londiste, Okei ajad konkreetset rida ja oled punktuaalne - mõistetav. Mina räägin ka natuke inimlikust poolest ja ütlen, et kõike ei saagi kunagi normaalselt täidetavaks. Midagi peab inimene ise ka tegema. Nii jääbki kahjuks tänasel hetkel ühiskonnas.
Hispaanias piiratud ala nõuet ma küll ei tea (võisin märgiga ka eksida). Kehtib kõikidel teedel, kus sõita võib ja kahekesi sõitmise kohta on neil ka kenasti kirjas info:
"Cyclists may ride 2 abreast as long as they stay as far to the right of the road as possible, except on stretches with poor visibility or when traffic is dense. Cars, for their part, must observe a side distance of 1.5m when overtaking cyclists."
Kahekesi kõrvuti sõitmise kohta ma olen ise erimeelt natuke. Suure liiklusega teedel tundub see enesetapp, väiksemate puhul ma ei näe vahet kas ollakse kahekesi või on see traktor, millest auto möödub? Tagumisel liiklejal on pidur, silmad ja rool. Me oleme selle siin lubamisega äkki ajast maha jäänud, see hispaania lahendus on okei.
Edit: Meenub, et tuttav jalgrattur sai pideva telgjoone üleatamise eest Hispaanias trahvi 120€. Tegi tagasipöörde, tegemist oli väikse kõrvalteega ja mitte ühtegi masinat läheduses peale politsei polnud. Aga seal võib olla, et neid ratturturiste sunnitaksegi rohkem ettevaatusele. _________________ As the great warrior poet Ice Cube once said: "if the day does not require an AK, it is good"
guugeldasin natukene. hispaanias on ikkagi üldine 1.5m nõue. samal ajal tundub, et seal on ka muid erisusi, mööda sõites võib kiirust ületada, vähemalt jalgratturitest mööda sõites ka pidevjoont ületada ja pudipadi veel. _________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks!
Mõtelge kaasa lihtsalt. Milleks ibas süüdistada. Mingi põhjus seal ju peab olema. Või eeldad, et sõidetakse for fun, et närvidele käia?
Mulle tundub, et just tõestasite seda, et tüüpiline mootorsõidukijuht ei saagi aru. Leidsite mitu põhjust ja stereotüüpi kes peaks sõitma seal, aga proovi nüüd mõelda mis võiks olla põhjus mitte selle kasutamiseks.
6 korda muutsid seda postitust? Jumal küll.
Mis võiks olla põhjus selle mitte kasutamiseks? Arvatavasti mingi lühis kupli all vms. Enam-vähem sama nagu koni mahaloopimine, kuigi mõne sammu kaugusel on prügikast.
Lisasks minu arust mis on oluline veel: "you cannot cycle whilst listening to music through headphones or earbuds"
Tean, et Hispaania politsei teeb üsna agaralt ka trahve jalgratturitele, tuttavad on ratastest ilma jäänud isegi. Jaoskonnas peale trahvi tasumist saab tagasi.
See musa/misiganes kuulamine on pseudoprobleem suht. Paned mingi asisema kiivri pähe kus kõrvad kaetud ja kes see kontrollib kas aul on seal all klapid või ei?
Pigem on probleemiks need ratturid kes omastavad terve tee...
Krdi kergliiklusteel ka vänderdatakse ühest servast teise ja kui seljataga kella lased siis mõni hakkab nii rapsima, et vaat keerab end pikali sinnasamma... Möödu sis sellistest
Võiks koolides pigem mingi basic liiklusseaduse tunnid teha mingis madalamas astmes, et kuidas korrektselt liigelda vms. _________________ LehesFoto - Täis suvaklõpse ja muud
Eeldab, et tee on laiem kui auto + 1,5m + rattur
Haapsalu kõrvaltänavatel enamasti ei olegi sellist laiust ja Tallinnas on ka selliseid kohti maa ja ilm.
Ja kui rõhutada, et peab justnimelt "mööduma", mitte "möödasõitu sooritama", st oma sõidurajalt väljumata, siis on päris palju tugimaanteid, kus peab lihtsalt ratturi taha sõitma jääma sel juhul, kuni ta kuhugi kõrvale pöörata suvatseb, väiksematest teedest rääkimata.
möödumise korral mitte tee vaid sõidurada. standardne laius on mingi 3-3.5m? pool meetrit jalgratturile, poolteist kõrvale ja saabki kuni pooleteise meetri laiuse autoga mööduda?
siinjuures möödasõidu puhul see vahe nõue anyway ei ole praegu kirjutatud, niiet...
edit: lugesin uuesti algset lugu, on nii möödumisel kui möödasõidul erinevatest kohtades kirjutatud.
Kirjutasin mõlema variandi kohta. Alustasin sellest, et kohati pole tee/tänavgi nii lai füüsiliselt.
Ja kui üldse ei mahu ohutult mööda sõitma, siis saab ka praegu järel sõidetud, aga 1,5m on ikka päris suure varuga. Väikesel kiirusel oleks meeter piisav küll, IMHO. Maanteel suure kiiruse puhul saan aru sellisest distantsist ja olen seda hoidnud ka vastava seadusepügalata, aga kitsastel tänavatel 5-30km/h liikumisel hakkaks ju kehtima sama nõue. _________________ Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
e.k spikker: muhk on kumer, lohk on nõgus.
viimati muutis Dogbert 10.08.2023 13:08:54, muudetud 1 kord
Piisaks sellest, kui Jalgratturitel/tõukeratturitel tekiks kohustus vastavat juhiluba omada.
Enamus probleeme nendega oleks olemata... _________________ ...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen!
Mõtelge kaasa lihtsalt. Milleks ibas süüdistada. Mingi põhjus seal ju peab olema. Või eeldad, et sõidetakse for fun, et närvidele käia?
Mulle tundub, et just tõestasite seda, et tüüpiline mootorsõidukijuht ei saagi aru. Leidsite mitu põhjust ja stereotüüpi kes peaks sõitma seal, aga proovi nüüd mõelda mis võiks olla põhjus mitte selle kasutamiseks.
6 korda muutsid seda postitust? Jumal küll.
Mis võiks olla põhjus selle mitte kasutamiseks? Arvatavasti mingi lühis kupli all vms. Enam-vähem sama nagu koni mahaloopimine, kuigi mõne sammu kaugusel on prügikast.
See musa/misiganes kuulamine on pseudoprobleem suht. Paned mingi asisema kiivri pähe kus kõrvad kaetud ja kes see kontrollib kas aul on seal all klapid või ei?
Pigem on probleemiks need ratturid kes omastavad terve tee...
Krdi kergliiklusteel ka vänderdatakse ühest servast teise ja kui seljataga kella lased siis mõni hakkab nii rapsima, et vaat keerab end pikali sinnasamma... Möödu sis sellistest
Võiks koolides pigem mingi basic liiklusseaduse tunnid teha mingis madalamas astmes, et kuidas korrektselt liigelda vms.
kui sul tekib vajadus vanureid oma kellatirtsutamisega ehmatada, siis liigud sa liiga kiiresti inimeste vahel ja pead oma kiirust vähendama jalakäiaga võrdväärseks
See musa/misiganes kuulamine on pseudoprobleem suht. Paned mingi asisema kiivri pähe kus kõrvad kaetud ja kes see kontrollib kas aul on seal all klapid või ei?
Pigem on probleemiks need ratturid kes omastavad terve tee...
Krdi kergliiklusteel ka vänderdatakse ühest servast teise ja kui seljataga kella lased siis mõni hakkab nii rapsima, et vaat keerab end pikali sinnasamma... Möödu sis sellistest :lol:
Võiks koolides pigem mingi basic liiklusseaduse tunnid teha mingis madalamas astmes, et kuidas korrektselt liigelda vms.
kui sul tekib vajadus vanureid oma kellatirtsutamisega ehmatada, siis liigud sa liiga kiiresti inimeste vahel ja pead oma kiirust vähendama jalakäiaga võrdväärseks
Või kasutad sõiduteed, aga siis on järgmistel häda.
See musa/misiganes kuulamine on pseudoprobleem suht. Paned mingi asisema kiivri pähe kus kõrvad kaetud ja kes see kontrollib kas aul on seal all klapid või ei?
Pigem on probleemiks need ratturid kes omastavad terve tee...
Krdi kergliiklusteel ka vänderdatakse ühest servast teise ja kui seljataga kella lased siis mõni hakkab nii rapsima, et vaat keerab end pikali sinnasamma... Möödu sis sellistest
Võiks koolides pigem mingi basic liiklusseaduse tunnid teha mingis madalamas astmes, et kuidas korrektselt liigelda vms.
kui sul tekib vajadus vanureid oma kellatirtsutamisega ehmatada, siis liigud sa liiga kiiresti inimeste vahel ja pead oma kiirust vähendama jalakäiaga võrdväärseks
ma ei tea kust need vanurid nüüd sisse tulid aga ju tüüpiline telefoni mäng. Ma ise pidasin küll teisi rattureid silmas nagu ka mainisin. _________________ LehesFoto - Täis suvaklõpse ja muud
Mõtelge kaasa lihtsalt. Milleks ibas süüdistada. Mingi põhjus seal ju peab olema. Või eeldad, et sõidetakse for fun, et närvidele käia?
Mulle tundub, et just tõestasite seda, et tüüpiline mootorsõidukijuht ei saagi aru. Leidsite mitu põhjust ja stereotüüpi kes peaks sõitma seal, aga proovi nüüd mõelda mis võiks olla põhjus mitte selle kasutamiseks.
6 korda muutsid seda postitust? Jumal küll.
Mis võiks olla põhjus selle mitte kasutamiseks? Arvatavasti mingi lühis kupli all vms. Enam-vähem sama nagu koni mahaloopimine, kuigi mõne sammu kaugusel on prügikast.
See musa/misiganes kuulamine on pseudoprobleem suht. Paned mingi asisema kiivri pähe kus kõrvad kaetud ja kes see kontrollib kas aul on seal all klapid või ei?
Pigem on probleemiks need ratturid kes omastavad terve tee...
Krdi kergliiklusteel ka vänderdatakse ühest servast teise ja kui seljataga kella lased siis mõni hakkab nii rapsima, et vaat keerab end pikali sinnasamma... Möödu sis sellistest
Võiks koolides pigem mingi basic liiklusseaduse tunnid teha mingis madalamas astmes, et kuidas korrektselt liigelda vms.
kui sul tekib vajadus vanureid oma kellatirtsutamisega ehmatada, siis liigud sa liiga kiiresti inimeste vahel ja pead oma kiirust vähendama jalakäiaga võrdväärseks
ma ei tea kust need vanurid nüüd sisse tulid aga ju tüüpiline telefoni mäng. Ma ise pidasin küll teisi rattureid silmas nagu ka mainisin.
su väljendus viitas tüüpilisele vanade naiste käitumisele kui mõni bolt/wolt selja taga närvis on
Mulle tundub, et just tõestasite seda, et tüüpiline mootorsõidukijuht ei saagi aru. Leidsite mitu põhjust ja stereotüüpi kes peaks sõitma seal, aga proovi nüüd mõelda mis võiks olla põhjus mitte selle kasutamiseks.
Sest juba vanaema praadis liha kahe tükina, aga tema põhjuseks oli, et tal oli lühike ahi (meelde jäänud suht hea võrdlus mingist Peep Vainu 17a vanast motivatsioonikoolituse salvestisest). Mutike on eluaeg maantee servas sõitnud ja kahtleb, kas üldse tohib kallile ja peenele uuele teekesele ronida. Pärast straff ja pool pinssi läind.
Suures plaanis aga aitab empaatiavõimet tekitada suuresti see, kui sõidad ise aegajalt nii auto, tsikli, velo kui tõuksiga + pluss muidugi käid ka jala ja jood vett.
kjaups kirjutas:
Mina kui viimane parkija olen nõuetekohaselt tõuksi ära paigutanud ja saan trahvi Boldi käest tagant järgi või kuidas?
Tuul lükab tõuksi pikali ja heauskne inimene paneb selle püsti risti teele, teadmata, et kuidas peab parkima, kes trahvi saab?
Kui Tuul Boldi tõuksi pikali lükkab, on see juba Tuule ja Boldi omavaheline arveteklaarimine.
mikrom kirjutas:
Lisasks minu arust mis on oluline veel: "you cannot cycle whilst listening to music through headphones or earbuds"
Tean, et Hispaania politsei teeb üsna agaralt ka trahve jalgratturitele, tuttavad on ratastest ilma jäänud isegi. Jaoskonnas peale trahvi tasumist saab tagasi.
Näide jälle täiesti BS seaduspunktist, kuna klappide kõrvas/kõrvadel kandmine ei tähenda veel muusika kuulamist. Keelatud ei ole sellega ei müra vaigistamine, jutusaate kuulamine ega handsfreena kasutamine. Mitte kuidagi ei tõesta ära muusika kuulamist.
parafraseerides väljendit "Kui kõike ei jõua, siis tee pool"
ratturina ütlen, et kui mootorsõiduki juht tervet 1,5m ei suuda teha, siis tee vähemalt pool sellest! Märksa parem, kui 0,2m +10km/h mööda kihutada
paljudel mootorsõiduki juhtidel pole õrna aimugi, kuidas kaherattalisel sõitmine on
kui nende mootorsõiduki juhtide liikluskäitumist rattaga sõitmisel selja tagant filmitaks, siis materjali vaadates, tunneks nood ennast ilmselt pisut piinlikult või hakataks end õigustama - siinhulgas räägin ka paljudest nendest nö kileviineritest, enamus on neist mootorsõidukijuhid.
tean ise üht kolleegi, kes rattaga sõites sõitis kõik punased roheliseks, ometi oli ta autokooli läbinud ja autoga sõites ka järgis reegleid _________________ ☠
parafraseerides väljendit "Kui kõike ei jõua, siis tee pool"
ratturina ütlen, et kui mootorsõiduki juht tervet 1,5m ei suuda teha, siis tee vähemalt pool sellest! Märksa parem, kui 0,2m +10km/h mööda kihutada
Kui tulevikus trahv nagunii tuleb ja mõlemal juhul sama suur on, siis milleks vaevuda, parem siis juba täie raha eest?
Mina lõõbin, aga see asi on absurdile juba väga lähedal ja trahviga ähvardamine hetkel olukorda ei paranda.
parafraseerides väljendit "Kui kõike ei jõua, siis tee pool"
ratturina ütlen, et kui mootorsõiduki juht tervet 1,5m ei suuda teha, siis tee vähemalt pool sellest! Märksa parem, kui 0,2m +10km/h mööda kihutada
paljudel mootorsõiduki juhtidel pole õrna aimugi, kuidas kaherattalisel sõitmine on
parafraseerides väljendit "Kui kõike ei jõua, siis tee pool"
ratturina ütlen, et kui mootorsõiduki juht tervet 1,5m ei suuda teha, siis tee vähemalt pool sellest! Märksa parem, kui 0,2m +10km/h mööda kihutada
paljudel mootorsõiduki juhtidel pole õrna aimugi, kuidas kaherattalisel sõitmine on
aga pakun et siinsed lärmakamad tegelased naudiksid vähe kaugemalt möödumist, olles ise voki seljas.
Ja isegi, kui keegi sedasi autoga möödub, siis ajab vanduma vast? _________________ ☠
Volvo vist sai 1.5m külgvahet... aga enda suhtes jään kahtlevale seisukohale, vist olin lähemal kui 1.5m...
Volvo kasutas möödasõidul suunamärguandeid, mida ise kahjuks ei teinud...
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.