Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 454, 455, 456 ... 510, 511, 512  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 21.09.2024 09:28:38 vasta tsitaadiga

Kui 50kw auto jaoks piisav on, siis räägime automaatselt juba tunduvalt pikematest laadimisaegadest ehk kokkuvõttes veelgi ebamugavam kasutuskogemus



Poodi tahaks ikka poe järgi valida mitte laadija järgi icon_lol.gif Ma ei kujutaks ettegi grossi poes igapäevaselt ostlemist
Kommentaarid: 204 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 170
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
M8T0
HV Guru

liitunud: 24.11.2001




sõnum 21.09.2024 09:36:26 vasta tsitaadiga

Aga polegi ju vaja käia. Saab ka mujal. Laagris näiteks Selver, amaksimarket, Rimi. Mustamäel iga suurema keskuse või poe ees jne. Grossi leping toob laadijad väikelinnadesse lihtsalt. Näiteks Saue kus hetkel on 0 ccs kuna ainuke kiirlaadija on olerexis veel vana elmo kapp chademoga.

Ta mõtles 50kw hulk tunniga piisav kuna suures keskuses läheb tund ära. Mulle läheb täpselt 70kwh sisse ja aku ei ole kunagi nii tühi seega üle 50kwh olen ma laadinud üli harva korraga. Kiirelt sutsates ei lase üle 80% aga sellistes ülemiste käikudes või lapsega mängutuppa järvel läheb 100%ni ära kuna aega ka palju.


viimati muutis M8T0 21.09.2024 09:38:02, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 87 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 78
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 21.09.2024 09:37:51 vasta tsitaadiga

Mis asi on 50kw hulk?
Kommentaarid: 204 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 170
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
M8T0
HV Guru

liitunud: 24.11.2001




sõnum 21.09.2024 09:38:53 vasta tsitaadiga

See hulk kus h puudu. 50kw laadija annab tunniga 50 ühikut. See maht piisav. Saad aru küll.
Kommentaarid: 87 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 78
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 21.09.2024 09:41:09 vasta tsitaadiga

Miks keegi peaks nii idiootselt seda kirjutama? etk peaks ühikuid tundma küll
Ma loen sealt ikka võimsuse välja
Kommentaarid: 204 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 170
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
M8T0
HV Guru

liitunud: 24.11.2001




sõnum 21.09.2024 09:41:31 vasta tsitaadiga

Kuule hea, et see tekst siin niigi selge on ühe käega liikumise pealt trükkides 😃 seda ju ei tohi mainida, et tihti sõites.
Kommentaarid: 87 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 78
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 21.09.2024 09:52:00 vasta tsitaadiga

Ma käin korra nädalas kas peetri või kurna selveris, seal on laadijad tõesti olemas ja kurnas vähemasti on alati ka paar tk vabad olnud. Keskmine poeskäik võtab 45 min, kui koduslaadimise võimalust poleks, siis oleks pupu ka. Kaua sa ikka Ikea lihapalle näksida jaksad. Lähed EV masendusest tingituna decathloni ennast poksikottide peal välja elama.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 21.09.2024 09:55:25 vasta tsitaadiga

Mina rääkisin võimsusest jah ja jutuks oli sõltuvus autost ehk pidasin silmas väiksema akupakiga sõidukeid, näiteks Stellantise masinad või ka teiste tootjate 40-60kWh akuga masinad, mis saavad ka 50kW laadijast selle poeskäiguga arvestatava koguse elektrit.

Markos kirjutas:
Keskmine poeskäik võtab 45 min, kui koduslaadimise võimalust poleks, siis oleks pupu ka.

Kaua sa arvad, et see laadimine aega võtab, et 45 minutit väheks jääb? (Kuigi, mis poes sa 45 minutit käid? icon_biggrin.gif )


viimati muutis etk 21.09.2024 09:57:09, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Indrek67
HV vaatleja

liitunud: 29.04.2007



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 21.09.2024 09:55:26 vasta tsitaadiga

Mul omal kaks EV'd, viimased kolm aastat ainult elektri peal liigelnud, selle aja jooksul neli erinevat masinat ära proovitud, nädalas vähemalt 2X saab mõlemat laetud(ühel aku netomaht 107kWh, teisel 80kWh), järgmised masinad kui vahetama peaks ka kindlasti EV'd, sobib enda kasutusharjumustega väga hästi, aga kui kodus laadimisvõimekus puuduks, siis esimene oleks ka viimaseks jäänud, nagu Janis ka välja tõi, siis ise ka tahaks igapäevaseid käike enda järgi planeerida ja mitte arvestada sellega, et kuskil vaja ka autot laadida. Pikkade otste puhul see pole probleemiks kuna kõik tanklad kus enivei kohvi või tualetipausi teeks omavad laadijaid.

Mul endal kodupoeks Kakumäe Selver, null laadijat, toidupoes veedan korraga max 15min ehk igapäevased harjumused peaks muutuma kui kodus laadida ei saaks(poe vahetus või lisakülastus laadijasse).
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 14
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 21.09.2024 10:29:58 vasta tsitaadiga

tsitaat:
Kaua sa arvad, et see laadimine aega võtab, et 45 minutit väheks jääb? (Kuigi, mis poes sa 45 minutit käid? icon_biggrin.gif


Korra NÄDALAS, mitte päevas.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 21.09.2024 10:38:05 vasta tsitaadiga

Markos kirjutas:
tsitaat:
Kaua sa arvad, et see laadimine aega võtab, et 45 minutit väheks jääb? (Kuigi, mis poes sa 45 minutit käid? icon_biggrin.gif


Korra NÄDALAS, mitte päevas.

Jah, sa sõidad oma jutu järgi kuus kuni 900km, nädalas seega alla 300km. Poole tunniga laeb kiirlaadijas ~80% peale, see on näiteks Model Y LR (mida ühe endale sobiva võimaliku elektriautona oled välja toonud) puhul ~300km, ainult linnakiirustel sõites ilmselt rohkemgi.

https://ev-database.org/car/1619/Tesla-Model-Y-Long-Range-Dual-Motor
Charge Time (43->348 km)   27 min
Charge Speed   670 km/h
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 21.09.2024 10:39:39 vasta tsitaadiga

Kas see on keskmine või max kiirus? Max kiirust näeb vähe aega
Kommentaarid: 204 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 170
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
M8T0
HV Guru

liitunud: 24.11.2001




sõnum 21.09.2024 10:43:33 vasta tsitaadiga

Keskmine. Max on 1600km tund mul ja uuemal rohkem. Näeb 20% aku kandis.
Viimane suurem kogus on +49.5kwh ja 30min täpselt. Keskmine kiirus 103kw ja 9-80%


viimati muutis M8T0 21.09.2024 10:45:03, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 87 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 78
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 21.09.2024 10:43:50 vasta tsitaadiga

Talvel vist läheb keeruliseks selle kiirlaadimisega, aku vaja soojaks saada enne ja talvel on ka energiakulu suurem. Päris põnev võiks olla, kui hommikul auto on külmunud ja elektrit akus napib, ei saa soojaks teha teda, ega akut ette soojendada. Enivei, Indreku kogemus on relevantne, kui koduslaadimine poleks võimalik, siis enamikul juhtudel no go.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 21.09.2024 10:48:31 vasta tsitaadiga

Igati nõus, et kodulaadimine on kõige mugavam ja eelistatum ja seetõttu peaks rohkem infra investeeringutes suunama kodulaadimisvõimaluste parendamisse.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 21.09.2024 10:50:22 vasta tsitaadiga

Ja auto hommikul aku pealt ette soojendamine tundub ka väga totter, juhe peaks ikka sel ajal taga olema


etk kirjutas:
Igati nõus, et kodulaadimine on kõige mugavam ja eelistatum ja seetõttu peaks rohkem infra investeeringutes suunama kodulaadimisvõimaluste parendamisse.

Sellega pole mingit probleemi, tuleb ampreid vajadusel juurde osta ning selle maksumus auto hinnale juurde arvutada
Kommentaarid: 204 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 170
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
M8T0
HV Guru

liitunud: 24.11.2001




sõnum 21.09.2024 10:52:59 vasta tsitaadiga

Janis kirjutas:
Ja auto hommikul aku pealt ette soojendamine tundub ka väga totter, juhe peaks ikka sel ajal taga olema


etk kirjutas:
Igati nõus, et kodulaadimine on kõige mugavam ja eelistatum ja seetõttu peaks rohkem infra investeeringutes suunama kodulaadimisvõimaluste parendamisse.

Sellega pole mingit probleemi, tuleb ampreid vajadusel juurde osta ning selle maksumus auto hinnale juurde arvutada


Aku pealt eelsoojendua või jahutus on lihtsalt üks kulu osa. Koguaeg kasutan.
Kommentaarid: 87 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 78
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 21.09.2024 10:58:22 vasta tsitaadiga

Janis kirjutas:

etk kirjutas:
Igati nõus, et kodulaadimine on kõige mugavam ja eelistatum ja seetõttu peaks rohkem infra investeeringutes suunama kodulaadimisvõimaluste parendamisse.

Sellega pole mingit probleemi, tuleb ampreid vajadusel juurde osta ning selle maksumus auto hinnale juurde arvutada

Probleem on peamiselt kortermajade osas kus peaks toetusmeetmeid rakendama, et harimatutest ja pidurdavatest KÜ liikmetest üle saada.
Ampreid on harva juurde vaja, pigem on mõistlik dünaamiline koormusjaotus.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 21.09.2024 11:02:03 vasta tsitaadiga

3x16 ei mängi pm kuidagi välja moodsas majapidamises. Mul 3x25A ja pm on ka vähe 11kw laadijaga talvel kuna tahaks ka nendel odavatel tundidel 10kw võimsusega maja akut laadida
Kommentaarid: 204 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 170
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 21.09.2024 11:03:50 vasta tsitaadiga

etk kirjutas:
Janis kirjutas:

etk kirjutas:
Igati nõus, et kodulaadimine on kõige mugavam ja eelistatum ja seetõttu peaks rohkem infra investeeringutes suunama kodulaadimisvõimaluste parendamisse.

Sellega pole mingit probleemi, tuleb ampreid vajadusel juurde osta ning selle maksumus auto hinnale juurde arvutada

Probleem on peamiselt kortermajade osas kus peaks toetusmeetmeid rakendama, et harimatutest ja pidurdavatest KÜ liikmetest üle saada.
Ampreid on harva juurde vaja, pigem on mõistlik dünaamiline koormusjaotus.


Ampreid on juba seetõttu juurde vaja, et soodsat börsihinda kasutada, kui sul juhtumisi peaks olema näiteks soojuspump maja kütteks. Talvel võib külmade ilmadega pump uhada 24/7 ja autot sa sel ajal enam ei lae, või noh, laed aga väga aeglaselt. Dünaamiline koormusjaotus on ainult teoorias hea, praktikas väldib ta heal juhul kaitsmete väljalendamist, kuid halvedab kokkuvõttes kasutuskogemust, sest sa ei tea mitte kunagi, kas su auto saab vajalikule määrale laetud või mitte. Korrusmajade juures võib juhtuda vabalt olukord, et paned auto laadima ja hommikul on aku tühi ikkagi, sest laadis ööläbi kolme ampriga.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
HDvurle
HV pensionär
HDvurle

liitunud: 03.04.2002




sõnum 21.09.2024 11:14:36 vasta tsitaadiga

Amprite juurde saamiseks kortermajades vaja hakata elektritaristut ringi ehitama. Alajaamad ja maakaablid peamiselt.
_________________
Teie küsimused on vastatavad, kuid meie vastused on küsitavad.
IT uudissõnad. Pihuarvuti - pihkar, pihuarvuti kasutaja - pihkur.
Kommentaarid: 21 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 16
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 21.09.2024 11:16:28 vasta tsitaadiga

Markos kirjutas:

Ampreid on juba seetõttu juurde vaja, et soodsat börsihinda kasutada, kui sul juhtumisi peaks olema näiteks soojuspump maja kütteks. Talvel võib külmade ilmadega pump uhada 24/7 ja autot sa sel ajal enam ei lae, või noh, laed aga väga aeglaselt. Dünaamiline koormusjaotus on ainult teoorias hea, praktikas väldib ta heal juhul kaitsmete väljalendamist, kuid halvedab kokkuvõttes kasutuskogemust, sest sa ei tea mitte kunagi, kas su auto saab vajalikule määrale laetud või mitte. Korrusmajade juures võib juhtuda vabalt olukord, et paned auto laadima ja hommikul on aku tühi ikkagi, sest laadis ööläbi kolme ampriga.

Olles aastaid DLM-i kasutanud majas kus oli kõik elektri peal ja ampreid ei olnud metsikult, siis julgen kogemusest väita, et need mured ei ühti reaalsusega.
Esiteks laed sa igapäevaselt kui kodulaadimisvõimalus on ehk sa vajad umbes üht tundi selle 11kW võimsuse juures keskmiselt. Ja iga hommik on aku laetud. Kehvemal juhul ei saa kogu tarbimist ühele odavaimale tunnile suunata vaid paarile odavaimale. Kui vaadata börsihindade trende, siis odavad perioodid enamasti kestavad mitmeid tunde.
Kui vähegi maja sooja peab, siis maasoojuspump ei uha 24/7.
Arvestades, et ka tava pistikust saab ööga 100km jagu sõiduulatust, siis selle keskmise päevase 50km vms saab palju vähemagi võimsusega kätte. Ei ole see aku hommikuks sul nii tühi midagi.
Kindlasti leiab neid eriolukordi, kus iga öö vaja 50kWh laadida, sest terve päev sõidetakse ringi ja sel juhul võib jah jääda 16 või 20 amprist puudu.


Janis kirjutas:
3x16 ei mängi pm kuidagi välja moodsas majapidamises. Mul 3x25A ja pm on ka vähe 11kw laadijaga talvel kuna tahaks ka nendel odavatel tundidel 10kw võimsusega maja akut laadida

Siin tundub olema võtmesõna maja aku icon_biggrin.gif

HDvurle kirjutas:
Amprite juurde saamiseks kortermajades vaja hakata elektritaristut ringi ehitama. Alajaamad ja maakaablid peamiselt.

Nagu juba aastaid tagasi Maaülikooli uuringuga selgeks tehti, siis enamikel juhtudel on kortermajades piisavalt ampreid, et koormusjaotusega õnnestuks ära katta laadimisvajadused. Võim alik, et 30+ aasta pärast, mil kõigil oleks võimalik sõita elektriautoga, siis mõnelpool peaks 10-30% suurendama peakaitsmeid ja sellevõrra infrat.


viimati muutis etk 21.09.2024 11:18:43, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
M8T0
HV Guru

liitunud: 24.11.2001




sõnum 21.09.2024 11:17:11 vasta tsitaadiga

Heietada võib igast asju. Majad erinevad. Konkreetse pakkumise saab kui alexelale näiteks kirjutada ja soovi avaldada laadija saamiseks. Saab nfc kaardiga kõikide vavel jagatavat ning ka igaühele eraldi. Meil oli kõikidele jagatav. Arve lisandus kommunaalile vastavalt kasutusele mille alustad nfcga.
Kommentaarid: 87 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 78
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 21.09.2024 11:19:36 vasta tsitaadiga

Küttesüsteem moodsas majas on ka aku
Sul võib koormusjaotus olla aga laadijal vaja min 4kw vaba võimsust tavaliselt


viimati muutis Janis 21.09.2024 11:22:10, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 204 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 170
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
HDvurle
HV pensionär
HDvurle

liitunud: 03.04.2002




sõnum 21.09.2024 11:21:48 vasta tsitaadiga

etk kirjutas:
Markos kirjutas:

Ampreid on juba seetõttu juurde vaja, et soodsat börsihinda kasutada, kui sul juhtumisi peaks olema näiteks soojuspump maja kütteks. Talvel võib külmade ilmadega pump uhada 24/7 ja autot sa sel ajal enam ei lae, või noh, laed aga väga aeglaselt. Dünaamiline koormusjaotus on ainult teoorias hea, praktikas väldib ta heal juhul kaitsmete väljalendamist, kuid halvedab kokkuvõttes kasutuskogemust, sest sa ei tea mitte kunagi, kas su auto saab vajalikule määrale laetud või mitte. Korrusmajade juures võib juhtuda vabalt olukord, et paned auto laadima ja hommikul on aku tühi ikkagi, sest laadis ööläbi kolme ampriga.

Olles aastaid DLM-i kasutanud majas kus oli kõik elektri peal ja ampreid ei olnud metsikult, siis julgen kogemusest väita, et need mured ei ühti reaalsusega.
Esiteks laed sa igapäevaselt kui kodulaadimisvõimalus on ehk sa vajad umbes üht tundi selle 11kW võimsuse juures keskmiselt. Ja iga hommik on aku laetud. Kehvemal juhul ei saa kogu tarbimist ühele odavaimale tunnile suunata vaid paarile odavaimale. Kui vaadata börsihindade trende, siis odavad perioodid enamasti kestavad mitmeid tunde.
Kui vähegi maja sooja peab, siis maasoojuspump ei uha 24/7.
Arvestades, et ka tava pistikust saab ööga 100km jagu sõiduulatust, siis selle keskmise päevase 50km vms saab palju vähemagi võimsusega kätte. Ei ole see aku hommikuks sul nii tühi midagi.
Kindlasti leiab neid eriolukordi, kus iga öö vaja 50kWh laadida, sest terve päev sõidetakse ringi ja sel juhul võib jah jääda 16 või 20 amprist puudu.


Janis kirjutas:
3x16 ei mängi pm kuidagi välja moodsas majapidamises. Mul 3x25A ja pm on ka vähe 11kw laadijaga talvel kuna tahaks ka nendel odavatel tundidel 10kw võimsusega maja akut laadida

Siin tundub olema võtmesõna maja aku icon_biggrin.gif

HDvurle kirjutas:
Amprite juurde saamiseks kortermajades vaja hakata elektritaristut ringi ehitama. Alajaamad ja maakaablid peamiselt.

Nagu juba aastaid tagasi Maaülikooli uuringuga selgeks tehti, siis enamikel juhtudel on kortermajades piisavalt ampreid, et koormusjaotusega õnnestuks ära katta laadimisvajadused. Võim alik, et 30+ aasta pärast, mil kõigil oleks võimalik sõita elektriautoga, siis mõnelpool peaks 10-30% suurendama peakaitsmeid ja sellevõrra infrat.

Suurem osa Mustamäest on veel nõukaaegsete kaablite peal, samuti alajaamad. Maaülikool käigu kohapeal enne tutvumas ja siis üllitagu omi aruandeid.

_________________
Teie küsimused on vastatavad, kuid meie vastused on küsitavad.
IT uudissõnad. Pihuarvuti - pihkar, pihuarvuti kasutaja - pihkur.
Kommentaarid: 21 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 16
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 454, 455, 456 ... 510, 511, 512  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.