Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
|
Kommentaarid: 465 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
358 |
|
tagasi üles |
|
 |
rex
HV Guru

liitunud: 09.01.2002
|
20.12.2014 14:12:57
|
|
|
Seda võis ammu arvata, et tulevik ongi akude rentimises. Automaat vahetab su tühja akupaki minuti-paariga ära ja pole sinu asi, mitme aastaga see aku sureb. Teenusepakkuja hoolitseb laadimise ja utiliseerimise eest. Auto saab palju odavam. Maksad kuutasu ja iga vahetuse eest lisaks. Kui nüüd tootjad kuidagi mingi standardi osas ka kokkuleppele jõuaks... Mahtuvust saaks modulaarsuse abil regullida, tuleb vaid üks moodul standartiseerida. Tüüpiline akupakk koosneks näiteks 10-st moodulist, nii oleks asi paindlikum kui 1-2 meetodil.
|
|
Kommentaarid: 247 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
226 |
|
tagasi üles |
|
 |
Slazenger
HV veteran

liitunud: 10.01.2006
|
20.12.2014 14:13:03
|
|
|
kuradi vinge ikka, tuleb hakata koguma raha Tesla jaoks ikka
|
|
Kommentaarid: 74 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
69 |
|
tagasi üles |
|
 |
rex
HV Guru

liitunud: 09.01.2002
|
20.12.2014 14:49:32
|
|
|
Pole kahtlust, et Tesla on vinge, samuti pole kahtlust, et see tendents võtab kiirelt võimust ka odavate elektrikärude segmendis. Just seal on eriti oluline auto hind alla saada.
|
|
Kommentaarid: 247 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
226 |
|
tagasi üles |
|
 |
softis
HV Guru

liitunud: 07.09.2004
|
20.12.2014 14:51:39
|
|
|
Pole midagi öelda, Musk ja co on asja põhjalikult ja väga hästi ette võtnud
_________________ www.FunBox.ee - kvaliteetsed õhupallid, värvikad kostüümid ja kõik muu vajalik meeldejääva peo korraldamiseks! |
|
Kommentaarid: 21 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
21 |
|
tagasi üles |
|
 |
H_K
Aeg Maha 2n

liitunud: 09.01.2002
|
20.12.2014 15:14:09
|
|
|
Akupaki vahetuse kontseptsioon ei ole uus, vähemalt kümme või isegi enam aastat tagasi ilmus selliseid visioone rohkem kui üks. Kui mälu ei peta, siis kuskil ühistranspordis mingi katseliin pandi tööle, kus buss nn lõpp peatuses vahetab akud värskete vastu ja saab kohe uuele ringile liikuma ja seetõttu ei pea kümneid tunde busse laadimas ehk käigust ära hoidma.
Praktikas olen Tesla akuvahetuse plaanide suhtes pigem skeptiline, Apple laadne esitlus võib olla efektne, ent päriselu on midagi muud. Alustuseks kuivõrd lollikindel selline akuvahetus üldse on, kui ma kuskilt sopase autoga või põhi on külmunud jääd täis, kas siis ka toimib. Kas üldse toimib vihma ja külmaga, või tuleb selline akuvahetusjaam kontrollitud kliimaga salongi ja auto tuleb enne vahetusplatvormile pesulast läbi lasta kuivatada, veenduda, et põhja all ei ole võõrkehasid ega muid vigastusi, mis võiks robotiseeritud akuvahetust ohustada (tõsi, ega esitlusest üheselt ei selgunud, kas põranda all toimetas täisautomaatne robot või tegeleb seal akuvahetusega inimese poolt kontrollitud-juhitud tehnika).
Teine osa on rahaline pool, sellised robotjaamad maksavad midagi, teenusepakkuja tahab oma osa jne - see võib lõpuks ära nullida elektriauto kütusehinna eelise. Kui nüüd vaadata tänaseid naftahinnaarenguid ei ole välistatud, et akuautode tehnoloogiad võivad hoopis seisakusse sattuda, kus investoritel kaob huvi alternatiivtehnoloogiasse raha paigutada, ja teslade tähelend võib jääda lühikeseks...
Mina ei julgeks ennustada, et lähima 5 või 10 aasta jooksul Eestisse säendene laadimisjaam võiks jõuda. Või kui fantaseerida, isegi kui otsustataks üks jaam teha, tuleks see jaam arvatavalt absurdsesse asukohta, nt Tallinnasse , sest tõenäoliselt on seal kõige rohkem Teslasid, ent jaama suurim efekt oleks kuskil pikemal trassil, mis takistaks ühe laadimisega seda läbimast.
Tehnika areng tundub kiire aga tihti ei tähenda see suuri muutusi, ka tänaseks juba tavalised automaattanklad kõlasid futuristlikult ent praktikas tuli ikka sama moodi kui 100 aastat tagasi, auto parkida tankuri kõrvale, autost välja tulla, tankimisava lahti korkida ja voolikuga tankimispüstol autosse suruda. Ometi kõlab automaattankla nii nagu eeldaks tankimist automaatselt
|
|
Kommentaarid: 53 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
51 |
|
tagasi üles |
|
 |
degreal
HV veteran
liitunud: 07.01.2002
|
20.12.2014 15:58:24
|
|
|
Need akuvahetusjaamad annavad efekti ainult pikemat maad reisides. Igapäevaste kuni 200km sõitude juures pole seda tarvis.
Mugavuse tipp on ikka see kuidas sõidad autoga oma eramaja hoovi ja astud tuppa. Samal ajal parkib auto ennast ise garaaži ja paneb ööseks ennast laadima. Vastupidiselt praegusele olukorrale, kus elektriauto omanikud peavad päevad läbi ainult laadimisega tegelema, siis tulevikus tegelevad tankimis/laadimisprotseduuriga vaid bensiini- ja vesinikauto omanikud.
|
|
Kommentaarid: 26 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
24 |
|
tagasi üles |
|
 |
rex
HV Guru

liitunud: 09.01.2002
|
20.12.2014 16:09:19
|
|
|
Ja vaata nüüd, palju on näiteks Tallinnas eramaja omanikke võrrelduna korterielanikega. Just nende viimaste jaoks oleks vahetusjaam palju mugavam, kuna vanade paneelikate juures on igal õhtul võitlus iga vaba parkimiskoha pärast ja oma kohast, kuhu mingi laadimispost installida, võid vaid unistada.
|
|
Kommentaarid: 247 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
226 |
|
tagasi üles |
|
 |
Butcher
HV kasutaja

liitunud: 23.08.2002
|
20.12.2014 16:44:40
|
|
|
Tulevikus on igal autotootjal siis oma robotakuvahetusjaam? Üsna jabur olgem ausad
Autotootjad ei suuda palju lihtsamates standardites kokku leppida, et sellisest ühisest robotjaamast saaks üldse juttugi olla. Teenusepakkujaid saab ka ainult üks olla. Vastasel juhul käiks konkurent "tanklas" oma aja ära elanud akusi välja vahetamas jne.
Nissan vist juurutas mingit juhtmevaba laadimissüsteemi. Näiteks kaubanduskeskuse parklas on mingid kohad kuhu peale sõites hakkab auto ennast laadima, selle ajaga kui oled oma shopingutuuri lõpetanud on auto üsna mitu kw omale sisse ammutanud. See lahendus tundub loogilisem.
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
 |
ponier
HV kasutaja

liitunud: 07.11.2001
|
20.12.2014 21:25:22
|
|
|
H_K kirjutas: |
isegi kui otsustataks üks jaam teha, tuleks see jaam arvatavalt absurdsesse asukohta, nt Tallinnasse , sest tõenäoliselt on seal kõige rohkem Teslasid, ent jaama suurim efekt oleks kuskil pikemal trassil, mis takistaks ühe laadimisega seda läbimast. |
Huvitaval kombel on Eesti ainus superlaadija Tesla kaardi järgi planeeritud hoopis kusagile Pärnu kanti s.t. sobivasse kohta Via Baltikal kulgemiseks. Superlaadijate ja akuvahetusjaamade idee ei ole autoomanikele igapäevaselt tasuta laadimise pakkumine - selleks on kodune laadija, vaid võimalus pikemaid otsi läbida (road trips) ilma üleliigse aja- ja rahakuluta. Kui ma olen õigesti aru saanud, siis just sedasi on Tesla ja Elon Musk tutvustanud superlaadijate kontseptsiooni.
|
|
Kommentaarid: 18 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
17 |
|
tagasi üles |
|
 |
inca
HV Guru

liitunud: 02.06.2003
|
21.12.2014 01:36:08
|
|
|
Kui ma õieti mäletan, siis PSA mõtiskles akuvahetuse teed pidi minna. Ehk siis ostad auto ilma akudeta. Eeldab muidugi utoopiliselt vihast, kallist ja kiiret infrastruktuuri ehitamist. Või millegi geniaalselt lihtsaga lagedale tulemist. Samas pole neil ühtegi elektriautot va. rebadged i-MIEV. Ehk on siin ka põhjus, miks (veel)ei ole.
_________________ KASS |
|
Kommentaarid: 168 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
157 |
|
tagasi üles |
|
 |
.:MDK:.
HV veteran

liitunud: 24.12.2002
|
21.12.2014 12:40:53
|
|
|
Hea video. Vend tankis paagi bena täis ja jäi rooli taha baguette-i sööma. Kell käis muidugi ka siis veel edasi kui auto juba ära oli sõitnud.
Ei usu, et see süsteem sellisel kujul reaalsuseks saab. Võib-olla siis kui need autod hakkavad sõitma ainult ilmastiku eest kaitstud tunnelites...
_________________ Experience is gained immediately after it is needed. |
|
Kommentaarid: 105 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
96 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
|
Kommentaarid: 465 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
358 |
|
tagasi üles |
|
 |
rex
HV Guru

liitunud: 09.01.2002
|
21.12.2014 12:50:18
|
|
|
Miks mitte? Aku ülemisel poolel on tihend ümber ja kontaktid on puhtas alas. Laadimisse võttes läheb loomulikult puhastusest läbi.
|
|
Kommentaarid: 247 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
226 |
|
tagasi üles |
|
 |
Maiku007
HV kasutaja
liitunud: 01.12.2006
|
21.12.2014 14:11:37
|
|
|
Kuigi ma pole mingi eriline spetsialist, siis minu meelest ei muutu keskkonnasäästu poolest midagi enne, kui autod töötavad vesiniku peal. Mulle isiklikult jääb arusaamatuks reklaam, et elektriauto on keskkonnasõbralik. Eks ta ongi võrreldes bensiini või diiselkütte autoga, aga kui vaadata kogu kütuse kui toote elutsüklit, siis on kuidagi ära unustatud, millisel moel elektrit ikka toodetakse veel jätkuvalt valdavalt maailmas, ja see ei ole igal pool veel päikese, ega tuule, ega vee energia.
PS. kes teab muidugi mil moel muidugi see vesiniku kütuse värk detailselt analüüsides välja nägema hakkaks
|
|
Kommentaarid: 32 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
31 |
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001
|
21.12.2014 14:12:36
|
|
|
tsitaat: |
minu meelest ei muutu keskkonnasäästu poolest midagi enne, kui autod töötavad vesiniku peal.
|
Tänapäevaste vahenditega kulub vesiniku saamiseks rohkem energiat kui vesinikust kätte saab. Seega vähemalt hetkel pseudoalternatiiv.
Vesiniku tegemine on rentaabel ehk vaid Islandil, kus on praktiliselt tasuta geotermaalenergia, või kui leiutataks mingi uus tehnoloogia.
_________________ Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 465 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
358 |
|
tagasi üles |
|
 |
rex
HV Guru

liitunud: 09.01.2002
|
21.12.2014 14:14:39
|
|
|
Maiku007 kirjutas: |
Kuigi ma pole mingi eriline spetsialist, siis minu meelest ei muutu keskkonnasäästu poolest midagi enne, kui autod töötavad vesiniku peal. Mulle isiklikult jääb arusaamatuks reklaam, et elektriauto on keskkonnasõbralik. Eks ta ongi võrreldes bensiini või diiselkütte autoga, aga kui vaadata kogu kütuse kui toote elutsüklit, siis on kuidagi ära unustatud, millisel moel elektrit ikka toodetakse veel jätkuvalt valdavalt maailmas, ja see ei ole igal pool veel päikese, ega tuule, ega vee energia.
PS. kes teab muidugi mil moel muidugi see vesiniku kütuse värk detailselt analüüsides välja nägema hakkaks  |
Hulgi on alati mõistlikum toota, samuti on mõistlikum toota pideval optimaalsel režiimil, mitte pidevaid külmkäivitusi tehes. Samuti pole vähetähtis, kui saab kontsentreeritud saastamise kontsentreeritud (inim)elukeskkonnast kaugemale viia.
|
|
Kommentaarid: 247 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
226 |
|
tagasi üles |
|
 |
p3000
Kreisi kasutaja
liitunud: 29.09.2008
|
|
Kommentaarid: 15 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
15 |
|
tagasi üles |
|
 |
Maiku007
HV kasutaja
liitunud: 01.12.2006
|
21.12.2014 15:03:51
|
|
|
Tõesti, huvitav artikkel ja arvnäitajadki toodud. siiski nö. püha tõde jääb seni teadmata, kui me ei võrdle elektri kui kütuse tootmise parimat võimaliku tehnikat ja vesinikkütuse tootmise parimat võimaliku tehnikat (artiklis oli vesiniku saamine seotud maagaasi tootmisega). Hetkel on tõesti elektril eelis, kuna selles vallas on tehtud kõvasti arendustööd viimase 10 a jooksul, aga eks aeg näitab, mida inimkond välja suudab mõelda.
|
|
Kommentaarid: 32 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
31 |
|
tagasi üles |
|
 |
Dogbert
HV Guru

liitunud: 03.05.2004
|
21.12.2014 16:06:35
|
|
|
Butcher kirjutas: |
Tulevikus on igal autotootjal siis oma robotakuvahetusjaam? Üsna jabur olgem ausad
Autotootjad ei suuda palju lihtsamates standardites kokku leppida, et sellisest ühisest robotjaamast saaks üldse juttugi olla. Teenusepakkujaid saab ka ainult üks olla. Vastasel juhul käiks konkurent "tanklas" oma aja ära elanud akusi välja vahetamas jne.
Nissan vist juurutas mingit juhtmevaba laadimissüsteemi. Näiteks kaubanduskeskuse parklas on mingid kohad kuhu peale sõites hakkab auto ennast laadima, selle ajaga kui oled oma shopingutuuri lõpetanud on auto üsna mitu kw omale sisse ammutanud. See lahendus tundub loogilisem. |
Huvitaval kombel suudeti kokku leppida vedelkütuse tankuri otsiku jämeduses ja tüübis - ei ole ühelgi automargil peenema auguga bensupaagi täiteava, kui on standardne tankuri püstol ja kõigil on see ava, kuhu pistetakse tavaline sile toru - ei ole kellelgi mingit keermestatud ega poolpöörde-ühendust.
Sama lugu on (loodetavasti) ka gaasitanklates, ma pole küll ühegagi veel kokku puutunud, aga ei tahaks uskuda, et seal mitu erinevatüübilist ühendust on. Ja ometi on vedelgaasi tankimisel see ühendus märgatavalt keerulisema ehitusega kui lihtsalt sile toru ning seotud suuremate riskidega.
Kui ikka on vaja auto tarbijale kasutamiskõlblikuks muuta, küll siis ka kokkuleppele jõutakse.
Pole muidugi üldse võimatu, et luuakse mitmeid erinevaid universaalseid akude laadimise ja vahetamise süsteeme, mida on võimalik kasutada kõikide elektriautodega - miks ei võiks see Nissani juhtmevaba laadimine saada üheks neist ja Tesla akuvahetus teiseks, "saba seina" laadimisjaamad kolmandaks jne. Erinevalt vedela kütuse tankimisest on neid valikuid akude puhul rohkem kui üks. Kasutada peaks olema neid võimalik muidugi sõltumatult automargist.
_________________ Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
e.k spikker: muhk on kumer, lohk on nõgus.
viimati muutis Dogbert 21.12.2014 17:37:29, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 33 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
32 |
|
tagasi üles |
|
 |
rex
HV Guru

liitunud: 09.01.2002
|
21.12.2014 16:24:53
|
|
|
EU direktiiviga (EU siseselt konkreetselt) standard paika ja ongi korras. Teistsugust müüa ei tohi. Nagu micro-USB telefonilaadijatega. Selle peale tuleks muidugi enne mõelda, kui asi oma mitmekesisuses üle pea kasvab.
|
|
Kommentaarid: 247 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
226 |
|
tagasi üles |
|
 |
p3000
Kreisi kasutaja
liitunud: 29.09.2008
|
|
Kommentaarid: 15 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
15 |
|
tagasi üles |
|
 |
rex
HV Guru

liitunud: 09.01.2002
|
21.12.2014 17:04:44
|
|
|
See paistab sisseehitatud akude laadimisjaamade kohta olevat. Ma pidasin silmas kergvahetatavate akumoodulite kuju, kinnitusviisi jms andmeid.
|
|
Kommentaarid: 247 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
226 |
|
tagasi üles |
|
 |
mikk36
HV Guru

liitunud: 21.02.2004
|
21.12.2014 17:56:18
|
|
|
Jah, samamoodi nagu sülearvutite akud võiks ju ühesugused olla vms.
|
|
Kommentaarid: 85 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
2 :: |
78 |
|
tagasi üles |
|
 |
SurfData
HV Guru

liitunud: 19.05.2006
|
22.12.2014 15:41:02
|
|
|
H_K kirjutas: |
Akupaki vahetuse kontseptsioon ei ole uus, vähemalt kümme või isegi enam aastat tagasi ilmus selliseid visioone rohkem kui üks. Kui mälu ei peta, siis kuskil ühistranspordis mingi katseliin pandi tööle, kus buss nn lõpp peatuses vahetab akud värskete vastu ja saab kohe uuele ringile liikuma ja seetõttu ei pea kümneid tunde busse laadimas ehk käigust ära hoidma.
Praktikas olen Tesla akuvahetuse plaanide suhtes pigem skeptiline, Apple laadne esitlus võib olla efektne, ent päriselu on midagi muud. Alustuseks kuivõrd lollikindel selline akuvahetus üldse on, kui ma kuskilt sopase autoga või põhi on külmunud jääd täis, kas siis ka toimib. Kas üldse toimib vihma ja külmaga, või tuleb selline akuvahetusjaam kontrollitud kliimaga salongi ja auto tuleb enne vahetusplatvormile pesulast läbi lasta kuivatada, veenduda, et põhja all ei ole võõrkehasid ega muid vigastusi, mis võiks robotiseeritud akuvahetust ohustada (tõsi, ega esitlusest üheselt ei selgunud, kas põranda all toimetas täisautomaatne robot või tegeleb seal akuvahetusega inimese poolt kontrollitud-juhitud tehnika).
Teine osa on rahaline pool, sellised robotjaamad maksavad midagi, teenusepakkuja tahab oma osa jne - see võib lõpuks ära nullida elektriauto kütusehinna eelise. Kui nüüd vaadata tänaseid naftahinnaarenguid ei ole välistatud, et akuautode tehnoloogiad võivad hoopis seisakusse sattuda, kus investoritel kaob huvi alternatiivtehnoloogiasse raha paigutada, ja teslade tähelend võib jääda lühikeseks...
Mina ei julgeks ennustada, et lähima 5 või 10 aasta jooksul Eestisse säendene laadimisjaam võiks jõuda. Või kui fantaseerida, isegi kui otsustataks üks jaam teha, tuleks see jaam arvatavalt absurdsesse asukohta, nt Tallinnasse , sest tõenäoliselt on seal kõige rohkem Teslasid, ent jaama suurim efekt oleks kuskil pikemal trassil, mis takistaks ühe laadimisega seda läbimast.
Tehnika areng tundub kiire aga tihti ei tähenda see suuri muutusi, ka tänaseks juba tavalised automaattanklad kõlasid futuristlikult ent praktikas tuli ikka sama moodi kui 100 aastat tagasi, auto parkida tankuri kõrvale, autost välja tulla, tankimisava lahti korkida ja voolikuga tankimispüstol autosse suruda. Ometi kõlab automaattankla nii nagu eeldaks tankimist automaatselt  |
2016 aastal tuleb see tesla tasuta laadimisjaam pärnusse, selleks et saaks soomest põmst lõuna euroopasse reisida Akude vahetus on tasuline teenus. Seda üldse testitakse, et kas on nõudlust selle järele. Meil siin inimesed lähevad ja laevad tasuta aku täis enne kui maksavad selle vahetuse eest.
rex kirjutas: |
EU direktiiviga (EU siseselt konkreetselt) standard paika ja ongi korras. Teistsugust müüa ei tohi. Nagu micro-USB telefonilaadijatega. Selle peale tuleks muidugi enne mõelda, kui asi oma mitmekesisuses üle pea kasvab. |
aga tohib ju. Kui Sul on üleminek, siis võid mis iganes otsaga müüa
|
|
Kommentaarid: 84 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
74 |
|
tagasi üles |
|
 |
|