09.01.2014 13:04:19
BMW esitles isedriftivat autot
Kes ütles, et isesõitev auto peab olema aeglane, kohmakas ning läbima vaid sirgjoonelist sõiduteed? Saksa autotootja BMW usub, et isesõitvad autod on suutelised palju enamaks. Selle tõestuseks esitles firma CESi tehnikamessil isedriftivat (külg ees sõitvat) autot. Seejuures ei ole välisel vaatlusel näha ühtegi suurt kohmetut andurit või muud esteetiliselt koledat detaili. Auto saab driftimisega hakkama paremini, kui enamik autosõitjad.
See on saudi-araablastele hea uudis, sest siis saavad trahvist pääsemiseks öelda, et ega mina ei driftinud, auto tegi seda ise. Või siis teisalt vastupidi, äkki see ongi selles võtmes valitsuse poolne maksukogumise masin seal mail _________________ OBSBOT veebipoe affiliate link/sooduskood: TUIKOTREW
Ilus, aga veidi veenvam oleks olnud näha sõitmas sama autot inimese järel tandemis.
Kui jutt on ise sõitvast autost, siis vähemalt reklaamvideo veenvuse mõttes võinuks juht
jääda vähemalt sel korral raja äärde ning auto ka tõesti driftida mitte lihtsalt korra
arglikult külje ette visata ehk uisutada. Nurka polnud ja korraks "kummi vilistamine" pole
drift. Sellise jama eest saab võistlustel 0 punkti, kogu rada tulnuks läbida driftides, kõik
koonused, mitte suhteliselt sirgel ja laial rajaosal korra olematu nurgaga külge ette meelitades.
Põhimõtteliselt täpselt sama funktsionaalsust ehk "iseseisvalt raja läbimist" esitleti BMW puhul juba ammu:
* 26.01.2012 väidetavalt suutis märgata juhuslikke takistusi ehk nö tänane olukord;
* 31.08.2008 suutis korrata ette sõidetud rada.
Nüüd siis lihtsalt 2012. a. programmis rahva rõõmuks väikeseks külglibisemiseks ka veidi rohkem gaasi ja veidi suurem nurk .
Ühesõnaga uuenduslikkus puudub. Järgmine video palun 3x2 ringi ehk 3 erineva inimese järel tandemis, niikaua palun ise driftivatest autodest ei räägi.
Nõrk drift, a bemm ise tegi muidu mõnusat häält
Kogu asja puhul jäi arusaamatuks juhi vajalikkus autos. Kas ilma kuidagi poleks saand _________________ So, at the end of the day, after I have butchered all the nvidiots all around me, standing alone in a pool of blood surrounded by the corpses of my victims, a horrible truth reveals itself to me: I am an amd\ati fänboy...and I must do my dark masters bidding, for I am damned for all eternity...
Te olete selles driftis liiga kinni - eesmärgiks oli ju tähelepanu püüdmine süsteemile kui sellisele, mitte uudsele driftirelvale.
Tegemist ilmselt ettevaatusabinõuga - selline asi ei lähe ju sellisel kuju tootmisse niikuinii.
Demonstratsioonesinemise mõte on lihtsalt demonstreerida sellise süsteemi võimekust.
Tulevikus tootmisse minevate isesõitvate autode mõte on sõitjad ikka turvaliselt sihtpunkti viia, mitte tänaval trikitada
tsitaat:
BMW sõnul ei jõua isesõitvad autod massideni seni, kuni nad ei suuda läbida keerukaid manöövreid iseseisvalt. See oligi isedriftiva auto arendamise eesmärgiks – panna tehnoloogia proovile. Kiireid ning keerukaid manöövreid sooritab BMW auto ülitäpseks kalibreeritud GPSi ning mõnede lisasensorite ja andurite abil. BMW rõhutab, et hetkel on tegu vaid ideeautoga, mis ei jõua veel lähiaastatel ühelgi turul müügile.
Ei tea kas tulevikus on lootust autot omada ja sellega liigelda ka inimestel kel puudub juhiluba. Võiks olla. Kui auto on targem. _________________ ---
Arusaadav, lihtsalt pealkirjadest nii siin kui ingliskeelses meedias mulje jäi nagu üritataks tähelepanu võitmise künnist ületada just läbi drifti, sest drift on popp.
Jään põikpäiselt oma arvamuse juurde, et iseseisvalt driftida see masin ei suuda ning seetõttu nende kahe sõna koos kasutamist ka ei vääri.
Demo muidugi seisneb selles, et ootamatu takistuse ilmudes suudab auto sellest eemale põigata vajadusel kasvõi turvaliselt ja kontrollitult külglibisemisse
minnes ning lõppkokkuvõttes toob sõitja olukorrast terve nahaga välja. Iseenesest väga hea saavutus, mida ilmselt taheti ka esitleda, aga ilus oleks olnud
mitte drifti sellesse segada, sest toimugu öösiti kaupluste parklates mis tahes, on drift ikkagi päris kindlatele reeglite kohane ja aktiivselt arenev spordiala ning
kõik muu pigem kahjustab drifti mainet.
Aga rahu, saime aru demo sisust ning hea näha, milliseid pingutusi liikluse turvalisemaks muutmiseks tehakse. Järjest enam kõlab erinevatest autouudistest läbi
kaugem eesmärk täielikult iseseisvalt sõitvate autode suunas ning see on järjekordne samm antud teel.
ohh my god..
iga rulli märg unistus vist.
milleks see driftimine üldse vajalik on? rõhk on veits valele kohale pandud...
parem tehku auto mis sulle ise poest piima toob _________________ Linux Gaming Videos: Xpander69
Efekt oleks ehk veidi suurem olnud, kui oleks libedaraja katset näidatud asfaldil kummivilistamise asemel. Siis oleks ka asjal veidi rohkem jumet olnud selles mõttes, et masin ei jää hätta ka ootamatult väikese haardeteguriga pinnal (lahtine kruus, lumi, jää) külglibisemisse sattudes. Muidugi naftašeikidele sellega muljet ei avalda, aga Põhja-Euroopa klientuurile küll. Siin vastava oskuseta juht aastaringselt hakkama ei saagi, robotautod tuleks koos lume tulekuga garaaži seisma jätta.
________________________
Vaatasin nüüd video ka ära. Põhimõtteliselt nagu oligi libedarada. Märg asfalt pole küll päris sama, aga mõte jääb ikkagi samaks. See auto saab libedal ka hakkama, kohe ikka puusse ei pane. _________________ Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
e.k spikker: muhk on kumer, lohk on nõgus.
Pigem edasiarendus külglibisemisest väljatulemiseks läbi auto elektroonilise sekkumise? Miks mul vaja seda funktsiooni Ülemiste parklas. Iseenesest suht põnev, aga funktsiooni vajalikkus jääb hetkel segaseks. Kas sõpradele muljet avaldada ringrajal, saates auto ilma juhita rallitama, või on tegu pigem ohutusküsimusega?? _________________ My choices, my life - don't judge me, just try better!
driftimine on nii ehk naa mõme - milleks teha autot mis kogu raja driftides läbida suudaks? usun et BMW insenerid ja isegi PR inimesed on piisavalt intelligentsed et endale sellist ülesannet mitte püstitada. ja mis "nurgast" ja mitmest sekundist alates driftimine on?
kui neil auto niikaugele on jõudnud, et saab ka jääl hakkama küll siis PR osakond kibekiirelt video väntab. Hetke video ma arvan näitab parimat võimekust mis see süsteem näidata suudab.
millest sa räägid wari? millega see auto neil seal jääl "hakkama" peab saama?
jääl ei ole muud teistmoodi kui see, et g-jõud on teised ja rehvide pidamispiir on madalamal, aga kokkuvõttes on libisemine ikka libisemine (seda see driftimine põmst ongi) ja seda kontrollida on üldiselt jääl/lumel pigem lihtsam. jäärajal oskab iga suvaline tont natuke trikki teha ja külge lasta, asfaldil oskavad/julgemad seda vähesed - õigemini vähesed suudavad seda teha kontrollitult.
öelda lihtsalt, et driftimine on nõme, see on umbes sama hea nagu öelda, et nõme on kunagi kasutada oma autol suuremaid mootoripöördeid kui 2k rpm. päris idiootne väide ühesõnaga. bemmi arendus seisneb pealegi ilmselt ikka selles, et auto pardal olev arvuti on suudetud teha sedavõrd osavaks, et see oskab juba autot kontrollida VÄGA keerulistes olukordades, saada korraga väga palju signaale erinevatelt põnevatelt anduritelt ja teha väga kiireid arvutusi ning simulatsioone nende andmete põhjal. läbi sellise driftimise video on lihtsalt popp ja kasulik seda kuvada, kuna driftimine on IN! _________________ "There will be an entire generation of deaf audio enthusiasts who were brought up on CD players and Best Buy receivers, electronic music and so on. These people won't know good sound if it bites them in the ass, so in the end the industry wins."
ma arvan et driftimine on IN ainult kivipeade seltskonnas, aga ka see sihtgrupp on piisavalt suur et tasuks hea video teha.
Jah olen sinuga nõus, et jäärajal on kõik märksa teisiti kui asfaldil, ja seetõttu ongi ilmne, et palju raskem on teha elektroonikat mis toimetaks jäärajal sama efektselt kui asfaldil.
mida juttu jah, ma olen ka sinuga nõus, et sa ajad täielikku ulliaugu mulli, härra wari!
kivipeade seltskond ja sihtgrupp on õnneks tõesti piisavalt suur, et puupead oma videotega enam väga areenile trügida ei saaks. suht kurguni juba nendest surmigavatest "vaata seda ilusat punni, mis tasakesti sõidab siin imeliste prantsusmaa aasade vahel" reklaamikestest...mitte, et ma neid kunagi väga vaadanud oleks, aga kurguni sellegipoolest
vaatasin kusjuures isegi selle video veel korra uuesti ära ja kui aus olla siis ega seal tegelikult mingisugust driftimist ei toimugi. see drifti tag on ka ilmselgelt üldsegi mingisuguse noorukese ajakirjaniku poolt sinna juurde lisatud, kes teab ilmselt autodest, külblibisemisest ja driftimisest kui ametlikust autospordi alamliigist sama "palju" kui meie härra wari siin foorumis... _________________ "There will be an entire generation of deaf audio enthusiasts who were brought up on CD players and Best Buy receivers, electronic music and so on. These people won't know good sound if it bites them in the ass, so in the end the industry wins."
Jah olen sinuga nõus, et jäärajal on kõik märksa teisiti kui asfaldil, ja seetõttu ongi ilmne, et palju raskem on teha elektroonikat mis toimetaks jäärajal sama efektselt kui asfaldil.
Ma arvan, et erinevatel teekatetel, sh. jääl auto käitumine füüsikamootorile ära defineerida ei olegi NII keerukas. Keiss, mis paljud asjad keeruliseks (ja ka võimatuks) ajab on see, et elektroonika teab, mis toimub autoga _praegusel hetkel_ ja kõik arvutused ning käigud mõeldakse ette _praeguse hetke_ andmete järgi. Auto, vähemalt tänapäevasel kujul, ei tea, mis hakkab toimuma järgmisel hetkel. Näiteks kui kaotada kontroll jääteel, aga sentimeetri pärast jõuavad rehvid (või siis ainult 1 rehv) juba kruusale - siis jääteel alustatud arvutused ning käigud tuleb ümber arvutada aga selleks hetkeks ei pruugi aga enam auto juhitavuse taastamine võimalik olla. Tegelikult ei ole vaja isegi kontrolli kaotada - kui auto ise piisava kiirusega väga libedasse kurvi läheb, ka siis oleks põnev näha, mida see elektroonika tegema hakkab. Piisavalt palju andureid ja põhjalikult kirjutatud füüsikamootor suudab nii mõndagi, see on selge. Et asi 100% igas tingimuses ilma juhita as-safe-as-possible oleks, peab mingi täiesti revolutsiooniline muudatus tulema - auto peab otsuste tegemiseks teada saama rohkem infot ette, kui nad praegu saavad. Aga hea on näha, et selles suunas liigutakse ja seda tehnoloogiat arendatakse, isegi kui seda autodel kunagi kasutusse ei võeta võib see abiks osutuda hoopis muudes rakendustes/valdkondades.
Usun et peagi, kui mitte juba, on pardaarvutil võimalik: kui juhitavus kaotada, siis arvutuste järgi kindlaks teha, et juht ei suuda näiteks sellisel kiirusel sellest olukorrast kiiremini kui 0.5 sekundit välja tulla ja viimaste radarite/sensorite info järgi tõenäoliselt tekib 0.8 sekundi pärast crash, seega a'la katapulteerime juhi Muidugi ei saa arvuti olla kindel, kas crash tekib või mitte, aga potentsiaali võib ennustada küll. Näiteks kui juht satub 120km/h kiirusel külglibisemisesse ja "lane-assist" laadne tehnoloogia tuvastas, et ees ootab järsk kurv, siis on ohupotensiaal suur ning mõistlik oleks reageerima hakata juhi turvalisuse tagamisega, mitte enam kontrolli saavutamise üritusega.
Ei tea kas tulevikus on lootust autot omada ja sellega liigelda ka inimestel kel puudub juhiluba. Võiks olla. Kui auto on targem.
Võib praegugi igal istmel peale juhi oma. Nii kõrval kui taga ongi üldiselt mugavam, kui pole kohustust (kel seni veel luba pole, ei peagi seda ilmselt mingiks naudinguks) juhtida.
Aulo kirjutas:
Jään põikpäiselt oma arvamuse juurde, et iseseisvalt driftida see masin ei suuda ning seetõttu nende kahe sõna koos kasutamist ka ei vääri.
0:59 - 1:09 täiesti olemas. Kui on tõestatud, et väljast filmides juhi käpad tõesti roolist eemal olid.
Aulo kirjutas:
...aga ilus oleks olnud mitte drifti sellesse segada, sest toimugu öösiti kaupluste parklates mis tahes, on drift ikkagi päris kindlatele reeglite kohane ja aktiivselt arenev spordiala ning
kõik muu pigem kahjustab drifti mainet.
Driftimiseks või "külje laskmiseks" nimetati seda ka enne kui sellest "spordiala" sai. Nii et paluks mitte selle "spordiala" asjasse segamisega vastava tegevuse mainet kahjustada! Sõna "drift" on täiesti tavaline inglisekeelne sõna, eestikeelne vaste on "triivima" ja seda teeb näiteks külgtuules iga laev. On ka iga auto teinud igal hetkel, kui liikumissuund ja pikitelg (kõverdame seda pööretel lihtsuse huvides) paralleelsed pole. Ei ole mõtet seda sõna üle müstifitseerida.
xpander kirjutas:
milleks see driftimine üldse vajalik on? rõhk on veits valele kohale pandud...
Enesest lugupidavale autopedele (ei taha selle omistamisega kedagi solvata ja võtan selle tiitli hoopis endale) sama vajalik kui mõnele analoogile foorumis või fakebookis kommenteerida. Tuleks juba rohkem lund...
Targaks loeks mina autot alles siis, kui ta saaks iseseisvalt hakkama ilma rööbasteta, olgu need siis valgete või magnetjuttidena tee servas või sputnikutena kosmoses.
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.