Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 452, 453, 454 ... 538, 539, 540  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
Magic
HV Guru
Magic

liitunud: 28.12.2001




sõnum 23.09.2024 10:57:01 vasta tsitaadiga

Janis kirjutas:
Kes ütleb kelle sõidukile kui palju antakse? Nii ei osta keegi seda korteris kui hommikul saadaolev range on ebamäärane

No saab vähemalt äppi müüa, ostad prem konto saad naabrist rohkem icon_razz.gif
Juba hetkel kiun majahalduse osas piisavalt suur, et igasugu haldustasud on kasvanud nagu pärmi peal icon_lol.gif
Kommentaarid: 234 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 200
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 23.09.2024 11:27:48 vasta tsitaadiga

Janis kirjutas:
Kes ütleb kelle sõidukile kui palju antakse? Nii ei osta keegi seda korteris kui hommikul saadaolev range on ebamäärane

Kõigi tarbijate vahel jaotatakse vaba ressurss ära. Kui keskmise järgi jagub kõigile, siis saavad need, kes oma 5km ära sõitsid oma natukese ja need, kes 300km ära sõitsid ka oma osa. Eesti keskmised päevased läbisõidud on sinna 30-50km vahele. Nagu kõik keskmise palga järgi teavad, siis keskmine on üle pakutud väheste suurte numbrite järgi.
Sellest muidugi ei hakka rääkimagi, et läheb 20-30 aastat enne kui kõik maja elanikud tahaks autot laadida ehk need vähesed, kel tarvis laadida saavad rohkemat ressurssi omavahel jagada.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
new1
HV kasutaja

liitunud: 02.06.2007




sõnum 23.09.2024 11:33:53 vasta tsitaadiga

Kusagilt leidsin kunagi talvise aja ööpäevase graafiku ja seal oli mingi mälu järgi vist 70% kanti keskeltläbi kasutamata võrguvõimsust ööpäevas, st tiputundide ära katmise järgi on peakaitse kortermajadel enamvähem arvestatud, reaalsuses suurem osa ajast on seal tegelikult võimalus sitaks seda energiat veel kätte saada, ole ainult mees ja ajasta õigel ajal tarbima, milleks elektrimasin sobib ideaalselt, kuna öösel enamustel nagunii seisab maja ees. Ja kes taksojuht on ja igal ööl 100kwh loodab endale kahmata, siis see kobigu kiirlaadijatesse lisa võtma, suurele enamusele piisaks öösel paari tunni jooksul 10kWh st ka täiesti oma tööpoe tiiru jaoks.
Kommentaarid: 8 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 8
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 09.04.2002




sõnum 23.09.2024 12:15:07 vasta tsitaadiga

tsitaat:
Kõigi tarbijate vahel jaotatakse vaba ressurss ära. Kui keskmise järgi jagub kõigile, siis saavad need, kes oma 5km ära sõitsid oma natukese ja need, kes 300km ära sõitsid ka oma osa. Eesti keskmised päevased läbisõidud on sinna 30-50km vahele. Nagu kõik keskmise palga järgi teavad, siis keskmine on üle pakutud väheste suurte numbrite järgi.


Eesti aasta keskmine temperatuur on +5, selle järgi arvutatud küttesüsteem teeb sul -20 kraadiga piiks ja istud külmas, võibolla nädal aega jutti. Sama on elektriautodega, eesti keskmine päevane läbisõit on täiesti mõttetu number antud kontekstis.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 23.09.2024 12:30:30 vasta tsitaadiga

Kui kodulaadimine oleks ainus võimalus laadida, siis ma oleks nõus. Kodulaadimine on (eelistatud aga siiski) mugavuslaadimine ehk kõik erijuhud saab täiendavalt katta avaliku/kiirlaadimis võrgustiku kaudu.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 23.09.2024 12:32:00 vasta tsitaadiga

Vastupidi pole selle mugavusega ikka? EV ahvide peamine argument on ju see et kodus oma tankla
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 23.09.2024 12:49:19 vasta tsitaadiga

Janis kirjutas:
Vastupidi pole selle mugavusega ikka? EV ahvide peamine argument on ju see et kodus oma tankla

Jah, sest kodune laadimine on mugavam (ka mugavam kui käia kütust kusagil erikohas tankimas). See peaks ka olema eelistatud laadimisvorm ja see katab 90+% vajadustest ära. Kiirlaadimisvõrgustik on selle osa katmiseks, mida kodulaadimine ühel või teisel põhjusel ei kata ära.
Ei ole mõtet imeda välja mingit must-valge vastandumist sealt kus seda ei ole.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
bladerunner
HV Guru

liitunud: 17.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 23.09.2024 13:08:10 vasta tsitaadiga

Arvestades EV-de hindu, siis pole lähitulevikus seda ohtugi, et neid (vanemate või üldse) kortermajade ees massiliselt olema saaks.
_________________
Experience is what you get when you don't get what you want.
Kommentaarid: 169 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 158
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
somnambuul
HV veteran

liitunud: 22.03.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 23.09.2024 13:15:15 vasta tsitaadiga

Mis mitte? 40K ümbruses on üsna mitu elektrikat, keskmine linnamaastur maksab sama palju. Pigem hoiab tagasi just see kodulähedase laadija puudumine. See taristu olemasolu nõue on paberil tore, aga reaalsuses ei ole neid laadijaid uute majade juures kuskil. Heal juhul on kaablikõri maas.
Kommentaarid: 60 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 54
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
bladerunner
HV Guru

liitunud: 17.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 23.09.2024 13:20:34 vasta tsitaadiga

somnambuul, keskmine kortermajas elav eestlane ei sõida keskmise linnamaasturiga. Pigem ikka 2. või 3. ringi masinaga.
Ja kui 40K ümbruses on "üsna mitu" EV-d, siis palju on neid 20-30K vahemikus? Või 10-15K vahemikus? Selliseid, millesse isutuda ka kannataks.

_________________
Experience is what you get when you don't get what you want.
Kommentaarid: 169 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 158
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
londiste
HV Guru
londiste

liitunud: 22.04.2003




sõnum 23.09.2024 13:34:52 vasta tsitaadiga

bladerunner, uusi autosid pead silmas? uued autod on tänapäeval kallid, 10-15k vahemikus ma pakun, et ega suurt midagi ei olegi - dacia sandero äkki. ka odavad väiksed autod tahavad vägisi üle 20k olla. väiksemad linnamaasturid on seal 20-30k vahel.
_________________
- londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks!
Kommentaarid: 241 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 215
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 23.09.2024 13:38:09 vasta tsitaadiga

Need 40k maksvad on aasta pärast 25k, siis võib osta
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
londiste
HV Guru
londiste

liitunud: 22.04.2003




sõnum 23.09.2024 13:40:21 vasta tsitaadiga

Janis, on sul mõned head näited aastaga 40% hinnas kukkunud elektriauto kohta?
auto24 piiludes on ainukesed aasta vanad alla 25k maksvad elektriautod need orad, mille saab 27k asemel 24k eest.

_________________
- londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks!


viimati muutis londiste 23.09.2024 13:49:36, muudetud 2 korda
Kommentaarid: 241 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 215
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
bladerunner
HV Guru

liitunud: 17.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 23.09.2024 13:40:45 vasta tsitaadiga

londiste, mõtlesin jah 20-30K vahemikus uusi või siis 10-15K vahemikus 2. ringi omasid. Ehk selliseid mida keskmise palga eest inimesed ka soetada jõuaksid kas liisinguga või otse välja ostes.
_________________
Experience is what you get when you don't get what you want.
Kommentaarid: 169 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 158
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 23.09.2024 13:42:53 vasta tsitaadiga

londiste kirjutas:
Janis, on sul mõned head näited aastaga 40% hinnas kukkunud elektriauto kohta?

Ma ju ütlesin aasta pärast, ega neid hakkab järjest rohkem kasutatuna tulema turule ka
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 23.09.2024 13:51:35 vasta tsitaadiga

Kuigi kasutatud sõidukite tarbijad meelsasti näeks, et nad saaksid vaid aasta vana ja lausa 40-50% soodsama elektriauto osta, siis praktikas niisugust hinnalangust näeb vaid üksikute ülikallite masinate puhul ja siis ka mingitel eripärastel põhjustel nagu Fiskar Ocean.

Uute majade (ja ka vanade rekonstrueerimise) juures on kaablikõri seadusega nõutav, edasi sealt on arendaja poolne otsus, kas paigaldavad ka mõne laadija või vähemalt juhtmed ja keskse koormusjaotuse vms. Aga oma parkimiskohale laadija paigaldamise mõttes on juba kaablikõri parem kui mitte midagi.

Muidu järelturul leiab üsna palju elektriautod juba, ka alla 30k hinnaga, mõned ka sinna "pereauto" mahtu, kui pere koosneb 5 inimesest ja kummutist, mis peavad kõik korraga autos olema. See, kas sisse istuda kõlbab muidugi sõltub vaataja taguotsast.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
somnambuul
HV veteran

liitunud: 22.03.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga
sõnum 23.09.2024 13:56:46 vasta tsitaadiga

bladerunner, uute kortermajade parklates on pigem ikka uued autod. CRV, RAV4, Kodiag jne jne.
Kommentaarid: 60 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 54
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 23.09.2024 13:57:19 vasta tsitaadiga

Kus kaablikõri nõutav on?
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
M8T0
HV Guru

liitunud: 24.11.2001




sõnum 23.09.2024 14:37:46 vasta tsitaadiga

somnambuul kirjutas:
bladerunner, uute kortermajade parklates on pigem ikka uued autod. CRV, RAV4, Kodiag jne jne.


Isegi Pöörise tornide parklas on rs7, rs6, s6 jne kõrvuti 😃 ja see on lanbi uuem õismägi lihtsalt.

Selle autopargi ja majade vaidlus on lõputu tegelikult. Eriti kui üks osapool elab kuskil tartumaa alevikus.
80% elektriautodest on regatud harjumaale. Tallinna keskmine palk on 2200eur jne. Siin ringi käies on ikkagi 2017a q7 pigem mustamäe 5korde paneelika parklas. Edasi on juba ühistu ja elanike teha, et kas alexela laadimine koju saada jne.
Uutel kortermajadel kõigil laadimine olemas ja neid ju lisandub juurde ja juurde koguaeg. 1000se palgaga ühikas elava tiidu auto on ja jääb 97 aasta passatiks ning ta pole EV sihtgrupp. Küll aga tekib tal tulevikus probleem selle kütte ostmisega jne.

Janis kirjutas:
Kus kaablikõri nõutav on?


Täna ehitataval majal peab iga parkimiskoha juurde valmidus olema tehtud minimaalselt plus mõned laadijad.

Meil oli 2 laadijat parklas nfc kaardiga aga vajadusel väike neljakohaline arv per korter sai juurde tekitada kes soovis.

Loe ehitusseadustiku märksõnaga elektriauto. Renoveerimise kohta kehtib ka.
Kommentaarid: 87 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 78
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 23.09.2024 14:39:38 vasta tsitaadiga

Et kuskil saab ala 100 kõri kokku kilbis? Täiesti niisama?
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
M8T0
HV Guru

liitunud: 24.11.2001




sõnum 23.09.2024 14:46:06 vasta tsitaadiga

Kuidas muidu sa teostad, et igal kohal olgu kaabli valmidus olemas?

Võtsin lambi esimese uusarenduse googlest lahti ja "Igal parkimiskohal elektriauto laadimispunkti valmidus" lehel kirjas.

Ega muudmoodi seda nö massidesse ei saa tuua kui lihtsalt ehituse ja renoveerimisega peab tegema võimaluse soovijatele. Nii ka alates 2021 märts on. Nõks on selle, et mõnel 2022 omal ei ole kuna luba ja asjad saadi enne tähtaega.


viimati muutis M8T0 23.09.2024 14:46:36, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 87 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 78
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 23.09.2024 14:46:10 vasta tsitaadiga

Kui jämedad need on siis? Annab sikutada läbi parkla kuskile sealt kaablit. Või otsad ripuvad kuskil juba?
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
M8T0
HV Guru

liitunud: 24.11.2001




sõnum 23.09.2024 14:55:37 vasta tsitaadiga

Jään üldise vastuse võlgu. Tiskre kandis nägin igatahes teibitud kaableid maast turritamas ja mõnel oli laadija juba küljes.

Ma ennustan, et 10a pärast on EV pilt hoopis midagi muud arvestades renoveerimise ja ehitamise puhul kohustust ning kiirlaadijate lisandumist ja sinna samma paneme saadaolevate autode hindu ja võimalusi. Siis on lihtsalt kas maru suur vastujonn või tõesti väga vaese koha elanik kes ei saa kasutada vms.
Täna on veel selline jonnitav tõesti. Ilma kodulaadijata oleks Antslas väga tüütu elada ccs autoga jne. 30k model3 ei suuda antsla vello osta ka.

Kvs tuleb hetkel 559 korterit välja märksõnaga elektriauto.
Kommentaarid: 87 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 78
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 09.04.2002




sõnum 23.09.2024 15:07:01 vasta tsitaadiga

tsitaat:
Täna ehitataval majal peab iga parkimiskoha juurde valmidus olema tehtud minimaalselt plus mõned laadijad.


Jama. Siin kõrval on uusarendus, osaliselt veel ehitusjärgus, paar laadijat on püsti, mõned valmidused ka, ei paista küll kusagilt, et iga parkimiskoha juures see oleks. Suhe pigem 1:10.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
M8T0
HV Guru

liitunud: 24.11.2001




sõnum 23.09.2024 15:14:15 vasta tsitaadiga

Markos kirjutas:
tsitaat:
Täna ehitataval majal peab iga parkimiskoha juurde valmidus olema tehtud minimaalselt plus mõned laadijad.


Jama. Siin kõrval on uusarendus, osaliselt veel ehitusjärgus, paar laadijat on püsti, mõned valmidused ka, ei paista küll kusagilt, et iga parkimiskoha juures see oleks. Suhe pigem 1:10.


Oleneb millal kasutusloa sai ja oleneb arendaja soovidest siis ka. Minu eelmise kortermaja arenduse esimesed majad on juba 5a vanad ja ka laadijad olemas juba algusest. Lihtsalt taheti tuleviku mõttes head. See maja millest sa räägid võibolla sai ka load juba 3+ aastat tagasi ja nüüd lihtsalt teevad pool programmist.
Küsisid üle? Arvad niisama?
Kommentaarid: 87 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 78
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 452, 453, 454 ... 538, 539, 540  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.