Ma ei oska öelda, kas 35 K€ on kõrge või mitte, aga eespool toodud Mazda3 hinnast on see üle 2 korra kõrgem. Järelikult on selle tootmiseks kulutatud üle 2 x rohkem energiat / ainet.
Odavaim Mazda3 on 15k, täislaks 24k, kas viimase puhul on kulutatud 60% rohkem energiat ja ainet?
Kas just täpselt 60% aga sinnakanti küll. Eks kõigi nende lisade tootmine ju ka kulutab energiat ja toorainet. See 60% loomulikult ei pruugi väljenduda ja enamasti ei väljendugi sõiduki massis. Mõne pisikese detaili tootmine on lihtsalt uskumatult energiamahukas ja jätab kuskile maha toote endaga võrreldes tohutult suure prügimäe - arvutikiibid näiteks. Autode energiamahukuse võrdluseks sobib siiski kõige paremini baasvarustuse hindade võrdlus, sest luksuslikumatel kompekssustel tuleb rohkem sisse luksusega seotud sisutut (energia ja aine kulust sõltumatut) juurdehindlust.
Lisavarustuse hindade puhul on tootmisele kuluva energia ja toorainega üsna vähe pistmist. Mingite jalamattide ja plastikliistude eest küsitakse sadu eurosid. _________________ Müüa OnePlus 13 telefon
Müüa igasugu asju
Lisavarustuse hindade puhul on tootmisele kuluva energia ja toorainega üsna vähe pistmist. Mingite jalamattide ja plastikliistude eest küsitakse sadu eurosid.
No kui need liistud ja jalamatid arutult kallid on, siis jäta need võtmata ja osta kohalikult täikalt soodsamad. Erilahenduste logistikakulu on kahtlemata suurem kui baasvariandil. Kui eeltoodud 15k€ ja 24k€ näitel utreerida, siis juhul, kui selle 9 lisa k€ eest pakutakse vastu vaid 1 k€ jagu energiat / ainet ning ülejäänu on autotootja kasum, siis peaks nupukad hiinlased otsekohe hakkama nende lisavarustuse komplektide samaväärseid analooge pakkuma näiteks 3 k€ eest, pannes iga müügi pealt taskusse 2 k€ (või enam, mine sa neid hiinlasi tea, suudavad ehk odavamaltki toota), 1 k€ või väiksema kulu juures. Ja originaaltootjal oleks neid väga raske müüa 9 k€ eest.
See ei vasta tõele. Tegelikult toimib turumajandus nii, et erineva varustustasemega autod on erineva marginaaliga. Need, mida kõige rohkem müüakse on madalama marginaaliga ja need, mida vähem müüakse on kõrgema marginaaliga.
Arvestades kui menukas see Model 3 algus on olnud (232000 bronni) siis ma pakun tõesti et korterirahvas hakkab kiirlaadurite taga istuma. Arvestades aga M3 baasvarustuse ca 60kWh akupakki siis meie 50kW ChaDeMo on ikka väga lahja ehk ei piisa sellest et käid kohvikus söömas ja tagasi tulles aku enamvähem täis nagu Leafiga praegu saab.
Pakun et parkimismajad hakkavad pakkuma stepslitega kohti linnarahvale. Kusagilt maalt tulevad ka tänavavalgusti postidesse ehitatud laadijad kui nõudlust on. Elmo laadijad on preagugi mitmes tanklas ja pakun et tanklad hakkavad neid ise ka rajama - ilmselt siis nii CCS ja ChaDeMo ja loodetavasti 100+kW.
Tesla hakkab ilmselt pakkuma (tasuta) destination charger'eid kaubanduskeskustele ja hotellidele ka meie kandis ning see ilmselt leevendab üksjagu laadimismuresid. Sellegipoolest - korteriinimene peab elektrikate fänn olema et ta saaks elu sellisega nautida - vähemasti lähiaastatel.
... Liitiumaku isetühjenemine ei ole nii suur, et seda nädala jooksul märkaks.
Küsimus pole mitte aku isetühjenemises vaid elektroonikast mida see Model 3 täis topitud on ja mis ka auto seistes tarbib elektrit. _________________ CPU Power (Watt) Protsessorite voolutarve Pentium D 805 (4.1GHz) Full Load 474W
Keegi väitis siin, et tootmisliine vahetatakse umbes nagu sokke?
Hea näide on Mersu, kelle tootmisliinid pandi üles 80ndatel ja olid u. 20a kasutusel ja siis müüdi edasi hiinlastele kus nad peaksid siiani kasutusel olema.
Fiat/Lada näidet pole mõtet mainidagi. _________________ a.k.a Ummikummi
Huvitav mis see 346km Eesti talves tähendab?
Model S järgi saaks ehk suhtarvudes mingi hinnangu anda, et mitu % täiendava kütmise ja lumes siblimise peale kaob.
... Liitiumaku isetühjenemine ei ole nii suur, et seda nädala jooksul märkaks.
Küsimus pole mitte aku isetühjenemises vaid elektroonikast mida see Model 3 täis topitud on ja mis ka auto seistes tarbib elektrit.
Tesla oma blogis 2012 kirjutas, et 50% laetuse korral jookseb 12 kuuga tühjaks.
EDIT: See on siis kui sa Model S'i täiesti välja lülitad. Kui sa tahad et ta netist kättesaadav oleks siis ~1% päevas. Tahaks loota, et M3 on säästlikum!
... Liitiumaku isetühjenemine ei ole nii suur, et seda nädala jooksul märkaks.
Küsimus pole mitte aku isetühjenemises vaid elektroonikast mida see Model 3 täis topitud on ja mis ka auto seistes tarbib elektrit.
Tesla oma blogis 2012 kirjutas, et 50% laetuse korral jookseb 12 kuuga tühjaks.
EDIT: See on siis kui sa Model S'i täiesti välja lülitad. Kui sa tahad et ta netist kättesaadav oleks siis ~1% päevas. Tahaks loota, et M3 on säästlikum!
Mingi osa läheb ka akude õigel temperatuuril hoidmisele - suvel tuleb neid jahutada, talvel kütta.
Mingi osa läheb ka akude õigel temperatuuril hoidmisele - suvel tuleb neid jahutada, talvel kütta.
Ma teiste kohta ei tea aga Teslad konditsioneerivad akusid ainult siis kui laevad või on sõiduvalmis - olgu väljas + või - 50C. Kogu voolu söövad arvutid mis monitoorivad sõidukit, ühendavad netti ja ka otsivad keyless entry puldi kohalolu. Ilmselt on bootup aeg S'il ja X'il nii pikk et ei saa muudmoodi.
Mingi osa läheb ka akude õigel temperatuuril hoidmisele - suvel tuleb neid jahutada, talvel kütta.
Ma teiste kohta ei tea aga Teslad konditsioneerivad akusid ainult siis kui laevad või on sõiduvalmis - olgu väljas + või - 50C. Kogu voolu söövad arvutid mis monitoorivad sõidukit, ühendavad netti ja ka otsivad keyless entry puldi kohalolu. Ilmselt on bootup aeg S'il ja X'il nii pikk et ei saa muudmoodi.
Samamoodi tarbib kaasaegne bensiini- või diiselmootoriga auto seistes mingit energiat akust ning aku laetuse taseme taastamiseks pead kulutama teatud hulga rohkem kütust.
Samamoodi tarbib kaasaegne bensiini- või diiselmootoriga auto seistes mingit energiat akust ning aku laetuse taseme taastamiseks pead kulutama teatud hulga rohkem kütust.
Aga siin ju väidetakse, et Tesla toodab mingeid imeautosid mis seistes akut ei kuluta ja kõik HV kasutajad kes vastupidist väidavad on trollid. _________________ CPU Power (Watt) Protsessorite voolutarve Pentium D 805 (4.1GHz) Full Load 474W
Autod on ikka sõitmiseks. Või teil seisab tihti auto kuu aega? See 20% väiksem laetus sellise perioodi järel pole ju mingi näitaja kui arvestada seda kui kiiresti ja kui väikse kulu eest selle tagasi laadida saab.... _________________ Tahad autovaruosi hea hinnaga? Kirjuta mulle ja saad mu kaudu suurema soodustusega konto ühes tuntumas veebipoes.
Samamoodi tarbib kaasaegne bensiini- või diiselmootoriga auto seistes mingit energiat akust ning aku laetuse taseme taastamiseks pead kulutama teatud hulga rohkem kütust.
Aga siin ju väidetakse, et Tesla toodab mingeid imeautosid mis seistes akut ei kuluta ja kõik HV kasutajad kes vastupidist väidavad on trollid.
Keegi polegi ju väitnud, et ei tühjene.
Aga...
Marie kirjutas:
Arvad, et peab nädal vastu ja seistes aku ei tühjene.
Autod on ikka sõitmiseks. Või teil seisab tihti auto kuu aega? See 20% väiksem laetus sellise perioodi järel pole ju mingi näitaja kui arvestada seda kui kiiresti ja kui väikse kulu eest selle tagasi laadida saab....
Tavalise auto puhul piisab ka ühest külmast ööst ja hommikul võib tabada üllatus, aku tühi, või lähed tööle ja koju sõitmist alustades avastad, et mingi tuli põlema jäänud ja jälle aku tühi, kas sellised apsakad on elektri autol kõik välistatud. _________________ CPU Power (Watt) Protsessorite voolutarve Pentium D 805 (4.1GHz) Full Load 474W
Naljakas lugeda siin paljude teadjameeste tarkusi ja pessimismi, ise asja kohta lähemalt uurimata. Netis ju tegelikult materjali piisavalt. Bjorni videod on head tõestamaks, et on täiesti kasutatav ka põhjamaades. Mõlemal, nii sisepõlemismootoritega autodel kui ka elektriautodel omad plussid miinused. Tesla on esimene, kes vaatab asja tervikpilti enam kui teised tootjad seni teinud on (Superchargerid), lihtsalt pole veel ajaliselt igale poole jõudnud, mis on ka arusaadav, sest Model S sai hoo sisse alles mõned aastad (4) tagasi. Selle ajaga on laadimisvõrk tohutult kasvanud ja järgmise aasta lõpuks lubatakse duubeldada. Kui Gigafactory valmis saab, tõmbab see akude tootmiskulusid kõvasti alla (väidetavalt hakkab tehasest välja jooksma üle 50% kogu maailma liitiumakude toodangumahust).
Naljakas lugeda siin paljude teadjameeste tarkusi ja pessimismi, ise asja kohta lähemalt uurimata. Netis ju tegelikult materjali piisavalt. Bjorni videod on head tõestamaks, et on täiesti kasutatav ka põhjamaades. ...
Mõtled seda videot kus masin seisis maaaluses parklas talvel 27 päeva ja 100km seejuures kulutas akut, seal polnud ka külma eriti alla 0, piisab ühest ööst üle -20C käes auto hoidmises ja aku on praktiliselt tühi. _________________ CPU Power (Watt) Protsessorite voolutarve Pentium D 805 (4.1GHz) Full Load 474W
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.