Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
resistor
HV kasutaja

liitunud: 11.07.2004
|
31.07.2005 21:39:45
LCD-de reageerimisaeg seab piire? |
|
|
oleks siis küsimus et kui minu LCD reageerimisaeg on 16 ms, kas siis on teatud FPS mida see monitor ei suuda ületada? kui ja siis kui palju?
|
|
Kommentaarid: 8 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
8 |
|
tagasi üles |
|
 |
hobihall
Kreisi kasutaja
liitunud: 25.10.2004
|
31.07.2005 21:49:15
|
|
|
Teoreetiliselt peaks olema 16ms monitori max fps 1000/16=62,5
|
|
Kommentaarid: 11 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
11 |
|
tagasi üles |
|
 |
v6sa
HV Guru

liitunud: 29.01.2004
|
31.07.2005 21:50:10
|
|
|
einoh arvutada ei oska? 16ms = 0.016s -> 1/0.016=62.5 ehk siis yle 60hz pole mõtet videot settida ning pealegi üle 24fps inimsilm ei erista enam
_________________ Otsid kohta nokitsemiseks? Pole vajalikke tööriistu varnast võtta? Kodus lapsed ei lase rahus tööd teha? Tule kiika meie hackerspace'i k-space.ee |
|
Kommentaarid: 109 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
4 :: |
0 :: |
91 |
|
tagasi üles |
|
 |
alecoqprem
Kreisi kasutaja

liitunud: 28.07.2005
|
31.07.2005 21:55:48
|
|
|
Jup, mingil kiirusel ei suuda su monitor tõesti fps enam ületada, siis hakkab pilt teatud frame vahele jätma ja jääb natuke maha, aga mina selle pärast nii palju eimuretseks, kuna 16 ms on tegelikult suht hea kiirus. U 20-24 ms juures hakkaksid sa ise tähele panema, et monitori lag on liiga suur...
Niipalju veel, kui sa veel ei tednud, et 16 ms tähendab seda, et maksimumkiirus ühe piksli muutmiseks ekraanil on 16ms. See on mõõdetud selle järgi kui kiiresti üks piksel muutub mustast valgeks ja tagasi valgest mustaks. See 16 ms on aga nii vike aeg, et silm seda ei erista( Väike võimalus aga on siiski, et mõnes kiiremas mängus, jääb pilt hetketi maha.)
|
|
Kommentaarid: 29 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
1 :: |
24 |
|
tagasi üles |
|
 |
resistor
HV kasutaja

liitunud: 11.07.2004
|
31.07.2005 23:21:23
|
|
|
selge
|
|
Kommentaarid: 8 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
8 |
|
tagasi üles |
|
 |
erkki
Kreisi kasutaja

liitunud: 27.11.2003
|
31.07.2005 23:28:04
|
|
|
v6sa kirjutas: |
i üle 24fps inimsilm ei erista enam |
eristab küll, 60 ja 125 fps on väga suur vahe
|
|
Kommentaarid: 39 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
29 |
|
tagasi üles |
|
 |
stepzter
HV veteran

liitunud: 11.11.2001
|
31.07.2005 23:38:52
|
|
|
LCD reaktsiooniaeg ei sea mingit ranget piiri sellele kui palju kaadreid näidata suudab. Suht hea paralleel on juust arvutikõlar, mis ei lase kõrgeid sagedusi läbi (LCD, mis ei reageeri piisavalt kiiresti) ning samplerate tõstmine.
Küll aga seab LCD poolt kuvatavale kaadrisagedusele piirangu pildi värskendussagedus, mis on 60 või 75Hz.
|
|
Kommentaarid: 26 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
 |
aise
HV Guru

liitunud: 02.10.2003
|
31.07.2005 23:39:57
|
|
|
hobihall kirjutas: |
Teoreetiliselt peaks olema 16ms monitori max fps 1000/16=62,5 |
v6sa kirjutas: |
einoh arvutada ei oska? 16ms = 0.016s -> 1/0.016=62.5 |
hobihallil on ka õieti atvutatud ju
8ms puhul tuleks 125fps
|
|
Kommentaarid: 189 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
172 |
|
tagasi üles |
|
 |
erkki
Kreisi kasutaja

liitunud: 27.11.2003
|
31.07.2005 23:50:07
|
|
|
mehed kui me tuletame meelde algklassi matat, siis mõlema teguri jagamisel sama arvuga (taandamisel), vastuse väärtus ei muutu
st 1:0.016 = 1000: 16
|
|
Kommentaarid: 39 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
29 |
|
tagasi üles |
|
 |
v6sa
HV Guru

liitunud: 29.01.2004
|
01.08.2005 08:32:29
|
|
|
aise kirjutas: |
hobihall kirjutas: |
Teoreetiliselt peaks olema 16ms monitori max fps 1000/16=62,5 |
v6sa kirjutas: |
einoh arvutada ei oska? 16ms = 0.016s -> 1/0.016=62.5 |
hobihallil on ka õieti atvutatud ju
8ms puhul tuleks 125fps |
jah aga ma ei näinud tema posti enne kui olin ise postitanud
erkki kirjutas: |
v6sa kirjutas: |
i üle 24fps inimsilm ei erista enam |
eristab küll, 60 ja 125 fps on väga suur vahe  |
google #1: Frames per second. All animations, video, and movies are played at a certain rate. Above ca. 15fps the human eye cannot see the single frames and is tricked into seeing a fluid motion. In games this is used as an indicator of how fast a game runs.
google #2: 30 fps appears as continuous motion to most people.
_________________ Otsid kohta nokitsemiseks? Pole vajalikke tööriistu varnast võtta? Kodus lapsed ei lase rahus tööd teha? Tule kiika meie hackerspace'i k-space.ee |
|
Kommentaarid: 109 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
4 :: |
0 :: |
91 |
|
tagasi üles |
|
 |
alecoqprem
Kreisi kasutaja

liitunud: 28.07.2005
|
01.08.2005 12:19:56
|
|
|
stepzter kirjutas: |
Küll aga seab LCD poolt kuvatavale kaadrisagedusele piirangu pildi värskendussagedus, mis on 60 või 75Hz. |
Värskendussagedus--see on kiirus mitu korda on pilt võimeline uuenema CRT monitoridel, ehk siis mitu korda sekundis kuvatakse pilt kineskoobi nurgast monitorile (so. kogu pilt)
LCD-l aga ei uuendata kogu pilti, vaid ainult neid piksleid mis muutuvad, ja seda, kui kiiresti pikslid on võimelised muutuma, näitabki reaktsioonoaeg, mis antud juhul on 16 ms.
|
|
Kommentaarid: 29 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
1 :: |
24 |
|
tagasi üles |
|
 |
heikis
HV Guru
liitunud: 17.03.2003
|
|
Kommentaarid: 338 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
4 :: |
290 |
|
tagasi üles |
|
 |
Ho Ho
HV Guru

liitunud: 16.02.2002
|
01.08.2005 13:11:36
|
|
|
tsitaat: |
Fames per second. All animations, video, and movies are played at a certain rate. Above ca. 15fps the human eye cannot see the single frames and is tricked into seeing a fluid motion. In games this is used as an indicator of how fast a game runs. |
Animatsioonides ja filmides on ühes kaadris näha peaaegu kogu tegevus mis toimub kahe kaadri vahel oleva ajavahemiku jooksul.
Näiteks kaamera eest sõidab läbi auto ning see on "motion bluriga" nähtav üle terve kaadri.
Mängudes on igas kaadris ühel ajahetkel nähtav pilt. Tollest autost oleks ühes kaadris ainult esiosana nähtav, järgmises tagumine.
Inimsilm ja aju suudavad sellise filmiliku pildi kenasti kokku sulatada ühtlaseks liikumiseks kuid mängudes olevat hakitud liikumist mitte, selleks on tarvis tunduvalt kõrgemat kaadrivahetust.
Viitsijamad imimesed võivad seda efekti ka ise proovida. Hankige strobo ning pange näiteks 15 või 24Hz peal vilkuma pimedas toas. Kui tuba piisavalt pime ning strobo on korralik siis näete et ka reaalelus võib 15/24fps'ist väheks jääda.
_________________ Teach a man to reason and he'll think for a lifetime
Common sense - so rare that it's a damn superpower
Vaadates paljude inimeste sõnavõtte siin ja mujal jääb üle ainult klassikuid tsiteerida - "I weep for humanity" |
|
Kommentaarid: 106 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
86 |
|
tagasi üles |
|
 |
stepzter
HV veteran

liitunud: 11.11.2001
|
01.08.2005 17:00:58
|
|
|
alecoqprem kirjutas: |
LCD-l aga ei uuendata kogu pilti, vaid ainult neid piksleid mis muutuvad, ja seda, kui kiiresti pikslid on võimelised muutuma, näitabki reaktsioonoaeg, mis antud juhul on 16 ms. |
LCD'del uuendatakse siiski kogu pilti. Reaktsiooniaeg näitab tõepoolest kui kiiresti vedel kristallide rakud on võimelised uue pinge poolt dikteeritud asendi võtma, aga tehniliselt vähemalt praegustel LCD'del uuendatakse pinget kõikidel rakkudel ning sellest uuendamis sagedusest kiiremini ei ole võimalik kaadreid vahetada, reageerigu need rakud nii kiiresti kui tahavad.
|
|
Kommentaarid: 26 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
 |
hobihall
Kreisi kasutaja
liitunud: 25.10.2004
|
02.08.2005 09:47:12
|
|
|
stepzter, saan ma õigesti asjast aru? Viimane küsimus asja selgitamiseks Oletame, et video võimust jääb vajaminevaks FPS-ks ülegi ning jätame kõrvale tõsiasja, et pikslid suudavad erinevat värvi kuvada erineva kiirusega ja arvestame keskmise ms-ga. Jätaks kõrvale ka scrollimise udususe ja arvestaks ainult mängude sujuvusega. Kas siis hetkel polegi 75hz värskendussagedust kasutades mängimiseks kasu alla 12 ms LCD monitorist, kuna ta niikuinii ei suuda kiiremini pilti vahetada? Uuemad LCD-d võimaldavad vist ka 85hz (DVI-ga on võimalused vist veelgi rohkem piiratud), aga sel juhul on ju 8 ja 4 ms MONITORID mõttetud, enne kui hertsidega midagi ette ei võeta?
|
|
Kommentaarid: 11 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
11 |
|
tagasi üles |
|
 |
madest
Kreisi kasutaja

liitunud: 02.08.2002
|
02.08.2005 11:25:13
|
|
|
tsitaat: |
google #1: Frames per second. All animations, video, and movies are played at a certain rate. Above ca. 15fps the human eye cannot see the single frames and is tricked into seeing a fluid motion. In games this is used as an indicator of how fast a game runs.
google #2: 30 fps appears as continuous motion to most people.
|
Üks asi on märgatav sakkimine (mida tõesti ei märka nii 30+ fps enamus inimesi ) teine asi on gameflow eile just meenutasin vanu aegu quake 3 seeriaga on ikka vahe sees kas paned fps limiti 60 peale või võtad maha ja vaatad kuidas fps seal 300 kandis tilbendab
|
|
Kommentaarid: 13 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
13 |
|
tagasi üles |
|
 |
stepzter
HV veteran

liitunud: 11.11.2001
|
02.08.2005 11:42:05
|
|
|
Värskendus sagedus ütleb kui tihti värskendatakse kaadrit, reaktsiooniaeg ütleb kui palju aega kulub peale värskendamist, et uus pilt ette saada. Mingil määral see ühest pildist teise sulamise kiirus mõjutab taju küll. Kui võtta näiteks ühtlaselt skrolliv pilt, mida silmadega jälgid (silmad keeravad pildiga kaasa), siis kiirema reaktsiooniajaga monitoril tajub serva teravamana kuna pilt suurema osa ajast terav.
Mind isiklikult uuemate monitoride puhul mängudes ja filmides ei häiri midagi (nii palju kui ma üldse mängin) aga teksti skrollimine ja lugemine korraga on veel kõikide LCD'de peal üsnagi tülikas.
|
|
Kommentaarid: 26 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
 |
hobihall
Kreisi kasutaja
liitunud: 25.10.2004
|
10.03.2006 15:20:02
Cebit 2006 |
|
|
Ei hakka praegu uut teemat tegema ja värskendaks seda vana teemat uute uudistega. Siin juba paras arutelu samal teemal kujunenud, nii et peaks siia sobima küll
Nimelt demonstreerivad juhtivad LCD paneelide tootjad käesoleval Cebitil midagi uut seoses LCD reageerimisajaga. Eks aeg näitab, kas sellest kunagi mänguritele ka kasu on, või jääbki vaid uudiseks...
http://www.behardware.com/news/lire/09-03-2006/
|
|
Kommentaarid: 11 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
11 |
|
tagasi üles |
|
 |
Auron
HV Guru

liitunud: 19.08.2003

|
10.03.2006 15:27:18
|
|
|
stepzter kirjutas: |
Kui võtta näiteks ühtlaselt skrolliv pilt, mida silmadega jälgid (silmad keeravad pildiga kaasa), siis kiirema reaktsiooniajaga monitoril tajub serva teravamana kuna pilt suurema osa ajast terav. |
Jap.Näiteks tööjuures mul 710T samsung mis 12ms.Kodus kah samsa aga 4ms reageerimisajaga.Netilehekülgedel vajutada hiire rullikut ja panna pilt aeglaselt scrollima siis 12ms monitoril niikui toimub liikumine muutuvad kirjad ja asjad nats tindiseks/rasvaseks ja uduseks, kodus 4ms molliga seda pole vaid pilt on koguaeg terav ja ühesugune.Niiet vahe ikka on.
|
|
Kommentaarid: 152 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
129 |
|
tagasi üles |
|
 |
|