Avaleht
uus teema   vasta Uudised »  Varia »  Tesla S akuvahetusjaam avatakse järgmisel nädalal märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele 1, 2, 3, 4  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 20.12.2014 11:15:55 Tesla S akuvahetusjaam avatakse järgmisel nädalal vasta tsitaadiga


Maailma üks juhtivaid elektriautode tootjaid Tesla avab järgmisel nädalal Californias San Francisco Los Angeles maanteel spetsiaalse akuvahetusjaama, kus Tesla S omanikud saavad lasta teostada kiiret auto akupaki vahetust. Kogu protsess kestab praegu 3 minutit, kuid seda on väidetavalt võimalik lühendada vaid 90 sekundi peale.




Link


Allikas: http://www.engadget.com/2014/12/19/teslas-first-model-s-battery-swap-station-opens-next-week/

_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 465 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 358
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
rex
HV Guru
rex

liitunud: 09.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 20.12.2014 14:12:57 vasta tsitaadiga

Seda võis ammu arvata, et tulevik ongi akude rentimises. Automaat vahetab su tühja akupaki minuti-paariga ära ja pole sinu asi, mitme aastaga see aku sureb. Teenusepakkuja hoolitseb laadimise ja utiliseerimise eest. Auto saab palju odavam. Maksad kuutasu ja iga vahetuse eest lisaks. Kui nüüd tootjad kuidagi mingi standardi osas ka kokkuleppele jõuaks... Mahtuvust saaks modulaarsuse abil regullida, tuleb vaid üks moodul standartiseerida. Tüüpiline akupakk koosneks näiteks 10-st moodulist, nii oleks asi paindlikum kui 1-2 meetodil.
Kommentaarid: 247 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 226
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Slazenger
HV veteran
Slazenger

liitunud: 10.01.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 20.12.2014 14:13:03 vasta tsitaadiga

kuradi vinge ikka, tuleb hakata koguma raha Tesla jaoks ikka icon_biggrin.gif
Kommentaarid: 74 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 69
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rex
HV Guru
rex

liitunud: 09.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 20.12.2014 14:49:32 vasta tsitaadiga

Pole kahtlust, et Tesla on vinge, samuti pole kahtlust, et see tendents võtab kiirelt võimust ka odavate elektrikärude segmendis. Just seal on eriti oluline auto hind alla saada.
Kommentaarid: 247 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 226
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
softis
HV Guru
softis

liitunud: 07.09.2004




sõnum 20.12.2014 14:51:39 vasta tsitaadiga

Pole midagi öelda, Musk ja co on asja põhjalikult ja väga hästi ette võtnud thumbs_up.gif
_________________
www.FunBox.ee - kvaliteetsed õhupallid, värvikad kostüümid ja kõik muu vajalik meeldejääva peo korraldamiseks!
Kommentaarid: 21 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 21
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
H_K
Aeg Maha 2n
H_K

liitunud: 09.01.2002




sõnum 20.12.2014 15:14:09 vasta tsitaadiga

Akupaki vahetuse kontseptsioon ei ole uus, vähemalt kümme või isegi enam aastat tagasi ilmus selliseid visioone rohkem kui üks. Kui mälu ei peta, siis kuskil ühistranspordis mingi katseliin pandi tööle, kus buss nn lõpp peatuses vahetab akud värskete vastu ja saab kohe uuele ringile liikuma ja seetõttu ei pea kümneid tunde busse laadimas ehk käigust ära hoidma.
Praktikas olen Tesla akuvahetuse plaanide suhtes pigem skeptiline, Apple laadne esitlus võib olla efektne, ent päriselu on midagi muud. Alustuseks kuivõrd lollikindel selline akuvahetus üldse on, kui ma kuskilt sopase autoga või põhi on külmunud jääd täis, kas siis ka toimib. Kas üldse toimib vihma ja külmaga, või tuleb selline akuvahetusjaam kontrollitud kliimaga salongi ja auto tuleb enne vahetusplatvormile pesulast läbi lasta kuivatada, veenduda, et põhja all ei ole võõrkehasid ega muid vigastusi, mis võiks robotiseeritud akuvahetust ohustada (tõsi, ega esitlusest üheselt ei selgunud, kas põranda all toimetas täisautomaatne robot või tegeleb seal akuvahetusega inimese poolt kontrollitud-juhitud tehnika).
Teine osa on rahaline pool, sellised robotjaamad maksavad midagi, teenusepakkuja tahab oma osa jne - see võib lõpuks ära nullida elektriauto kütusehinna eelise. Kui nüüd vaadata tänaseid naftahinnaarenguid ei ole välistatud, et akuautode tehnoloogiad võivad hoopis seisakusse sattuda, kus investoritel kaob huvi alternatiivtehnoloogiasse raha paigutada, ja teslade tähelend võib jääda lühikeseks...
Mina ei julgeks ennustada, et lähima 5 või 10 aasta jooksul Eestisse säendene laadimisjaam võiks jõuda. Või kui fantaseerida, isegi kui otsustataks üks jaam teha, tuleks see jaam arvatavalt absurdsesse asukohta, nt Tallinnasse icon_smile.gif, sest tõenäoliselt on seal kõige rohkem Teslasid, ent jaama suurim efekt oleks kuskil pikemal trassil, mis takistaks ühe laadimisega seda läbimast.
Tehnika areng tundub kiire aga tihti ei tähenda see suuri muutusi, ka tänaseks juba tavalised automaattanklad kõlasid futuristlikult ent praktikas tuli ikka sama moodi kui 100 aastat tagasi, auto parkida tankuri kõrvale, autost välja tulla, tankimisava lahti korkida ja voolikuga tankimispüstol autosse suruda. Ometi kõlab automaattankla nii nagu eeldaks tankimist automaatselt icon_lol.gif
Kommentaarid: 53 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 51
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
degreal
HV veteran

liitunud: 07.01.2002




sõnum 20.12.2014 15:58:24 vasta tsitaadiga

Need akuvahetusjaamad annavad efekti ainult pikemat maad reisides. Igapäevaste kuni 200km sõitude juures pole seda tarvis.

Mugavuse tipp on ikka see kuidas sõidad autoga oma eramaja hoovi ja astud tuppa. Samal ajal parkib auto ennast ise garaaži ja paneb ööseks ennast laadima. Vastupidiselt praegusele olukorrale, kus elektriauto omanikud peavad päevad läbi ainult laadimisega tegelema, siis tulevikus tegelevad tankimis/laadimisprotseduuriga vaid bensiini- ja vesinikauto omanikud.
Kommentaarid: 26 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 24
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rex
HV Guru
rex

liitunud: 09.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 20.12.2014 16:09:19 vasta tsitaadiga

Ja vaata nüüd, palju on näiteks Tallinnas eramaja omanikke võrrelduna korterielanikega. Just nende viimaste jaoks oleks vahetusjaam palju mugavam, kuna vanade paneelikate juures on igal õhtul võitlus iga vaba parkimiskoha pärast ja oma kohast, kuhu mingi laadimispost installida, võid vaid unistada.
Kommentaarid: 247 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 226
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Butcher
HV kasutaja
Butcher

liitunud: 23.08.2002




sõnum 20.12.2014 16:44:40 vasta tsitaadiga

Tulevikus on igal autotootjal siis oma robotakuvahetusjaam? Üsna jabur olgem ausad icon_biggrin.gif

Autotootjad ei suuda palju lihtsamates standardites kokku leppida, et sellisest ühisest robotjaamast saaks üldse juttugi olla. Teenusepakkujaid saab ka ainult üks olla. Vastasel juhul käiks konkurent "tanklas" oma aja ära elanud akusi välja vahetamas jne.

Nissan vist juurutas mingit juhtmevaba laadimissüsteemi. Näiteks kaubanduskeskuse parklas on mingid kohad kuhu peale sõites hakkab auto ennast laadima, selle ajaga kui oled oma shopingutuuri lõpetanud on auto üsna mitu kw omale sisse ammutanud. See lahendus tundub loogilisem.
Kommentaarid: 1 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 1
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
ponier
HV kasutaja
ponier

liitunud: 07.11.2001




sõnum 20.12.2014 21:25:22 vasta tsitaadiga

H_K kirjutas:
isegi kui otsustataks üks jaam teha, tuleks see jaam arvatavalt absurdsesse asukohta, nt Tallinnasse icon_smile.gif, sest tõenäoliselt on seal kõige rohkem Teslasid, ent jaama suurim efekt oleks kuskil pikemal trassil, mis takistaks ühe laadimisega seda läbimast.

Huvitaval kombel on Eesti ainus superlaadija Tesla kaardi järgi planeeritud hoopis kusagile Pärnu kanti s.t. sobivasse kohta Via Baltikal kulgemiseks. Superlaadijate ja akuvahetusjaamade idee ei ole autoomanikele igapäevaselt tasuta laadimise pakkumine - selleks on kodune laadija, vaid võimalus pikemaid otsi läbida (road trips) ilma üleliigse aja- ja rahakuluta. Kui ma olen õigesti aru saanud, siis just sedasi on Tesla ja Elon Musk tutvustanud superlaadijate kontseptsiooni.
Kommentaarid: 18 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 17
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
inca
HV Guru
inca

liitunud: 02.06.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 21.12.2014 01:36:08 vasta tsitaadiga

Kui ma õieti mäletan, siis PSA mõtiskles akuvahetuse teed pidi minna. Ehk siis ostad auto ilma akudeta. Eeldab muidugi utoopiliselt vihast, kallist ja kiiret infrastruktuuri ehitamist. Või millegi geniaalselt lihtsaga lagedale tulemist. Samas pole neil ühtegi elektriautot va. rebadged i-MIEV. Ehk on siin ka põhjus, miks (veel)ei ole.
_________________
KASS
Kommentaarid: 168 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 157
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
.:MDK:.
HV veteran
.:MDK:.

liitunud: 24.12.2002




sõnum 21.12.2014 12:40:53 vasta tsitaadiga

Hea video. Vend tankis paagi bena täis ja jäi rooli taha baguette-i sööma. Kell käis muidugi ka siis veel edasi kui auto juba ära oli sõitnud. icon_lol.gif

Ei usu, et see süsteem sellisel kujul reaalsuseks saab. Võib-olla siis kui need autod hakkavad sõitma ainult ilmastiku eest kaitstud tunnelites...

_________________
Experience is gained immediately after it is needed.
Kommentaarid: 105 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 96
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 21.12.2014 12:49:38 vasta tsitaadiga

San Francisco Los Angeles vahelisel maanteel peaks üpris kuiv olema icon_rolleyes.gif
_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 465 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 358
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
rex
HV Guru
rex

liitunud: 09.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 21.12.2014 12:50:18 vasta tsitaadiga

Miks mitte? Aku ülemisel poolel on tihend ümber ja kontaktid on puhtas alas. Laadimisse võttes läheb loomulikult puhastusest läbi.
Kommentaarid: 247 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 226
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Maiku007
HV kasutaja

liitunud: 01.12.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 21.12.2014 14:11:37 vasta tsitaadiga

Kuigi ma pole mingi eriline spetsialist, siis minu meelest ei muutu keskkonnasäästu poolest midagi enne, kui autod töötavad vesiniku peal. Mulle isiklikult jääb arusaamatuks reklaam, et elektriauto on keskkonnasõbralik. Eks ta ongi võrreldes bensiini või diiselkütte autoga, aga kui vaadata kogu kütuse kui toote elutsüklit, siis on kuidagi ära unustatud, millisel moel elektrit ikka toodetakse veel jätkuvalt valdavalt maailmas, ja see ei ole igal pool veel päikese, ega tuule, ega vee energia.

PS. kes teab muidugi mil moel muidugi see vesiniku kütuse värk detailselt analüüsides välja nägema hakkaks icon_wink.gif
Kommentaarid: 32 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 31
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 21.12.2014 14:12:36 vasta tsitaadiga

tsitaat:

minu meelest ei muutu keskkonnasäästu poolest midagi enne, kui autod töötavad vesiniku peal.

Tänapäevaste vahenditega kulub vesiniku saamiseks rohkem energiat kui vesinikust kätte saab. Seega vähemalt hetkel pseudoalternatiiv.
Vesiniku tegemine on rentaabel ehk vaid Islandil, kus on praktiliselt tasuta geotermaalenergia, või kui leiutataks mingi uus tehnoloogia.

_________________
Hinnavaatlus.ee - leia parim hind!
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 465 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 358
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
rex
HV Guru
rex

liitunud: 09.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 21.12.2014 14:14:39 vasta tsitaadiga

Maiku007 kirjutas:
Kuigi ma pole mingi eriline spetsialist, siis minu meelest ei muutu keskkonnasäästu poolest midagi enne, kui autod töötavad vesiniku peal. Mulle isiklikult jääb arusaamatuks reklaam, et elektriauto on keskkonnasõbralik. Eks ta ongi võrreldes bensiini või diiselkütte autoga, aga kui vaadata kogu kütuse kui toote elutsüklit, siis on kuidagi ära unustatud, millisel moel elektrit ikka toodetakse veel jätkuvalt valdavalt maailmas, ja see ei ole igal pool veel päikese, ega tuule, ega vee energia.

PS. kes teab muidugi mil moel muidugi see vesiniku kütuse värk detailselt analüüsides välja nägema hakkaks icon_wink.gif

Hulgi on alati mõistlikum toota, samuti on mõistlikum toota pideval optimaalsel režiimil, mitte pidevaid külmkäivitusi tehes. Samuti pole vähetähtis, kui saab kontsentreeritud saastamise kontsentreeritud (inim)elukeskkonnast kaugemale viia.
Kommentaarid: 247 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 226
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
p3000
Kreisi kasutaja

liitunud: 29.09.2008




sõnum 21.12.2014 14:15:21 vasta tsitaadiga

ja link ka võrdluseks (esimene mis google andis..)
http://ecomento.com/guide/hydrogen-fuel-cell-vs-battery-electric-cars-greener/
Kommentaarid: 15 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 15
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Maiku007
HV kasutaja

liitunud: 01.12.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 21.12.2014 15:03:51 vasta tsitaadiga

Tõesti, huvitav artikkel ja arvnäitajadki toodud. siiski nö. püha tõde jääb seni teadmata, kui me ei võrdle elektri kui kütuse tootmise parimat võimaliku tehnikat ja vesinikkütuse tootmise parimat võimaliku tehnikat (artiklis oli vesiniku saamine seotud maagaasi tootmisega). Hetkel on tõesti elektril eelis, kuna selles vallas on tehtud kõvasti arendustööd viimase 10 a jooksul, aga eks aeg näitab, mida inimkond välja suudab mõelda.

p3000 kirjutas:
ja link ka võrdluseks (esimene mis google andis..)
http://ecomento.com/guide/hydrogen-fuel-cell-vs-battery-electric-cars-greener/
Kommentaarid: 32 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 31
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Dogbert
HV Guru
Dogbert

liitunud: 03.05.2004




sõnum 21.12.2014 16:06:35 vasta tsitaadiga

Butcher kirjutas:
Tulevikus on igal autotootjal siis oma robotakuvahetusjaam? Üsna jabur olgem ausad icon_biggrin.gif

Autotootjad ei suuda palju lihtsamates standardites kokku leppida, et sellisest ühisest robotjaamast saaks üldse juttugi olla. Teenusepakkujaid saab ka ainult üks olla. Vastasel juhul käiks konkurent "tanklas" oma aja ära elanud akusi välja vahetamas jne.

Nissan vist juurutas mingit juhtmevaba laadimissüsteemi. Näiteks kaubanduskeskuse parklas on mingid kohad kuhu peale sõites hakkab auto ennast laadima, selle ajaga kui oled oma shopingutuuri lõpetanud on auto üsna mitu kw omale sisse ammutanud. See lahendus tundub loogilisem.

Huvitaval kombel suudeti kokku leppida vedelkütuse tankuri otsiku jämeduses ja tüübis - ei ole ühelgi automargil peenema auguga bensupaagi täiteava, kui on standardne tankuri püstol ja kõigil on see ava, kuhu pistetakse tavaline sile toru - ei ole kellelgi mingit keermestatud ega poolpöörde-ühendust.
Sama lugu on (loodetavasti) ka gaasitanklates, ma pole küll ühegagi veel kokku puutunud, aga ei tahaks uskuda, et seal mitu erinevatüübilist ühendust on. Ja ometi on vedelgaasi tankimisel see ühendus märgatavalt keerulisema ehitusega kui lihtsalt sile toru ning seotud suuremate riskidega.
Kui ikka on vaja auto tarbijale kasutamiskõlblikuks muuta, küll siis ka kokkuleppele jõutakse.
Pole muidugi üldse võimatu, et luuakse mitmeid erinevaid universaalseid akude laadimise ja vahetamise süsteeme, mida on võimalik kasutada kõikide elektriautodega - miks ei võiks see Nissani juhtmevaba laadimine saada üheks neist ja Tesla akuvahetus teiseks, "saba seina" laadimisjaamad kolmandaks jne. Erinevalt vedela kütuse tankimisest on neid valikuid akude puhul rohkem kui üks. Kasutada peaks olema neid võimalik muidugi sõltumatult automargist.

_________________
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
e.k spikker: muhk on kumer, lohk on nõgus.


viimati muutis Dogbert 21.12.2014 17:37:29, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 33 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 32
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rex
HV Guru
rex

liitunud: 09.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 21.12.2014 16:24:53 vasta tsitaadiga

EU direktiiviga (EU siseselt konkreetselt) standard paika ja ongi korras. Teistsugust müüa ei tohi. Nagu micro-USB telefonilaadijatega. Selle peale tuleks muidugi enne mõelda, kui asi oma mitmekesisuses üle pea kasvab.
Kommentaarid: 247 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 226
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
p3000
Kreisi kasutaja

liitunud: 29.09.2008




sõnum 21.12.2014 16:38:57 vasta tsitaadiga

rex kirjutas:
EU direktiiviga (EU siseselt konkreetselt) standard paika ja ongi korras. Teistsugust müüa ei tohi. Nagu micro-USB telefonilaadijatega. Selle peale tuleks muidugi enne mõelda, kui asi oma mitmekesisuses üle pea kasvab.

esimene ettejuhtuv pdf
http://e-mobility-nsr.eu/fileadmin/user_upload/downloads/info-pool/4.4_E-MobilityNSR_Recharging_infrastructure_standardization.pdf
Kommentaarid: 15 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 15
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rex
HV Guru
rex

liitunud: 09.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 21.12.2014 17:04:44 vasta tsitaadiga

See paistab sisseehitatud akude laadimisjaamade kohta olevat. Ma pidasin silmas kergvahetatavate akumoodulite kuju, kinnitusviisi jms andmeid.
Kommentaarid: 247 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 226
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
mikk36
HV Guru
mikk36

liitunud: 21.02.2004




sõnum 21.12.2014 17:56:18 vasta tsitaadiga

Jah, samamoodi nagu sülearvutite akud võiks ju ühesugused olla vms.
Kommentaarid: 85 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 78
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
SurfData
HV Guru
SurfData

liitunud: 19.05.2006




sõnum 22.12.2014 15:41:02 vasta tsitaadiga

H_K kirjutas:
Akupaki vahetuse kontseptsioon ei ole uus, vähemalt kümme või isegi enam aastat tagasi ilmus selliseid visioone rohkem kui üks. Kui mälu ei peta, siis kuskil ühistranspordis mingi katseliin pandi tööle, kus buss nn lõpp peatuses vahetab akud värskete vastu ja saab kohe uuele ringile liikuma ja seetõttu ei pea kümneid tunde busse laadimas ehk käigust ära hoidma.
Praktikas olen Tesla akuvahetuse plaanide suhtes pigem skeptiline, Apple laadne esitlus võib olla efektne, ent päriselu on midagi muud. Alustuseks kuivõrd lollikindel selline akuvahetus üldse on, kui ma kuskilt sopase autoga või põhi on külmunud jääd täis, kas siis ka toimib. Kas üldse toimib vihma ja külmaga, või tuleb selline akuvahetusjaam kontrollitud kliimaga salongi ja auto tuleb enne vahetusplatvormile pesulast läbi lasta kuivatada, veenduda, et põhja all ei ole võõrkehasid ega muid vigastusi, mis võiks robotiseeritud akuvahetust ohustada (tõsi, ega esitlusest üheselt ei selgunud, kas põranda all toimetas täisautomaatne robot või tegeleb seal akuvahetusega inimese poolt kontrollitud-juhitud tehnika).
Teine osa on rahaline pool, sellised robotjaamad maksavad midagi, teenusepakkuja tahab oma osa jne - see võib lõpuks ära nullida elektriauto kütusehinna eelise. Kui nüüd vaadata tänaseid naftahinnaarenguid ei ole välistatud, et akuautode tehnoloogiad võivad hoopis seisakusse sattuda, kus investoritel kaob huvi alternatiivtehnoloogiasse raha paigutada, ja teslade tähelend võib jääda lühikeseks...
Mina ei julgeks ennustada, et lähima 5 või 10 aasta jooksul Eestisse säendene laadimisjaam võiks jõuda. Või kui fantaseerida, isegi kui otsustataks üks jaam teha, tuleks see jaam arvatavalt absurdsesse asukohta, nt Tallinnasse icon_smile.gif, sest tõenäoliselt on seal kõige rohkem Teslasid, ent jaama suurim efekt oleks kuskil pikemal trassil, mis takistaks ühe laadimisega seda läbimast.
Tehnika areng tundub kiire aga tihti ei tähenda see suuri muutusi, ka tänaseks juba tavalised automaattanklad kõlasid futuristlikult ent praktikas tuli ikka sama moodi kui 100 aastat tagasi, auto parkida tankuri kõrvale, autost välja tulla, tankimisava lahti korkida ja voolikuga tankimispüstol autosse suruda. Ometi kõlab automaattankla nii nagu eeldaks tankimist automaatselt icon_lol.gif


2016 aastal tuleb see tesla tasuta laadimisjaam pärnusse, selleks et saaks soomest põmst lõuna euroopasse reisida icon_wink.gif Akude vahetus on tasuline teenus. Seda üldse testitakse, et kas on nõudlust selle järele. Meil siin inimesed lähevad ja laevad tasuta aku täis enne kui maksavad selle vahetuse eest.


rex kirjutas:
EU direktiiviga (EU siseselt konkreetselt) standard paika ja ongi korras. Teistsugust müüa ei tohi. Nagu micro-USB telefonilaadijatega. Selle peale tuleks muidugi enne mõelda, kui asi oma mitmekesisuses üle pea kasvab.


aga tohib ju. Kui Sul on üleminek, siis võid mis iganes otsaga müüa
Kommentaarid: 84 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 74
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Uudised »  Varia »  Tesla S akuvahetusjaam avatakse järgmisel nädalal mine lehele 1, 2, 3, 4  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.