Tesla kasumit on kena vaadata - ilmselt pannakse shortide ja muude pläralõugade suud lähiajal kinni ja $TSLA läheb kõrgustesse... oleks aktsiaid sama lihtne osta nagu krüptosid, siis ma oleks juba $TSLA ja $AMD sees, kuivõrd mõlemad näitavad mõistlikku tegutsemist ja kena tulevikuperspektiivi.
Möhh, mis seal keerulist on? Netipangas vajutad osta nuppu ja sisestad soovitud koguse ja tükihinna?
Pole süvitsi läinud, ent on tundunud, et konto avamine maksab, konto hoidmine maksab, iga liigutus maksab... et ei tasu ära väikesel tasemel tegelemisel ja pikaks kogudes.
Kui nii pole, siis võid PM'i panna. LHV klient olen.
Samuti LHV - vaatasin viimase paari kuu numbrid üle, ei mingeid tasusid investeerimiskonto teemal. Ostmisel ja müümisel loomulikult on tehingutasu aga no päris tasuta ka kõike ei saa..
LHVs 2.60€ igakuine tasu aktsiate omanikele. Aktsiate müümisel rakendatakse märgatav vaheltvõtt. _________________ Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku.
Ooteajad väiketööd nädala jooksul, päev+ tööd kuu jooksul.
Ka korteriühistud ja ettevõtted. Auditi ettevalmistused.
Kahjuks leidub elektrialaspetsialiste, kes mu jutu maha teevad oma välja mõeldud probleemiga. Näiteks see, et
nendel korteritel on boilerid ja pliidid ja põrandaküttekaablid mis öö otsa alati sees on. Mhm, loomulikult on korteril,
millel on 20A peakaitse, boiler ja põrandaküttekaabel
Ilgud teiste õnnetuse üle, või mida öelda tahad?
Mitte korteril pole 20A peakaitse (võib ju isegi ka olla), vaid kortermajal on 3x16A peakaitse!!! jagada korterite arvuga jne. siis on pupu. (Kui arvad et saab juurde osta siis jaotusvõrgus puudub suurema investeeringuta ressurss jne
Boiler sooja vee jaoks on enamikes korterites, ja elektriauto sinna niidi otsa enam ei mahu. _________________ " Maailm on täis kõikvõimalike külatarkade kogukondi, kelle ühine joon on teadus- ja tõenduspõhisele elukäsitusele vastandumine."
Kortermajal 3x16A? Kui seal on 3 korterit ja majja tuleb soe vesi, keskküte, gaasipliit. Siis on normaalne.
Nii madalate ampritega mingit erilist ehitamist nüüd küll vaja ei ole. 4mm'ne kaabel nagu, tõsiselt või?
Keegi vist ajab kärbseid pähe _________________ Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku.
Ooteajad väiketööd nädala jooksul, päev+ tööd kuu jooksul.
Ka korteriühistud ja ettevõtted. Auditi ettevalmistused.
Kaheksa korterit ja nii uskumatu, kui see ka pole siis, nii on (Ma ei tea miks nüüd nii, aga kunagi pandi enamasti ikka suuremaid peakaitsmeid sarnastele majadele.). Kolhoosiaegne maja, millel tõesti puuküte korteris, kuid täna tahaks elektriboilerit ja ka elektriautot laadida.
Ja nii see peakaitse välja lendab tihtipeale. Kaabli võid kuueteistruuduse ka panna ja lisaks 64A korterile aga see ei muuda eelnevat kaitset suuremaks.
Samas, paljudel kortermajadel on 64A peakaitse, ning ka see ei pea tihti tänast tarbimist välja. _________________ " Maailm on täis kõikvõimalike külatarkade kogukondi, kelle ühine joon on teadus- ja tõenduspõhisele elukäsitusele vastandumine."
63A peakaitse peaks olema praktiliselt kõigile kättesaadav kui kaabel mis majja tuleb on adekvaatne. Muidugi vaja maksta ampritasu (mis lähiajal odavneb märgatavalt).
Kui on tõesti probleem peakaitsme ülekoormamisega, siis peab appi võtma tehnoloogia, mis reguleerib teatud tarbijaid. Boilerid ja küttekaablid on esimesed mis pausile pannakse.
Elektriauto tahaks vähemalt 10A normaalseks aeglaseks laadimiseks. Kuid ka see võib pausile minna kui keegi tahab mikrouunis toitu soojendada ja ampreid ei jätku.
Hetkel on raske leida valmislahendusega laadimisliides, sellised on kasutusel juba praegu, minuteada Eestis ei ole veel tarvis läinud. _________________ Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku.
Ooteajad väiketööd nädala jooksul, päev+ tööd kuu jooksul.
Ka korteriühistud ja ettevõtted. Auditi ettevalmistused.
arnis, kui alajaamas ressurss on otsas siis ei saa ka peakaitset suurendada. priorteedireleega kortermajas asja ikka ei päästa. Seda nalja võib eramus veel teha.
arnis kirjutas:
. Muidugi vaja maksta ampritasu (mis lähiajal odavneb märgatavalt).
Odavamaks ei lähe midagi, lihtsalt eelarveread tõstetakse ringi, samamoodi tehti ju ka võrgutasude alandamisega, lihtsalt teisest kohast küsiti juurde ehk siis võrguoperaator ei kaota midagi.
_________________ " Maailm on täis kõikvõimalike külatarkade kogukondi, kelle ühine joon on teadus- ja tõenduspõhisele elukäsitusele vastandumine."
Selle sõnavõtu eesmärk on vaid Teslat diskrediteerida loopides õhku lubadusi. EV'de osas on väga palju lubadusi ja seni vaid Tesla tootmas ICE-autodele alternatiivi.
I'll believe it when I see it ja loodan, et ka teised saavad tasemele, ent natukene kahtlen, et kahe aasta jooksul VW sama teeb, mida Tesla praegu ja seejuures poole hinnaga.
Usun, et aasta jooksul on kindlasti väljas (~poole aasta jooksul tulema pidav) 35k$ Model3. VW suudab seda 17,5k eest teha? Vaevalt küll, ent tegelikult midagi selle vastu ei oleks _________________
Ei ole ju võimatu, Tesla nõrkus, millega aastaid ju hädas on oldud on masstootmise mured, kus võid ju välja mõelda innovatiivse toote aga selle masstootmise püstipanemisel võidakse olla tõsiselt õpipoisi rollis ning see on tunda andnud.
Vanadel autotootjatel võib selles teemas olla suur eelis, kus omatakse just suurt kompetentsi toota suurelt ja efektiivselt, ning nagu korrutatud tarkusest teame, siis uue edeva jubina hinna allatulemine on tihti just selle masstootmise taga kinni.
Mu meelest sakslastel on autotootmises endiselt potentsiaali ja arvestades palju nad tänaseks on elektriautode tootmise nimel panustanud - see on liiga suur teema, et ebaõnnestuda Merkeli tädi järglane, kes iganes see olema ei saa, peab kõikumise korral sakslaste kastanid tulest välja tooma.
Ei ole võimatu, ent sellises ajaaknas tundub väga kahtlane. Tesla nõrkus on masstootmise mured, mis on nüüd väikese viitega sisuliselt seljatatud. Sihid siis... praeguse seisuga toodetakse juba arvestatavaid koguseid ja see läheb käsikäes mudelitevalikuga ainult üles.
Ilmselt viibib ka 35k$ Model3 väljatulek selle taga, et kombitakse veel nõudlust + tootmise suutlikkust, mida nüüdse soodsama mudeliga ka testitakse. Tasub vaadata nt. https://en.wikipedia.org/wiki/Who_Killed_the_Electric_Car%3F ja eriti https://en.wikipedia.org/wiki/Revenge_of_the_Electric_Car ,saamaks aru, miks ja kui raske on uuel ettevõttel välja tulla. Fakt on see, et kui Tesla poleks seda tegema hakanud, siis poleks me EV'dega mitte kuskil. Fakt on see, et Tesla tegevust takistavad kõik konkurendid ja need, kelle huvides on ICE'de edasi domineerimine. Ja fakt on ka see, et Tesla teeb selle kõige keskel seda, mida keegi teine ei suuda ning teeb seda suhteliselt hästi. Kui Semi tuleb ja õnnestub, siis on see areng ikka ulme ja edasine väga huvitav. Roadster on pigem nipsasi ja nišitoode, vanity, ent sealt edasi tulevad jälle rohkem tarbesõidukid. Semi järglane nt. buss?
The revolution is underway, PR moves like this are not helping it progress :] _________________
Tesla masstootmise mured ei ole veel kaugeltki seljatatud. Vead on tehtud juba sõidukite disainifaasis. Seevastu nende akupaki ja mootorite tehnoloogia on väga hea.
Jah, muresid on veel, ent tootmiskogustega saadi asi paika. Akupaki ja mootorite, ehk auto sisuline pool on neil väga hea, jah ja seepärast ütlengi, et hetkeseisuga on vaid Tesla korralikku EVd tootmas, mis pakub ICE asendust.
Lähiaastad näitavad, kas praegu tulnud uued mudelid saavad selle tasemele ligidale ja olgem ausad... 2020 on sisuliselt aasta kaugusel ka. Lähiaastad saavad huvitavad olema. _________________
Tesla masstootmise mured ei ole veel kaugeltki seljatatud. Vead on tehtud juba sõidukite disainifaasis. Seevastu nende akupaki ja mootorite tehnoloogia on väga hea.
Vaatasin video ära ja huvitav oleks neid koos Tesla esindajatega näha, sest millegipärast on Tesla sõidukid turvalisuse osas ka väga kõva sõna (siinkohal on EV olemusel ka eelis, muidugi).
Agajah, hetkel on keskendutud peamisele ja küll ajapikku optimeeritakse ka muid asju, salongi nt. uuendati juba..
Kokkuvõttes: pole midagi nii dramaatilist ja Model 3 tootmismahud juba tulid üles. Tööd on veel piisavalt teha, ent primaarülesannete osas on asjad hästi.
anubis, päris hea video. Siia tuleb lisada naftatootmise emissioonid ka... rafineerimine on päris energiamahukas, nt. _________________
Nafta rafineerimise elektrikulu on samas suurusjärgus (või veidi suurem) kui elektriauto sama distantsi läbimisel kulutatav elekter.
Sellest me ei räägigi, kui palju naftat põletatakse, et fosiilkütus tarbijateni jõuaks (tankeritega).
tsitaat:
Big polluters: one massive container ship equals 50 million cars
Teadmiseks nendele, kes arvavad, et akude tootmine on nagu eriti ränk tegevus
Akude hinna võis ka see üles lüüa, et niipalju tehnikat töötab täna akudega.
Noh telefon, aku käsitööriistad, läpakad-tahvlid, foto värgid, lisaks igas mõõdus akupangad ja palju muud mis hetkel pähe ei tule.
Varem nii ei olnud. Mobla oli, siis tuli läpakas, aga algul oli neidki vähe, nüüd on nii et hirmus kohe.
Kuidas liitiumi saadavus skaleerub? Eriti selle 2040 plaani valguses et euroopas hakatakse kogu autoparki akudega varustama. _________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.
Mitte korteril pole 20A peakaitse (võib ju isegi ka olla), vaid kortermajal on 3x16A peakaitse!!! jagada korterite arvuga jne. siis on pupu. (Kui arvad et saab juurde osta siis jaotusvõrgus puudub suurema investeeringuta ressurss jne
Boiler sooja vee jaoks on enamikes korterites, ja elektriauto sinna niidi otsa enam ei mahu.
Kui on vajadus suurendamise järele, siis tuleb teha vastavasisuline avaldus, maksta ampritasu ja liitumispunkt ehitatakse ümber. Kui jaotusvõrgus puudub ressurss, siis ehitatakse see välja ja mitte kliendi kuluga, vaid eraldiseisvana. Jaotusvõrgu pakkujal (Elektrilevi) on kohustus tagada jaotusvõrgu tehniline sobivus kliendi vajadusele vastavalt. Selleks ampritasu loodud ongi, et ehituskulusid siluda.
Jah, tegelikkuses üritab Elektrilevi seda olukorda kliendi kraesse ajada, kuid kuna olen ise just mõned aastad tagasi sellise ümberehituse läbi teinud, siis reaalsuses peab Elektrilevi ise jaotusvõrku parendama, kui selleks on vajadus. Minu puhul nii juhtuski. Kirjeldan lühidalt.
Soetasin eramu, kus oli olemas liitumine 1x16A. Tahtsin esialgu saada kolmefaasilist liitumist ja selle oleksin pidanud ümber ehitama oma kulu ja kirjadega Elektrilevi poolt teostatud tööga. Hind oli väga krõbe. Siis jagasin süsteemi lahti ja esitasin avalduse, kus palusin suurendada peakaitsme suurust 20 amprini. Kuna kehtivad standardid ei luba sellist liitumispunkti välja ehitada, siis oli ainuke valik ampritasu makstes ehitada välja uus liitumispunkt 3x20A. Sain suurema kaitsmega kolmefaasilise liitumispunkti ampritasu määraga ja kõik lisakulud ehituseks pidi kandma jaotusvõrgu omanik Elektrilevi.
Rasmus, väärt infotükk
Selle peale ise ka ei tulnud, et mis mõte on ampritasul, kui see ei garanteeri midagi.
Ja loogiliselt võttes ongi nii, et klient maksab liitumispunktist alates kõik ise. Enne seda aga võrgu haldaja.
Liitiumivarudega probleeme pole. Pigem on probleeme mõne teise elemendiga, näiteks koobalt.
Aga akudega üldiselt on nii, et vastavalt materjali hinnale võib valida üht teist või kolmandat.
Praegu lisatakse akukeemiasse võimalikult palju räni. Tehniliselt valmistab veel peavalu, aga lahendused tulevad tasa ja targu.
Räni on põhimõtteliselt liiv. Seda jagub
Teslal on ka hunnik lubadusi, sest alles "hakatakse tootma" mis pole samaväärne juba toodetava.
Lisaks juhtub nii, nagu ikka, et tootmise nimivõimsuse saavutamine võtab kauem aega, kui Tesla elektriautol Marsile jõudmine.
Noh, auto on vähemalt sinnapoole teel _________________ " Maailm on täis kõikvõimalike külatarkade kogukondi, kelle ühine joon on teadus- ja tõenduspõhisele elukäsitusele vastandumine."
viimati muutis jägaja 01.11.2018 20:05:45, muudetud 1 kord
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.