Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
Wreckie
HV kasutaja
liitunud: 09.06.2007
|
02.04.2016 13:35:20
|
|
|
Marie kirjutas: |
Wreckie kirjutas: |
Naljakas lugeda siin paljude teadjameeste tarkusi ja pessimismi, ise asja kohta lähemalt uurimata. Netis ju tegelikult materjali piisavalt. Bjorni videod on head tõestamaks, et on täiesti kasutatav ka põhjamaades. ... |
Mõtled seda videot kus masin seisis maaaluses parklas talvel 27 päeva ja 100km seejuures kulutas akut, seal polnud ka külma eriti alla 0, piisab ühest ööst üle -20C käes auto hoidmises ja aku on praktiliselt tühi. |
Vaevalt. Täislaetud ca 80KWh aku mahutavus on piisavalt suur, et paari päeva -20 seda kohe kindlasti tühjaks ei tõmba.
Kes siin rääkis, et need i-Mievid tõestasid ära, et meie kliimasse elektriautod ei sobi. 16KWh aku on lihtsalt nii väike, et selle õigel temperatuuril hoidmine sööb tõepoolest suure % sõiduulatusest ära. Seda ei saa aga Tesla akuga võrrelda.
|
|
Kommentaarid: 18 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
16 |
|
tagasi üles |
|
 |
anubis
HV Guru

liitunud: 08.06.2002
|
02.04.2016 13:59:31
|
|
|
Aru ma ei saa, kuskohast see info tuleb, et -20C aku tühjaks tõmbab? Seda autot ei saaks ju müüa sedasi... Ometi müüb Model S samakiirelt kui neid toodetakse. Ka külmematesse riikidesse kui Eesti.
Norrakatel oli alguses probleeme, et suure külmaga ei toiminud laadimisprogramm korralikult, viga parandati FW updatega kus muudeti laadimisloogikat madalatel temperatuuridel. Kui paljude autodega on nii, et teatad probleemi ja ühel hommikul on see "parandatud" teade sul ekraanil? Ei pea kuskile esindusse sõitma ega miskit. Või siis teade, et "vähendasime kiirendusaega 0-100kmh 0,5sek".
Lisaks, kogu seesama loogika ja parendused on Model 3's esimesest päevast sees. Kui tootmine algab 2017 lõpus siis veel terve aasta ja peale jagu uuendusi ja parandusi tuleb lisaks.
|
|
Kommentaarid: 326 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
0 :: |
277 |
|
tagasi üles |
|
 |
Sults
HV veteran
liitunud: 06.09.2004
|
02.04.2016 14:19:34
|
|
|
Denke kirjutas: |
Keegi väitis siin, et tootmisliine vahetatakse umbes nagu sokke?
Hea näide on Mersu, kelle tootmisliinid pandi üles 80ndatel ja olid u. 20a kasutusel ja siis müüdi edasi hiinlastele kus nad peaksid siiani kasutusel olema.
Fiat/Lada näidet pole mõtet mainidagi. |
Minu hinnangul peetaksegi tootmisliine üleval ühe-kahe mudeli totmise jagu e kuni 20 aastat. Kui siis keegi kuskil mujal seda veel edasi kasutab (kas vanarauana või arengumaades tootmiseks), siis ei mõjuta see enam selle liiniga todetud autode hinda.
ihvike kirjutas: |
See ei vasta tõele. Tegelikult toimib turumajandus nii, et erineva varustustasemega autod on erineva marginaaliga. Need, mida kõige rohkem müüakse on madalama marginaaliga ja need, mida vähem müüakse on kõrgema marginaaliga. |
Ma olen algusest peale rääkunud, et luksuskaubale on teised marginaalid. Mazda 323 ei ole luksuskaup.
Wreckie kirjutas: |
Kes siin rääkis, et need i-Mievid tõestasid ära, et meie kliimasse elektriautod ei sobi. 16KWh aku on lihtsalt nii väike, et selle õigel temperatuuril hoidmine sööb tõepoolest suure % sõiduulatusest ära. Seda ei saa aga Tesla akuga võrrelda. |
Kahjuks elektritaburettide fännid ei arvesta, et aku kg temperatuuri soojendamiseks kulub ikka sama energiahulk. Seda energiat nad oma "kõrge kasuteguri" iba juures ei arvesta, nagu nad jätavad välja elektritootmise madala kasuteguri ning elektritranspordi kasuteguri, laadimise kasuteguri ja elektroonikat täis auto omatarbe ja selle soojana/jahedana hoidmise energiakulu.
Janis kirjutas: |
Samamoodi tarbib kaasaegne bensiini- või diiselmootoriga auto seistes mingit energiat akust ning aku laetuse taseme taastamiseks pead kulutama teatud hulga rohkem kütust. |
Rohkem millest? Kas sa saad aru, et see kütusekulu on juba üldise kütusekulu sees (mis parematel autodel on 3,x l/100 km)? Kardinaalselt erinev lugu elektriautodest, mis laadimisel kasutavad seinasärtsu oma korrashoiuks, mis sõidukulu sisse ei arvestata.
|
|
Kommentaarid: 38 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
35 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
02.04.2016 14:21:40
|
|
|
Sults kirjutas: |
Janis kirjutas: |
Samamoodi tarbib kaasaegne bensiini- või diiselmootoriga auto seistes mingit energiat akust ning aku laetuse taseme taastamiseks pead kulutama teatud hulga rohkem kütust. |
Rohkem millest? Kas sa saad aru, et see kütusekulu on juba üldise kütusekulu sees (mis parematel autodel on 3,x l/100 km)? Kardinaalselt erinev lugu elektriautodest, mis laadimisel kasutavad seinasärtsu oma korrashoiuks, mis sõidukulu sisse ei arvestata. |
Kui generaatoril on rohkem koormust, siis selle ringi ajamiseks kulub rohkem energiat. See lisakulu kütuse näol on küll minimaalne ja märkamatu aga siiski on see olemas.
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
 |
rtfm99
HV kasutaja
liitunud: 08.04.2007
|
02.04.2016 14:23:35
|
|
|
Sults kirjutas: |
Denke kirjutas: |
Keegi väitis siin, et tootmisliine vahetatakse umbes nagu sokke?
Hea näide on Mersu, kelle tootmisliinid pandi üles 80ndatel ja olid u. 20a kasutusel ja siis müüdi edasi hiinlastele kus nad peaksid siiani kasutusel olema.
Fiat/Lada näidet pole mõtet mainidagi. |
Minu hinnangul peetaksegi tootmisliine üleval ühe-kahe mudeli totmise jagu e kuni 20 aastat. Kui siis keegi kuskil mujal seda veel edasi kasutab (kas vanarauana või arengumaades tootmiseks), siis ei mõjuta see enam selle liiniga todetud autode hinda.
ihvike kirjutas: |
See ei vasta tõele. Tegelikult toimib turumajandus nii, et erineva varustustasemega autod on erineva marginaaliga. Need, mida kõige rohkem müüakse on madalama marginaaliga ja need, mida vähem müüakse on kõrgema marginaaliga. |
Ma olen algusest peale rääkunud, et luksuskaubale on teised marginaalid. Mazda 323 ei ole luksuskaup.
Wreckie kirjutas: |
Kes siin rääkis, et need i-Mievid tõestasid ära, et meie kliimasse elektriautod ei sobi. 16KWh aku on lihtsalt nii väike, et selle õigel temperatuuril hoidmine sööb tõepoolest suure % sõiduulatusest ära. Seda ei saa aga Tesla akuga võrrelda. |
Kahjuks elektritaburettide fännid ei arvesta, et aku kg temperatuuri soojendamiseks kulub ikka sama energiahulk. Seda energiat nad oma "kõrge kasuteguri" iba juures ei arvesta, nagu nad jätavad välja elektritootmise madala kasuteguri ning elektritranspordi kasuteguri, laadimise kasuteguri ja elektroonikat täis auto omatarbe ja selle soojana/jahedana hoidmise energiakulu.
Janis kirjutas: |
Samamoodi tarbib kaasaegne bensiini- või diiselmootoriga auto seistes mingit energiat akust ning aku laetuse taseme taastamiseks pead kulutama teatud hulga rohkem kütust. |
Rohkem millest? Kas sa saad aru, et see kütusekulu on juba üldise kütusekulu sees (mis parematel autodel on 3,x l/100 km)? Kardinaalselt erinev lugu elektriautodest, mis laadimisel kasutavad seinasärtsu oma korrashoiuks, mis sõidukulu sisse ei arvestata. |
sa räägid sellist neeme lalli juttu.
_________________ |
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
 |
anubis
HV Guru

liitunud: 08.06.2002
|
02.04.2016 14:27:43
|
|
|
Võib vist öelda, et bensiinimootorid on heal juhul 35% efektiivsusega [diisel ~45%] (kütuse energiahulk vs töötegemiseks ära kasutatav, ülejääk läheb soojaks õhuks).
Kütuse tootmis- ja tarneahel on auk maas -> transport -> rafineerimistehas -> transport -> vaheladu -> transport -> tankla.
Elektrimootoriga autol on efektiivsus kõrgetes üheksakümnendates.
Kütuse tootmis- ja tarneahel on
Auk maas/kivi ahjus/ventilaator/tuumakas/päike/lehmapuuks/jnejne -> juhe -> auto.
viimati muutis anubis 02.04.2016 14:32:34, muudetud 2 korda |
|
Kommentaarid: 326 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
0 :: |
277 |
|
tagasi üles |
|
 |
Sults
HV veteran
liitunud: 06.09.2004
|
02.04.2016 14:32:21
|
|
|
Janis kirjutas: |
Sults kirjutas: |
Janis kirjutas: |
Samamoodi tarbib kaasaegne bensiini- või diiselmootoriga auto seistes mingit energiat akust ning aku laetuse taseme taastamiseks pead kulutama teatud hulga rohkem kütust. |
Rohkem millest? Kas sa saad aru, et see kütusekulu on juba üldise kütusekulu sees (mis parematel autodel on 3,x l/100 km)? Kardinaalselt erinev lugu elektriautodest, mis laadimisel kasutavad seinasärtsu oma korrashoiuks, mis sõidukulu sisse ei arvestata. |
Kui generaatoril on rohkem koormust, siis selle ringi ajamiseks kulub rohkem energiat. See lisakulu kütuse näol on küll minimaalne ja märkamatu aga siiski on see olemas. |
Sa ei saanud minu kommentaarist aru. Loomulikult kulub aku laadimisele energiat. Aga selleks kulutatud kütus on juba auto kütusekulu sees arvesse võetud.
anubis kirjutas: |
Võib vist öelda, et bensiinimootorid on heal juhul 35% efektiivsusega (kütuse energiahulk vs töötegemiseks ära kasutatav, ülejääk läheb soojaks õhuks).
Kütuse tootmis- ja tarneahel on auk maas -> transport -> rafineerimistehas -> transport -> vaheladu -> transport -> tankla.
Elektrimootoriga autol on efektiivsus kõrgetes üheksakümnendates.
Kütuse tootmis- ja tarneahel on
Auk maas/kivi ahjus/ventilaator/tuumakas/päike/lehmapuuks/jnejne -> juhe -> auto. |
Meie kliimas on ka soe õhk vajalik ja seetõttu ei saa seda kasutuna maha kanda. See on nagu koostootmisjaama kasutegur, mitte üksnes liikumise kasutegur. Elektritaburetid peavad selle sooja tootma elektrist, mille varastavad seinast või siis kasutavad sedasama liikumiseks mõeldud akuenergiat, mis kahandab oluliselt sõiduulatust.
Mis bensu ahelat puutub, siis kogu see ahela energiakulu kajastub juba bensu hinnas. Kõik need rafineerimised ja transpordid. Kõik!
Elektritaburettidel arvestavad fännid vaid mootori kasutegurit! Naljanumber!
Eesti põlevkivijaamade kasutegur 30...(40? väidetavalt uuemate jaamade projekteeritud, kuid mitte reaalne kasutegur, vanadel oli 30 ringis)% x 90% elektrijaama omatarve x 90...95% põhivõrgu kasutegur x 90...95% jaotusvõrgu kasutegur x 90...95% laadimise kasutegur x 95...98% isetühjenemise ja autoelektroonika omatarve kasutegur .
viimati muutis Sults 02.04.2016 14:38:18, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 38 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
35 |
|
tagasi üles |
|
 |
anubis
HV Guru

liitunud: 08.06.2002
|
02.04.2016 14:36:08
|
|
|
Me räägime sellest, et liitri dinosaurusemahla kohaletoomiseks kulutatakse x% energiat ja siis lisaks saab masin sellest umbes ühe kolmandiku kasutatud.
Elektrimootoril sa valid ise, kui palju sooja toodad, mitte ei põleta 65% olemasolevast energiaallikast ja viskad heal juhul 55% õue. Halvemal juhul kulutad 35% osast veel mõned protsendid jahutamisele.
Ehk siis, kütad kodu 50C peale ja siis teed uksed-aknad lahti, et elamine võimalik oleks vs kütad 20C peale ja hoiad.
|
|
Kommentaarid: 326 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
0 :: |
277 |
|
tagasi üles |
|
 |
Sults
HV veteran
liitunud: 06.09.2004
|
02.04.2016 14:39:28
|
|
|
anubis kirjutas: |
Me räägime sellest, et liitri dinosaurusemahla kohaletoomiseks kulutatakse x% energiat ja siis lisaks saab masin sellest umbes ühe kolmandiku kasutatud.
Elektrimootoril sa valid ise, kui palju sooja toodad, mitte ei põleta 65% olemasolevast energiaallikast ja viskad heal juhul 55% õue. Halvemal juhul kulutad 35% osast veel mõned protsendid jahutamisele.
Ehk siis, kütad kodu 50C peale ja siis teed uksed-aknad lahti, et elamine võimalik oleks vs kütad 20C peale ja hoiad. |
No see kogu energiakulu kajastub kütuse hinnas (ilma aktsiisita. ilma toetusteta. Nii bensu kui elektri puhul).
Elektrijaamas lastakse see soe liktsalt narva jõkke ja selat edasi Soome lahte.
viimati muutis Sults 02.04.2016 14:40:55, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 38 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
35 |
|
tagasi üles |
|
 |
anubis
HV Guru

liitunud: 08.06.2002
|
02.04.2016 14:40:25
|
|
|
Liiter bensiini on kallim kui "liiter" elektrit.
|
|
Kommentaarid: 326 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
0 :: |
277 |
|
tagasi üles |
|
 |
Sults
HV veteran
liitunud: 06.09.2004
|
02.04.2016 14:45:28
|
|
|
anubis kirjutas: |
Liiter bensiini on kallim kui "liiter" elektrit. |
Arvuta ikka kilovatttundides. Eesti oludest siis elektri puhul põlevkivikoguses peitunud kwh, mis kulusid elektri tootmiseks, transpordiks, laadimiseks jne, vs bensu puhul vastav naftakogus.
Elektriauto kulutab kilomeetri kohta u 5 kg põlevkivi (oli vist nii, mälu järgi pakun, arvutasin u 5 aastat tagasi).
Bensiiniliiter on u 10 kWh energiat. Maksab u 50 senti liiter. = u 5 sentu /kWh
Elekter maksab samas suurusjärgus koos kohaletoimetamisega tiba rohkemgi.
viimati muutis Sults 02.04.2016 15:00:05, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 38 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
35 |
|
tagasi üles |
|
 |
DVDRW
HV Guru

liitunud: 13.10.2003
|
02.04.2016 14:46:40
|
|
|
Bena auto efektiivsus on mingi 25%?
|
|
Kommentaarid: 28 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
27 |
|
tagasi üles |
|
 |
CnZ
HV veteran
liitunud: 05.11.2003

|
02.04.2016 14:54:57
|
|
|
Väliselt muidugi igati asjalik sõiduriist (eriti Leafiga võrreldes), aga no sisemus jälle see odavuse tipp:
https://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/smspwgrcjanycwunakfe.jpg
Mind on alati pannud imestama disainerite otsus pea kõik juhtimine suurele tahvlile viia. Isegi tempi- ja makireguleerimine peaks intuitiitvselt nupu moodi asjad olema. Sõidad 110-120ga ja siis hakkad tahvlilt taga ajama nuppe, mida reguleerida? Fisker Karma kasutas sama lähenemist, aga see projekt kukkus üldse läbi minu teada.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
13 |
|
tagasi üles |
|
 |
anubis
HV Guru

liitunud: 08.06.2002
|
02.04.2016 14:58:15
|
|
|
Ühes liitris bensiinis on 34.2MJ energiat.
Ühes kilovatt-tunnis on 3.6MJ energiat.
Tesla Model S aku on praeguse näite puhul 85kwh, ehk siis 306MJ mahutavusega. Sõiduulatus sellega tehaseandmetel 426km (saab nii rohkem kui ka vähem, vastavalt jala raskusele). Seega 100km läbimiseks kulutab ta tehaseandmetel 71,8MJ energiat.
Minu praegune Seat Leon ST bensupaak on 50L, ehk siis 1710MJ mahutavusega. Sõiduulatus on sellega reaalselt 720km. Seega 100km läbimiseks kulutab ta reaalselt 237,5MJ energiat.
Bensiiniekvivalent oleks seega Teslal 2,1L/100km.
Bensiinikulu on 6,9L/100km.
Mina maksin eelmisel kuul kwh eest 9,3 senti, Model S 85 täislaadimiseks kulub ütleme halval juhul 100kwh jagu - seega siis €9.
Täispaagi eest maksin eile €47,75.
Ma ei näe elekriautol ühtegi probleemi, juhul kui tema soetushind on sama mis bensiinimootoriga autol. Ausalt, ei näe.
viimati muutis anubis 02.04.2016 15:04:08, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 326 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
0 :: |
277 |
|
tagasi üles |
|
 |
Sults
HV veteran
liitunud: 06.09.2004
|
02.04.2016 15:01:40
|
|
|
anubis kirjutas: |
Ühes liitris bensiinis on 34.2MJ energiat.
Ühes kilovatt-tunnis on 3.6MJ energiat.
Tesla Model S aku on praeguse näite puhul 85kwh, ehk siis 306MJ mahutavusega. Sõiduulatus sellega tehaseandmetel 426km. Seega 100km läbimiseks kulutab ta tehaseandmetel 71,8MJ energiat.
Bensiiniekvivalent oleks seega 2,1L/100km.
Sama klassi bensiinimootoriga auto võtab keskmiselt 8L/100km.
Mina maksin eelmisel kuul kwh eest 9,3 senti, Model S 85 täislaadimiseks kulub ütleme halval juhul 100kwh jagu - seega siis €9.
Ma ei näe elekriautol ühtegi probleemi, juhul kui tema soetushind on sama mis bensiinimootoriga autol. Ausalt, ei näe. |
Bensiiniliiter on u 10 kWh energiat. Maksab u 50 senti liiter. = u 5 senti /kWh
Elekter maksab samas suurusjärgus koos kohaletoimetamisega tiba rohkemgi (sinu näitel 9,3 senti, millet tuleks lahutada elektriaktsiis)
Sinu arvestused auto akus oleva särtsu kulust läbimise km kohta on täiesti ebapädevad kogu energiakulu mõttes.
viimati muutis Sults 02.04.2016 15:08:58, muudetud 2 korda |
|
Kommentaarid: 38 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
35 |
|
tagasi üles |
|
 |
scrapper
HV kasutaja
liitunud: 09.01.2006
|
02.04.2016 15:02:09
|
|
|
Sults kirjutas: |
anubis kirjutas: |
Liiter bensiini on kallim kui "liiter" elektrit. |
Arvuta ikka kilovatttundides. Eesti oludest siis elektri puhul põlevkivikoguses peitunud kwh, mis kulusid elektri tootmiseks, transpordiks, laadimiseks jne, vs bensu puhul vastav naftakogus.
Elektriauto kulutab kilomeetri kohta u 5 kg põlevkivi (oli vist nii, mälu järgi pakun, arvutasin u 5 aastat tagasi). |
Väga leierdatud teemaga siin foorumis aga kui võrdleme ostast-otasani efektiivsust (well-to-wheel) siis sisepõlemismootori kumulatiivefektiivusus on ca 2x madalam kui akuelektrikal kui kasutada efektiivseid elektritootmisvaheneid (tuuma, hüdro, tuule, päikese). Eestis on halvimal juhul põlevkivi kus vahe on tõesti tilluke aga kui sisepõlemismootor muutub oma elutsüklis üha rohkem saastavamaks ja janusemaks siis elekter muutub üha puhtamaks ja sa võid iga kell hakata ka ise tootma võttes ära ka võrgu ülekande tegurid.
Akupakkide soojenduseks on vaja kulutada energiat siis kui sa tahad sinna panna rohkem energiat sisse või välja võtta. Tesla näiteks lihtsalt limiteerib võimsust kuni aku töötades iseensest soojemaks läheb - soovi korral saad seda siis kliimaseadmega tagant utsitada. Kui sa laed siis enamusel elektrikatel on salongi ja akupaki konditrsioneerimine nkn stepslist. Sisepõlemismootori puhul on sul vaja selleks eraldi eelsoojendust.
Ja kas tõesti on meil pereautosid müügil mis talvel pakasega töölkäimisega saavutavad keskmiseks kuluks 3,XL/100km? Ja saad linnasisese sõiduga salongi soojaks ka?
|
|
Kommentaarid: 10 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
10 |
|
tagasi üles |
|
 |
Sults
HV veteran
liitunud: 06.09.2004
|
02.04.2016 15:08:04
|
|
|
scrapper kirjutas: |
Sults kirjutas: |
anubis kirjutas: |
Liiter bensiini on kallim kui "liiter" elektrit. |
Arvuta ikka kilovatttundides. Eesti oludest siis elektri puhul põlevkivikoguses peitunud kwh, mis kulusid elektri tootmiseks, transpordiks, laadimiseks jne, vs bensu puhul vastav naftakogus.
Elektriauto kulutab kilomeetri kohta u 5 kg põlevkivi (oli vist nii, mälu järgi pakun, arvutasin u 5 aastat tagasi). |
Väga leierdatud teemaga siin foorumis aga kui võrdleme ostast-otasani efektiivsust (well-to-wheel) siis sisepõlemismootori kumulatiivefektiivusus on ca 2x madalam kui akuelektrikal kui kasutada efektiivseid elektritootmisvaheneid (tuuma, hüdro, tuule, päikese). Eestis on halvimal juhul põlevkivi kus vahe on tõesti tilluke aga kui sisepõlemismootor muutub oma elutsüklis üha rohkem saastavamaks ja janusemaks siis elekter muutub üha puhtamaks ja sa võid iga kell hakata ka ise tootma võttes ära ka võrgu ülekande tegurid.
Akupakkide soojenduseks on vaja kulutada energiat siis kui sa tahad sinna panna rohkem energiat sisse või välja võtta. Tesla näiteks lihtsalt limiteerib võimsust kuni aku töötades iseensest soojemaks läheb - soovi korral saad seda siis kliimaseadmega tagant utsitada. Kui sa laed siis enamusel elektrikatel on salongi ja akupaki konditrsioneerimine nkn stepslist. Sisepõlemismootori puhul on sul vaja selleks eraldi eelsoojendust.
Ja kas tõesti on meil pereautosid müügil mis talvel pakasega töölkäimisega saavutavad keskmiseks kuluks 3,XL/100km? Ja saad linnasisese sõiduga salongi soojaks ka? |
Miks leierdada "kui kasutada efektiivseid elektritootmisviise" kui reaalsuses kasutatakse ebaefektiivseid viise?
Jätame teoreetika ja ulme kõrvale ja räägime praegusest, reaalsest olukorrast.
Ainult idioodid arvavad, et aku läheb iseenesest, ilma energiat raiskamata, soojaks. Kui aku kasutamisel ja laadimisel soojeneb, tähendab see madalamat kasutegurit. Loomulikult jäetakse see kasutegur e-taburetifännide poolt arvesse võtmata (silmaklapid näevad vaid elektrimootori kasutegurit).
viimati muutis Sults 02.04.2016 15:09:31, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 38 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
35 |
|
tagasi üles |
|
 |
anubis
HV Guru

liitunud: 08.06.2002
|
02.04.2016 15:09:26
|
|
|
Ons keegi väitnud, et ta läheb? Miks sa iseendaga vaidled?
Minu arvestuses on kõik "hinnas", st jahutamised-soojendamised-kiirendamised-kojamehed ja isegi esituled. Bensiinimootoriga autol ja elektriautol on ju juhi vaatepunktist täpselt sama eesmärk, inimene punktist A punkti B viia.
viimati muutis anubis 02.04.2016 15:10:52, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 326 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
0 :: |
277 |
|
tagasi üles |
|
 |
Sults
HV veteran
liitunud: 06.09.2004
|
02.04.2016 15:09:58
|
|
|
anubis kirjutas: |
Ons keegi väitnud, et ta läheb? Miks sa iseendaga vaidled? |
Kes läheb? Kuhu läheb?
scrapper kirjutas: |
Tesla näiteks lihtsalt limiteerib võimsust kuni aku töötades iseensest soojemaks läheb - soovi korral saad seda siis kliimaseadmega tagant utsitada. |
viimati muutis Sults 02.04.2016 15:11:22, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 38 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
35 |
|
tagasi üles |
|
 |
anubis
HV Guru

liitunud: 08.06.2002
|
02.04.2016 15:11:13
|
|
|
Aku soojaks.
|
|
Kommentaarid: 326 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
0 :: |
277 |
|
tagasi üles |
|
 |
Sults
HV veteran
liitunud: 06.09.2004
|
02.04.2016 15:11:50
|
|
|
anubis kirjutas: |
Aku soojaks. |
scrapper kirjutas: |
Tesla näiteks lihtsalt limiteerib võimsust kuni aku töötades iseensest soojemaks läheb - soovi korral saad seda siis kliimaseadmega tagant utsitada. |
Ma ei vaidle ju iseendaga vaid tsiteeritud isikuga.
|
|
Kommentaarid: 38 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
35 |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
02.04.2016 15:13:28
|
|
|
On seal tsitaadis kirjas, et läheb ilma energiat tarbimata soojaks?
_________________ Tahad autovaruosi hea hinnaga? Kirjuta mulle ja saad mu kaudu suurema soodustusega konto ühes tuntumas veebipoes. |
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
 |
anubis
HV Guru

liitunud: 08.06.2002
|
02.04.2016 15:14:18
|
|
|
Aku läheb laadides ja ka tühjakslaadimise/koormuse all soojaks. Samamoodi nagu automootor.
Sellega ei köeta maailma, võimaluse korral, vaid kasutatakse eesmärgipäraselt, ehk et aku viimiseks efektiivseimasse töötemperatuurivahemikku.
|
|
Kommentaarid: 326 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
0 :: |
277 |
|
tagasi üles |
|
 |
scrapper
HV kasutaja
liitunud: 09.01.2006
|
02.04.2016 15:14:33
|
|
|
Sults kirjutas: |
Miks leierdada "kui kasutada efektiivseid elektritootmisviise" kui reaalsuses kasutatakse ebaefektiivseid viise?
Jätame teoreetika ja ulme kõrvale ja räägime praegusest, reaalsest olukorrast.
Ainult idioodid arvavad, et aku läheb iseenesest, ilma energiat raiskamata, soojaks. Kui aku kasutamisel ja laadimisel soojeneb, tähendab see madalamat kasutegurit. |
Keegi ei ole seda väitnudki. Kõik elektroonika läheb soojaks, efektiisvemad vähem. Elektrikal on sul kasutegurid igalpool autos üle 90% mis tähendab et ikka 1-2kW läheb kusagil soojuseks ja seda on palju näiteks ka "lahja" 80kW mootoriga Leafil. Sisepõlemismootor mille autosisene tegur on alla 30% on kuumamasin peamiselt ja osaliselt ka liikurmasin!
Mis elektrit puudutab Eestis saad osta rohelist elektrit lihtsalt paketti vahetades. Paljud elektrikate omanikud kes ise ei tooda , minu teada seda teevadki. Jah reaalselt on kõik üks vool aga EE on kohustatud vastavalt rohelist elektrit ka hankima nii et seal on ka tõde taga.
|
|
Kommentaarid: 10 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
10 |
|
tagasi üles |
|
 |
Sults
HV veteran
liitunud: 06.09.2004
|
02.04.2016 15:15:21
|
|
|
Janis kirjutas: |
On seal tsitaadis kirjas, et läheb ilma energiat tarbimata soojaks?  |
No mida see "iseenesest" siis seal teeb? Ilma seda väitmata piisanuks ka "kuni aku soojeneb". Ja lause ise muutuks mõttetuks, sest ega ta ju tahtnud öelda, et Tesla kulutab aku soojendamisele energiat, kuni see on soe, et siis alles autole täisvõimsus anda? Loeme ikka eelmist lauset ka: "Akupakkide soojenduseks on vaja kulutada energiat siis kui sa tahad sinna panna rohkem energiat sisse või välja võtta."
Koos eelnevalt tsiteeritud lausega tähendakski see, justnagu see iseenesest oleks ilma energiat kulutamata.
viimati muutis Sults 02.04.2016 15:19:35, muudetud 2 korda |
|
Kommentaarid: 38 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
35 |
|
tagasi üles |
|
 |
|