02.02.2018 12:54:06
Kõige igavam auto üldse - Tesla Model S 100D testsõit - Arvutimaailm Video
Jaanuari keskel toodi Soomest proovisõidupäevale Tesla autod, mida eelregistreerimisega said kõik huvilised proovida.
Oleks patt olnud võimalust kasutamata jätta ning peksime ennast soojast, turvalisest stuudiost välja.
Tesla on minu meelest üks kõige igavamaid autosid, millega on võimalik üldse sõita.
See ei näe kaugeltki eriline välja ning linnapildis on see lihtne segamini ajada Mondeoga.
Aga turvalisus ongi igav, kuni pedaali põhja vajutad ja aru saad et sinu selja taha jäi paar uut Porchet ja Corvette.
See auto on sedavõrd skisofreeniline et raske on otsustada, kas see on hea või halb.
-------------------------------------------------------------
Kes veel ei tea, siis käimas arvutimaailma lugejaküsitlus ning juba pühapäeval loosime välja Sony Xperia XZ1 Compacti.
Keegi isiklikust kogemusest oskab öelda, kuidas see suur latakas ekraan sõidu ajal kasutada on? Kui kõik juhtimine käib selle tahvli pealt, siis mismoodi nn haptic tagasisidega on? Kui ma liigun autobahnil 160-200 km/h ja tahan näiteks tempi regullida või midagi muud, siis kas peabki silmad teelt ära võtma? Tavalises sõidukis lihasmälu teab, kus mingi nupp on ja mida ta teeb.
Kindlasti Teslas on see liides intuitiivsem kasutada (äkki), aga omal ajal kurikuulus Fisker Karma sai just selle kriitika osaliseks, et kuna kõik elementaarsed funktsioonid ka suure tahvli all, siis pole just ohutu, kui iga asja peale pead teelt silmad kõrvale keerama.
Ja muidugi, peeruautoga on etem kimada. Saab jalakäijate tervist ja rahu rikkuda. Elektrimootorit ei saa ka ekstra valjuks tuunida. Oh milline jama onju 🖕 _________________ Gdesainer
Kusjuures vaadates kaarti, siis saab üsna pea Tesla kiirlaadijatega nn arenenud saksamaale mässusid minna vaatama. Vaikselt ligi hiilida.
Plaanitud on Kaunasesse, Riia külje alla ja Pärnusse.
Kuid tundub et mõne kuu pärast on oodata pikemat in depth arvustust. Või nuh teeme midagi ägedat; Eestlasele südamelähedast. 400km pidi ju ühe laadimisega lõtva läbima.
Stay tuned. _________________ Kõik videovajadused täidab www.mustpost.ee ||| www.youtube.com/arvutimaailm ||| www.facebook.com/arvutimaailm
Keegi isiklikust kogemusest oskab öelda, kuidas see suur latakas ekraan sõidu ajal kasutada on? Kui kõik juhtimine käib selle tahvli pealt, siis mismoodi nn haptic tagasisidega on? Kui ma liigun autobahnil 160-200 km/h ja tahan näiteks tempi regullida või midagi muud, siis kas peabki silmad teelt ära võtma? Tavalises sõidukis lihasmälu teab, kus mingi nupp on ja mida ta teeb.
Saab kasutada hääl käsklusi. Küll inglis keeles.
Kiirendus on võimas 20- 120 mõni sek. Lapsed tagaistmel nõudsid koguaeg ,et teeme veel ja teeme veel.
Selle lubatud pikema loo tarbeks võiks kõrvale ka nt S-klassi või A8 proovisõidu teha, võrdlusmoment kasutajaliidese, juhiabide ja muude mugavuste osas näiteks.
Mõttel on iseeneset jumet AGA kui pikemalt süveneda Tesla omadustesse, siis see ei ole väga valmis platvorm.
See on algusest peale beta ning ei olegi tegelikult mõeldud olema laia tarbe consumer auto.
St Teslat võrrelda Golfiga ju ei saaks kuid tegu ei ole ja superpremium luksus masinaga, isegi kui see on väga mugav, usun et S-class on rohkem premium.
Ja muidugi, peeruautoga on etem kimada. Saab jalakäijate tervist ja rahu rikkuda. Elektrimootorit ei saa ka ekstra valjuks tuunida. Oh milline jama onju 🖕
Palju elektriauto tootmine CO2 toodab ja palju Ida-Virumaal elektrijaamas 100km läbimise jaoks elektri tootmine CO2 toodab?
Ei nu kui me nüüd räägime rohelisest mõtteviisist, siis elektriauto Eestis on üks skisofreenilisemaid valikuid mida teha saab.
Californias vms - päike, tuul jne. Go green all the way.
Põlevkivi? Mis sajandis me elame? Tööstusrevolutsioon oli juba mõne aja eest.
Hetkel tunduvad meie piirkonnas biogaas ja igasugused naturaalsed õlid olevat kõige rohelisem meede minna. Kui vaadata Suurt pilti, mitte Tallinnat või Mustamäge.
Võtame üsna pea skoopi kanalis ka muud alternatiivsed kütused.
Kuid CO2 kogus elektriauto tootmisel ei ole vast mõistlik küsimus - st on, aga liiga kitsas.
Kõik uued autod ja kõik tootmine tekitab jõhkra ökoloogilise jalajälje.
Tõenäoliselt võttes 7L plokiga 70ndate USAkas, see täielikult taastada, 20aastat veel sõidus hoida + kütus on väiksem ökoloogiline jälg, võrreldes ühe Yarise tootmisega (Kes viitsib võib reaalsed numbrid kokku arvutada) _________________ Kõik videovajadused täidab www.mustpost.ee ||| www.youtube.com/arvutimaailm ||| www.facebook.com/arvutimaailm
Tesla saavutused on fantastilised arvestades, et 15 aastat tagasi (või isegi 10) nad vaevu ehitasid autosi (ja ainult miskit Lotus Eliset millel olid lihtsalt elektrimootirorid bensuka asemel). Selle lühikese ajaga on progress imetlusväärne. Ideaalses majapidamises oleks mul Camaro ja Tesla. Mis on huvitav, arvestades et 10 aastat tagasi tehti ameerika autode üle nalju (vaadake vana top geari).
Hetkel on tegu tehnoloogiaettevõttega, kes muuseas toodab ka autosid.
S-puhul, vähemalt sellel, millega sõitsime ei täheldanud ühtegi säärast probleemi. Kuid see ei olnud kaugeltki esimeste versioonide hulgas. _________________ Kõik videovajadused täidab www.mustpost.ee ||| www.youtube.com/arvutimaailm ||| www.facebook.com/arvutimaailm
Ei nu kui me nüüd räägime rohelisest mõtteviisist, siis elektriauto Eestis on üks skisofreenilisemaid valikuid mida teha saab.
Californias vms - päike, tuul jne. Go green all the way.
Põlevkivi? Mis sajandis me elame? Tööstusrevolutsioon oli juba mõne aja eest.
Keegi ei ütle, et väldin Dubai puhkusereisi, kuna see on naftarahade peal üles ehitatud. Või väldin hiina kaupu, kuna nende tööliste tingimused on tihti orjalaadsed, rääkimata sellest saastest, mida sealne tööstus ja hiiglaslikud kaubalaevad tekitavad. "Green all the way" ameerika on CO2 väljastamise poolt teisel kohal maailmas...
Aga eesti maavarade sihtotstarbepärase kasutamise pärast on küll häbi. Kas tuuelparkide lobistide ajupesu on tõesti nii tõhus? _________________ War. War never changes.
Malkavian: [to a stop sign] No, you stop!
Ei ole see tuuleparkide vaade miskit nii ilusat et see lobistamine tõhus oleks.
Lihtsalt mingisuguse kivi toppimine ahju ei ole kaugeltki roheline ega efektiivne.
Oleks kivisüsi vms, aga põlevkivi.... 2-20MJ/kg vs 36MJ/kg
Ma ei ole kindel kas kivisüsi on säästlikum, ökom, rohelisem vms kui vedelate dinosauruste põletamine VÕI rapsist vms biodiisli kasutamine.
EDIT:
Saime testi X-i.
Episoodis väga palju X-ist endast veel juttu pole, pigem mänguasjadest, äraantavast mikrist ning auto toomisest.
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.