Shadowrun Returns is a graphically-rich, single player, turn-based tactical RPG (for PC, Mac, and Apple & Android tablets) that takes place in a cyberpunk future where magic has returned, awakening creatures of myth.
http://harebrained-schemes.com/shadowrun/
Pre-order on alanud, peaks ilmuma juunis
Kickstarteris korjasid 1,8 milli, aga tundub, et ei ole päris see mis lubasid, igatsugu foorumid on kisa kära täis
Niih, Esimene ametlik kampaania siis läbi tehtud. Meeldis. Story oli huvitav ja kaasakiskuv. Kuna mäng suutis mind tundudeks arvuti taha naelutada siis pidi ta ju ilmselt hea olema?! Kampaania läbimine võttis nii ~15h.
Paar asja nüüd, esiteks pole tegemist nö. tavalise mänguga. Kuna mängul on kaasas väga võimas editor siis saab steamworkshopist uusi storysid (kampaaniaid) ja modifikatsioone juurde laadida. Esimene kampaania on rohkem sissejuhatus ning mängu maailma tutvustus. Kuuldavasti lisanudb ametlike kampaaniaid ja lisaid veel tulevikuski.
Nüüd mõned asjad, mis mind küll ei häirinud (eriti) kuid, mille üle vingumisest te interneti avarustes kindlasti kuulete.
1) Save süsteem - on checkpoindi põhine ning checkpoint on iga uue (sissejuhatusega) ala laadimisel. Nüüd aladest, millega jõuame teise punktini...
2) Lineaarsus - vabadust on suhteliselt vähe või noh, nii palju kui alal liikuda saab. Vahest on mingi side quest siin ja seal aga üldiselt on kampaania ülesse ehitatud missioonide põhiselt ja iga salvestus toimub just missiooni alguses (vahest ka vahepeal, oleneb osast). Vaba liikumise all mõtlen eelkõike seda, et sa ei saa ise valida kuhu alasse sa minna soovid, kõik toimub vastavalt storyle. (Nüüd tasub tähelepanna, et see ei tähenda, et mäng ise oleks nii ülesse ehitatud, editor võimaldab ka täiesti avatud kampaaniat teha. Ning ka ametlik esimene DLC, Berlini kampaania, pidi suhteliselt avatud olema.) 3) Lootimine - või pigem selle puudumine. Väga harva kui keegi midagi dropib ja enamasti on ka see siis questiga seotud asi. Enamus geari tuleb ise poest osta (kõik tegelt ) pole näinud veel, et vaenlane relvi või armoreid dropib. (Steamworkshopis on selle kohane mod ka juba väljastatud).
4) Interaktsioon maailmaga - sisuliselt olematu, ainult questidega seotud asjad enamasti, vahest ka leiab looti (granaadid, medpakid) ning natuke maailma tutvustavat "stuffi".
5) TEKST TEKST TEKS - Jah, puudub voice acting aga minule kui pigem VA eelistavale mängurile, ei olnud see mingisuguseks takistuseks. Pigem unikaalselt mõnus nostalgiline kogemus.
Sellest olenemata on mäng hea ja igati väärt 14 EUR mida selle eest küsitakse. Dialoogid, Story ja karakterid on enamasti suhteliselt hästi kirjutatud (Väga suur osa mängust ongi just dialoog, kellele meeldib ,kellele mitte). Skillide süsteem on korralik, spelle jms kraami on piisavalt. Matrix on päris omamoodi asi... Combat on päris hea, X-Comi sarnane.
Aga nagu ma mainisin on tegu platvormiga, kuhu saab uut kraami juurde lisada. Kogu jutt käib esimese (main) kampaania kohta, mis osad isegi ütlevad ei näita mängu täieliku potentsiaali. Lisaks Berlini (DLC) kampaaniale on töös veel mitmeid teisi kampaanaid nagu näiteks see http://www.shadowrunidentity.org/, mis lubab 100h gameplayd. Olen arvamusel, et framework on korralik ja sinna saab tulevikus veel vägagi EPIC asju ehitada
Kindlalt on siiani tegu minu selle aasta ühe parima mänguga. _________________ Bawse
Väidetavalt otse arendustegevusele kulutati 1.2 milli. See oli mis peale füüsiliste auhindade treimist järgi jäi. Olevat ka olnud mootori vahetus mis kõigi eelduste kohaselt ka odav lõbu ei ole.
Üks see telltale games vist, mis kogus mingi 3 milli on pidevalt juurde küsinud ning oma point and clicki mängu jaoks tundub, et ikka on vähe. See star commander või mis ta nüüd ongi on juba 14milli peal ja vajavad vist kokku üle 20-ne, et tegija mäng teha. Mõnel on mäng praktiliselt valmis ja küsivad mitu milli, et QA-d teha põhimõtteliselt.
Ega mängude tegemine odav lõbu ei ole. Eks meil ajavad need jutud miljonitest pea sassi aga tegelikult on ikka suht taskuraha mille eest nad mänge teevad. Ega publisheride võim niisama väga kaua ei ole kestnud, ainult nende suurte rahakottide pealt on enamasti võimalus AAA tiitleid teha.
Kuskil oli mingi uudis tüübist, kes küsis mingi paarkümmend tuhat lauamängu tegemiseks. Sai kokku mingi 150k, lõpuks pidi maja maha müüma ja hea-et prügikasti elama ei kolinud, sest mingi kuradi lauamängu tegemine ja inimesteni saamine läks nii kalliks.
Jah ja arvestada veel seda, et päris suur osa läks ka editori tegemiseks, mis pidavat päris hea olema (ise pole katsetanud). Eks näe, kuidas developerid mängu edasi supportima hakkavad patchide, uuenduste ning DLC-de näol, sest potentsiaali asjal on. Aga nagu ma ennist juba mainisin, ei ole tegu sugugi halva toodanguga, selle hinna eest. _________________ Bawse
Ega mängude tegemine odav lõbu ei ole. Eks meil ajavad need jutud miljonitest pea sassi aga tegelikult on ikka suht taskuraha mille eest nad mänge teevad. Ega publisheride võim niisama väga kaua ei ole kestnud, ainult nende suurte rahakottide pealt on enamasti võimalus AAA tiitleid teha.
Isiklikult nende kickstarterite juures lihtsalt jälgin, et arendajatel oleksid pädevad projektijuhid kes finantspoolt kontrolli all hoiavad. Nagu nt Brian Fargo või Feargus Urquhart kes on ennast praktikas tõestanud. Elu kahjuks kipub näitama, et kui asi loomeinimeste kätte jätta siis kipuvad valusad pangeastumised finantsdistsipliini suhtes kergelt tulema: nt Double Fine Broken Age või AAA rindelt hiljutine Gearboxi Aliens: Colonial Marines fiasko...
kogu see rahajutt on omajagu offtopic. jah, kickstarterist saadavad rahasummad on aaa mõistes mikroskoopilised ja tavalise gamedevelopmenti mõistes lihtsalt väiksed.
kontrolli all hoidmisest - praeguseks on omajagu mängude kickstartereid lõpptulemuseni jõudnud ja saavad ka enne ennast mitte tõestanud inimesed hakkama. vähemalt track record siiani näitab, et ka kogenud devidel/korraldajatel on probleemistik ja õnnestumise % suures osas sama. murekoht on pigem eeldatust oluliselt suurema summa kogumine, kus loogilise jätkuna tuleb tahtmine (ja stretch goalide tõttu ka vajadus) mängu algsest planeeritust laiemaks teha. selle suurim probleem paistab olema ajastus (kuid või aastaid edasi lükatud release), millega siis seondub pikema perioodiga kaasnevad mõneti suuremad kulud. kusjuures, kuludega on siiani tegijad piisavalt hästi hakkama saanud, edasilükkamisi on väga palju.
double fine adventure oli see, kes kogus oluliselt suure summa ja lendas otse selle rappa, et võtsid asja alguses planeeritust tunduvalt laiemalt ette - tulemuseks edasilükkamine ja nüüd siis nähtavasti tuleb vähemalt 2-episoodilisena, et vahepeal raha juurde koguda.
star citizen (oma site) on 8-kohaliste arvude alguses. sellel on ka põhjus, nii sinna raha matvate inimeste kui mängu enda ehitamise seisukohalt. kliendi seisukohalt - esimesed demovideod oli väga muljetavaldavad, samamoodi on asja nii dokumentide kui videode poolt jätkatud. sihitakse žanri, mis on olnud varjusurmas juba mõnda (võiks öelda, et pikemat) aega. tegija on tuntud nimi ja sisuliselt teada suurus. ka release goal on realistlik 2014 lõpp iirc. devi seisukohalt kehtivad samad asjad, lisaks siis tõsiasi, et nad teevad pigem mmo-d kui single-player mängu. see vajab põhimõtteliselt rohkem raha kui single-player.
tagasi ontopicuks - asi on pigem selles, et mängu sihtgrupi eeldused tänapäevasele rpg-laadsele on midagi muud. sisuliselt on vaikimisi eelduse sees Mafia väljatoodud punktid. ja neid on ka shadowrun returnsi teemalised vaidlused ja threadid kogu internetis täis.
sisu (nii pildi kui story) koha pealt ei virisetagi ju nii väga, aga midagi eriliselt suurepärast ka pole. täna just lugesin ühe online-koomiksikirjutaja arvamust asjast - kõik on hea, aga mitte enamat.
I've spent some time with the game, and I can confindently say... it's adequate. I feel like as a turn-based tactics game, it is passable. It does everything it needs to do to function, but honestly, it doesn't "wow" in any way. It serves the purpose.
The same thing can be said about the graphics. They're good. They aren't great, but they're good. Controls, UI, etc, all good. Not great.
kuna mul on backlog ees, ja eelpool loetletud punktidest eeldan ka mina üsna mitut, siis jääb see mäng hetkel hirmsasti kihelevast käest hoolimata natukene oma aega ootama. _________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks!
Julgelt üks parimaid mänge see aasta imo. Eriti arvestades hinda. Maksaks ka 2 korda rohkem selle eest arvestades, et inimesed on nõus maksma 40-50 euri poole lühemate ja üleüldiselt kehvemate mängude eest. i.e Citadels
Ei hakka salgama, et mõningad asjad, mida ka eelpool mainitud võiks paremad olla, aga üleüldiselt minu sügelust sedasorti mängu järgi kratsis väga hästi.
Peamine whine imo ikkagi seotud sellega, et paljud arvasid, et 1.8 miljoni eest saab midagi fantastilist igas mõttes teha. Ilmselge, et ei saa. Kõik mis reklaamiti kickstarteris ju tuleb. Ok Berlini stretchgoali täitmisega läheb veidikene aega aga siiski tulemas ta on.
Üle tüki aja tõesti mäng mille lõppedes oli DO WANT MORE. 10/10 ta muidugi pole aga kuskil seal 8 kandis kindlasti. Ja loodetavasti aja jooksul läheb ainult paremaks.
Loodan, et müüb hästi ja selles universumis toimub veel huvitavaid runne.
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.