praegune kellaaeg 20.06.2025 01:09:36
|
Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
10.01.2019 01:19:05
|
|
|
Tanel kirjutas: |
sakinaga, tõepoolest, mina see võin ainuke olla, aga siinsete osade roheliste kasutajate postitustest ja meelsusest on näha, kuhu suunas nad mõtlevad, mõtlemata tagajärgedele
Ja empiirilistele andmetele tuginedes, mu sisetunnetus ei valeta ja on paljude asjade suhtes õigeks osutunud. See oli lihtsalt taustinfoks ja ma ei pea sellega midagi tõestama. |
Ära muretse, ma sõidan 3.2-liitrise vabalthingava bensiinimootoriga
|
|
Kommentaarid: 159 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
151 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
10.01.2019 01:21:26
|
|
|
tsitaat: |
kuna mingi siin välja toodud arvamuse kohaselt on isegi "räpase kivisöe elektri" kilomeetri kohta jäetav jalajälg ICE kilomeetri saaste omast väikesem
|
kas see oli arvamus või fakt? Olen just vastupidist lugenud, et söeelektrijaama kombineerimine elektriautoga on üks mõttetumaid, saastavamaid ja silmakirjalikumaid kooslusi.
Kivisöeelektrijaamade saaste mõjutab meid kõiki globaalselt. Jah, meie kodumaise põlevkivi põletamine samuti saastab, aga selle kasutamine järjest väheneb, erinevalt Hiinast.
Elektriautode mõte saab olla positiivne vaid kui seda tuuma- või taastuvenergiaga toidetakse, ehk saab kunagi isegi ITER valmis.
EV tehnoloogiat ju pidevalt arendatakse, aga meie (forsseeritud) pisiostudest globaalsel skaalal selle arenduskiirus ei sõltu mitte kuidagi.
_________________ Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 465 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
358 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
10.01.2019 01:27:46
|
|
|
tsitaat: |
Ära muretse, ma sõidan 3.2-liitrise vabalthingava bensiinimootoriga
|
Ja ma olen ka korduvalt öelnud, et ma kaalun elektriautot siis, kui see tuleb turule mind rahuldava mugavusega, sõiduulatusega auto, mis on mõistlikku hinnaga.
Hetkel sellist autot pole turul, aga see võib tulevikus muutuda ja tõenäoliselt muutubki. Ja ma ei taha seda teha teiste maksumaksjate rahakoti arvelt, südametunnistus ei luba.
Ma pole ka kordagi väljendanud vastuseisu taastuvenergiale või laadimistaristu parandamisele, aga seda tuleb teha mõistlikult, mitte rapsides, majandust kummuli keerates.
Teemasse konkreetsemalt, mis seis nüüd nende laadimispistikutega on, kas on jõutud Euroopa üleselt mingile kokkuleppele/kompromissile japsidega või tuleb laadimispunkti 2-3 eri pistikut?
_________________ Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 465 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
358 |
|
tagasi üles |
|
 |
SSD
HV Guru

liitunud: 18.01.2006
|
10.01.2019 01:52:09
|
|
|
[quote="Tanel"]
tsitaat: |
Teemasse konkreetsemalt, mis seis nüüd nende laadimispistikutega on, kas on jõutud Euroopa üleselt mingile kokkuleppele/kompromissile japsidega või tuleb laadimispunkti 2-3 eri pistikut? |
Iseenesest see 2-3 või 4-5 erinevat pistikut ei ole eriline probleem. On "tankur" ja on "torud" erinevate otsikutega.
|
|
Kommentaarid: 312 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
266 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
10.01.2019 01:55:00
|
|
|
tsitaat: |
Iseenesest see 2-3 või 4-5 erinevat pistikut ei ole eriline probleem.
|
kallimaks pidi oluliselt tegema. Kui ma ei eksi, siis ka olemasolevad laadimispunktid peab ümberehitama ja seal ei piisa vaid pistiku lisamisest, vaid praktiliselt kogu süsteemi väljavahetamisest.
Lisaks, võin eksida, aga kas pole nii, et kui tuleb elektriautosid juurde, peaks ka ülekandeliinide võimsust lisama, kaablid vahetama vms?
_________________ Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 465 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
358 |
|
tagasi üles |
|
 |
rmc
Aeg Maha 2n

liitunud: 28.06.2005
|
10.01.2019 02:05:22
|
|
|
Tanel kirjutas: |
tsitaat: |
su jutt hiinlastele rääkimisest jne. on lühinägelik. Jah, planeet on üks ja ühenduses, ent ka lokaalselt on probleeme piisavalt ning tegelikult loeb iga panus (nii üldmõjus kui ka tehnoloogiate juurutamises, väljatöötamises, jne.). Lõpeta ära palun see "meil pole mõtet midagi teha, me nii väikesed" jutt. See on ignorantne.
|
ei lõpeta
Ja sina ei adu jällegi suurusjäke, miljard vs miljon - 1000 kordne vahe.
Jään enda juurde, et kuniks hiinlased jätkavad saastamist (või koguni selle suurendamist, söeelektrijaamu juurde ehitades), oleme endiselt kirbusitt.
Võitlen autoomanike maksukoormuse tõstmise ja Eesti konkurentsivõime tapmise vastu edaspidigi
Ma ei ole elektriautode vastane, aga selline rohelistepoolne vägisi forsseerimine, et paneme kõik kinni või maksustame ICE mehed surnuks, on ajuvaba ja jään oma seisukoha juurde.
Omapoolsed lahendused olen eelnevalt juba kirja pannud.  |
a) Ma adun väga hästi suurusjärke, btw. seal on ilmselt 1,5 miljardit neid praegu juba... 2017. oli 1,4 - see on suur vahe - tajud ikka suurusjärke? .
See kõik ei tähenda, et iga üksikisikugi panus on oluline, seda enam riikide.
Ka kirbusitt on oluline ja ei ole põhjust olla väike kirbusitt, mis sest, et suurem kõrval on - see on primitiivne mõtlemine. Ja lühinägelik.
b) Maksukoormus tõuseks, sest see oleks põhjendatud. Vastasel juhul saavutad selle, mida omaarust siin vältida üritad - eelarvest kaob raha. Sa tekitad oma suhtumisega ise probleemi, mitte EV'de tulek ei tekita seda.
c) Milline konkurentsivõime täpsemalt tapetud saaks ja kuidas see reaalses sisu välja näeks? Täiesti uskumatu lahmimine
d) Kus sa kõiki neid äärmuseid näed peale iseenda emotsionaalse fantaasia? Milline oleks see "surnuks maksustamine"? Mida kõike kinni pandaks? Jne.? Sa ju konkreetselt hüsteeritsed, mitte ei räägi sisuliselt asjast.
e) Millised konkreetsed lahendused on, palun. Ma olen vaid ebamäärast ja ebakonkreetset lahmimist märganud.
"Maksustame EV'd auto/teedemaksuga ja ICE'd mitte" ei ole lahendus, vaid absurd.
Hiina ja elektriautode osas: miks ignoreerid vastuseid-täpsustusi oma pildile?
rmc kirjutas: |
Tanel, puhtam kui ICE, siiski:
"In reality, though, driving an electric car is still far more environmentally friendly than driving a gasoline-burning vehicle, which typically produce about 250 grams of CO2 per mile, BNEF says.
BNEF also points out that electric vehicles were 39% cleaner on average than using internal combustion engines in 2016. That gap is expected to widen to 67% by 2040, as renewables such as solar and wind make up a larger share of the global energy mix."
(Sama allikas). |
degreal kirjutas: |
Spoiler 
Võrdluseks sama graafik aga bensuautode kohta:
 |
Hoiad oma illusoorset tõde üleval?
sakinaga kirjutas: |
ICE meeste surnuks maksustamisest räägib siin ainult üks inimene  |
Aamen. Hüsteeria, galore!
Millegipärast tembeldatakse rohelisemalt (olgem ausad, mõistlikumalt) mõtlevad inimesed tagajärgedele mittemõtlejateks, ainuke asi, et kui debatis teema tagajärgedele läheb, siis katkeb millegipärast ka mõistlik argumentatsioon. Jõutakse uuele ringile usukuulutamises, hüsteerialevitamises.
smurfer, AAAAMEN! Sama asi, mida ma talle esimene kord tolle pildi postitamise peale ütlesin.
_________________
 |
|
Kommentaarid: 195 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
181 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
10.01.2019 02:11:57
|
|
|
Lootusetu juhtum
Krt, ma tean väga hästi mis on Hiina ja Eesti rahvaarv, näites pole vahet, kas on 1 miljard vs 1 miljon või 1,4 miljardit vs 1,4 miljonit, ma juhtisin tähelepanu suurusjärgule, et Hiina ja Eesti rahvaarv ca 1000x erineb
Kui sa sellistele asjadele hakkad tähelepanu juhtima ja näite mõttest aru ei saa, siis pole enam midagi rääkida. Rohkem ma ei viitsi vaielda ja ennast korrata.
Aga mis seal ikka, edu sellisel viisil elektriautode propageerimisel
_________________ Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 465 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
358 |
|
tagasi üles |
|
 |
hkurujo88r
HV Guru
liitunud: 25.02.2011
|
10.01.2019 02:15:06
|
|
|
Tanel kirjutas: |
tsitaat: |
Ära muretse, ma sõidan 3.2-liitrise vabalthingava bensiinimootoriga
|
Ja ma olen ka korduvalt öelnud, et ma kaalun elektriautot siis, kui see tuleb turule mind rahuldava mugavusega, sõiduulatusega auto, mis on mõistlikku hinnaga.
Hetkel sellist autot pole turul, aga see võib tulevikus muutuda ja tõenäoliselt muutubki. Ja ma ei taha seda teha teiste maksumaksjate rahakoti arvelt, südametunnistus ei luba.
Ma pole ka kordagi väljendanud vastuseisu taastuvenergiale või laadimistaristu parandamisele, aga seda tuleb teha mõistlikult, mitte rapsides, majandust kummuli keerates.
Teemasse konkreetsemalt, mis seis nüüd nende laadimispistikutega on, kas on jõutud Euroopa üleselt mingile kokkuleppele/kompromissile japsidega või tuleb laadimispunkti 2-3 eri pistikut? |
Täpselt, nõustun. Siin mõni paneb vapsee hullu ikka oma tekstiga. Elektriautode valik enne suurenegu ja tulgu normaalsed autod müüki normaalse hinnaga, siis vaatab edasi.
Praegu mõttetult kallid, kui 40k€ elektriauto asemel saad sama mugava 23k€ hübriidi.
No mis point seal on. Nkn viitsib enamus ühte autot max 5.a kasutada(liisida) ja läheb järgmine.
|
|
Kommentaarid: 126 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
120 |
|
tagasi üles |
|
 |
rmc
Aeg Maha 2n

liitunud: 28.06.2005
|
10.01.2019 02:41:13
|
|
|
Tanel, ma sain näitest väga hästi aru ja ütlesin, et ma tajun suurusjärke väga hästi ning mainisin, et 1 vs 1,5 miljardit on päris suur vahe (konkreetselt suurusjärkude tajumisega seotud tõik). 1,3 miljoni üheks ümardamine on väiksem asi kui 1,5 miljardi 1'ks ümardamine.
Ega ei olegi midagi "vaielda" ja ennast korrata kui sa lahmimistele vastuseks toodud faktid täiesti tähelepanuta jätad (mis sest, et need võivad su enda allikast isegi pärit olla) - mulle tundub, et sa nitpickid lihtsalt infost endale "sobiva" välja, et säilitada oma illusoorset tõde, saamaks jätkuvalt külvata lapsikut pessimismi, mis seisab heal juhul savijalgadel. Mõttetu ja destruktiivne tegevus.
Lühidalt: Su postituses toodud viites oli muuhulgas sinupoolt välja toodud infograafik, mille esitasid justkui tõestuse, kuidas ICE->EV üleminek on mõttetu, kuna energia on "räpane", ent sa jätsid täielikult tähelepanuta selle, et sealsamas artiklis oli eraldi lõik pealkirjaga "The eco benefits outweigh the energy concerns", milles tekst olev tekst ("In reality, though, driving an electric car is still far more environmentally friendly than driving a gasoline-burning vehicle, which typically produce about 250 grams of CO2 per mile, BNEF says. BNEF also points out that electric vehicles were 39% cleaner on average than using internal combustion engines in 2016. That gap is expected to widen to 67% by 2040, as renewables such as solar and wind make up a larger share of the global energy mix.") lükkab ümber sinu väite ja teemaesituse. Sa jätad selle tähelepanuta ka siis kui sulle seda viidatakse (1, 2, 3, 4), välja tuuakse. Sa jätad selle tähelepanuta ka oma algset postitust uuesti esitades ja omakorda ka sellele tuleva, eelnevale viitava, vastuse (ka selle).
Lootusetu juhtum. Kui sa ei taha asju objektiivselt mõista, siis võiksid vähemalt teema risustamise lõpetada, saaks diskussioon konstruktiivne ja sisukas olla, . See oleks ju selgelt üldise diskussiooni (ja foorumikultuuri) huvides! Vb. võiksid teha eraldi EV vs. ICE teema võitlustandrisse?
_________________
 |
|
Kommentaarid: 195 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
181 |
|
tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
10.01.2019 08:07:04
|
|
|
rmc kirjutas: |
The eco benefits outweigh the energy concerns[/u]", milles tekst olev tekst ("In reality, though, driving an electric car is still far more environmentally friendly than driving a gasoline-burning vehicle, which typically produce about 250 grams of CO2 per mile, BNEF says. BNEF also points out that electric vehicles were 39% cleaner on average than using internal combustion engines in 2016. That gap is expected to widen to 67% by 2040..
Lootusetu juhtum. Kui sa ei taha asju objektiivselt mõista, siis võiksid vähemalt teema risustamise lõpetada, saaks diskussioon konstruktiivne ja sisukas olla, . See oleks ju selgelt üldise diskussiooni (ja foorumikultuuri) huvides! Vb. võiksid teha eraldi EV vs. ICE teema võitlustandrisse? |
Kas sa ise pole vähe lootusetu?
Võrdlus 250 näiduga
Kino - hetkel disla, väikese bensuka ostes on see näit 90-115.
Seega oled kohe 40 ühikut säästvam kui mingi elektri tikutops millega sõita.
2040 arvestuse järgi on seis siis võrdne - kõva eelis küll
Kui paraneb pidurdusenergia salvestustehnoloogia ja väheneb superkondekate hind on tavalisel sisepõlemismootoril jätkuvalt eelised just sõiduulatuse osas.
//
Lisaks meie oludes tekib ~1/3 kahjulikust peentolmust naastrehvide tõttu.
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
 |
madoc
HV kasutaja
liitunud: 11.07.2003
|
10.01.2019 10:20:17
|
|
|
Magic kirjutas: |
Kas sa ise pole vähe lootusetu?
Võrdlus 250 näiduga |
Vt ühikuid. Jutt oli miili kohta. Nt mu väiksema bensuka 50000 km reaalne keskmine on 240g miili kohta. Samas elektriga võivad reaalse elu numbrid veel enam erineda vs arvutuslik nt NEDC kulu (artiklis ei ole kirjas, mis andmeid võrdluseks kasutati).
|
|
Kommentaarid: 35 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
34 |
|
tagasi üles |
|
 |
anubis
HV Guru

liitunud: 08.06.2002
|
10.01.2019 10:53:39
|
|
|
Diisel/bensiinimootori korral on nendes numbrites sees MOOTORI töötsükli korral väljutatud heitgaasid. Sisse pole arvestatud kogu logistika ja rafineerimisprotsessi tarbitud energiat ja väljutatud heitgaase. See sisaldub lihtsalt kütuse hinnakomponendis.
Elektriautode korral kwh elektri tootmiseks kasutatud tootmisjaama heitgaase, mis sisaldab endas põhimõtteliselt kõike k.a. logistika, puhtalt selletõttu, et tooraine tootmiseks on (kivisöe näitel) jaama kõrval maa sees ja see ei vaja rafineerimist.
Lisaks saab elektriauto hetkega 0-saastele kui kasutada laadimiseks 100% tuule- või päikseenergiat. Võid energiaturult vabalt osta sellise paketi.
Lisaks, ei väsi kordamast, ilma kompromissideta elektriauto mitte-nišitootena on hetkel umbestäpselt Model3/Kona/Niro kuid need on põhimõtteliselt esimene masstootmises olev põlvkond. Reaalselt on neist masstootmises ainult Model3.
|
|
Kommentaarid: 326 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
0 :: |
277 |
|
tagasi üles |
|
 |
softis
HV Guru

liitunud: 07.09.2004
|
10.01.2019 12:32:57
|
|
|
Taneli loogika:
10 väikest saastajat ja üks suur saastaja. See, et 10 väikest annavad 1 suure kokku, pole oluline. Oluline on, et väikesed üksi ei paista välja ja seega pole mõtet rapsida.
_________________ www.FunBox.ee - kvaliteetsed õhupallid, värvikad kostüümid ja kõik muu vajalik meeldejääva peo korraldamiseks! |
|
Kommentaarid: 21 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
21 |
|
tagasi üles |
|
 |
rmc
Aeg Maha 2n

liitunud: 28.06.2005
|
10.01.2019 14:58:39
|
|
|
Magic, madoc vastas sulle mu eest.
Reaalse elu numbrite osas: "According to BNEF’s data, electric vehicles in China produce 188.5 grams of carbon dioxide (CO2) emissions per mile..."
Kogu andmestik tundub seal 2016. aastast olevat, muidu.
anubis'e kommentaari tasub ka lugeda. Inimesed kipuvad lugema vaid ahela viimast otsa, saamata aru, et fossiilmahla paaki saamiseks on juba sooritatud paras ökotsiid.
See 100% tuule- ja päikeseenergia paketi osa on huvitav. Ideeliselt võiks toetused siduda sellega, et pead tarbima puhast energiat & nt. laadimiskohtade puhul võiks olla nõue, et üks "ots" peab välja andma sellist energiat.
Ehk kokkuvõttena on EV puhtam igatepidi ja võimalus seda veel puhtamaks muuta on käeulatuses. See on see, mis on oluline tajuda. Igal tasandil mõistlik samm.
softis, super. Vb. leian täna hiljem aega vaadata riikide kaupa saastet & kõrvutada Hiinat mõndade riikide hulgaga. Lõppeks on oluline siiski per capita ja IGAÜHE panus.
Toon veel huvitava tõiga ära:
https://www.err.ee/896898/venemaa-kvoodivaba-elekter-solgib-baltikumi-turgu
"Elektriturul on kujunenud uus olukord, kus CO2 emissioon on aastaga kallinenud viis korda, 25 euroni tonni kohta. Kuivõrd fossiilse elektri müügihind on 50 euro kandis megavatt-tunnist, siis üle poole selle maksumusest moodustab saastetasu CO2 heitmete eest."
Ei tea palju elektri eest makstavad lisatasud elektrihinnast moodustavad.. võrgutasu on sisuliselt elektri "teedemaks" ja taastuvenergiatasu aktsiisilisa.
_________________
 |
|
Kommentaarid: 195 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
181 |
|
tagasi üles |
|
 |
softis
HV Guru

liitunud: 07.09.2004
|
10.01.2019 15:00:42
|
|
|
Ma üldse ei vaidle vastu, et Hiina saastab palju aga suhtumine, et "teised teevad ju rohkem" on pehmelt öeldes banaalne üldise heaolu tõstmise vältimiseks.
_________________ www.FunBox.ee - kvaliteetsed õhupallid, värvikad kostüümid ja kõik muu vajalik meeldejääva peo korraldamiseks! |
|
Kommentaarid: 21 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
21 |
|
tagasi üles |
|
 |
rmc
Aeg Maha 2n

liitunud: 28.06.2005
|
10.01.2019 15:09:04
|
|
|
Primitiivne ja lühinägelik vaade samal kursil jätkamiseks, mis ei ole tegelikult kõiki asjaolusid arvestades sisuliselt pädev. Kõlbab vaid Status Quo säilitamiseks.
_________________
 |
|
Kommentaarid: 195 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
181 |
|
tagasi üles |
|
 |
Renka
HV Guru

liitunud: 01.04.2002
|
10.01.2019 15:12:40
|
|
|
Hiina tegelikult riiklikul tasemel on ju võtnud konkreetse suuna saaste vähendamiseks ja söejaamade ehitamise pidurdamiseks. Sellega on küll see probleem veel, et jutt ja teod ei lähe veel päris 100% kokku kuid paranemise märke on siiski näha. Viimati sel teemal lugesin siis seal on probleemiks, et riiklikul tasandil on käsk/suunised söejaamu mitte ehitada kuid kohalikult tasandil ei leita mõistlikke alternatiive ja ignoreeritakse seda suures osas. Eks seal käib võitlus tasuvuse jmt teemadel. Aga vähemalt on näha, et tegeletakse asjaga kõrgemal tasemel. Lootus, et mõne aastaga kardinaalne muutus toimuks on nagunii miski ullikeste teema. Oluline on see, et protsessid liikuma saaks ja suured muudatused toimuvad ikkagi pikemal ajaskaalal.
_________________ There is no place like 127.0.0.1 |
|
Kommentaarid: 71 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
1 :: |
61 |
|
tagasi üles |
|
 |
rmc
Aeg Maha 2n

liitunud: 28.06.2005
|
|
Kommentaarid: 195 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
181 |
|
tagasi üles |
|
 |
arnis
HV veteran

liitunud: 18.07.2004
|
11.01.2019 00:26:16
|
|
|
Tanel, küsimus, kui palju parem peab hiina olema, et me võiks "jõuga" neile järele jooksma hakata?
Mina näen hetkel andmetest, et natuke üle poole energiast Hiinas on söest. Meil aga üle 4/5 on kivisüsi.
Et küsin teisiti, kui palju parem peab Hiina olema, et sul miski plõks kusagil ära käiks?
Kui madalale kivisöe % peab SINU ARVATES kukkuma Hiinas, et meie oma 80+% põlevkiga vähendamisega võiksime tegeleda?
|
|
Kommentaarid: 120 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
117 |
|
tagasi üles |
|
 |
Renka
HV Guru

liitunud: 01.04.2002
|
11.01.2019 00:31:36
|
|
|
arnis, meil on kivisõe osakaal täpselt 0 siiski. Aga no see pigem nokkimine - mõtlesid eeldatavasti põlevkivi.
_________________ There is no place like 127.0.0.1 |
|
Kommentaarid: 71 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
1 :: |
61 |
|
tagasi üles |
|
 |
Draqula
HV Guru
liitunud: 29.10.2004
|
11.01.2019 10:35:35
|
|
|
Renka kirjutas: |
arnis, meil on kivisõe osakaal täpselt 0 siiski. Aga no see pigem nokkimine - mõtlesid eeldatavasti põlevkivi. |
Küsimus pole ainult nimes - põlevkivi kütteväärtus on omajagu madalam, kui kivisöel, seega peame seda sama energihulga tootmiseks rohkem ahju ajama kui hiinlased kivisütt.
|
|
Kommentaarid: 42 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
34 |
|
tagasi üles |
|
 |
anubis
HV Guru

liitunud: 08.06.2002
|
11.01.2019 10:50:25
|
|
|
(ma oma näidetes kasutasin kivisütt, kuna jutt oli hiinlaste elektriautode kõrgest saastes vrd puhtamate energiaallikatega toodetust laetud isendid)
Mina põlevkivi või kivisütt ei demoniseeri, elektritootmine peab olema hajutatud ja riskid maandatud. Lihtsalt päiksepaistelise ilmaga oleks praktiline maha visatud energiahulk kokku koguda ja võrku suunata, samamoodi nagu tuulikuid võivad kasvõi 24/7 jahvatada. Ainult päiksepaneelidele või tuulikutele ei saa lootma jääda kuid taastuvatest allikatest on võimalik väga suur osa tarbimisest, eriti just päevastel tipptundidel, katta (puhtmatemaatiliselt võiks kogu maailma energiavajaduse katta ainult päiksepaneelidega kuid see oleks kliimamuutuste ajastul halb mõte). Ehk isegi sellises mahus, et muutub tasuvaks sütt või põlevkivi põletavates jaamades 100% süsinikupüüdmine ning sellest vedelkütuse taastootmine käivitada.
https://news.nationalgeographic.com/2018/06/carbon-engineering-liquid-fuel-carbon-capture-neutral-science/
|
|
Kommentaarid: 326 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
0 :: |
277 |
|
tagasi üles |
|
 |
Hirff
HV kasutaja

liitunud: 26.05.2011
|
11.01.2019 11:44:35
|
|
|
Postitan paar enda mõtet, et teemasse "märk maha" saada.
Kuigi elektriautode idee on üllis ja tulevikus meist ilmselt enamik tõepoolest vurabki elektriautodega, siis pakun, et VÄHEMALT lähima kümne aasta jooksul käime ikkagi "tavalistes" tanklates disla või bensiini tankimas. Alustame kas või elektriautode autovalikust, aga oota, kurat... valikut ju ei olegi. Kui jätta LEAF ja MiEF välja, siis taskusõbralik "tavainimesele" mõeldud auto turult puudub. Kui lisada juurde laadimispunktide vähesus (olemasolevad Eesti laadimispunktid on mittevastavuses "mujal maailmas" kasutatavatele laadimispunktidele) ja hetkeseis, kus elektriautot omab "peotäis" inimesi, siis julgengi välja hõigata arvamuse, et järgmised 10 aastat tiksume me kõik rahulikult sisepõlemismootoritega autodega. Peaks toimuma täielik läbimurre ja revolutsioon, et kas või näiteks 10% (vaadates praeguseid elektriautode müüginumbreid, siis tundub see ikka kohutavalt suur %) eurooplastest oleks 10 aasta pärast elektriauto. Ülejäänud maailmal läheb ilmselt veel kauem aega, et nö arengule järgi jõuda.
Täiesti teine teema, kuid siiski elektriautonduse juurde kuuluv, on kõikvõimalikud regulatsioonid, "käeväänamised" keskkonnamaksude näol (ükskõik, mis vormis nad siis ka on) ja kas või jutud, et lõpetame paari aasta pärast diisealautode tootmise. On tore ja kaunis mõte, et me siin Euroopas üritame kogu maailma päästa, kuid praeguses (või isegi 5 aasta pärast, näiteks) situatsioonis on igasugune "kottimine" äärmiselt silmakirjalik ning lihtne riigi rahakoti täitmine (nõus, et riigi rahakotti peab ka täitma, kuid nimetagem asju ikkagi õigete nimedega). Kuskil teemas ringles päris kõnekas artikkel, milles selgus, et a'la USA ja Hiina (või oli USA+Hiina+Venemaa) saastavad õhku kahekesi sama palju kui ülejäänd maailm kokku. Seega millest me üldse räägime. Saan aru, et kõik see "muutus hakkab iseendast" jne on väga tore ja mõnes mõttes ka õige, aga mida sa sellest ookeanist teelusikaga ikka tühjendad.
|
|
Kommentaarid: 8 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
8 |
|
tagasi üles |
|
 |
Draqula
HV Guru
liitunud: 29.10.2004
|
11.01.2019 12:26:28
|
|
|
MarttiX0,
Kui LEAF pädeb siis samas hinnaklassis on juba ka:
Hyundai Ioniq (35KEUR)
Hyundai Kona (40KEUR)
Ehk siis valikut on päris kiiresti hakanud lisanduma.
|
|
Kommentaarid: 42 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
34 |
|
tagasi üles |
|
 |
hkurujo88r
HV Guru
liitunud: 25.02.2011
|
11.01.2019 12:32:03
|
|
|
Väiksed autod kallis hind ju, 23k€ saad samaväärse varustusega hübriidi kia niro. Lisaks palju sa pead oote järjekorras olema, et autot saada, kona puhul pool aastat või aasta?
|
|
Kommentaarid: 126 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
120 |
|
tagasi üles |
|
 |
|
lisa lemmikuks |
|
|
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
|
|
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
|