Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 451, 452, 453 ... 517, 518, 519  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
M8T0
HV Guru

liitunud: 24.11.2001




sõnum 21.09.2024 10:43:33 vasta tsitaadiga

Keskmine. Max on 1600km tund mul ja uuemal rohkem. Näeb 20% aku kandis.
Viimane suurem kogus on +49.5kwh ja 30min täpselt. Keskmine kiirus 103kw ja 9-80%


viimati muutis M8T0 21.09.2024 10:45:03, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 87 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 78
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 21.09.2024 10:43:50 vasta tsitaadiga

Talvel vist läheb keeruliseks selle kiirlaadimisega, aku vaja soojaks saada enne ja talvel on ka energiakulu suurem. Päris põnev võiks olla, kui hommikul auto on külmunud ja elektrit akus napib, ei saa soojaks teha teda, ega akut ette soojendada. Enivei, Indreku kogemus on relevantne, kui koduslaadimine poleks võimalik, siis enamikul juhtudel no go.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 21.09.2024 10:48:31 vasta tsitaadiga

Igati nõus, et kodulaadimine on kõige mugavam ja eelistatum ja seetõttu peaks rohkem infra investeeringutes suunama kodulaadimisvõimaluste parendamisse.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 21.09.2024 10:50:22 vasta tsitaadiga

Ja auto hommikul aku pealt ette soojendamine tundub ka väga totter, juhe peaks ikka sel ajal taga olema


etk kirjutas:
Igati nõus, et kodulaadimine on kõige mugavam ja eelistatum ja seetõttu peaks rohkem infra investeeringutes suunama kodulaadimisvõimaluste parendamisse.

Sellega pole mingit probleemi, tuleb ampreid vajadusel juurde osta ning selle maksumus auto hinnale juurde arvutada
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
M8T0
HV Guru

liitunud: 24.11.2001




sõnum 21.09.2024 10:52:59 vasta tsitaadiga

Janis kirjutas:
Ja auto hommikul aku pealt ette soojendamine tundub ka väga totter, juhe peaks ikka sel ajal taga olema


etk kirjutas:
Igati nõus, et kodulaadimine on kõige mugavam ja eelistatum ja seetõttu peaks rohkem infra investeeringutes suunama kodulaadimisvõimaluste parendamisse.

Sellega pole mingit probleemi, tuleb ampreid vajadusel juurde osta ning selle maksumus auto hinnale juurde arvutada


Aku pealt eelsoojendua või jahutus on lihtsalt üks kulu osa. Koguaeg kasutan.
Kommentaarid: 87 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 78
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 21.09.2024 10:58:22 vasta tsitaadiga

Janis kirjutas:

etk kirjutas:
Igati nõus, et kodulaadimine on kõige mugavam ja eelistatum ja seetõttu peaks rohkem infra investeeringutes suunama kodulaadimisvõimaluste parendamisse.

Sellega pole mingit probleemi, tuleb ampreid vajadusel juurde osta ning selle maksumus auto hinnale juurde arvutada

Probleem on peamiselt kortermajade osas kus peaks toetusmeetmeid rakendama, et harimatutest ja pidurdavatest KÜ liikmetest üle saada.
Ampreid on harva juurde vaja, pigem on mõistlik dünaamiline koormusjaotus.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 21.09.2024 11:02:03 vasta tsitaadiga

3x16 ei mängi pm kuidagi välja moodsas majapidamises. Mul 3x25A ja pm on ka vähe 11kw laadijaga talvel kuna tahaks ka nendel odavatel tundidel 10kw võimsusega maja akut laadida
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 21.09.2024 11:03:50 vasta tsitaadiga

etk kirjutas:
Janis kirjutas:

etk kirjutas:
Igati nõus, et kodulaadimine on kõige mugavam ja eelistatum ja seetõttu peaks rohkem infra investeeringutes suunama kodulaadimisvõimaluste parendamisse.

Sellega pole mingit probleemi, tuleb ampreid vajadusel juurde osta ning selle maksumus auto hinnale juurde arvutada

Probleem on peamiselt kortermajade osas kus peaks toetusmeetmeid rakendama, et harimatutest ja pidurdavatest KÜ liikmetest üle saada.
Ampreid on harva juurde vaja, pigem on mõistlik dünaamiline koormusjaotus.


Ampreid on juba seetõttu juurde vaja, et soodsat börsihinda kasutada, kui sul juhtumisi peaks olema näiteks soojuspump maja kütteks. Talvel võib külmade ilmadega pump uhada 24/7 ja autot sa sel ajal enam ei lae, või noh, laed aga väga aeglaselt. Dünaamiline koormusjaotus on ainult teoorias hea, praktikas väldib ta heal juhul kaitsmete väljalendamist, kuid halvedab kokkuvõttes kasutuskogemust, sest sa ei tea mitte kunagi, kas su auto saab vajalikule määrale laetud või mitte. Korrusmajade juures võib juhtuda vabalt olukord, et paned auto laadima ja hommikul on aku tühi ikkagi, sest laadis ööläbi kolme ampriga.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
HDvurle
HV pensionär
HDvurle

liitunud: 03.04.2002




sõnum 21.09.2024 11:14:36 vasta tsitaadiga

Amprite juurde saamiseks kortermajades vaja hakata elektritaristut ringi ehitama. Alajaamad ja maakaablid peamiselt.
_________________
Teie küsimused on vastatavad, kuid meie vastused on küsitavad.
IT uudissõnad. Pihuarvuti - pihkar, pihuarvuti kasutaja - pihkur.
Kommentaarid: 21 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 16
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 21.09.2024 11:16:28 vasta tsitaadiga

Markos kirjutas:

Ampreid on juba seetõttu juurde vaja, et soodsat börsihinda kasutada, kui sul juhtumisi peaks olema näiteks soojuspump maja kütteks. Talvel võib külmade ilmadega pump uhada 24/7 ja autot sa sel ajal enam ei lae, või noh, laed aga väga aeglaselt. Dünaamiline koormusjaotus on ainult teoorias hea, praktikas väldib ta heal juhul kaitsmete väljalendamist, kuid halvedab kokkuvõttes kasutuskogemust, sest sa ei tea mitte kunagi, kas su auto saab vajalikule määrale laetud või mitte. Korrusmajade juures võib juhtuda vabalt olukord, et paned auto laadima ja hommikul on aku tühi ikkagi, sest laadis ööläbi kolme ampriga.

Olles aastaid DLM-i kasutanud majas kus oli kõik elektri peal ja ampreid ei olnud metsikult, siis julgen kogemusest väita, et need mured ei ühti reaalsusega.
Esiteks laed sa igapäevaselt kui kodulaadimisvõimalus on ehk sa vajad umbes üht tundi selle 11kW võimsuse juures keskmiselt. Ja iga hommik on aku laetud. Kehvemal juhul ei saa kogu tarbimist ühele odavaimale tunnile suunata vaid paarile odavaimale. Kui vaadata börsihindade trende, siis odavad perioodid enamasti kestavad mitmeid tunde.
Kui vähegi maja sooja peab, siis maasoojuspump ei uha 24/7.
Arvestades, et ka tava pistikust saab ööga 100km jagu sõiduulatust, siis selle keskmise päevase 50km vms saab palju vähemagi võimsusega kätte. Ei ole see aku hommikuks sul nii tühi midagi.
Kindlasti leiab neid eriolukordi, kus iga öö vaja 50kWh laadida, sest terve päev sõidetakse ringi ja sel juhul võib jah jääda 16 või 20 amprist puudu.


Janis kirjutas:
3x16 ei mängi pm kuidagi välja moodsas majapidamises. Mul 3x25A ja pm on ka vähe 11kw laadijaga talvel kuna tahaks ka nendel odavatel tundidel 10kw võimsusega maja akut laadida

Siin tundub olema võtmesõna maja aku icon_biggrin.gif

HDvurle kirjutas:
Amprite juurde saamiseks kortermajades vaja hakata elektritaristut ringi ehitama. Alajaamad ja maakaablid peamiselt.

Nagu juba aastaid tagasi Maaülikooli uuringuga selgeks tehti, siis enamikel juhtudel on kortermajades piisavalt ampreid, et koormusjaotusega õnnestuks ära katta laadimisvajadused. Võim alik, et 30+ aasta pärast, mil kõigil oleks võimalik sõita elektriautoga, siis mõnelpool peaks 10-30% suurendama peakaitsmeid ja sellevõrra infrat.


viimati muutis etk 21.09.2024 11:18:43, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
M8T0
HV Guru

liitunud: 24.11.2001




sõnum 21.09.2024 11:17:11 vasta tsitaadiga

Heietada võib igast asju. Majad erinevad. Konkreetse pakkumise saab kui alexelale näiteks kirjutada ja soovi avaldada laadija saamiseks. Saab nfc kaardiga kõikide vavel jagatavat ning ka igaühele eraldi. Meil oli kõikidele jagatav. Arve lisandus kommunaalile vastavalt kasutusele mille alustad nfcga.
Kommentaarid: 87 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 78
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 21.09.2024 11:19:36 vasta tsitaadiga

Küttesüsteem moodsas majas on ka aku
Sul võib koormusjaotus olla aga laadijal vaja min 4kw vaba võimsust tavaliselt


viimati muutis Janis 21.09.2024 11:22:10, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
HDvurle
HV pensionär
HDvurle

liitunud: 03.04.2002




sõnum 21.09.2024 11:21:48 vasta tsitaadiga

etk kirjutas:
Markos kirjutas:

Ampreid on juba seetõttu juurde vaja, et soodsat börsihinda kasutada, kui sul juhtumisi peaks olema näiteks soojuspump maja kütteks. Talvel võib külmade ilmadega pump uhada 24/7 ja autot sa sel ajal enam ei lae, või noh, laed aga väga aeglaselt. Dünaamiline koormusjaotus on ainult teoorias hea, praktikas väldib ta heal juhul kaitsmete väljalendamist, kuid halvedab kokkuvõttes kasutuskogemust, sest sa ei tea mitte kunagi, kas su auto saab vajalikule määrale laetud või mitte. Korrusmajade juures võib juhtuda vabalt olukord, et paned auto laadima ja hommikul on aku tühi ikkagi, sest laadis ööläbi kolme ampriga.

Olles aastaid DLM-i kasutanud majas kus oli kõik elektri peal ja ampreid ei olnud metsikult, siis julgen kogemusest väita, et need mured ei ühti reaalsusega.
Esiteks laed sa igapäevaselt kui kodulaadimisvõimalus on ehk sa vajad umbes üht tundi selle 11kW võimsuse juures keskmiselt. Ja iga hommik on aku laetud. Kehvemal juhul ei saa kogu tarbimist ühele odavaimale tunnile suunata vaid paarile odavaimale. Kui vaadata börsihindade trende, siis odavad perioodid enamasti kestavad mitmeid tunde.
Kui vähegi maja sooja peab, siis maasoojuspump ei uha 24/7.
Arvestades, et ka tava pistikust saab ööga 100km jagu sõiduulatust, siis selle keskmise päevase 50km vms saab palju vähemagi võimsusega kätte. Ei ole see aku hommikuks sul nii tühi midagi.
Kindlasti leiab neid eriolukordi, kus iga öö vaja 50kWh laadida, sest terve päev sõidetakse ringi ja sel juhul võib jah jääda 16 või 20 amprist puudu.


Janis kirjutas:
3x16 ei mängi pm kuidagi välja moodsas majapidamises. Mul 3x25A ja pm on ka vähe 11kw laadijaga talvel kuna tahaks ka nendel odavatel tundidel 10kw võimsusega maja akut laadida

Siin tundub olema võtmesõna maja aku icon_biggrin.gif

HDvurle kirjutas:
Amprite juurde saamiseks kortermajades vaja hakata elektritaristut ringi ehitama. Alajaamad ja maakaablid peamiselt.

Nagu juba aastaid tagasi Maaülikooli uuringuga selgeks tehti, siis enamikel juhtudel on kortermajades piisavalt ampreid, et koormusjaotusega õnnestuks ära katta laadimisvajadused. Võim alik, et 30+ aasta pärast, mil kõigil oleks võimalik sõita elektriautoga, siis mõnelpool peaks 10-30% suurendama peakaitsmeid ja sellevõrra infrat.

Suurem osa Mustamäest on veel nõukaaegsete kaablite peal, samuti alajaamad. Maaülikool käigu kohapeal enne tutvumas ja siis üllitagu omi aruandeid.

_________________
Teie küsimused on vastatavad, kuid meie vastused on küsitavad.
IT uudissõnad. Pihuarvuti - pihkar, pihuarvuti kasutaja - pihkur.
Kommentaarid: 21 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 16
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 21.09.2024 11:31:00 vasta tsitaadiga

HDvurle kirjutas:

Suurem osa Mustamäest on veel nõukaaegsete kaablite peal, samuti alajaamad. Maaülikool käigu kohapeal enne tutvumas ja siis üllitagu omi aruandeid.

Maaülikool võttis ette nõkuaaegse maja reaalsete tarbimisandmete ja harjumustega. Vii end enne teemagaa kurssi ja siis kritiseeri.

Janis kirjutas:
Küttesüsteem moodsas majas on ka aku
Sul võib koormusjaotus olla aga laadijal vaja min 4kw vaba võimsust tavaliselt

Sõltub vist laadijast, üldiselt ei peaks olema 4kW miinimumi tarvis.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Indrek67
HV vaatleja

liitunud: 29.04.2007



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 21.09.2024 11:51:34 vasta tsitaadiga

etk kirjutas:

Janis kirjutas:
Küttesüsteem moodsas majas on ka aku
Sul võib koormusjaotus olla aga laadijal vaja min 4kw vaba võimsust tavaliselt

Sõltub vist laadijast, üldiselt ei peaks olema 4kW miinimumi tarvis.


Standardi järgi 1,4kW per faas miinimum. Targa laadijaga millel võimalus ainult ühele faasile ringi lülitada võib laadida 1,4-3,6kW võimsusega ka, 3,6kW laadides muidugi antud faasi pealt 16A kasutatud, lolli 3f laadija puhul 3f auto korral 4,2kW miinimum.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 14
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
new1
HV kasutaja

liitunud: 02.06.2007




sõnum 21.09.2024 12:06:49 vasta tsitaadiga

Kortermajade kohapealt, hommikul paar tundi ja õhtul paar tundi on seal tiputarbimine, ehk siis oletame, et 100% kõik ressurss hõivatud, reaalselt muidugi vähem, ülejäänud ajast istub peakaitse üldiselt paarikümne protsendi peal, kuna päeval kortermajas mis seal niiväga elektrit tarbib, küte tuleb mööda torusid sooja veena sisse, tarbevee soojendamine niisamuti, mõnes kohas veel gaasipliidid ka, seal üldse polegi põhimõtteliselt tarbimist eriti ka tiputundidel. Mu enda kortermaja näitel on peakaitse vist 150A ja 30 korterit, ehk siis ca 100kW max võimsus võimalik tarbida antud liini mööda. Kaablitel pole suurt vahet, kas sa tarbid seda 100% lähedal koormust mõne tunni ööpäevas või 24/7. Enda maja näitel siis oletame, et 20 tundi ööpäevas on 50% võrgust tulenevat reaalselt vaba, mida võib rahulikult elektriautode laadimiseks dünaamiliselt kasutada, see teeks selle 30 korteri peale 33kWh, millest jaguks iga korteri elektrisõiduki läbisõiduks üle 100 km ka kõige külmemal talvepäeval, reaalsuses sõidavad need kortermaja elanikud keskeltläbi nii 40 km heal juhul linnapiires päevas, seega jääks ikkagi veel võrguressurssi ülegi omajagu. Asja point oleks see, et mitte üks suur laadija kusagil maja otsas, mida siis kordamööda laadimisega seal jebi ja vaheta, vaid tuleks kas mingid kindlad parkimiskohad kokku leppida, kasvõi tavaline 3,6kW seanina iga koha juurde ja see oleks kõige ideaalsem variant, dünaamiliselt juhtida ja keskeltläbi statistiliselt saaks kõik laetud ja jääks ülegi. See ,et kortermajas börsihinna järgi võibolla laadida ei õnnestuks kõige odavamal tunnil pole suurt vahet, isegi suva aegadel laadides tuleks ikkagi kokkuvõttes keskmiselt juppmaad odavam ja mugavam, kui kusagil kiirlaadijates laadida.
Kommentaarid: 8 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 8
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
HDvurle
HV pensionär
HDvurle

liitunud: 03.04.2002




sõnum 21.09.2024 12:09:29 vasta tsitaadiga

etk kirjutas:
HDvurle kirjutas:

Suurem osa Mustamäest on veel nõukaaegsete kaablite peal, samuti alajaamad. Maaülikool käigu kohapeal enne tutvumas ja siis üllitagu omi aruandeid.

Maaülikool võttis ette nõkuaaegse maja reaalsete tarbimisandmete ja harjumustega. Vii end enne teemagaa kurssi ja siis kritiseeri.

Janis kirjutas:
Küttesüsteem moodsas majas on ka aku
Sul võib koormusjaotus olla aga laadijal vaja min 4kw vaba võimsust tavaliselt

Sõltub vist laadijast, üldiselt ei peaks olema 4kW miinimumi tarvis.

Miskipärst EE kukkus kisama alajaama vahetust kui küsiti võimsust juurde. Taheti linnaviletsuse loal hoovi korrusmaja ehitada. Kohapeal ei käinud ükski linnaviletsuse palgaline oludega tutvumas.
Maaülikool vaatas mingeid graafikuid ja arvas end teadvat kuidas majades voolu tarbitakse?

_________________
Teie küsimused on vastatavad, kuid meie vastused on küsitavad.
IT uudissõnad. Pihuarvuti - pihkar, pihuarvuti kasutaja - pihkur.
Kommentaarid: 21 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 16
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Winterwind
One
Winterwind

liitunud: 19.05.2002




sõnum 22.09.2024 18:06:20 vasta tsitaadiga

ot:
Spoiler Spoiler Spoiler

*iina EV kiitjatele must have vaatamine, mõnus rohepesu.
Kommentaarid: 1009 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 1 :: 728
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
M8T0
HV Guru

liitunud: 24.11.2001




sõnum 22.09.2024 19:28:06 vasta tsitaadiga

Esiteks:
https://arileht.delfi.ee/artikkel/120323552/nad-tegid-eesti-firmadest-oluliselt-parema-pakkumise-leedu-energiahiiul-on-grossi-toidupoodidega-suured-plaanid

Nüüd siis 30 grossi poodi plaanis. Esimesed tulevad kuu jooksul.

Ja teiseks. Uurisin enefitilt , et kas või kuna viimased vanad chademoga elmo kapid välja vahetatakse. Vastus:
"Vanad Elmod lähevad selle aasta lõpus – järgmise alguses väljavahetamisele, asemele tulevad kas 2xCCS või CCS + CHAdeMO laadijad."

Need kaks muutust annavad korralikult ilusama ccs laadijate kaardivaate. Praegu on tegelikult palju tühja kus pole kas midagi või on vana chademoga kapp. Näiteks Saue, Kernu, Kiisa, tõstamaa, Nõva, Antsla, Kose jne. Eks neid vanu vedeleb veel palju. Kui sauet ei arvesta siia teised täidavad kohta kus on 50km tühjust või rohkemgi. Teeb üldise kasutuse palju murevabamaks ja mugavamaks. Näiteks Jürist Paideni polegi midagi.

Kes nüüd hakkab jutustama , et aga pole vaja ja lae kodus. Ei, kõik ei lae ainult kodus või üldse ei lae kodus. Ning teiseks ringi sõites pikemalt saab see kodu akutäis lõpuks ikka otsa. Mida rohkem on kiirvalikut, seda parem.

Chademo kappide asemele pannakse 47sed muidugi aga selles saab 15 minutiga +75km juurde keskmiselt mis on piisav, et jõua koju või kiiremasse kohta kui vaja.
Kommentaarid: 87 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 78
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 23.09.2024 10:46:31 vasta tsitaadiga

ot:

Winterwind kirjutas:
Spoiler Spoiler Spoiler

*iina EV kiitjatele must have vaatamine, mõnus rohepesu.

Kindlasti tasub kritiseerida Hiina toodangut kui see on kehvema kvaliteediga aga väga tõsiselt soovitan kriitilisem olla oma allikate suhtes. serpentza on kahjuks tuntud oma agenda eesmärgil üsna paindlikult tõega ümber käimise osas.
Eriti naljaks on see, kui rohepesu tiitli all pool materjalist on fossiilimaailm ja selle probleemid.


HDvurle kirjutas:

Miskipärst EE kukkus kisama alajaama vahetust kui küsiti võimsust juurde. Taheti linnaviletsuse loal hoovi korrusmaja ehitada. Kohapeal ei käinud ükski linnaviletsuse palgaline oludega tutvumas.
Maaülikool vaatas mingeid graafikuid ja arvas end teadvat kuidas majades voolu tarbitakse?

Kui alajaam on aladimensioneeritud, siis ilmselgelt peab seda ja muid vastava ahela lülisid täiendama, kui tahetakse suurendada võimsust.
Antud juhul ei käi jutt võimsuse suurendamisest vaid olemasoleva võimsuse ära kasutamisest.
Kui sul reaalne huvi on asja vastu, siis palun, võta aga see uuring lahti ja loe. Väga väga palju lihtsustatult võib öelda, et läheneti sarnaselt nagu new1 kirjeldas.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 23.09.2024 10:54:14 vasta tsitaadiga

Mitme auto jaoks keskmiselt seda võimsust seal on? 10-20 autot korraga 11kw laadima panemiseks jagub?
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
HDvurle
HV pensionär
HDvurle

liitunud: 03.04.2002




sõnum 23.09.2024 11:13:33 vasta tsitaadiga

etk kirjutas:
ot:

Winterwind kirjutas:
Spoiler Spoiler Spoiler

*iina EV kiitjatele must have vaatamine, mõnus rohepesu.

Kindlasti tasub kritiseerida Hiina toodangut kui see on kehvema kvaliteediga aga väga tõsiselt soovitan kriitilisem olla oma allikate suhtes. serpentza on kahjuks tuntud oma agenda eesmärgil üsna paindlikult tõega ümber käimise osas.
Eriti naljaks on see, kui rohepesu tiitli all pool materjalist on fossiilimaailm ja selle probleemid.


HDvurle kirjutas:

Miskipärst EE kukkus kisama alajaama vahetust kui küsiti võimsust juurde. Taheti linnaviletsuse loal hoovi korrusmaja ehitada. Kohapeal ei käinud ükski linnaviletsuse palgaline oludega tutvumas.
Maaülikool vaatas mingeid graafikuid ja arvas end teadvat kuidas majades voolu tarbitakse?

Kui alajaam on aladimensioneeritud, siis ilmselgelt peab seda ja muid vastava ahela lülisid täiendama, kui tahetakse suurendada võimsust.
Antud juhul ei käi jutt võimsuse suurendamisest vaid olemasoleva võimsuse ära kasutamisest.
Kui sul reaalne huvi on asja vastu, siis palun, võta aga see uuring lahti ja loe. Väga väga palju lihtsustatult võib öelda, et läheneti sarnaselt nagu new1 kirjeldas.

Alajaam on dimensioneeritud olemasolevate ehitiste järgi. 6 korrusmaja, maa-alune garaaž ja lasteaed. Kas veel midagi alajaamal järgi on ma ei tea.
Kuna keegi pole reaalset koormust mõõtnud, siis pole teada ka varu suurus.

_________________
Teie küsimused on vastatavad, kuid meie vastused on küsitavad.
IT uudissõnad. Pihuarvuti - pihkar, pihuarvuti kasutaja - pihkur.
Kommentaarid: 21 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 16
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Magic
HV Guru
Magic

liitunud: 28.12.2001




sõnum 23.09.2024 11:22:59 vasta tsitaadiga

On elementaarne, et kes soovib tarbida maksab selle alajaama ka kinni. Alajaamal on kaod ehk seda üledimensioneerida on jabur mingi peak tarbija pärast.
Veel üsna hiljuti hoopis viidi alajaamu väiksemaks, et tagada väiksem kadu ja parem pingevahemik.
Kommentaarid: 234 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 200
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 23.09.2024 11:40:38 vasta tsitaadiga

Alajaamad on dimensioneeritud nende poolt kaetud hoonete peakaitsmete järgi, standardi järgi 80% ulatuses et nö tiputarbimise hetkel kõigile jaguks. Reaalsuses kui tarbijatel on ostetud mingi kogus ampreid, siis on võrguoperaatori asi see ka tagada. Kui praegune alajaam on nende valearvestuse tõttu liiga nõrk, et juba tarbijatele müüdud ampreid katta, siis nad peavad ka ise oma vea ära parandama mitte uuesti tarbijalt lisa kulusid nõudma.

Janis, rõhk ei ole korraga max võimsusel laadimisel vaid sõidukite parkismiaja jooksul neile tagada vajalik kogus elektrit ehk suurema tõenäosusega paljudele sõidukitele väikese võimsusega korraga.


Tanel kirjutas:
https://majandus.postimees.ee/8099265/euroopa-autoturg-kukkus-jarsult-eriti-hullu-poorde-tegid-elektriautod

tsitaat:
Langustrendis on jätkuvalt elektriautode müük ja näiteks augustis osteti Euroopa Liidus 43,9 protsenti vähem elektriautosid kui eelmise aasta augustis. Elektriautod andsid augustis autode kogumüügist vaid 14,4 protsenti, aasta varem oli see näitaja 21 protsenti. See on juba neljas järjestikune kuine langus ning võrreldes eelmise aastaga on toimunud drastiline pööre, nagu Euroopa Autotootjate Assotsiatsioon ACEA enda teates tõdeb. Ka pistikhübriidide langus on märkimisväärne- 22,3 protsenti.

Siit (https://alternative-fuels-observatory.ec.europa.eu/general-information/news/dissecting-drop-how-policy-changes-affect-bev-sales-data-eu) võib leida põnevaid infokilde selle augustise kukkumise kohta. Näiteks näeb sealt, et kogu EU autoturg on keskmisena ~18% miinuses, umbes 135k sõiduki jagu. Ning näeb, et Saksamaa eelmise aasta erakordselt suure augustise müügi vahe selle aastaga on ~60k. Ehk pea pool kogu EU autoturu (mitte vaid EV turu) kukkumisest. Ja ka seda suurt kukkumist arvesse võttes langes elektriautode osakaal turuosana vaid 1%.
Saksamaal toetuste kadumise efekt on juba eelmisest aastast tunda andnud (https://electrek.co/2023/10/16/german-ev-sales-nosedived-in-september-2023/)
tsitaat:
Specifically, business subsidies for EV purchases were eliminated entirely as of September 1, 2023 — and the result was a 35% reduction in all plug-in registrations year over year for the month of September.

Ehk siis ei imestaks, kui järgmise kuu info kohaselt jälle elektriautod EU-s kasvatavad turuosa aga kahtlen, et siis siia ilmub mõni tegelane seda uudisnuppu jagama.


viimati muutis etk 23.09.2024 12:23:31, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 23.09.2024 11:43:09 vasta tsitaadiga

Kes ütleb kelle sõidukile kui palju antakse? Nii ei osta keegi seda korteris kui hommikul saadaolev range on ebamäärane
Kommentaarid: 206 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 172
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 451, 452, 453 ... 517, 518, 519  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.