Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 455, 456, 457 ... 510, 511, 512  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 21.09.2024 11:31:00 vasta tsitaadiga

HDvurle kirjutas:

Suurem osa Mustamäest on veel nõukaaegsete kaablite peal, samuti alajaamad. Maaülikool käigu kohapeal enne tutvumas ja siis üllitagu omi aruandeid.

Maaülikool võttis ette nõkuaaegse maja reaalsete tarbimisandmete ja harjumustega. Vii end enne teemagaa kurssi ja siis kritiseeri.

Janis kirjutas:
Küttesüsteem moodsas majas on ka aku
Sul võib koormusjaotus olla aga laadijal vaja min 4kw vaba võimsust tavaliselt

Sõltub vist laadijast, üldiselt ei peaks olema 4kW miinimumi tarvis.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Indrek67
HV vaatleja

liitunud: 29.04.2007



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 21.09.2024 11:51:34 vasta tsitaadiga

etk kirjutas:

Janis kirjutas:
Küttesüsteem moodsas majas on ka aku
Sul võib koormusjaotus olla aga laadijal vaja min 4kw vaba võimsust tavaliselt

Sõltub vist laadijast, üldiselt ei peaks olema 4kW miinimumi tarvis.


Standardi järgi 1,4kW per faas miinimum. Targa laadijaga millel võimalus ainult ühele faasile ringi lülitada võib laadida 1,4-3,6kW võimsusega ka, 3,6kW laadides muidugi antud faasi pealt 16A kasutatud, lolli 3f laadija puhul 3f auto korral 4,2kW miinimum.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 14
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
new1
HV kasutaja

liitunud: 02.06.2007




sõnum 21.09.2024 12:06:49 vasta tsitaadiga

Kortermajade kohapealt, hommikul paar tundi ja õhtul paar tundi on seal tiputarbimine, ehk siis oletame, et 100% kõik ressurss hõivatud, reaalselt muidugi vähem, ülejäänud ajast istub peakaitse üldiselt paarikümne protsendi peal, kuna päeval kortermajas mis seal niiväga elektrit tarbib, küte tuleb mööda torusid sooja veena sisse, tarbevee soojendamine niisamuti, mõnes kohas veel gaasipliidid ka, seal üldse polegi põhimõtteliselt tarbimist eriti ka tiputundidel. Mu enda kortermaja näitel on peakaitse vist 150A ja 30 korterit, ehk siis ca 100kW max võimsus võimalik tarbida antud liini mööda. Kaablitel pole suurt vahet, kas sa tarbid seda 100% lähedal koormust mõne tunni ööpäevas või 24/7. Enda maja näitel siis oletame, et 20 tundi ööpäevas on 50% võrgust tulenevat reaalselt vaba, mida võib rahulikult elektriautode laadimiseks dünaamiliselt kasutada, see teeks selle 30 korteri peale 33kWh, millest jaguks iga korteri elektrisõiduki läbisõiduks üle 100 km ka kõige külmemal talvepäeval, reaalsuses sõidavad need kortermaja elanikud keskeltläbi nii 40 km heal juhul linnapiires päevas, seega jääks ikkagi veel võrguressurssi ülegi omajagu. Asja point oleks see, et mitte üks suur laadija kusagil maja otsas, mida siis kordamööda laadimisega seal jebi ja vaheta, vaid tuleks kas mingid kindlad parkimiskohad kokku leppida, kasvõi tavaline 3,6kW seanina iga koha juurde ja see oleks kõige ideaalsem variant, dünaamiliselt juhtida ja keskeltläbi statistiliselt saaks kõik laetud ja jääks ülegi. See ,et kortermajas börsihinna järgi võibolla laadida ei õnnestuks kõige odavamal tunnil pole suurt vahet, isegi suva aegadel laadides tuleks ikkagi kokkuvõttes keskmiselt juppmaad odavam ja mugavam, kui kusagil kiirlaadijates laadida.
Kommentaarid: 8 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 8
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
HDvurle
HV pensionär
HDvurle

liitunud: 03.04.2002




sõnum 21.09.2024 12:09:29 vasta tsitaadiga

etk kirjutas:
HDvurle kirjutas:

Suurem osa Mustamäest on veel nõukaaegsete kaablite peal, samuti alajaamad. Maaülikool käigu kohapeal enne tutvumas ja siis üllitagu omi aruandeid.

Maaülikool võttis ette nõkuaaegse maja reaalsete tarbimisandmete ja harjumustega. Vii end enne teemagaa kurssi ja siis kritiseeri.

Janis kirjutas:
Küttesüsteem moodsas majas on ka aku
Sul võib koormusjaotus olla aga laadijal vaja min 4kw vaba võimsust tavaliselt

Sõltub vist laadijast, üldiselt ei peaks olema 4kW miinimumi tarvis.

Miskipärst EE kukkus kisama alajaama vahetust kui küsiti võimsust juurde. Taheti linnaviletsuse loal hoovi korrusmaja ehitada. Kohapeal ei käinud ükski linnaviletsuse palgaline oludega tutvumas.
Maaülikool vaatas mingeid graafikuid ja arvas end teadvat kuidas majades voolu tarbitakse?

_________________
Teie küsimused on vastatavad, kuid meie vastused on küsitavad.
IT uudissõnad. Pihuarvuti - pihkar, pihuarvuti kasutaja - pihkur.
Kommentaarid: 21 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 16
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Winterwind
One
Winterwind

liitunud: 19.05.2002




sõnum 22.09.2024 18:06:20 vasta tsitaadiga

ot:
Spoiler Spoiler Spoiler

*iina EV kiitjatele must have vaatamine, mõnus rohepesu.
Kommentaarid: 1009 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 1 :: 728
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
M8T0
HV Guru

liitunud: 24.11.2001




sõnum 22.09.2024 19:28:06 vasta tsitaadiga

Esiteks:
https://arileht.delfi.ee/artikkel/120323552/nad-tegid-eesti-firmadest-oluliselt-parema-pakkumise-leedu-energiahiiul-on-grossi-toidupoodidega-suured-plaanid

Nüüd siis 30 grossi poodi plaanis. Esimesed tulevad kuu jooksul.

Ja teiseks. Uurisin enefitilt , et kas või kuna viimased vanad chademoga elmo kapid välja vahetatakse. Vastus:
"Vanad Elmod lähevad selle aasta lõpus – järgmise alguses väljavahetamisele, asemele tulevad kas 2xCCS või CCS + CHAdeMO laadijad."

Need kaks muutust annavad korralikult ilusama ccs laadijate kaardivaate. Praegu on tegelikult palju tühja kus pole kas midagi või on vana chademoga kapp. Näiteks Saue, Kernu, Kiisa, tõstamaa, Nõva, Antsla, Kose jne. Eks neid vanu vedeleb veel palju. Kui sauet ei arvesta siia teised täidavad kohta kus on 50km tühjust või rohkemgi. Teeb üldise kasutuse palju murevabamaks ja mugavamaks. Näiteks Jürist Paideni polegi midagi.

Kes nüüd hakkab jutustama , et aga pole vaja ja lae kodus. Ei, kõik ei lae ainult kodus või üldse ei lae kodus. Ning teiseks ringi sõites pikemalt saab see kodu akutäis lõpuks ikka otsa. Mida rohkem on kiirvalikut, seda parem.

Chademo kappide asemele pannakse 47sed muidugi aga selles saab 15 minutiga +75km juurde keskmiselt mis on piisav, et jõua koju või kiiremasse kohta kui vaja.
Kommentaarid: 87 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 78
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 23.09.2024 10:46:31 vasta tsitaadiga

ot:

Winterwind kirjutas:
Spoiler Spoiler Spoiler

*iina EV kiitjatele must have vaatamine, mõnus rohepesu.

Kindlasti tasub kritiseerida Hiina toodangut kui see on kehvema kvaliteediga aga väga tõsiselt soovitan kriitilisem olla oma allikate suhtes. serpentza on kahjuks tuntud oma agenda eesmärgil üsna paindlikult tõega ümber käimise osas.
Eriti naljaks on see, kui rohepesu tiitli all pool materjalist on fossiilimaailm ja selle probleemid.


HDvurle kirjutas:

Miskipärst EE kukkus kisama alajaama vahetust kui küsiti võimsust juurde. Taheti linnaviletsuse loal hoovi korrusmaja ehitada. Kohapeal ei käinud ükski linnaviletsuse palgaline oludega tutvumas.
Maaülikool vaatas mingeid graafikuid ja arvas end teadvat kuidas majades voolu tarbitakse?

Kui alajaam on aladimensioneeritud, siis ilmselgelt peab seda ja muid vastava ahela lülisid täiendama, kui tahetakse suurendada võimsust.
Antud juhul ei käi jutt võimsuse suurendamisest vaid olemasoleva võimsuse ära kasutamisest.
Kui sul reaalne huvi on asja vastu, siis palun, võta aga see uuring lahti ja loe. Väga väga palju lihtsustatult võib öelda, et läheneti sarnaselt nagu new1 kirjeldas.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 23.09.2024 10:54:14 vasta tsitaadiga

Mitme auto jaoks keskmiselt seda võimsust seal on? 10-20 autot korraga 11kw laadima panemiseks jagub?
Kommentaarid: 204 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 170
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
HDvurle
HV pensionär
HDvurle

liitunud: 03.04.2002




sõnum 23.09.2024 11:13:33 vasta tsitaadiga

etk kirjutas:
ot:

Winterwind kirjutas:
Spoiler Spoiler Spoiler

*iina EV kiitjatele must have vaatamine, mõnus rohepesu.

Kindlasti tasub kritiseerida Hiina toodangut kui see on kehvema kvaliteediga aga väga tõsiselt soovitan kriitilisem olla oma allikate suhtes. serpentza on kahjuks tuntud oma agenda eesmärgil üsna paindlikult tõega ümber käimise osas.
Eriti naljaks on see, kui rohepesu tiitli all pool materjalist on fossiilimaailm ja selle probleemid.


HDvurle kirjutas:

Miskipärst EE kukkus kisama alajaama vahetust kui küsiti võimsust juurde. Taheti linnaviletsuse loal hoovi korrusmaja ehitada. Kohapeal ei käinud ükski linnaviletsuse palgaline oludega tutvumas.
Maaülikool vaatas mingeid graafikuid ja arvas end teadvat kuidas majades voolu tarbitakse?

Kui alajaam on aladimensioneeritud, siis ilmselgelt peab seda ja muid vastava ahela lülisid täiendama, kui tahetakse suurendada võimsust.
Antud juhul ei käi jutt võimsuse suurendamisest vaid olemasoleva võimsuse ära kasutamisest.
Kui sul reaalne huvi on asja vastu, siis palun, võta aga see uuring lahti ja loe. Väga väga palju lihtsustatult võib öelda, et läheneti sarnaselt nagu new1 kirjeldas.

Alajaam on dimensioneeritud olemasolevate ehitiste järgi. 6 korrusmaja, maa-alune garaaž ja lasteaed. Kas veel midagi alajaamal järgi on ma ei tea.
Kuna keegi pole reaalset koormust mõõtnud, siis pole teada ka varu suurus.

_________________
Teie küsimused on vastatavad, kuid meie vastused on küsitavad.
IT uudissõnad. Pihuarvuti - pihkar, pihuarvuti kasutaja - pihkur.
Kommentaarid: 21 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 16
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Magic
HV Guru
Magic

liitunud: 28.12.2001




sõnum 23.09.2024 11:22:59 vasta tsitaadiga

On elementaarne, et kes soovib tarbida maksab selle alajaama ka kinni. Alajaamal on kaod ehk seda üledimensioneerida on jabur mingi peak tarbija pärast.
Veel üsna hiljuti hoopis viidi alajaamu väiksemaks, et tagada väiksem kadu ja parem pingevahemik.
Kommentaarid: 234 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 200
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 23.09.2024 11:40:38 vasta tsitaadiga

Alajaamad on dimensioneeritud nende poolt kaetud hoonete peakaitsmete järgi, standardi järgi 80% ulatuses et nö tiputarbimise hetkel kõigile jaguks. Reaalsuses kui tarbijatel on ostetud mingi kogus ampreid, siis on võrguoperaatori asi see ka tagada. Kui praegune alajaam on nende valearvestuse tõttu liiga nõrk, et juba tarbijatele müüdud ampreid katta, siis nad peavad ka ise oma vea ära parandama mitte uuesti tarbijalt lisa kulusid nõudma.

Janis, rõhk ei ole korraga max võimsusel laadimisel vaid sõidukite parkismiaja jooksul neile tagada vajalik kogus elektrit ehk suurema tõenäosusega paljudele sõidukitele väikese võimsusega korraga.


Tanel kirjutas:
https://majandus.postimees.ee/8099265/euroopa-autoturg-kukkus-jarsult-eriti-hullu-poorde-tegid-elektriautod

tsitaat:
Langustrendis on jätkuvalt elektriautode müük ja näiteks augustis osteti Euroopa Liidus 43,9 protsenti vähem elektriautosid kui eelmise aasta augustis. Elektriautod andsid augustis autode kogumüügist vaid 14,4 protsenti, aasta varem oli see näitaja 21 protsenti. See on juba neljas järjestikune kuine langus ning võrreldes eelmise aastaga on toimunud drastiline pööre, nagu Euroopa Autotootjate Assotsiatsioon ACEA enda teates tõdeb. Ka pistikhübriidide langus on märkimisväärne- 22,3 protsenti.

Siit (https://alternative-fuels-observatory.ec.europa.eu/general-information/news/dissecting-drop-how-policy-changes-affect-bev-sales-data-eu) võib leida põnevaid infokilde selle augustise kukkumise kohta. Näiteks näeb sealt, et kogu EU autoturg on keskmisena ~18% miinuses, umbes 135k sõiduki jagu. Ning näeb, et Saksamaa eelmise aasta erakordselt suure augustise müügi vahe selle aastaga on ~60k. Ehk pea pool kogu EU autoturu (mitte vaid EV turu) kukkumisest. Ja ka seda suurt kukkumist arvesse võttes langes elektriautode osakaal turuosana vaid 1%.
Saksamaal toetuste kadumise efekt on juba eelmisest aastast tunda andnud (https://electrek.co/2023/10/16/german-ev-sales-nosedived-in-september-2023/)
tsitaat:
Specifically, business subsidies for EV purchases were eliminated entirely as of September 1, 2023 — and the result was a 35% reduction in all plug-in registrations year over year for the month of September.

Ehk siis ei imestaks, kui järgmise kuu info kohaselt jälle elektriautod EU-s kasvatavad turuosa aga kahtlen, et siis siia ilmub mõni tegelane seda uudisnuppu jagama.


viimati muutis etk 23.09.2024 12:23:31, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 23.09.2024 11:43:09 vasta tsitaadiga

Kes ütleb kelle sõidukile kui palju antakse? Nii ei osta keegi seda korteris kui hommikul saadaolev range on ebamäärane
Kommentaarid: 204 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 170
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Magic
HV Guru
Magic

liitunud: 28.12.2001




sõnum 23.09.2024 11:57:01 vasta tsitaadiga

Janis kirjutas:
Kes ütleb kelle sõidukile kui palju antakse? Nii ei osta keegi seda korteris kui hommikul saadaolev range on ebamäärane

No saab vähemalt äppi müüa, ostad prem konto saad naabrist rohkem icon_razz.gif
Juba hetkel kiun majahalduse osas piisavalt suur, et igasugu haldustasud on kasvanud nagu pärmi peal icon_lol.gif
Kommentaarid: 234 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 200
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 23.09.2024 12:27:48 vasta tsitaadiga

Janis kirjutas:
Kes ütleb kelle sõidukile kui palju antakse? Nii ei osta keegi seda korteris kui hommikul saadaolev range on ebamäärane

Kõigi tarbijate vahel jaotatakse vaba ressurss ära. Kui keskmise järgi jagub kõigile, siis saavad need, kes oma 5km ära sõitsid oma natukese ja need, kes 300km ära sõitsid ka oma osa. Eesti keskmised päevased läbisõidud on sinna 30-50km vahele. Nagu kõik keskmise palga järgi teavad, siis keskmine on üle pakutud väheste suurte numbrite järgi.
Sellest muidugi ei hakka rääkimagi, et läheb 20-30 aastat enne kui kõik maja elanikud tahaks autot laadida ehk need vähesed, kel tarvis laadida saavad rohkemat ressurssi omavahel jagada.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
new1
HV kasutaja

liitunud: 02.06.2007




sõnum 23.09.2024 12:33:53 vasta tsitaadiga

Kusagilt leidsin kunagi talvise aja ööpäevase graafiku ja seal oli mingi mälu järgi vist 70% kanti keskeltläbi kasutamata võrguvõimsust ööpäevas, st tiputundide ära katmise järgi on peakaitse kortermajadel enamvähem arvestatud, reaalsuses suurem osa ajast on seal tegelikult võimalus sitaks seda energiat veel kätte saada, ole ainult mees ja ajasta õigel ajal tarbima, milleks elektrimasin sobib ideaalselt, kuna öösel enamustel nagunii seisab maja ees. Ja kes taksojuht on ja igal ööl 100kwh loodab endale kahmata, siis see kobigu kiirlaadijatesse lisa võtma, suurele enamusele piisaks öösel paari tunni jooksul 10kWh st ka täiesti oma tööpoe tiiru jaoks.
Kommentaarid: 8 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 8
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 23.09.2024 13:15:07 vasta tsitaadiga

tsitaat:
Kõigi tarbijate vahel jaotatakse vaba ressurss ära. Kui keskmise järgi jagub kõigile, siis saavad need, kes oma 5km ära sõitsid oma natukese ja need, kes 300km ära sõitsid ka oma osa. Eesti keskmised päevased läbisõidud on sinna 30-50km vahele. Nagu kõik keskmise palga järgi teavad, siis keskmine on üle pakutud väheste suurte numbrite järgi.


Eesti aasta keskmine temperatuur on +5, selle järgi arvutatud küttesüsteem teeb sul -20 kraadiga piiks ja istud külmas, võibolla nädal aega jutti. Sama on elektriautodega, eesti keskmine päevane läbisõit on täiesti mõttetu number antud kontekstis.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 23.09.2024 13:30:30 vasta tsitaadiga

Kui kodulaadimine oleks ainus võimalus laadida, siis ma oleks nõus. Kodulaadimine on (eelistatud aga siiski) mugavuslaadimine ehk kõik erijuhud saab täiendavalt katta avaliku/kiirlaadimis võrgustiku kaudu.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 23.09.2024 13:32:00 vasta tsitaadiga

Vastupidi pole selle mugavusega ikka? EV ahvide peamine argument on ju see et kodus oma tankla
Kommentaarid: 204 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 170
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 23.09.2024 13:49:19 vasta tsitaadiga

Janis kirjutas:
Vastupidi pole selle mugavusega ikka? EV ahvide peamine argument on ju see et kodus oma tankla

Jah, sest kodune laadimine on mugavam (ka mugavam kui käia kütust kusagil erikohas tankimas). See peaks ka olema eelistatud laadimisvorm ja see katab 90+% vajadustest ära. Kiirlaadimisvõrgustik on selle osa katmiseks, mida kodulaadimine ühel või teisel põhjusel ei kata ära.
Ei ole mõtet imeda välja mingit must-valge vastandumist sealt kus seda ei ole.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
bladerunner
HV Guru

liitunud: 17.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga Online

sõnum 23.09.2024 14:08:10 vasta tsitaadiga

Arvestades EV-de hindu, siis pole lähitulevikus seda ohtugi, et neid (vanemate või üldse) kortermajade ees massiliselt olema saaks.
_________________
Experience is what you get when you don't get what you want.
Kommentaarid: 168 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 157
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
somnambuul
HV veteran

liitunud: 22.03.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 23.09.2024 14:15:15 vasta tsitaadiga

Mis mitte? 40K ümbruses on üsna mitu elektrikat, keskmine linnamaastur maksab sama palju. Pigem hoiab tagasi just see kodulähedase laadija puudumine. See taristu olemasolu nõue on paberil tore, aga reaalsuses ei ole neid laadijaid uute majade juures kuskil. Heal juhul on kaablikõri maas.
Kommentaarid: 60 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 54
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
bladerunner
HV Guru

liitunud: 17.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga Online

sõnum 23.09.2024 14:20:34 vasta tsitaadiga

somnambuul, keskmine kortermajas elav eestlane ei sõida keskmise linnamaasturiga. Pigem ikka 2. või 3. ringi masinaga.
Ja kui 40K ümbruses on "üsna mitu" EV-d, siis palju on neid 20-30K vahemikus? Või 10-15K vahemikus? Selliseid, millesse isutuda ka kannataks.

_________________
Experience is what you get when you don't get what you want.
Kommentaarid: 168 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 157
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
londiste
HV Guru
londiste

liitunud: 23.04.2003




sõnum 23.09.2024 14:34:52 vasta tsitaadiga

bladerunner, uusi autosid pead silmas? uued autod on tänapäeval kallid, 10-15k vahemikus ma pakun, et ega suurt midagi ei olegi - dacia sandero äkki. ka odavad väiksed autod tahavad vägisi üle 20k olla. väiksemad linnamaasturid on seal 20-30k vahel.
_________________
- londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks!
Kommentaarid: 241 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 215
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 23.09.2024 14:38:09 vasta tsitaadiga

Need 40k maksvad on aasta pärast 25k, siis võib osta
Kommentaarid: 204 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 170
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
londiste
HV Guru
londiste

liitunud: 23.04.2003




sõnum 23.09.2024 14:40:21 vasta tsitaadiga

Janis, on sul mõned head näited aastaga 40% hinnas kukkunud elektriauto kohta?
auto24 piiludes on ainukesed aasta vanad alla 25k maksvad elektriautod need orad, mille saab 27k asemel 24k eest.

_________________
- londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks!


viimati muutis londiste 23.09.2024 14:49:36, muudetud 2 korda
Kommentaarid: 241 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 215
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 455, 456, 457 ... 510, 511, 512  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.