Avaleht
uus teema   vasta Uudised »  Varia »  Tesla esitles uut elektriautot Model 3, hind algab 32 000 eurost märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 17, 18, 19  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
Sults
HV veteran

liitunud: 06.09.2004




sõnum 02.04.2016 00:06:29 vasta tsitaadiga

oliver. kirjutas:
Sults kirjutas:

Ma ei oska öelda, kas 35 K€ on kõrge või mitte, aga eespool toodud Mazda3 hinnast on see üle 2 korra kõrgem. Järelikult on selle tootmiseks kulutatud üle 2 x rohkem energiat / ainet.


Odavaim Mazda3 on 15k, täislaks 24k, kas viimase puhul on kulutatud 60% rohkem energiat ja ainet?

Kas just täpselt 60% aga sinnakanti küll. Eks kõigi nende lisade tootmine ju ka kulutab energiat ja toorainet. See 60% loomulikult ei pruugi väljenduda ja enamasti ei väljendugi sõiduki massis. Mõne pisikese detaili tootmine on lihtsalt uskumatult energiamahukas ja jätab kuskile maha toote endaga võrreldes tohutult suure prügimäe - arvutikiibid näiteks. Autode energiamahukuse võrdluseks sobib siiski kõige paremini baasvarustuse hindade võrdlus, sest luksuslikumatel kompekssustel tuleb rohkem sisse luksusega seotud sisutut (energia ja aine kulust sõltumatut) juurdehindlust.
Kommentaarid: 38 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
von Wu
HV Guru
von Wu

liitunud: 12.10.2007




sõnum 02.04.2016 00:07:44 vasta tsitaadiga

Lisavarustuse hindade puhul on tootmisele kuluva energia ja toorainega üsna vähe pistmist. Mingite jalamattide ja plastikliistude eest küsitakse sadu eurosid.
_________________
Müüa OnePlus 13 telefon
Müüa igasugu asju
Kommentaarid: 888 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 668
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sults
HV veteran

liitunud: 06.09.2004




sõnum 02.04.2016 01:30:52 vasta tsitaadiga

von Wu kirjutas:
Lisavarustuse hindade puhul on tootmisele kuluva energia ja toorainega üsna vähe pistmist. Mingite jalamattide ja plastikliistude eest küsitakse sadu eurosid.

No kui need liistud ja jalamatid arutult kallid on, siis jäta need võtmata ja osta kohalikult täikalt soodsamad. Erilahenduste logistikakulu on kahtlemata suurem kui baasvariandil. Kui eeltoodud 15k€ ja 24k€ näitel utreerida, siis juhul, kui selle 9 lisa k€ eest pakutakse vastu vaid 1 k€ jagu energiat / ainet ning ülejäänu on autotootja kasum, siis peaks nupukad hiinlased otsekohe hakkama nende lisavarustuse komplektide samaväärseid analooge pakkuma näiteks 3 k€ eest, pannes iga müügi pealt taskusse 2 k€ (või enam, mine sa neid hiinlasi tea, suudavad ehk odavamaltki toota), 1 k€ või väiksema kulu juures. Ja originaaltootjal oleks neid väga raske müüa 9 k€ eest.
Kommentaarid: 38 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
ihvike
HV Guru

liitunud: 01.04.2002




sõnum 02.04.2016 08:21:42 vasta tsitaadiga

Sults kirjutas:
Kas just täpselt 60% aga sinnakanti küll.
See ei vasta tõele. Tegelikult toimib turumajandus nii, et erineva varustustasemega autod on erineva marginaaliga. Need, mida kõige rohkem müüakse on madalama marginaaliga ja need, mida vähem müüakse on kõrgema marginaaliga.
Kommentaarid: 12 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
scrapper
HV kasutaja

liitunud: 09.01.2006




sõnum 02.04.2016 09:36:13 vasta tsitaadiga

Arvestades kui menukas see Model 3 algus on olnud (232000 bronni) siis ma pakun tõesti et korterirahvas hakkab kiirlaadurite taga istuma. Arvestades aga M3 baasvarustuse ca 60kWh akupakki siis meie 50kW ChaDeMo on ikka väga lahja ehk ei piisa sellest et käid kohvikus söömas ja tagasi tulles aku enamvähem täis nagu Leafiga praegu saab.
Pakun et parkimismajad hakkavad pakkuma stepslitega kohti linnarahvale. Kusagilt maalt tulevad ka tänavavalgusti postidesse ehitatud laadijad kui nõudlust on. Elmo laadijad on preagugi mitmes tanklas ja pakun et tanklad hakkavad neid ise ka rajama - ilmselt siis nii CCS ja ChaDeMo ja loodetavasti 100+kW.
Tesla hakkab ilmselt pakkuma (tasuta) destination charger'eid kaubanduskeskustele ja hotellidele ka meie kandis ning see ilmselt leevendab üksjagu laadimismuresid. Sellegipoolest - korteriinimene peab elektrikate fänn olema et ta saaks elu sellisega nautida - vähemasti lähiaastatel.
Kommentaarid: 10 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 10
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
anubis
HV Guru
anubis

liitunud: 08.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 02.04.2016 09:58:28 vasta tsitaadiga

Iga päev 30km sõitu siis korra nädalas laadida pole vast probleem.
Kommentaarid: 326 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 277
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Marie
HV Guru
Marie

liitunud: 23.06.2003




sõnum 02.04.2016 10:05:24 vasta tsitaadiga

anubis kirjutas:
Iga päev 30km sõitu siis korra nädalas laadida pole vast probleem.

Arvad, et peab nädal vastu ja seistes aku ei tühjene.

_________________
CPU Power (Watt) icon_sad.gif Protsessorite voolutarve Pentium D 805 (4.1GHz) Full Load 474W thumbs_down.gif
Kommentaarid: 83 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 74
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
raxz
HV Guru

liitunud: 27.07.2003




sõnum 02.04.2016 10:07:13 vasta tsitaadiga

Marie kirjutas:
anubis kirjutas:
Iga päev 30km sõitu siis korra nädalas laadida pole vast probleem.

Arvad, et peab nädal vastu ja seistes aku ei tühjene.
Liitiumaku isetühjenemine ei ole nii suur, et seda nädala jooksul märkaks.
Kommentaarid: 46 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 45
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Marie
HV Guru
Marie

liitunud: 23.06.2003




sõnum 02.04.2016 10:11:58 vasta tsitaadiga

raxz kirjutas:
... Liitiumaku isetühjenemine ei ole nii suur, et seda nädala jooksul märkaks.

Küsimus pole mitte aku isetühjenemises vaid elektroonikast mida see Model 3 täis topitud on ja mis ka auto seistes tarbib elektrit.

_________________
CPU Power (Watt) icon_sad.gif Protsessorite voolutarve Pentium D 805 (4.1GHz) Full Load 474W thumbs_down.gif
Kommentaarid: 83 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 74
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Denkeš
HV kasutaja
Denkeš

liitunud: 11.09.2002




sõnum 02.04.2016 10:26:04 vasta tsitaadiga

Keegi väitis siin, et tootmisliine vahetatakse umbes nagu sokke?
Hea näide on Mersu, kelle tootmisliinid pandi üles 80ndatel ja olid u. 20a kasutusel ja siis müüdi edasi hiinlastele kus nad peaksid siiani kasutusel olema.
Fiat/Lada näidet pole mõtet mainidagi.

_________________
a.k.a Ummikummi
Kommentaarid: 5 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 4
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rtfm99
HV kasutaja

liitunud: 08.04.2007




sõnum 02.04.2016 10:27:23 vasta tsitaadiga

Draqula kirjutas:
Huvitav mis see 346km Eesti talves tähendab?
Model S järgi saaks ehk suhtarvudes mingi hinnangu anda, et mitu % täiendava kütmise ja lumes siblimise peale kaob.

üks norra elanikust tesla omanik on päris mitu ülevaadet teinud:
https://www.youtube.com/channel/UCG1QcV31eoSaX4rE8avQL4A

_________________
Kommentaarid: 1 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 1
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
scrapper
HV kasutaja

liitunud: 09.01.2006




sõnum 02.04.2016 11:31:27 vasta tsitaadiga

Marie kirjutas:
raxz kirjutas:
... Liitiumaku isetühjenemine ei ole nii suur, et seda nädala jooksul märkaks.

Küsimus pole mitte aku isetühjenemises vaid elektroonikast mida see Model 3 täis topitud on ja mis ka auto seistes tarbib elektrit.


Tesla oma blogis 2012 kirjutas, et 50% laetuse korral jookseb 12 kuuga tühjaks.

EDIT: See on siis kui sa Model S'i täiesti välja lülitad. Kui sa tahad et ta netist kättesaadav oleks siis ~1% päevas. Tahaks loota, et M3 on säästlikum!
Kommentaarid: 10 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 10
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Draqula
HV Guru

liitunud: 29.10.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 02.04.2016 11:43:36 vasta tsitaadiga

scrapper kirjutas:
Marie kirjutas:
raxz kirjutas:
... Liitiumaku isetühjenemine ei ole nii suur, et seda nädala jooksul märkaks.

Küsimus pole mitte aku isetühjenemises vaid elektroonikast mida see Model 3 täis topitud on ja mis ka auto seistes tarbib elektrit.


Tesla oma blogis 2012 kirjutas, et 50% laetuse korral jookseb 12 kuuga tühjaks.

EDIT: See on siis kui sa Model S'i täiesti välja lülitad. Kui sa tahad et ta netist kättesaadav oleks siis ~1% päevas. Tahaks loota, et M3 on säästlikum!


Mingi osa läheb ka akude õigel temperatuuril hoidmisele - suvel tuleb neid jahutada, talvel kütta.
Kommentaarid: 42 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 34
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
scrapper
HV kasutaja

liitunud: 09.01.2006




sõnum 02.04.2016 11:54:54 vasta tsitaadiga

Draqula kirjutas:


Mingi osa läheb ka akude õigel temperatuuril hoidmisele - suvel tuleb neid jahutada, talvel kütta.


Ma teiste kohta ei tea aga Teslad konditsioneerivad akusid ainult siis kui laevad või on sõiduvalmis - olgu väljas + või - 50C. Kogu voolu söövad arvutid mis monitoorivad sõidukit, ühendavad netti ja ka otsivad keyless entry puldi kohalolu. Ilmselt on bootup aeg S'il ja X'il nii pikk et ei saa muudmoodi.
Kommentaarid: 10 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 10
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
anubis
HV Guru
anubis

liitunud: 08.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 02.04.2016 11:56:39 vasta tsitaadiga

Ma pole kuulnud, et Model S'ide akud tühjeneks katastroofilise kiirusega seistes....

Keegi on kuulnud või lihtsalt trollide suvaliste väljamõeldistega?
Kommentaarid: 326 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 277
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
raxz
HV Guru

liitunud: 27.07.2003




sõnum 02.04.2016 11:59:49 vasta tsitaadiga

anubis kirjutas:
Keegi on kuulnud või lihtsalt trollide suvaliste väljamõeldistega?
Arva ära. HVs on kõik alati kõige targemad. Kogemused ja teadmised ei loe, arvamine on tähtis.
Kommentaarid: 46 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 45
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 02.04.2016 12:00:13 vasta tsitaadiga

scrapper kirjutas:
Draqula kirjutas:


Mingi osa läheb ka akude õigel temperatuuril hoidmisele - suvel tuleb neid jahutada, talvel kütta.


Ma teiste kohta ei tea aga Teslad konditsioneerivad akusid ainult siis kui laevad või on sõiduvalmis - olgu väljas + või - 50C. Kogu voolu söövad arvutid mis monitoorivad sõidukit, ühendavad netti ja ka otsivad keyless entry puldi kohalolu. Ilmselt on bootup aeg S'il ja X'il nii pikk et ei saa muudmoodi.


Samamoodi tarbib kaasaegne bensiini- või diiselmootoriga auto seistes mingit energiat akust ning aku laetuse taseme taastamiseks pead kulutama teatud hulga rohkem kütust.
Kommentaarid: 204 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 170
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rtfm99
HV kasutaja

liitunud: 08.04.2007




sõnum 02.04.2016 12:07:26 vasta tsitaadiga

anubis kirjutas:
Ma pole kuulnud, et Model S'ide akud tühjeneks katastroofilise kiirusega seistes....

Keegi on kuulnud või lihtsalt trollide suvaliste väljamõeldistega?

siin talvisest isetühjenemisest:

Link

_________________
Kommentaarid: 1 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 1
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Marie
HV Guru
Marie

liitunud: 23.06.2003




sõnum 02.04.2016 12:10:32 vasta tsitaadiga

tsitaat:
Samamoodi tarbib kaasaegne bensiini- või diiselmootoriga auto seistes mingit energiat akust ning aku laetuse taseme taastamiseks pead kulutama teatud hulga rohkem kütust.

Aga siin ju väidetakse, et Tesla toodab mingeid imeautosid mis seistes akut ei kuluta ja kõik HV kasutajad kes vastupidist väidavad on trollid.

_________________
CPU Power (Watt) icon_sad.gif Protsessorite voolutarve Pentium D 805 (4.1GHz) Full Load 474W thumbs_down.gif
Kommentaarid: 83 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 74
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 02.04.2016 12:15:47 vasta tsitaadiga

Autod on ikka sõitmiseks. Või teil seisab tihti auto kuu aega? See 20% väiksem laetus sellise perioodi järel pole ju mingi näitaja kui arvestada seda kui kiiresti ja kui väikse kulu eest selle tagasi laadida saab....
_________________
Tahad autovaruosi hea hinnaga? Kirjuta mulle ja saad mu kaudu suurema soodustusega konto ühes tuntumas veebipoes.
Kommentaarid: 204 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 170
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
oliver.
HV Guru

liitunud: 05.09.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 02.04.2016 12:20:15 vasta tsitaadiga

Marie kirjutas:
tsitaat:
Samamoodi tarbib kaasaegne bensiini- või diiselmootoriga auto seistes mingit energiat akust ning aku laetuse taseme taastamiseks pead kulutama teatud hulga rohkem kütust.

Aga siin ju väidetakse, et Tesla toodab mingeid imeautosid mis seistes akut ei kuluta ja kõik HV kasutajad kes vastupidist väidavad on trollid.


Keegi polegi ju väitnud, et ei tühjene.

Aga...
Marie kirjutas:

Arvad, et peab nädal vastu ja seistes aku ei tühjene.


...nädalaga küll tühjaks ei kuku, nagu näha.
Kommentaarid: 280 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 239
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Marie
HV Guru
Marie

liitunud: 23.06.2003




sõnum 02.04.2016 12:22:05 vasta tsitaadiga

Janis kirjutas:
Autod on ikka sõitmiseks. Või teil seisab tihti auto kuu aega? See 20% väiksem laetus sellise perioodi järel pole ju mingi näitaja kui arvestada seda kui kiiresti ja kui väikse kulu eest selle tagasi laadida saab....

Tavalise auto puhul piisab ka ühest külmast ööst ja hommikul võib tabada üllatus, aku tühi, või lähed tööle ja koju sõitmist alustades avastad, et mingi tuli põlema jäänud ja jälle aku tühi, kas sellised apsakad on elektri autol kõik välistatud.

_________________
CPU Power (Watt) icon_sad.gif Protsessorite voolutarve Pentium D 805 (4.1GHz) Full Load 474W thumbs_down.gif
Kommentaarid: 83 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 74
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
anubis
HV Guru
anubis

liitunud: 08.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 02.04.2016 12:22:25 vasta tsitaadiga

27 päevaga kaob 100km. Kas see muudab auto kasutuskõlbmatuks?

Bensiinimootoriga autol võib aku tühi olla ja mittekäivituda sama aja möödudes. Nähtud isiklikult.
Kommentaarid: 326 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 277
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Wreckie
HV kasutaja

liitunud: 09.06.2007




sõnum 02.04.2016 13:00:17 vasta tsitaadiga

Naljakas lugeda siin paljude teadjameeste tarkusi ja pessimismi, ise asja kohta lähemalt uurimata. Netis ju tegelikult materjali piisavalt. Bjorni videod on head tõestamaks, et on täiesti kasutatav ka põhjamaades. Mõlemal, nii sisepõlemismootoritega autodel kui ka elektriautodel omad plussid miinused. Tesla on esimene, kes vaatab asja tervikpilti enam kui teised tootjad seni teinud on (Superchargerid), lihtsalt pole veel ajaliselt igale poole jõudnud, mis on ka arusaadav, sest Model S sai hoo sisse alles mõned aastad (4) tagasi. Selle ajaga on laadimisvõrk tohutult kasvanud ja järgmise aasta lõpuks lubatakse duubeldada. Kui Gigafactory valmis saab, tõmbab see akude tootmiskulusid kõvasti alla (väidetavalt hakkab tehasest välja jooksma üle 50% kogu maailma liitiumakude toodangumahust).
Kommentaarid: 18 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 16
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Marie
HV Guru
Marie

liitunud: 23.06.2003




sõnum 02.04.2016 13:16:25 vasta tsitaadiga

Wreckie kirjutas:
Naljakas lugeda siin paljude teadjameeste tarkusi ja pessimismi, ise asja kohta lähemalt uurimata. Netis ju tegelikult materjali piisavalt. Bjorni videod on head tõestamaks, et on täiesti kasutatav ka põhjamaades. ...

Mõtled seda videot kus masin seisis maaaluses parklas talvel 27 päeva ja 100km seejuures kulutas akut, seal polnud ka külma eriti alla 0, piisab ühest ööst üle -20C käes auto hoidmises ja aku on praktiliselt tühi.

_________________
CPU Power (Watt) icon_sad.gif Protsessorite voolutarve Pentium D 805 (4.1GHz) Full Load 474W thumbs_down.gif
Kommentaarid: 83 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 74
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Uudised »  Varia »  Tesla esitles uut elektriautot Model 3, hind algab 32 000 eurost mine lehele eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 17, 18, 19  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.