Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 274, 275, 276 ... 514, 515, 516  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 15.06.2022 12:43:55 vasta tsitaadiga

Tanel kirjutas:
Markos, vahet pole, mõlemas on põlemiskamber, kus põletatakse kütust ja tekib reaktiivjõud.
Mida sa akulennuki puhul "põletad"?


Ja mis on põletamise eesmärk? Temperatuuri saavutamine ehk kompresseeritud õhu võimalikult suure surve peale konverteerimine. Elektriga on võimalik toota suurt temperatuuri küll ja seeläbi kompresseeritud õhku nö paisutada ja õhusurvet tõsta.
See on energiakulukam kui lihtsalt propellerit ringi ajada seega lähiajal pigem ei minda seda teed.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga Online

sõnum 15.06.2022 12:44:05 vasta tsitaadiga

Mõlemad reaktiivmootori tüübid põletavad kütust põlemiskambrites, mis tekitavad reaktiivjõu.
Kordan küsimust, mida sa akulennuki mootoris põletad?

_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 465 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 358
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
pppd
Kreisi kasutaja

liitunud: 21.06.2004




sõnum 15.06.2022 12:46:37 vasta tsitaadiga

Markos kirjutas:
Põhimõtteliselt saad elektrimootoriga ka turbofan'i teha...

Võttes julguse kokku parandamaks meie lennunduse eriteadlast - ei, elektrimootoriga saad sa lihtsalt fan'i teha (või siis electrofan'i), see turbo- selles originaalis tähendab siiski seda, et jõud tuleb turbiinilt.
Kommentaarid: 3 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 3
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 15.06.2022 12:51:07 vasta tsitaadiga

Tanel kirjutas:
Mõlemad reaktiivmootori tüübid põletavad kütust põlemiskambrites, mis tekitavad reaktiivjõu.
Kordan küsimust, mida sa akulennuki mootoris põletad?


Jutt ei ole ju üldse sellest. Muide, reaktiivjõud nii turbofan'i, kui turbopropi puhul muudetakse mehaaniliseks jõuks, millega siis ühel juhul käitatakse esimesel juhul suurt ventikat ja teisel juhul propellerit. Enamus õhuvoolust läheb reaktiivmootorist endast mööda. See ei kehti vaid nn pure-jet'i puhul, mida me teame, kui militaarlennukite jõuallikat. Helikopteri puhul muudetakse reaktiivjõud samamoodi mehaaniliseks.

tsitaat:
ei, elektrimootoriga saad sa lihtsalt fan'i teha (või siis electrofan'i)


Ohjah, näed jutumärgid jäid puudu ja juba on tähenärijatest "spetsialistid" kohal. Tark inimene võiks funktsionaalse lugemisoskuse olemasolul ise aru saada, mida mõeldakse.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
pppd
Kreisi kasutaja

liitunud: 21.06.2004




sõnum 15.06.2022 12:57:43 vasta tsitaadiga

Markos kirjutas:
Tanel kirjutas:
Mõlemad reaktiivmootori tüübid põletavad kütust põlemiskambrites, mis tekitavad reaktiivjõu.
Kordan küsimust, mida sa akulennuki mootoris põletad?


Jutt ei ole ju üldse sellest. Muide, reaktiivjõud nii turbofan'i, kui turbopropi puhul muudetakse mehaaniliseks jõuks, millega siis ühel juhul käitatakse esimesel juhul suurt ventikat ja teisel juhul propellerit. Enamus õhuvoolust läheb reaktiivmootorist endast mööda. See ei kehti vaid nn pure-jet'i puhul, mida me teame, kui militaarlennukite jõuallikat. Helikopteri puhul muudetakse reaktiivjõud samamoodi mehaailiseks.

Seda sinu "pure-jet'i" tuntakse üldiselt kui turbojet'i. Pane sinna suur vent otsa, saad turbofan'i. Pane selle asemel sinna prop otsa, saab turbopropi. Mustrit märkad? Turbo, turbiin... asendad turbiini nüüd jõuallikana elektrimootoriga, saad mille?

PS. ma sain väga hästi aru, mida sa mõtlesid, lihtsalt parandasin sind terminoloogia osas. Tahad kõrgelt lennata, pead ise ka täpne olena.. icon_wink.gif
Kommentaarid: 3 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 3
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rex
HV Guru
rex

liitunud: 09.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 15.06.2022 13:48:22 vasta tsitaadiga

Markos kirjutas:
Turbopropil on jõuturbiin ühendatud käigukastiga (pöörete vähendamiseks), ning selle otsas on siis klassikaline propeller.

Ühe muutumatu ülekandega reduktorit käigukastiks nimetada on ikka küll tehnikavõõras jutt.
Kommentaarid: 247 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 226
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga Online

sõnum 15.06.2022 13:52:02 vasta tsitaadiga

https://www.citroen.ee/et/citroeni-maailm/uudised/ami-buggy.html
_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 465 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 358
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 15.06.2022 14:46:50 vasta tsitaadiga

Tanel kirjutas:
Kordan küsimust, mida sa akulennuki mootoris põletad?

Mootoris ei ole midagi vaja põletada selleks, et saavutada soovitud õhu liikuvust. On vaja temperatuuride erinevust ehk siis madala temperatuuriga sisse tulevat õhku ja kõrge temperatuuriga väljuvat õhku kasutades seeläbi ära gaaside paisumisest tingitud jõudude erinevust.

Siin näide ühest viisist kuidas elektriga plasmat toodetakse ja see kõrgele temperatuurile saadakse (kõrgemalegi kui praegused lennukite mootorite materjalid suudaksid vastu pidada)
https://www.youtube.com/watch?v=hiXuHjyxW14
https://interestingengineering.com/new-electric-jet-engine-actually-works-inside-the-atmosphere
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga Online

sõnum 15.06.2022 14:50:00 vasta tsitaadiga

etk, ja loe nüüd uuesti rexi postitust, eriti lause teist osa
https://foorum.hinnavaatlus.ee/viewtopic.php?p=11076042#11076042

_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 465 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 358
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 15.06.2022 14:54:39 vasta tsitaadiga

Ioonpaiskur aka Ion drive on natuke teine asi kui plasmal põhinev reaktiivmootor.

Aga sellega olen nõus, et läheb aega. Kui üldist tempot vaadata akude jms arengus, siis energiatiheduse poolest oleks lootust ehk millalgi 2050. Sealt edasi vaadates lennunduses tempot kui kiiresti või pigem aeglaselt vanu disaine maha kantakse uute vastu, siis hakkaksid laialt levima vast millalgi 2070 või hiljem.
Kui poliitikud väga äksi täis lähevad, siis ehk suudavad mingite regulatsioonidega need kasutusele võtu ajad väheke ette poole tuua aga mitte oluliselt enne 2050 aastat. Sama oleks ka vesinkul põhinevate või muude e-kütuse lahendustega suure tõenäosusega.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 15.06.2022 14:57:13 vasta tsitaadiga

rex kirjutas:
Markos kirjutas:
Turbopropil on jõuturbiin ühendatud käigukastiga (pöörete vähendamiseks), ning selle otsas on siis klassikaline propeller.

Ühe muutumatu ülekandega reduktorit käigukastiks nimetada on ikka küll tehnikavõõras jutt.


Võib kasutada nii reduktor, kui käigukast, inglisekeelne termin on reduction gearbox.

tsitaat:
Aga sellega olen nõus, et läheb aega. Kui üldist tempot vaadata akude jms arengus, siis energiatiheduse poolest oleks lootust ehk millalgi 2050. Sealt edasi vaadates lennunduses tempot kui kiiresti või pigem aeglaselt vanu disaine maha kantakse uute vastu, siis hakkaksid laialt levima vast millalgi 2070 või hiljem.


Lennunduses on sertifitseerimised väga keerulised ja ülimalt kallid, ega asjata ei lennata täna mootoritega, mille disain on pärit 60-70'ndatest.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
ahoioi
HV kasutaja

liitunud: 22.11.2017




sõnum 15.06.2022 16:44:21 vasta tsitaadiga

Panen siia ühe venelaste video, katselend on aku pealt.
Spoiler Spoiler Spoiler
Kommentaarid: 1 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 1
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
renx09
HV Guru
renx09

liitunud: 28.09.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 16.06.2022 10:25:55 vasta tsitaadiga

https://www.goodwood.com/grr/road/news/2022/6/cupra-teases-hot-electric-urbanrebel-for-2025

- up to 273 miles of all-electric range
- fwd 166 kW
- 0-100 kmh 6.9 s

_________________
!!
Kommentaarid: 310 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 249
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga Online

sõnum 19.06.2022 05:11:22 vasta tsitaadiga

https://www.japantimes.co.jp/news/2022/06/17/business/corporate-business/sony-honda-joint-venture/

tsitaat:
Sony and Honda Motor on Thursday officially agreed to an equally owned joint venture that will start selling electric cars in 2025.

_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 465 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 358
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
DVDRW
HV Guru
DVDRW

liitunud: 13.10.2003




sõnum 21.06.2022 08:06:27 vasta tsitaadiga

Solar car
Spoiler Spoiler Spoiler

250k€ icon_lol.gif
Võiks vähemalt olla siis kõrgeima efektiivsusega paneelid ja ka ustel.
Kommentaarid: 28 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 27
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
netcat
Kreisi kasutaja
netcat

liitunud: 13.01.2010




sõnum 21.06.2022 15:06:41 vasta tsitaadiga

Tanel kirjutas:
https://www.citroen.ee/et/citroeni-maailm/uudised/ami-buggy.html


Mis mõtet on seda Eestis reklaamida kui seda siin ei müüda?

Ma ei ole isegi aru saanud kas seda tavalist Amit on võimalik Eestis osta ja palju see maksab. Hetkel on mulje et tegu on auruvaraga, palju värvilisi pilte aga toodet pole
Kommentaarid: 6 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 6
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Raiku
HV Guru
Raiku

liitunud: 13.11.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 21.06.2022 16:56:33 vasta tsitaadiga

netcat, selgelt ju kirjas, et tegemist on ideesõidukiga doh.gif
_________________
Честных психов можно не лечить...
Kommentaarid: 58 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 45
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
degreal
HV veteran

liitunud: 07.01.2002




sõnum 25.06.2022 10:12:21 vasta tsitaadiga

Kas fotode pealt on võimalik tuvastada kas müüdaval Nissan Leaf-il on õhksoojuspump või mitte. Saan aru et peab olema 2013+ ja varustusaste SV, SV Plus või SL Plus.
Kommentaarid: 26 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 24
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
kaspar737
Kreisi kasutaja

liitunud: 27.11.2012



Autoriseeritud ID-kaardiga Online

sõnum 25.06.2022 11:24:15 vasta tsitaadiga

degreal kirjutas:
Kas fotode pealt on võimalik tuvastada kas müüdaval Nissan Leaf-il on õhksoojuspump või mitte. Saan aru et peab olema 2013+ ja varustusaste SV, SV Plus või SL Plus.

Saab, kui keskkonsoolis HEAT nupp on olemas, siis on õhksoojuspumbaga.
Kommentaarid: 51 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 49
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
arnis
HV veteran
arnis

liitunud: 18.07.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 26.06.2022 21:49:31 vasta tsitaadiga

Ei vasta tõele. Kui navit pole, aga HEAT nupp on, siis on uus mudel, aga ILMA soojuspumbata. Arusaadavalt on kerge tuvastada, kui naviekraani pole, on lambi paneel 90-ndatest.

Ehk siis vist SV-l ei ole pumpa. Küll aga on HEAT nupul IGAL JUHUL PTC element, mis on töökindel ning IKKAGI võtab vähem särtsu kui see veeboiler õues, mis jahtub seal.

_________________
Teen kodudes elektriasju korda. 40€/h. Anna murest märku.
Ooteajad väiketööd nädala jooksul, päev+ tööd kuu jooksul.
Ka korteriühistud ja ettevõtted. Auditi ettevalmistused.
Kommentaarid: 120 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 117
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
DVDRW
HV Guru
DVDRW

liitunud: 13.10.2003




sõnum 27.06.2022 09:00:57 vasta tsitaadiga

Huvitav, et praeguste kuumade ilmadega jahutamine ei võta praktiliselt midagi võrreldes talvel kütmisega. Jahutus võtab mingi ~3% sõiduulatusest (Õues +32 sees +16).
Tundub küll, et õhksoojuspump pole suurem asi. Ikkagi pidevalt võtab 3kW ~0 kraadi juures. Praktilisest sama mis ilma pumbata. thumbs_down.gif
Kommentaarid: 28 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 27
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Equinox
HV veteran
Equinox

liitunud: 05.04.2002




sõnum 27.06.2022 12:09:04 vasta tsitaadiga

DVDRW kirjutas:
Huvitav, et praeguste kuumade ilmadega jahutamine ei võta praktiliselt midagi võrreldes talvel kütmisega. Jahutus võtab mingi ~3% sõiduulatusest (Õues +32 sees +16).
Tundub küll, et õhksoojuspump pole suurem asi. Ikkagi pidevalt võtab 3kW ~0 kraadi juures. Praktilisest sama mis ilma pumbata. thumbs_down.gif

Eks lihtsalt puhtalt elektriga kütte on ikka veel hullem, et selles suhtes õhksoojuspump ikkagi abiks.

_________________
Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015
Kommentaarid: 27 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 26
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
elukaz
HV Guru
elukaz

liitunud: 06.09.2004




sõnum 27.06.2022 12:28:55 vasta tsitaadiga

DVDRW, ei usu, sees +16 oleks salong märg.

Kui lihtsalt keerad nupu max asendisse siis võtabki max võimsuse, siis pole imelik et küttel ja jahutusel sama number.

_________________
Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.
Kommentaarid: 187 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 0 :: 151
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 27.06.2022 12:47:53 vasta tsitaadiga

DVDRW kirjutas:
Praktilisest sama mis ilma pumbata. thumbs_down.gif

Ega see võit ongi küsitav ja sõltuivalt tootjast väiksem või suurem. Kui Teslal tuliu võit päris suur, siis VAG grupil on nad välja öelnud, et soojuspumbaga on kuni 30% väiksem sõiduulatuse kadu. Ehk kui PTC võtaks 3kW siis soojuspump vaid ~2kW ja sedagi optimaalsetes tingimustes.
Praktikas on enamus sõite sellised, et ei oleks vahet kas on PTC või soojuspump sest nagunii jõuad lõpp punkti plaanitud laadijani.
Need kohad kus on kasu on väike vähemus aga seda on mitte EV tarbijate poolt nii üle rõhutatud, et tootjad tunnevad survet neid pakkuda ja seeläbi ka hinda üles ajada natuke.

Endal on ilma soojuspumbata ja pole kordagi sellest puudust tundnud. Laen iga öö päeva sõidud tagasi ja varu on kordades. Ning pikkadel sõitudel nagunii on laadida vaja seega ei oma enam vahet, kas sõidan laadijasse 15% või 25% akuga. Alustan sõitu nagunii seinast soojaks köetud masinaga.

Aga mõne jaoks see on oluline maksta see 1-2k € lisaks soojuspumba jaoks, et nelja päeva asemel viie päeva tagant autot laadida või neil kord kuus pikkadel sõitudel võita 5 minutit laadimiselt, (ja sedagi vaid kevadel ja sügisel kui piisavalt külm aga mitte liiga külm)
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
DVDRW
HV Guru
DVDRW

liitunud: 13.10.2003




sõnum 27.06.2022 12:57:23 vasta tsitaadiga

Ükski Leafi mudel salongi tempi ei näita ju, peab ise mingi termomeetri sinna ostma vist. doh.gif
Kommentaarid: 28 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 27
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 274, 275, 276 ... 514, 515, 516  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.