Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
autor |
|
salatoimik
HV Guru

liitunud: 08.08.2006
|
26.10.2018 23:46:22
|
|
|
Krt siin vaaginud, et elektrikäru oleks ühest otsast küll mugav ja säästlik aga teisest otsast täielik kepp ja pole kuskilt otsast odav...
Ok jah sõita oleks säästlik kuna kilomeetrihind mõnusalt madal ja hooldused odavamad kõvasti jne. Samas teisalt krt arvestades palju maksab norm elektrikäru vs tava öko benamootor masinaga siis selle vahepealse raha eest sõidad ja hooldad Ma ei tea kui pikalt tavamasinat. Lisaks ei lange sõiduulatus märgatavalt kui väljas läheb külmaks ja tahaks ka soojendust kasutada või suvel kliimat... Ja tankimine. Ühe paagi lasen minutiga täis ja sõidan pikalt pikalt. Teist "tangn" pikalt ja nii pikalt ei sõida... Hetkel kujuneb elektrikäru juures rohkem miinuseid kui plusse. See looduse säästmine on suhteline. Alati suudetakse järgmine asi leida, mille pärast õhk on sitt ja loodus on hukas.
Täna tartus lõunaka juures vaatasin inimesi oodates et 2 aaadimisputkat kinni mingite taksode all, tuli mingi leafiga vana, käis ümber putkade, kehitas õlgu ja jäi autosse "tankuri" vabanemist vist ootama. Igal juhul selle poole h jooksul mis seal passisin, taksod ei liikunud, laadijad ei vabanenud ja tüüp istus ja ootas endiselt. Selle ajaga pmst tavatanklas on paak täis lastud ja juba koju sõidetud.
Miski hübriid mille elektriosa range mingi 100km ja ülejäänud benamootor oleks enda jaoks ilmselt ok lahendus enamvähem. Isegi kui ei viitsi laadima pista saaks ikka sõita.
_________________ LehesFoto - Täis suvaklõpse ja muud |
|
Kommentaarid: 39 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
35 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001

|
27.10.2018 00:07:59
|
|
|
salatoimik kirjutas: |
Krt siin vaaginud, et elektrikäru oleks ühest otsast küll mugav ja säästlik aga teisest otsast täielik kepp ja pole kuskilt otsast odav...
Ok jah sõita oleks säästlik kuna kilomeetrihind mõnusalt madal ja hooldused odavamad kõvasti jne. Samas teisalt krt arvestades palju maksab norm elektrikäru vs tava öko benamootor masinaga siis selle vahepealse raha eest sõidad ja hooldad Ma ei tea kui pikalt tavamasinat. Lisaks ei lange sõiduulatus märgatavalt kui väljas läheb külmaks ja tahaks ka soojendust kasutada või suvel kliimat... Ja tankimine. Ühe paagi lasen minutiga täis ja sõidan pikalt pikalt. Teist "tangn" pikalt ja nii pikalt ei sõida... Hetkel kujuneb elektrikäru juures rohkem miinuseid kui plusse. See looduse säästmine on suhteline. Alati suudetakse järgmine asi leida, mille pärast õhk on sitt ja loodus on hukas.
Täna tartus lõunaka juures vaatasin inimesi oodates et 2 aaadimisputkat kinni mingite taksode all, tuli mingi leafiga vana, käis ümber putkade, kehitas õlgu ja jäi autosse "tankuri" vabanemist vist ootama. Igal juhul selle poole h jooksul mis seal passisin, taksod ei liikunud, laadijad ei vabanenud ja tüüp istus ja ootas endiselt. Selle ajaga pmst tavatanklas on paak täis lastud ja juba koju sõidetud.
Miski hübriid mille elektriosa range mingi 100km ja ülejäänud benamootor oleks enda jaoks ilmselt ok lahendus enamvähem. Isegi kui ei viitsi laadima pista saaks ikka sõita. |
x2
See + normaalse elektriauto kallis hind (Golf ja Leaf ei lähe arvesse). Ma ei taha ka maksumaksja kulul normaalset elektriautot osta.
Kuidas EL üldse kortermajade laadimis- ja üleüldise koormusprobleemi lahendab, on mulle täiesti selgusetu.
_________________ Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 468 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
359 |
|
tagasi üles |
|
 |
Oisu.
HV kasutaja
liitunud: 02.03.2012
|
27.10.2018 00:12:02
|
|
|
Kas keegi on sõitnud ja närveerinud, et bensiin otsa saab? Saigi otsa. Tood kanistriga 5 l ja sõidad lähimasse tanklasse. Elektrikaga on koguaeg, äkki saab tühjaks. Siis variant vaid treiler.
|
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
 |
SSD
HV Guru

liitunud: 18.01.2006
|
27.10.2018 01:45:20
|
|
|
Oisu., jaa, elektrit kankus ei too.
|
|
Kommentaarid: 312 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
266 |
|
tagasi üles |
|
 |
laurx
HV Guru

liitunud: 25.03.2004
|
|
Kommentaarid: 1137 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
0 :: |
721 |
|
tagasi üles |
|
 |
Oisu.
HV kasutaja
liitunud: 02.03.2012
|
27.10.2018 10:11:21
|
|
|
laurx kirjutas: |
linnakaubikud ja kuudid võiks vabalt nii tallinnas kui tartus elektri peale panna. |
Elektrikatele ei meeldi kaubikujuhtide sõidustiil
|
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
 |
laurx
HV Guru

liitunud: 25.03.2004
|
|
Kommentaarid: 1137 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
0 :: |
721 |
|
tagasi üles |
|
 |
H_K
Aeg Maha 2n

liitunud: 09.01.2002
|
27.10.2018 10:37:17
|
|
|
SSD kirjutas: |
Oisu., jaa, elektrit kankus ei too. |
Ei ole ju võimatu, kui elektrikad levivad, areneb ka autoabi edasi, kus lisaks tänasele käivitusabile-bensiinitilgale lisandub varustusse elektrikate akuabi, mille abil autoabi laeb elektrikat niipalju, et viimane jõuaks laadimisjaama.
Mu arvates see laadimisteema ei ole nii hull, kui paistab, vähemalt elektriauto omanikele, kellel kodus laadimisvõimalus. Korteriomanikel, kes peaksid mööda linna vaba laadimispistikut otsima, on teine asi
Meenutuseks, kunagi oli tavapärane, kus telefoniaku kestis vähemalt nädala, vanemal kolleegil isegi topelt ja tal oli pidev häda, kui telefon lõpuks tühjaks sai, ei mäletanud enam, kuhu laadija oli jäänud. Täna nutitelefonidega laeb enamus korra ööpäevas, ja keegi enam ei kujuta ettegi, et telefoniaku võiks kesta nädalaid. Kümnekordne tagasiminek telefoni "tankimise" mugavuses ei ole inimesi uutest telefonidest loobuma pannud.
Küsimus on rutiinis, kui harjud igaõhtuselt pärast auto parkimist 10-15 sekundit kulutama auto laadijaga ühendmamiseks võib see lõpuks tunduda isegi normaalsem, kui täna võtta ette eraldisõit tanklasse, kus võib tulla ka järjekorras oodata.
See norra asiaat ju ilusti kommenteeris, kuidas talle elektrikate puhul meeldib "tankimise" pealt kokku hoitud aeg. Kui fossiilimootoriga käia iga nädal eraldi tankimas, võib selleks koos sõiduga kuluda 10-20 minutit (eks oleneb kaugele tankla jääb), võid aasta peale pelgal tankimisele kulutada tööpäeva jagu tunde või ka enam.
Mu igapäeva kilometraažiga (50-100km) sobiks elektrikas väga hästi, ainult töö pärast oleks vaja superbi mahutavusega või suuremat. Seniste elektrikate pagasiruumimaht paistab olevat selline pereema poekäru mõõtu paraku.
|
|
Kommentaarid: 53 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
51 |
|
tagasi üles |
|
 |
arnis
HV veteran

liitunud: 18.07.2004
|
27.10.2018 11:50:01
|
|
|
salatoimik, Tanel, elektriauto hind ei ole märksa kallim samaväärse tavaautoga. Rõhk sõnal "samaväärne" (või vähemalt sarnane).
See, et elektriautost ei ole odavaid variatsioone (EUs), mis oleksid samaväärsed odavate plekk-karpidega, nagu Auris või i20, see on teine teema.
Alati leiab vabanduse: "Ma tahangi manuaali, sest see on säästlikum ja töökindlam ja sportlikum", "mul ei ole vaja mingit eelsoojendust",
"mul ei ole vaja üldse võimsust, 67,8kW'ne TFSI-HDI-FI-TDI- lala on piisavalt hea" jne.
Ja kortermajade koormusprobleem on "tsiviilikute" poolt vandenõu-laadselt välja võlutud probleem.
Tegelikult probleemi veel ei ole (kuniks PALJUDEL ühes kortermajas ei ole elektrikas) ja kui probleem
tekib, siis lahendus on juba TÄNA olemas. Laadimisliideste kontroller suhtleb peakaitsme juures oleva karbiga,
mis jälgib voolutrahvodega koormust ning ajastab laadimist vastavalt.
Võtame näiteks ülimalt populaarse 100A'se peakaitsme (kortermajadel, kes väldivad käidukorraldust).
3x100Ax230V=69kW. See tähendab, et ühe ööga (odav hind) jõuab laadida see korteriühistu kuni 550kWh autosid.
550kWh'ga saab sõita 2600km. Korterites (mitte maakodudes) elavate elanike keskmine päevane läbisõit on Eesti
keskmisest MÄRKSA lühem. Ja keskmine on 50km kanti.
Ongi selge, et lihtsa laadimisliideste juhtkontrolleri abil saab absoluutselt kõik mured murtud.
Kahjuks leidub elektrialaspetsialiste, kes mu jutu maha teevad oma välja mõeldud probleemiga. Näiteks see, et
nendel korteritel on boilerid ja pliidid ja põrandaküttekaablid mis öö otsa alati sees on. Mhm, loomulikult on korteril,
millel on 20A peakaitse, boiler ja põrandaküttekaabel
Üldiselt on nii, et mida väiksem peakaitse, mida rohkem pealinnas, seda rohkem gaasikütet, gaasipliiti ja mujalt tulevat sooja vett on.
Juht, kes sõidab korduvalt elektriauto tühjaks keset teed, vajab harimist. Probleem ei ole autos. Ja see ei tekkinud elektriautode
turule tulekuga. Maanteeabi statistika ütleb, et paagi tühjaks sõitmine on täiesti igapäevane teema ja üks põhilistest põhjustest, miks tee äärde jäädakse.
Kui seier näitab 45km ja sõita 70km, siis ei ole vaja lolli mängida.
Kui seier näitab 70km ja sõita 70km, siis juht sõidab kas 5km aeglasemalt kui tavaliselt või tangib vahepeal paar minutit.
Olukorrad, kus vaja vähekenegi planeerida, on haruldased. Enamik sõitudest on täpselt samasugused ja akumaht on sõidu alustamisel täpselt samasugune.
lauri, kas sa tead midagi toetuste ära kaotamise plaanist?
Küsisin, kas mõni inverter oskab toota vastavalt koormusele faaside vahel, sain negatiivse vastuse.
H_K, laadima pistimine õige paigutuse puhul võtab 4-6 sekundit. Lahtiühendamine samakaua.
Olen juba mõõtnud. Huvilisi leidub
|
|
Kommentaarid: 120 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
117 |
|
tagasi üles |
|
 |
Oisu.
HV kasutaja
liitunud: 02.03.2012
|
27.10.2018 11:50:29
|
|
|
"See norra asiaat ju ilusti kommenteeris, kuidas talle elektrikate puhul meeldib "tankimise" pealt kokku hoitud aeg. Kui fossiilimootoriga käia iga nädal eraldi tankimas, võib selleks koos sõiduga kuluda 10-20 minutit (eks oleneb kaugele tankla jääb), võid aasta peale pelgal tankimisele kulutada tööpäeva jagu tunde või ka enam."
Misassja? Liikudes autoga, ei jää ühtegi tanklat teepeale? Ok, olen Norras näinud silti, järgmine tankla 80 km kaugusel
|
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
 |
rocky-b
Kreisi kasutaja

liitunud: 06.06.2010
|
27.10.2018 11:50:43
|
|
|
ma tahan, et ma enda autus saan käike kangiga vahetada ja kapoti all silindrites asi põksub - elagu zizepõlemizmootor
|
|
Kommentaarid: 13 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
11 |
|
tagasi üles |
|
 |
madoc
HV kasutaja
liitunud: 11.07.2003
|
27.10.2018 12:27:30
|
|
|
Arnis, ma tean, et sa mu küsimustele ei viitsi vastata...aga siiski.
Aktsiise/makse on vaja koguda autode/autosõidu eest. Hetkel hoiavad elektriga sõitjad kokku selle pealt.
See muutub tõenäoliselt lähitulevikus. Ma maksan otseselt aktsiisi ja sinna otsa käibemaksu hetkel ca 38 eur 1000 km kohta, samas Tanel ilmselt 70 eur. See maks on ju vaja ka elektriautodelt kokku koguda.
Seega on suur risk, et elektrinduse odavus on pigem tänase päeva teema ja nt 5a pärast kooritakse ka elektriautodel 60-70 eur 1000 km kohta (koos elektri hinnaga), mis teeb erinevuse säästlike ICE-dega üsna väikseks.
|
|
Kommentaarid: 35 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
34 |
|
tagasi üles |
|
 |
H_K
Aeg Maha 2n

liitunud: 09.01.2002
|
27.10.2018 12:31:48
|
|
|
See kortermajade laadimise probleemistik võib haakuda teistpidi, positiivses võtmes kogu energiatootmise süsteemiga. Vähemalt nõuka aeg oli öine elekter odavam põhjendusega, et öösiti on elektritootmisvõimsust üle, katlad-generaatorid uhavad 24/7 elektrit toota aga maksimaalne tarbimine on ainult päevasel ajal, kui inimesed tööl, tehased huugavad ehk teistpidi öösel toodetud energiat läheb palju raisku. Seepärast nõuka aeg aretati tehastesse öiseid vahetusi ja tehti muid trikke, et öist energiat efektiivsemalt ära kasutada.
Ma ei tea kuidas täna selle öise elektriga on, kas midagi üle ei jää ja kõik õnnestub kuskile maha müüa. Aga kortermajade puhul võiks arvata, et enamik kasutab elektrit õhtuti (söögitegemine, lustimasinad, pesemised jm) ning öösiti on tarbimine minimaalne ehk jääks ilusti "üle" elektriautode laadimiseks.
Kuskil eramajas võib tulevikuskeem olla veel keerulisem, kus elektrit toodavad päikesepaneelid ja salvestavad energia vanasse elektriauto akusse ning auto võtab öisel laadimisel osa vanast akust ehk päikese toodetud elektrist.
|
|
Kommentaarid: 53 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
51 |
|
tagasi üles |
|
 |
Winterwind
One

liitunud: 19.05.2002
|
27.10.2018 12:35:23
|
|
|
laurx kirjutas: |
kui oma särtsu ära raiskad, saad ise kodupoole lükata oma kuuti.. |
Hah, bensu/disla genekas pagassi ja laed kus tahad
|
|
Kommentaarid: 1009 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
1 :: |
728 |
|
tagasi üles |
|
 |
arnis
HV veteran

liitunud: 18.07.2004
|
27.10.2018 13:02:22
|
|
|
madoc, kindlasti tuleb aeg, mil aktsiisi tuleb maksta elektrikate kasutamisel.
Teed vajavad hooldust, mul ei ole selle vastu midagi, et ma annan raha ära tee korda tegemisele.
Aga see ei ole lähitulevik. Hetkel pole veel selgegi, kas CNG-le mõistlik aktsiis lisada. Kindlasti mitte 5a pärast.
Vaevalt et ka 10 aasta pärast. 15? Vast siis elektrikad saavad mingi maksu kaela.
Siis vaatame asjale niikuinii teisiti.
Üks asi, mida kõik ära unustavad, et "ükskord me peame niikuinii" lõpetama põletamise.
Igaüks meist siin paugutab oma mätta otsas. Eelistab "vana hea odav" lahendust, mõtlemata suurele pildile.
Värskeimate andmete kohaselt on viimase poole aastaga asi kiskunud üsna ÜSNA tõsiseks.
Paljud meist siin isegi ei tea, kui tõsiseks asi kisub.
Andmed kliimamuutumise kohta aina täpsustuvad ja õnneliku lõpu stsenaarium on juba läbi kriipsustatud.
Otseses mõttes, seda enam ei juhtu.
EU ülemises otsas käib juba näkku löömine. Tehti autodele uued hetimenormid ja JUBA hakati kasutama trikke.
Ja selle tulemusena reageeris teatud organisatsioon räigelt.
https://www.irishtimes.com/business/transport-and-tourism/strict-electric-vehicle-targets-proposed-by-eu-1.3625303
"The environment committee basically rejected outright the EU Commission’s proposals on vehicle emissions, saying that they were too weak."
Vähemalt on selge, et vähemalt iga viies auto aastast 2025 tuleb pistikuga.
See plaan on aga üsna lahja. Selle üle vaidlus käib. "Pistikuga" ei tähenda elektriauto. Pakkumine 2040 keelata fossiilikad üldse.
Miks selline paugutamine? Vot just sellepärast käibki, et NII MÕNIGI on nõus elektrikale üle minema, aga pole Superbi mõõtu autot või pole lastele ruumi.
Autotootjad tahavad liuelda vanal rasval. Kui keegi tagant ei pressi, siis on neil ka jumala p*hhui suurest pildist. Autotööstus on äri. Raha, raha.
Kui raha investeeritaks õigesse kohta, siis oleks kõik ok. Aga ei investeerita.
Tesla paar päeva tagasi just tõestas, et nende dekaadipikkune plaan on teostatav. Nad teenisid kasumit.
ABSOLUUTSLET KÕIK TEISED AUTOTOOTJAD EKSISID, kui ütlesid, et seda ei saa (veel) teha.
Tesla ei tooda tavaautosid, millega kompenseeritakse elektriautode müügikahjum, nagu seda teevad pea kõik teised autotootjad.
|
|
Kommentaarid: 120 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
117 |
|
tagasi üles |
|
 |
laurx
HV Guru

liitunud: 25.03.2004
|
|
Kommentaarid: 1137 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
0 :: |
721 |
|
tagasi üles |
|
 |
H_K
Aeg Maha 2n

liitunud: 09.01.2002
|
27.10.2018 13:27:05
|
|
|
laurx kirjutas: |
teise ringi leafid liiguvad siin kolme kilo tuuris.. |
mõni viide.. ?
|
|
Kommentaarid: 53 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
51 |
|
tagasi üles |
|
 |
laurx
HV Guru

liitunud: 25.03.2004
|
|
Kommentaarid: 1137 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
0 :: |
721 |
|
tagasi üles |
|
 |
arnis
HV veteran

liitunud: 18.07.2004
|
27.10.2018 16:12:13
|
|
|
Viidet. Ma ei leidnud ühtegi tervet Leafi selle hinnaga.
_________________ Teen kodudes elektriasju korda. 40€/h. Anna murest märku.
Ooteajad väiketööd nädala jooksul, päev+ tööd kuu jooksul.
Ka korteriühistud ja ettevõtted. Auditi ettevalmistused. |
|
Kommentaarid: 120 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
117 |
|
tagasi üles |
|
 |
laurx
HV Guru

liitunud: 25.03.2004
|
27.10.2018 16:24:10
|
|
|
ma pole kindel, kas nad kuskile a24 ja üldse jõudsid. tartu on väike koht. üks oli elektritakso oma, teised kaks olid välktakso omad. ilmselt on neid veel. välktaksost tulnutel monteerisime taksotunnused maha, elektritakso leafile sai üks lauhch taha pandud veendumaks, mis seisus on aku.
_________________ Kontrollitud ja hooldatud sülerid: https://www.facebook.com/marketplace/profile/100087345405856 või https://www.yaga.ee/mox-fulder Tasub kooliks valmistuma hakata. |
|
Kommentaarid: 1137 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
0 :: |
721 |
|
tagasi üles |
|
 |
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
27.10.2018 16:36:17
|
|
|
Elektritakso Leafid olid auto24.ee's ca 7k-ga müügis. Võimalik, et 3k eest saab surnud akuga variante.
_________________ Tsensuur HinnaVaatluse foorumis |
|
Kommentaarid: 159 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
151 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001

|
27.10.2018 19:17:44
|
|
|
tsitaat: |
Värskeimate andmete kohaselt on viimase poole aastaga asi kiskunud üsna ÜSNA tõsiseks.
Paljud meist siin isegi ei tea, kui tõsiseks asi kisub.
Andmed kliimamuutumise kohta aina täpsustuvad ja õnneliku lõpu stsenaarium on juba läbi kriipsustatud.
Otseses mõttes, seda enam ei juhtu.
|
https://foorum.hinnavaatlus.ee/viewtopic.php?p=9969126#9969126
tsitaat: |
Inimpoolne saastamine on kindlasti reaalsus, aga Euroopa/USA saaste on suht väike võrreldes Hiina/Indiaga. Kui viimased kaks vastutust ei võta ja oluliselt heitmeid reaalselt ei piira, pole USA ja eriti Euroopa kägistamisest suurt tolku - tapame endi majandused ja konkurentsivõime ning sillutame teed Hiina domineerimisele. |
Euroopa/Eesti autopargi üleviimine elektriautodele pole lähikümnendeil reaalne lahendus:
a) Esiteks ei mõjuta see planeeti kuigivõrd, suurem saastamine toimub Euroopast väljaspool
b) Teiseks puudub piisav elektritootmisvõimsus ja infra (eriti Eestis), seda ei saa hoobilt asendada taastuvenergiaga
c) Sisepõlemismootoritega autodega võrreldavaks masstootmiseks puuduvad ressursid, pealegi akude tootmine saastab ropult loodust
Muuseas, paradoksaalselt on Saksa peatses kasvuhoonegaaside kasvus süüdi rohelised, kes nõudsid tuumaenergia kasutamise lõpetamist. Saastamine toimub edaspidi kivisöejaamadega või mujalt ostetud elektriga.
_________________ Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 468 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
359 |
|
tagasi üles |
|
 |
Magic
HV Guru

liitunud: 28.12.2001

|
27.10.2018 20:10:27
|
|
|
jah: In fact, in 2016, 7 out of 10 of Europe’s biggest polluters were German lignite power plants.
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
 |
laurx
HV Guru

liitunud: 25.03.2004
|
|
Kommentaarid: 1137 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
0 :: |
721 |
|
tagasi üles |
|
 |
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
27.10.2018 21:04:17
|
|
|
Eks anna siis teada, ostan 5k-ga ära, kui järgmine taoline tuleb
_________________ Tsensuur HinnaVaatluse foorumis |
|
Kommentaarid: 159 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
151 |
|
tagasi üles |
|
 |
|