praegune kellaaeg 21.06.2025 05:20:50
|
Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
stepzter
HV veteran

liitunud: 11.11.2001
|
11.01.2005 20:32:50
|
|
|
Telekas suudab 50/60 poolkaadrit sekundis mängida, mis jätab märksa parema mulje 25/30 täiskaadrit sekundis. Mängude puhul on rohkem renderdatuid kaadreid sekundis alati parem. Sellel lihtsal põhjusel, et mängu kaader kujutab ühte ajahetke ning kaduma läheb kõik muu tegevus, mis vahepeal toimub, filmilindil/telesaates on aga kujutatud kaadril kõikide sündmuste keskmine, ehk nagu signaalitöötlejatele meeldib öelda, on rakendatud madalpääs filtrit. Me ju kõik teame, mis koledad asjad hakkavad juhtuma, kui signaalis on diskreetimissagedusest kõrgema sagedusega komponente
|
|
Kommentaarid: 26 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
 |
Bozz
HV vaatleja
liitunud: 16.01.2002
|
12.01.2005 01:46:39
|
|
|
jänes:
njah... meil siin euroopas ei kasutata vist 30/60 tv sagedusi aga ega seegi asja olemust muuda. veel, kui tv standard (pal) on 50Hz, siis ega ntsc toega teler rohkem saa näidata
stepzter:
mängude puhul jääb fps'e piirama kaadrisagedus. kui kaart ka suudaks rohkem fps-e välja võluda, siis kuvada ei saa üle kaadrisageduse kiiruseid. kui aga kaardil jõudu pole siis vist kuvatakse seni sama pilti, kuni uus pilt on valmis mõeldud?!
kuna sa näid asja tundvat, siis oskad ehk seletada, miks mängudes bluri ei kasutata? tänapäeva kaardid peaksid seda ju suutma küll ja seda raua tasemel - jääks ju prosejõudlust palju alles ja pilt ei hakiks nii palju?!
tsitaat: |
Me ju kõik teame, mis koledad asjad hakkavad juhtuma, kui signaalis on diskreetimissagedusest kõrgema sagedusega komponente |
Inside joke?! mina ei tea mida see tähendab ;( peene-ruudulise pintsakuga telediktori efekt või???
_________________ say what?... |
|
Kommentaarid: 2 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
2 |
|
tagasi üles |
|
 |
Jänes
HV kasutaja
liitunud: 16.11.2003
|
12.01.2005 20:08:11
|
|
|
Bozz kirjutas: |
jänes:
njah... meil siin euroopas ei kasutata vist 30/60 tv sagedusi aga ega seegi asja olemust muuda. veel, kui tv standard (pal) on 50Hz, siis ega ntsc toega teler rohkem saa näidata
|
Ma ei mõtelnud telesaateid, kuigi ka neid sati pealt ntsc näeb. Rohkem pidasin silmas R1 DVD plaate mida Eestisse mitte vähe tellitud ja toodud pole.
OK, minu poolt OT lõpp.
|
|
Kommentaarid: 6 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
5 |
|
tagasi üles |
|
 |
stepzter
HV veteran

liitunud: 11.11.2001
|
12.01.2005 22:09:29
|
|
|
Bozz kirjutas: |
stepzter:
mängude puhul jääb fps'e piirama kaadrisagedus. kui kaart ka suudaks rohkem fps-e välja võluda, siis kuvada ei saa üle kaadrisageduse kiiruseid. kui aga kaardil jõudu pole siis vist kuvatakse seni sama pilti, kuni uus pilt on valmis mõeldud?!
kuna sa näid asja tundvat, siis oskad ehk seletada, miks mängudes bluri ei kasutata? tänapäeva kaardid peaksid seda ju suutma küll ja seda raua tasemel - jääks ju prosejõudlust palju alles ja pilt ei hakiks nii palju?!
tsitaat: |
Me ju kõik teame, mis koledad asjad hakkavad juhtuma, kui signaalis on diskreetimissagedusest kõrgema sagedusega komponente |
Inside joke?! mina ei tea mida see tähendab ;( peene-ruudulise pintsakuga telediktori efekt või??? |
Peeneruudulise pintsaku efekt ehk moiré efekt on tingitud sarnastest põhjustest signaali ruumilises dimensioonis diskreetimisest, aga ma pidasin rohkem silmas ajadimensioonis diskreetimist. Kui võtta ekraani kui akent nö. reaalsesse maailma, siis iga piksli heledus peaks muutuma täiesti sujuvalt. Tehnilistel põhjustel ei ole see võimalik ja kuna silm niikuinii ei reageeri heleduse muutusele lõpmata kiiresti, ei ole see üldjuhul ka vajalik. Silm tajub jälgitava punkti heleduse keskmist üle teatud ajaperioodi ja film ning televiisor sarnaselt sellele kuvavad piksli taga oleva pildi heleduse keskmist üle mingi ajaperioodi. Arvutimängud aga renderdavad ühe ajahetke ning seda kuvatakse terve kaadri aja. Kiiresti liikuvate objektide puhul on tulemus väga vale. Hea näide on helikopteri tiivik. Reaalselt tiivikut vaadates on tänu silma aeglasele reageerimisele näha läbipaistev ketas selle kohapeal kus tiivik on. Arvutimängus aga kuvatakse tiivik selles asendis, mis ta renderdamise hetkel on ja isegi kui kaadrisagedus on märgatavalt suurem silma reageerimisajast ei ole tulemuseks läbipaistev ketas vaid paistab, nagu tiivik oleks lihtsalt korraga mitmes erinevas asendis.
Seda keskmistamise efekti saab tõepoolest blur'iga emuleerida, aga selle hästi tegemine on keeruline ja üsna ressursimahukas. Peale selle ei ole ka see ideaalne, kuna silm keskmistab silmavõrkkestale langevat kujutist ei ole kiiresti liikuvad objektid udused kui nende liikumist silmaga järgida. Tõsi seda viga jagavad ka film ja televiisor, kuid kuna need haaravad normaalselt vaateväljast palju väiksema osa ei pane nende puhul seda efekti nii hästi tähele.
|
|
Kommentaarid: 26 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
 |
|
lisa lemmikuks |
|
|
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
|
|
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
|