Avaleht
uus teema   vasta Uudised »  Varia »  Tesla S akuvahetusjaam avatakse järgmisel nädalal märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3, 4
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
p3000
Kreisi kasutaja

liitunud: 29.09.2008




sõnum 17.01.2015 21:06:56 vasta tsitaadiga

poistele/meestele väike/suur annus testosterooni laupäeva õhtuks:

*Tesla Model S P85D vs BMW M4 Drag Racing
Spoiler Spoiler Spoiler


*Tesla Model S P85D vs Lamborghini LP570-4 Super Trofeo Stradale Drag Racing
Spoiler Spoiler Spoiler


nb! P85D D= dual engine
Kommentaarid: 15 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 15
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
NATAS999
HV Guru

liitunud: 02.04.2007




sõnum 17.01.2015 21:13:58 vasta tsitaadiga

al101, tee endale palun selgeks, mida ikkagi tähendavad moment ja võimsus.
Kommentaarid: 41 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 39
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
al101
HV vaatleja

liitunud: 29.08.2011




sõnum 17.01.2015 21:21:15 vasta tsitaadiga

Siin on Nissan Leaf 80kw ja kiirendus 11,5 sekundit 0-100

siin on peugeot 308, ka 80kw ja massid on samad kuid pöördemomenti on vähem ja kiirendus on 11,8 sekundit.
tippkiirus on küll parem, aga sellest pole praegu juttu ja sellistel kiirustel nagunii eestis sõita ei tohi ja elektriautol on pöörded tippkiiruse piirajaks, kuna rohkem käike pole tehtud, mis üle kiiruse laseks.

natas999, kui sa ei ole kursis, et ainuke asi ei ole kw, mis loeb, siis vii ennast palun kurssi, sa paistad autode alla üsna võhik olema ja jahud ainult oma kw-dest, vaata asja natuke kaugemalt ja uuri erinevate mootorite dünaamikaid.


viimati muutis al101 17.01.2015 21:23:31, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 4 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 4
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
NATAS999
HV Guru

liitunud: 02.04.2007




sõnum 17.01.2015 21:23:13 vasta tsitaadiga

al101, http://tqhq.ee/dir.php?id=30 mõnusat lugemist.
Kommentaarid: 41 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 39
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
al101
HV vaatleja

liitunud: 29.08.2011




sõnum 17.01.2015 21:32:55 vasta tsitaadiga

NATAS999 kirjutas:
al101, http://tqhq.ee/dir.php?id=30 mõnusat lugemist.


Mis mõte sellel lingil peaks olema? Sa ise ei saa sealt ju nagunii midagi aru ja hakkad siin tarka mängima, lootes ära panna, tehes ennast rumalaks sealjuures.
Ka seal on ära toodud, et parema pöördemomendiga auto hakkab teisest ette minema, kui tal on pöörded heas vahemikus.

Toon ka sinu toodud lingist väljavõtte.
Panid praegu endale ära.

Pöördemomendi olulisusest


Juhi seisukohast pöördemoment VALITSEB (ingl k. rules icon_smile.gif. Iga auto kiirendab iga käiguga täpselt nii kõvasti, kui palju ta vastavatel pööretel pöördemomenti arendab, kui maha arvata kiirusega kasvavad õhu- ja veeretakistus. Kiirendus järgib seega täpselt pöördemomendi kõverat ning on kõige suurem nendel pööretel, mis langevad kokku maksimaalse pöördemomendiga. Pöördemoment on ainuke asi, mida juht tunneb, ning võimsus hobujõududes on sealjuures kõrvaline näitaja. 300 lb-ft pöördemomenti kiirendavad 2000 pöörde juures sama kõvasti kui 4000 juures, kuigi valemi järgi on võimsus teisel juhul kahekordne.


Kõrgemad pöörded võimaldavad kasutada kergemat ülekannet, mis tähendab võimsuse paremat ära kasutamist kiirendamiseks ja nii saavutatakse parem kiirendus.
Elektrimootor tänu omale 0 algavale ja lõpuni jooksvale maksimum pöördemomenidle võimaldab just nimelt kiirendada kerge käiguga 0-100, lisaks 1 käiguga ,ehk siis puudub vajadus käiku vahetada mis omakorda tagab parema kiirenduse, kuna pole ajakulu käiguvahetusele.
Kommentaarid: 4 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 4
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
NATAS999
HV Guru

liitunud: 02.04.2007




sõnum 17.01.2015 21:37:46 vasta tsitaadiga

al101, ma tean väga täpselt, mida ma linkisin. lihtsalt see jutt hakkab ära tüütama juba, et väiksem võimsus on tegelikult võimsam kui suurem võimsus. loe sa parem seda vesiveski juttu, kus sul on 10x ja rohkem momenti, kuid olematu võimsuse tõttu on max kiirus sisuliselt null. võimsama mootoriga saab rohkem asju vedada kiiremini. ma ei vaidle siin mitte elekter vs sisepõlemismootor, vaid nõrgem vs võimsam mootor.
Kommentaarid: 41 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 39
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
al101
HV vaatleja

liitunud: 29.08.2011




sõnum 17.01.2015 21:57:26 vasta tsitaadiga

Jutt on siin just nimelt elektri versus bensiini mootor.
Samuti on ka bensukatel vahe sees ja diisel versus bensukas, pöördemoment on väga oluline, sa ei saa sellest mitte aru.
Mina seletan sulle, et kõik sõltub täpsest mootori dünaamikast, sina vaatad aga ainult kw, mis näitab suurepäraselt sinu ignorantsust antud teemal.

Mina räägin ikkagi olukorrast, kus kiirus, millegi mõlemad autod kiirendavad on piisavad.
Ehk siis 0-100 kiirendavad näiteks mõlemad ära.
Ma ei ole kuskil öelnud, et vähem kw paremini kiirendab alati, aga kõik sõltub mootorist, on kuhjaga mootoreid, kus madalamate kw-dega mootor kiirendab paremini.

Sina ei saa aru,et pöördemoment on otsene jõud kiirenudsel, mitte kw.
Aga sa oled ilmselt tüüpiline inimene, kes loogiliselt mõelda ei oska ja mootori jõukõverast ei tea midagi.

Siin ka ehe näide sulle.
http://www.auto24.ee/new/model.php?id=3334&sr=1&td=1892482,1892489&m=3&sm=1
132kw diisel kiirendab paremini kui 149kw bensiin.
Kommentaarid: 4 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 4
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
elukaz
HV Guru
elukaz

liitunud: 06.09.2004




sõnum 17.01.2015 22:38:33 vasta tsitaadiga

Tekitaks segadust juurde. Kokkuvõttes liigutab autot edasi ikkagi võimsus. Aga mitte see mis passi märgitud vaid see mis võimsuskõveral vastaval pöördel saadaval on. Kui panna elektri ja sisepõlemismootori graafikud üksteise peale siis paremini kiirendab mingil kiirusel see kummal vastaval pöördel joon kõrgemal on. Kuna elektrikas on lineaarne ehk max võimsus suht algusest saadaval siis madalal pöördel on tal kõva eelis. Kui bensukas hoida kogu tee punases siis on eelis temal.
Kuidas moment siis asjasse puutub? See ei ole mingi suvaline võimsusest sõltumatu joon vaid võimsuse ja pöörde korrutis. Kui sama momendi juures on pöörded poole suuremad siis on sama palju suurem ka võimsus ja sama palju parem ka kiirendus. Ehk siis sama moment 4000rpm juures kiirendab paremini kui 2000 juures sest samal kiirusel saab kasutada poole paremat ülekannet madalama käigu näol.

_________________
Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.
Kommentaarid: 187 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 0 :: 151
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
al101
HV vaatleja

liitunud: 29.08.2011




sõnum 17.01.2015 23:36:00 vasta tsitaadiga

aga point on selles, et madalam käik on elektrimootoril kogu aeg sees, bensukas aga vahetab käike raskemaks.
Samuti ei saa bensukal hoida kogu aeg maksimum pöördemomendi peal pöördeid, kuna kiirendamiseks peavad need muutuma.
Ja kaua sa oma 4000 pöördega just madala käiguga ei sõida, üsna pea pead selle ära vahetama, kuna kiirenduspöörded saavad lihtsalt otsa.


Ja punases hoidmist mõtled pöörded põhjas? Seal ei kiirenda auto eriti, kõigil autodel tuleb käik enne maksimum pöördeid ära vahetada, sest seal hakkab pöördemoment langema, pluss mootorile ohtlik.
seega pead paratamatult käigu üles vahetama ja pöörded kukuvad näiteks 2500-3500 peale, sõltuvalt mootorist, elektrimootoril, aga seda ei ole ,see laseb ikka sama käiguga edasi ja vastavalt valitud elektrimootor laseb kenasti 5000 pöördeni välja.

Elektrimootor on bensukast igal moel üle, parema kiirendusega, kuna on parema pöördemomendi ja jõukõveraga, samuti on ta kõvasti ökonoomsem, kuna kasutegur on suurem.
Elektrimootoriga ongi kaks probleemi, kust sinna efektiivselt eletkrit saada ja talvel vajame autosse lisakütet, kuna elektrimootor ei tooda piisavalt sooja, nagu sisepõlemismootori puhul saime mootori soojust kasutada salongi kütmiseks.
Siit ka tõsiasi, et talvel ei ole elektrimootori kasutegur enam nii suure eelisega sisepõlemismootori ees, kuna peab salongi kütma ja akud on väiksema mahutavusega, aga mootor ise otseselt töötab siiski ökonoomsemalt ja eks sellele on ka lahendusi, kuidas kütta salongi.
Näiteks soojas kliimas on elektriautol tohutu eelis.
Kommentaarid: 4 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 4
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
madoc
HV kasutaja

liitunud: 11.07.2003




sõnum 19.01.2015 13:01:18 vasta tsitaadiga

al101 kirjutas:
aga point on selles, et madalam käik on elektrimootoril kogu aeg sees, bensukas aga vahetab käike raskemaks.
Samuti ei saa bensukal hoida kogu aeg maksimum pöördemomendi peal pöördeid, kuna kiirendamiseks peavad need muutuma.

Aga Leaf momendikõver hakkab kõrgemate pööretega langema, seega kaob kogu algne eelis ära.

al101 kirjutas:
Ja kaua sa oma 4000 pöördega just madala käiguga ei sõida, üsna pea pead selle ära vahetama, kuna kiirenduspöörded saavad lihtsalt otsa.
Ja punases hoidmist mõtled pöörded põhjas? Seal ei kiirenda auto eriti, kõigil autodel tuleb käik enne maksimum pöördeid ära vahetada, sest seal hakkab pöördemoment langema, pluss mootorile ohtlik.
seega pead paratamatult käigu üles vahetama ja pöörded kukuvad näiteks 2500-3500 peale, sõltuvalt mootorist, elektrimootoril, aga seda ei ole ,see laseb ikka sama käiguga edasi ja vastavalt valitud elektrimootor laseb kenasti 5000 pöördeni välja.

Rääkides bensukatest, siis 1>2 vahetuse kukuvad pöörded kõige rohkem, aga mitte alla 4000, ülejäänud käiguvahetustega püsib NA bensukas üsnagi max lähedases võimsusvahemikus.
al101 kirjutas:
Elektrimootor on bensukast igal moel üle, parema kiirendusega, kuna on parema pöördemomendi ja jõukõveraga, samuti on ta kõvasti ökonoomsem, kuna kasutegur on suurem.

Ma olen sinuga nõus, aga 80kw bensukad pole üldiselt 1525kg tühimassiga. Elektriauto on kiirenduses seni üle sama massiga sisepõlemismootorist, kuni momendikõver ei lange.
Kommentaarid: 35 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 34
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
arnis
HV veteran
arnis

liitunud: 18.07.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 21.01.2015 04:15:21 vasta tsitaadiga

Mootori maksimaalne võimsus on üks ja mootori maksimaalne vääne on veel ainult üks number auto primaarsetest näitajatest.
Neid primaarseid näitajaid on tosinajagu.
Mul on kogemusi üle 15 000km-i poole aastaga. Ma võin TOP3-e välja tuua (tähtsuse järjekorras):
1) Kui kiiresti on auto sõidukõlbulik? Suvel võib öelda, et hommikul ärgates BMW M4-ga saaks hoovist välja sõita 10 sekundiga,
elektriautoga võibolla 2-3 sekundit kiiremini. Talvel M4 võtab 30 sek kuni 5 minutit (aknad). Elektriauto 10 sekundit ja maksimaalne
kiirendus on saavutatud (aknad saab puhtaks nutitelefoni nupule vajutamisega). Kui telefonil aku tühi, siis maksimaalselt 2 minutit.

2) Kui kiiresti saab teostada reavahetust/kohapealt startimist/möödasõitu? Elektriauto puhul teoreetiline miinimum (inimese
lihaste ja silmade reageerimiskiirus) pluss 0,2-0,4 sekundit maksimaalse kiirenduse saavutamiseni. Sõiduautodel 1-4 sekundit ilma
eriliste lauch-control või siduriga mängimisteta.

3) Üleüldine usaldusväärsus. See, et elektriauto hommikul käima ei lähe, on samasuguses tõenäosusklassis, et tavalise sõiduauto
aku on hommikuks põhjendamatult tühi. Elektriautol muid võimalusi mitte käima minekuks olemas ei ole. Tavalisel sisepõlemismootoriga
autol on aga veel vähemalt 20 tüüpviga, miks see hommikul käima ei lähe (kõige tüüpilisemad on: halb kütus, külmunud kütus,
tuksis pump, tuksis pihusti, säde puudu, voolik katki, paak tühjaks varastatud, starter/pendiks katki, rihm/kett puruks, vända andur läbi).
Lisaks käivitusele on veel tõenäosus katki minekuks sõidu ajal. Elektriauto suurim ja suht ka ainukene üllatusprobleem on rehvi tühjenemine.
On veel tõenäosus, et üks esituli lakkab põlemast (kui on halogeen üldse), kojamehe mootor läheb katki vihmase ilmaga või et pikamaa
reisi ajal laadimispunkt ei tööta (kohalik voolukatkestus tormise ilmaga). Tavalisel sõiduautol on lootusetu ette lugeda, millised asjad ja
millise tõenäosusega võivad rikneda, mille tõttu sõit jätkuda ei saa; generaator, kett, rihm, vända andur, mõni küttepump (1-3tk),
küttefilter, tahmafilter, pihusti, liblikklapp, käigukast, rullik, paisupaagi korpus, sidur, kütus otsas (andur valetab), küttetrass lekib,
jahutussärk lekib, õli lekib, karterituulutus, tankla kütuse kvaliteet, rahakott jäi koju, õlisurve kadunud, kõrgsurvepumba rõhuregulaator,
vesilukk ja loomulikult kõik elektriauto mured otsa (sh tanklas pole voolu, kütust osta ei saa).

Ärme hakka rääkima sellest, et elektriautoga peab iga päev kiirlaadijates käima. Minu 16617km jooksul on autot tangitud
kiirlaadijas 25 korda (keskmine aeg 12,5 minutit) ja kodus 643 korda. 40% reisidest on pikemad kui 75km.
Iga hommik kui ärkad elektriauto omanikuna on sul alati paagis 11 liitrit kütust (Tesla puhul 40), auto tarbib maanteel 10, linnas 6.
Tanklad on iga 25km järel ja tankida saad 10 liitrit kui läheb pikemaks sõiduks. Kui päeva jooksul 10 liitrit ära ei kuluta,
siis ei lähe tankima, ei homme ega ülehomme ega ka kahe nädala pärast ega kahe kuu pärast. Hommikusi külmkäivitusi
pole olemas, mitte kunagi. Alati, ALATI istud sooja/jahutatud autosse, aknaid näppima ei pea. Samuti puudub külmkäivitusest
ekstra kütusekulu, ehk olgu kasvõi -30*C, ikkagi saad sõita 10l maanteel, 6l linnas, isegi kui sõidad 1-10 minutit.
On fakt, et suur protsent (eriti tudengid, õpilased) käivadki tanklates 10-15L kaupa. Rohkem kommenteerima ei pea.

tsitaat:
500 000km sul nüüd küll elektriauto akud ära ei sõida, ootame veel näiteks 5 aastat, siis näeme mida esimesed elektriautod teevad, need i-miev ja Leafid, siis näeme, kui kaua akud kestavad.

Aku mahtuvus ei ole otseselt seotud ei ajaga ega läbisõiduga. Pigem sellega, millisel temperatuuril seda hoiustati ja milline on keskmise täidetus (ajaliselt kaalutud keskmine).
150 000km tulemused on juba olemas. 150 000 km läbimisel ekstreemselt aktiivses kasutuses ligikaudselt 20% kadunud.
Järgnevad 150 000 põhjustavad umbes 8% kao ja järgnevad 150 000 põhjustavad umbes 5% kao. Tagasihoidlikumal kasutamisel
väheneb väsimine peaaegu et kolmandiku võrra. Ehk siis odavklassi elektriautode puhul 30-35% poole miljoni puhul.
Kui arvestada, et 30% mahust kadunud=aku läbi, siis võib öelda, et pool miljonit odava elektrikaga saabki ainult.
Nüüd võta lahti sisepõlemismootorid ja uuri värki. Võtame terve Eesti kõik sõiduautod ükskõik kui vanad ja saame vaat kui palju neid "pool miljonit sõitnud":
http://www.auto24.ee/kasutatud/nimekiri.php?bn=2&a=101&aj=&l1=450000&ae=2&af=50&ag=0&ag=1&otsi=otsi
Justjust, see "miljoni kilomeetri mersu mootor" on ajalugu, ehk siis müüt tänapäeval. 400 000 kanti lagunevad enamik ära.
Võibolla mõned eeskujulikud diislid ainult, 1.9TDI, 2.5TDS, kuid needki vajavad meeletult õlivahetust nende kilomeetrite jooksul.

Selliseid isikuid, kes päevas sõidavad vähem kui 30km on arvatavasti Eestis juba sadatuhat (enamik linnakaid).
Neile sobivad ideaalselt Mitsubishi golfikärud, mis on 500 000 km-se läbisõiduga ja paaki mahub 6 liitrit.
Külmkäivitusi ikka veel ei ole. Vana mootor ei võta ka rohkem kütust ega ka töökindlus ei kannata.
Selline pooleldi ära mädanenud 15a vana golfikäru maksab vast 3000-4000€. Võrreldes 1.9TDI või TSI vms maksab
auto end kütuse arvelt 100% tagasi 30 000km möödumisel. Milline idioot ostab 200 000 km sõitnud disla primaarseks sõidukiks
kui logu golfikäru vs logu pesukaru on sama hinnaga.
Rondid elektriautod hakkavad väga edukalt vallutama tudengeid (ja paljusid madala sissetulekuga lühisõitjaid) 10a pärast icon_wink.gif
Tööl tööandja kingib pistiku ka veel, vapsee luksus, kalla ainult klaasipesuvedelikku juurde.

_________________
Teen kodudes elektriasju korda. 40€/h. Anna murest märku.
Ooteajad väiketööd nädala jooksul, päev+ tööd kuu jooksul.
Ka korteriühistud ja ettevõtted. Auditi ettevalmistused.
Kommentaarid: 120 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 117
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
kalvis
Kreisi kasutaja

liitunud: 20.10.2009




sõnum 21.01.2015 11:00:35 vasta tsitaadiga

al101 ja elukaz pudrutavad karistamatult emotsioone ja muud pseudofüüsikat.
Antud link oli täiesti õigustatult antud, et kui veel pudrutate siis tehke seda füüsikat aluseks võttes. Teie jutt on kõike segamini naugu lasteaialapsel. Raske on millelegi viidata sest pool lauset on ühest kohast võetud ja teine pool ise juurde mõeldud.
Veelkord. Elektriauto, bensu ja dislaautol käitub moment, võimsus ja pöörded auto kiirendades täiesti ühtemodi. Teie topite siia emotsiooni. Lingil oli toodud väga oluline valem mis seob momendi, pöörded ja võimsused. Kui oma pseudoteadust siia veel pudrutate siis kõigepealt siduge oma väide selle valemiga.
Mis puutub kiirendamisesse siis on seal valemis peidus üks oluline lisaparameeter mida kaude on mainitud paraku ei ole keegi sellele tähelepanu pööranud. Selleks on auto mass - sama võimsuse juures kiirendab väiksema massiga auto kiirema ajaga.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rex
HV Guru
rex

liitunud: 09.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 21.01.2015 12:51:17 vasta tsitaadiga

arnis kirjutas:
3) Üleüldine usaldusväärsus. See, et elektriauto hommikul käima ei lähe, on samasuguses tõenäosusklassis, et tavalise sõiduauto
aku on hommikuks põhjendamatult tühi. Elektriautol muid võimalusi mitte käima minekuks olemas ei ole. Tavalisel sisepõlemismootoriga
autol on aga veel vähemalt 20 tüüpviga, miks see hommikul käima ei lähe (kõige tüüpilisemad on: ..., paak tühjaks varastatud, ...)

Elektriautol lisaks: aku ära varastatud! icon_biggrin.gif
Kommentaarid: 247 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 226
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
elukaz
HV Guru
elukaz

liitunud: 06.09.2004




sõnum 21.01.2015 13:12:28 vasta tsitaadiga

Pseudofüüsika nagu kuskohas? Seal on ainult üks näpukas aga seletav näide korrigeerib selle kohe ära ja mis puudutabki sinu olulist valemit, ma eeldan et seda pead sa silmas:

Mida ma tahtsingi öelda et võimsus on momendi ja pöörde korrutis ehk sama momendi juures kiirendab auto paremini kui pöörded on kõrgemal sest võimsus on suurem.
Miks siis ei liiguta autot edasi ainult moment? Sest tegu on pöördemomendiga, aga auto liigub edasi sirgjooneliselt ja liikumine sõltubki sellest millise ülekandega see suunamuutus tehakse.
Ja kui kellelegi tuleb üllatusena siis pöördemoment enne ja pärast käigukasti on erinev mis tähendab et suvalisele mootorile piisavalt suure ülekandega reduktor otsa pannes saame sealt nii palju momenti kui hing ihkab, ainult et pöörded võivad kasutuks muutuda.

Elektriauto sõidukõlbulikkuse lisaks, juhe tuleb küljest ära võtta milleks kulub ka paar sekundit.

_________________
Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.
Kommentaarid: 187 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 0 :: 151
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
arnis
HV veteran
arnis

liitunud: 18.07.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 21.01.2015 16:43:36 vasta tsitaadiga

elukaz kirjutas:

Elektriauto sõidukõlbulikkuse lisaks, juhe tuleb küljest ära võtta milleks kulub ka paar sekundit.

Hetkel see nii on tõesti. Elon hakkab varsti tegelema automaatse juhtme/pistikuga.
(idee tuli sellest, et auto oskab ennast ise ära parkida, aga laadima ei oska panna).
Hetkel tundub see samanaljakas kui liikumisanduriga koridorivalgustus, alguses on
kuidagi imelik, kuid kui stagnaaeg otsa sai, siis tundub, et see on ainuke võimalus icon_smile.gif

Kui sõidukisse istub rohkem kui 1 inimene, siis enamikes peredes kus elektriauto on
igapäevaselt kasutuses, pistiku eemaldab kaasreisija kohale istuv isik. Seetõttu kaob
see ajaline faktor päris paljudel juba täna.

Lisades vürtsi:
Induktsioonlaadimine on üks sarnane lollus nagu on vesiniku tootmine.
Mõtet ei ole ja tegelikult saab "puutevabaks" teha ka pesa/pistik laadimise.

_________________
Teen kodudes elektriasju korda. 40€/h. Anna murest märku.
Ooteajad väiketööd nädala jooksul, päev+ tööd kuu jooksul.
Ka korteriühistud ja ettevõtted. Auditi ettevalmistused.
Kommentaarid: 120 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 117
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
kalvis
Kreisi kasutaja

liitunud: 20.10.2009




sõnum 22.01.2015 11:09:33 vasta tsitaadiga

Induktsioonlaadimisega on nii ja naa. Loomulikult on 100% puhas kontakt parim laadimine, kuid tänavatel seda alati tagada ei saa. Kontakt asfaldis võib ohutustehniliselt kui ka vastupidavuselt lumes olla ohtlik. Kui korralikult antennid ja täpselt lähedusse sõita siis on võimalik 80% laadimine ja trammi, bussi või muu masina laadimine võtab jumet.
Kõige rohkem tegi nalja moblade induktsioonlaadimine - sai kasutada täpselt samamoodi nagu kontaktiga adapteris, ainult kasutegur oli kehvake.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
p3000
Kreisi kasutaja

liitunud: 29.09.2008




sõnum 22.01.2015 11:39:43 vasta tsitaadiga

Saksamaal on testimisel laadimine läbi linna tänavaäärsete elektripostide.
Ehk pargid ja torkad juhtme tänavavalgustusposti külge..
link

Kommentaarid: 15 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 15
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
arnis
HV veteran
arnis

liitunud: 18.07.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 25.03.2015 13:22:36 vasta tsitaadiga

Pigem mitte üritada mõne sentimeetri kauguselt indutseerida.
Tesla puhul kaabel ikka originaalpessa (mitte põhja all).
Bussid ei saa suurt midagi sekundite jooksul peatustes.
Ja kilomeetrisele lõigule vasemähis laiali venitada on samakallis mõte
nagu sõita vesiniku peal.
30% suurem bussi aku on odavam kui igasugune indutseerimine.
Pealegi, nagu nii mõnigi on juba kartnud, siis ega see 135kW
SuperChargeri jaoks ei tule naljalt. Induktiivse süsteemiga oleks vaja
minimaalselt 150kW sisendvõimsust ja 30+kW läheb kaotsi. Reaalsuses
energia jäävuse seaduse kohaselt energia ei teki ega kao ja hetkel
need induktsioonifanaatikud unustavad, et 30kW on absurdselt palju sooja.
Isegi mobiiltelefonidel on soojaeraldumist tunda.
Isegi pistiku/pesa ühendusega on soojus pisikeseks probleemiks ja igaks juhuks
on ka seal termoandur olemas icon_exclaim.gif

UPDATE:
Kohekohe lisandub üsna hea meetod võitlemaks "range anxiety" sündroomiga.
Auto jälgib alati (isegi siis kui navi ei ole kasutusel) kui palju on akut, milline
on ilm, kus on laadijad, kas laadijad on tugevalt hõivatud ja hoiatab juhti, et kui
ta nüüd ei plaani laadima minna sinna-sinna, siis ta ei jõua enam kuhugi.
Teisisõnu kogemata ei ole võimalik enam akut tühjaks sõita.

Navi kasutamise puhul saab tuhandekilomeetrise tripi minutipõhiselt ära planeeritud.
Navi näitab, mitu minutit minimaalselt on vaja laadija juures oodata ning kui reis ei
ole antud tingimustega võimalik, siis see on selge enne reisi, mitte reisi ajal.

_________________
Teen kodudes elektriasju korda. 40€/h. Anna murest märku.
Ooteajad väiketööd nädala jooksul, päev+ tööd kuu jooksul.
Ka korteriühistud ja ettevõtted. Auditi ettevalmistused.
Kommentaarid: 120 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 117
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
H_K
Aeg Maha 2n
H_K

liitunud: 09.01.2002




sõnum 14.06.2015 21:16:24 vasta tsitaadiga

Akuvahetusjaamade katsetamine kipub kiduma...
http://forte.delfi.ee/news/auto/tesla-kaval-nipp-millega-elektriauto-saaks-sisuliselt-piiramatult-soita-on-ilmselt-eos-surnud?id=71676033
Kommentaarid: 53 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 51
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Uudised »  Varia »  Tesla S akuvahetusjaam avatakse järgmisel nädalal mine lehele eelmine  1, 2, 3, 4
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.