Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
Le Inc
HV Guru

liitunud: 06.09.2002
|
04.06.2004 11:07:44
|
|
|
Jah, nagu selgus kasutab ATI oma uues X800 kiibis petmist ehk pildikvaliteedi testides näitab kaart trilinear filtreerimist, aga mängudes, kuigi trilinear on sisselülitatud, lülib draiver sisse brilinear filtreerimise. Nagu tommi testid näitavad, põhjustab see tõsise löögi jõudlusele, samas nVidia 6800 ei tee sellest väljagi.
tsitaat: |
Tommi lehelt:
What is annoying is that ATI did not bother explaining this filtering procedure. Reviewers did not notice this new ATI filtering technique because standard filter quality tests using colored mipmaps don't show this behavior. The driver switches to full trilinear whenever colored mipmaps are used.
|
Päris elus tähendab see seda, et X800 kaotab suurelt kaadreid sekundis.
ATI küll üritab vastutusest välja vingerdada, peitudes "konfidentsiaalsuse" kaitsva müüri taha, kuid fakt jääb faktiks. Selline mõiste nagu "trilinear filtering" on matemaatiliselt paika pandud ning selle algoritmi muutmist võib tõlgendada kui optimeerimist (loe: petmist), olgugi et pildi kvaliteedi langus võib olla väga väike.
|
|
Kommentaarid: 56 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
54 |
|
tagasi üles |
|
 |
Aser
HV vaatleja
liitunud: 07.01.2003
|
04.06.2004 11:16:27
|
|
|
See loeb mängudes ikka tohutult, lugege ja vaadake ja veenduge ise
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
 |
tomz
HV veteran

liitunud: 02.10.2002
|
|
Kommentaarid: 68 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
64 |
|
tagasi üles |
|
 |
Scart
HV Guru

liitunud: 04.02.2002
|
04.06.2004 12:16:35
|
|
|
tegemist on kirjaveaga
|
|
Kommentaarid: 119 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
5 :: |
2 :: |
101 |
|
tagasi üles |
|
 |
Le Inc
HV Guru

liitunud: 06.09.2002
|
04.06.2004 12:40:17
|
|
|
Kahtlane jah, ega pci-x ei muuda ju kiipi ennast, ainult liidest.
|
|
Kommentaarid: 56 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
54 |
|
tagasi üles |
|
 |
Subu
HV veteran

liitunud: 16.10.2003
|
04.06.2004 13:14:41
|
|
|
kui tähelepanelikumalt vaadata siis ühel on powered by x800XT vpu ja teisel x800 pci-e VPU. Erinevad kiibid arvatavsti (minimaalselt erinevad aga siiski )
|
|
Kommentaarid: 60 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
0 :: |
56 |
|
tagasi üles |
|
 |
stepzter
HV veteran

liitunud: 11.11.2001
|
04.06.2004 17:03:40
|
|
|
Le Inc kirjutas: |
... Selline mõiste nagu "trilinear filtering" on matemaatiliselt paika pandud ning selle algoritmi muutmist võib tõlgendada kui optimeerimist (loe: petmist), olgugi et pildi kvaliteedi langus võib olla väga väike. |
Sellist juttu võib tõlgendada kui demagoogiat (loe: valetamist).
Kui sa seda veel ei tea, siis 3D graafika ongi üks suur pettus ja ei ole renderdamiseks "õiget" algoritmi. Hinnata tuleb selle järgi, mis näeb parem välja.
|
|
Kommentaarid: 26 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
 |
Dogbert
HV Guru

liitunud: 03.05.2004
|
04.06.2004 18:37:43
|
|
|
Subu kirjutas: |
kui tähelepanelikumalt vaadata siis ühel on powered by x800XT vpu ja teisel x800 pci-e VPU. Erinevad kiibid arvatavsti (minimaalselt erinevad aga siiski ) |
Võibolla tähistab siin "pci-e" = "PCI Express" ?
|
|
Kommentaarid: 33 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
32 |
|
tagasi üles |
|
 |
MatrixMan
Kreisi kasutaja

liitunud: 30.12.2003
|
04.06.2004 20:07:27
|
|
|
tsitaat: |
tegemist on kirjaveaga
|
ON jah kirjaviga, sest r500 pidi alles tulema ps 3.0 toega
|
|
Kommentaarid: 35 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
32 |
|
tagasi üles |
|
 |
Subu
HV veteran

liitunud: 16.10.2003
|
05.06.2004 06:10:47
|
|
|
Dogbert kirjutas: |
Subu kirjutas: |
kui tähelepanelikumalt vaadata siis ühel on powered by x800XT vpu ja teisel x800 pci-e VPU. Erinevad kiibid arvatavsti (minimaalselt erinevad aga siiski ) |
Võibolla tähistab siin "pci-e" = "PCI Express" ? |
Loomulikult . Miks ma selle aga välja tõin on sellepärast et imho on pci-e versioonil olev chip spetsiaalselt selle siini jaoks kohendatud ja teatavate lisavõimalustega
|
|
Kommentaarid: 60 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
0 :: |
56 |
|
tagasi üles |
|
 |
xav
HV vaatleja
liitunud: 18.03.2004
|
05.06.2004 17:35:36
|
|
|
Subu kirjutas: |
Loomulikult . Miks ma selle aga välja tõin on sellepärast et imho on pci-e versioonil olev chip spetsiaalselt selle siini jaoks kohendatud ja teatavate lisavõimalustega  |
Ära näe vaeva selle IMHOga, erinevused AGP versioonist on ainult siinis, mitte arhitektuuris või töökiirustes või mingites muudes lisavõimalustes. Samamoodi nagu ka NV40 ja NV45 vahel pole muud erinevust peale siini.
|
|
tagasi üles |
|
 |
HDTanel
Overclocker

liitunud: 15.12.2002
|
05.06.2004 17:39:02
|
|
|
Niih minu kaart maha müüdud kui kellelgi on 2mb pci kaarti või enam mb siis andke teada
Juuli keskel siis otsustan kas X800PRO või GF6800U
_________________ Krüpto
Minu Youtube - HDTanel
Minu Instagram - HDTanel |
|
Kommentaarid: 635 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
4 :: |
3 :: |
496 |
|
tagasi üles |
|
 |
tomz
HV veteran

liitunud: 02.10.2002
|
05.06.2004 17:48:34
|
|
|
PlatoonSgtElias kirjutas: |
Niih minu kaart maha müüdud kui kellelgi on 2mb pci kaarti või enam mb siis andke teada
Juuli keskel siis otsustan kas X800PRO või GF6800U |
wtf:D
ikka kas x800xt või 6800u
kui raha ei saa niipalju siis x800pro 6800nu või siis 6800gt neist parim.
_________________ Tom & Veronica around the world  |
|
Kommentaarid: 68 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
64 |
|
tagasi üles |
|
 |
Fredu
HV veteran

liitunud: 06.04.2003
|
06.06.2004 01:57:55
|
|
|
Platoon, paljuga läks ja kellele?
|
|
Kommentaarid: 27 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
23 |
|
tagasi üles |
|
 |
HDTanel
Overclocker

liitunud: 15.12.2002
|
06.06.2004 02:23:34
|
|
|
2500.- kasutaja TNS-ile
_________________ Krüpto
Minu Youtube - HDTanel
Minu Instagram - HDTanel |
|
Kommentaarid: 635 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
4 :: |
3 :: |
496 |
|
tagasi üles |
|
 |
Le Inc
HV Guru

liitunud: 06.09.2002
|
07.06.2004 08:12:01
|
|
|
stepzter kirjutas: |
Kui sa seda veel ei tea, siis 3D graafika ongi üks suur pettus ja ei ole renderdamiseks "õiget" algoritmi. Hinnata tuleb selle järgi, mis näeb parem välja. |
Ehh, ega midagi peab ikka ühesugust ka olema, mingid põhitõed. Ma küll ei tea kas see on nii trilinear filtreerimise juures (tommi poisid nii ütlesid, ma lihtsalt tõlkisin) või mitte. Poleks standardeid, peaksime sepalt ostetud poldile ka mutri sealt samast ostma, sest teine sepp kasutab hoopis teist keeret
|
|
Kommentaarid: 56 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
54 |
|
tagasi üles |
|
 |
stepzter
HV veteran

liitunud: 11.11.2001
|
07.06.2004 11:53:11
|
|
|
Standardid on täiesti olemas. Direct3D spetsifikatsioonis on kirjas näidisalgoritm ja veatolerants selle jaoks, mida seal nimetatakse trilineariks. Kui tekstuuri mipmap'e analüüsida ning leida, et tükati trilineari tehes ei välju tulemus lubatud vea piiridest, siis oleks ju nagu kõik korras. (kas ATI draiver seda pädevalt teeb on juba omaette teema)
Kui aga mitte nii tähenärijalikult küsimusele läheneda ja vaadelda asja natukene fragmaatilisemalt, siis on arvuti poolt renderdatud graafika hindamiseks ainuõige kriteerium see, kui ilus pilt välja näeb. See on muidugi puhtsubjektiivne kriteerium ning sellest ei saa ilusaid graafikuid joonistada.
Nagu mp3 pakkimisegagi on 3D algoritmide lihtsustamisega ehk optimiseerimisega olemas mingi nö. "magus koht". Kui algoritme veel natukene lihtsustada, siis hakkavad tekkivad vead silma riivama, samas kui kasutada täpsemat algoritmi, siis silmaga ei ole võimalik vahet teha, aga kiirus kukub drastiliselt. See magus koht on igale inimesele natukene erinev ning täiesti õiget vastust siin ei ole.
Loomulikult ei meeldi mulle ka, et draiverid otsustavad mingi lüheldase valemi järgi millist filtrit oleks vaja kasutada. Kõige õigem oleks see, kui mängu autor saaks valida, kas tal on vaja filterdamist, mis võtaks täpselt lineaarselt skaleeritud tulemuse kahe mip-mapi vahelt (seda on üsna harva vaja) või soovib, et draiver valiks sobiva kõrgekvaliteedilise filtri (enamasti on eesmärk see).
Samas ma saan aru, miks ATI seda valikuna draiverisse välja ei toonud. Võttes eelduseks, et filtrimise taseme valik toimib nii nagu peab (ma usun, et selle autorid on selles üsna veendunud), siis mitu riistvara arvustuste koostajat oleks vaevunud hindama, et antud valik teeb mida lubab ja selle sisse lülitanud? Mulle on enamustest arvustuste koostajatest jäänud mulje, et testida kõlbab ainult siis, kui kõik valitsad on põhja lükatud ning muu ei kõlba kassi hänna alla ka mitte.
Pigem peaks tuvastama kasutatavate algoritmide nõrgad küljed ning vaatlema nende käitumist patoloogiliselt kehvades, kuid veel reaalsetes tingimustes (antud juhul võiks see näiteks olla peenikeste ribidega metall sõrestikpõrand) aga samas ka piisavas valikus tavalistes tingimustes. Selle põhjal võiks autor oma maitse järgi anda hinnangu mõistliku kvaliteedi piirile ja jätkata sellest punktist. Kahjuks ei ole aga ülevaadete koostajatel ei aega ega kompetentsi ega viitsimist sellise detailsuse jaoks. Kuigi vaadates kui palju enne turule tulemist kaardid ülevaadete koostajate kätte jõuavad, siis aega vist isegi on
PS: Kuna selle Tom's Hardware artikli autor kajastas oma uurimustööd ka Beyond3D's, siis otsustasin ka seda lugeda ning olin vägagi positiivselt üllatunud. Teema oli üsna põhjalikult käsiteldud ning olukorra +'id ja -'used olid hästi välja toodud. Filtedamise põhimõtted olid kohati üsna uduselt kirjeldatud, aga sihtrühma vaadates on see arusaadav, ning hämming oli selles küsimuses, kuidas saab tükati trilinear olla parem, kui trilinear. Mul ei ole hetkel mahti tõestusmaterjali kokku panema hakata, aga intuitsioon ütleb, et nõnda peaks LOD biast õigesti valides saama natukene teravama tulemuse ilma märgatava tekstuuride sädelemiseta.
|
|
Kommentaarid: 26 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
 |
Le Inc
HV Guru

liitunud: 06.09.2002
|
07.06.2004 14:52:04
|
|
|
tsitaat: |
kuidas saab tükati trilinear olla parem, kui trilinear
|
Ehk on nii: kuidas saab tükati brilinear olla parem, kui trilinear ?
|
|
Kommentaarid: 56 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
54 |
|
tagasi üles |
|
 |
daman
Kreisi kasutaja
liitunud: 05.11.2001
|
07.06.2004 15:23:06
|
|
|
Oleneb kuidas sa kvaliteeti mõõdad?
Mina personaalselt vaatan silmaga, kui pilt on tõesti identne, siis miks viriseda?
_________________ Täna on see homme, mida sa eile kartsid. |
|
Kommentaarid: 47 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
44 |
|
tagasi üles |
|
 |
stepzter
HV veteran

liitunud: 11.11.2001
|
07.06.2004 16:26:31
|
|
|
Le Inc kirjutas: |
Ehk on nii: kuidas saab tükati brilinear olla parem, kui trilinear ? |
Brilinear ongi mingi uus omapärane termin selle jaoks. Ma mõtlesin omapoolse agurismiga hiilata, mis minuarust tiba paremini iseloomustab seda algoritmi. Iseasi on see, et enamus inimesi kes funktsioonide analüüsiga tegelenud ei ole, ei pruugi kohe seost lahti hammustada.
Üks väike pilt, mis iseloomustab neid kahte varianti, on ju tükati :-P (LOD näitab, et 2^LODx2^LOD algse tekstuuri pikslit mahub ühe ekraani piksli alla, mip-map tase näitab, et tekstuuri on mip-mapi tase korda pooleks tehtud)
|
|
Kommentaarid: 26 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
 |
SCREAMER
HV Guru

liitunud: 08.11.2001
|
|
Kommentaarid: 436 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
2 :: |
388 |
|
tagasi üles |
|
 |
Aser
HV vaatleja
liitunud: 07.01.2003
|
08.06.2004 14:01:40
|
|
|
daman kirjutas: |
Oleneb kuidas sa kvaliteeti mõõdad?
Mina personaalselt vaatan silmaga, kui pilt on tõesti identne, siis miks viriseda? |
http://www.tomshardware.com/graphic/20040603/index.html kas sa siis ei lugenud, see kaks pilti kõrvuti silmaga vaadatav vahe ei loe midagi, sa vaata mängus kui haledad üleminekukohad on brilinearil võrreldes trilineariga ja on muidki tähtsaid erinevusi.
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
 |
eix666
HV veteran

liitunud: 20.05.2002
|
08.06.2004 14:41:50
|
|
|
kustkohast sa välja lugesid/vaatasid et vahe tuntav on? minumeelest on igalpool öeldud, et vahe brilineari ja trilineari vahel on sedavõrd väike, et rõhuv enamus ei pane asja tähelegi, isegi kui sama asja kõrvuti näidata....
näiteks:
Tom's hardware kirjutas: |
ATi deserves credit for the fact that the image quality of the cards is not visibly compromised by this filtering; at least no example has yet been seen of this. So far, the brilinear areas have only showed up in laborious tests. |
niiet äkki põhjendad oma teksti natuke?
|
|
Kommentaarid: 39 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
39 |
|
tagasi üles |
|
 |
Elof
HV Guru

liitunud: 07.05.2003
|
08.06.2004 16:08:08
|
|
|
Aser kirjutas: |
daman kirjutas: |
Oleneb kuidas sa kvaliteeti mõõdad?
Mina personaalselt vaatan silmaga, kui pilt on tõesti identne, siis miks viriseda? |
http://www.tomshardware.com/graphic/20040603/index.html kas sa siis ei lugenud, see kaks pilti kõrvuti silmaga vaadatav vahe ei loe midagi, sa vaata mängus kui haledad üleminekukohad on brilinearil võrreldes trilineariga ja on muidki tähtsaid erinevusi. |
Esimene on bilinear
Teine on 16*anisotropic
(Antud lingil otse)
Ise saad ka aru, mis näiteid tood ?
Võibolla pidasid silmas -> http://www.tomshardware.com/graphic/20040603/ati_optimized-06.html
|
|
Kommentaarid: 212 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
0 :: |
175 |
|
tagasi üles |
|
 |
razor
HV Guru
liitunud: 02.12.2003
|
08.06.2004 16:26:52
|
|
|
samast artiklist
tsitaat: |
All Filter optimizations discussed here aim to increase the performance of the graphics cards without materially reducing image quality. The word "materially" is, however, subjective - depending on the optimization used, a loss in quality is perceptible when taking a closer look. Even if the quality in screenshots is OK, a running game is often a different chapter. Annoying effects (moiré, flickering) can crop up that were not noticeable on screenshots. |
>
tsitaat: |
daman kirjutas:
Oleneb kuidas sa kvaliteeti mõõdad?
Mina personaalselt vaatan silmaga, kui pilt on tõesti identne, siis miks viriseda?
|
|
|
Kommentaarid: 131 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
120 |
|
tagasi üles |
|
 |
|