Kusjuures ... kui ma peaks arusaamatul põhjusel Eestis Uberit kliendina kasutama, siis ma üritaks vahele saada momendile, kus juht oma äppmeetri käima paneb. Ma parem tühistan kliendina tellimuse ja eelistangi tõelist kokkuleppevedu, me lepime kokku, et jätame Uberi sellest asjast välja ja ma annan talle sula. Ise teab, kas deklareerib seda või mitte (99.9% ei deklareeri).
Aga! Ta tohib vaid elektroonilisi tellimusi teha ja äppmeetriga mõõta ... võib juhtuda, et siin tekiks olukord, kus ta rikub seadust. Äpifirmast ei tohi ju ometi mööda minna, äpifirma on selle asja point, mitte reisijavedu.
Seda varianti olen kasutanud ka siis, kui tuleb taxify piraat võtta.
5 korral 5st on kõik osapooled rahule jäänud
Kusjuures ... kui ma peaks arusaamatul põhjusel Eestis Uberit kliendina kasutama, siis ma üritaks vahele saada momendile, kus juht oma äppmeetri käima paneb. Ma parem tühistan kliendina tellimuse ja eelistangi tõelist kokkuleppevedu, me lepime kokku, et jätame Uberi sellest asjast välja ja ma annan talle sula. Ise teab, kas deklareerib seda või mitte (99.9% ei deklareeri).
Aga! Ta tohib vaid elektroonilisi tellimusi teha ja äppmeetriga mõõta ... võib juhtuda, et siin tekiks olukord, kus ta rikub seadust. Äpifirmast ei tohi ju ometi mööda minna, äpifirma on selle asja point, mitte reisijavedu.
sellega astuksid neile väga tugevasti varbale
No aga saab ju ka oma reeglid teha. Uberi juht kui eraisik võib ju juhuslikult samas suunas sõites sõidujagamist ka pakkuda ja sõbra ära visata. Ja kui nad nagunii kohtusid, võib sõber muuhulgas talle ühe vana võla tagasi maksta.
Kui uber peaks kliendi ära bännima, siis saab pisut demagoogitseda ja pisut niisama hämada ja öelda, et auto tuli hoopis valesse kohta ja lõpuks olin sunnitud tellimuse katkestama ning tänavalt takso võtma ja nüüd olen mina selles süüdi, et nemad ise kõik valesti tegid.
Eks ta ole väänatav muidugi. Huvitav on selles ÜTS muudatuse eelnõus just see elektroonilise tellimuse tingimus - muid kanaleid kliendi saamiseks ei tohi kasutada, sh tänavalt võtta.
Kui ma oleks piraat või uberdaja, füüsiline isik (mitte ettevõtja) hakkaks mind huvitama, mis imelisel moel mul siiski keelatakse tänavalt inimene võtta - ise tean, mida ma OMA autoga teen ja keda ma sellega sõidutan. Kui ma nagunii Taxify-s privaatjuht olen, riik peab seda piisavas ja pädevaks, et ma tohin inimesi sõidutada, olen puhta tausta, korraliku autoga jne ... miks see kõik muutub momendil, kus ma äpifirmast mööda lähen, siis järsku ei tohigi.
Järgmisena muudame KarS-i ja teeme hääletamise ja hääletajate pealekorjamise ka ebaseaduslikuks? _________________ I´m so uber this...
Ma toon teile paralleeli mis äkki selle idiootsuse peale mõtlema paneb.
Ma teen oma firma, ostan mikrobussi, värvin punaseks. Lükkan punased tunked ka selga. Siis teen äpi, mille kaudu mind saab kutsuda. Omaarust tean ma esmaabist päris palju, seega selle eesmärgiga saab see ka tehtud. Aja jooksul värban veel oma mikrobussidega Vladimireid kes on vabatahtlikud. Asja eesmärk on see, et need kes on oma vabast ajast nõus natukese lisaraha nimel esmaabi pakkuma on kindlasti sõbralikumad, püüdlikumad, on kiiresti kohal jne. Kui inimene tellib, saab maksta mobiiliarvega.
Nüüd ma panen asja suure kella külge ja väidan et oi me anname jube head esmaabi. Surmatõve korral ei tohi meid kutsuda aga vot kui pea valutab või eile oli pidu siis tablettidega oleme kohal ja vajadusel valame jäseme ka kipsi - seda kohapeal ja ilma järejekorrata. Vladimir nimelt tuli Soomest, kogemustega.
Ja hakkan tegema lobi et oi teate vabatahtlikest (kes võtavad väikest tasu mis lisandub su mobiiliarvele kui tellid) koosnev esmaabiarmee on palju parem sest inimesed TAHAVAD AIDATA! Nad tahavad JAGADA oma oskusi! Kõik on läbinud autokoolis esmaabikursuse ja teavad tõesti mida teha!
Lähen käin valitsusega koos saunas ja surun asja läbi. Rahvas on ju rahul, paratsetamool jõuab kohale ja jäsemed on kipsis, kui vaja.
Seni, kuni esimene vend kätevahel ära kooleb või jäse valepidi otsa kasvab.
Nii on iga teenusega - pane mingi Dmitride ja suvaliste Ülode armee seda tegema väites et me midagi jagame ja ongi kohe JOKK.
Kusjuures, kes start-upidest veel tahab teada - võin rääkida. Viimane selline startup on Odini Sõdurid, mis koosneb alla 20se IQ-ga endistest kriminaalidest ja niisama hälvikutest. Nad ka jagavad - turvatunnet vms. Raha veel ei võta kuid küll varsti võtma hakkavad. Mõni mees võiks neile patrulli kohalekutsumise äpi ka genereerida.
Tahab keegi veel ideid? Näiteks Taxify suguste firmade juhtide asemele võib ka jagamismajanduse abil juhid leida. Mõned ettevõtjad firmadest nagu ala "Haamer ja Kips" või "Kellu ja tomat" võivad tulla ja jagada tarka teadmist kuidas nad tänavakive paigaldades paar tonni kõrvalt panid. Win. win. Teed jälle äpi: "Kutsujuht". Ke slähedal on tuleb teeb koosoleku ja majandusaasta aruande ära ja asi jälle jokk.
Kui keegi arvab, et see on teemaväline jutt siis ei ja paldiski mnt mind ei taha, _________________ Wreckfest 2 server: 136.243.70.252:30102 | parool: isamaa (kui on enabled)
Eks ta ole väänatav muidugi. Huvitav on selles ÜTS muudatuse eelnõus just see elektroonilise tellimuse tingimus - muid kanaleid kliendi saamiseks ei tohi kasutada, sh tänavalt võtta.
Kui ma oleks piraat või uberdaja, füüsiline isik (mitte ettevõtja) hakkaks mind huvitama, mis imelisel moel mul siiski keelatakse tänavalt inimene võtta - ise tean, mida ma OMA autoga teen ja keda ma sellega sõidutan. Kui ma nagunii Taxify-s privaatjuht olen, riik peab seda piisavas ja pädevaks, et ma tohin inimesi sõidutada, olen puhta tausta, korraliku autoga jne ... miks see kõik muutub momendil, kus ma äpifirmast mööda lähen, siis järsku ei tohigi.
Järgmisena muudame KarS-i ja teeme hääletamise ja hääletajate pealekorjamise ka ebaseaduslikuks?
Kui kilekotiga kellelegi midagi viidi, siis oli see äpi kaudu tellimine ka tellimuses. Aga kui seadus ilma kilekoti omanikuvahetuseta tehti, siis loputati lihtsalt selle jutuga ajusid, et äpi kaudu on kõik kontrollitav sh. saab ka maksuamet oma obrokit nõuda.
RustyZ, hea paralleel.
Nn normaalsed ja head taksojuhid saavad mõnigi kord otse roolis tööpakkumisi, kiirabijuhte on ka otsitud (alarmsõiduki + parameediku koolitus peale ja good to go), aga neil palga mõttes sama koeraelu - annaks mitut asja ühendada küll, läbi äppide. Ja Ken-Marti Vaher võiks jälle imeliselt leida, et selliselt rahva jõukus kasvab... Vaata, et üüber ideed pihta ei pane, varsti ei olegi kiirabi, on Uber-Help, riik hoiab kõvasti kokku ja "tudengid ja töötud saavad oma majanduslikku olukorda parandada".
Edit: eile näkkas veel üks Standard hinnaga "eiteamisautoseeon" - kui tundub, et ma olen Taxify maniakaalne jälitaja, et nende "vigu" jahtida, siis ei ole. 1-2x vahetuse juures sirvin kliendipoolt, et vaadata, kes ja mis mu ümber konkureerivad ja alles see kuu olen shote tegema hakanud.
Ma uurin Taxigo-d hoopis rohkem, et teada, kas mu oma firma autod on ümber ja kui meid on ühes kohas 5tk, siis ma sõidan teise piirkonda, et kiiremini töö saada, Taxigo annab "kes on kauem oodanud" järjekorras töid. Piraate seal näinud ei ole, ausalt. Vanu autosid näen muidugi, aga Taxigo ei ole ka endale kunagi rinnale tagunud, et neil on kõik säravuus, kvaliteetne ja kaunis - kõik ripub ausalt ühes pildiga väljas. Nagu on.
Et siis 2003 Mondeoga võiks hoopis teenindada ... see maksab 600 - 1400 €, ma vahetan oma kõlbmatu panni Mondeo pargiks, 5 liikuvat + 2 romu varuosadoonoriteks ja lükan rendibusinessi käima.
P.S. See 98 Chevy ja vanad bemmid - käisin öösel kolleegidelt uurimas, kas keegi neist on kursis, kes selle märgi all tegutsevad.
Kuulujutud ütlevad, et endised Saksa omad jah (need "ärimehed" on korduvalt juriidilisi kestasid vahetanud ja tulevad aeg-ajalt "huvitavate äriideedega" lagedale). Juht maksab exSaksale 20€ kohakatust ja Taxify pidi neilt tööde eest 0.70 võtma.
mtakso - on see õige või vale?
P.S.2 - aprillist on süsteem nö põrsas kotis, mitte keegi ei saa enam näha, mis mark-mudel-vanus ... et kas siin tehakse seda kategooriate tööd vaid taksojuhtide ridade puhastamiseks või korrigeeritakse need "eiteamisautodneedon" ka kuidagi ära - seda ei pruugi me iial teada saada või vähemasti mitte kuvatõmmisena salvestada. Taksojuhid, va šaakalid, nagunii märkavad, mis toimub ja kes Taco juurest klienti ja nende leiba käib võtmas, aga enam ei ole väga võimalik kindlalt väita, et need kuni 18 aastat vanad masinad on Taxifyga seotud. _________________ I´m so uber this...
> Sama siin. Passat, superb, peugeot 508 ei ole luksautod. Tahaks näha, kes hakkab oma kuni 5a vana 7 bmw,A8 või S mersuga klienditeenindajat mängima.
Nõus, et need ei ole luksusautod vaid tavalised keskklassi autod ja need Lux autode klassi ei pääse. Lux klassis ongi Mercedes, BMW, Audi, Jaguar klassi autod. Neid on juba täna Taxify süsteemis sõitmas 50-60tk, kes sinna klassi lähevad.
mtakso, te tormate siit vahel läbi ja potsatab võrdlemisi random kiirpostitus - ma usun, et olete hõivatud ja teil vähe aega siin meiega jahmerdada või pikki dialooge pidada, nii et ma siis jätkan siin teemas nagu viirus Windowsis edasi, võtan kõik ruumi ära ja tahan kõik failid üle kirjutada.
Geenius.ee-st:
tsitaat:
Mis autodega te ise sõidate?
Markusel ei ole juhilube ning kuna Taxify kasutamine on keskmiselt soodsam kui oma autoga sõita, siis pole plaane neid veel lähiajal muretseda. Martin ja Henrik sõidavad Renault’ga.
Tõepoolest, Markus on mullegi kordi kliendiks sattunud, oleme viisakalt ja sõbralikult rääkinud ning teineteist kõrgete tärnidega hinnates laiali läinud.
Aga see, et taksosõit on odavam kui auto pidamine - on küll, järelikult te ikka teate, mis auto pidamine maksab ja kui te arvestate, mis kulud nt taksol lisanduvad võrreldes "koduautoga," siis kuidas te olete jõudnud järeldusele, et Standard taksoga 40h nädalas töötades võikski keegi ära elada, auto korras hoida ja maksud maksta, kas oleks võimalik, et te jagate oma kalkulatsioone, mille põhjal te seda "kvaliteet vs hind" asja siin suuremahulise missioonina korrigeerima olete asunud? Ei nori -siiralt huvitab.
----------------------------------------------
Geenius.ee-st:
tsitaat:
Mis on Taxify juhi keskmine palk?
Keskmised taksojuhid teevad 300-400 sõitu kuus ja Tallinnas on kesmise sõidu hind ca 5.5 Eurot. Seega keskmise taksojuhi käive on 1650-2200 Eurot kuus, millest lähevad maha kütuse ja autokulud, teenustasud ja maksud.
Kusagil hiljuti ütlesite, et sõidujagajad teevad nädalas paar kuni 5h ja taksojuhid 32-40h nädalas tööd (vaja, siis otsin allika).
Ütleme siis nii, et keskmine taksojuht on 35h nädalas e 140h kuus ja ta teeb sellega 350 tööd? 2.5 tööd tunnis?
Ega ei tee küll. Kaua need, kes 400 tööd kuus teevad, tegelikult tööl on? Miks nad seda on? Kas see liiklusohutuse seisukohast on ok?
Edit: seome selle teie info minu esimese küsimusega paremini ära.
Käive 1650 - 2200 e aritmeetiline keskmine 1925.
Rent TAKSO puhul keskmiselt 900.-€ kuus
350 töö hind Taxify-s 175.- € kuus
Kütus ca 400.- €
Pesu + puhastamine 63.-€ (see mu isikliku rmp kuu keskmine pesukulu, aga ma sõidan vähe, mõni siis peseb vähem või kulutab veel rohkem).
Kulud kokku: 1538.- €
Mis järele jääb? F...ng ridiculous.
Vähem kui 400, või mis.
See on siis see, millest makstakse maksud, sh käibemaks, sest müügikäive on üle 1330 kuus lati... kui kulud on ka KM-iga + arvestame, et TM vaba on nüüd 170.-, siis teenib taksojuht kõva 300 eurikut ja seda rohkem kui keskmise riikliku tööajaga töötades.
Miks taksojuhid makse ei maksa? Miks nad min sots maksu kokku kraabivad ja rohkem neilt midagi ei saa? Äkki see keskmine 90 euri deklareeritavat tulu ongi tõele lähemal kui süüdistused, et erilised maksuvargad ja suure papi tasku ajavad?
KUHU te seda hinda nüüd veel suruma hakkate, kas see ebainimlikuks ei lähe autojuhtide suhtes?
Kuidas teie ja Uberi turuvõitlus seda maksulaekumist kusagilt otsastki parandama saab hakata?
"Tule meile privaatjuhiks, rendi auto ja teeni kuni 15.- tunnis!"
-------------------------------------------
Mina küsisin, vastust ei näinud:
tsitaat:
Miks on tekkinud olukord, kus nt 8 a vana masin Standard hinnaga ei või sõita ja taksojuht peaks selle odavama ja viletsama, aga 3 a uuema masina vastu vahetama.
Või hoopis teie privaatjuhtidega liituma, sest privaatjuhi tasu, arvestades pidevat ajatariifi, on nagunii Standard takso sarnane ja kiiretel aegadel, kui lubate +30% hinnale lisada, ka kõrgem.
Kuidas on võimalik, et üks ja sama masin + juht kõlbab privaatjuhiks Standardi hinnaga, aga taksoks ja taksojuhiks enam mitte? Kellele see hea on, taksojuhile, kliendile või Taxifyle?
_________________ I´m so uber this...
viimati muutis crackpot 11.03.2016 18:01:07, muudetud 7 korda
Selgus et geenius on ikka selgelt kallutatud ja ajakirjandusvabadusest kaugel olev portaal.
Põhjus - ära kustutati mu taxifyle vastav kommentaar :
tsitaat:
Teil olid rendiautod ei kõssanudki sellest? auto seisab, lähen kohale ja istun rooli taha? Parkimisprobleemid ilmselt on, muidu ju lahe:)
Kodulehel teie hinnapettuse kohta küll andmeid polnud, võib-olla kuskil nurga taga ja väikses kirjas, seda ei saa arvestada niikuinii.
MIks Te ei vastanud teise kasutaja küsimusele:
"Miks on tekkinud olukord, kus nt 8 a vana masin Standard hinnaga ei või sõita ja taksojuht peaks selle odavama ja viletsama, aga 3 a uue masina vastu vahetama.
Või hoopis teie privaatjuhtidega liituma, sest privaatjuhi tasu, arvestades pidevat ajatariifi, on nagunii Standard takso sarnane ja kiiretel aegadel, kui lubate +30% hinnale lisada, ka kõrgem.
Kuidas on võimalik, et üks ja sama masin + juht kõlbab privaatjuhiks Standardi hinnaga, aga taksoks ja taksojuhiks enam mitte? Kellele see hea on, taksojuhile, kliendile või Taxifyle?"
crackpot kirjutas:
tsitaat:
Mis on Taxify juhi keskmine palk?
Keskmised taksojuhid teevad 300-400 sõitu kuus ja Tallinnas on kesmise sõidu hind ca 5.5 Eurot. Seega keskmise taksojuhi käive on 1650-2200 Eurot kuus, millest lähevad maha kütuse ja autokulud, teenustasud ja maksud.
Kusagil hiljuti ütlesite, et sõidujagajad teevad nädalas paar kuni 5h ja taksojuhid 32-40h nädalas tööd (vaja, siis otsin allika).
Ütleme siis nii, et keskmine taksojuht on 35h nädalas e 140h kuus ja ta teeb sellega 350 tööd? 2.5 tööd tunnis?
Ega ei tee küll. Kaua need, kes 400 tööd kuus teevad, tegelikult tööl on? Miks nad seda on? Kas see liiklusohutuse seisukohast on ok?
Keskmiselt 350 tööd taxifys on vale, seepärast et paljud taksod on oma firmaga seotud ja tehakse firma -ning peatuste töid ka. Lisaks prageu madalhooaeg ja supp lahja kõigil.
Jah mu endine kolleeg, kes "noa selge" meile lõi, tegi detsembris niipalju, kuid tema sõitis ainult taxifys ja pikki vahetusi. Keskmine 350 kindlasti ei ole. Ka visuaalne vaatus ei kinnita seda
huviline30 kirjutas:
See 30% hinnad kallimad nv öösel jääb realis võibolla 10-nele päevale aastas.Enamus ajast on niikuinii ülepakkumine.
Oled kindel? Viimased tavapärased nv'd on "lihtrahvale" aktsepteerivade taksode järgi siiski pidevalt puudus.
Ma taksojuhina oleks nõus, kui tippajal erandina lubataks kontrollitud, arvelolevatel ja riigilt loa saanutel lisaraha teenida, sest nõudlus teinekord tõesti kõigub kõvasti. _________________ Hoiatan kasutaja "Harmoonia" eest. Tont müüs graafikakaardi, "unustades" kuulutuses mainida et oli seal ise asju ümber tinutanud.
Kui see läks katki siis ajas lolli juttu, oma kehva töö eest vastutamata. Pädevas remondikohas tuvastati et tema tinutatud graafikaprotsessor on lahti.
Edit: geenius geeniuseks, mul tekkis tunne, et ma nende asemel oleks ka asja lukku löönud, see taksojuhtide ja täksivai purelemine, nii et s...ta ja sulgi lendab üle ilma, kisub piinlikuks.
Aga mul on endiselt hea meel tolle geeniuse artikli ja täksivai andmete üle sõitude ja käibe kohta - see ei pruugi olla tõde; tean juhte, kes teevad seal 400 tööd ära, aga neil eriti puhkepäevi ei ole.
Ma võtsin "sõidujagaja" poolelt ka numbrid lahti.
Sõidujagaja teenistus kui ta üritab seda suures mahus, nö täisajaga:
5. Taxify kulu 20% kassast
6. Füüsilise isiku TM 20% kassast, ühtegi kulu maha võtta ei tohi /TM maksuvaba osa jätan kõrvale/
------------------------------
20% 1925-st on 385 x 2 = 770.-
1925 - 770 = 1155.- ja sellest võtame maha kulud = summa kätte 157.72 - no ilmselgelt ta makse maksma ei kipu ja vähemasti selle raha jätab endale. Äkki tilgub jotsi ka (tipi andmise komme taksos jääb aasta-aastalt vähemaks). Mõni võtab töötukassast ka lisa, sest ta on "töötu". Veab välja, püsib elus.
------------------------------
Kui palju kulub aega, et 1925 viiekate kaupa kokku korjata?
Mina oma aastate pikkusest taksojuhi kogemusest ütlen, et EV tööajanormiga seda enamusel kuudest ära ei tee. Juuni, juuli, august, dets - jah, muul ajal pigem ei.
Ka auto pesemine, purunenud rehvi vahetamine/lappimine, öösel läbipõlenud pirni järele kondamine-vahetamine jms asjad on tööaeg. Nagu on "surnud kilomeetrid" on ka "surnud aeg".
Veebruar 2016 raport ütles, et ma teenisin 8.63 tunnis, st siis müügitulu. Halb kuu oli, kõigil.
------------------------------
Üks üüberiga liitunud juht üüberpiipl foorumis:
tsitaat:
I'm looking at the uber app and checking to see the surges and holy $**+. Their are so many drivers! How does anyone make money fighting through that pool of competition? Frisco is packed to the brim.
Kas oma autoga on odavam? Ega väga ei ole, siis tuleb auto soetusmaksumuse, remondi, rehvi, kindlustuskulu jms-ga ise möllata.
Ma imestan, et autofirmad sellise hinnaga rendile annavad ja usun, et siin toimub rendihinna korrektsioon kui "tõelised taksojuhid" peaks jagajatena neid masinaid rentima ja läbisõidusurmani ajama hakkama.
------------------------------
Ma arvan, et sellist jama ei peaks seadustama, maksutulu sealt ei tule ning Pallingu arvamus, et see võiks töötuid ja tudengeid aidata, ei pea paika. See võib inimestele probleeme tekitada, rendivõlad või avarii korral omavastutusosa jms.
Kogu see numbrijura kehtib tegelikult ka taksonduse kohta.
Pigem oleks aeg ka see solgipang üle- ja läbi vaadata ning korrigeerida, riigi poolt ... erafirmad, ammugi suurte ärihuvidega tüübid seda taksomaastikku siiski ära ei korrasta, see omavaheline võitlus takistab turukorrektsiooni. Riik ja tööjõuga seonduvad maksud on ammu taksohindadest välja jäetud, firma, kes neid kliendilt sooviks kasseerida, paneb poe kinni. Kuni on need Q ja Sinu taksod, rääkimata üüberitest ja täksivaidest, on võimatu jõuda õiglase hinnani, mis laseb makse maksa ja juhil elada ... sp on ka suur osa taksojuhtidest nagu nad on. Mõistlik inimene hindab enese aega, elu ja turuväärtust siiski kõrgemalt.
Mul on natukene segaseks jäänud, et mille üle siin pahandatakse?
1. kas hinnad on liiga madalad?
2. Taxify tahab liiga suurt osa pirukast?
3. Maksude maksmine ei meeldi?
4. Miskit muud?
Lihtsalt, et selge oleks mille üle nurin käib. Minu jaoks vähemalt on see selgusetu hetkel ja vingumine tundub rohkem olevat vingumise mitte mingi konkreetse käigu/otsuse pärast _________________ There is no place like 127.0.0.1
Mul on natukene segaseks jäänud, et mille üle siin pahandatakse?
1. kas hinnad on liiga madalad?
2. Taxify tahab liiga suurt osa pirukast?
3. Maksude maksmine ei meeldi?
4. Miskit muud?
Lihtsalt, et selge oleks mille üle nurin käib. Minu jaoks vähemalt on see selgusetu hetkel ja vingumine tundub rohkem olevat vingumise mitte mingi konkreetse käigu/otsuse pärast
Kui oled läbi lugenud viimased 10lk ja pole aru saanud, mille üle nurisetakse, siis ... oeh ...
Igast peegid ei saa ka aru mis nad siin ilmas valesti teevad
Mul on natukene segaseks jäänud, et mille üle siin pahandatakse?
1. kas hinnad on liiga madalad?
2. Taxify tahab liiga suurt osa pirukast?
3. Maksude maksmine ei meeldi?
4. Miskit muud?
Lihtsalt, et selge oleks mille üle nurin käib. Minu jaoks vähemalt on see selgusetu hetkel ja vingumine tundub rohkem olevat vingumise mitte mingi konkreetse käigu/otsuse pärast
Kui oled läbi lugenud viimased 10lk ja pole aru saanud, mille üle nurisetakse, siis ... oeh ...
Igast peegid ei saa ka aru mis nad siin ilmas valesti teevad
Tundub, et sulle on asi selge. Miks sa siis ei võiks täpsustada? _________________ There is no place like 127.0.0.1
...ja sealt samalt lehelt leiad veel palju muud kui huvi on. Lühidalt ei saa sellele vastata, kui siinse teema läbi oleksid lugenud, siis saaksid ka ise aru.
Mul on natukene segaseks jäänud, et mille üle siin pahandatakse?
1. kas hinnad on liiga madalad?
2. Taxify tahab liiga suurt osa pirukast?
3. Maksude maksmine ei meeldi?
4. Miskit muud?
Lihtsalt, et selge oleks mille üle nurin käib. Minu jaoks vähemalt on see selgusetu hetkel ja vingumine tundub rohkem olevat vingumise mitte mingi konkreetse käigu/otsuse pärast
Vingumürgituse oht on tõesti olemas. _________________ I´m so uber this...
No tegelikult peaks mingi tulemuse saavutamiseks olema kõigepealt sõnastatud mingisugune arusaadav probleemikirjeldus. Ja seda piisavalt lühidalt ning selgelt, et saaks aru igaüks kes seda esimest korda loeb.
Olen teemal pikalt silma peal hoidnud siin ja saan aru nii siin välja toodud arvutuskäikudest kui pahameelest Taxify vastu kes hindu dikteerib ning üha rohkem taksofirmaks ennast moondab. Aga mingisugust ühtset ja selget probleemipüstitust nagu küll ei ole. kord on mulje jäänud, et see seadusemuudatus on halb. Või siis on halb Taxify. Või kas kogu nn "sõidujagamine" on halb? Teemad hüppavad liialt ühest äärmusest teise, et selget pilti ei ole. Sellepärast ka mu küsimused.
Iseenesest kui siin välja toodud arvutuskäigud on õiged ja kogu "taksondus" ennast kuidagi ära ei tasu päris tööna siis korrigeerib turg ju ennast ise? Või kas ei ole nii? Kui ikka juhte enam ei jätku siis tõusevad ka hinnad. _________________ There is no place like 127.0.0.1
Juhte saadab Töötukassa pidevalt peale. Kui juhiluba, siis taksojuhiks, kui ei, siis turvafirmasse. Ka palgatoetust on taksofirmadele antud, mingid maksusoodustused teatud aja jooksul. Soodukas läbi, siis FIE-ks...juht laseb jalga kui midagi paremat silmapiiril, aga ega töötutest puudu ole, selle aasta sügiseks prognoositakse ka majanduse halvenemist ja töötuse kasvu.
Q Takso kuulutusest võid ka lugeda, et 1k ja enam kätte... Või see täksivai 15 tunnis oleks üle 2k kuus, meie mediaan ja keskmist palka arvestades peaks sõidujagajate kohtade osas tõeline võitlus olema. Ega väga ei ole vist, aga nad ilmselt ei ütle meile paljud reganutest ka 90 p pärast veel aktiivsed on. _________________ I´m so uber this...
viimati muutis crackpot 13.03.2016 13:57:41, muudetud 1 kord
Ma olen selle üle mõelnud, aga siin on Renkal on õigus, et probleemi lühidalt ja arusaadavalt defineerida, nii et esimest korda lugev inimene aru saaks, hästi ei õnnestu.
Lisaks on sel takso/sõidujagamismaastikul "bellum omnium contra omnes" - ka taksofirmadel puudub ühene seisukoht ja paljud tahakski jätkata praeguse eluga, liht uberist ja taxify jagajatest tänaval vabaneda. See ei ole ka päris õige asi.
Ma isiklikult lähen nugade peale nii äpifirmade kui taksofirmadega, viimastega muidugi märksa vähem, aga neil on ka arenguruumi.
IMHO on vaja 2 asja:
a) hind korda saada.
Selleks on kaks võimalust:
aa) mõned riigiorganid arvutavad läbi kulud-tulud ja leiavad optimaalse alampiiri takso- jagamise hinnale ega luba sinu-minu-kuu ja maa taksodel ning überil ja täksivail lolli mängida /EMTA on seda alampiiri asja kaalunud, ei tea, miks see pooleli jäi/
ab) EMTA võtab end kokku, raiskab aega ja rahva raha ning teebki nö ajutise löökrühma, mis taksofirmad, taksojuhid, sõidujagajad, ubedajad jms imeloomad sabapidi kännu alt välja kisub ning oksa tõmbab. Suures mahus. Et inimestel kaoks isu 40 senti km "head raha teenida" või süüdimatute reklaamide ja pakkumisega lolle lohku tõmmata.
Palju inimesi saaks kannatada, aga ... mis teha, nad/me/ma teame oma maksukohustusi ja kui raha nii palju ei liigu, et makse maksta ja ära eldada, tuleb valdkonnast taanduda ja end mujal teostada või pidada riigiga läbirääkimis ja paluda abi aa) rakendamise osas kui see on mõistlik (jah, vastandub turumajanduse printsiibile, seda küll, aga kui erand on õigustatud, siis tuleks kaaluda).
b) säilitada ka sõidujagamisel riigi kontroll jagajate üle, sest neid äpifirmasid, kes "juhte kontrollivad" ei kontrolli keegi ja kuna nii über kui täksivai lõdva randmega seadusandlusest ja nõuetest üle lasevad, siis on mõistlik nende suhtes ettevaatus ja omapoolne kontroll säilitada
Ma loodan, et see vastloodud taksofirmade liit saab omakeskis asjad selgeks ning ilmutab peagi oma seisukohad, küllap käivad need ka meediast läbi. _________________ I´m so uber this...
Hindade alampiiri asemel oleks võibolla mõistlikum taksode arv ära piirata. Kuidas seda teha on muidugi omaette teema kuna tuleks ära hoida nii olukord, kus taksolintsentisega äritsema hakatakse kui ka see, et mõnel seisab see aastaid riiulis ilma et ta reaalselt väga taksot sõidaks.
Paralleelina võib tuua näiteks turu - põhimõtteliselt võib seal igaüks müüa, kuid müügikohtade arv on siiski piiratud. Turu puhul on see piiratud füüsiliselt platsi/hoone suurusega, kuid taksode puhul ju sellist füüsilist piirangut pole.
napoleon, kui min hind oleks paigas, siis toimuks ju taksode arvus isereguleerimine? Sõidujagajad võitleks juba otsemalt taksodega kaotades nii eelise ja kui osadele ikka kliente ei jagu, pole mõtet lõputult tühikäigul statis oodata, et heal juhul miinimumpalk välja teenida.
lightbluefox, tegelikult juba enne kui need sõidujagajad tekkisid, oli taksonduses korralik hinnasõda. Arvuta kuidas tahad, ei ole võimalik a'la 39 senti km nii sõita, et kõik maksud ausalt ära maksad ja jääb veel piisavalt kätte, et sellel ettevõtmisel mõtet oleks. Jah, esmapilgul võib öelda, et klient sellest ju võidab. Aga pisut süvenedes ei pruugi see üldse nii hea olla, kui roolis on juht kes on viimase 48h jooksul napilt paar tundi maganud, autol hoolduse/remondi(sh. ka näiteks rehvide) pealt on kõvasti kokku hoitud jne.
Jah - paljudes L-Euroopa riikides on taksoveolubade arv piiratud, load on kallid, neid on raske saada. See parandab olukorda küll. Kui Uber ei mölla ringi, Uberi ilmudes ei taha keegi seda luba ostma hakata enam.
Aga Taxify ja Uberi "tipptundidel on juhte puudu" on ka õige, kuigi mitte praegusel hooajal, hetkel on ka kell 17 ja R öösel 2 rohkem masinaid kui vaja oleks.
See nappus esineb teatud kuudel (suvine lennugraafik, sommide puhkus, kohalike puhkus, hotellide täituvus jms e turismihooaeg mõjutab kõvasti) ja teatud kuupäevadel või pühade ja suursündmustega seotuna (laulupeost õllesummerini - loogiline ju, et kui kusagil on tohutu inimmass ja nad kõik tahavad korraga liikuma hakata, ei jätku tol momendil).
Kuidas seda balansseerida, ei ole mul õrna aimugi.
Iseeneset pole see sõidujagamine paha KUI sellele jääks riigikontroll + kui sellega tegelevad inimesed asjast õigesti aru saaks ja end full timeriks ei pressiks ja äpifirmad neid pressima ei hakkaks.
Korraks see moment välja tulla kui vaja, tasub sõitjale ära; endised taksojuhid oskaks kogemusest ja kõhutundest üsna hästi õigel ajal õiges kohas olla ning mitte pärast passima jääda. Sõidujagajad saavad ka selle selgeks kui tahavad, aga ... nad ei oska ju ära aurata õigel ajal, istuvad pool ööd autodes ja üritavad kuldmune muneda. Ja mida enam neid seda teeb, seda vähem teenivad kõik.
Taxify ja Uber muidugi tahavad võimalikult palju autosid ja inimesi tänavale saada - nad ei maksa nende autode ega inimeste aja eest, vaid lähtuvad oma 20% saagist. _________________ I´m so uber this...
Ma tean, et see on utoopia, aga miks kurat ei võiks endiselt ikkagi taksondusega endiselt kohalik omavalitsus tegelda? Tulemus oleks kindlasti parem ju kui riik lööb ühe mütsiga nii Tallinnat kui Paidet.
Ma tean, et see on utoopia, aga miks kurat ei võiks endiselt ikkagi taksondusega endiselt kohalik omavalitsus tegelda? Tulemus oleks kindlasti parem ju kui riik lööb ühe mütsiga nii Tallinnat kui Paidet.
Väga nõus, see oleks parim kui KOV asja korraldab. Aga seda on demand jagamismajanduse palli mängitakse kaugelt üle KOV peade. Miks - selle osas võiks pikalt põhjustega spekuleerida. _________________ I´m so uber this...
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.