praegune kellaaeg 18.06.2025 21:12:02
|
Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
lockdown92
Kreisi kasutaja

liitunud: 17.04.2007
|
30.03.2016 01:10:12
Dell Inspironi aku "talveunest" äratamine? |
|
|
Arvuti: Dell Inspiron N5010
Aku: Dell J1KND (11.1v, 48Wh, 4.14Ah) originaal, kasutatud aasta aega
Aku pinout:
Spoiler 
Aku jäi kasutaja teadmatuse tõttu laadimata olekus seisma päris mitmeks kuuks. Enne seisma jäämist kestis tavakasutuse juures üle 2 tunni, ehk ei ole alust arvata, et aku liiga vana või surnud oleks. Netis tuhlates leidsin viiteid aku sees asuvale kaitseahelale, mis elementide liigtühjenemise korral rakendub - väga suure tõenäosusega on antud juhul tegemist just selle murega.
Aku külge ühendamisel näitab windowsis "0%, charging", juhtme eemaldamisel lülitib sekundi jooksul välja.
Mõõtetulemused:
Ühendades pin 4 miinusesse, saab üle äärmiste pin'ide akult 10,62v.
Lammutasin aku laiali, elemendid on asetuses 3s2p. Kõigi kolme elemendi paari pealt mõõtes on pinge võrdne, 3,57v. Terve elementide komplekti pinge 10,71v.
Siit siis küsimus: mis nipiga sellises seisus akut võiks üritada elule turgutada? Elemendid tunduvad olevat heas seisus ja balansis, lihtsalt liigselt tühjenenud.
Aku avamisega tekkis vaba ligipääs otse elementidele, ehk bypass'in lukus kontrolleri, mis ei lase kupatust laadida - kui nüüd kuidagi elementidesse natuke vurtsu saaks toppida, peaks idee poolest lukk maha tulema?
Kui eelmainitud idee on õige, siis teab äkki keegi kohe öelda ka, millise pinge ja amperaažiga peaks see laadija olema, ja kas laadima peaks kõiki paare eraldi (~4v pealt) või tervet kompotti korraga (~12v pealt)
Akust hetkel enam otseselt kahju ei ole, nii et kui kellel vähegi mõistlikumaid mõtteid selle laiba äratamise kohta on - tulistage
Tänud kaasamõtlejatele
(Mainin ära ka proovitud soovitused, mida välismaistest foorumitest välja kaevasin: 12h sügavkülmas ja aeglaselt toatemperatuurile soojendamine ; 12v 1A ~2 sekundit kontaktidele; windowsist aku uninstall/disable)
_________________ BMW custom tuuning ja erilahendused, diagnostika, programmeerimine ja kodeerimine Tallinnas. |
|
tagasi üles |
|
 |
ThedEviL
HV Guru

liitunud: 13.03.2003
|
30.03.2016 09:18:53
|
|
|
Aga kui sul on pinge tõesti kõigil paaridel 3.57V siis ta ei ole enam surmavalt tühi.
2 tõenäolist põhjust, miks ta sul laadida ei lase.
1. Mingi paari takistus on nii suureks läinud, et nii kui koormus peale antakse, kukub pinge nulli. (saad testida mingi suvalise takistusega, nt autopirn 4,5ohmut). Kui selle koormusega pinge 0V peale ei kuku ühelgi paaril.... siis punkt 2
2. Aku kontra on süsteemi lukku lasknud. Päris paljud akukontrad lõpetavad igasuguse koostöö kui pinge alla kriitilise piiri kukub, kuna tootja ei saa enam garanteerida, et elemendid terved on ja nad laadmisel ei plahvata. Võid elemendid täis laadida, või isegi uued elemendid panna, aga kontra on lukus. Selle lukupoliitika eest peab tänama ameeriklasi, kes on suutnud aku plahvatamise eest tootjaid kohtusse kaevata.
|
|
tagasi üles |
|
 |
Betamax
HV Guru

liitunud: 29.05.2003
|
30.03.2016 10:20:14
|
|
|
Kunagi sain ühe poolteist aastat seisnud Aceri netbooki aku laadima, kui tõmbasin voolu all oleva laadija pistiku korduvalt arvuti laadijapesast välja ja lükkasin selle hetke pärast sisse tagasi. Mõnekümnesekundilist intervallidega tegin seda ja lõpuks hakkas laadima. Enne seda oli eelneval päeval laadijas istunud ega teinud teist nägugi. Igatahes "elustamine" toimis ja aku töötab nüüdseks juba 2 aastat probleemideta.
|
|
tagasi üles |
|
 |
lockdown92
Kreisi kasutaja

liitunud: 17.04.2007
|
30.03.2016 13:07:58
|
|
|
Tänud mõistlike soovituste eest. Kas takistusega pingelangu leidmiseks proovin autopirni ühendada kõikide paaridega eraldi või tervele komplektile korraga? Ja kas tavaline BA15s (12v) suunatulepirn antud katse jaoks kõlbab?
Laadija juhtme väljatõmbamisel läheb aku tuluke sekundiks oranžiks ja siis viskab pildi eest. Kui sekundi jooksul tagasi pistan, läheb uuesti valgeks. Eks mingi aja võib ka seda proovida
Edit: umbes 3 minutit järjest 10s vahedega laadijat sisse-välja surkinud ja paaride pinge langes ühtlaselt 3,55v peale, kogu paki pinge 10,65v peale. Ehk siis selle pisikese hetke jooksul, kui tuluke oranžiks läheb, toimub aku tühjenemine.
Aku sees olevad IC-d:
bq29330 - kaitsefunktsiooniga jupp, arvatavasti see vajabki nullimist
SN80305 - vähe infot aga suure tõenäosusega laadimise balansseerimiseks
Lugesin, et mõne tootja akude puhul kaitsesüsteemi lahti ühendamisel EEPROM info kustub, samas osadel just see nipp aku üles ärataski (30 minutiks lahti jootmine ja siis külge tagasi). Kuidas ma teada saaks, kas sellel konkreetsel akul on nii lühike mälu või võin seda meetodit katsetada?
BatteryMon pilt:
_________________ BMW custom tuuning ja erilahendused, diagnostika, programmeerimine ja kodeerimine Tallinnas. |
|
tagasi üles |
|
 |
|
lisa lemmikuks |
|
|
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
|
|
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
|