Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
15.06.2022 12:43:55
|
|
|
Tanel kirjutas: |
Markos, vahet pole, mõlemas on põlemiskamber, kus põletatakse kütust ja tekib reaktiivjõud.
Mida sa akulennuki puhul "põletad"? |
Ja mis on põletamise eesmärk? Temperatuuri saavutamine ehk kompresseeritud õhu võimalikult suure surve peale konverteerimine. Elektriga on võimalik toota suurt temperatuuri küll ja seeläbi kompresseeritud õhku nö paisutada ja õhusurvet tõsta.
See on energiakulukam kui lihtsalt propellerit ringi ajada seega lähiajal pigem ei minda seda teed.
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001

|
|
Kommentaarid: 465 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
358 |
|
tagasi üles |
|
 |
pppd
Kreisi kasutaja
liitunud: 21.06.2004
|
15.06.2022 12:46:37
|
|
|
Markos kirjutas: |
Põhimõtteliselt saad elektrimootoriga ka turbofan'i teha... |
Võttes julguse kokku parandamaks meie lennunduse eriteadlast - ei, elektrimootoriga saad sa lihtsalt fan'i teha (või siis electrofan'i), see turbo- selles originaalis tähendab siiski seda, et jõud tuleb turbiinilt.
|
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
15.06.2022 12:51:07
|
|
|
Tanel kirjutas: |
Mõlemad reaktiivmootori tüübid põletavad kütust põlemiskambrites, mis tekitavad reaktiivjõu.
Kordan küsimust, mida sa akulennuki mootoris põletad? |
Jutt ei ole ju üldse sellest. Muide, reaktiivjõud nii turbofan'i, kui turbopropi puhul muudetakse mehaaniliseks jõuks, millega siis ühel juhul käitatakse esimesel juhul suurt ventikat ja teisel juhul propellerit. Enamus õhuvoolust läheb reaktiivmootorist endast mööda. See ei kehti vaid nn pure-jet'i puhul, mida me teame, kui militaarlennukite jõuallikat. Helikopteri puhul muudetakse reaktiivjõud samamoodi mehaaniliseks.
tsitaat: |
ei, elektrimootoriga saad sa lihtsalt fan'i teha (või siis electrofan'i) |
Ohjah, näed jutumärgid jäid puudu ja juba on tähenärijatest "spetsialistid" kohal. Tark inimene võiks funktsionaalse lugemisoskuse olemasolul ise aru saada, mida mõeldakse.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
pppd
Kreisi kasutaja
liitunud: 21.06.2004
|
15.06.2022 12:57:43
|
|
|
Markos kirjutas: |
Tanel kirjutas: |
Mõlemad reaktiivmootori tüübid põletavad kütust põlemiskambrites, mis tekitavad reaktiivjõu.
Kordan küsimust, mida sa akulennuki mootoris põletad? |
Jutt ei ole ju üldse sellest. Muide, reaktiivjõud nii turbofan'i, kui turbopropi puhul muudetakse mehaaniliseks jõuks, millega siis ühel juhul käitatakse esimesel juhul suurt ventikat ja teisel juhul propellerit. Enamus õhuvoolust läheb reaktiivmootorist endast mööda. See ei kehti vaid nn pure-jet'i puhul, mida me teame, kui militaarlennukite jõuallikat. Helikopteri puhul muudetakse reaktiivjõud samamoodi mehaailiseks. |
Seda sinu "pure-jet'i" tuntakse üldiselt kui turbojet'i. Pane sinna suur vent otsa, saad turbofan'i. Pane selle asemel sinna prop otsa, saab turbopropi. Mustrit märkad? Turbo, turbiin... asendad turbiini nüüd jõuallikana elektrimootoriga, saad mille?
PS. ma sain väga hästi aru, mida sa mõtlesid, lihtsalt parandasin sind terminoloogia osas. Tahad kõrgelt lennata, pead ise ka täpne olena..
|
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
 |
rex
HV Guru

liitunud: 09.01.2002
|
15.06.2022 13:48:22
|
|
|
Markos kirjutas: |
Turbopropil on jõuturbiin ühendatud käigukastiga (pöörete vähendamiseks), ning selle otsas on siis klassikaline propeller. |
Ühe muutumatu ülekandega reduktorit käigukastiks nimetada on ikka küll tehnikavõõras jutt.
|
|
Kommentaarid: 247 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
226 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001

|
|
Kommentaarid: 465 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
358 |
|
tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001

|
|
Kommentaarid: 465 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
358 |
|
tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
15.06.2022 14:54:39
|
|
|
Ioonpaiskur aka Ion drive on natuke teine asi kui plasmal põhinev reaktiivmootor.
Aga sellega olen nõus, et läheb aega. Kui üldist tempot vaadata akude jms arengus, siis energiatiheduse poolest oleks lootust ehk millalgi 2050. Sealt edasi vaadates lennunduses tempot kui kiiresti või pigem aeglaselt vanu disaine maha kantakse uute vastu, siis hakkaksid laialt levima vast millalgi 2070 või hiljem.
Kui poliitikud väga äksi täis lähevad, siis ehk suudavad mingite regulatsioonidega need kasutusele võtu ajad väheke ette poole tuua aga mitte oluliselt enne 2050 aastat. Sama oleks ka vesinkul põhinevate või muude e-kütuse lahendustega suure tõenäosusega.
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
15.06.2022 14:57:13
|
|
|
rex kirjutas: |
Markos kirjutas: |
Turbopropil on jõuturbiin ühendatud käigukastiga (pöörete vähendamiseks), ning selle otsas on siis klassikaline propeller. |
Ühe muutumatu ülekandega reduktorit käigukastiks nimetada on ikka küll tehnikavõõras jutt. |
Võib kasutada nii reduktor, kui käigukast, inglisekeelne termin on reduction gearbox.
tsitaat: |
Aga sellega olen nõus, et läheb aega. Kui üldist tempot vaadata akude jms arengus, siis energiatiheduse poolest oleks lootust ehk millalgi 2050. Sealt edasi vaadates lennunduses tempot kui kiiresti või pigem aeglaselt vanu disaine maha kantakse uute vastu, siis hakkaksid laialt levima vast millalgi 2070 või hiljem. |
Lennunduses on sertifitseerimised väga keerulised ja ülimalt kallid, ega asjata ei lennata täna mootoritega, mille disain on pärit 60-70'ndatest.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
ahoioi
HV kasutaja
liitunud: 22.11.2017
|
15.06.2022 16:44:21
|
|
|
Panen siia ühe venelaste video, katselend on aku pealt.
Spoiler 
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
 |
renx09
HV Guru

liitunud: 28.09.2004

|
|
Kommentaarid: 310 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
249 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001

|
|
Kommentaarid: 465 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
358 |
|
tagasi üles |
|
 |
DVDRW
HV Guru

liitunud: 13.10.2003
|
21.06.2022 08:06:27
|
|
|
Solar car
Spoiler 
250k€
Võiks vähemalt olla siis kõrgeima efektiivsusega paneelid ja ka ustel.
|
|
Kommentaarid: 28 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
27 |
|
tagasi üles |
|
 |
netcat
Kreisi kasutaja

liitunud: 13.01.2010
|
21.06.2022 15:06:41
|
|
|
Mis mõtet on seda Eestis reklaamida kui seda siin ei müüda?
Ma ei ole isegi aru saanud kas seda tavalist Amit on võimalik Eestis osta ja palju see maksab. Hetkel on mulje et tegu on auruvaraga, palju värvilisi pilte aga toodet pole
|
|
Kommentaarid: 6 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
6 |
|
tagasi üles |
|
 |
Raiku
HV Guru

liitunud: 13.11.2001
|
21.06.2022 16:56:33
|
|
|
netcat, selgelt ju kirjas, et tegemist on ideesõidukiga
_________________ Честных психов можно не лечить... |
|
Kommentaarid: 58 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
45 |
|
tagasi üles |
|
 |
degreal
HV veteran
liitunud: 07.01.2002
|
25.06.2022 10:12:21
|
|
|
Kas fotode pealt on võimalik tuvastada kas müüdaval Nissan Leaf-il on õhksoojuspump või mitte. Saan aru et peab olema 2013+ ja varustusaste SV, SV Plus või SL Plus.
|
|
Kommentaarid: 26 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
24 |
|
tagasi üles |
|
 |
kaspar737
Kreisi kasutaja
liitunud: 27.11.2012
|
25.06.2022 11:24:15
|
|
|
degreal kirjutas: |
Kas fotode pealt on võimalik tuvastada kas müüdaval Nissan Leaf-il on õhksoojuspump või mitte. Saan aru et peab olema 2013+ ja varustusaste SV, SV Plus või SL Plus. |
Saab, kui keskkonsoolis HEAT nupp on olemas, siis on õhksoojuspumbaga.
|
|
Kommentaarid: 51 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
49 |
|
tagasi üles |
|
 |
arnis
HV veteran

liitunud: 18.07.2004
|
26.06.2022 21:49:31
|
|
|
Ei vasta tõele. Kui navit pole, aga HEAT nupp on, siis on uus mudel, aga ILMA soojuspumbata. Arusaadavalt on kerge tuvastada, kui naviekraani pole, on lambi paneel 90-ndatest.
Ehk siis vist SV-l ei ole pumpa. Küll aga on HEAT nupul IGAL JUHUL PTC element, mis on töökindel ning IKKAGI võtab vähem särtsu kui see veeboiler õues, mis jahtub seal.
_________________ Teen kodudes elektriasju korda. 40€/h. Anna murest märku.
Ooteajad väiketööd nädala jooksul, päev+ tööd kuu jooksul.
Ka korteriühistud ja ettevõtted. Auditi ettevalmistused. |
|
Kommentaarid: 120 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
117 |
|
tagasi üles |
|
 |
DVDRW
HV Guru

liitunud: 13.10.2003
|
27.06.2022 09:00:57
|
|
|
Huvitav, et praeguste kuumade ilmadega jahutamine ei võta praktiliselt midagi võrreldes talvel kütmisega. Jahutus võtab mingi ~3% sõiduulatusest (Õues +32 sees +16).
Tundub küll, et õhksoojuspump pole suurem asi. Ikkagi pidevalt võtab 3kW ~0 kraadi juures. Praktilisest sama mis ilma pumbata.
|
|
Kommentaarid: 28 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
27 |
|
tagasi üles |
|
 |
Equinox
HV veteran

liitunud: 05.04.2002
|
27.06.2022 12:09:04
|
|
|
DVDRW kirjutas: |
Huvitav, et praeguste kuumade ilmadega jahutamine ei võta praktiliselt midagi võrreldes talvel kütmisega. Jahutus võtab mingi ~3% sõiduulatusest (Õues +32 sees +16).
Tundub küll, et õhksoojuspump pole suurem asi. Ikkagi pidevalt võtab 3kW ~0 kraadi juures. Praktilisest sama mis ilma pumbata.  |
Eks lihtsalt puhtalt elektriga kütte on ikka veel hullem, et selles suhtes õhksoojuspump ikkagi abiks.
_________________ Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015 |
|
Kommentaarid: 27 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
 |
elukaz
HV Guru

liitunud: 06.09.2004
|
27.06.2022 12:28:55
|
|
|
DVDRW, ei usu, sees +16 oleks salong märg.
Kui lihtsalt keerad nupu max asendisse siis võtabki max võimsuse, siis pole imelik et küttel ja jahutusel sama number.
_________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale. |
|
Kommentaarid: 187 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
0 :: |
151 |
|
tagasi üles |
|
 |
etk
HV kasutaja

liitunud: 10.10.2006
|
27.06.2022 12:47:53
|
|
|
DVDRW kirjutas: |
Praktilisest sama mis ilma pumbata.  |
Ega see võit ongi küsitav ja sõltuivalt tootjast väiksem või suurem. Kui Teslal tuliu võit päris suur, siis VAG grupil on nad välja öelnud, et soojuspumbaga on kuni 30% väiksem sõiduulatuse kadu. Ehk kui PTC võtaks 3kW siis soojuspump vaid ~2kW ja sedagi optimaalsetes tingimustes.
Praktikas on enamus sõite sellised, et ei oleks vahet kas on PTC või soojuspump sest nagunii jõuad lõpp punkti plaanitud laadijani.
Need kohad kus on kasu on väike vähemus aga seda on mitte EV tarbijate poolt nii üle rõhutatud, et tootjad tunnevad survet neid pakkuda ja seeläbi ka hinda üles ajada natuke.
Endal on ilma soojuspumbata ja pole kordagi sellest puudust tundnud. Laen iga öö päeva sõidud tagasi ja varu on kordades. Ning pikkadel sõitudel nagunii on laadida vaja seega ei oma enam vahet, kas sõidan laadijasse 15% või 25% akuga. Alustan sõitu nagunii seinast soojaks köetud masinaga.
Aga mõne jaoks see on oluline maksta see 1-2k € lisaks soojuspumba jaoks, et nelja päeva asemel viie päeva tagant autot laadida või neil kord kuus pikkadel sõitudel võita 5 minutit laadimiselt, (ja sedagi vaid kevadel ja sügisel kui piisavalt külm aga mitte liiga külm)
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
 |
DVDRW
HV Guru

liitunud: 13.10.2003
|
27.06.2022 12:57:23
|
|
|
Ükski Leafi mudel salongi tempi ei näita ju, peab ise mingi termomeetri sinna ostma vist.
|
|
Kommentaarid: 28 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
27 |
|
tagasi üles |
|
 |
|