Piltidel pole kirjas, milline leping on tehtud võrguettevõtjaga. Äkki leiad lepingus (elektrilevi.ee logi sisse ja vaata ampreid).
Alternatiivsena leia ülesse enda kaugloetav arvesti ja seal kõrval on sinu PEAKAITSE, 3-ne lüliti, Loe sealt pealt või tee pilt sellest.
Kas on C 63A tõesti? Või on C 25A C32A või midagi sellist.
Aga jah, saab kodus autot laadida, vaja võibolla veidi nutikam laadimisseade, mis maksab pea 1000€
Tänud! Vaatasin peakaitsme üle ning tundub, et 25A on. Tulevasel laadijal on olemas koormuse jagamise võimekus, aga heaks juhuks tahtsin teada, kas üldse on mõtet hakata laadija orgunnimisega tegelema. _________________ Ära arva kunagi, et see on täiuslik.
Sel juhul saab laadija sättida 3 faasilise auto puhul 3x16 peale või 1 faasilise auto puhul 1x 25A peale - selle puhul on mõistlik majas kaitsmete järjekorda veidi muuta,
et auto ei laeks öösel samal ajal teiste küttekehadega samal faasil. _________________ Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku.
Ooteajad väiketööd nädala jooksul, päev+ tööd kuu jooksul.
Ka korteriühistud ja ettevõtted. Auditi ettevalmistused.
Otsus ei ole veel vastuvõetud. Aga näeb ette siis iga 60km tagant vähemalt 150kW laadijad. Teedest mida otsus puudutab siis: Tallinna–Pärnu–Ikla maantee, Tallinna–Narva maantee, Tallinna–Tartu–Luhamaa maantee, Jõhvi–Tartu–Valga maantee, Tallinna ümbersõit.
tsitaat:
Euroopa Parlament ja nõukogu saavutasid poliitilise kokkuleppe, mis paneb paika selle, kuidas ja millises tempos hakatakse lähiaastatel arendama elektril liikuvate autode laadimistaristut ja vesinikutanklaid. Näiteks tuleb alates 2025. aastast üleeuroopalise transpordivõrgu ulatuses iga 60 km tagant paigaldada kiirlaadimisjaamad võimsusega vähemalt 150 kW.
See pöördelise tähtsusega kokkulepe aitab minna üle heiteta transpordile ja saavutada eesmärgi vähendada kasvuhoonegaaside netoheidet 2030. aastaks vähemalt 55%, teatas Euroopa Komisjoni esindus Eestis.
Uue määrusega kehtestatakse eesmärgid, mida järgides tuleb võtta kasutusele elektrilaadimis- ja vesinikutankimistaristu maanteesektoris, kaldaäärne elektritoide mere- ja siseveesadamates ning lennujaamades seisvate lennukite elektrivarustus.
Määrus näeb ette, et kogu EL-is oleks olemas minimaalne laadimis- ja tankimistaristu. Alternatiivkütuste taristu aitab ka kaasa sellele, et laadimine ja tankimine oleks kasutajasõbralik. Selleks on kavandatud kõikjal EL-is läbipaistvad hinnad, ühised miinimummaksete võimalused ja klienditeave.
Maanteetranspordis, laevanduses ja lennunduses kasutatav taristu
Uued alternatiivkütuste taristu eeskirjad võimaldavad kasutada heiteta maanteesõidukeid, eriti elektril ja vesinikul töötavaid kergsõidukeid ja raskeveokeid ning saada kai äärde kinnitatud laevadele ja seisvatele õhusõidukitele elektritoidet. Täpsemalt tuleb 2025. või 2030. aastaks täita järgmised peamised kasutuselevõtueesmärgid.
1) Autode ja kaubikute laadimise taristu peab laienema sõidukite kasutuselevõtuga samas tempos. Selleks peab üldsusele kasutada olev laadimistaristu tagama iga liikmesriigis registreeritud akutoitega elektriauto kohta 1,3 kW elektritoidet. Lisaks tuleb alates 2025. aastast üleeuroopalise transpordivõrgu (TEN-T, loe altpoolt täpsemalt, mis see on ja milliseid Eesti maanteid see puudutab – toim.) ulatuses iga 60 km tagant paigaldada kiirlaadimisjaamad võimsusega vähemalt 150 kW.
2) Alates 2025. aastast tuleb TEN-T põhivõrgu ulatuses iga 60 km tagant ja laiema TEN-T üldvõrgu ulatuses iga 100 km tagant kasutusele võtta raskeveokite laadimise jaamad võimsusega vähemalt 350 kW. Aastaks 2030 tuleb kogu võrk jaamadega katta. Lisaks tuleb paigaldada laadimisjaamad ohututele ja turvalistele parkimisaladele öise laadimise jaoks ning linnatranspordisõlmedesse tarnesõidukite jaoks.
3) Alates 2030. aastast tuleb kõigis linnatranspordisõlmedes ja TEN-T põhivõrgu iga 200 km tagant kasutusele võtta vesinikutankimistaristu, mis suudab teenindada nii autosid kui ka veoautosid. See peaks tagama piisavalt tiheda tanklate võrgu, et vesinikusõidukid saaksid sõita kogu ELis.
4) Aastaks 2030 peavad meresadamad, mida külastab vähemalt 50 suurt reisilaeva või 100 konteinerlaeva, tagama sellistele laevadele kaldaäärse elektritoite. See aitab lisaks meretranspordi süsinikujalajäljele vähendada märkimisväärselt ka kohalikku õhusaastet sadamapiirkondades.
5) Lennujaamad peavad varustama seisvaid lennukeid elektriga 2025. aastaks kõigil lennujaama väravaga ühendatud seisupaikadel ja 2030. aastaks kõigil terminalist eemal asuvatel seisuplatsidel.
6) Elektrilaadimisjaamade ja vesinikutanklate käitajad peavad tagama, et hinnad on täiesti läbipaistvad, pakkuma ühtset lepinguvaba makseviisi, nagu deebet- või krediitkaart, ning tegema elektrooniliselt kättesaadavaks asjakohased andmed, näiteks asukoha kohta, et kliendil oleks kogu
Palju neid Alanvahtusid on kes kindlalt igas jaamas tahavad peatuda ja muljetada teiste laadijatega? _________________ People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
Kahtlane. Ma täpsustaks loogilist lahendust - "keskmiselt" 60km järel, ehk kui punkti a ja b vahel on 70, siis b ja c vahel peaks olema 50. Max 80km kahe vahel.
150kW on okei, seda ei muudaks. Küll aga igas kohas peaks olema minimaalselt 4 püstolit ja minimaalselt 2 eraldiseisvat seadet, juhuks kui üks tuksis.
Elektriline võimsus peaks olema minimaalselt 200kW nelja püstoli peale.
Jama muidugi see, et jutt käib ainult konkreetsest teedevõrgust.
Ma laiendaks sedasama nõuet 120km-se distantsiga iga punkti kohta EU territooriumil.
Ja lisaks paneks paika ka rasketranspordi magamisspottide võimsused (arvatavasti 150kW sobib ideaalselt). Seal on mõistlik paika panna ka broneerimissüsteem, et asi töötaks libedalt. _________________ Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku.
Ooteajad väiketööd nädala jooksul, päev+ tööd kuu jooksul.
Ka korteriühistud ja ettevõtted. Auditi ettevalmistused.
Ei, laadida on äge. Nüüd kordame kõik üle:"Onroute laadimist ei peagi 100% tegema KUNAGI, tangid vaid nii palju kui vaja järgmise laadijani jõudmiseks vaja on"
See on siit teemast korduvalt akuentukate poolt välja toodud punkt, mitte minu väljamõeldis. _________________ People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
Kõik ju teavad, et akuautodega saab tegelikult sõita ainult 100km ja sedagi @60km/h, isegi siis ainult juhul kui on sõit suvel, allamäge ja taganttuulega ning ainult üsna kõhna juht üksi autos. /s
Meil kõigil on need teadmised, muidu tunduks maailm kurb ja kõle paik _________________ People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
superentusiastide mõtlemisvõime piirdub endiselt oma linnakese piires liikumisega
sellest väljapoole sõitudel ettetulevate nüanssidele nad absoluutselt ei oska mõelda
näiteks, sihtpunkt võib olla looduses, kuhu pole mõeldav laadimispunkti teha nii nagu seal praegu ka bensujaama mitte keegi isegi ei planeeri teha
lihtsalt masina sõiduulatus peab olema piisav, et suvalistes oludes omada võimalust tagasisõiduks ja kõige õigem, kui jutist mitmekordselt, sest kergelt võib reaalelus tulla äkki vajadust kohe järgmine samalaadne sõit ette võtta
ja järeldus sellest on, et elektrikaid on vaja veel õige kõvasti edasi arendada, et nad tõelisteks, igasugustes oludes sobilikeks, konkurentideks saaks
brüsseli pilvededes hõljujad on tegelikult täisnuhtluseks.....
brüsseli pilvededes hõljujad on tegelikult täisnuhtluseks.....
Neid jagub siia foorumissegi piisavalt, pole vaja Brüsselisse otsima minnagi... _________________ ...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen!
brüsseli pilvededes hõljujad on tegelikult täisnuhtluseks.....
Neid jagub siia foorumissegi piisavalt, pole vaja Brüsselisse otsima minnagi...
aga need hullud seal teevad otsuseid, mida siis siinmail täidetakse ja nii mõnigi foorumlane oma kaashulluses taevani kiidab endale aru andmata nende otsuste kõigist tagajärgedest
brüsseli pilvededes hõljujad on tegelikult täisnuhtluseks.....
Neid jagub siia foorumissegi piisavalt, pole vaja Brüsselisse otsima minnagi...
aga need hullud seal teevad otsuseid, mida siis siinmail täidetakse ja nii mõnigi foorumlane oma kaashulluses taevani kiidab endale aru andmata nende otsuste kõigist tagajärgedest
"Kuna Euroopa on otsustanud sisepõlemismootoritega autod elektriliste vastu vahetada, on grafiidi ja muude akuelementide ringlussevõtt hädavajalik. Seda enam, et kontinent püüab üha vähem toorainete kättesaadavuse osas Hiinast sõltuda.
Akutootjaid ei huvitanud siiani taaskasutatud grafiit, sest nad said selle Hiinas odavalt kätte, ütles Vanderbruggen AFP-le." _________________
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.