Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Jalgrattavaatlus [esimeses postituses info lukkude & varguste kohta] märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 365, 366, 367 ... 379, 380, 381  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing

Kas kasutad rattakiivrit?
Kasutan.
44%
 44%  [ 88 ]
Plaanin kasutama hakata, kui ... (täpsistan teemas)
8%
 8%  [ 16 ]
Ei kasuta, sest kiivriga pole enam lahe
21%
 21%  [ 42 ]
Ei kasuta, sest ... (täpsustan teemas)
25%
 25%  [ 50 ]
hääli kokku : 196

autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
libe
kvaliteetne mees
libe

liitunud: 04.11.2001




sõnum 07.05.2022 22:50:38 vasta tsitaadiga

Zorg kirjutas:
Alari A. kirjutas:
Müüsin täna MTB maha.
On CX ja gravelil suur vahe ? Nii palju kui guugeldasin siis CX peal üle tunni ei taheta istuda.
Sõit 70% asfalt ja 30% metsavaheteed. Kändude ja juurikate otsa ei lähe.

Libel vist CX ja teab kirjutada ?

Ma aru saanud et CX on muda ja metsa ratas. Ülekanded on kah vastavad, ees suht väike ja taga suured hammakad. Gravel on rohkem nagu kruusateede ratas. Rehvid nõks laiemad kui maantekal.
Libe ei kasuta oma gravelit sihipäraselt. Pani maanteka kassetti ja maanteka rehvid. Ja uhab asvaldil. Väike vahe on ka raami geomeetrias ehk siis gravelil ja cx sõiduasend on natuke erinev.


tollal ei olnud shimanol veel eraldi gr groupseti ja mul oli tavaline pika varrega ultegra komplekt
ja kuna see alguses olnud 46T/32T ja 12-36T vms ülekanne oli pisut niru, siis panin endale sobilikuma, hetkel 53T ja 11-23T

CX on agressiivsema positsiooniga ja lähedasem maantee omale

_________________
☠
Kommentaarid: 82 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 70
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rmc
Aeg Maha 2n
rmc

liitunud: 28.06.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 07.05.2022 23:45:52 vasta tsitaadiga

Condamed kirjutas:
Mina aga ostsin esimese MTB (ja üldse esimene ratas üle 10 aasta). Võtsin Merida Big Nine 100 XXL suuruses. Loodan, et sai hea valik esimeseks ürituseks.
Sadulaga harjumine võib väga kaua aega võtta? icon_biggrin.gif Sõitsin poest koju ja sutsu metsavahel ja tagument on päris kuri mu peale.
Lisaks küsimus porilaudade kohta, on need plastikjunnid midagi väärt? Saan aru, et kõige efektiivsemad on ratta lähedale käivad täiskaared nagu linnaratastel, aga juba puhtalt välimuse pärast ei hakka selliseid MTB peale aretama. Erilise muda sees ei ole plaani möllata vms, lihtsalt, et kannataks värskelt sadanud märja tee peal sõita ilma, et terve selg porine oleks.



Kõigepealt: nael kummi!
Sadula osas ütleks, et ma ei tea, mis sul konkreetselt seal peal on (tundub veidi parem kui nt. Scotti vaikimisi "metall all, võltsnahakiht peal"), ent üldiselt on muarust sadulad vaikimisi pehmendustega MAMIL-retuuside jaoks loodud, seega ma vahetan need kohe välja.
Mujaoks jääb puudu nii laiusest kui ka pehmusest - minuarust istutakse vaikimisi peal olevate sadulate peal "juurikaga", jalgevahe keskkohaga, mitte tagumiku ja sees olevate vastavate kontidega.

Soovitan selle läbi teha: https://www.ergonbike.com/en/saddle-selector.html
Mudelina näiteks: https://www.ergonbike.com/en/product-details.html?anr=44030043&s=smcmtb&a=saettel

Samas paljud harjuvad tuimalt ära - ma ütleks, et harjuda võib kõigega, ent, kas on mõistlik? Ja ei tundu :].

Porilaudade osas oled õigesti aru saanud ja samas paadis kõigiga suht.
Kui välimust jne. hoida tahad, võid panna ette näiteks taolise: https://www.bike24.com/p2378941.html (kaitseb suurema osa jama eest, samas ei jää ette ning on stabiilselt pm. ükskõik millise esiosa küljes) ,ent pead arestama, et altpoolt viskab vahel üles. Abi võib olla downtube-i külge paigaldatava lisamisest, a'la: https://www.bike24.com/p2428118.html
Taha peaks see olema väga levinud: https://www.bike24.com/p2196866.html Samas sellega sama, et võib tagant altpoolt üles visata. On ka nt. eelnevatele sarnast varianti tagarattale: https://www.bike24.com/p2322558.html (NB! Konkreetse puhul kurdavad, et läks katki - samas olen sellist kunagi näppinud ja tundus igati korralik asi - ei saa aru, mis neil juhtus).
Muarust porikate osas ei ole ideaalseid valikuid, tagaratta osas võiks vabalt olla ideaalsemad variandid, mis tagaratta esiosa ka katavad.

Et rattarõõmu pikalt jätkuks, siis juhul kui võib ette tulla ratta juurest eemaldumist või ei ole ratas ülikindlas kohas, siis soovitaks eos kohe korraliku luku osta. Näiteks Kryptonite NY või ABUS Granit-X u-lukud.

Alari A., krt, paned vesistama siin. Ma ka eluaeg MTB peal olnud, ent on kiskunud varasemalt MNT ja nüüd graveli poole. Graveli, sest matkamised. Samas kogemusi pole ja teadmisi pole väga hankinud, sest reaalseks ostuks pole läinud, seega ei oska täpsemalt kommenteerida.

EDIT: veidi lugenud ja gravel vs. CX osas tundub läbiv peamine noot, et üks on lühemate-kiiremate otste jaoks ja gravel pikemate osas mugavam + CX-i võistlusreeglite tõttu on velje-/rehvivalik kitsam, samas kui gravelil 2,25" rehve kohati alla pannakse icon_lol.gif.
Samas tundub nii artiklite kui ka inimeste arutluste lugemise põhjal, et väga palju sarnasusi on ja kui just tipptasemele ei lähe, siis saad emma-kummaga teise klassis võisteldagi pm. ... siin samas konfliktseid arvamusi: https://old.reddit.com/r/cyclocross/comments/fgd7pw/cx_vs_gravel/fk3vfw8/ + https://old.reddit.com/r/cycling/comments/goxnr8/cyclocross_vs_gravel_bikes/frinqmv/.
https://www.cyclingweekly.com/news/gravel-vs-cyclocross-bike-what-is-the-difference-463580
tsitaat:
Cyclocross bikes are perhaps one the most niche of all bike designs, built for forty five minutes to one-hour of intense thrashing around deteriorating muddy fields and obstacles in pretty terrible conditions.

Cyclocross racing demands tight, precise handling and efficient power transfer, good mud-shedding design as well as a preference for lightweight features.

Gravel bikes tend to have a much wider scope, from hour-long jaunts to day-long rides, or even multi-day bikepacking trips.

Racing, touring or just riding, there's a greater diversity of designs within the gravel bike category, but all need to give stability and control over a much wider mix of terrain.

_________________
Kommentaarid: 195 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 181
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Alari A.
HV Guru

liitunud: 19.12.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 08.05.2022 00:05:06 vasta tsitaadiga

Eks google endalgi läbi loetud. Homme teen tunni-paarise tiiru. millegagi võrrelda mul pole. Enne 850€ diili olin kindel, et ainult GRAVEL ( google ütles ).
Kommentaarid: 658 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 540
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rmc
Aeg Maha 2n
rmc

liitunud: 28.06.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 08.05.2022 00:07:01 vasta tsitaadiga

No eks kõige lõpuks loeb ikka ainult enda tagumikutunnetus. Anna teada, kuidas kogemus on - ühtlasi, juhul kui võimalik, proovi kellegi graveliga ka mingiaeg sõita. Mul sõbrad viimaselajal graveleid ostnud, nagu kõik teisedki maailmas icon_lol.gif, ja tundub, et saan üksjagu erinevaid gravelikaid proovida, mis on hea potentsiaalse tulevase matkaka osas.
_________________
Kommentaarid: 195 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 181
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
pistyk
HV veteran
pistyk

liitunud: 11.08.2007



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 08.05.2022 00:57:31 vasta tsitaadiga

Kas siis linnaratas ja maastikuratas on kuidagi halvemini disainitud,et ei ole hea pikki maid sõita? Eks see üks turundus on.Pane maastikurattale vähe peenem rehv ja mugavam sadul ja ongi sul gravel bike .
_________________
parem varblane katusel,kui nuga neerus
Kommentaarid: 46 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 45
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rmc
Aeg Maha 2n
rmc

liitunud: 28.06.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 08.05.2022 01:12:21 vasta tsitaadiga

Raamigeomeetria ja sellest tulenevalt sõiduasend on erinev. MTB-sid ka erinevaid.
_________________
Kommentaarid: 195 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 181
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
von Wu
HV Guru
von Wu

liitunud: 12.10.2007




sõnum 08.05.2022 01:17:37 vasta tsitaadiga

Ülekanded on ka sellised, et maastikurattaga asfaldil pikka otsa sõita ei taha. Linnarattaga vabalt.
Porilauaks võib ka Ass saverit proovida.
Kommentaarid: 888 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 668
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Kassmees
Kreisi kasutaja
Kassmees

liitunud: 02.01.2007



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 08.05.2022 06:14:30 vasta tsitaadiga

Condamed kirjutas:
Mina aga ostsin esimese MTB (ja üldse esimene ratas üle 10 aasta). Võtsin Merida Big Nine 100 XXL suuruses. Loodan, et sai hea valik esimeseks ürituseks.
Sadulaga harjumine võib väga kaua aega võtta? icon_biggrin.gif Sõitsin poest koju ja sutsu metsavahel ja tagument on päris kuri mu peale.
Lisaks küsimus porilaudade kohta, on need plastikjunnid midagi väärt? Saan aru, et kõige efektiivsemad on ratta lähedale käivad täiskaared nagu linnaratastel, aga juba puhtalt välimuse pärast ei hakka selliseid MTB peale aretama. Erilise muda sees ei ole plaani möllata vms, lihtsalt, et kannataks värskelt sadanud märja tee peal sõita ilma, et terve selg porine oleks.



Lühikesed plastporikad toimivad poolikult, mingi osa porist jõuab ikka su seljale ja jalgadele. Pikad on head, kasutan neid ise kah. Mul on need alati olnud "Maxima kaup" ja toimivad küll. Sul veab, oled valmis mingeid järeleandmisi tegema. Nendel, kelle jaoks tuus välimus on ülitähtis, ei ole valikuid ja nad lihtsalt lepivad poriste riietega.

von Wu kirjutas:
Ülekanded on ka sellised, et maastikurattaga asfaldil pikka otsa sõita ei taha. Linnarattaga vabalt.


Paljudel maastikuratastel saab ülekandeid muuta. Ette saab tihti panna suurema kasseti. Kunagi ma kasutasin igasuguseid "prügimaastikurattaid" igapäevasõitudel ja ka matkasin nendega. Suurem esikassett, siledamad rehvid, vajadusel endale parema asendi jaoks teistsugune stemm ja mugavam lenks (näiteks minu käed ei talu sirget lenksu) või lenksule sarved ja tekib täitsa asine kulgur.
Kommentaarid: 57 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 46
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
pistyk
HV veteran
pistyk

liitunud: 11.08.2007



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 08.05.2022 09:35:42 vasta tsitaadiga

Ülekanded valed,et siis pead liiga kiiresti väntama asfaldil?Mu aastaid vana Trek,mis sõbra käest ostsin kunagi,sellel ma isegi ei kasuta viimast käiku enamasti,ülekanded tunduvad täitsa head.
_________________
parem varblane katusel,kui nuga neerus
Kommentaarid: 46 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 45
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rmc
Aeg Maha 2n
rmc

liitunud: 28.06.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 08.05.2022 12:43:37 vasta tsitaadiga

pistyk, eks see oleneb väga palju sõidueelistustest ja -harjumustest. Ise olen eluaeg harjunud raskemate käikudega sõitma. Seda nii palju, et kassetid kuluvad ebaühtlaselt. Olen hakanud harjutama end rohkem käike vahetama icon_lol.gif
Lisaks olen kaalunud, et peaks uurima, kas oleks võimalik paigaldada taha vähem hammakaid, kasvõi mingi DIY skeemiga. Piisaks täitsa a'la neljast ja ees kahest. Ketiasend muutuks kohe paremaks ja seega ka kulumine väiksemaks.
+ mõttetu on osta kassette hammakatega, mida pea kunagi ei kasuta. Ressursiraiskamine igas mõttes.

Kassmees kirjutas:
Paljudel maastikuratastel saab ülekandeid muuta. Ette saab tihti panna suurema kasseti.

Pea kõigil - oleneb lihtsalt kui lihtne-raske, st. palju juppe vahetada vaja. Ise olen taha võtnud nii väikse kui saab ja ette välimise nii suure kui olemasoleva vahetajaga saab. Isegi veits pipardab ja peab sundima vahetajat maksimaalselt ülemises asendis olema, veits liimi vahel, et kasutuses alla ei langeks. Tegelt peaks mingiaeg esikäimari ära vahetama ning sealt edasi vaatama.

Esimeste hammakate puhul on ka see, et väiksem on (nagu aru saanud olen) enamasti ~igikestev, tugevamast materjalist... ülemine kulub kiiremini ja tuleb seega eraldi vahetada. Oma velo puhul piirdusin vaid suurema hammaka vahetamisega - pigem võikski vast neid eraldi käsitleda, mitte kassetina.

_________________
Kommentaarid: 195 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 181
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Wusses
mehine eesti muffin
Wusses

liitunud: 31.03.2008




sõnum 08.05.2022 12:52:28 vasta tsitaadiga

Paluks kiiret nõu.

Eluaeg sõitnud odavate radastega, ja ei oska hinnata neid kallid rattaid.

https://kaup24.ee/et/sport-puhkus-turism/jalgrattad-rulluisud-rulad/jalgrattad/jalgrattad-maastikuratas-n1-mtb-pro-20-26-must?id=8091844
Kas selline on tõesti sitt tööl käimiseks ja vahel niisama väntamiseks?

Või nt see?
https://kaup24.ee/et/sport-puhkus-turism/jalgrattad-rulluisud-rulad/jalgrattad/jalgrattad-meeste-magijalgratas-louke-1-26-must?id=891441

mida jälgida ostul? teras,alumiinum, ketas pidruid jne ?
Kommentaarid: 334 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 273
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Condamed
Kreisi kasutaja
Condamed

liitunud: 04.12.2011



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 08.05.2022 12:56:39 vasta tsitaadiga

rmc kirjutas:
Condamed kirjutas:
Mina aga ostsin esimese MTB (ja üldse esimene ratas üle 10 aasta). Võtsin Merida Big Nine 100 XXL suuruses. Loodan, et sai hea valik esimeseks ürituseks.
Sadulaga harjumine võib väga kaua aega võtta? icon_biggrin.gif Sõitsin poest koju ja sutsu metsavahel ja tagument on päris kuri mu peale.
Lisaks küsimus porilaudade kohta, on need plastikjunnid midagi väärt? Saan aru, et kõige efektiivsemad on ratta lähedale käivad täiskaared nagu linnaratastel, aga juba puhtalt välimuse pärast ei hakka selliseid MTB peale aretama. Erilise muda sees ei ole plaani möllata vms, lihtsalt, et kannataks värskelt sadanud märja tee peal sõita ilma, et terve selg porine oleks.



Kõigepealt: nael kummi!
Sadula osas ütleks, et ma ei tea, mis sul konkreetselt seal peal on (tundub veidi parem kui nt. Scotti vaikimisi "metall all, võltsnahakiht peal"), ent üldiselt on muarust sadulad vaikimisi pehmendustega MAMIL-retuuside jaoks loodud, seega ma vahetan need kohe välja.
Mujaoks jääb puudu nii laiusest kui ka pehmusest - minuarust istutakse vaikimisi peal olevate sadulate peal "juurikaga", jalgevahe keskkohaga, mitte tagumiku ja sees olevate vastavate kontidega.

Soovitan selle läbi teha: https://www.ergonbike.com/en/saddle-selector.html
Mudelina näiteks: https://www.ergonbike.com/en/product-details.html?anr=44030043&s=smcmtb&a=saettel

Samas paljud harjuvad tuimalt ära - ma ütleks, et harjuda võib kõigega, ent, kas on mõistlik? Ja ei tundu :].

Porilaudade osas oled õigesti aru saanud ja samas paadis kõigiga suht.
Kui välimust jne. hoida tahad, võid panna ette näiteks taolise: https://www.bike24.com/p2378941.html (kaitseb suurema osa jama eest, samas ei jää ette ning on stabiilselt pm. ükskõik millise esiosa küljes) ,ent pead arestama, et altpoolt viskab vahel üles. Abi võib olla downtube-i külge paigaldatava lisamisest, a'la: https://www.bike24.com/p2428118.html
Taha peaks see olema väga levinud: https://www.bike24.com/p2196866.html Samas sellega sama, et võib tagant altpoolt üles visata. On ka nt. eelnevatele sarnast varianti tagarattale: https://www.bike24.com/p2322558.html (NB! Konkreetse puhul kurdavad, et läks katki - samas olen sellist kunagi näppinud ja tundus igati korralik asi - ei saa aru, mis neil juhtus).
Muarust porikate osas ei ole ideaalseid valikuid, tagaratta osas võiks vabalt olla ideaalsemad variandid, mis tagaratta esiosa ka katavad.

Et rattarõõmu pikalt jätkuks, siis juhul kui võib ette tulla ratta juurest eemaldumist või ei ole ratas ülikindlas kohas, siis soovitaks eos kohe korraliku luku osta. Näiteks Kryptonite NY või ABUS Granit-X u-lukud.


Tänud!
Sadula puhul puudub endal ka igasugune võrdlusmoment, aga ma arvan, et üsna "default" disain jah. Samas mul annavad tunda just prsekondid, seega võibolla on isegi täiesti sobilik sadul ja õige istumisasend, aga vajab harjumist.
Porikate osas vaatan-mõtlen veel. Ei välista täielikult ka välimust ohverdavaid täiskaari koos tagumise pakiraamiga. icon_biggrin.gif Tegelikult on plaan sellele Bafangi keskmootor peale panna ja kasutada üldise commuterina, millega kannatab ka metsavahel käia, see tähendab et lõppeks võiks see porilahendus üsna hea olla, et iga väiksema vihmaga liikumist ei takistaks.

Lukkude osas olen juba aru saanud, et U-lock kõige parem, aga kuidas seda kõige mugavam kaasas kanda oleks? Seda ju kuhugi sadulaposti külge töllerdama ei jäta sõidu ajal? Sel juhul oleks jällegi pakiraam kasulik nt luku mugavaks kaasasvedamiseks.
Kommentaarid: 63 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 58
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rmc
Aeg Maha 2n
rmc

liitunud: 28.06.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 08.05.2022 13:01:57 vasta tsitaadiga

Wusses, ma jälgiks ostul esimese asjana seda, et vahetajad ei olek Tourney-d. Üks asi on halb sõidukogemus, teine asi füüsiline katkiminek ja teelejätmine.

Muaurst odavate osas tasub täiesti vaadata Rometit ja Classicut, näiteks. Samas pigem mõne tüübi "upgrade-i käigus üle jääv" korralikum velo kui uus odavjuust. NB! Kindlasti sellisel puhul korralik hooldusajalugu (Hawaiis on nt. rattapassid).

Condamed, porikate ja ka pakiraami osas tundub, et sul ei ole (nagu tänapäeval MTB-de puhul kahjuks standardne on) klassikalisi kinnituskohti. Endal kahjuks sama.

U-luku kaasaskandmise osas oled ka jõudnud sinna mõnusasse kohta, kus teised icon_razz.gif
Sul on õnneks XL raam ja äkki saad ruumi, et kasutada lukuga kaasasolevaid kinnitusi (Kryptonite-il nt. https://www.youtube.com/watch?v=lULcuifzxPs ja ABUS-e puhul eri variandid: https://i.imgur.com/DN9FFqv.jpg ).
Ma endal ei suutnud kasutusstsenaariumite juures (ei taha kaotada mitme pudeli võimekust, näiteks) ühtegi kohta originaalbracketit mahutada ning kaalun hetkel sellist: https://www.ulaclock.com/products/u-hold?variant=32467101745200 (kogu neti läbi tuhninud ja nt. see on ka kaalutav https://www.twofish.biz/accessories/lockblocks-u-lock-mount - mõlema puhul lisaks esemest kallimale transpordile ka impordimaksud).

_________________


viimati muutis rmc 08.05.2022 13:11:01, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 195 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 181
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rmc
Aeg Maha 2n
rmc

liitunud: 28.06.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 08.05.2022 13:11:09 vasta tsitaadiga

kustutada.
_________________
Kommentaarid: 195 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 181
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Wusses
mehine eesti muffin
Wusses

liitunud: 31.03.2008




sõnum 08.05.2022 13:14:20 vasta tsitaadiga

rmc kirjutas:
Wusses, ma jälgiks ostul esimese asjana seda, et vahetajad ei olek Tourney-d. Üks asi on halb sõidukogemus, teine asi füüsiline katkiminek ja teelejätmine.

Muaurst odavate osas tasub täiesti vaadata Rometit ja Classicut, näiteks. Samas pigem mõne tüübi "upgrade-i käigus üle jääv" korralikum velo kui uus odavjuust. NB! Kindlasti sellisel puhul korralik hooldusajalugu (Hawaiis on nt. rattapassid).

Condamed, porikate ja ka pakiraami osas tundub, et sul ei ole (nagu tänapäeval MTB-de puhul kahjuks standardne on) klassikalisi kinnituskohti. Endal kahjuks sama.

U-luku kaasaskandmise osas oled ka jõudnud sinna mõnusasse kohta, kus teised icon_razz.gif
Sul on õnneks XL raam ja äkki saad ruumi, et kasutada lukuga kaasasolevaid kinnitusi (Kryptonite-il nt. https://www.youtube.com/watch?v=lULcuifzxPs ja ABUS-e puhul eri variandid: https://i.imgur.com/DN9FFqv.jpg ).
Ma endal ei suutnud kasutusstsenaariumite juures (ei taha kaotada mitme pudeli võimekust, näiteks) ühtegi kohta originaalbracketit mahutada ning kaalun hetkel sellist: https://www.ulaclock.com/products/u-hold?variant=32467101745200 (kogu neti läbi tuhninud ja nt. see on ka kaalutav https://www.twofish.biz/accessories/lockblocks-u-lock-mount - mõlema puhul lisaks esemest kallimale transpordile ka impordimaksud).


Selge.

tänud info eest.

Ratta maailm on minu jaoks täiesti tundmatu ja üritangi endale selgeks teha kas uus odav või sama raha eest kasutatud.

eelarve on 300eur.
Kui keegi oskab paugust soovitada siis on vägagi tere-tulnud
pikkus 174, eelsitan maastiku suutlikusega ratast.
Kommentaarid: 334 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 273
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rmc
Aeg Maha 2n
rmc

liitunud: 28.06.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 08.05.2022 13:46:16 vasta tsitaadiga

Wusses, võid proovida tingida: https://www.osta.ee/merida-matts-tfs-300-d-174717670.html (või ise juurde panna eelarvesse). Peaks olema igati OK liikur. Suurust pead proovima, ainult.

Arvan, et needki sõidetavad:
https://www.okidoki.ee/item/jalgratasjalgrattas-classic/11308515/
https://www.okidoki.ee/item/jalgratas-trek-4300/10936663/
https://www.okidoki.ee/item/trek-jalgratas/10838085/
https://www.okidoki.ee/item/jalgratas-merida-kalahari-580/11321679/

Ma vist läheks prooviks seda osta ratast ise ja kui tagumikutunnetus + tehniliselt okei tundub, siis pakuks 350 kohapeal kätte kohe ning läheks teeks mingi baashoolduse ja ülevaatuse :]

EDIT: kellel 26" velole amorti üle on, siis andke teada. Endiselt varuvelo vaja töökorda saada, ent amort vaja vahetada. Ei pea miski ülim asi olla, ent võiks toimida.

_________________
Kommentaarid: 195 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 181
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Kassmees
Kreisi kasutaja
Kassmees

liitunud: 02.01.2007



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 08.05.2022 14:35:33 vasta tsitaadiga

Wusses kirjutas:
Paluks kiiret nõu.

Eluaeg sõitnud odavate radastega, ja ei oska hinnata neid kallid rattaid.

https://kaup24.ee/et/sport-puhkus-turism/jalgrattad-rulluisud-rulad/jalgrattad/jalgrattad-maastikuratas-n1-mtb-pro-20-26-must?id=8091844
Kas selline on tõesti sitt tööl käimiseks ja vahel niisama väntamiseks?

Või nt see?
https://kaup24.ee/et/sport-puhkus-turism/jalgrattad-rulluisud-rulad/jalgrattad/jalgrattad-meeste-magijalgratas-louke-1-26-must?id=891441

mida jälgida ostul? teras,alumiinum, ketas pidruid jne ?


Terasraam on tugev ja kui murdub, siis üldiselt saab keevitada. Alumiiniumraami iga keevitaja ette võtta ei taha. Ideaalis peaks alumiinium olema kergem. Su näidatud lehel vaatan rataste kaalu ja selgub, et kaalu osas ei ole raami materjalil vahet. Mõni aluraamiga isend on raskem, kui mõni terasraamiga liikur.
Kus sa niisama sõidad? Kui liivarallit ei tee, võistlustel ei osale ja metsas valid kõvema pinnasega, harvade juurikatega radasid, siis sobib linnaratas kah. Samas hinnaklassis on eelisteks täielik baasvarustus (porikad, pakiraam jne) ja osade valikute juures palju vähem katkiminevaid juppe. Näiteks 6-käigulistel puudub esivahetaja. Kolmekäigulistel on vahetaja tagarummus ja sellel on taga rummupidur, komplekt on väga töökindel. Kui tahad just ketaspidureid, siis uuri spetsidelt, mida nad arvavad. Kuskilt lugesin kunagi, et mehaanilised, trossiga ketaspidurid pidid olema metsas head - õliga töötava piduri voolikud pidavat olema õrnemad, kui mehaanilise piduri trossid. Kui metsas mingi oks õlivooliku ära tõmbab, on pidur kutu, trossiga on veel lootust edasi sõita. Mõni on ka pajatanud, et odava ratta ketaspidur ei ole omadustelt parem, kui see tavaline klotsidega velge nühkiv lahendus.

Amordid nii odaval rattal on mõttetud. Neil on sees tavaline vedru, regullida neid ei saa. Töötavad üsna kehvasti, osad juurikad ja kühmud jõuavad ikka sõitja randmetesse. Mingi aja jooksul jäävad need amordid tihti kinni. Siis on amort kutu ja remontida seda ei saa, saab vaid esihargi ära vahetada. Õhu ja õliga amordid pidavat olema paremad, aga neid nii odavatel vokkidel ei tundu olevat. Kui tahad odava rattaga pehmemat sõitu, on ainus variant selleks madalam rehvirõhk.

Ja milleks tellida? Kodumaine järelturg pakub kah mõndagi. On isegi poode, kust saab kasutatud ratta, millele on tehtud remont ja antud mingi garantii. Seal saad ratast proovida kah. Tellides ostad põrssa kotis ära ja ei tea ette, mis üllatusi võib tulla.
Kommentaarid: 57 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 46
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rmc
Aeg Maha 2n
rmc

liitunud: 28.06.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 08.05.2022 14:43:04 vasta tsitaadiga

Kui hübriidi kaaluma peaksid, siis on isiklik kogemus ka taolisega: https://www.osta.ee/romet-orkan-3m-cross-2019-hubriidratas-174823758.html Üllatas täiesti suvalise noname-i kohta. Uurisin seejärel ja tundus päris OK odavtootja Poolast.

Ketaspidurite osas ütleks, et kuivades tingimustes on V-piduritest üle, ent niiskete-räpaste tingimuste puhul toimivad V-pidurid muaurst paremini, st. kettad hakkavad vihmaga karjuma ja efektiivsus langeb, V on rehvi serva all peidus. Ja pika aja peale ketaste efektiivsus langeb drastiliselt kui ei puhasta korralikult, V-l on suht suva. V on ka odavam-lollikindlam, vahetad vaid klotse ja vahel trosse. Kettad tahavad rohkem hoolt.

Amordi osas jään Kassmees-ga eriarvamusele. Ka odav amort on põrutusi leevendav ja ise amordita ratast ilmselt ei soeta kunagi enam.

All-in-all, juhul kui see esimene Merida ostast sobiks tagumiku alla oleks see vast parim diil. SLX jupid on väga head, amort ka talutav ja Merida on ka üpris okei bränd.

_________________
Kommentaarid: 195 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 181
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Alari A.
HV Guru

liitunud: 19.12.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 08.05.2022 17:04:23 vasta tsitaadiga

Tunnine ring tehtud maanteerehvidega. Kiirus vajab harjumist ja munade kasvatamist icon_biggrin.gif . Muul juhul 5+ ja tunnen seljas mugavalt.
Olen tubelessi usku. Kas MNT rehvid piimaga oleks mõistlik? Jooksud on tehase poolt teibitud ja valmis. Kaalu mul ~100kg kui on määrav.
Kommentaarid: 658 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 540
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
libe
kvaliteetne mees
libe

liitunud: 04.11.2001




sõnum 08.05.2022 17:04:47 vasta tsitaadiga

Alari A. kirjutas:
Eks google endalgi läbi loetud. Homme teen tunni-paarise tiiru. millegagi võrrelda mul pole. Enne 850€ diili olin kindel, et ainult GRAVEL ( google ütles ).
kui korra oled juba maantee lenksuga sõitma harjunud, siis tavalist enam ei soovi
_________________
☠
Kommentaarid: 82 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 70
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Alari A.
HV Guru

liitunud: 19.12.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 08.05.2022 17:36:19 vasta tsitaadiga

Tavalisest juttu pole olnud icon_rolleyes.gif Küsimus oli kas cyclo vs gravel. Eile õnnestus ok hinnaga cyclo saada.
Kommentaarid: 658 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 540
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rmc
Aeg Maha 2n
rmc

liitunud: 28.06.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 08.05.2022 17:49:04 vasta tsitaadiga

Alari A. kirjutas:
Tunnine ring tehtud maanteerehvidega. Kiirus vajab harjumist ja munade kasvatamist icon_biggrin.gif . Muul juhul 5+ ja tunnen seljas mugavalt.
Olen tubelessi usku. Kas MNT rehvid piimaga oleks mõistlik? Jooksud on tehase poolt teibitud ja valmis. Kaalu mul ~100kg kui on määrav.


Jätkuvalt ajad vesistama. Kas rehvide osas on midagi plaanis ka või lased nende lõpuni enne edasist mõtlemist?
Ise tubelessi usku ei ole ja seega taas aidata ei oska (lisan edasise lihtsalt kogemust kirjeldavana teistele) - tahan igas olukorras lollikindlat ja võimalikult väikese hooldusega asja. Testi mõttes olen sõitnud ringi nii mitu korda kiirlapitud rehvi kui ka kahe kiirkinnitusega lapitud ketiga - kõik toimib.

Lapid seejuures eriti lihtsad kasutada: https://www.parktool.com/product/super-patch-kit-gp-2
Kiirkinnituse panin ühe korra pimedas taskulambiga, tööriista olemasolul samuti üpris kiiresti tehtav. Tööriist: https://www.topeak.com/global/en/products/75-Mini-Tools/172-alien--ii (olen aru saanud, et uuemad on kallimad ja mitte paremad, suisa halvemadki)

_________________
Kommentaarid: 195 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 181
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Alari A.
HV Guru

liitunud: 19.12.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 08.05.2022 18:18:18 vasta tsitaadiga

Schwalbe X-One sain kaasa. Nädala sees proovin need ka ära. Kui jään X-One peale siis 100% tubeless.
Lappidest ei tea midagi. 2x co2 on alati kaasas. Kui kummiga MNT rehv siis varukumm, co2 ja heebel igaljuhul kaasas. MTB puhul oli ja X-One puhul saaks olema vaid co2 kaasas. MTB´l rehvipiim toimis.

PS. Võrdlus Shimano MNT vahetajatega puudub aga SRAMi eTap on päris pull süsteem icon_razz.gif
Kommentaarid: 658 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 540
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
pistyk
HV veteran
pistyk

liitunud: 11.08.2007



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 08.05.2022 18:46:30 vasta tsitaadiga

Viimasel sõidul sain korraliku naela tagarehvi,kõmpisin 4km koju tagasi icon_smile.gif hea et veel kaugemal polnud.Pole aastaid seda olnud,et rehvi puruks sõidan.Kui Haapsalu-Risti-Haapsalu sõidu ette võtan mööda raudteetammi,siis võtan igaks juhuks ühe sisekummi,heebli ja pumba kaasa.


_________________
parem varblane katusel,kui nuga neerus
Kommentaarid: 46 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 45
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
libe
kvaliteetne mees
libe

liitunud: 04.11.2001




sõnum 08.05.2022 19:06:48 vasta tsitaadiga

Alari A. kirjutas:
Schwalbe X-One sain kaasa. Nädala sees proovin need ka ära. Kui jään X-One peale siis 100% tubeless.
Lappidest ei tea midagi. 2x co2 on alati kaasas. Kui kummiga MNT rehv siis varukumm, co2 ja heebel igaljuhul kaasas. MTB puhul oli ja X-One puhul saaks olema vaid co2 kaasas. MTB´l rehvipiim toimis.

PS. Võrdlus Shimano MNT vahetajatega puudub aga SRAMi eTap on päris pull süsteem icon_razz.gif
SRAMi eTap? see ju elektriline vahetaja, pildil ei märganud seda icon_rolleyes.gif icon_question.gif

aga sain oma rattale ka ostes schwalbe X-One rehvid, esimese kilomeetriga sain juba torke icon_lol.gif
ja minu omad tubeless ready mantlid ei olnud icon_rolleyes.gif

jooksud on mul tubeless ready, aga arvestades seda, kuidas mul on õnnestunud rehve seni vigastada, siis tubelessist oleks vähe abi, ühe mantli pidin seest ära lappima, et sisekumm välja ei jookseks

Mul continental gp5000 nüüd kaks aastat olnud, nüüd läheb kolmas jooks juba.
Esimene kord, kui üritasin ise sisekummi vahetada, siis peale pusimist avasin youtube, see ei tundunud normaalne, kui raskelt mantel peale läks
nüüd eelmine kord, kui mantleid vahetasin, siis pidin ühe mantli tubeless versiooni võtma.
Korra siis oli vaja taas sisekummi vahetada ja tra mul läks kõva 10 minutit, et see mantel maha saada icon_lol.gif
viisin hoolduspunkti rehvivahetuseks, sealt tehnik ka soovitas teise rehvi valida icon_razz.gif

sisekummi piimaga vist valima hoopis.


Selle SRAM APEXi ülekanne on suhtkoht piiratud, kui siledamal pinnal liikuda, kiiremini liikumine muutub jubedaks kerimiseks üsna ruttu.
Spoiler Spoiler Spoiler

Teine on käikude vaheline hüpe koormuses pisut liiga järsk, sama tajusin siis, kui oma esimese ülekandega 46T 11-32T sõitsin - tundsin, et jõudu on, et lapiks raskemaks, kuid siis oli erinevus nii rumal, et ei suutnud enam sama kadentsi hoida.
nüüd vahetasin omal taga kasseti sujuvaks ja tavaliselt kiirenduselt kuni normaaltemponi lapin 6-9 käiku - hoiab kenasti kadentsi stabiilse ja pidevalt koormuse taga thumbs_up.gif

Spoiler Spoiler Spoiler

väiksemat esihammakat kasutan vaid tagaratta eemaldamiseks

_________________
☠
Kommentaarid: 82 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 70
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Jalgrattavaatlus [esimeses postituses info lukkude & varguste kohta] mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 365, 366, 367 ... 379, 380, 381  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.