Kommentaarid: 77 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 60
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
londiste
HV Guru
londiste

liitunud: 22.04.2003




sõnum 12.12.2024 23:34:56 vasta tsitaadiga

akude rendi mudelit on plaaninud või katsetanud paljud, alates renaultist elektriautode algusaegadel.
ohukoht on, et see teeb elektriauto kasutamise kulukamaks ja viib ühe olulise komponendi sinu kontrolli alt välja. kompromissina ainult selle nimel, et saad laadimise aja mõne minuti peale vähendada.

rahalises mõttes peaks auto soetusmaksumus olema oluliselt madalam. selle agaga, et ilma aku(renditeenuse)ta pole sul sellega midagi teha.

_________________
- londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks!
Kommentaarid: 241 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 215
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
kjaups
MeesKesTuliMetsast
kjaups

liitunud: 02.02.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 13.12.2024 07:04:55 vasta tsitaadiga

Tesla vist oli see, kes juba aastaid tagasi sellest unistas ja ka oli mingi visualiseeriv video väljas.
Heietati, et oma roika ostul saad loteriiga tutika aku alla ja rohkem vahetamas ei käi icon_lol.gif
Kui mingit garantiid ei antaks, et risud akud sealt ära korjatakse, siis olen üpriski kindel, et uute autode omanikud sinna niisama ei roni.

_________________
YAGA müügiputka - SNAP pildipank
M: 3D Touch V3.2 15€
M: Triumph Trident 660 2023a - AHVile 200€ alla
Kommentaarid: 170 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 3 :: 139
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Prillpapa
Kreisi kasutaja

liitunud: 04.06.2022




sõnum 13.12.2024 08:19:23 vasta tsitaadiga

Tootja peaks sel juhul müüma sõidukeid ilma akupakita, akupakk tuleb subscription teenusega kaasa rendina ja on tehase omand.
Neid visioone ja katsetused vist hiinamaalt on mitmeid läbi käinud, aga seni ei ole idee lendu läinud. Eks seal on seesama jama mis EV-ga ikka - kus on laadija, ehk akupaki vahetuse korral akuvahetuspunkt. Tehasevaatest tähendaks see vajadus lühikese ajaraamiga rajada akuvahetuse kohad - mis vist on võimatu mitmes vaates, alates koha leidmisest, ostmisest, planeeringud-projekteerimised ja arvatavalt kogu idee maksumus ehk tasuvus tervikuna muutub küsitavaks.
Vbl kui alguses miski takso või a'la Bolti projekt, kus kindlad akuvahetuspunktid ja lokaalne sõidukipark.

Kui EV kõige kulukam komponent akupakk on rendis, miks ostja peaks tahtma osta&omada ülejäänud raami, mis iseseisvalt ilma akuta on kasutu, võiks juba kogu sõiduk olla renditasuga..

EV-d pandi korraga sõidutesti, et kõik testitingimused oleks võimalikult võrdsed, test küll maanteekiirustel ja linnaliikluses võib pingerida teine olla. Hiinakas pani testi kinni, kelle lubatud sõiduulatus osutus reklaamitule lähimaks ..
https://insideevs.com/news/743442/ev-range-test-carwow-suv/

_________________
---
Kommentaarid: 20 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 20
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 13.12.2024 08:53:32 vasta tsitaadiga

Aku rent ja aku kiirvahetuspunktid on siiski erinevad asjad.
Renditud akuga sõidukeid võib veel EU järelturult leida, vanu Renault-e jne. 99% juhtudel aga tuli selle teenusega TCO kallim, kui oleks olnud aku välja osta ning ainus tarbija poolne kaitse, aku kiire suremise eest, väga eirealiseerunud, sest akud kestavad kauem, kui kardetakse.
Aku kiirvahetus lahendust proovis ka Tesla täitsa alguses aga loobus üsna kiirelt. Ka mitmeid eraldiseisvaid ettevõtteid on proovinud leida toimivat lahendust aga alati on probleemiks tulnud akupakkide standardiseerimine eri mudelite ja eri tootjate vahel.
Ainus, kes mingit edu sellega on saavutanud on Nio, kes on Hiinas välja ehitanud üsna suure ja toimiva võrgustiku vahetuspunktidest ning ka Euroopasse hakanud nendega laienema.
Praktikas oleks aga mõistlikum võimaldada kodulaadimine autoomanikele. Oleks ressursi mõttes soodsam (sul ei peaks olema dubleeritud kogust akusid lihtsalt riiulis ootamas), toimiks kõigi markide sõidukitega ning ka ajaliselt tagaks 90%+ juhtudel parema kogemuse.

Muuseas võib vaikselt hakata ära unustama seda mõtet, et aku on auto kalleim osa. Akupaki tasandil tunduvad tootja hinnad jõudma sinna 100€/kWh kanti või hakkama alla selle langema. Ehk need tüüpilised 60kWh akupakid on hinaga umbes 6000€ moodustades nende keskmiselt 40k maksvate sõidukite hinnast vähema kui kuuendiku.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Prillpapa
Kreisi kasutaja

liitunud: 04.06.2022




sõnum 13.12.2024 10:12:24 vasta tsitaadiga

etk kirjutas:
Ehk need tüüpilised 60kWh akupakid on hinaga umbes 6000€ moodustades nende keskmiselt 40k maksvate sõidukite hinnast vähema kui kuuendiku.
Praktikas kasutaja vaatest vist pigem mitte, ikka loed-kuuled, kuidas hinnapakkumist uuele akupakile võttes on need hinnad pigem 3x6000€.
Või ka see, mis hinnaga tehas akupakke saab, ei kandu üle järel-varuosaturule. Kes teab vbl ka täna ICE autodel tehas saab uue sisepõlemismootori ühe hinnaga ja kui kunde läheb koodi alusel varumootorit ostma, on selle hind imepäraselt 2-3x kõrgem..

Igaljuhul pole seda suurt oodatud elektriautode hinnalangust juhtunud, millest viimased 10 aastat jahutud on, kui tootmine skaleerub tulevad hinnad alla või ka Tesla jat teised tootjad, kes suure suuga on reklaaminud odavat igamehe elektrirahvaautot, on pidanud oma sõnu sööma või tulevad välja miski säästukäkiga, kus kokkuhoid karjub silma nii seest kui väljast..
Tundub, et see elektriautondus esimese veerandsajandiga siiski revolutsiooni ei tee, aga ehk poolsajandiks midagi areneb, kui miskit suurt vahele ei tule, nagu ilmasõda, suurem pandeemia, ekstreemne kaubandussõda, üksteisevõidu roheeemärkide pikalt saatmine vms
Eesti tundub küll tarku täis olevat, kes on emapiimast saati teadnud, et need rohevärgid ja EV-d on suur uhhuude mull ja vandenõu.. icon_biggrin.gif

_________________
---
Kommentaarid: 20 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 20
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
M8T0
HV Guru

liitunud: 24.11.2001




sõnum 13.12.2024 10:32:31 vasta tsitaadiga

Keskmine palk on 10 aastaga täpselt topelt ja samas 10 aastaga on keskmine päriselt kasutatav elektriauto kaks korda odavam uuena.

Ma näen siin neljakordset hinnalangust.
Mõni aasta vanade seas saad garantiiga auto 30k euriga mis sõidab 80+% aastast vabalt tln-trt-tln ära ja päriselus pole see võimekus isegi mitte vajalik. Päriselu on see, et tüüp kes sõidab 900km kuus hakkab rääkima, et "ma sõidan sinust kaugemale ühe paagiga" 😁

Viru keskusest Vspasse ja tagasi on 360km. Tegelikult siis vähemgi enamvähem piirist piirini. Mul on näiteks kasutatavat akut järel 68.9kWh , seega ei tohiks kogukulu olla üle 19kWh/100le selle jaoks. Vabalt tehtav ka tänase ilmaga normaalse kiirusega. Ja mitu korda ma 22k km jooksul olen pidanud sõitma 400km jutti nii, et pausi ei lasta ega taha teha? 0.

Kui nüüd tuleb jutuks, et aga-elva-margus-ostab-2keur-passatit-ainult. Tore. Las ostab. Igaüks ei ela ega saagi elada hästi.
Kommentaarid: 87 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 78
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Prillpapa
Kreisi kasutaja

liitunud: 04.06.2022




sõnum 13.12.2024 10:37:17 vasta tsitaadiga

Seda küll aga enamus inimesi autoostul ei võrdle autohindu mineviku hindadega, vaid ikka sellega mis täna maksta tuleb, ehk kui kaalub ICE pealt üleminekut EV peale, saab samaväärse ICE auto odavamalt. EV-de puhul kõrget hinda on nende leviku takistuseks peetud, ja ennustused EV-de kohe-kohe hinnalangustest masstootmisel, ei ole realiseerunud.

Eks emotsionaalsed mõjurid ole ka, kus majanduslanguse&seisaku perioodil pigem välditakse suuri kulutusi, lisaks riik on samuti permanentses eelarvekriisis ja mistahes plaanid laadimistaristu investeeringuteks vm riigitoetusteks ei ole enam aktuaalsed, ennem näeme tagasiminekut, kus EV-de tasuta parkimise lõpetamisest kuni automaksuni, rasked EV-d kulutavad taristut, päästeteenistust jne. Elektrihindade ralli ei soodusta ka EV-de ootust enam niipalju kui see veel mõned ajad tagasi oli, kus praaliti EV-ga sõitmist peaaegu olematu kuluga..

Eks tahaks EV-d ise ka aga liiga palju argumente, et ei ole mõistlik. Kasutatud elektrikate puhul lisanduvad omad riskid, kus võid 40-50k+ auto alla panna, saada vanem tehnoloogia poole vähem garantiid

_________________
---
Kommentaarid: 20 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 20
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
M8T0
HV Guru

liitunud: 24.11.2001




sõnum 13.12.2024 10:40:33 vasta tsitaadiga

Samaväärne on huvitav võrdlus alati.
Miskipärast võetakse võrdluseks alati 3x väiksema jõunumbriga diisel isend ja tihti ka vanem auto.

Minu Model 3LRga on võrdne täpselt mõõtudelt , kaalult, ruumilt ja sõidudünaamika numbritelt BMW m340ix . Võrdle nüüd hinda, ülalpidamiskulu jms. Mitte ükski diisel (ka 540xd või 335xd) pole ligilähedale sama suutlikusega.


viimati muutis M8T0 13.12.2024 10:42:07, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 87 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 78
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
londiste
HV Guru
londiste

liitunud: 22.04.2003




sõnum 13.12.2024 10:44:45 vasta tsitaadiga

Prillpapa, odava elektriautoga ongi ju lihtsalt see häda, et too akupakk tuleb ostes kohe kinni maksta. kui odav auto on 15k, siis sarnast elektriautot alla 20k ei ole võimalik teha.
küll aga on seal 30k teises pooles elektriautode valik ja olek juba päris korralik. mis on paari aasta eelse klass kõrgema (kui mitte veel kõrgema) hinnaklassiga võrreldeldes päris suur areng.

_________________
- londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks!
Kommentaarid: 241 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 215
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
M8T0
HV Guru

liitunud: 24.11.2001




sõnum 13.12.2024 10:46:28 vasta tsitaadiga

Oleneb. Ioniq5 on üpris kallis ka kasutatuna. Alla 45k nelivedu ei saagi.

Edit. Kustutasid pool teksti ära 😁
Kommentaarid: 87 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 78
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Prillpapa
Kreisi kasutaja

liitunud: 04.06.2022




sõnum 13.12.2024 11:02:46 vasta tsitaadiga

MRTO kirjutas:
Samaväärne on huvitav võrdlus alati.
Miskipärast võetakse võrdluseks alati 3x väiksema jõunumbriga diisel isend ja tihti ka vanem auto.

Minu Model 3LRga on võrdne täpselt mõõtudelt , kaalult, ruumilt ja sõidudünaamika numbritelt BMW m340ix . Võrdle nüüd hinda, ülalpidamiskulu jms. Mitte ükski diisel (ka 540xd või 335xd) pole ligilähedale sama suutlikusega.
Nojah, minu jaoks need jõu ja kiirendusnumbrid ei ole primaarsed, nagu ma ei vaja ka sportautot, millel võimalik 350km/h lasta, aga praktikas sitsid 90km/h.
Minu kriteeriumid on teised, pagasiruumi mahutavus, kus eelmine kord valides Superb-ile vastast ei olnud võimalik leida. EV valikult on see argument veel piiravam, kus isegi pistikhübriidversioonidel on pagass väiksem kui mittehübriidil. AI-lt küsides, Tesla Model X ja ka Y on väidetavalt "suure pagasiruumiga" aga nende autode hind on isegi kasutatuna liiast, kui just turu kõige alumist rida ei vali.

Autoteemas ka keegi praalis kuidas pistikhübriidid on mõttetud ja pea sama hinnaga juba mis elektrikad, skoda&VW hinnakirja vaadates on elektrikad ikkagi tuntavalt kallimad pistik a'la 40-50k, EV pigem 55-65k, täppis excelit pole teinud aga EV tundus sirka 15k kallim olevat, mis pole siiski päris "pea sama hinnaga", eriti kui juba 45k tundub ka ülevõlli hind ja kompromiss enda võimalustega.. icon_rolleyes.gif

_________________
---
Kommentaarid: 20 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 20
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
M8T0
HV Guru

liitunud: 24.11.2001




sõnum 13.12.2024 11:13:43 vasta tsitaadiga

Eks oleneb eelistusest muidugi valik aga samaväärne tähendab ikkagi samaväärset sellesmõttes ja kulusi ei saa võrrelda kui üks on 100 ja teine 300kw ning öelda, et see ei loe.
Minu valik käis esmalt jõud vs kulu ja neli ust.
Kommentaarid: 87 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 78
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
bladerunner
HV Guru

liitunud: 17.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 13.12.2024 12:09:36 vasta tsitaadiga

ot:
Sellest et sa kW p*de oled oleme juba ammu aru saanud, pole vaja seda igal juhul rõhutada.
M3 on minu silmis samas klassis VW Golf või Toyota Corollaga

_________________
Experience is what you get when you don't get what you want.
Kommentaarid: 169 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 158
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
M8T0
HV Guru

liitunud: 24.11.2001




sõnum 13.12.2024 12:45:18 vasta tsitaadiga

Mõni on kilomeetripede aga see oleks nagu õigustatum, et hirmsasti peab 1000km saama järjest sõita? 😁 autol peab ikkagi esmalt hea sõidudünaamika olema.
Aga mis rõhutada? See on kihtsalt fakt, et sa ei saa võrelda kulu autodel mille võimsuse vahe on 3x jms.

Üks just FBs kommenteeris 22a 3. seeriast üleminek highlandi ja ütles, et pole küll mingit hullu luksuse tunde langust vms.
See, et sa corollaks pead seda autot on puhtalt sinu põhjendamatu arvamus. Reaalselt pole toyotal mitte midagi ka tehniliselt vastu panna.

Aga rääkided seda klassi elentrikast. ByD Seal pidavat 50k hinnaga olema tänase artikli järgi. Veider. M3lr on peale ostutoetust ca 51k ja Seal peaks odavam olema. Inchcape loodab, et läheb nii ka kuna teisi hiinlasi pole?
Kommentaarid: 87 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 78
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 13.12.2024 13:12:38 vasta tsitaadiga

Prillpapa kirjutas:
etk kirjutas:
Ehk need tüüpilised 60kWh akupakid on hinaga umbes 6000€ moodustades nende keskmiselt 40k maksvate sõidukite hinnast vähema kui kuuendiku.
Praktikas kasutaja vaatest vist pigem mitte, ikka loed-kuuled, kuidas hinnapakkumist uuele akupakile võttes on need hinnad pigem 3x6000€.
Või ka see, mis hinnaga tehas akupakke saab, ei kandu üle järel-varuosaturule. Kes teab vbl ka täna ICE autodel tehas saab uue sisepõlemismootori ühe hinnaga ja kui kunde läheb koodi alusel varumootorit ostma, on selle hind imepäraselt 2-3x kõrgem..

Nende netis liikuvate näidete puhul ei käi ju jutt akupaki tootjahinnast (nagu ma enne viitasin) vaid akuvahetuse hinnast, kuhu on siis lisandunud aku müügi marginaal, transpordi kulu ja töötundide kulu, et reaalne vahetus ära teha. Ja nii saabki 10k akust järsku 20k hinna kätte. (Sest tüüpiliselt need näited ei ole mitte selle 60kWh aku kohta vaid just 100kWh aku kohta, et suurema numbriga eputada).

Prillpapa kirjutas:

täppis excelit pole teinud aga EV tundus sirka 15k kallim olevat,

Soovitan teha.
Ja eks natuke sõltub ka sellest, mida võimekusena taga aetakse. Näiteks nelikvedu on tore asi aga reaalselt pole 90+% Eestlastel seda tarvis, ülejäänud lihtsalt omast edevusest topivad sinna alla palju pappi. Sarnaselt arvavad elektriautovõõrad, et peab kindlasti suurima akupakiga auto võtma, sest äkki millalgi kunagi tõesti läheb tarvis ja siis maksavad selle luksuse eest üle.
Kaine mõistus tagab mõistlikud kulud.

Pistikuhübriidid muidu ei ole hinnas kunagi väga konkurentsivõimelised olnud. Ka ~4a tagasi, kui elektrikat uuendama hakkasin sai võrreldud pistikutega ning samaväärsete hinnavahe jäi 4k kanti. Summa, mille paari-kolme aastaga kütusesäästuga tagasi teenib, sest pistikhübriid ei võimaldaks igapäevaselt üle poole sõidust elektriga ära tegema.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rauli
Kreisi kasutaja

liitunud: 02.03.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 13.12.2024 17:24:39 vasta tsitaadiga

bladerunner kirjutas:
ot:
Sellest et sa kW p*de oled oleme juba ammu aru saanud, pole vaja seda igal juhul rõhutada.
M3 on minu silmis samas klassis VW Golf või Toyota Corollaga


Sama kohane võrdlus nagu kärudiislit võrrelda m....iga icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif

_________________
Everybody dies, but not everyone gets to live!
Kommentaarid: 77 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 2 :: 68
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 30.09.2001



Online
sõnum 16.12.2024 15:15:02 vasta tsitaadiga

https://tehnika.postimees.ee/8155260/sony-elektriauto-tulebki-muugile-koigepealt-ameerikas
_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 472 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 13 :: 7 :: 359
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Winterwind
One
Winterwind

liitunud: 18.05.2002



Online
sõnum 16.12.2024 17:12:01 vasta tsitaadiga

Maksumüüri taga.. kas Ameerikas või US&A-s? Kui viimases siis edu.. arvestades kuidas usakatele meeldib igast x asjade peale kohtusse kaevata.
Kommentaarid: 1009 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 1 :: 728
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Magic
HV Guru
Magic

liitunud: 28.12.2001




sõnum 16.12.2024 17:14:24 vasta tsitaadiga

Winterwind kirjutas:
Maksumüüri taga.. kas Ameerikas või US&A-s? Kui viimases siis edu.. arvestades kuidas usakatele meeldib igast x asjade peale kohtusse kaevata.

et rikub mõnda muski patenti mida ta väidetavalt ei kasuta icon_lol.gif
aga kui vaated ei sobi annab ikka kohtusse...
Kommentaarid: 234 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 200
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 30.09.2001



Online
sõnum 16.12.2024 17:22:13 vasta tsitaadiga

tsitaat:
Neljaukseline sedaan jõuab müügile järgmise aasta lõpus ja esimesed suuremad tarnepartiid saabuvad Põhja-Ameerikasse 2026. aasta kevadel. Pärast seda saabub masin koduturule Jaapanisse 2026. aasta teises pooles ning lõpuks Euroopasse 2027. aasta alguses.

_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 472 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 13 :: 7 :: 359
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Winterwind
One
Winterwind

liitunud: 18.05.2002



Online
sõnum 16.12.2024 17:26:40 vasta tsitaadiga

ot:
Julged poisid, ma laseks küll enne kuskil x riigis mingi pool aastat vähemalt inimestel katsetada ja alles peale seda läheks arenenud riikidesse.
Ma ei mõelnud patente vaid muud jama. Loodetavasti taipavad manuaali kirja panna, et lemmikloomi ja ämma ei tohi kuuma ilmaga pagassi jätta jne.
Kommentaarid: 1009 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 1 :: 728
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 30.09.2001



Online
sõnum 17.12.2024 08:10:00 vasta tsitaadiga

https://auto.geenius.ee/rubriik/uudis/audi-sulgeb-elektriautode-tehase-otsus-on-vaga-valus/
_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 472 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 13 :: 7 :: 359
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
-Koppel-
Kreisi kasutaja
-Koppel-

liitunud: 01.04.2009




sõnum 17.12.2024 09:49:03 vasta tsitaadiga

Audi tehase sulgemise uudise valguses ei teagi kuidas ennast tunda. Ühest küljest tekib sakslastele justkui arusaam, et see rohevärk ei lenda sellise kiirusega nagu algul loodeti.

Teisalt näitab mingit pikemaajalist jätkuvat majanduslangust. Lahendusi ei paista kusagilt. Euroopa stagneerub.
Kus on see euroopa NOKIA? Varem oli see Saksa autotööstus justkui.
Kommentaarid: 10 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 10
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Betamax
HV Guru
Betamax

liitunud: 29.05.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 17.12.2024 10:23:19 vasta tsitaadiga

Ostjatel läks suur vaimustus mööda, kui hindu nägid. Paratamatu. Isegi, kui sul on roheline mõtteviis ja värgid-särgid, siis elektriline Audi on valdava osa ökohipide jaoks üüratult kallis ja rikkurid ostavad endiselt pigem sisepõlemismootoriga paugupille.
Kommentaarid: 746 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 561
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 464, 465, 466 ... 537, 538, 539  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.