Mul on siin üks Segway Kickscooter ES2 toruaku, mis ühel hetkel keeldus laadimast. Ja seisis nii talv otsa.
Võtsin lahti, aku vilkus punasega. Nende vilkumiste koode muidugi kusagil kirjeldatud pole. Elemendid olid mõistliku pingega.
Aku on 10S2P 36v EVE ICR 18650/26V 2,55Ah elementidega ja BMS nende otsas.
Proovisin laadida kõik elemendid eraldi 4V peale. Sai paar km sõita ja ühel hetkel, kui tahtsin sisse lülitada, oli piiks ja kogu aku tumm. Ilmselt elemendid erinevad ja BMS ei suutnud hakkama saada.
Nüüd proovin eraldi Opusega 4,2V peale laadida, aga mulle tundub, et need segmendid vajuvad ise juba ilma koormusetagi ära. Kuigi, jah, ma BMS suutsin nüüd jälle "siniseks" ehk tööle saada.
Eks näis, kas tuleb kogu aku metsa visata või siis uued elemendid panna. Sellel akul neid ka üsna keeruline vahetada. Juba BMS ise võib eemaldamise/paigaldamise käigus surra, kuna pinged on peal ja kõik pistikud tuleb korraga kinni saada.
kui on seagway aku siis neid olen teinud. Rasket seal midagi pole kuid on porno teha. BMS on korduv kasutatav ja elemendid on kohapeal saada. Seal on tohtult kruvisid ilma youtuubimiseta kõike ei pruugi leida. Väga aeganõudev asi on kuid ise nullist pole lahtikruvinud olen saanud juba lahtikruvitud. Et aku talvega kanni ei läheks tuleb iga kuu korraks laadida ja mõni kilomeeter sõita need bmsid keeravad aku pekki kah kui väga pikalt seisab ükski aku ei taha kaua kasutamata seista.
Enamuse akusid läheb kanni seistes ja mitte tsüklite täis saamisest. Kui väljas on -20 tuleb sõit ikkagi teha kas või kilomeeter ja siis kui aku on jälle toatemperatuuril võib laadida ,et mingigi protsess toimuks. Hakkad seal külma akut laadima samas võid kanni keerata selle. +20 on igati tiptop laadida kui aku saavutanud selle. Talvel tasuks aku järgmine päev laadida. Siis on kindelt ,et jõudis toatemperatuurini. Parim mudugi oleks pool laetusest sees pidevalt. _________________ Punktkeevitus patareidele/akudele. Akutrelli/laptopi/e-bike. PM
Aku kestast välja võtmine pole küll seal eriti keeruline. Akul endal on 13 pisikest kruvi
Kui, siis on aku kätte saamine torust koos kontrolleriga veidi teadmisi nõudev.
Aga see aku läks tuksi kasutamise ajal. Lihtsalt ühel hetkel laadima pannes ei võtnud enam voolu sisse/ei hakanud laadima. Ja siis edasine oli juba see, et jäeti seisma.
Seega pekki läks enne seisma jäämist.
Margus kirjutas:
Seal on tohtult kruvisid ilma youtuubimiseta kõike ei pruugi leida. Väga aeganõudev asi on kuid ise nullist pole lahtikruvinud olen saanud juba lahtikruvitud. Et aku talvega kanni ei läheks tuleb iga kuu korraks laadida ja mõni kilomeeter sõita need bmsid keeravad aku pekki kah kui väga pikalt seisab ükski aku ei taha kaua kasutamata seista.
E5.ee on A sordi elemendid saada need peavad natuke kauem vastu midagi nad ei maksa ka. See 20tk väike raha. _________________ Punktkeevitus patareidele/akudele. Akutrelli/laptopi/e-bike. PM
No see 10S2P pole ju aku vaid mingi halb nali. Mingi odav hiina träni ilmselt sees ja kontroller võtab kuipalju, 10-12A?? See teeb 5-6A per cell, pole imestada kui kärvavad aastaga.
Need elemendid on 7me amprised jah pole mingi aku jah see 2p ma olen kuulnud inimesed ostavad 1eur tk neid kasutatud evesid ,et akut remontida. Seal tegelikult remontida pole midagi korralik element tuleb panna. 20tk pole ka mingi hirmkallis. Kuna too on 2p siis kaua see ei kesta ka paremate elementidega probleem on kui hiinlast uuesti ei pane uued elemendid ei pruugi neid parameetreid taluda kuna hiinlaseid tõmmatakse maha 2.5v 2.6v peale ükski muu advekaatne element ei kannata seda ja kui leiabki siis läbimüüdud. Hiinlastega aku on saatanast ja tuleb uuesti sama hiinlastega teha. Seda saaks muidugi testida aku tühjaks sõita ja siis aku lahti võtta mis voldi peale tõmmati. Seda annaks ka arvutada palju volti akus järgi ja siis 10. Muidu ostad kallid elmendid kui parmeetreid ei kannata siis on jama. Mina ise ei tea mis voldini see seagway aku ennast välja lülitab. Seda peaks keegi testima korras akuga. Inimesed reeglina sõidavad oma aku kuivaks ja ei lae kui pool on alles või igat enne uut sõitu. _________________ Punktkeevitus patareidele/akudele. Akutrelli/laptopi/e-bike. PM
No kui tõuksile on antud 25km sõiduulatust, siis ilmselt see on ikka tühjaks sõites. Ei usu, et poole aku peale see antud on
Ma olen enda tõuksi saanud korduvalt nii tühjaks, et viimases otsas pigem tõukasin kogu aeg juurde.
Eks kui juhtub tühjaks saama, siis huvi pärast peaks lahti võtma ja väljundpinge ära mõõtma.
Margus kirjutas:
Inimesed reeglina sõidavad oma aku kuivaks ja ei lae kui pool on alles või igat enne uut sõitu.
viimati muutis mella 24.07.2021 00:03:14, muudetud 2 korda
Segw ES2 peaks olema 350W mootor max peak 800W. Aga ilma lisaakuta on võimsuse kasutamine piiratud ja ma ei tea, palju ta lubab. Oletame, et 500W.
Seega tuleks pea 7A per cell ning nende EVE akudel ongi max continous 7A.
Aga LG MJ1-l ma ei loegi speccidest välja max cont. andmeid. On ainult max, mis jääb 10A juurde.
IndrekM80 kirjutas:
No see 10S2P pole ju aku vaid mingi halb nali. Mingi odav hiina träni ilmselt sees ja kontroller võtab kuipalju, 10-12A?? See teeb 5-6A per cell, pole imestada kui kärvavad aastaga.
Sa pead teada saama mis on kõige madalam elemendi seeria nii on kindlapeale. See mj1 kannatab ka 10A cont. 2P confis eales sealt niipalju ei võeta kuna bms piirab selle spec jääb sama mis evedel, kuid saad suurema mahtuvuse. _________________ Punktkeevitus patareidele/akudele. Akutrelli/laptopi/e-bike. PM
viimati muutis XeStAiSy 24.07.2021 07:33:58, muudetud 1 kord
Sinna torusse peaks ju 4P ka saama panna, siis ehk saab midagi pädevamat teha.
mella kirjutas:
Segw ES2 peaks olema 350W mootor max peak 800W. Aga ilma lisaakuta on võimsuse kasutamine piiratud ja ma ei tea, palju ta lubab. Oletame, et 500W.
Seega tuleks pea 7A per cell ning nende EVE akudel ongi max continous 7A.
Aga LG MJ1-l ma ei loegi speccidest välja max cont. andmeid. On ainult max, mis jääb 10A juurde.
IndrekM80 kirjutas:
No see 10S2P pole ju aku vaid mingi halb nali. Mingi odav hiina träni ilmselt sees ja kontroller võtab kuipalju, 10-12A?? See teeb 5-6A per cell, pole imestada kui kärvavad aastaga.
Selleks vaja kaks akupikkust sinna pressida. See bms on nii piiripeal pressitud sinna seal pole eriti kohta juhtmete jaoks. Kui nüüd vaadata siis tõukside foorumist keegi ei kurda ,et kõigil aastaga laibad. Tegelt seagway teebki äpu aku ,et inimesed hakkaks akusid ostma tõuks antakse odavalt ja akude pealt teenitakse tulu. See tegelik elemendi hind hiinas on ilmselt 50 senti kui sedagi. Ainüksi selle bmsi eest küsitakse 60 eurot tk Toota masstootmises neid bmse hind vast tuleb alla 10ne euro kui sedagi.
Sinna ei pressi teist bmsi ka kuna sinna bmsi külge käib veel mingi juhe kontrollerist.
Eks enamuse akusid lendabki enneagselt ,et kuivaks sõidetakse. Too laadimine jääb pikaks kui väljas veel 30 kraadi sooja siis laadimisel läheb aku ikka sinna 45 kraadi peale. See pole üldse hea kui nii aastake teed ongi laip ruttu. Suvel peaks laadima akut kuskil jahedamas ruumis. Inimesed ei mõõda läbisõitu ka palju selle akuga saab kuni viimase pulga süttimiseni tuleks distansi valida ja mitte viimast kilomeetrit jalaga võtta. Mina enda akusid laen kui on poolepeal ja tean täpselt palju ma saan läbida või siis kuni viimase pulga süttimiseni ja siis vahetan aku muidu ikka tavaliselt kui pool akut alles siis panen juba laadima. Ja seisma jätan kah pool laetusest kui kuu aega vedelma jääb ja teist akut kasutan. _________________ Punktkeevitus patareidele/akudele. Akutrelli/laptopi/e-bike. PM
Segw torus pole rohkem üldse ruumi. Aga abiks on hoopis torust väljaspoole pandav lisaaku. Lisaakuga muidugi lubatakse tarbida ka suuremat võimsust, kiirus ja kiirendus kasvab oluliselt.
Seega ma ei tea täpselt, kas lisaakuga koos langeb elemendi koormus või jääb samaks.
Segw toruaku on üsna keeruline. 5 sektsiooni ülestikku, 4 pulka sektsioonis ja paarikaupa ühendatud. Külgedel jooksevad 2 ühendussiini koos takistitega, otsas on ühendussiinide plaat koos jõutransistoritega ning sinan otsa käib veel 3 pistikuga BMS.
Muidu on väljundis 36-42V, kuid kui BMS tunneb, et asi pole õige, on koheselt väljundis 22V ja kontroller enam ei tööta. Aku on samas ikka rõõmsalt õige pinge juures.
IndrekM80 kirjutas:
Sinna torusse peaks ju 4P ka saama panna, siis ehk saab midagi pädevamat teha.
Too on keeruline jah äkki teed lisaaku suuremaks nii 60elmendiga klots neid hilonge ikka saada alist kuhu aku teha saad mingi 60-70km läbida. 6P alles algab aku. Talvel saad muidugi 50% vähem läbida. Paned hilongi poltidega toru külge. _________________ Punktkeevitus patareidele/akudele. Akutrelli/laptopi/e-bike. PM
Tõuksiga talvel ei sõideta. 8 ja 9" rattaga on see väga väsitav tegevus. 60-70km püstiaendis ka pole eriti mugav. Tõuks on siiski viimase miili läbimiseks mõeldud.
Aga ma ei kujuta ette, mida tõuksi tarkvara arvama hakkab, kui 2500mAh elementide asemel 3500 sees on, väline aku jääb ju endiselt originaaliks. Kuna neil on erinevad BMS-d, sisi ilmselt lihtsalt laeb kauem.
Margus kirjutas:
Too on keeruline jah äkki teed lisaaku suuremaks nii 60elmendiga klots neid hilonge ikka saada alist kuhu aku teha saad mingi 60-70km läbida. 6P alles algab aku. Talvel saad muidugi 50% vähem läbida. Paned hilongi poltidega toru külge.
Ma pole otseselt sinna suuremaid pannud kola on toodud kohale. Toimima on hakanud küll. BMS pole punast vilkuvat tuld näidanud kui uuesti nende evedega teha. See on vähe usutav ,et nendesse A sordi elemente pannakse kui aastaga ära kukub. Tehakse ilmselt läbisegi, kellel peab kellel mitte. Kui yuutuubist otsida siis saab näha mida sinna on pandud suurema mahulisi. Kuid neid vidosid ei pruugi ollagi sest ei taheta näidada kuid tehakse küll.
Tihti on kuskil mingi tegemise video ja seal palju ei näidata muidu hakkavad kõik tegema shortivad ise midagi ära ja sellest tuleb palju jama. Minagi ei taha eriti kõike näidata. Aegajalt tulevad ka mingid jobud kes kõike videosid dislaikivad kui ei meeldi ära vahi.
See kes neid lahti kruvis youtuubis teeb ise teiste elementidega kuid mis ta sinna pani ei ole mittemingit infi ta mainis ka kusklil ,et ta ei tee kokkupaneku videot. Mainis võib-olla teeb.
Inimestel pole ettekujutust kui raske tegelt on videosse kõike lükata. Närvipinge on 3 korda suurem lihtsalt seda ei laetagi ülesse. Igasugune segav faktor on aku juures jama, isegi muusika segab. Ja kui on veel toru tüüpi aku mis käib raskelt ja keeruliselt kokku siis jah keegi ei tee seda videot. Mingi spaceritega neljakandiline klots on mitukorda kergem teha, kui need 2p toru omad. Isegi kui oleks ka 4p täies pikkuses on ka lihtsam teha kui seda 2p sest too keerab tagasi ja see kokkupanek pole just meelakkumine. Kõik peavad tagasi minema nii nagu olid isegi spacerite asend peab sama olema ,et läheks õieti. _________________ Punktkeevitus patareidele/akudele. Akutrelli/laptopi/e-bike. PM
viimati muutis XeStAiSy 25.07.2021 12:28:05, muudetud 2 korda
Seda BMSi küll ei huvita, mis elemendid sinna paned. Peaasi, et piisavalt balansis oleks.
Sisene ja väline aku lülitatakse paralleeli, seega käituvadki nagu paralleelis olevad akud nii laadimisel kui koormuse all.
Ehk lühidalt, tee mis tahad ja toimib küll. _________________ Pakun sülearvutite tolmupuhastust, termopasta vahetust, emaplaatide remonti ja BIOS paroolide eemaldust.
nägin eile öösel tartu vahel (ei tea küll päris täpselt) aga ALA urali või MT laadne, raamile peale tõstetud elektri mootorit musta värvi, mootori läbimõõt ~ 10-15cm pikkus ~25-30cm lasi linnas lubatud kiirusel ja omas valget mootorata numbrit. korv oli korralikult kikkis, et suur see aku ei saa olla.
Ehk keegi teab täpsemalt siin selle liikuri kohta rääkida
Just see samune Ehk keegi valgustaks millega täpsemalt tegemist ja kuidas on ehitatud. Ning kui hea oli ARK.-is paberite määrimine ? _________________ Ime tala, Nagu ime kepike.
Siga armastab muda, aga mudane siga armastab puhast aset!
Miks ADMIN Anti112 ambusib mind? andis 1p cooldowni aga ma ei saa peale selle enam mitteühtegi postitust teha! üks päev ei kuid!
A sordi elemente on eestist saada kui neid evesid võtta ja on odavam kui nkonis. Nkonis võid üldse saaada B-C-D-E looti. Ma ostan pakiraamika ära ja löö ratta taha mingi aeg. Ma ei tea kas ma hakkan nendest hilongi tegema. 40 elementi vaesemaks ei tee. _________________ Punktkeevitus patareidele/akudele. Akutrelli/laptopi/e-bike. PM
Ei ole kui sa E5 emailiga vestled võid vähe alla ka saada. E5 enamasti müüb A looti. Nad tahavad ,et oleks tasemel asjad need mis mina ostnud sealt pole olnud üldse mingit jama. Kui tahad A sorti siis vestle emailiga nad orgunnivad. Kuigi nende nimi on energy viis. See vastamine neil võtab kaua aega 2x nädalas toimetavad kuid saad värske ja korraliku looti kui suudavad orgunnida. See nkon pole kah mingi super koht eriti kui saadavad erinevate aastarvudega elemente ja siis kah mitmes sort on küsimärgi all. On juhtunud ,et mõnel akul seeria ära kukkunud. Kuigi nkonis ei ole piraati. Nkonis enamasti on aasta või kaks+ vanad elemendid. Neid nad saavad odavamalt müüa sellpärast ongi hinnavahe.
Liitium muld metallid on kah staoshis juba siis odavalt enam midagi ei saa. Kui just seda uuesti kasutatavaid elemente nkonist ei võta kuid nendel on ka omad hädad neid pole küll laetud kuid võivad olla läbisegi. On aja küsimus millal nüüd hakkavad ka aku hinnad tõusma. Paljude akude tegemise point on ära kukkunud, sest elemendid kallimad kui kunagi varem. Kui akude hinnad ei tõuse siis hakatakse rohkem hiinlaseid kasutama. _________________ Punktkeevitus patareidele/akudele. Akutrelli/laptopi/e-bike. PM
Kas keegi kasutab bosch powerpack 400 laadijat? Kuidas pistikus juhtmed täpselt asetsevad? On olemas aku ilma laadijata ja tahaks kontrollida laadimist. Akul on + ja - peale märgitud, aga sealt ilmselt laadimist ei toimu.
See on küll tore jah aga tõstes kiirust 25 pealt 50-le kasvab voolutugevus ~3x ilmselt ja see võib sihukese akukäkatsi kiiresti ära tappa.
cuzza kirjutas:
Muidu kui sul mingi hetk tekib tekib isu seda "tuunida", siis ma just tegin seda ja saan ainult kiita lõpptulemust:
Maidor kirjutas:
Kas keegi kasutab bosch powerpack 400 laadijat? Kuidas pistikus juhtmed täpselt asetsevad? On olemas aku ilma laadijata ja tahaks kontrollida laadimist. Akul on + ja - peale märgitud, aga sealt ilmselt laadimist ei toimu.
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.