Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 518, 519, 520  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
rex
HV Guru
rex

liitunud: 09.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 18.12.2018 00:00:53 vasta tsitaadiga

Üldiselt saigi mu pea aastatagune post ka sellega vastuse. Aga mis ikkagi saab, kui täiesti tühja akuga on nädalaks nii -10C° kätte seisma jäetud (kuigi ei tohiks)? Tesla hakkab algul kaabli otsast akut kütma, teised aga tuleks tuppa üles soojenema tuua?
Kommentaarid: 247 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 226
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tux
HV kasutaja

liitunud: 21.11.2004




sõnum 18.12.2018 10:10:18 vasta tsitaadiga

arnis kirjutas:
rmc kirjutas:
arnis, anubis'e poolt viidatud videos räägib norrakas, kuidas teistel on probleeme, Teslal kõik fain... just soojendamisel fookus. Mille alusel väidad, et Teslal probleeme on?


Model 3'el ei ole glükooli eraldiseisvat kütteelementi. Tarkvaraga tehakse sooja tühja jooksva mootori/elektroonikaga,
kuid selle võimekus on kaks või enam korda nõrgem kui S/X eraldiseisev kütteelement (6kW) ning pole kinnitatud, et see
funktsioon on sisselülitatav sõidukiga sõitmisel.
Põhiprobleem on selles, et külm akupakk (alla 0*C) ei ole üldse laetav ja jahe akupakk ei anna adekvaatset regeni.
Tuleneb keemiast, mida Tesla kasutab - üsna soojaarmastaja. Sobib ideaalselt Californiasse, aga mitte meile siia.
Eesti elektriautode akud on talvehommikutel tihti (mitu kuud) alla +5*C kraadi, mis Tesla puhul annab räige põntsu efektiivsusele,
see põnts tuleb lisada faktile, et Tesla ei paku soojuspumpa, ei salongi ega aku soojendamiseks.
iPace oli vist õigel järjel, aga nood panid üldise efektiivsusega räigelt puusse.
Leafi keemia sobib märksa paremini Eestisse, aga nemad panid jahutusega puusse, mis Eestis õnneks erilist rolli ei mängi.
KmanAuto teeb varsti video, mis selgitab, kuidas Model S/X soojaring töötab minu koostatud jutu põhjal. Hiljem lisan lingi.

Superlaadijasse jõudmise eelsoojendus oli minu välja võlutud "lootus/soovitus" - eelmine talv,
ei tea kuidas see nüüdseks spekulatsiooniks muutus.


Kas Tesla puhul keegi on mõõtnud aku temperatuuri ka miinuskraadidega ja kuidas kiirlaadimisega temperatuur muutub?

Konaga sai üleeile proovitud. Väljas -4 C, auto seisnud ja aku temp ka -2 C. Winter mode sees ja kiirlaadija külge ühendades algas aku aktiivne soojendamine, kui +5 C käes akul, siis võeti kiirlaadimisel võimsuse piiramine maha. Järgmiseks hommikuks oli aku temperatuur tagasi 0 C langenud. OBD-st sai temperatuuriinfo kätte. Kirjutan ilmselt varsti blogis pikemalt.

_________________
Kommentaarid: 32 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 31
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
anubis
HV Guru
anubis

liitunud: 08.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 18.12.2018 12:31:09 vasta tsitaadiga

http://www.thedrive.com/news/25494/camouflaged-volkswagen-i-d-electric-hatchbacks-spotted-testing-in-south-africa
Spoiler Spoiler Spoiler

https://twitter.com/jstackmann/status/1070616748951515136/
Spoiler Spoiler Spoiler


tsitaat:
Battery capacities for the I.D. are unconfirmed, though we believe the 342-mile model will use a 111-kilowatt-hour (kWh) battery based on company statements that linked said battery to a version of its I.D. Buzz Cargo concept, claimed to have 340 miles of range. The smallest battery size for Volkswagen's family of EVs on the MEB platform—of which the I.D. is one—is reported to be 48 kWh, which is likely to be the cheapest option, but still give a WLTP estimated range in excess of 148 miles.


Spoiler Spoiler Spoiler
Kommentaarid: 326 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 277
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Draqula
HV Guru

liitunud: 29.10.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 18.12.2018 13:57:40 vasta tsitaadiga

Tore on, et valikut järjest rohkem on, samas kui rohkem toodetakse siis ajab see akutoorme nõudluse üles ja sellega ka akutoorme hinna.
Kommentaarid: 42 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 34
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rex
HV Guru
rex

liitunud: 09.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 18.12.2018 14:10:45 vasta tsitaadiga

Draqula kirjutas:
Tore on, et valikut järjest rohkem on, samas kui rohkem toodetakse siis ajab see akutoorme nõudluse üles ja sellega ka akutoorme hinna.

Järelikult õige aeg toormetootjate aktsiaid osta. TSLA samas maha müüa, kuna suurte tootjate mängu astudes konkurents paratamatult karmistub. Varsti on Tesla ka VAG grupis...
Kommentaarid: 247 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 226
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 18.12.2018 17:22:07 vasta tsitaadiga

tsitaat:
TSLA samas maha müüa, kuna suurte tootjate mängu astudes konkurents paratamatult karmistub. Varsti on Tesla ka VAG grupis...


Musk saadab suured tootjad p'se. Sai Apple jagu IBM'st saab ka Tesla VAG'st.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
arnis
HV veteran
arnis

liitunud: 18.07.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 18.12.2018 17:26:06 vasta tsitaadiga

rex kirjutas:
Üldiselt saigi mu pea aastatagune post ka sellega vastuse. Aga mis ikkagi saab, kui täiesti tühja akuga on nädalaks nii -10C° kätte seisma jäetud (kuigi ei tohiks)? Tesla hakkab algul kaabli otsast akut kütma, teised aga tuleks tuppa üles soojenema tuua?


Praktiliselt kõikidel elektrikatel on olemas akupaki küte. Nissan Leafile lisati see 2013 (tõesti, 2011-12 aastal seda ei olnud).
Nissani valitud akukeemia on laetav kuni -15*C'ni. Tesla valitud keemia kuni 0,0*C.
Samas mõlemad kannatavad rohkem külma aku tühjendamiseks (sõitmiseks või kütmiseks). Seega, kui (ja nii elektriautodega ei tehta)
akupakk on jäetud 0%'ga seisma mitmeks päevaks ja tegemist oleks olnud 2011a Leafiga, siis tuleb tuppa tuua.

Tesla ei ole autotootja. Tesla endine nimi oli "Tesla Motors". Enam ei ole. VAG grupiga on väga vähe ühist. icon_smile.gif
Kommentaarid: 120 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 117
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
anubis
HV Guru
anubis

liitunud: 08.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 18.12.2018 22:29:16 vasta tsitaadiga

https://www.teslarati.com/tesla-gigafactory-3-construction-begins-perimeter-fence/

Hiina GF3 ehitus hakkab pihta.
Kommentaarid: 326 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 277
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rmc
Aeg Maha 2n
rmc

liitunud: 28.06.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 18.12.2018 23:57:22 vasta tsitaadiga

anubis kirjutas:

Link

Eelmisel lehel toodud videost nähtub, et Tesladel (Model 3 kohta see info vist ei käi?) pole probleemi, teistel on @ külma käes laadimine.

_________________
Kommentaarid: 195 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 181
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
anubis
HV Guru
anubis

liitunud: 08.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 19.12.2018 01:23:56 vasta tsitaadiga


Link
Kommentaarid: 326 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 277
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
arnis
HV veteran
arnis

liitunud: 18.07.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 19.12.2018 01:42:56 vasta tsitaadiga

rmc kirjutas:

Eelmisel lehel toodud videost nähtub, et Tesladel (Model 3 kohta see info vist ei käi?) pole probleemi, teistel on @ külma käes laadimine.

See osa, mis kehtib kõigile Tesladele oli kirjutatud nõnda:
tsitaat:
mis Tesla puhul annab räige põntsu efektiivsusele,
see põnts tuleb lisada faktile, et Tesla ei paku soojuspumpa, ei salongi ega aku soojendamiseks.

Ehk nurin on auto efektiivsuse üle külmades tingimustes.

Antud Björni video tõesti ei kehti Model 3-le.

See seibideks tegev ettevõte ajas iseendal ka Model 3-ga juhtme VÄGA kokku.
See video oli tehtud natuke varem. Seal nurisetakse räigelt siit ja sealt.
Hiljem tuli välja uuem materjal, seal kiidab seesama onku räigelt autot. Saa nüüd aru. icon_confused.gif
Eks probleem on selles, et Model 3 on niivõrd teistsugune toode, et raamatu järgi hindamine viis raporti sõlme.
Kommentaarid: 120 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 117
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 19.12.2018 08:29:03 vasta tsitaadiga

anubis, Video ei ole saadaval
See video sisaldab sisu sisuomanikult Bloomberg, kes keelas oma sisu kuvamise sellel veebisaidil või selles rakenduses.
Vaadake YouTube'ist

Link icon_arrow.gif https://www.youtube.com/watch?v=Lj1a8rdX6DU

_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 468 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 359
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
anubis
HV Guru
anubis

liitunud: 08.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 19.12.2018 21:48:35 vasta tsitaadiga

@arnis

See video põhineb Munroe viimasel analüüsil, kuid Tesla ei tooda autosid tavaliste autotootjate põhimõtete järgi. Tooteaasta sees toimub pidev optimeerimine.
Kevadise ja sügisese auto erinevus võib olla sarnane tavatootjate mudelipõlvkondade vahelistega. Mitte välimuses vaid tehnoloogias just.

Edit:
https://electrek.co/2018/12/18/tesla-model-3-ccs-charging-station/

thumbs_up.gif
Kommentaarid: 326 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 277
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
arnis
HV veteran
arnis

liitunud: 18.07.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 19.12.2018 21:55:59 vasta tsitaadiga

Vahepeal uudis. Nagu varem mainisin, Model 3 Euroopas tuleb CCS laadimispesaga.
Ja nüüd hakkas Tesla oma SuperLaadijate poste varustama sekundaarse juhtmega.
Asi näeb nõnda välja:


Tähelepanu sellele, et kaabel on üsna lühike.
Kommentaarid: 120 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 117
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Equinox
HV veteran
Equinox

liitunud: 05.04.2002




sõnum 20.12.2018 15:15:56 vasta tsitaadiga

Miskid päevad tagasi oli uudis, et Porsche ja BMW arendavad koos uut superchargerit. 3 minutiga saad 100km sõiduulatust juurde. See tundub päris ahvatlev kui reaalseks saab.
Link: https://thedriven.io/2018/12/14/bmw-porsche-siemens-test-450kw-ev-charging-station/

Edit: Võib olla lavastatud aga võibolla ka reaalselt. Tulevane uus reaalsus icon_lol.gif

Link

_________________
Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015


viimati muutis Equinox 20.12.2018 19:30:56, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 27 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 26
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
hervor
HV kasutaja

liitunud: 01.10.2011




sõnum 20.12.2018 17:36:34 vasta tsitaadiga

Kas nii kiiresti laadides pole probleem mitte akus, mis läheb liiga kuumaks või ei suuda laengut vastu võtta?
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rex
HV Guru
rex

liitunud: 09.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 20.12.2018 19:38:43 vasta tsitaadiga

Siis jahutatakse vedelikuga.
Kommentaarid: 247 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 226
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 22.12.2018 06:58:36 vasta tsitaadiga

14 miljardit
https://qz.com/1499245/ev-price/

_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 468 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 359
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Oisu.
HV kasutaja

liitunud: 02.03.2012




sõnum 22.12.2018 10:21:00 vasta tsitaadiga

Spoiler Spoiler Spoiler
Kommentaarid: 3 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 3
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
anubis
HV Guru
anubis

liitunud: 08.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 29.12.2018 18:12:28 vasta tsitaadiga

Tanel kirjutas:
14 miljardit
https://qz.com/1499245/ev-price/


https://www.forbes.com/places/ca/

tsitaat:
If it were a country, California’s $2.9 trillion economy would be the fifth biggest in the world, ranked between Germany and the United Kingdom. The state represents 14% of the U.S. economy.


edit:


Link


edit:

https://www.weforum.org/agenda/2018/03/electric-cars-are-still-coal-powered

thumbs_up.gif

TL:DR
Isegi kivisöel elektritootmismahtudelt esirinnas olevas Hiinas on sellest kivisöest toodetud elektriga laetud elektriautod keskmiselt puhtamad kui keskmine sisepõlemismootoriga auto. Ehk siis neto jalajälg on väiksem.

Edit:
https://twitter.com/Tesla/status/1078312405631991812 thumbs_up.gif

edit:


Link
Kommentaarid: 326 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 277
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Oisu.
HV kasutaja

liitunud: 02.03.2012




sõnum 30.12.2018 10:32:05 vasta tsitaadiga

Eestis toodetakse aastas 14 tonni CO2 inimese kohta icon_eek.gif
Kommentaarid: 3 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 3
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
SSD
HV Guru
SSD

liitunud: 18.01.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 30.12.2018 13:21:27 vasta tsitaadiga

Oisu. kirjutas:
Eestis toodetakse aastas 14 tonni CO2 inimese kohta icon_eek.gif

Põlevkivi põletamine. thumbs_down.gif
Kommentaarid: 312 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 266
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
arnis
HV veteran
arnis

liitunud: 18.07.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 31.12.2018 18:40:17 vasta tsitaadiga

Üks parameeter, mis on mind juba ammu huvitanud. Lõpuks leidsin.
Kui palju parem oleks kui kõik autod oleksid elektrikad.
See oleneb elektrivõrgu puhtusest ja siin pildil on kõik selge,
mis seis oli 2015. aastal ja mis oleks, kui mingeid rohelisi investeeringuid ei oleks.
Ühikuks on gCO2/km.
Kahjuks on välja jäetud reostus vedelkütuse tootmiseks, ainult otsesed heitmed.
Samas on arvestatud elektritootmise heitmeid elektrikate puhul.

Kommentaarid: 120 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 117
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
salatoimik
HV Guru
salatoimik

liitunud: 08.08.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 31.12.2018 18:49:18 vasta tsitaadiga

Eestis elekter icon_lol.gif
_________________
LehesFoto - Täis suvaklõpse ja muud
Kommentaarid: 39 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
arnis
HV veteran
arnis

liitunud: 18.07.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 02.01.2019 17:52:47 vasta tsitaadiga

Tegin täpsema mõõtmise, kui palju elektrit läheb kaotsi auto laadimisel (elekter mida mõõdab arvesti vs elekter mis jõuab akusse).
Üks keskmine elektriauto, keskmiselt väsinud akuga ja keskmisel temperatuuril. 93% efektiivsust 0%-95%-ni laadides.
See sisaldab endas paarkümmend meetrit kaablikadu, pardalaadija efektiivsust ning aku keemilist efektiivust.
Kui laadida 100%ni (viimane tilk võtab umbes tund-kaks) siis kukub efektiivsus alla, sest kogu elektroonika jookseb pea et tühijooksul.
Ise läksin magama, aga hommikul arvestist võetud näidu põhjal kogu tsükli (0%-100%) laadimine oli 89% kasuteguriga.
Seega on veel üks põhjus, miks mitte laadida autot 100%'ni igapäevaselt.
20.2kWh sõidab Leaf mõistliku ilmaga 120km maanteed. Elektrit kulub sellele aga 22,7kWh.
Kui see korrutada räpase elektri hinnaga, saamegi paar eurot per 100km.

Muideks, kui palju maksab meil räpane elekter kokku? Arvestades öötariifidega (keskmine börsihind öösel või fiks öösel), võrgu ja muude tasudega?
Kommentaarid: 120 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 117
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 518, 519, 520  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.