See G-Sync jutt pädeb vaid osaliselt. Võtame lahti 1A veebipoe monitoride osakonna ja vaatame, palju on G-Sync toega monitore ja palju FreeSync. Nüüd arvame sealt veel maha need monitorid, mis on lihtsalt G-Sync Compatible ja saab selgeks, kumb tehnoloogia on mainstream. Võib veel vaadata nVidia kodulehelt G-Sync monitoride nimekirja, kus samuti on G-Sync Compatible ekraanide nimekiri tunduvalt pikem. Mitte et ma G-Sync'i maha teeks, mul endal on kaks sellist monitori, aga mingi tehnoloogia leiutamine ja siis selle muutmine proprietary ei aita antud tehnoloogia arendamisele ja massideni toomisele kaasa. See on puhtalt soov royalty pealt kasumit teenida. Lisame siia juurde telerid, mis kasutavad HDMI VRR tehnoloogiat.
Sama on Ray Tracing tehnoloogiaga. See ei liigu massidesse, kuniks kasutatakse sellist koodi, mis eelistab teatud firma toodangut. Selline lähenemine sobib nišitootele. Pole olemas maailma, kus kõik arvutimängurid kasutaksid GeForce RTX kaarte ja kõik konsoolid oleksid GeForce RTX kiipidel.
Siin võib paralleele tuua ühe teise kunagi äärmiselt haibitud tehnoloogiaga - PhysX, mis minu arvates annab mängudele kordades rohkem juurde. Kui palju ajast me veedame mängudes lihtsalt mängumaailma ilu piidlemisele? Mingi aeg kindlasti, aga kui läheb action'iks, siis muutub see teisejärguliseks. Küll aga kui kuule, kilde, kestasid ja miljoneid muid pilpaid lendab, on kohe näha. Või kui rataste alt kerib kive, mulda, pori. Kui palju reaalselt kasutatakse seda tehnoloogiat mängudes alates hetkest, kui nVidia selle ära ostis? Ainult partnermängudes.
Mäletab veel keegi aegasid, kui mobiiltelefonide tootjad kasutasid kõik erinevaid laadijaid? Ehk ajab praegu kedagi närvi asjaolu, et kuradi läpakate laadijate otsikud on pea kõik erinevad, kuigi enamus on sama pinge ja vooluga? Kus on igasugused Sony mälukaardid ja muud andmekandjad?
Avatus ja unifitseerimine aitavad tehnoloogiate arengule ja massilisele kasutuselevõtule kaasa, mitte enda vaka all hoidmine. Ray Tracing saab ainult siis mainstreamiks, kui ta konsoolidel korralikult tööle pannakse ja sealt edasi siis parema kvaliteedi ja kaadrisagedusega arvutitel käitatakse. Vastasel juhul kümnest stuudiost üks hakkab sellele aega kulutama, sest valgus ja varjud tuleks nii või naa teistele platvormidele käsitsi teha, kuna kõik ei ole ja ei tahagi olla nVidia partnerid.
Hiins pandi msi 3090 kaardid rotti... Läheb kaevandamiseks ?
https://www.tomshardware.com/news/MSI-nvidia-rtx-3090-stolen-china _________________ Ime tala, Nagu ime kepike.
Siga armastab muda, aga mudane siga armastab puhast aset!
Miks ADMIN Anti112 ambusib mind? andis 1p cooldowni aga ma ei saa peale selle enam mitteühtegi postitust teha! üks päev ei kuid!
Sama on Ray Tracing tehnoloogiaga. See ei liigu massidesse, kuniks kasutatakse sellist koodi, mis eelistab teatud firma toodangut. Selline lähenemine sobib nišitootele. Pole olemas maailma, kus kõik arvutimängurid kasutaksid GeForce RTX kaarte ja kõik konsoolid oleksid GeForce RTX kiipidel.
absoluutselt ei ole sama. oli algusest peale dxr ja nüüdseks on ka vulkani rt extensionid, mis kõik on standardne kraam.
konsoolid kui avatuse ja unifitseerimise näitaja? lubage naerda _________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks!
viimati muutis londiste 09.12.2020 20:55:32, muudetud 1 kord
Suht savi. Kogus väike ja need kaardid seisavad letis keegi ei kiirusta neid ostma. Oleks tegu olnud 3080 seeria toodanguga siis teine asi. Neid ei ole kuskilt saada alla 1k hinnaga va botid
Sama on Ray Tracing tehnoloogiaga. See ei liigu massidesse, kuniks kasutatakse sellist koodi, mis eelistab teatud firma toodangut. Selline lähenemine sobib nišitootele. Pole olemas maailma, kus kõik arvutimängurid kasutaksid GeForce RTX kaarte ja kõik konsoolid oleksid GeForce RTX kiipidel.
absoluutselt ei ole sama. oli algusest peale dxr ja nüüdseks on ka vulkani rt extensionid, mis kõik on standardne kraam.
Almost, et nvidia GPU peal olevaid ARM coresid (raytrace) kasutada selleks pead oma mängu panema kasutama nvidia OptiX et rt puhul kasutataks neid RT coresid, DX12 ise kasutab compute shadereid millega on kapsas perf võrreldes RT coredega.
Selge see et OptiX ja DX12 omavahel tihedalt seotud ent nvidia puhul on proprietary vahelayer juures.
Kuidas see AMD puhul töötab ma ei tea aga mu teada nemad on puhtalt DX12 API pea. AMD compute unitite sees on mingid "ray acceleratorid" aga kuidas see RT osas mängu tuleb pole kursis.
EDIT: ofc arm asemel pidasin silmas ASIC
viimati muutis heretic666 09.12.2020 21:03:29, muudetud 3 korda
Almost, et nvidia GPU peal olevaid ARM coresid (raytrace) kasutada selleks pead oma mängu panema kasutama nvidia OptiX et rt puhul kasutataks neid RT coresid, DX12 ise kasutab compute shadereid millega on kapsas perf võrreldes RT coredega.
Selge see et OptiX ja DX12 omavahel tihedalt seotud ent nvidia puhul on proprietary vahelayer juures.
wut?
edit:
oeh.
dxr on dx12 ultimate osaks, puhtalt dx12 api lugu.
nii nvidia rt cored kui amd rt acceleratorid on dx12 api abil kasutatavad, lisaks vulkanrt (ja tootjaspetsiifilised extensionid).
nvidia puhul siis cuda peal olev optix api/framework sinna otsa.
võinoh, tehniliselt on sul õigus. selle proprietary vahelayeri nimi on draiverid ja sama kehtib ka teiste tootjate lahenduse kohta. _________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks!
viimati muutis londiste 09.12.2020 21:25:39, muudetud 5 korda
Almost, et nvidia GPU peal olevaid ARM coresid (raytrace) kasutada selleks pead oma mängu panema kasutama nvidia OptiX et rt puhul kasutataks neid RT coresid, DX12 ise kasutab compute shadereid millega on kapsas perf võrreldes RT coredega.
Selge see et OptiX ja DX12 omavahel tihedalt seotud ent nvidia puhul on proprietary vahelayer juures.
wut?
edit:
oeh.
dxr on dx12 ultimate osaks, puhtalt dx12 api lugu.
nii nvidia rt cored kui amd rt acceleratorid on dx12 api abil kasutatavad, lisaks vulkanrt (ja tootjaspetsiifilised extensionid).
nvidia puhul siis cuda peal olev optix api/framework sinna otsa.
võinoh, tehniliselt on sul õigus. selle proprietary vahelayeri mini on draiverid ja sama kehtib ka teiste tootjate lahenduse kohta.
Siis panin soga indeed, tänud parandamast
Sel juhul ainult arusaamatu millest sõltub see et ühe leeri kaartide puhul raytrace tugi mängul on ja teise puhul ei ole, seda enam kui on dx12 kaudu kasutatavad mõlemal juhul. Lihtsalt devide valik?
londiste, pidasin silmas, et kood peab olema universaalne ehk töötama ühtemoodi hästi nii konsoolidel kui arvutitel. Tahad sa seda või mitte, konsooliturg dikteerib. Sellel põhjusel konsoolid ka üha enam muutuvad pc sarnasteks, kuna mängutootjad on seda ammu nõudnud. Paljud stuudiod ei suuda lubada endale mitut meeskonda mahuka mängu erinevatele seadmetele programmeerimiseks.
Edit: Kõik Microsofti uued mängud ju töötavad nii Xboxil kui arvutil, kasutades cross save funktsiooni. See pole unifitseerimine?
viimati muutis majooro 09.12.2020 21:22:54, muudetud 1 kord
Sel juhul ainult arusaamatu millest sõltub see et ühe leeri kaartide puhul raytrace tugi mängul on ja teise puhul ei ole, seda enam kui on dx12 kaudu kasutatavad mõlemal juhul. Lihtsalt devide valik?
cyberpunki pead silmas?
pakun, et see töötab aga kombinatsioon varajaste draiverite hädadest + jõudlus ja ei tahetud praegusel kujul tuge välja kuulutada.
esimese koha pealt on mõned näited juba praegu, näiteks watch dogs legionis osad puuduvad peegeldused osades kohtades ja pudi-padi on mujalt ka näha olnud. eks see paraneb ajaga ja ilmselt päris kiirelt ja ka mängupõhiselt (kuna rt-ga mänge niikuinii vähe).
jõudlusega tundub kahtlasem, cdpr on praegu kasutatavad suuremad rt efektid kõik koos mängu toppinud. lähim vaste olemasolevatest mängudest on control, kus rdna2 praegu ennast just head küljest ei näita.
majooro kirjutas:
londiste, pidasin silmas, et kood peab olema universaalne ehk töötama ühtemoodi hästi nii konsoolidel kui arvutitel. Tahad sa seda või mitte, konsooliturg dikteerib. Sellel põhjusel konsoolid ka üha enam muutuvad pc sarnasteks, kuna mängutootjad on seda ammu nõudnud. Paljud stuudiod ei suuda lubada endale mitut meeskonda mahuka mängu erinevatele seadmetele programmeerimiseks.
xboxid on kogu aeg olnud directx peal, võrdlemisi väikeste muudatuste ja lisanditega. sony on suures osas proprietary kraam.
loomulikult on see kõik koos töötav ja paljud asjad (shaderid siis gpu-de ja graafika-apide vaates) lihtsalt ümber tõstetavad või "tõlgitavad" aga eriti sony puhul on konsoolid palju kinnisem ja erilisem asi.
aga jah - hea, et rt tugi praeguselgi kujul konsoolides nüüd olemas on.
cross-save on hoopis eraldi lugu ja hoopis teine mängu(mootori) komponent. _________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks!
londiste, PlayStation kasutab ju OpenGLja Vulkan API?
ps3 kasutas opengl es või midagi selle baasil. ps4 kasutab gnm ja gnmx (esimene siis rohkem low level). preaegu teadaolevalt jätkab ps5 gnm/gnmx. _________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks!
https://videocardz.com/newz/nvidia-geforce-rtx-3080-ti-allegedly-appears-in-hp-gpu-drivers
The specifications of the RTX 3080 Ti graphics cards are not confirmed yet. This lack of confirmation applies mainly to the CUDA Core count of the GA102-250 GPU. Rumor has it, it would end up with 10496 CUDA cores, which would be the same number as RTX 3090, but we have not yet seen the final specs of this SKU.
The memory configuration appears to be locked to 20GB GDDR6X, which is basically twice the capacity of RTX 3080 non-Ti. It would also have the same memory bus of 320-bit and the same TDP of 320W. The boost clock will be lowered to 1635 MHz to meet the power requirements.
NVIDIA RTX 3080 Ti will cost less than RTX 3090, although the pricing has not yet been confirmed to board partners. The SKU could match the just-released Radeon RX 6900 XT pricing of 999 USD to offer a better performance to dollar ratio than RTX 3090.
Ehk siis tänapäeva NSVL arvestades tuleb 3080ti meil müügile miski 1400€ eest, 3080 maksab 1100€ ning 3090 saab 1800€ Paistab kenasti paika loksuvat...peale selle "saab" osa _________________ Laptopid.ee Suur sülearvutite salong, kohapeal 200+ sülearvutit, HV kasutajale 5-10% läpparilt alla!
Olen minagi üks õnnelikest, kes sai täna enda "tellise" kätte:)
Prooviks lasin mõne testi. Kahjuks antud kaardil power limit 100% peal ja niipea ei pigista sellest eriliselt rohkem välja
https://www.3dmark.com/3dm/54568083?
Spoiler
Eestist osetud ja -(miinus) vana kaart jäi hind sinna ~550 ümber:D
Olen minagi üks õnnelikest, kes sai täna enda "tellise" kätte:)
Sama siin, kuig mul on Xtreme variant, mis vist muidu palju ei erinegi peale +50 MHz boost clocki ja et toitekaableid läheb külge kolm, mitte kaks nagu sinu omal.
Ma ei saa 3090 isegi üle 13400 portroyalis ja ei ole väga isu flashida kui ei ole 2 biosi võimalust kaardil, afterbuner beta tegi voldi lahti, aga see ei muuda ka midagi pigem isegi ebastabiilsemaks teeb asja...
[quote="majooro"]See ju loogiline, kuna 3090 omanikud on eputrillad, kellele meeldib iseendast ja oma kallitest juppidest järjepanu oode kirjutada. Just joking
Ma olen siin mitu korda kirjutanud et VR-is ei täida isegi see 3090 oma ülesannet nagu vaja ja eputamisest on asi väga kaugel, ikka ei pressi sealt 3090 välja nii palju kui mul vaja, kui veel osta pimaxi 8K X seade on ta kindlasti üldse koomas
See ju loogiline, kuna 3090 omanikud on eputrillad, kellele meeldib iseendast ja oma kallitest juppidest järjepanu oode kirjutada. Just joking
See kolmeslotine Aorus näeb minu jaoks välja kui koledus kuubis. Aga kellele ema, kellele tütar. Peaasi, et töötab normaalselt.
Mis kell tavaliselt FE kaardid müügile tulevad ja kui paljud siit ESWD postiaadressiga õnnestunud tellimuse tegid?
ESWD'ga tellimused kõik vist tühistatud viimasel ajal kõigil. Kindlam proovida ostaeu'ga.
Kellaaeg vist pole kunagi sama olnud, tulevad siis kui tulevad(vist on alati vahemikku kell 12-16 siiamaani jäänud)
Ma olen siin mitu korda kirjutanud et VR-is ei täida isegi see 3090 oma ülesannet nagu vaja ja eputamisest on asi väga kaugel, ikka ei pressi sealt 3090 välja nii palju kui mul vaja, kui veel osta pimaxi 8K X seade on ta kindlasti üldse koomas
Mis headset sul on ja mis mängus probleeme on olnud (ma tahaks ise ka proovida)? Mul endal Quest 2 ja näiteks HL: Alyx jookseb max sätetel ilma probleemideta ja rohkem FPS'i pole seal lihtsalt vaja.
Ma olen siin mitu korda kirjutanud et VR-is ei täida isegi see 3090 oma ülesannet nagu vaja ja eputamisest on asi väga kaugel, ikka ei pressi sealt 3090 välja nii palju kui mul vaja, kui veel osta pimaxi 8K X seade on ta kindlasti üldse koomas
Mis headset sul on ja mis mängus probleeme on olnud (ma tahaks ise ka proovida)? Mul endal Quest 2 ja näiteks HL: Alyx jookseb max sätetel ilma probleemideta ja rohkem FPS'i pole seal lihtsalt vaja.
Elite Dangerous ja Valve Index, probleeme pole, aga pilti saaks paremaks kui video jõuaks vedada...
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.