praegune kellaaeg 15.08.2025 18:00:32
|
Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
kalvis
Kreisi kasutaja
liitunud: 20.10.2009

|
11.01.2015 12:05:24
|
|
|
tsitaat: |
Elektrimootori võimsus ja sisepõlemismootoriga sõiduki piikvõimsus ei rehkendu üks ühele.
80kW-ne elektrimootor teeb 120kW-sele masuudipressile 0-100 puhul ära. 0-50 puhul isegi 160kW-sele.
|
Võimsus on siiski sama, kuid asi on tehnilistes erinevustes - elektrimootorite puhul on lubatud lühiajalist ülekoormamist. Kestval kasutamisel põleks elektrimootor maha. Vabathingaval mootoril ei saa lihtsalt üle koormata sest õhku ei mahu rohkem silindrisse. Su näide aga ei päde turbomootorite korral, seal sama nimivõimsusega mootorit võib analoogselt elektrimootoritega üle koormata ja isegi rohkem. Ka turbol on lisanud mootorivalmistaja juhtseadmesse igaks juhuks piirangud, mootor kärssaks analoogselt kestval sõitmisel maha.
Kütuste rafineerimisel on miskit väites energiakulu puhul vigane - nii suur kulu põhjustaks väga kalli kütte müügihinna, paraku see ei ole nii.
|
|
tagasi üles |
|
 |
NATAS999
HV Guru
liitunud: 02.04.2007
|
11.01.2015 13:01:04
|
|
|
see ei ole mitte ülekoormamine ega mingisugune maagiline "elektri võimsus," vaid momendi kõver, mis elektrimootoril on kõikidel pööretel enamvähem sama. 80kW mootoriga 120kW tööd ära ei tee, vahet ei ole, kas on sisepõlemismootor või elektrimootor.
|
|
Kommentaarid: 41 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
39 |
|
tagasi üles |
|
 |
madoc
HV kasutaja
liitunud: 11.07.2003
|
11.01.2015 13:37:16
|
|
|
arnis kirjutas: |
80kW-ne elektrimootor teeb 120kW-sele masuudipressile 0-100 puhul ära. 0-50 puhul isegi 160kW-sele.
|
Kiirendus seisneb siiski käigukastis, selle ülekannetes, seda rakendavas tarkvaras ja muidugi pidamises.
Kõrgema võimsusega mootor on siiski üldiselt alati kiirem, kui antud ülesande jaoks on pakutud õiged ülekanded.
Muidugi teeb igapäevaelus madalama võimsusega elektrimootor samale või võimsamale sisepõlemismootorile 0-50 ja isegi 0-100 ära. Aga siin on küsimus just selles, et el mootorit saab 100% rakendada palju lihtsamalt, kui gaasipedaaliga käitatavat ja läbi käigukasti jõudu maha panev tavaautot. Samas, kui VW laseks välja 1.2 81kw TSI, millel oleks 7 käiguline DSG optimeeritud rohkem kiirendamiseks, igal sõidualustamisel rakenduks launch controlli sarnane režiim, gaasipedaali-gaasiklapi tarkvara oleks optimeeritud ökonoomsuselt kiirendamisele, siis õnnestuks need 81kw kiirendamiseks palju paremini ära kasutada, kui praeguste autodega, mis peavad kuidagi ökonoomsuse ja edasiliikumise kompromissiga hakkama saama.
Lisaks muidugi on el mootori väändegraafik palju efektiivsem just kiirendamisel, samas saab ka sisepõlemismootori hästi liikuma pöördeid magusas piirkonnas rakendades.
Samas ma ei väidaks, et nt Leafi kiirendus nüüd nii metsik oleks. CVT kastiga 111kw RAV4 liikus sellega alguses võrdselt edasi ja 60-70 pealt läks mööda (mootor ilmselt muidugi salongi karjumas).
Leafi momendigraafik (lb-ft)
kalvis kirjutas: |
Võimsus on siiski sama, kuid asi on tehnilistes erinevustes - elektrimootorite puhul on lubatud lühiajalist ülekoormamist. |
Palun viidet? Ise sarnast fenomeni kuskil kajastatuna pole kohanud (Tesla, Leaf ja muud turul olevad elektriautod).
|
|
Kommentaarid: 35 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
34 |
|
tagasi üles |
|
 |
scrapper
HV kasutaja
liitunud: 09.01.2006
|
11.01.2015 14:35:43
|
|
|
Elektrimootoritel on nominaalvõimsus mis on vastavuses selle mehhaaniliste omadustega - eriti aga soojustekke ja jahutusega. Neid on lihtne ülekoormata ja kui seda teha väga lühiajaliselt (<sekund) siis suurt ohtu see ei kaasa. Küll aga eeldab see siis kontrollerit ja akusid mis säärast voolu suudavad pakkuda. Võidusõidumasinatel on see täiesti tavaline. Eriti mootorratastel. Ma ütleks et palju sarnasusi overclockimisega.
|
|
Kommentaarid: 10 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
10 |
|
tagasi üles |
|
 |
kalvis
Kreisi kasutaja
liitunud: 20.10.2009

|
11.01.2015 15:47:26
|
|
|
Võimsus on võimsus ja moment on jõud koos teepikkusega. 2 täiesti ise asja. Sama võimsuse ja nn. identse teepikkuse korral on momendid ikka samad.
Kas sulle põhikooli füüsikaõpikust ei piisa?
|
|
tagasi üles |
|
 |
madoc
HV kasutaja
liitunud: 11.07.2003
|
11.01.2015 16:31:38
|
|
|
kalvis kirjutas: |
Võimsus on võimsus ja moment on jõud koos teepikkusega. 2 täiesti ise asja. Sama võimsuse ja nn. identse teepikkuse korral on momendid ikka samad.
Kas sulle põhikooli füüsikaõpikust ei piisa? |
Kellele sa mida (millega sa nõus pole) öelda tahad?
|
|
Kommentaarid: 35 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
34 |
|
tagasi üles |
|
 |
kalvis
Kreisi kasutaja
liitunud: 20.10.2009

|
11.01.2015 17:57:31
|
|
|
tsitaat: |
Elektrimootori võimsus ja sisepõlemismootoriga sõiduki piikvõimsus ei rehkendu üks ühele.
|
Uuesti algusesse - ei ole vahet, kummagi watt (või moment) on füüsikaliselt sama (võid füüsikaõpikust vaadata). Ehk rehkendub 1:1. Ja moment on käimakasti asi (sellele juba vastati)
|
|
tagasi üles |
|
 |
arnis
HV veteran

liitunud: 18.07.2004
|
11.01.2015 18:00:56
|
|
|
tsitaat: |
Kütuste rafineerimisel on miskit väites energiakulu puhul vigane - nii suur kulu põhjustaks väga kalli kütte müügihinna, paraku see ei ole nii. |
Täpselt nii on. Kütuse rafineerimisel kulub elektrit küll ja küll. 10 senti ühe euro kohta on täitsa aktsepteeritav number. Täpsemaks pole mõtet minna.
tsitaat: |
80kW mootoriga 120kW tööd ära ei tee, vahet ei ole, kas on sisepõlemismootor või elektrimootor. |
Ikkagi see 80kW teeb autode puhul 120kW-le üldjuhul ära. Sellest on kerge aru saada sedasi, et vääne on praktiliselt kogu aeg saadaval (v.a. suured kiirused) . Tõsi ta on, et 120kW-ne sisepõlemismootor saaks näiteks laeva puhul sõukruvi kerida palju paremini, kuid autodel on kahjuks mootori pöörded VÄGA varieeruvad. Paljudel mootoritel on nende teh.passi võimsus ainult konkreetse 50-100 pöörete vahel, alla ja üle selle on täiesti teine number, mis väga vabalt võib olla alla 80kW. Kui on automaatkast näiteks kahe siduriga (viskoosset libisemist poleks) siis on võimalik, et 100kW-ne mootor saaks kuidagi tempos püsida küll, sest selle keskmine rakendatav võimsus võib ületada 80kW-i piiri. Aga sel juhul käike peaks olema vähemalt 7-8 (sellised kastid on tegelikult olemas küll).
Üldjuhul 80kW ja kallis 8-käiguline DSG kast ei käi käsikäes (ostuhinna põhjused).
Ja tõestusmaterjal on siis siin:
https://www.youtube.com/watch?v=0e-jquwHKtI
Mootorite nominaalsed piikvõimsused on identsed, Lambo on KÕVASTI kergem kuid nina läheb ette siiski el.mootoril. Käigukast on see, mis Lambo ette viib.
Tuleks arvestada, et sõidukite hinnavahe on mitmekordne, seetõttu ei ole täitsa aus neid 1:1-le võrrelda. Üks on supercar, teine pere sedaan.
Tesla Roadsteril oli kahekäiguline käigukast, et ka suurtel kiirustel oleks rohkem väänet. Igal uuemal elektriautol osutub see mõttetuks ja ei kasutata.
Tesla P85D hakkab lähiajal saavutama (tarkvara uuendus kevadeks) autobahni kiiruseid (250km/h). Seega ka tulevikus käikareid ei oodata.
tsitaat: |
Võimsus on siiski sama, kuid asi on tehnilistes erinevustes - elektrimootorite puhul on lubatud lühiajalist ülekoormamist. |
tsitaat: |
Palun viidet? Ise sarnast fenomeni kuskil kajastatuna pole kohanud (Tesla, Leaf ja muud turul olevad elektriautod). |
Ausa ja tõdearmastava inimesena võin informeerida siiski, et elektriautode võimsused on tõesti tingimustega. Näiteks pisikesel Smart elektriautol, millel on 30kW-ne mootor, tegelikult saab neid 30kW anda 2 minutit. Nominaalne võimsus on 20kW. Tesla (ainult tagaveoline ja kõige võimsam) 320kW-ne võimsus tegelikult on 69kW. Probleem ei ole mootori ülekuumenemises, vaid inverteri jahutamises (jõutransistorid). Kindlasti saab asja rajaautodel paremaks teha, kuid normaalsetes tingimustes 300kW-ga pole 5 minutit järjest midagi peale hakata (0-max kiirendamine võtab alati vähem kui minut), seetõttu sellist rahakulutamist ei teostatagi.
Eeldan, et ebastabiilse negatiivse suhtumisega isikud ei satu sellest õnnepsühhoosi. Ühiskond ei pea seda elektriauto puuduseks.
Nii et elektriautodel on olemas nominaalne võimsus, nominaalne piikvõimsus ja teoreetiline piikvõimsus. Viimane on alati mitte kasutusel, see rebib lihtsalt veovõllid pooleks, juhtmed kärssama või inverter teeb pauku (vms) 0-10km/h kiirendusraja asfaldil.
_________________ Teen kodudes elektriasju korda. 40€/h. Anna murest märku.
Ooteajad väiketööd nädala jooksul, päev+ tööd kuu jooksul.
Ka korteriühistud ja ettevõtted. Auditi ettevalmistused. |
|
Kommentaarid: 120 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
117 |
|
tagasi üles |
|
 |
madoc
HV kasutaja
liitunud: 11.07.2003
|
11.01.2015 18:50:36
|
|
|
arnis kirjutas: |
Tõsi ta on, et 120kW-ne sisepõlemismootor saaks näiteks laeva puhul sõukruvi kerida palju paremini, kuid autodel on kahjuks mootori pöörded VÄGA varieeruvad. Paljudel mootoritel on nende teh.passi võimsus ainult konkreetse 50-100 pöörete vahel, alla ja üle selle on täiesti teine number, mis väga vabalt võib olla alla 80kW. Kui on automaatkast näiteks kahe siduriga (viskoosset libisemist poleks) siis on võimalik, et 100kW-ne mootor saaks kuidagi tempos püsida küll, sest selle keskmine rakendatav võimsus võib ületada 80kW-i piiri. Aga sel juhul käike peaks olema vähemalt 7-8 (sellised kastid on tegelikult olemas küll).
Üldjuhul 80kW ja kallis 8-käiguline DSG kast ei käi käsikäes (ostuhinna põhjused). |
Esiteks piisab 0-100 ka 7st käigust. Teiseks 1.2 TSI on 81kw DSG7 on olemas. Kolmandaks vaata uute turbomootorite väände/võimsuse graafikuid, Hj ja vääne on saadaval väga pikas vahemikus.
Launch control´ga saaks hoida moodsa turboka 95% max võimsuse juures kogu kiirenduse aja(va käiguvahetushetk, mis on 8 ms). Hinnast rääkides on selline auto 2x odavam(puudu on vaid tarkvara ja käigukasti ülekanded liiga pikad).
Sellist mootorit pole olemas, mis saavutaks x pöördel nt 120kw ja siis x-50 või x+50 pöördega saavutaks kõigest 80kw. Suurusjärgud on pigem +-500 pööret max võimsusest kaotab kuni 10% sellest võimsusest(tänapäeva turbokad põhimõtteliselt ei kaota max võimsuse pööretest +-500 pööret üldse jõudu, teinekord on isegi max võimsus antud vahemikuna)
http://www.team-bhp.com/forum/attachments/test-drives-initial-ownership-reports/588471d1312518596-battle-unequals-skoda-yeti-vs-honda-civic-10-000-km-driven-petrol-torque-curve.jpg
Minu väide on, et tänapäeval pole vaja enam 1,5 korda võimsamat sisepõlemismootoriga autot, et elektriautol järgi püsida.
arnis kirjutas: |
Ausa ja tõdearmastava inimesena võin informeerida siiski, et elektriautode võimsused on tõesti tingimustega. Näiteks pisikesel Smart elektriautol, millel on 30kW-ne mootor, tegelikult saab neid 30kW anda 2 minutit. Nominaalne võimsus on 20kW. Tesla (ainult tagaveoline ja kõige võimsam) 320kW-ne võimsus tegelikult on 69kW. Probleem ei ole mootori ülekuumenemises, vaid inverteri jahutamises (jõutransistorid). |
Siiski, samamoodi ei kesta sisepõlemismootorid lõputult max võimsuse juures. Antud teema lahkas ikkagi mootorivõimsust ja kiirendust, kus kestvus pole küsimus.
Seega tasu asju keeruliseks ajada ja võiks rääkida siiski ühest võimsusest, nominaalsest piikvõimsusest, ehk võimsus, mida kuni 95% ajast rakendada õnnestub.
arnis kirjutas: |
Tesla Roadsteril oli kahekäiguline käigukast, et ka suurtel kiirustel oleks rohkem väänet. Igal uuemal elektriautol osutub see mõttetuks ja ei kasutata.
Tesla P85D hakkab lähiajal saavutama (tarkvara uuendus kevadeks) autobahni kiiruseid (250km/h). Seega ka tulevikus käikareid ei oodata. |
Käigukast, mis ülekannet kiiremaks teeb (pöördeid vähendab), annaks elektriautode kontekstis reaalset võimsust juurde vaid Teslade korral (võimsus rattal, mis autot edasi veab).
Vt nt Leafi momendi/võimsuse graafikut, seal püsib võimsus lõpuni sama ja siis oleks küsimus on pigem max kiiruse lisamises, sest ühel hetkel saavad elektrimootori pöörded otsa. Lambo üldse kasutas launch control´i? (asi mis likvideerib sisepõlemismootori puuduse, et alla mingi pöörlemiskiiruse kahjuks jõudu eriti ei toodeta)
|
|
Kommentaarid: 35 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
34 |
|
tagasi üles |
|
 |
NATAS999
HV Guru
liitunud: 02.04.2007
|
11.01.2015 19:15:53
|
|
|
moment ja võimsus tuleb käigukastist ja 80kW on võimsam, kui 120kW . ma arvan, et inimesel, kes loodusseadustest midagi taipab, ei ole mõtet seda teemat lugeda.
|
|
Kommentaarid: 41 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
39 |
|
tagasi üles |
|
 |
madoc
HV kasutaja
liitunud: 11.07.2003
|
11.01.2015 21:15:19
|
|
|
No pole korrektsem tekst jah, aga kui mootor annab nt 2000 pöörde juures 500nm ja 4000 juures ainult 200nm, siis ülekande muutusega 2:1 korda (ehk nt käiguvahetusega) on mootori pöörded efektiivsemas vahemikus ja auto kiirendab paremini. Kui ikka elektrimootor enam väänet ei tooda kõrgema pöörde juures, siis võib öelda, et ülekande muutusega toodaks mootor jälle rohkem jõudu(see loogika ei kehti sisepõlemismootoritega, neil tuleb lihtsalt enne piiraja ette).
|
|
Kommentaarid: 35 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
34 |
|
tagasi üles |
|
 |
arnis
HV veteran

liitunud: 18.07.2004
|
11.01.2015 22:45:00
|
|
|
Launch control ei ole asi, mis 2030-ndal aastal enam kui 1% sõiduautodest on, seega pole väga tarvis racing-tech asjadest rääkida.
Räägime ikka liiklusest, foori tagant startimisest ja kasvõi möödasõidu teostamistest. Igasugune "Passat", "Sorento", "Duster",
"Auris", "Corolla" ja kõik täiesti tavalised sõiduautod (hinnaklass alla 50 000€) ei saa üldjuhul üle ristmikugi, kui mul 55 sees.
Ja ei tohiks ära unustada auto tühimasse. Leafi 1,6 tonni on üle keskmise. Sõbra tonnine Celica püsib sama kW-mootoriga kohakuti, kuid jällegi,
ühte autosse mahub 4½ inimest+pagas, teise mahub 2½+käekott. Järjekordselt funktsionaalsuses täiesti erinevad masinad ja ei
ole võrreldavad seetõttu.
Aga jah, NATAS999 ütles õigesti, kes loodusseadusi taipab, ei pea üldse sellist mõistuseta vaidlust lugema.
Lähme parem "aeglase laadimise" peale tagasi
_________________ Teen kodudes elektriasju korda. 40€/h. Anna murest märku.
Ooteajad väiketööd nädala jooksul, päev+ tööd kuu jooksul.
Ka korteriühistud ja ettevõtted. Auditi ettevalmistused. |
|
Kommentaarid: 120 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
117 |
|
tagasi üles |
|
 |
rex
HV Guru

liitunud: 09.01.2002
|
11.01.2015 23:53:10
|
|
|
Huvitav, kas eelmise sajandi alguses voorimehed ka automeestega vaieldes nii leili läksid? Et panen ju 6 hästitoidetud obest tõlla ette ja laen korralikult piitsaga üle. Ristmikul käsipidur peale, kabjad täiega sädemeid lööma ja siis päästan... Ei saa need tossavad ja paukuvad autonirud löögilegi!
|
|
Kommentaarid: 247 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
226 |
|
tagasi üles |
|
 |
madoc
HV kasutaja
liitunud: 11.07.2003
|
12.01.2015 01:01:16
|
|
|
Kusjuures ma pole elektri vastu, pigem üsnagi fänn ja näen ka ennast sellisega tulevikus sõitmas. Aga miks vanakooli autosid niimoodi materdada...ei saa aru.
Olen Leaf´ga sõitnud ja see tekitab mõnusa tunde, aga kui ikkagi RAV4 kõrval mööda rebis, sain aru, et väga kiire autoga tegu siiski pole.
Loodan, et mu kirjatükist piisas, et arnis tänapäevaste sisepõlemismootoritega tuttavamaks on nüüd saanud ja kritiseerib neid sisepõlemismootori omadusi, mis tõesti elektrist maha jäävad.
Kui ainus oluline asi on foori tagant lapats põhjas start, siis saavad kõik moodsad ja 100+kw masinad ilusti nt Leaf´ga võrdselt liikuma. Vaidlus on hetkel rohkem nagu manuaal vs automaat/elekter teemal. Igapäevaliikluses foori tagant startimisel on kõik CVT kastiga masinad ka väga nobedad ja rebivad liikluses ette.
arnis kirjutas: |
Räägime ikka liiklusest, foori tagant startimisest ja kasvõi möödasõidu teostamistest. Igasugune "Passat", "Sorento", "Duster",
"Auris", "Corolla" ja kõik täiesti tavalised sõiduautod (hinnaklass alla 50 000€) ei saa üldjuhul üle ristmikugi, kui mul 55 sees. |
Sa räägid siis pigem automaadi eelistest, mitte elektri maagilisest kiirendusest. Kusjuures Leaf nüüd väga nobe enam pole maanteel. 80-120 km/u in 9,5 s, millega saavad kõik 1.6 bensukad automaatkastiga hakkama (manuaaliga piisab 4. käigust). Olen isegi seni enda 1.5, 1.8 bensukatega üldiselt esimesena foori tagant ära saanud igapäevaliikluses, see oleneb rohkem tahtmisest kui autost.
arnis kirjutas: |
Ja ei tohiks ära unustada auto tühimasse. Leafi 1,6 tonni on üle keskmise. Sõbra tonnine Celica püsib sama kW-mootoriga kohakuti, kuid jällegi,
ühte autosse mahub 4½ inimest+pagas, teise mahub 2½+käekott. Järjekordselt funktsionaalsuses täiesti erinevad masinad ja ei
ole võrreldavad seetõttu. |
Siin ei tohiks sina ära unustada, et Leaf on ise süüdi enda massis (akud), Leaf ei ole enda autoklassis kõige mahukam auto, pigem vastupidi. Vana Celica ei ole nüüd kõige õigem võrdluspartner.
Võrdle ikka sama klassi masinaga. Vaata hinda jne. Mulle tundub, et on vaja lihtsalt leida punkte, kus saaks vägisi mingeid eeliseid leida. Nagu sa ise ütled " funktsionaalsuses täiesti erinevad masinad".
Tulin siiski siia vaid kiirenduse aspekti osas vastu vaidlema(sest mõni siin hakkas ulmelisi asju kokku rääkima), mitte üldist elekter vs sisepõlemismootor vaidlust arendama. Nagu näha, siis minu argumente pole siiani ümber lükatud, seega ilmselt nõustute selle osaga mu jutust.
Teemasse: https://www.youtube.com/user/bjornnyland
Kajastab väga edukalt Tesla rõõme ja probleeme, aga tundub, et Norras on esimesi rohkem.
|
|
Kommentaarid: 35 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
34 |
|
tagasi üles |
|
 |
arnis
HV veteran

liitunud: 18.07.2004
|
12.01.2015 06:06:14
|
|
|
Eks teeme siis kokkusaamise mõnel ilusal suvisel päeval kui aega on palju ja päike küpsetab õlgu.
Leia mõni moodne 90-110kW ringis sõiduauto, võib ka manuaal aga ilma siduri põletamiseta.
Oleme reaalselt Tallinnas ja kiirendus kuni lubatud sõidukiiruseni. Kui leidub, siis soovitan veel kellegi
kaasa võtta, kellel on ~120kW kapoti all. 142kW enam ei funka, proovitud
Muideks, Tesla kodukas sai endale uue disaini. Tundub, et töötab paremini. Vähem probleeme flashiga
_________________ Teen kodudes elektriasju korda. 40€/h. Anna murest märku.
Ooteajad väiketööd nädala jooksul, päev+ tööd kuu jooksul.
Ka korteriühistud ja ettevõtted. Auditi ettevalmistused. |
|
Kommentaarid: 120 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
117 |
|
tagasi üles |
|
 |
kalvis
Kreisi kasutaja
liitunud: 20.10.2009

|
12.01.2015 11:23:53
|
|
|
Ajasid füüsikas mõisted sassi. Kiirendusvõistlusel on üks teine asi väga oluline (kuigi lihtne füüsika, paraku siin foorumis seda parameetrit pole mainitud) ja Discovery saates (kahjuks linki panna ei saa) kus siis kaks suva võistkonda siis tuunisid oma kärusi ning mitte mootori kW pole need mis võidu toovad (võitis väiksema kW võistkond). Ja paraku pean kurvastama elektrikäulal on see parameeter kehvema näitajaga kui bensukatel. Seda kinnitavad ka rallisõitjad - Tesla ei ole praegu mitte heal kohal võidusõitu autode võistluses.
|
|
tagasi üles |
|
 |
SurfData
HV Guru

liitunud: 19.05.2006
|
12.01.2015 15:56:34
|
|
|
arnis kirjutas: |
Eks teeme siis kokkusaamise mõnel ilusal suvisel päeval kui aega on palju ja päike küpsetab õlgu.
Leia mõni moodne 90-110kW ringis sõiduauto, võib ka manuaal aga ilma siduri põletamiseta.
Oleme reaalselt Tallinnas ja kiirendus kuni lubatud sõidukiiruseni. Kui leidub, siis soovitan veel kellegi
kaasa võtta, kellel on ~120kW kapoti all. 142kW enam ei funka, proovitud
Muideks, Tesla kodukas sai endale uue disaini. Tundub, et töötab paremini. Vähem probleeme flashiga  |
aga 2l mootor kus on kw rohkem ei kõlba?
|
|
Kommentaarid: 84 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
74 |
|
tagasi üles |
|
 |
rex
HV Guru

liitunud: 09.01.2002
|
12.01.2015 20:34:32
|
|
|
Joonele tasub alati panna. See ei jookse kunagi mööda autokülge maha.
Tesla S on suvel isegi veerandmiilil kohal käinud:
http://www.drag.audiclub.ee/tulemused.php
Miilil lisaks Leaf ja iMIEV ka:
http://onemile.ee/?lang=et&page=tulemused
Aga eks ta nii olegi, et tehasepoolne lõppkiirus saabub suht kiirelt ja edasi järgneb kulgemini finišini. 0-50 on võrdlemisi sirge momendijoonega elektrimootori jaoks kindlasti etem variant. Just see, et tõstad jala ühelt pedaalilt teisele ja lähed. Ilma punnitamata ja teistega võistlemisele isegi suurt mõtlemata. Kes linnas V8 automaadiga sõitnud, teab tunnet.
|
|
Kommentaarid: 247 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
226 |
|
tagasi üles |
|
 |
arnis
HV veteran

liitunud: 18.07.2004
|
13.01.2015 05:24:30
|
|
|
Mootori litraaž ei ütle eriti midagi. F1 mootorid on 1.6, nendega vast ka ei hakka joonele panema
2l 123kW-ne 2kohaline summutita sportpüss massiga 987kg ei oleks samuti õige vastane.
Just. Elektriauto võlu ongi selles, et midagi ei punnitata, umbes sama kui tõesti mõne korraliku V8-ga
lendad foori tagant minema, ilma et mootor isegi poolpöördesse ajatud saaks.
Üks asi on h00rata mõnd 1.x TDI-d siis kui rongile vaja inimene viia. Teine asi on startida iga päev
igal ristmikul 98% juhtudel alati esimesena 10a järjest, ilma et pedaal pooles pöördes oleks.
Täna oli ainult 2 autot, kes fooristardist minust ette panid, kõvasti lärmav Subaru Rocca lähedal
ja luksuslik 4matic kirjadega loom hipodroomi ristmikul.
Aga noh, eilse ilmaga üle 35kW kahele rattale sisse pressida oli totaalselt võimatu, loomulikult 4vedu
Seda siis 9mm-se mustriga. Eesti keskmise 5mm-ga oleks paras vast kolmandaga startida
_________________ Teen kodudes elektriasju korda. 40€/h. Anna murest märku.
Ooteajad väiketööd nädala jooksul, päev+ tööd kuu jooksul.
Ka korteriühistud ja ettevõtted. Auditi ettevalmistused. |
|
Kommentaarid: 120 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
117 |
|
tagasi üles |
|
 |
SurfData
HV Guru

liitunud: 19.05.2006
|
13.01.2015 12:37:55
|
|
|
arnis kirjutas: |
Mootori litraaž ei ütle eriti midagi. F1 mootorid on 1.6, nendega vast ka ei hakka joonele panema
2l 123kW-ne 2kohaline summutita sportpüss massiga 987kg ei oleks samuti õige vastane.
|
2l ja 177kW, tühimass 1710kg ja täismass 2110kg
arnis kirjutas: |
Just. Elektriauto võlu ongi selles, et midagi ei punnitata, umbes sama kui tõesti mõne korraliku V8-ga
lendad foori tagant minema, ilma et mootor isegi poolpöördesse ajatud saaks.
Üks asi on h00rata mõnd 1.x TDI-d siis kui rongile vaja inimene viia. Teine asi on startida iga päev
igal ristmikul 98% juhtudel alati esimesena 10a järjest, ilma et pedaal pooles pöördes oleks.
Täna oli ainult 2 autot, kes fooristardist minust ette panid, kõvasti lärmav Subaru Rocca lähedal
ja luksuslik 4matic kirjadega loom hipodroomi ristmikul.
Aga noh, eilse ilmaga üle 35kW kahele rattale sisse pressida oli totaalselt võimatu, loomulikult 4vedu
Seda siis 9mm-se mustriga. Eesti keskmise 5mm-ga oleks paras vast kolmandaga startida  |
Aga tead kui halva tunde see tekitab kui sõidad ja vaatad lumise ilmaga peeglisse ja näed et teised alles hakkavad startima. Kogu aeg mõtled, et no oli ju roheline tuli kui mina startisin
|
|
Kommentaarid: 84 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
74 |
|
tagasi üles |
|
 |
rex
HV Guru

liitunud: 09.01.2002
|
|
Kommentaarid: 247 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
226 |
|
tagasi üles |
|
 |
SurfData
HV Guru

liitunud: 19.05.2006
|
13.01.2015 14:13:43
|
|
|
ikka õhku imedes. Default tehase konf näiteks 160km/h autopiloodiga on 2900 pöörde juures.
|
|
Kommentaarid: 84 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
74 |
|
tagasi üles |
|
 |
al101
HV vaatleja
liitunud: 29.08.2011
|
17.01.2015 20:19:50
|
|
|
Vaatan, et mõned mehed ei tea siin midagi mootorite jõukõverast.
Bensiini mootor kiirendab maksimaalselt ainult teatud pööretevahemikul, sõltuvalt mootoris,t näiteks 3000-5000, aga see täpne vahemik sõltub mootorist.
Kuid elektrimootoril on tema maks pöördemoment saadaval näiteks 0-5000 pööret, ehk siis väga oluline vahe.
Sellega jääb ära näiteks käiguvahetus, elektrimootor saab kogu aeg sõita ühe käiguga ja kergema käiguga, lisaks see, et see pöördemoment on maksimaalselt kogu aeg saadaval.
Näiteks 2,0 120kw bensu mootor pöördemomendiga 200Nm
samal ajal on 80kw elektrimootori pöördemoment võibolla 250Nm ja seda kogu aeg saadaval, bensukal ainult teatud pööretevahemikul ja ka seal on kõikuvus.
Ehk siis kui võrrelda vaid kw, siis madalamate kw-dega elektrimootor teeb bensukale ära kenasti.
Siin toodi välja bensiini kaevandamise energiakulu, aga nüüd võtke meie põlevkivi kaevandamise energiakulu?
Vanadest akudest uute tootmine on väga tülikas ja energiamahukas protsess, see pole midagi nii lihtne.
500 000km sul nüüd küll elektriauto akud ära ei sõida, ootame veel näiteks 5 aastat, siis näeme mida esimesed elektriautod teevad, need i-miev ja Leafid, siis näeme, kui kaua akud kestavad.
|
|
Kommentaarid: 4 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
4 |
|
tagasi üles |
|
 |
NATAS999
HV Guru
liitunud: 02.04.2007
|
17.01.2015 20:48:21
|
|
|
al101, ära ei maksa unustada seda, et võimsus määrab ära selle, kui suure kiiruseni on võimalik seda massi kiirendada. ehk siis võimsus on ajaühikus tehtud töö ja töö on teepikkuse võrra jõuga edasi liigutatud mass.
|
|
Kommentaarid: 41 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
39 |
|
tagasi üles |
|
 |
al101
HV vaatleja
liitunud: 29.08.2011
|
17.01.2015 21:01:02
|
|
|
Sina ära unusta sellist asja nagu pöördemoment.
Asja ei saa võtta nii lihtsalt, et kw ja kõik ei ole nii, kiirendusel loeb väga palju pöördemoment ja antud hetkel on jutt 0-100 kiirendusest.
Leidub kuhjaga 1,9 81kw diisleid, mis teevad ära 2,0 100kw bensukatele, vot sulle sinu kw, põhjus lihtne, neil diislitel on kõva pöördemoment.
Pöördemoment on see, mida sa tunned, kui auto su kiirendusega istmesse vajutab.
ja sa ei arvesta praegu asjaoluga, et bensukas peab käigu raskemaks vajutama, elektrimootor ei pea aga käiku vahetama ja saab edasi kiirendada kergema käiguga ja vahe aina kasvab elektriauto kasuks kiirenduses.
Näiteks, elektriauto kiirendab esimese käiguga 0-100, bensukas aga peab 3nda ka panema veel näiteks, 1 käigu ülekanne siis sama mõlemal näiteks.
Ka tippkiirus ei sõltu pelgalt kw-st vaid kogu mootori dünaamikast ja jõukõverast, samuti auto massist.
Näiteks veoautode mootorid ei ole väga kõrgete kw-dega oma litraazi kohta, küll aga on neil suur pöördemoment, mis annab neil suure jõu koormat vedada, mida mõnel kõrgemate kw-dega sõiduauto mootoril ei ole.
Sa kipud ikka liiga lihtsakoeliselt olema kinni neis kw-des.
viimati muutis al101 17.01.2015 21:09:09, muudetud 3 korda |
|
Kommentaarid: 4 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
4 |
|
tagasi üles |
|
 |
|
lisa lemmikuks |
|
|
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
|
|
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
|