Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
elukaz
HV Guru

liitunud: 06.09.2004
|
02.01.2019 18:30:33
|
|
|
Viimased kuud on ööelekter 9-10 sendi ringi jäänud koos kõigi aktsiiside ja käibemaksudega ilma püsitasuta. Eilsest läks võrgutasu pool senti odavamaks.
Edit: viimase 5% laadimine oli siis 50% kasuteguriga
_________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale. |
|
Kommentaarid: 187 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
0 :: |
151 |
|
tagasi üles |
|
 |
630
HV kasutaja
liitunud: 21.01.2004
|
02.01.2019 21:16:25
|
|
|
elukaz kirjutas: |
Viimased kuud on ööelekter 9-10 sendi ringi jäänud koos kõigi aktsiiside ja käibemaksudega ilma püsitasuta. Eilsest läks võrgutasu pool senti odavamaks.
Edit: viimase 5% laadimine oli siis 50% kasuteguriga  |
Võrgutasu langes, taastuvenergia oma tõusis. Klient ei näe mingit vahet lõppsummas.
|
|
Kommentaarid: 13 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
11 |
|
tagasi üles |
|
 |
elukaz
HV Guru

liitunud: 06.09.2004
|
02.01.2019 21:48:52
|
|
|
Kui taastuv maha arvestada siis päevane langes 0.83 ja öine 0,4 senti, aktsiis vist on sama, ampritasu veits kõrgem, tavalise tarbimise juures on kivisse raiutud osa madalam. Samas energia hind on mõnuga tõusnud.
_________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale. |
|
Kommentaarid: 187 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
0 :: |
151 |
|
tagasi üles |
|
 |
arnis
HV veteran

liitunud: 18.07.2004
|
02.01.2019 22:48:58
|
|
|
elukaz kirjutas: |
Viimased kuud on ööelekter 9-10 sendi ringi jäänud koos kõigi aktsiiside ja käibemaksudega ilma püsitasuta. Eilsest läks võrgutasu pool senti odavamaks.
Edit: viimase 5% laadimine oli siis 50% kasuteguriga  |
Jah, 50-60%. Muidugi see on marginaalne osa, kuna jutt käib poolest kWh'st. Kokku siis samapalju kadu, pool kWh. Ehk siis 5 senti rahas.
Igaks juhuks kordan, et elektriautodel ei ole ettenähtud igapäevane ääreni laadimine.
Muideks, tänase tormituule ja kehva teekattega ja jaheda ilmaga saab 120 ideaali asemel sõita 90km kanti.
Üldiselt nii ongi, et hea ja väga kehva ilma vahe energiakulus on neljandik kuni kolmandik (autodel mil ei ole soojuspumpa, näiteks Tesla).
Sisepõlemismootoriga autodel tavaliselt neljandiku võrra suurem küttekulu.
|
|
Kommentaarid: 120 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
117 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
|
Kommentaarid: 465 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
358 |
|
tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
04.01.2019 07:40:19
|
|
|
Lisaks veel see jama, et energiatootmise seisukohalt ongi gaasi ja söe/põlevkivi jaamad kõige kiiremini ehitatavad.
Seega kui tarbimine tõuseb tõstab see ka kiiresti hinda, eriti kui tahta öko olla.
Selles osas näiteks Pallingu idee riigi kuludega elektriautosid nuumata on eriti loll.
Tal ju lähedased elektri teemas sees ka...
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
 |
rmc
Aeg Maha 2n

liitunud: 28.06.2005
|
04.01.2019 14:33:30
|
|
|
Tanel, puhtam kui ICE, siiski:
"In reality, though, driving an electric car is still far more environmentally friendly than driving a gasoline-burning vehicle, which typically produce about 250 grams of CO2 per mile, BNEF says.
BNEF also points out that electric vehicles were 39% cleaner on average than using internal combustion engines in 2016. That gap is expected to widen to 67% by 2040, as renewables such as solar and wind make up a larger share of the global energy mix."
(Sama allikas).
_________________
 |
|
Kommentaarid: 195 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
181 |
|
tagasi üles |
|
 |
degreal
HV veteran
liitunud: 07.01.2002
|
04.01.2019 16:18:03
|
|
|
Spoiler 
Võrdluseks sama graafik aga bensuautode kohta:
|
|
Kommentaarid: 26 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
24 |
|
tagasi üles |
|
 |
arnis
HV veteran

liitunud: 18.07.2004
|
05.01.2019 00:52:16
|
|
|
degreal, Mõned vaidleksid vastu, sest väike osa kütusest on tehtud etanoolist ja MÕNED nimetavad seda taastuvaks
|
|
Kommentaarid: 120 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
117 |
|
tagasi üles |
|
 |
anubis
HV Guru

liitunud: 08.06.2002
|
05.01.2019 00:57:24
|
|
|
Fossiilkütuse korral tuleks, tegelikult, lisada august-rattani CO2 ka summasse.
Elektrit on väga lihtne toota, Eesti näitel kohalikust toormest tuleb see ju maa seest valmiskujul otse jaama kõrvalt (nende saastavate tootmisjaamade näitel).
Bensiini/diisli saamiseks on ikka päris pikk ja kõrge energiakuluga protsess/logistikaahel kaasatud enne kui see saadus üsna ebaefektiivsesse lõpptarbijasse pannakse.
|
|
Kommentaarid: 326 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
0 :: |
277 |
|
tagasi üles |
|
 |
rmc
Aeg Maha 2n

liitunud: 28.06.2005
|
05.01.2019 03:01:29
|
|
|
Biokütuste osas: https://www.livekindly.co/norway-ban-palm-oil-biofuel/ "Palm oil-based biofuels will no longer be permitted in Norway, the nation’s parliament announced last week. The move, which aims to thwart the destruction of Indonesian rainforests razed for palm oil plantations, makes Norway the first country to enforce such a ruling."
_________________
 |
|
Kommentaarid: 195 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
181 |
|
tagasi üles |
|
 |
arnis
HV veteran

liitunud: 18.07.2004
|
05.01.2019 05:55:30
|
|
|
Väga tore, et bio-kütust vähemalt mingist otsast hakati takistama. See on ulme, kuivõrd kehvem see on naftast.
Selle asemel, et kasutada vanu dinosauruseid, me kulutame ressursse (sh isegi dinosauruseid), et teha dinosõnnikut, et siis seda ahju pista
Lubasin anda lingi, kui Tesla torustikust youtube-is kuulatav versioon tuleb.
Põhimõtteliselt lisainfi väga ei tulnud, kes kiiresti loeb, siis pigem lugegu otse mu postitust
https://www.youtube.com/watch?v=0MOU-TfwN_s#t=1m21s
Model 3 kohta hakkan kunagi miskit kokku klopsima. Skeem tuli just välja Munrolt
|
|
Kommentaarid: 120 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
117 |
|
tagasi üles |
|
 |
anubis
HV Guru

liitunud: 08.06.2002
|
|
Kommentaarid: 326 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
0 :: |
277 |
|
tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
05.01.2019 22:11:30
|
|
|
arnis kirjutas: |
Väga tore, et bio-kütust vähemalt mingist otsast hakati takistama. See on ulme, kuivõrd kehvem see on naftast.
Selle asemel, et kasutada vanu dinosauruseid, me kulutame ressursse (sh isegi dinosauruseid), et teha dinosõnnikut, et siis seda ahju pista
|
Bio osas ka väga palju erinevaid arenguid.
Lisaks akude jaoks peab ka ikka väga korralikult reostama ja suur kogus vaske mootoritesse ei tule ka just puhtalt kätte
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tbit
HV Guru
liitunud: 27.04.2004
|
05.01.2019 22:48:40
|
|
|
Isegi kui särtsuka sõit tähendaks sama reostust mis fossiilkütuse ahel kokku siis võib ju alati öelda, et see reostus ei ole sul nina all, inimasulad on puhtama õhu ja väiksema mürareostusega.
Vaadates üha rangemaid saastenorme tuleb varsti piir kus kapotialune on sellist tehnikat täis, et remondiarve asemel on mõistlikum uus masin osta.
_________________ DVD is da 4483MB :-/)
|OSTAN|-> T43 pikk jahutus |
|
Kommentaarid: 264 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
3 :: |
229 |
|
tagasi üles |
|
 |
anubis
HV Guru

liitunud: 08.06.2002
|
|
Kommentaarid: 326 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
0 :: |
277 |
|
tagasi üles |
|
 |
arnis
HV veteran

liitunud: 18.07.2004
|
07.01.2019 01:13:40
|
|
|
Magic kirjutas: |
Bio osas ka väga palju erinevaid arenguid.
Lisaks akude jaoks peab ka ikka väga korralikult reostama ja suur kogus vaske mootoritesse ei tule ka just puhtalt kätte |
Areng või mitte areng, jutt käib märksa kallimast protsessist kui elektri tootmine paneelidega või tuulikuga.
Aku on taastuv materjaliallikas. Mitte ükski gramm ei satu poriloiku ega kevadlumevalli.
Seda enam elektrimootor.
See on ju lahmimine - vaskmähise kilogrammide lugemine .
Kõik materjalid, mis on 90+% taaskasutatavad (vask, alumiinium, enamus Li-ion akust), nende jalajälg per 100 aastat on naeruväärselt väike.
Oled sa mõnd vasemähist tänaval lebamas näinud?
Aga suitsukoni või mootoriõlilaiku?
Ärme lahmi vasemähise jalajäljest, vask ei ole ühekordne. Plastikust sisselaskekollektor aga on.
|
|
Kommentaarid: 120 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
117 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
07.01.2019 09:37:22
|
|
|
Palju generaatoris ja starteris vaske on ? Kahepeale annab ehk el mootori koguse välja ja ei tulegi rohkem miskit, või kui, siis õige pisut. Tööstuses kasutatakse ka lõpmatus koguses elektrimootoreid, keegi ei kurda, ning tänaval ei vedele.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
H_K
Aeg Maha 2n

liitunud: 09.01.2002
|
07.01.2019 09:58:44
|
|
|
Kas see tänaval vedelmise võrdlus päris kohane on, utiliseerimisel või taaskasutamisel saab mõõta ka kaudset reostust, mida üldse on võimalik ümbertöödelda, kas kokkukogumine-ümbertöötlemine ise on energiakulukas, kas see protsess tekitab lisareostust, kas ümbertöötlemise käigus jääb ohtlike jääke mis omakorda probleemsed jne-jne.
Muidu autode väsinud akupakkide eluiga hinnatakse pikemaks, kus auto jaoks võib väsinud akupakk olla 1/3 oma mahust kaotanud akupakk olla, aga taastuvenergia salvestamiseks võib kõlvata veel väga hästi. Vabalt võib akupaki eluiga kujuneda 30+ aastat, a'la 15 aastat auto peal ja teine 15-20 aastat kuskil päikese-tuulepargis salvestajana.
Samahästi võib ka majandusliku reaalsuse järgi minna iga väsinud aku ümbertöötlemisse, sest nii on kasulikum, kui liitiumi ja muid materjale kuskil energiapargi all kinni hoida.
Ei ole võimatu ka tehnoloogiline areng, kus tänastele akumaterjalidele leitakse odavamaid alternatiive.
|
|
Kommentaarid: 53 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
51 |
|
tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
08.01.2019 05:04:04
|
|
|
Markos kirjutas: |
Palju generaatoris ja starteris vaske on ? Kahepeale annab ehk el mootori koguse välja ja ei tulegi rohkem miskit, või kui, siis õige pisut. Tööstuses kasutatakse ka lõpmatus koguses elektrimootoreid, keegi ei kurda, ning tänaval ei vedele. |
Starter ja genekas annavad heal juhul 10-20% ühe el. mootori vase vajadusest.
Lisaks on hunnik teisi valdkondi, mis otseselt suures koguses vasest ei pääse.
Mingi prognoos väidab, et 2050 on vase tarbimine 2-3X suurem.
//
Kui mõni arvab, et taaskäitlusel jalajälg puudub
Vase puhastamine ja uuesti mähise traadina kasutusele võtmine on lillelõhn...
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
 |
Draqula
HV Guru
liitunud: 29.10.2004
|
08.01.2019 10:05:21
|
|
|
Magic kirjutas: |
Markos kirjutas: |
Palju generaatoris ja starteris vaske on ? Kahepeale annab ehk el mootori koguse välja ja ei tulegi rohkem miskit, või kui, siis õige pisut. Tööstuses kasutatakse ka lõpmatus koguses elektrimootoreid, keegi ei kurda, ning tänaval ei vedele. |
Starter ja genekas annavad heal juhul 10-20% ühe el. mootori vase vajadusest.
Lisaks on hunnik teisi valdkondi, mis otseselt suures koguses vasest ei pääse.
Mingi prognoos väidab, et 2050 on vase tarbimine 2-3X suurem.
//
Kui mõni arvab, et taaskäitlusel jalajälg puudub
Vase puhastamine ja uuesti mähise traadina kasutusele võtmine on lillelõhn... |
Vase ja liitiumi kaevandamise/töötlemisega tegelevate ettevõtete aktsiaid ostma siis nüüd?
|
|
Kommentaarid: 42 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
34 |
|
tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001
|
08.01.2019 10:31:06
|
|
|
Vähemalt nõudlus on tagatud. Öko poole liikudes on selge, et läheme esialgu päris vase rohke lahenduse peale. Eesti oludes siis pumphüdro + tuul/päike. Hinna languse puhul ehk ka akudesse salvestus.
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
 |
rmc
Aeg Maha 2n

liitunud: 28.06.2005
|
08.01.2019 12:19:40
|
|
|
Magic, kuhu jutuga tüürid?
_________________
 |
|
Kommentaarid: 195 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
181 |
|
tagasi üles |
|
 |
Markos
HV veteran
liitunud: 10.04.2002
|
08.01.2019 12:54:46
|
|
|
tsitaat: |
Vase puhastamine ja uuesti mähise traadina kasutusele võtmine on lillelõhn... |
Ära hädalda. Nagu sp mootori utiliseerimine (malm, alumiinium, teras, õli ja muud keemjajäägid + plastik, kumm) oleks miskitpidi säästlikum. El mootoris on teras ja vask, kogu lugu.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
 |
Renka
HV Guru

liitunud: 01.04.2002

|
|
Kommentaarid: 71 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
1 :: |
61 |
|
tagasi üles |
|
 |
|