Et kõik asualt ära rääkida, pean ma alustama sellest, et sai pirn liiga kõvasti aramatuuri surutud ja, et see sealt kätte saada oli vaja jõudu rakendada ja nii ta kuramus katki läkski.
Kui asja juppideks võtsin oli kohe näha, et takisti oli lahti, selle jootsin tagasi aga asi tööle ei hakanud. piltidelt on ka näha, et ega see trükkplaat väga sirge ole ja ilmselt on sisemised ühendused katki. Aga mulle meenus, et kunagi sai küpsetatud ühte HP emaplaati ja see hakkas tööle uuesti. Mõtlesin, et võiks ka selle ahju visata aga ei mäleta/tea mis temperatuuril ja kas kõik komponendid ka vastavat kuumust taluvad?
Haabersti Bauhausis enda meelest nägin isegi Osrami G9. Muid G9 oli ka. Ise ajasin G4 taga, sai see riiul korralikult läbi sõelutud.
Osrami kraami müüb ka Megaluumen.
Olemas ka Effexis http://effex.ee/index.php?pg=1&id=1757&wid=584f85e1-af79-4706-ae29-39263f5bb904 _________________ Having a smoking section in a restaurant is like having a peeing section in a swimming pool.
velo.clubbers.ee
rohs sulas kahesaja kraadi juures.. koos ahjuga pead soojendama. liigutada kuumast peast ei maksa. kui kakssada ja natuke peale ära saab, lülitad välja ja lased jahtuda. xtrol oli suur küpsetamiste teema vanasti..
Ei usu mina, et seal küpsetamine asja paremaks teeb (pigem vastupidi), kõige mõttekam oleks vast mõne sobiliku mõõteriistaga seda katkestuse kohta taga ajada.
Enamus ehitus poodides on G9 pirnid olemas, ilmselt küsimus pigem luumenites ja värvitemperatuuris?
Just, ka suurus oli määrav.
4000 Kelvinit ja kõrge Lumeniga (võiks vabalt ka 1000 olla aga selliseid pole)
Igastahes tänud soovituste eest. Kuna ühe pirni hind oli 6-7 euri plus transa siis lihtsam on uus osta kui väga keeruliseks asja ajada. Mõtlen seda küpsetamist veel korra ja kui see ei aita siis õnneks tundub seda ikka ka Eestist saada olevat. Megalumenis käsin seal ei osatud küll mulle midagi soovitada, st minumeelest neil polnud.
Kui küpsetada tahad, siis THT lüütkonde seda ei talu (THT komponendid joodetakse peale kas käsitsi või tinalainega; SMD tinapasta abil spetsahjus) - käib pauk ja palju pilpaid. Ülejäänud komponendid on SMD ja nendega ei juhtu midagi. Kuigi ka mina ei usu, et sellest miskit tolku on.
laurx, rohkem. Tänapäevane pliivaba tina (SN100C) sulab 227 kraadi Celsiust.
Pliivaba on 400C juures. Pliiga on 200C ja 300C vahel. Mu jootejaam vaevalt suudab sulatad pliivaba. _________________ Teie küsimused on vastatavad, kuid meie vastused on küsitavad.
IT uudissõnad. Pihuarvuti - pihkar, pihuarvuti kasutaja - pihkur.
laurx, rohkem. Tänapäevane pliivaba tina (SN100C) sulab 227 kraadi Celsiust.
Pliivaba on 400C juures. Pliiga on 200C ja 300C vahel. Mu jootejaam vaevalt suudab sulatad pliivaba.
Selline väide põhineb millel? Su jootejaam on piixus; SN100C sulab 227, punkt. Tavaline pliiga joodis sulab natuke üle 180, sõltuvalt Pb & Sn vahekorrast.
Ja kui Sa mind ei usu, siis googelda.
A.S. kirjutas:
See 400°C on jootmistemperatuur, mitte joodise sulamistemperatuur.
Jah, kuid see sõltub ka sellest mida konkreetsemalt joodetakse (komponendi suurus, trükkplaadi materjal, vooluradade pindala jne). Alati pole nii kõrget jootmistemperatuuri tarvis.
laurx, rohkem. Tänapäevane pliivaba tina (SN100C) sulab 227 kraadi Celsiust.
Pliivaba on 400C juures. Pliiga on 200C ja 300C vahel. Mu jootejaam vaevalt suudab sulatad pliivaba.
Selline väide põhineb millel? Su jootejaam on piixus; SN100C sulab 227, punkt. Tavaline pliiga joodis sulab natuke üle 180, sõltuvalt Pb & Sn vahekorrast.
Ja kui Sa mind ei usu, siis googelda.
A.S. kirjutas:
See 400°C on jootmistemperatuur, mitte joodise sulamistemperatuur.
Jah, kuid see sõltub ka sellest mida konkreetsemalt joodetakse (komponendi suurus, trükkplaadi materjal, vooluradade pindala jne). Alati pole nii kõrget jootmistemperatuuri tarvis.
Jänkistanis valmistatud trükkplaadilt sain "asjad" kätte pea 400C juures. Pliivaba tina.
Jootejaam on korras, võimaldab tempi kuni 420C. _________________ Teie küsimused on vastatavad, kuid meie vastused on küsitavad.
IT uudissõnad. Pihuarvuti - pihkar, pihuarvuti kasutaja - pihkur.
HDvurle, ALUsol sulamistemperatuur võib nii kõrge olla, ajasid äkki sassi tavaliste jootetinadega? _________________ Tegelen autovõtmete lisamisega (peamiselt BMW ja Mercedes) ja osade autode puhul ka plokkide kodeerimisega jne.
M: W212 2012 e class sedaan varuosadeks, kere sile tehnika ok, euroopa auto
HDvurle, ALUsol sulamistemperatuur võib nii kõrge olla, ajasid äkki sassi tavaliste jootetinadega?
Sul on jootmistemperatuuridega ikka asi väga sassis.
Jootetinades kasutatakse "mustmiljon" erinevat lisandit ning kõrgeid temperatuure võib ka täiesti vabalt ka vaselisandiga jootetinga kätte saada.
PS: Mis aga igasugu trükkplaatidesse puutub, siis väga tihti on korraga kasutusel mitme erineva sulamistemperatuuriga jootetinad.
Kui emaplaat osadeks laiali joota, siis on kenasti näha kuidas kasutatud erinevad tinad sulavad erinevatel temperatuuridel.
- millalgi sai katsetatud surnud emaplaatidega - osade tinade korral põles emaplaat ümbert maha aga tina veel sulama ei hakanud.
PS2: Tegleikult pole ka Plii-lisandiga jootetina kusagile kadunud, leidub komponente mis tuleb joota väga madala temperatuurga ning vase-lisandiga jootetina selleks ei kõlba.
Üks väike lisandite nimekiri ning Pb on selles samuti kenasti olemas.
Kui küpsetada tahad, siis THT lüütkonde seda ei talu (THT komponendid joodetakse peale kas käsitsi või tinalainega; SMD tinapasta abil spetsahjus) - käib pauk ja palju pilpaid. Ülejäänud komponendid on SMD ja nendega ei juhtu midagi. Kuigi ka mina ei usu, et sellest miskit tolku on.
Tänud!
Jootsin eelnevalt kondeka lahti. Viskasin ahju ja lasin kuni 200c juurde ja siis lasin jahtuda. Jootsin konde tagasi ja hakkas tööle. Ainus asi, et voolu välja lülitades jääb 1-2 sekiks 4LED elementi põlema.
Seega oli kasu .
Seda Soome K-Rauta lehte vaatasin ka ja no hind oli jah maru krõbe.
Ja kui siin osad arvasid, et ega küpsetamine aita, siis ega katkist asja rohkem katkisemaks ju teha ikka ei anna Katsetama peab. Sama asi, mida kunagi parameediku kursusel öeldi, et elustama peab kuidas oskad, sest ega surnud inimest rohkem ära pole võimalik tappa.
osade tinade korral põles emaplaat ümbert maha aga tina veel sulama ei hakanud.
See tuleneb sellest, et emaplaadil on suured maandus- ja voolukihid, kuhu külge joodetud komponendid imevad vägagi edukalt kuumust välja kolvist.
Sama tekst ka sulle, HDVurle.
Kui ei saa mõnd suurema jalaga/massiga komponenti kätte, tuleb kasutada jämedamat otsa, mis ei jahtu nii kiirelt maha (omab rohkem soojusmassi).
Koonusekujuline ots ei sobi kõige jaoks.
karuke, kui poleks tööle hakanud, siis oleks järgmiseks variandiks pakkunud antud takistit, mis seal paindekohas on.
komponendid imevad vägagi edukalt kuumust välja kolvist.
sa võid õlut pudelist välja imeda. soojusülekanne on selline lahe asi, et energia kandub ühelt kehalt teisele. kui jootekolvi elemendi mass on 50g ja sul on vaja soojendada asja, mille mass on 5g vs. 10g. kui palju jahtub element ühel või teisel juhul kui kolvi kütteelemendi küttevõime st. eralduv energia on sama ja aine mida sa soojendad on ka sama.. _________________ Hooldatud (puhastatud, installitud) sülearvutid - https://www.yaga.ee/mox-fulder https://www.facebook.com/marketplace/profile/100087345405856/ värskeim loetelu. Võimalusel konfin ka.
Millise jootekolvi element (ots) 50 grammi on?
Mul kasutataval on see 6 grammi, kolb ise kaalub 46 grammi.
Lisaks on tähtis ka see, kui suur on kontaktpind joodetava objektiga.
viimati muutis mikk36 02.01.2018 13:14:41, muudetud 1 kord
Pean siiski silmas seda, et kehva kontaktiga kantakse soojust üle aeglaselt ja selle ajaga jõuab kõik komponendi ümbert samuti üles soojeneda ja kärssama hakata enne kui tina sulama hakkab.
Edit: jah, eelnev sõnastus ilmselt oligi kehv. Teema ikkagi kiires soojusülekandes, et kuumus ei jõuaks edasi levida enne tina sulamist, mitte kolb/ots ei jahtu maha.
Hei, väheke teises teemast aga oskab keegi tark öelda mis asendus antud jupile sobiks? Tegemist hiinas pärit seadmega.
Detailist ka pilt pildi keskel. Tähis H16E
Parem oleks küll teha eraldi teema.
Aga antud jupp väga meenutab voltage regulator-it. Peab vaatama, kuhu tuleb pinge peale ja kus väljund on. Sest neid on mitu erinevaid, erineva pinout-ga.
Näiteks:
APS1086
või
APS2406 _________________ Hobielektroonik. Parandan katki läinud elektroonikat.
Huvid: mikrokontrollerid, DIY, IoT, CNC, 3D printer: Prusa i3.
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.