praegune kellaaeg 17.06.2025 22:52:28
|
Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
p3000
Kreisi kasutaja
liitunud: 29.09.2008
|
17.01.2015 21:06:56
|
|
|
poistele/meestele väike/suur annus testosterooni laupäeva õhtuks:
*Tesla Model S P85D vs BMW M4 Drag Racing
Spoiler 
*Tesla Model S P85D vs Lamborghini LP570-4 Super Trofeo Stradale Drag Racing
Spoiler 
nb! P85D D= dual engine
|
|
Kommentaarid: 15 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
15 |
|
tagasi üles |
|
 |
NATAS999
HV Guru
liitunud: 02.04.2007
|
17.01.2015 21:13:58
|
|
|
al101, tee endale palun selgeks, mida ikkagi tähendavad moment ja võimsus.
|
|
Kommentaarid: 41 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
39 |
|
tagasi üles |
|
 |
al101
HV vaatleja
liitunud: 29.08.2011
|
17.01.2015 21:21:15
|
|
|
Siin on Nissan Leaf 80kw ja kiirendus 11,5 sekundit 0-100
siin on peugeot 308, ka 80kw ja massid on samad kuid pöördemomenti on vähem ja kiirendus on 11,8 sekundit.
tippkiirus on küll parem, aga sellest pole praegu juttu ja sellistel kiirustel nagunii eestis sõita ei tohi ja elektriautol on pöörded tippkiiruse piirajaks, kuna rohkem käike pole tehtud, mis üle kiiruse laseks.
natas999, kui sa ei ole kursis, et ainuke asi ei ole kw, mis loeb, siis vii ennast palun kurssi, sa paistad autode alla üsna võhik olema ja jahud ainult oma kw-dest, vaata asja natuke kaugemalt ja uuri erinevate mootorite dünaamikaid.
viimati muutis al101 17.01.2015 21:23:31, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 4 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
4 |
|
tagasi üles |
|
 |
NATAS999
HV Guru
liitunud: 02.04.2007
|
|
Kommentaarid: 41 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
39 |
|
tagasi üles |
|
 |
al101
HV vaatleja
liitunud: 29.08.2011
|
17.01.2015 21:32:55
|
|
|
Mis mõte sellel lingil peaks olema? Sa ise ei saa sealt ju nagunii midagi aru ja hakkad siin tarka mängima, lootes ära panna, tehes ennast rumalaks sealjuures.
Ka seal on ära toodud, et parema pöördemomendiga auto hakkab teisest ette minema, kui tal on pöörded heas vahemikus.
Toon ka sinu toodud lingist väljavõtte.
Panid praegu endale ära.
Pöördemomendi olulisusest
Juhi seisukohast pöördemoment VALITSEB (ingl k. rules . Iga auto kiirendab iga käiguga täpselt nii kõvasti, kui palju ta vastavatel pööretel pöördemomenti arendab, kui maha arvata kiirusega kasvavad õhu- ja veeretakistus. Kiirendus järgib seega täpselt pöördemomendi kõverat ning on kõige suurem nendel pööretel, mis langevad kokku maksimaalse pöördemomendiga. Pöördemoment on ainuke asi, mida juht tunneb, ning võimsus hobujõududes on sealjuures kõrvaline näitaja. 300 lb-ft pöördemomenti kiirendavad 2000 pöörde juures sama kõvasti kui 4000 juures, kuigi valemi järgi on võimsus teisel juhul kahekordne.
Kõrgemad pöörded võimaldavad kasutada kergemat ülekannet, mis tähendab võimsuse paremat ära kasutamist kiirendamiseks ja nii saavutatakse parem kiirendus.
Elektrimootor tänu omale 0 algavale ja lõpuni jooksvale maksimum pöördemomenidle võimaldab just nimelt kiirendada kerge käiguga 0-100, lisaks 1 käiguga ,ehk siis puudub vajadus käiku vahetada mis omakorda tagab parema kiirenduse, kuna pole ajakulu käiguvahetusele.
|
|
Kommentaarid: 4 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
4 |
|
tagasi üles |
|
 |
NATAS999
HV Guru
liitunud: 02.04.2007
|
17.01.2015 21:37:46
|
|
|
al101, ma tean väga täpselt, mida ma linkisin. lihtsalt see jutt hakkab ära tüütama juba, et väiksem võimsus on tegelikult võimsam kui suurem võimsus. loe sa parem seda vesiveski juttu, kus sul on 10x ja rohkem momenti, kuid olematu võimsuse tõttu on max kiirus sisuliselt null. võimsama mootoriga saab rohkem asju vedada kiiremini. ma ei vaidle siin mitte elekter vs sisepõlemismootor, vaid nõrgem vs võimsam mootor.
|
|
Kommentaarid: 41 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
39 |
|
tagasi üles |
|
 |
al101
HV vaatleja
liitunud: 29.08.2011
|
17.01.2015 21:57:26
|
|
|
Jutt on siin just nimelt elektri versus bensiini mootor.
Samuti on ka bensukatel vahe sees ja diisel versus bensukas, pöördemoment on väga oluline, sa ei saa sellest mitte aru.
Mina seletan sulle, et kõik sõltub täpsest mootori dünaamikast, sina vaatad aga ainult kw, mis näitab suurepäraselt sinu ignorantsust antud teemal.
Mina räägin ikkagi olukorrast, kus kiirus, millegi mõlemad autod kiirendavad on piisavad.
Ehk siis 0-100 kiirendavad näiteks mõlemad ära.
Ma ei ole kuskil öelnud, et vähem kw paremini kiirendab alati, aga kõik sõltub mootorist, on kuhjaga mootoreid, kus madalamate kw-dega mootor kiirendab paremini.
Sina ei saa aru,et pöördemoment on otsene jõud kiirenudsel, mitte kw.
Aga sa oled ilmselt tüüpiline inimene, kes loogiliselt mõelda ei oska ja mootori jõukõverast ei tea midagi.
Siin ka ehe näide sulle.
http://www.auto24.ee/new/model.php?id=3334&sr=1&td=1892482,1892489&m=3&sm=1
132kw diisel kiirendab paremini kui 149kw bensiin.
|
|
Kommentaarid: 4 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
4 |
|
tagasi üles |
|
 |
elukaz
HV Guru

liitunud: 06.09.2004
|
17.01.2015 22:38:33
|
|
|
Tekitaks segadust juurde. Kokkuvõttes liigutab autot edasi ikkagi võimsus. Aga mitte see mis passi märgitud vaid see mis võimsuskõveral vastaval pöördel saadaval on. Kui panna elektri ja sisepõlemismootori graafikud üksteise peale siis paremini kiirendab mingil kiirusel see kummal vastaval pöördel joon kõrgemal on. Kuna elektrikas on lineaarne ehk max võimsus suht algusest saadaval siis madalal pöördel on tal kõva eelis. Kui bensukas hoida kogu tee punases siis on eelis temal.
Kuidas moment siis asjasse puutub? See ei ole mingi suvaline võimsusest sõltumatu joon vaid võimsuse ja pöörde korrutis. Kui sama momendi juures on pöörded poole suuremad siis on sama palju suurem ka võimsus ja sama palju parem ka kiirendus. Ehk siis sama moment 4000rpm juures kiirendab paremini kui 2000 juures sest samal kiirusel saab kasutada poole paremat ülekannet madalama käigu näol.
_________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale. |
|
Kommentaarid: 187 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
0 :: |
151 |
|
tagasi üles |
|
 |
al101
HV vaatleja
liitunud: 29.08.2011
|
17.01.2015 23:36:00
|
|
|
aga point on selles, et madalam käik on elektrimootoril kogu aeg sees, bensukas aga vahetab käike raskemaks.
Samuti ei saa bensukal hoida kogu aeg maksimum pöördemomendi peal pöördeid, kuna kiirendamiseks peavad need muutuma.
Ja kaua sa oma 4000 pöördega just madala käiguga ei sõida, üsna pea pead selle ära vahetama, kuna kiirenduspöörded saavad lihtsalt otsa.
Ja punases hoidmist mõtled pöörded põhjas? Seal ei kiirenda auto eriti, kõigil autodel tuleb käik enne maksimum pöördeid ära vahetada, sest seal hakkab pöördemoment langema, pluss mootorile ohtlik.
seega pead paratamatult käigu üles vahetama ja pöörded kukuvad näiteks 2500-3500 peale, sõltuvalt mootorist, elektrimootoril, aga seda ei ole ,see laseb ikka sama käiguga edasi ja vastavalt valitud elektrimootor laseb kenasti 5000 pöördeni välja.
Elektrimootor on bensukast igal moel üle, parema kiirendusega, kuna on parema pöördemomendi ja jõukõveraga, samuti on ta kõvasti ökonoomsem, kuna kasutegur on suurem.
Elektrimootoriga ongi kaks probleemi, kust sinna efektiivselt eletkrit saada ja talvel vajame autosse lisakütet, kuna elektrimootor ei tooda piisavalt sooja, nagu sisepõlemismootori puhul saime mootori soojust kasutada salongi kütmiseks.
Siit ka tõsiasi, et talvel ei ole elektrimootori kasutegur enam nii suure eelisega sisepõlemismootori ees, kuna peab salongi kütma ja akud on väiksema mahutavusega, aga mootor ise otseselt töötab siiski ökonoomsemalt ja eks sellele on ka lahendusi, kuidas kütta salongi.
Näiteks soojas kliimas on elektriautol tohutu eelis.
|
|
Kommentaarid: 4 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
4 |
|
tagasi üles |
|
 |
madoc
HV kasutaja
liitunud: 11.07.2003
|
19.01.2015 13:01:18
|
|
|
al101 kirjutas: |
aga point on selles, et madalam käik on elektrimootoril kogu aeg sees, bensukas aga vahetab käike raskemaks.
Samuti ei saa bensukal hoida kogu aeg maksimum pöördemomendi peal pöördeid, kuna kiirendamiseks peavad need muutuma. |
Aga Leaf momendikõver hakkab kõrgemate pööretega langema, seega kaob kogu algne eelis ära.
al101 kirjutas: |
Ja kaua sa oma 4000 pöördega just madala käiguga ei sõida, üsna pea pead selle ära vahetama, kuna kiirenduspöörded saavad lihtsalt otsa.
Ja punases hoidmist mõtled pöörded põhjas? Seal ei kiirenda auto eriti, kõigil autodel tuleb käik enne maksimum pöördeid ära vahetada, sest seal hakkab pöördemoment langema, pluss mootorile ohtlik.
seega pead paratamatult käigu üles vahetama ja pöörded kukuvad näiteks 2500-3500 peale, sõltuvalt mootorist, elektrimootoril, aga seda ei ole ,see laseb ikka sama käiguga edasi ja vastavalt valitud elektrimootor laseb kenasti 5000 pöördeni välja. |
Rääkides bensukatest, siis 1>2 vahetuse kukuvad pöörded kõige rohkem, aga mitte alla 4000, ülejäänud käiguvahetustega püsib NA bensukas üsnagi max lähedases võimsusvahemikus.
al101 kirjutas: |
Elektrimootor on bensukast igal moel üle, parema kiirendusega, kuna on parema pöördemomendi ja jõukõveraga, samuti on ta kõvasti ökonoomsem, kuna kasutegur on suurem. |
Ma olen sinuga nõus, aga 80kw bensukad pole üldiselt 1525kg tühimassiga. Elektriauto on kiirenduses seni üle sama massiga sisepõlemismootorist, kuni momendikõver ei lange.
|
|
Kommentaarid: 35 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
34 |
|
tagasi üles |
|
 |
arnis
HV veteran

liitunud: 18.07.2004
|
21.01.2015 04:15:21
|
|
|
Mootori maksimaalne võimsus on üks ja mootori maksimaalne vääne on veel ainult üks number auto primaarsetest näitajatest.
Neid primaarseid näitajaid on tosinajagu.
Mul on kogemusi üle 15 000km-i poole aastaga. Ma võin TOP3-e välja tuua (tähtsuse järjekorras):
1) Kui kiiresti on auto sõidukõlbulik? Suvel võib öelda, et hommikul ärgates BMW M4-ga saaks hoovist välja sõita 10 sekundiga,
elektriautoga võibolla 2-3 sekundit kiiremini. Talvel M4 võtab 30 sek kuni 5 minutit (aknad). Elektriauto 10 sekundit ja maksimaalne
kiirendus on saavutatud (aknad saab puhtaks nutitelefoni nupule vajutamisega). Kui telefonil aku tühi, siis maksimaalselt 2 minutit.
2) Kui kiiresti saab teostada reavahetust/kohapealt startimist/möödasõitu? Elektriauto puhul teoreetiline miinimum (inimese
lihaste ja silmade reageerimiskiirus) pluss 0,2-0,4 sekundit maksimaalse kiirenduse saavutamiseni. Sõiduautodel 1-4 sekundit ilma
eriliste lauch-control või siduriga mängimisteta.
3) Üleüldine usaldusväärsus. See, et elektriauto hommikul käima ei lähe, on samasuguses tõenäosusklassis, et tavalise sõiduauto
aku on hommikuks põhjendamatult tühi. Elektriautol muid võimalusi mitte käima minekuks olemas ei ole. Tavalisel sisepõlemismootoriga
autol on aga veel vähemalt 20 tüüpviga, miks see hommikul käima ei lähe (kõige tüüpilisemad on: halb kütus, külmunud kütus,
tuksis pump, tuksis pihusti, säde puudu, voolik katki, paak tühjaks varastatud, starter/pendiks katki, rihm/kett puruks, vända andur läbi).
Lisaks käivitusele on veel tõenäosus katki minekuks sõidu ajal. Elektriauto suurim ja suht ka ainukene üllatusprobleem on rehvi tühjenemine.
On veel tõenäosus, et üks esituli lakkab põlemast (kui on halogeen üldse), kojamehe mootor läheb katki vihmase ilmaga või et pikamaa
reisi ajal laadimispunkt ei tööta (kohalik voolukatkestus tormise ilmaga). Tavalisel sõiduautol on lootusetu ette lugeda, millised asjad ja
millise tõenäosusega võivad rikneda, mille tõttu sõit jätkuda ei saa; generaator, kett, rihm, vända andur, mõni küttepump (1-3tk),
küttefilter, tahmafilter, pihusti, liblikklapp, käigukast, rullik, paisupaagi korpus, sidur, kütus otsas (andur valetab), küttetrass lekib,
jahutussärk lekib, õli lekib, karterituulutus, tankla kütuse kvaliteet, rahakott jäi koju, õlisurve kadunud, kõrgsurvepumba rõhuregulaator,
vesilukk ja loomulikult kõik elektriauto mured otsa (sh tanklas pole voolu, kütust osta ei saa).
Ärme hakka rääkima sellest, et elektriautoga peab iga päev kiirlaadijates käima. Minu 16617km jooksul on autot tangitud
kiirlaadijas 25 korda (keskmine aeg 12,5 minutit) ja kodus 643 korda. 40% reisidest on pikemad kui 75km.
Iga hommik kui ärkad elektriauto omanikuna on sul alati paagis 11 liitrit kütust (Tesla puhul 40), auto tarbib maanteel 10, linnas 6.
Tanklad on iga 25km järel ja tankida saad 10 liitrit kui läheb pikemaks sõiduks. Kui päeva jooksul 10 liitrit ära ei kuluta,
siis ei lähe tankima, ei homme ega ülehomme ega ka kahe nädala pärast ega kahe kuu pärast. Hommikusi külmkäivitusi
pole olemas, mitte kunagi. Alati, ALATI istud sooja/jahutatud autosse, aknaid näppima ei pea. Samuti puudub külmkäivitusest
ekstra kütusekulu, ehk olgu kasvõi -30*C, ikkagi saad sõita 10l maanteel, 6l linnas, isegi kui sõidad 1-10 minutit.
On fakt, et suur protsent (eriti tudengid, õpilased) käivadki tanklates 10-15L kaupa. Rohkem kommenteerima ei pea.
tsitaat: |
500 000km sul nüüd küll elektriauto akud ära ei sõida, ootame veel näiteks 5 aastat, siis näeme mida esimesed elektriautod teevad, need i-miev ja Leafid, siis näeme, kui kaua akud kestavad. |
Aku mahtuvus ei ole otseselt seotud ei ajaga ega läbisõiduga. Pigem sellega, millisel temperatuuril seda hoiustati ja milline on keskmise täidetus (ajaliselt kaalutud keskmine).
150 000km tulemused on juba olemas. 150 000 km läbimisel ekstreemselt aktiivses kasutuses ligikaudselt 20% kadunud.
Järgnevad 150 000 põhjustavad umbes 8% kao ja järgnevad 150 000 põhjustavad umbes 5% kao. Tagasihoidlikumal kasutamisel
väheneb väsimine peaaegu et kolmandiku võrra. Ehk siis odavklassi elektriautode puhul 30-35% poole miljoni puhul.
Kui arvestada, et 30% mahust kadunud=aku läbi, siis võib öelda, et pool miljonit odava elektrikaga saabki ainult.
Nüüd võta lahti sisepõlemismootorid ja uuri värki. Võtame terve Eesti kõik sõiduautod ükskõik kui vanad ja saame vaat kui palju neid "pool miljonit sõitnud":
http://www.auto24.ee/kasutatud/nimekiri.php?bn=2&a=101&aj=&l1=450000&ae=2&af=50&ag=0&ag=1&otsi=otsi
Justjust, see "miljoni kilomeetri mersu mootor" on ajalugu, ehk siis müüt tänapäeval. 400 000 kanti lagunevad enamik ära.
Võibolla mõned eeskujulikud diislid ainult, 1.9TDI, 2.5TDS, kuid needki vajavad meeletult õlivahetust nende kilomeetrite jooksul.
Selliseid isikuid, kes päevas sõidavad vähem kui 30km on arvatavasti Eestis juba sadatuhat (enamik linnakaid).
Neile sobivad ideaalselt Mitsubishi golfikärud, mis on 500 000 km-se läbisõiduga ja paaki mahub 6 liitrit.
Külmkäivitusi ikka veel ei ole. Vana mootor ei võta ka rohkem kütust ega ka töökindlus ei kannata.
Selline pooleldi ära mädanenud 15a vana golfikäru maksab vast 3000-4000€. Võrreldes 1.9TDI või TSI vms maksab
auto end kütuse arvelt 100% tagasi 30 000km möödumisel. Milline idioot ostab 200 000 km sõitnud disla primaarseks sõidukiks
kui logu golfikäru vs logu pesukaru on sama hinnaga.
Rondid elektriautod hakkavad väga edukalt vallutama tudengeid (ja paljusid madala sissetulekuga lühisõitjaid) 10a pärast
Tööl tööandja kingib pistiku ka veel, vapsee luksus, kalla ainult klaasipesuvedelikku juurde.
_________________ Teen kodudes elektriasju korda. 40€/h. Anna murest märku.
Ooteajad väiketööd nädala jooksul, päev+ tööd kuu jooksul.
Ka korteriühistud ja ettevõtted. Auditi ettevalmistused. |
|
Kommentaarid: 120 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
117 |
|
tagasi üles |
|
 |
kalvis
Kreisi kasutaja
liitunud: 20.10.2009
|
21.01.2015 11:00:35
|
|
|
al101 ja elukaz pudrutavad karistamatult emotsioone ja muud pseudofüüsikat.
Antud link oli täiesti õigustatult antud, et kui veel pudrutate siis tehke seda füüsikat aluseks võttes. Teie jutt on kõike segamini naugu lasteaialapsel. Raske on millelegi viidata sest pool lauset on ühest kohast võetud ja teine pool ise juurde mõeldud.
Veelkord. Elektriauto, bensu ja dislaautol käitub moment, võimsus ja pöörded auto kiirendades täiesti ühtemodi. Teie topite siia emotsiooni. Lingil oli toodud väga oluline valem mis seob momendi, pöörded ja võimsused. Kui oma pseudoteadust siia veel pudrutate siis kõigepealt siduge oma väide selle valemiga.
Mis puutub kiirendamisesse siis on seal valemis peidus üks oluline lisaparameeter mida kaude on mainitud paraku ei ole keegi sellele tähelepanu pööranud. Selleks on auto mass - sama võimsuse juures kiirendab väiksema massiga auto kiirema ajaga.
|
|
tagasi üles |
|
 |
rex
HV Guru

liitunud: 09.01.2002
|
21.01.2015 12:51:17
|
|
|
arnis kirjutas: |
3) Üleüldine usaldusväärsus. See, et elektriauto hommikul käima ei lähe, on samasuguses tõenäosusklassis, et tavalise sõiduauto
aku on hommikuks põhjendamatult tühi. Elektriautol muid võimalusi mitte käima minekuks olemas ei ole. Tavalisel sisepõlemismootoriga
autol on aga veel vähemalt 20 tüüpviga, miks see hommikul käima ei lähe (kõige tüüpilisemad on: ..., paak tühjaks varastatud, ...) |
Elektriautol lisaks: aku ära varastatud!
|
|
Kommentaarid: 247 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
226 |
|
tagasi üles |
|
 |
elukaz
HV Guru

liitunud: 06.09.2004
|
21.01.2015 13:12:28
|
|
|
Pseudofüüsika nagu kuskohas? Seal on ainult üks näpukas aga seletav näide korrigeerib selle kohe ära ja mis puudutabki sinu olulist valemit, ma eeldan et seda pead sa silmas:
Mida ma tahtsingi öelda et võimsus on momendi ja pöörde korrutis ehk sama momendi juures kiirendab auto paremini kui pöörded on kõrgemal sest võimsus on suurem.
Miks siis ei liiguta autot edasi ainult moment? Sest tegu on pöördemomendiga, aga auto liigub edasi sirgjooneliselt ja liikumine sõltubki sellest millise ülekandega see suunamuutus tehakse.
Ja kui kellelegi tuleb üllatusena siis pöördemoment enne ja pärast käigukasti on erinev mis tähendab et suvalisele mootorile piisavalt suure ülekandega reduktor otsa pannes saame sealt nii palju momenti kui hing ihkab, ainult et pöörded võivad kasutuks muutuda.
Elektriauto sõidukõlbulikkuse lisaks, juhe tuleb küljest ära võtta milleks kulub ka paar sekundit.
_________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale. |
|
Kommentaarid: 187 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
0 :: |
151 |
|
tagasi üles |
|
 |
arnis
HV veteran

liitunud: 18.07.2004
|
21.01.2015 16:43:36
|
|
|
elukaz kirjutas: |
Elektriauto sõidukõlbulikkuse lisaks, juhe tuleb küljest ära võtta milleks kulub ka paar sekundit. |
Hetkel see nii on tõesti. Elon hakkab varsti tegelema automaatse juhtme/pistikuga.
(idee tuli sellest, et auto oskab ennast ise ära parkida, aga laadima ei oska panna).
Hetkel tundub see samanaljakas kui liikumisanduriga koridorivalgustus, alguses on
kuidagi imelik, kuid kui stagnaaeg otsa sai, siis tundub, et see on ainuke võimalus
Kui sõidukisse istub rohkem kui 1 inimene, siis enamikes peredes kus elektriauto on
igapäevaselt kasutuses, pistiku eemaldab kaasreisija kohale istuv isik. Seetõttu kaob
see ajaline faktor päris paljudel juba täna.
Lisades vürtsi:
Induktsioonlaadimine on üks sarnane lollus nagu on vesiniku tootmine.
Mõtet ei ole ja tegelikult saab "puutevabaks" teha ka pesa/pistik laadimise.
_________________ Teen kodudes elektriasju korda. 40€/h. Anna murest märku.
Ooteajad väiketööd nädala jooksul, päev+ tööd kuu jooksul.
Ka korteriühistud ja ettevõtted. Auditi ettevalmistused. |
|
Kommentaarid: 120 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
117 |
|
tagasi üles |
|
 |
kalvis
Kreisi kasutaja
liitunud: 20.10.2009
|
22.01.2015 11:09:33
|
|
|
Induktsioonlaadimisega on nii ja naa. Loomulikult on 100% puhas kontakt parim laadimine, kuid tänavatel seda alati tagada ei saa. Kontakt asfaldis võib ohutustehniliselt kui ka vastupidavuselt lumes olla ohtlik. Kui korralikult antennid ja täpselt lähedusse sõita siis on võimalik 80% laadimine ja trammi, bussi või muu masina laadimine võtab jumet.
Kõige rohkem tegi nalja moblade induktsioonlaadimine - sai kasutada täpselt samamoodi nagu kontaktiga adapteris, ainult kasutegur oli kehvake.
|
|
tagasi üles |
|
 |
p3000
Kreisi kasutaja
liitunud: 29.09.2008
|
22.01.2015 11:39:43
|
|
|
Saksamaal on testimisel laadimine läbi linna tänavaäärsete elektripostide.
Ehk pargid ja torkad juhtme tänavavalgustusposti külge..
link
|
|
Kommentaarid: 15 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
15 |
|
tagasi üles |
|
 |
arnis
HV veteran

liitunud: 18.07.2004
|
25.03.2015 13:22:36
|
|
|
Pigem mitte üritada mõne sentimeetri kauguselt indutseerida.
Tesla puhul kaabel ikka originaalpessa (mitte põhja all).
Bussid ei saa suurt midagi sekundite jooksul peatustes.
Ja kilomeetrisele lõigule vasemähis laiali venitada on samakallis mõte
nagu sõita vesiniku peal.
30% suurem bussi aku on odavam kui igasugune indutseerimine.
Pealegi, nagu nii mõnigi on juba kartnud, siis ega see 135kW
SuperChargeri jaoks ei tule naljalt. Induktiivse süsteemiga oleks vaja
minimaalselt 150kW sisendvõimsust ja 30+kW läheb kaotsi. Reaalsuses
energia jäävuse seaduse kohaselt energia ei teki ega kao ja hetkel
need induktsioonifanaatikud unustavad, et 30kW on absurdselt palju sooja.
Isegi mobiiltelefonidel on soojaeraldumist tunda.
Isegi pistiku/pesa ühendusega on soojus pisikeseks probleemiks ja igaks juhuks
on ka seal termoandur olemas
UPDATE:
Kohekohe lisandub üsna hea meetod võitlemaks "range anxiety" sündroomiga.
Auto jälgib alati (isegi siis kui navi ei ole kasutusel) kui palju on akut, milline
on ilm, kus on laadijad, kas laadijad on tugevalt hõivatud ja hoiatab juhti, et kui
ta nüüd ei plaani laadima minna sinna-sinna, siis ta ei jõua enam kuhugi.
Teisisõnu kogemata ei ole võimalik enam akut tühjaks sõita.
Navi kasutamise puhul saab tuhandekilomeetrise tripi minutipõhiselt ära planeeritud.
Navi näitab, mitu minutit minimaalselt on vaja laadija juures oodata ning kui reis ei
ole antud tingimustega võimalik, siis see on selge enne reisi, mitte reisi ajal.
_________________ Teen kodudes elektriasju korda. 40€/h. Anna murest märku.
Ooteajad väiketööd nädala jooksul, päev+ tööd kuu jooksul.
Ka korteriühistud ja ettevõtted. Auditi ettevalmistused. |
|
Kommentaarid: 120 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
117 |
|
tagasi üles |
|
 |
H_K
Aeg Maha 2n

liitunud: 09.01.2002
|
|
Kommentaarid: 53 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
51 |
|
tagasi üles |
|
 |
|
lisa lemmikuks |
|
|
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
|
|
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
|