praegune kellaaeg 20.06.2024 04:05:53
|
Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
sõnum |
|
sukelduja
HV Guru
liitunud: 14.06.2007
|
10.05.2018 10:48:45
|
|
|
tahanteada kirjutas: |
Edit:
Kas täna-homme või siis järgmise nädala alguses läheb remonti auto millel "lendas" roolivõimendi.
(kollane alarm: roolivõimendi osaline rike).
Ja põhjus täpselt sama:
1. akuvahetus. WET-aku moodsa aja Geel(WET)-aku vastu kuna vanamoodsaid akusid sisuliselt enam pole.
2. müüja tegi akutesti ning raporteeris, et aku on laetud, rohkem laaida pole vaja.
3. Kuid tegelikkus: mõned päevad hiljem hakkasid häired: kehv käivitumine, lampide vilkumine: üliere-ülitume.
4. Ning siis samal ajal "lendaski" ka see roolivõimendi.
|
Oled kindel, et sel autol hüdrauliline roolivõimendi ei ole?
|
|
tagasi üles |
|
|
raxz
HV Guru
liitunud: 27.07.2003
|
10.05.2018 10:51:58
|
|
|
Imeline kui palju sitta suudab keegi toota...
|
|
tagasi üles |
|
|
sukelduja
HV Guru
liitunud: 14.06.2007
|
10.05.2018 13:59:28
|
|
|
raxz kirjutas: |
Imeline kui palju sitta suudab keegi toota... |
Aga sa kujuta ette, et sul on selline klient või isegi mitu.
|
|
tagasi üles |
|
|
raxz
HV Guru
liitunud: 27.07.2003
|
10.05.2018 14:06:23
|
|
|
sukelduja kirjutas: |
raxz kirjutas: |
Imeline kui palju sitta suudab keegi toota... |
Aga sa kujuta ette, et sul on selline klient või isegi mitu. |
Ei. Kindlasti mitte. Lollid saadan jalutama.
|
|
tagasi üles |
|
|
tahanteada
Lõuapoolik
liitunud: 04.04.2003
|
11.05.2018 11:54:43
|
|
|
Edit:
Paar rida ülevalpool mainisin, et remonti on minemas auto mille roolivõimendi "sai pihta" tänu sellele, et:
- autosse paigaldati 20-40 tundi Eel-laadimata, moodsa aja aku.
- ning, et keegi ei hoiatanud autoomanikku, et seda akut tuleb Eel-laadida 20-40 tundi ning alles siis kasutama hakata.
See auto läks siis kenasti remonti.
- autofirma tunnistas, et Roolivõimendi "on õhku lennanud".
- kuid kuna töid on väga palju, siis pole teada kaua sellise vea remontimine võib aega võtta.
Ning kui kellelgi on küsimus kuidas on aku ning roolivõimendi seotud - siis väga lihtsalt.
Roolivõimendi töötab aku pealt ning kõik akupigega tekkivad Anomaaliad tabavad ka roolivõimendit.
- kõikide autode kohta ei tea, kuid selle konkreetse auto - välismaalt, tootja käest saadud - vigade kirjelduses oli selline veavariant täiesti olemas:
Tsitaat:
"Kui aku on tühi, laadimata, siis selle tulemusena võib kahjustuda Roolivõimendi".
PS: Siit tegelikult tuleb ka see - järjest rohkem leviv hoiatus - et kui aku mahtuvus on alla 20%, siis autot käivitada ei tohi.
Umbes sama nagu on telefonidel-läpparitel kus samuti seadmed välja lülitatakse, väga tihti, samuti 20% mahu korral.
|
|
tagasi üles |
|
|
rex
HV Guru
liitunud: 09.01.2002
|
11.05.2018 16:18:45
|
|
|
Mis autoga täpsemalt tegu oli, et tal elektriline roolivõim oli? Viimasel ajal küll rohkem, aga pole siiski veel väga levinud.
|
|
tagasi üles |
|
|
raxz
HV Guru
liitunud: 27.07.2003
|
11.05.2018 16:25:25
|
|
|
Jah, rohkem fakte mitte bullshiti.
|
|
tagasi üles |
|
|
tahanteada
Lõuapoolik
liitunud: 04.04.2003
|
12.05.2018 12:10:29
|
|
|
Edit:
Paistab, et Exide enda insenerid ning keemia-laborandid on hakanud ka lõpuks ise aru saama, et nad toodavad nüüd 13V-13,2V autoakusid.
Ehk siis see, mille ma avastasin juba eelmise aasta septembris ning mida pidin veel lisaks 2 kuud tõestama - enne kui Autofirma uskuma hakkas, et Exide 3DX akud ei ole kohe mitte enam 12,4V-12,6V akud vaid on 13V-13,2V akud.
Pilt Exide akude kataloogist:
Kenasti näha - graafikust- et akud on 13V-13,2V pingega:
Niipalju veel lisaks, et selle Roolivõimendi probleemi viisin näitena ka sellise Kõrgema Seltskonnani - ning kes tegelevad liikluse ning liiklusohutusega.
Viitega:
et kui auto sõidab mingi ägeda-suure kiirusega - a la 100-200kmh, siis Roolivõimendi tekkimisel - aku probleemide tõttu- "lendab see auto teelt välja (järsus kurvis)" kuna autoomanik ei suuda enam rooli keerata.
Samuti on liikluses probleemne ka olukord kus starter ei käivitu - tühja aku tõttu - ning siis saab kenasti tekkida vägagi suur liiklusummik - kuni selle ajani kus keegi selle auto kas tee pealt minema veab või keegi siis suudab Stardiabi anda.
|
|
tagasi üles |
|
|
raxz
HV Guru
liitunud: 27.07.2003
|
12.05.2018 19:05:43
|
|
|
Tegelt ka mees, ära aja nii palju sitta. Võta oma eluga midagi mõistlikku ette.
|
|
tagasi üles |
|
|
tahanteada
Lõuapoolik
liitunud: 04.04.2003
|
13.05.2018 12:34:01
|
|
|
Edit:
Jäi silma, et CTEK-i (nais)boss esineb täpselt sama sõnavõtuga - nagu ma olen juba 8 kuud teinud.
- et tänapäeval on suur probleem kus autode generaatorid ei suuda piisavalt autoakusid laadida.
- ning teisena jääb pidevalt silma sama keiss, et ka CTEK on minemas sama teed kuis CTEK-akusid tuleb laadida CTEK-i enda Smartlaadijatega.
Samamoodi siis nagu Exide "maailmas" on: akud ning Smartlaadijad on üks-ühele kokkusobivad.
Tsitaat (Bobbie DuMelle, CTEK executive vice president):
“Today’s automotive electrical system is designed to kill batteries,” said Bobbie DuMelle, CTEK executive vice president. Navigation and entertainment-infotainment systems and the many electronic control units drain battery power that the alternator cannot completely replace, DuMelle said in a release. “And, that drain continues even when the car isn’t running,” she said.
Terve lugu ise siis - tõsi, eks see ole reklaam ning on suunatud USA automaailma kuid kuna CTEK-i akusid ning Smartlaadijaid müüakse ka Eestis, siis ehk on sellest loost kellelegi mingi kasu,
Battery maintenance and charging tips, in extreme cold or heat
http://www.sandiegouniontribune.com/cars/sd-ad-au-0113-batterycare-20180104-story.html
|
|
tagasi üles |
|
|
elukaz
HV Guru
liitunud: 06.09.2004
|
14.05.2018 11:51:41
|
|
|
Ehk siis väidab et nende akud ei ühildu tänapäevaste autodega, päris loll pr liigutus.
_________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale. |
|
tagasi üles |
|
|
sukelduja
HV Guru
liitunud: 14.06.2007
|
14.05.2018 12:27:39
|
|
|
tahanteada kirjutas: |
et kui auto sõidab mingi ägeda-suure kiirusega - a la 100-200kmh, siis Roolivõimendi tekkimisel - aku probleemide tõttu- "lendab see auto teelt välja (järsus kurvis)" kuna autoomanik ei suuda enam rooli keerata.
|
Roolivõimendi probleemid tekivad madalatel pööretel, mitte 100-200 peal, kus ükski auto ei liigu minimaalsetel pööretel. Eriti veel mõni Korea "punn".
|
|
tagasi üles |
|
|
tahanteada
Lõuapoolik
liitunud: 04.04.2003
|
16.05.2018 09:24:10
|
|
|
Edit;
Niipalju võin kindlasti lisada - ja mida olen ka ise kümneid kordi katsetanud - et eespool toodud CTEK-i Nais-bossi jutt on 100% õige.
Ehk siis see, et tarbijate olemasolul - töötamisel ei suuda generaatorid enam akusid laadida.
Väike pilt ka siis:
Exide EFB-aku:
1. vasakul: küte väljas
2. paremal: küte sees
Ning ilusti on näha kuidas olukorras kus küte on sisse lülitatud, ei suuda generaator enam akut õige laadimispingega laadida:
Selle konkreetse Probleemi lahendamiseks tuleks tõsta generaatoripinge 143,V to a la 14,5V, siis peaks antud olukorras piisama.
Aga nagu me kõik väga hästi teame, siis aku vahetuse käigus ei reguleeri keegi seda generaatori pinget.
---------------
Edit:
Tegin ka väikse vahekokkuvõtte sellest 8-kuulisest "modernsete akude probleemidest ning sellega kaasnenud "Show-st".
Ning otse ja üheselt võib öelda küll, et Eestis puudub täielikult, vähemalt Automaailmas, kõvasti kiidetud-reklaamitud, Elukestev õppimine.
Ning seda näitab kasvõi seesama fakt - kus "kapitalistliku ajastu autokoolituse saanud Automaailma rahva" ülermängimiseks - kõige tõestamiseks oli vaja "ENSV aegset elektrooniku koolitust + ühe semestri jagu Autoelektriku koolitust TEMT-is".
Ja see kõik näitas kenasti seda, kuidas:
- autofirmade töötajad kohe mitte ei taha tegeleda pidevalt kõige uue õppimisega. Või moekamalt öelduna - ei taha oma mugavustsoonist välja tulla.
- Seda enam, et see koolitus võib tihti võtta 24 tundi ööpäevas ning 7 päeva nädalas.
- ning kuidas autofirmade bossid ei julge sundida oma töötajaid pidevalt toimuvale täiendamisele - juurdeõppimisele.
Kasvõi näide eelmise aasta suvest - kui "akulaadmistsirkus" algas:
A. mulle oli selge paari päevaga, et tegemist on mingi hoopis teistsuguse ehitusega-keemiaga autoakuga.
- ja mida ei ole võimalik enam laadida tavapäraste, läbi aastakümneid kehtinud Laadimislahendusetega.
B. Ning mille selgekstegemiseks, Autofirmas, tuli 2 kuud vaielda.
- ning selle vaidlemise raames teha kokku sadu erinevaid teste ning siis ka need kõik arvutisse salvestades ning statistikaid tehes.
|
|
tagasi üles |
|
|
elukaz
HV Guru
liitunud: 06.09.2004
|
16.05.2018 10:49:18
|
|
|
Pane siis siia ka mõni test mis näitaks millise stabiilse laadimisastme agm akud saavad tavapärases autos.
Siiani käib jutt ainult pingest mis üksi ei näita mitte kui mitte midagi.
_________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale. |
|
tagasi üles |
|
|
Equinox
HV veteran
liitunud: 05.04.2002
|
|
tagasi üles |
|
|
tahanteada
Lõuapoolik
liitunud: 04.04.2003
|
17.05.2018 10:17:58
|
|
|
Edit:
Natuke siis taas - sellest millest Eestimaa Autorahvas midagi teada ei taha, õigemini elatakse ikka alles 20-50 aastat vanades unelmates, et autoaku tähendab ainult "Plii ning happe omavahelist showd" - lootuses, et see jääb kestma samamoodi ka veel järgmised aastatuhanded.
Ehk siis räägitakse aku sisse topitavast keemiast ning ka sellest, et suure tõenäosusega hakatakse odavatesse autoakudesse veelgi "igasugu odavat keemiasodi sisse toppima".
Ning mida tehakse siis selleks, et tagasi teenida sadadesse miljonitesse dollaritesse ulatuvad kulutused mis kaasnevad akutehaste üleviimisega AGM ning EFB autoakude tootmisele, vastavalt siis Euroopa Komisjoni kurjadele Direktiividele.
1. Juunikuus on siis toimumas suuremat sorti "koosistumine - autofirmad ja akufirmad" ning jutuks tuleb siis justnimelt see teema, et millist odavat keemiat saaks kasutada, et odavate akude hinda veelgi allapoole viia.
- üks lisand, mis kindlasti kõne alla tuleb - ja mille baasil on ka juba "tavaautodele" prooviakusid tehtud, on siis Naatrium.
- ja sellele lisaks võib oletada veel nii a 5-10 erineva keemilise lisandi kasutuselevõttu.
2. On näha, et väga massiliselt, seda ka EFB ning AGM akude korral kasutatakse järjest rohkem "täidisena" Kaltsiumit.
- kõik on tore selle Kaltsiumiga, välja arvatult siis see, et "Kaltsiumaku" vajab oluliselt kõrgemat laadimispinget.
Ei kirjuta niisama. On olemas spetsiaalne AGM-katsiumaku Smartlaadija ning see laeb AGM-kaltsiumakut pingega 16V.
Ning probleem on ka selles, et:
- selliseid õige laadimispingega Smartlaadijaid on liikvel väga vähe.
- need maksavad üsna palju.
- ning siis kõige suurema "imenähtusena" see, et Smartlaadijate müüjad ise üleüldse tavaliselt ei teagi kas nad müüvad üleüldse kaltsiumakudele sobivaid Smartlaadijaid.
- ning Kaltsiumakude müüjad siis samuti ei tea, et Kaltsiumakud vajavad oluliselt suurema laadimispingega Smartlaadijaid. A la minimaalselt 15,2V pingega Smartlaadijaid.
PS: On olemas Smartlaadija, mis peaks - tootja info põhjal sobima ka kaltsiumakule, pingega 15,2V kuid reaalsed katsed näitasid selgelt, et kaltsiumakut õigesti täis laadida ei suudeta kuna laadimispinge jääb liialt väikseks.
|
|
tagasi üles |
|
|
sukelduja
HV Guru
liitunud: 14.06.2007
|
17.05.2018 11:10:52
|
|
|
Selle asemel, et oma teksti värviliseks triibutada, võiks parem panna lingid kuskohast see "tarkus" pärit on, et kas see on tõsiseltvõetav info või luulud.
|
|
tagasi üles |
|
|
raxz
HV Guru
liitunud: 27.07.2003
|
17.05.2018 20:35:50
|
|
|
See on kõik luulud. Kuidas keegi veel aru ei ole saanud?
Kõige targem on siiski autoga sõita mitte mingit idiootsust genereerida.
|
|
tagasi üles |
|
|
rex
HV Guru
liitunud: 09.01.2002
|
17.05.2018 21:55:49
|
|
|
tahanteada kirjutas: |
Ning probleem on ka selles, et:
- selliseid õige laadimispingega Smartlaadijaid on liikvel väga vähe.
- need maksavad üsna palju.
- ning siis kõige suurema "imenähtusena" see, et Smartlaadijate müüjad ise üleüldse tavaliselt ei teagi kas nad müüvad üleüldse kaltsiumakudele sobivaid Smartlaadijaid.
- ning Kaltsiumakude müüjad siis samuti ei tea, et Kaltsiumakud vajavad oluliselt suurema laadimispingega Smartlaadijaid. A la minimaalselt 15,2V pingega Smartlaadijaid. |
See kõik on pseudoprobleem, mis ei vaja lahendamist, kuna enamik kasutajaist, eriti linnakorteris elavad tsikid ei hakka mitte kunagi, ma rõhutan - mitte kunagi mingit smartlaadijat ostma ega sellega ei esmasel kasutusele võtmisel ega veel vähem hiljem jooksvalt autol olevat akut lisaks laadima. Auto elektrisüsteem peab sellega ise hakkama saama (hakkama).
Prismas paistis hetkel miskite Banneri 72Ah/650A akude lõpumüük olevat 39,95€-ga. Väga hea hind headele akudele.
|
|
tagasi üles |
|
|
tahanteada
Lõuapoolik
liitunud: 04.04.2003
|
18.05.2018 10:47:15
|
|
|
Edit:
Väike näide neile kes ei usu, et Kaltsiumakudele mõeldud Smartlaadija laeb Kaltsiumakusid kuni pingeni 16V.
Ning nagu öeldud, sellist laadimispinget ei küta välja mitte ükski teine Smartlaadija. Nende "saavutus" Kaltsiumakude laadmisel lõppeb kas pingega 15,2V või siis ka 15,5V.
Kuid nagu kümned testid on näidanud, on sellisest pingest kõvasti vähe.
Kaltsiumaku, seda laeb Kaltsiumakude Smartlaadija.
15.89 DCV V
15.89 DCV V
15.89 DCV V
Niipalju võin lisada, et kaltsiumakudele esineb ka juba veel üks teistsugune Laadimisjuhend.
See erineb siis selle poolest, et kasutatakse korraga kahte, täiesti erineva pingega Laadimist.
Samas on see üsna tüütu. Kui üheetapiline Laadimine võtab nii a 40 tundi, siis see kaheetapiline võtab kokku nii a 80 tundi.
Nii, et kui himustada odavat kaltsiumakut ja selle õiget laadmist, siis tasub autosse varuda ka üsna paks juturaamat, näiteks "Sõda ja rahu" või "Kolm musketäri" vms. Et siis rahulikult lugedes aega viita kuni kaltsiumaku saab täis laetud.
Nii, et hakake aga moodsa eluga harjuma - ei ole enam nii nagu 50-100 aastat tagasi. Ja ärge lootkegi, et Euroopa Komisjon hakkaks oma Direktiive ringi muutma.
PS: Küll muutis USA-pealik Trump mõningaid seaduseid ning tegi autotööstuse tarbeks CO2-elu tunduvalt lihtsamaks.
Keda see huvitab, leiab selle värgi ise netist üles või kolib USA-sse elama.
|
|
tagasi üles |
|
|
sukelduja
HV Guru
liitunud: 14.06.2007
|
18.05.2018 11:03:45
|
|
|
tahanteada kirjutas: |
Keda see huvitab, leiab selle värgi ise netist üles või kolib USA-sse elama. |
Elu on näidanud, et see kes hakkab kasutama lauset, otsige ise netist, on väga suure tõenäosusega enamuse oma tekstist ise välja mõelnud.
|
|
tagasi üles |
|
|
tahanteada
Lõuapoolik
liitunud: 04.04.2003
|
20.05.2018 09:09:31
|
|
|
Edit:
Eespool oli siis juttu sellest kuidas, tänu tühjale akule - õigemini tänu sellele, et keegi ei hoiatanud, et ei tohi autot käivitada kui autoaku on tühi (mahtuvus alla 20%) - läks üks auto, roolivõimendi veaga, autoremonti.
Uurisin vahepeal natuke maailmast, et kuidas on, Ning on siis nii, et sellist Roolivõimendi "lendamist" on tegelikult üsnagi palju.
Ning ühelt lehelt "laenasin" ka kena pildi - ehk on kellelegi see jutt kasulik juba enne läbi lugeda kui tühja akuga sõitmist alustada.
PS: Loodan siis järgmisel nädalal kohtuda ühe üsna kõrge Riigiameti esindajaga ning talle siis reaalselt näidata kuidas moodsa aja Geel-EFB-AGM akud pole enam 12,4-12,6V akud vaid on 12,9-13,2V akud ning kuidas massiliselt müüdavad Smartlaadijad ei sobi selliste Moodsa aja akude laadimiseks kuna nende laadimispinged on liialt madalad.
Ning siis taas selle kuidas Akumüüjad müüvad suure rõõmuga Eel-laadimata akusid ning jättes Akuostjale ütlemata, et:
- enne kasutamist tuleb akut laadida a 20-40 tundi, teatud juhtudel a 40-80 tundi.
- ning õigeks laadimiseks tuleb kasutada õiget Smartlaadijat.
|
|
tagasi üles |
|
|
elukaz
HV Guru
liitunud: 06.09.2004
|
20.05.2018 11:01:39
|
|
|
Äkki peaks rtfm et agm nupp üles leida? Mu mitu aastat vanal odaval nutikal on see rezhiim juba olemas. Nagu ka agm akud on juba aastaid müügis, kui sina alles nüüd nad üles leidsid ei tähenda et maa on lapik.
Aga kahju ametnikest kes võtavad mingeid lambaid jutule ja ise samal ajal ei tee voldil ja ampril vahet nii et ükskõik mis jutt võib tunduda usutav.
_________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale. |
|
tagasi üles |
|
|
tahanteada
Lõuapoolik
liitunud: 04.04.2003
|
21.05.2018 20:25:10
|
|
|
Edit:
Kaks pisikest tähelepanekut välismaalt, loodetavasti kehtivad ka Eestis.
Aga eks seda peavad siis Akumüüjad ning Fordimüüjad ise täpselt ütlema.
Ja mõlemad "leiud" käivad siis kaltsiumakude kohta:
1. Exide Excell akud on kaltsium-hõbeakud.
- Excelli pole ise veel katsetanud.
- Kuid olen katsetanud pikalt Excelli "klooni", nimega Centra Plus ning selle aku käitumine meenutab küll üsna kindlalt kaltsiumaku käitumist.
2. Üsna mitmetel Fordiga seotud kodulehtedel on olemas selline märkus:
A. Ford kasutab oma autodes kaltsiumakusid.
B. Ning seetõttu on Fordide Altenuaatorid reguleeritud sobivaks kaltsiumakude kasutamiseks.
- ehk siis Altenuaatori pinge pole 14,3V vaid on 14,7V.
Aga nagu öeldud - eks Fordi müüjad ning Fordi hoodused oskavad seda akuvärki ning Alteruaatori pinget täpsemalt kommenteerida.
|
|
tagasi üles |
|
|
Equinox
HV veteran
liitunud: 05.04.2002
|
|
tagasi üles |
|
|
|
lisa lemmikuks |
|
|
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa ei või manuseid alla laadida selles foorumis
|
|
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
|