See on nüüd küll silmakirjalik jutt. Energiatootmist toetatakse samamoodi ning samamoodi oleme sõltuvad kolmandate riikide suvast.
Toetatakse, kuid erinevalt naftast mida meil ei ole on elektritootmiseks kõik vajalik kohapeal olemas või võimalik siia ehitada. Isegi toetama ei pea eriti.
Sõltumine kolmandatest riikidest on meil samasugune nagu kõigil samas ühises võrgus olijatel. Neil kellel suurem iseseisev tootmisvõimsus on sõltuvus ka väiksem.
Renka arvutuste peale hakkasin mõtlema, et kütus ju kaalub ka, st. paagitäied lisage ka sõidukite kaaluerinevusse, juhul kui neid sinna lisatud pole _________________
Nõus, väga fun. Kui võimalus oleks, siis kindlasti prooviksin.
Samas ka hea võimalus liituda Kobe Bryant, Colin McRae ja teiste vähem kuulsate helikopteri õnnetustes hukkunutega.
Nõus, väga fun. Kui võimalus oleks, siis kindlasti prooviksin.
Samas ka hea võimalus liituda Kobe Bryant, Colin McRae ja teiste vähem kuulsate helikopteri õnnetustes hukkunutega.
Cost of insuring electric cars in UK has jumped by 20% over the past year as Teslas and other EVs are scrapped when battery packs have the slightest damage. Average annual premiums have jumped to £662, a much faster rise than the cost of insuring petrol vehicles.
tsitaat:
Another storm is brewing over taxation, especially VAT. While homeowners with drives can charge their EV and only pay the 5% VAT, those using public chargers pay 20%.
Costs are increasing, with drivers forced to pay road tax from April 2025 when EV owners will need to start paying vehicle excise duty. If charged at the current rate of tax, this will cost £165 a year from the 2. year of car registration
Nii? Kui autol on tagant niimoodi otsa sõidetud, et kütusepaak pragudega siis ka ei saa sellega edasi sõita. Kindlustus üldjuhul kannab maha samamoodi kui pauk keresse on piisav et raam kõver.
Noh, mingi Artur Tussik vaidleks vastu kuid neid keskelt pooleks läinud kahest-kolmest autost kokkukeevitatud masinaid oli kümmekond aastat tagasi pidevalt uudistes.
Ei ole kunagi väga aru saanud, miks peab tegema mingeid erandeid koguaeg. No ok, mingi alguses tutvustamise periood vms, teeme soodukaid, et populariseerida, jne Aga need automaksu erandid, õigus parkida kuskil, kus mõni teine ei tohi, sõita seal kus jälle mõni teine ei tohi. Kui on tegu autoga siis on tegu autoga ja tuleks võta kõiki ühtemoodi. _________________ Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015
Akupakk on veits teine teema kui kütusepaak, natuke kehv võrdlus.
Konkreetselt Tesla puhul pole ametlikult võimalik akupakki parandada vähimagi vigastuse puhul.
Läheb kas terve akupakk või auto vahetusse, mis mõlemad on kulukad tegevused ja see ajab kindlustuse hinnad üles. _________________ HV valuutakalkulaator
Kuna akud on kere struktuurne osa siis samamoodi nagu kaasaegsetel ICE autodel, kui pauk on piisav kere löögisummutava osa deformeerimiseks läheb auto mahakandmisele.
Plekimõlkimine ei puutu asjasse kuid ka väike kõks valesse punkti tähendab, et kere järgmise paugu korral enam ettearvatavalt ei käitu. Rääkimata turvapatjade jms taastamisväärtusest.
Enamik tulekahjudest elektriautodel tuleneb akupaki läbivast vigastusest, neid liiklusesse tagasi lubada/resertifitseerida - ma ei usu, et keegi vabatahtlikult kaskokindlustustatud auto korral seda riski võtta tahab. Pigem pole see tasuv.
Tesla Model3/Y on nüüdseks alla €/$/£50k autod enamikel turgudel.
Nõus, väga fun. Kui võimalus oleks, siis kindlasti prooviksin.
Samas ka hea võimalus liituda Kobe Bryant, Colin McRae ja teiste vähem kuulsate helikopteri õnnetustes hukkunutega.
Kindlasti mitte, lendav kirst, põhjused, miks see nii väär on, ei ole selle teema jutt. Helikopteriga jääd sa mootori seiskumisel suure tõenäosusega ellu, kui piloot ära ei muna just, aga sellega kindel surm.
Konkreetselt Tesla puhul pole ametlikult võimalik akupakki parandada vähimagi vigastuse puhul.
Tegelt on võimalik parandada, kui me räägime surnud elementide/elektroonika/jahutuse parandusest. Seda on Tesla Bjorni videotes mitu korda läbi käinud kui ta käis neid Tesladega tegelevaid autoparandusfirmasid intervjueerimas. Ka neid uusi. Öeldi küll, et tööd on rohkem kui vanemate akumudelitega aga saab teha ning teevad ka. Teine asi muidugi jah, Tesla kui firma ja kindlustusfirma seisukohalt asju võtta, siis sealt ei ole see aku ilmselt ettenähtud paranduseks ja see viskab hinnad üles. _________________ Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015
Konkreetselt Tesla puhul pole ametlikult võimalik akupakki parandada vähimagi vigastuse puhul.
Tegelt on võimalik parandada, kui me räägime surnud elementide/elektroonika/jahutuse parandusest. Seda on Tesla Bjorni videotes mitu korda läbi käinud kui ta käis neid Tesladega tegelevaid autoparandusfirmasid intervjueerimas. Ka neid uusi. Öeldi küll, et tööd on rohkem kui vanemate akumudelitega aga saab teha ning teevad ka. Teine asi muidugi jah, Tesla kui firma ja kindlustusfirma seisukohalt asju võtta, siis sealt ei ole see aku ilmselt ettenähtud paranduseks ja see viskab hinnad üles.
Rõhk on sõnal "ametlikult" ja see on oluline kindlustuse jaoks. _________________ - censored -
arvestades millise osa meie praegusest autopargist moodustavad vitautaste poolt mitmest "toorikust" kokku keevitatud parsad, siis tõesti, elektriautode suurem levik on meil mõnevõrra aeglane. Praegu.
Eesti teedel vurab praegu umbes 4000, Lätis 3000 ja Leedus 12 000 elektriautot. Prognoositakse, et ainuüksi Eestis lisandub 2030. aastaks ligi 100 000 elektriautot
Peab tõesti keegi sellist kasvunumbrit reaalseks praeguses majandusolukorras? 7 aastaga pmst 4000 -> 100 000? 15 000 elektriautot aastas? _________________ Experience is what you get when you don't get what you want.
Rõhk on sõnal "ametlikult" ja see on oluline kindlustuse jaoks.
Lisaks kindlustusele on akupakkidel ka tootjagarantii ja tihti suhteliselt pikk, nt 8 aastat, kuidas akupaki tootjagarantii käsitleb akupaki "taastamist". Kui tehas taastamist ette ei näe, kaotad akupaki taastamisega tehasegarantii nagunii.
Suhteliselt uue sõiduki puhul, ala kuni 8 aastat, tundub mõistlikum akupakk uue vastu välja vahetada ning vana akupakk kas eraldi remontida ja realiseerida järelturul või müüagi vigasena, kui keegi peaks tahtma taastada.
Vanema sõiduki puhul võib muidugi akupaki taastamine olla isegi mõistlik ka rahalises vaatest. Taandub ka sellele, kuidas kindlustus käsitleb näiteks 15 aasta vanust akupakki, mis pigem oma elukaare teises pooles, kas asendada uue akupakiga, otsida kasutatud "samaväärne" akupakk vm. _________________ ---
15 aastat vana akupakki kindlustus ei käsitlegi. Kui akupakk viga saab, siis on see ikka kõvem mats kui väike plekimõlkimine ja üsna tõenäoliselt kantakse 15a vana auto siis maha.
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.