Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
Aser
HV vaatleja
liitunud: 07.01.2003
|
18.05.2004 13:52:46
|
|
|
Mille pärast siis osad tarbijad enda 9800PRO maha müüsid ja 9800XT ostsid selleks et oleks võimalik internetist teise nime all eneseteadmata optimiseeritud draiver tõmmata kõik on puhas kliendi petmine ja cheatimine.
Teine lugu: Kuidas seda ikooni tõlkida, on see tõde ?
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
 |
erick
HV Guru

liitunud: 24.01.2003
|
18.05.2004 13:56:45
|
|
|
@Aser Kaart nimega 9590 pole veel isegi testijate lauale sattunud! Mis tõde seal veel taga ajada saab??
Edit... arvatavasti on tegu väärastunud fan-artiga Pealekauba, igaüks, kes arvab, et tänapäeval saab kahe erineva kaardi image quality'st selge pildi vaadates 2,5x2,5cm photoshopis tehtud ikooni, on ikka way naiivsem kui keskmine ameeriklanegi, ja see ütleb nii mõndagi Riistvarasaidid näevad suurendamiste ja muude värkidega hullu vaeva, et erinevusi märgata, ja siis tuleb välja, et kõik mida tegelikult vaja on, on üks pisike ikoon? ma ei suuda lihtsalt..... absurdsuse tase siin teemas on jõudnud uutessse kõrgustesse...
Mis 9800Pro ja 9800XT vahet puudutab, siis ei maksa unustada, et XT-l oli kõrgem core ja mem clock, lisaks veel 256MB mälu Pro 128 asemel... vahe ei olnud paljalt draiverist tulenev. Ja mis teise nime all draiverist sa räägid? Catalyst on ju kõigile 9xxx seeria kaartidele sama?
viimati muutis erick 18.05.2004 14:11:42, muudetud 3 korda |
|
Kommentaarid: 105 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
95 |
|
tagasi üles |
|
 |
Scart
HV Guru

liitunud: 04.02.2002
|
18.05.2004 14:03:49
|
|
|
eix666 kirjutas: |
mina pakun et tegu on typoga ja seal peaks olema hoopis 5950... |
nii ongi muuseas
|
|
Kommentaarid: 119 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
5 :: |
2 :: |
101 |
|
tagasi üles |
|
 |
Aser
HV vaatleja
liitunud: 07.01.2003
|
18.05.2004 14:07:06
|
|
|
Sama driver aga ainult XT puhul loetakse draiverist see optimiseering välja.
Jah ma ei pannudgi tähele et seal kirjaviga on peaks 5950 olema, aga kas see pildikvalittedi erinevus seal on tõsi ?
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
 |
eix666
HV veteran

liitunud: 20.05.2002
|
18.05.2004 14:11:44
|
|
|
kahtlane, samas on sellist vahet seal varemgi olnud...et NV pilt tundub kuidagi veidi teravam, samas ATI pilt veidi pehmemate üleminekutega jne....eks see natuke maitse asi olla, ise meeldib ATI veidi pehmem pilt natuke rohkem isegi....aga asi tuleb välja ainult jõhkral zoomil, tegelikku vahet eriti ei ole, kuna niikuinii tähele ei pane....
EDIT: kui tähelepanelikumalt vaadata, siis pole tegu isegi eriti suumitud pildiga, ehk siis suht kindlalt fake, nii suurt kvaliteedivahet kohe kindlalt pole...
viimati muutis eix666 18.05.2004 14:15:39, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 39 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
39 |
|
tagasi üles |
|
 |
DigeBeni
HV Guru

liitunud: 06.11.2001
|
18.05.2004 14:13:14
|
|
|
Aser kirjutas: |
Sama driver aga ainult XT puhul loetakse draiverist see optimiseering välja.
Jah ma ei pannudgi tähele et seal kirjaviga on peaks 5950 olema, aga kas see pildikvalittedi erinevus seal on tõsi ? |
... mis Sa ise arvad, kui juba sellise numbriga eksitakse ...
_________________
 |
|
Kommentaarid: 194 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
5 :: |
160 |
|
tagasi üles |
|
 |
Aser
HV vaatleja
liitunud: 07.01.2003
|
18.05.2004 14:22:51
|
|
|
Jaan kirjutas: |
erick kirjutas: |
...muuseas, Nvidia optimiseerimine oli sellevõrra puhtam, et tegemist oli app-põhisega. mängud selle all ei kannatanud... |
Far Cry kannatas küll,- vaadake ise:
http://www.ixbt.com/video2/nv40-rx800-2-p4.shtml#p18 (laeb pikalt- väga mahukas review) |
Kas testides nagu näiteks 3Dmark ja muud mängude testid mille tulemsuel see suur comparsion tehti kasutati sellist optimiseeringut nagu lehekülje keskel näha võib kas samal ajal oli Nvidia driverites very high detail kui kvalitet 16 biti peale langetati ?
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
 |
Jaan
HV veteran
liitunud: 20.11.2001
|
18.05.2004 14:40:04
|
|
|
Aser kirjutas: |
Kas testides nagu näiteks 3Dmark ja muud mängude testid kasutati sellist optimiseeringut nagu lehekülje keskel näha võib kas samal ajal oli Nvidia driverites very high detail kui kvalitet 16 biti peale langetati ? |
Selle konkreetse juhtumi kohta veel niipalju, et see kvaliteedilangus tekib Far Cry-s peale Patch v1.1 pealepanekut.
Algul oli nVidia rõõmus,- näe FPS tõusis, aga nüüd on näha, mille arvelt
Ja se puudujääk on on kõikidel uueamtel nVidia kaartidel ja draiveritega v.56.56, 60.72 ja 6.11.
nVidia loomulikult süüdistab mängutootjat...eks näeb, mida järgmine patch toob.
|
|
Kommentaarid: 143 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
123 |
|
tagasi üles |
|
 |
Aser
HV vaatleja
liitunud: 07.01.2003
|
18.05.2004 14:49:08
|
|
|
Asi käib ainult Farcry kohta, või asi töötab 16 bit peal ka teistes mängudes ?
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
 |
razor
HV Guru
liitunud: 02.12.2003
|
18.05.2004 15:08:35
|
|
|
ei, mina pooli ei võta. kui ise peaks kaarti praegu valima siis võtaks R9800SE, flahsiks proks ja oleks rahul. kui aga uutest peaks valima, siis kindlasti GF6800. isiklik eelistus on ikkagi nVidia peal, kuna lihtsalt kokkupuuted on paremad olnud. samas, kui ikka esimest korda r9700pro'd nägin siis võttis ikka suu vesiseks - Max Payne 2 8xAA'ga... ja perfoormants oli parem kui mu TI4200 def. settingutega
|
|
Kommentaarid: 131 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
120 |
|
tagasi üles |
|
 |
amd2500
HV kasutaja

liitunud: 07.11.2003
|
18.05.2004 15:24:24
|
|
|
kumb neist reaalselt parem on kas6800uvoi x800? kumb testidvõitis?
_________________ powerd by: AMD&ATI
[b] |
|
Kommentaarid: 2 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
2 |
|
tagasi üles |
|
 |
Plin500
HV piljardihai

liitunud: 15.01.2002

|
18.05.2004 15:27:57
|
|
|
mõnes testis x800XT üle, mõnes jälle 6800U
_________________
 |
|
Kommentaarid: 78 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
76 |
|
tagasi üles |
|
 |
aise
HV Guru

liitunud: 02.10.2003
|
18.05.2004 15:37:00
|
|
|
Plin500 kirjutas: |
mõnes testis x800XT üle, mõnes jälle 6800U |
overall on X800XT´l parem
|
|
Kommentaarid: 189 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
172 |
|
tagasi üles |
|
 |
erick
HV Guru

liitunud: 24.01.2003
|
18.05.2004 15:42:09
|
|
|
Hiljuti sai just veetud sõrmega rida (ei mäletagi, oli see nüüd Anandtechi arvustus vist), ja tuli välja, et 10 game testi peale jagunes asi täpselt pooleks: ATI võitis 5 korral ja nVidia samuti. Kalle on siiski selles suunas, et nVidia domineerib jõuliselt Open GL all, ja ATI kipub D3D puhul peale jääma... ka täheldasin sellist nähtust, et nende mängude puhul, kus fps suuresti muu süsteemi (mälu, cpu) poolt piiratud on, kipub nVidia peale jääma. Kuid mõlema kaardi tõeline potentsiaal ilmneb alles siis, kui CPU kiirus hoogsama kasvu kätte saab. Jõuludeks ehk on CPU poolt hetkel peale pandav lagi eemaldatud, kuigi võib ka kauem minna. Eriti lahe oleks siis, kui X800XT ja 6800U oma tõelist potentsiaali alles järgmisel kevadel näidata saaksid, mil omakorda uued kaardid kohe-kohe välja tulemas
Mis puudutab Aseri küsimust 16 bit precisioni kohta, siis hetkel neid 16 bit precisioniga kuvatavaid mänge palju pole. Ent nVidial on kuulu järgi kaval plaan tuleviks osad objektid mängudes 16 bit precisioniga ja osad 32 bit precisioniga kuvada... Scarti poolt kunagi toodud näide (Scardile: ära maha löö, kui tegu on misquotega ) et uksenupud saavad olema 16 bit (ja uks ise siis arvatavasti 32 bit) precisioniga on siinkohal meenutamist väärt ehk.
Edit: Scart salgab säärase avalduse tegemist ja oma aju peale ei saa ka viimasel ajal enam üldse kindel olla, nii et võtke seda siis lihtsalt kui värvikat näidet
viimati muutis erick 18.05.2004 15:52:20, muudetud 5 korda |
|
Kommentaarid: 105 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
95 |
|
tagasi üles |
|
 |
Scart
HV Guru

liitunud: 04.02.2002
|
18.05.2004 15:42:26
|
|
|
aise kirjutas: |
Plin500 kirjutas: |
mõnes testis x800XT üle, mõnes jälle 6800U |
overall on X800XT´l parem  |
kuskohas see mustvalgel olemas on? enne kui pole mõlema kaardi retail variandid kohal, ei saa öelda midagi
irv erick, ei löö... aga sellist näidet pole mina küll toonud
|
|
Kommentaarid: 119 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
5 :: |
2 :: |
101 |
|
tagasi üles |
|
 |
aise
HV Guru

liitunud: 02.10.2003
|
18.05.2004 15:47:32
|
|
|
Scart kirjutas: |
kuskohas see mustvalgel olemas on? |
ma olen kodus neid kaarte siin paar nädalat testinud noh.
see väide, et atil üldises perspektiivis on natuke edu, on öeldud
nende esialgsete testide põhjal, mis netis ringi liiguvad.
|
|
Kommentaarid: 189 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
172 |
|
tagasi üles |
|
 |
ppg
HV Guru

liitunud: 14.07.2003
|
18.05.2004 15:52:49
|
|
|
aise, testid testid kodus neid
|
|
Kommentaarid: 171 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
5 :: |
138 |
|
tagasi üles |
|
 |
aise
HV Guru

liitunud: 02.10.2003
|
18.05.2004 15:53:34
|
|
|
ppg kirjutas: |
aise, testid testid kodus neid  |
ei tahaks läbustsda, aga päriselt ka noh
|
|
Kommentaarid: 189 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
172 |
|
tagasi üles |
|
 |
Scart
HV Guru

liitunud: 04.02.2002
|
18.05.2004 15:57:41
|
|
|
"In fact now after ATI's official statement I even dare to speak about cheats. ATI has not done anything worse than nvidia but it's right at the same level which I actually think is a good situation because both IHVs have now admitted that they are doing heavy optimizations.
The problem with ATI's filtering issue is not the optimization in itself because it seems to be quite an powerful "feature" but the problem is rather that they kept those optimizations hidden for about 10 driver revision (or for about 1 year if you prefer it) without telling anyone that you won't be able to get real trilinear filtering.
This means that the past year all the different benches which have been made (including X800 results) using the best possible IQ, have now became obsolete, completely invalid. ATI lied to their customers and to the public and everyone believed them because of its "history". This again is mainly a performance issue since reducing the filtering can increase performance up to 20-30% as noticed the latest days.
ATI has been promoting using colored mipmaps to detect IQ differences in contrast to competitors chipset although they knew that their filtering tricks would do full trilinear when colored mipmaps are enabled. This is again fooling and lying to their customers. ATI has claimed that full trilinear is enabled by default although you will only get that when enabling colored mipmaps or maybe in some extreme situation in real gaming situations. Again, a lie or deceptive advertising. Call it what you want, but don't dare to say that ATI played fair here.
ATI now claims that their filtering techniques give the same IQ as full trilinear. This has already been proven wrong on the B3D forums but I guess this is only the beginnging. More tests have to been done and will be done to clear this issue... it's going to be interesting."
enam paremini ei saa asja kokku võtta
võetud rage3d foorumist
viimati muutis Scart 18.05.2004 16:08:53, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 119 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
5 :: |
2 :: |
101 |
|
tagasi üles |
|
 |
erick
HV Guru

liitunud: 24.01.2003
|
18.05.2004 16:00:12
|
|
|
See, et ATI X800XT-l on edu nVidia 6800U ees tuleneb tegelikult inimaju kummalisest üldistusvõimest, mis mõnikord meid alt veab...
Loogika siis selline, et kui 6800U välja tuli, oli ta senisest kõige kiiremast (9800XT) keskmiselt 2 x kiirem. Kõigil oli karp lahti...
Siis ilmus aga välja X800XT (mida üldiselt alul kaotajapooleks kiputi pidama, vanem arhitektuur, PS3 puudumine ja nii edasi),
mis suutis 6800U-le ikkagi tublisti pooltes testides koha kätte näidata... ja inimaju, mis pole just nVidiale poolehoidvaks konfigureeritud,
üldistabki kohe, et kui X800XT ikkagi juba koletuslikult kiiret 6800U-d milleski ületada suutis, siis on järelikult veel kõvem kaart.
Tegelikkuses on asi vaatepunkti küsimus, ütleksin ma selle peale.
Meie foorum siin annab selleks piisavalt tõestusmaterjali juba kuid
Edit: Scart, järjekordselt peab sulle meelde tuletama visata oma tsitaatidele ka korralik lingike alla Ma eeldasin, et jutt pärineb B3D-st, sest seal mainitakse seda, aga too sait ei taha hetkel kohe kuidagi avaneda.... ehk launchis ATI tõe salgamise eesmärgil Denial of Service attacki???
|
|
Kommentaarid: 105 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
95 |
|
tagasi üles |
|
 |
stepzter
HV veteran

liitunud: 11.11.2001
|
18.05.2004 16:09:01
|
|
|
Ma ei saa aru, mis tohutu probleem selle 100% trilinear filtri tagaajamisega on? Trilineari kasutatakse, et mip-mapi vahetusega seotud koledaid jooni näha ei jääks. Loogiliselt võttes (st. et ma ei ole katsetanud), peaks õigesti valitud mip-mapi üleminekutega ja ainult üleminekutel kasutatava trilineariga saama parema kvaliteedi. (kui tekstuuri samplite samm on sama kuni 2xtihedam tekstuuri resost, siis teeb väiksema resoga mip-mapi blendimine ainult udusemaks) Selle eelduseks on aga, et tekstuuri erineva resoga variantide vahel ei ole väga suurt kontrasti. Seega ATI lahendus, kui see õigesti tekstuure analüüsib, annab praktiliselt sama tulemuse. Vea suurusjärk on ehk viimases bitis, mida on niikuinii täiesti võimatu näha. Vähemalt mina ei ole enda kaardil küll mingeid vigasid täheldanud, mis oleks tingitud valest filterdamisest. Mul ei ole endal luksust olnud NVidia varianti sellisest filterdamisest näha, kuid olen kuulnud, et kohati on vead märgatavad. Arvatavasti sellepärast, et seda rakendatakse tekstuuridele, kus seda ei tohiks teha.
Tekstuuride erinevuste põhjal filterdamise valimise kõrvaleffekt on see, et kui trilineari kasutatakse mittesihipäraselt (st. tekstuuriüleminekute ühtlustamiseks, kus enamasti erinevatest mip-mapidest võetud samplite vahe on tühine) ja trilineari mittekasutamisest tulenev viga ei ole enam väga väikene, siis kasutatakse täit trilineari.
Kahju, et DirectX ei luba filterdamise rezhiimiks valida trilineari ja bilineari segu pooleks. Siis jääks selline poleemika ära, sest iga vähegi mõistlik progeja kasutaks kus vähegi annab trilineari ja bilineari segu. Mulle tunduvad jaburad need kes leiavad, et neid on petetud, kui sama ilusa pildi jaoks ei nähtagi mõttetud vaeva lisatöö tegemisega. Ma imestan, et veel Early-Z peale pole virisema hakatud - kui sa ikka peaaegu 10000 krooni videokaardi eest maksad, siis sa ei taha ju, et pooli piksleid lihtsalt välja ei arvutataks. Mis sest, et lõpptulemus sama on.
PS: kui minu jutt udujutt tundub, siis
John Carmack kirjutas: |
It is actually a pretty sensible performance enhancement, with minimal
visual issues.
|
|
|
Kommentaarid: 26 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
 |
erick
HV Guru

liitunud: 24.01.2003
|
18.05.2004 16:14:30
|
|
|
stepzter, äkki saaks ka sinu käest lingi välja pinnida?
Mitte et ma su sõnades kahtleks, aga tore oleks endalgi lugeda
|
|
Kommentaarid: 105 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
95 |
|
tagasi üles |
|
 |
stepzter
HV veteran

liitunud: 11.11.2001
|
18.05.2004 16:14:36
|
|
|
Scarti tsiteeritud jutus oli tõepoolest see iva sees, et marketingi osakonna poolt ei olnud ilus teiste peale näpuga näidata.
See on aga rohkem juba eetilisuse küsimus.
Samas näiteks mind ei huvita, et mu kaart väga eetiline ja moraalne oleks, ma tahan et odav, kiire ja ilusa pildiga oleks.
|
|
Kommentaarid: 26 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
 |
stepzter
HV veteran

liitunud: 11.11.2001
|
|
Kommentaarid: 26 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
 |
Scart
HV Guru

liitunud: 04.02.2002
|
18.05.2004 16:20:22
|
|
|
tegemist on trade-offiga, millest klient ehk kaardi ostnu peab olema teadlik ja kelle võimuses peab olema asi välja lylitada, kuna kumbki valik oli enne eilset hallis ruudus, on tegemist "optimeeringuga" mitte selle sõna heas mõttes... ei ole vahet, kas see annab kiirust juurde ilma pildis märgatavalt kaotamata, vahe on selles, et see on seal, kasutaja sellest ei teadnud, kaardi reviewer kah ei teadnud, nvidia seda ei tee... seega, mis alustel me yldse ati ja nvidia kaarte võrdleme? vahe rebenes sisse just af'i kasutades... seega, võime väita, et 6800 ultra ja 800xt on peaaegu võrdsed, 800pro aga jääb juba kenalt maha, sest kaela sai 6800 ainult afi puhul
|
|
Kommentaarid: 119 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
5 :: |
2 :: |
101 |
|
tagasi üles |
|
 |
|