Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
|
von Wu
HV Guru

liitunud: 12.10.2007
|
21.05.2013 19:20:05
|
|
|
krist2an kirjutas: |
Ma ei tea küll kedagi, kes teaks kedagi, kellel oleks näiteks suunatule lüliti ära surnud. |
Ma tean kedagi, kel lühikese aja jooksul 3x mootorratta suunatule relee ära suri. Odav Venemaa toode.
|
|
Kommentaarid: 888 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
0 :: |
668 |
|
tagasi üles |
|
 |
Noname
HV Guru

liitunud: 26.10.2002
|
21.05.2013 22:24:41
|
|
|
krist2an kirjutas: |
Raibert kirjutas: |
kuna autod omavad ka vägagi mitmeid elekroonikaseadmeid, siis on ka see kitsamates ringkondades teadaolev info, et enamustele Euroopa autodele on erinevatesse juhtplokkidesse sisse programmeeritud mingi x eluiga.
Näiteks mingi x korda saad suunatuld sisse lülitada ja siis tuleb see vastav elektroonikajubin välja vahetada. need tootjad on muidugi kavalad, sest põhjendavad seda turvalisuse tõstmisega... |
Ma ei tea küll kedagi, kes teaks kedagi, kellel oleks näiteks suunatule lüliti ära surnud. Või mõni muu selline suvaline lüliti
Jätame nüüd igasugused vandenõuteooriad kõrvale, onju. Ega see mingi pagana http://avanejad.weebly.com/index.html pole et igasugust jama välja ajada. Eks see on selge, et tootjad üritavad võimalikult odavalt toota, mis tähendabki komponentide pealt kokku hoidmist. Aga miks peaks üldse keegi omaenda tooteid šaboteerima? S*tt kvaliteet = s*tt maine ning seda ei taha küll ükski tootja vabatahtlikult endale. Tootja eesmärgiks on ikkagi teha oma toode nii vastupidavaks, et vähemalt garantiiaja jooksul ei tuleks teda remontida. See kui kellelgi on arvuti vms nädal pärast garantiiaja lõppu ära surnud, on pigem väga õnnetu juhus kui et mingi suur vandenõu. Ja seekord on tahanteadal õigus, väga palju sõltub ka kasutajast endast, olgu selleks läpakad, telefonid või mis iganes. Viimase 5 aasta jooksul on mul ära surnud üks Philipsi telekas (toiteplokk suri ära) ning üks DVD-kirjutaja, mis tuli juba tehasest praagina. Kõik ülejäänud asjad töötavad ideaalselt, Aceri läpakas ei ole veel pooleks paindunud, Samsungi mobla täitsa helistab, arvuti aastast 2008 on täiesti töökorras ning mitu aastat vana Epsoni printer ei taha ka muud, kui aeg-ajalt tintide vahetust. |
Täpselt nii. Kus nüüd sügavalt solvatud stallion on?
_________________ "Olukord on sitt, aga see on meie tuleviku väetis." - Lennart Meri
"Edu on kehv õpetaja. See ahvatleb tarku inimesi mõtlema, et nad ei saagi kaotada" - B. Gates |
|
Kommentaarid: 370 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
0 :: |
320 |
|
tagasi üles |
|
 |
tomshore
HV kasutaja

liitunud: 20.01.2005
|
22.05.2013 11:05:42
|
|
|
Väike näide küll veidi teisest tootevaldkonnast, kuid täiesti reaalsest elust.
Läbirääkimised Hiina tehastega, kes hiljuti on hakanud toodangul hinda tõstma. Küll materjalide hinnatõusu tõttu, küll majanduskasvust tingitud tööjõukulude suurenemise tõttu jnejne. Kõigele lisaks tõusid ka mereveo hinnad drastiliselt, mis mõnes tootegrupis üliolulist osa etendab. Siitpoolt aga masust tingituna oli tugev surve hinna alandamisele või vähemalt hoidmisele. Läbirääkimiste tulemusena ei öelnud hiinlane "ei", see pole ka nende kultuurile omane. Ostuhind püsis samal tasemel, aga järgmise partii puhul oli kasutatud oluliselt madalama kvaliteediga materjale. Paraku on nii, et hinnaralli esimeseks ohverduseks on kvaliteet.
Minu arvates on elektroonikavidinate pideva rikkimineku muljet tõstnud kõvasti ka üha suurenev tarkvara kasutamine seadmetes. Kõik muutub "nutikaks" ja tarkvara kinnijooksmine tähendab inimesele tänavalt rikkis elektroonikavidinat.
Üldjoontes mina ei kirjutaks alla kõiksugu vandenõuteooriatele. Muidugi pole välistatud, et aeg-ajalt üritatakse ka nimme kehva disainiga turule tulla. Siiski usun, et probleemide põhipõhjust tuleb otsida hinnasurvest tingitud kehvematest komponentidest ning miks mitte ka ajanappusel/võidujooksul kiiruga juurutatud lõpuni testimata disainidest.
|
|
Kommentaarid: 25 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
24 |
|
tagasi üles |
|
 |
Mnator
HV Guru
liitunud: 18.10.2007
|
22.05.2013 11:46:30
|
|
|
Siis pole vajagi sinna hiinasse tootmist üle kantida. Euroopas võiks ka toota edasi, tootmist automatiseerida kulude allaviimiseks (ja tegelikult ka kvaliteedi tõstmiseks)!
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
 |
tomshore
HV kasutaja

liitunud: 20.01.2005
|
22.05.2013 11:51:15
|
|
|
Hilja juba
|
|
Kommentaarid: 25 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
24 |
|
tagasi üles |
|
 |
SurfData
HV Guru

liitunud: 19.05.2006
|
22.05.2013 12:35:54
|
|
|
Mnator kirjutas: |
Siis pole vajagi sinna hiinasse tootmist üle kantida. Euroopas võiks ka toota edasi, tootmist automatiseerida kulude allaviimiseks (ja tegelikult ka kvaliteedi tõstmiseks)! |
Muidugi võiks, ainult et siin on paar aga.....hind tuleks "samaväärse" hiina toodangu omaga väga palju kallim ning elektroonikas vaja minevaid haruldasi muldmetalle on ~97% maailma toodangust hiinas, ülejäänud 3% on Eesti ja USA. Kvaliteet muidugi maksab ja ka mina maksan kvaliteedi eest rohkem (näiteks alla 3 aastase garantiiga juppe ma oma arvutisse ei pane), aga ENAMUS inimesi ajavad taga odavust, mitte kvaliteeti.
Väike näide ka veel minu kvaliteedi eelistustest...hiljuti oli köögi valik. Lõplikule sõelale jäid 2 varianti. Üks Eesti oma (tehakse kohapeal), teine tehakse saksamaal valmis ja siis tuuakse siia ja pannakse kokku. Eesti oma oli põmst 4 kohalise numbri võrra odavam, aga garantii kõikidele asjadele ainult 2 aastat. Saksa oma: garantii mööblile 5 aastat, tehnilistele/mehhaanilistele osadele (hinged jms) 10 aastat. Otsuse tegemine sellisel juhul polnud just väga raske. Maksin rohkem, aga on ka pikem garantii. Samas enamus inimesi oleks läinud odavama variandi teed, kuna siis jääb PRAEGU raha muude asjade jaoks rohkem ja see mis tulevikus juhtub...sellele praegu ei viitsita mõelda.
|
|
Kommentaarid: 84 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
74 |
|
tagasi üles |
|
 |
Mnator
HV Guru
liitunud: 18.10.2007
|
22.05.2013 13:06:20
|
|
|
SurfData, kvaliteedi tõus ei võrdu hinnatõusuga, kui selle aluseks on parem tootmistehnoloogia, nagu seda tootmise automatiseerimine võimaldab. Võib juhtuda, et hind isegi langeb veidi........
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
 |
SurfData
HV Guru

liitunud: 19.05.2006
|
22.05.2013 13:37:44
|
|
|
Mnator kirjutas: |
SurfData, kvaliteedi tõus ei võrdu hinnatõusuga, kui selle aluseks on parem tootmistehnoloogia, nagu seda tootmise automatiseerimine võimaldab. Võib juhtuda, et hind isegi langeb veidi........ |
EU-s on palgad teised. Miks Sa arvad miks Tais inimesed KÄSITSI kõvakettaid kinni kruvivad? Sest neid on odavam ülal pidada kui osta vastav masin. Tööjõud ja kõrgem tehnika teevad ka asja/toote enda kallimaks. Aasias on see odav, hetkel juba pööratakse pilke ka vaikselt brasiilia poole, et ei peaks üle lombi asju vedama, aga üldiselt on EU-s tootmine kallis....veel.
|
|
Kommentaarid: 84 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
74 |
|
tagasi üles |
|
 |
Mnator
HV Guru
liitunud: 18.10.2007
|
22.05.2013 13:44:31
|
|
|
EU inimtööjõud jääbki kalliks ja ajas kallinebki üha!
Aga mina räägin täisautomaatliinidest, kus on vaid mõned üksikud inimesed silma peal hoidmas (põhi)tootmisel.
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
 |
SurfData
HV Guru

liitunud: 19.05.2006
|
22.05.2013 13:48:18
|
|
|
Mnator kirjutas: |
EU inimtööjõud jääbki kalliks ja ajas kallinebki üha!
Aga mina räägin täisautomaatliinidest, kus on vaid mõned üksikud inimesed silma peal hoidmas (põhi)tootmisel. |
Kuid ka need liinid on kokkuvõttes kallimad kui lasta Hiinas/Tais jms inimestel käsitsi asjad kokku kruvida. Eks see tootmine hakkab milallgi euroopasse tagasi ka tulema, kuid läheb veel natuke aega
|
|
Kommentaarid: 84 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
74 |
|
tagasi üles |
|
 |
tahanteada
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003
|
22.05.2013 13:57:31
|
|
|
SurfData kirjutas: |
Mnator kirjutas: |
EU inimtööjõud jääbki kalliks ja ajas kallinebki üha!
Aga mina räägin täisautomaatliinidest, kus on vaid mõned üksikud inimesed silma peal hoidmas (põhi)tootmisel. |
Kuid ka need liinid on kokkuvõttes kallimad kui lasta Hiinas/Tais jms inimestel käsitsi asjad kokku kruvida. Eks see tootmine hakkab milallgi euroopasse tagasi ka tulema, kuid läheb veel natuke aega  |
Isegi eestlaste suure lemmiku, Nokia, tootmine viiakse Hiinasse üle ning pannakse kinni tehased Soomes ja Kanadas. Kusagil aasta tagasi ütles Nokia juht Elop otse, et pole mõtet Euroopas ja Kanadas toota, kuna kümned ja sajad miljonid ostjad asuvad Hiinas.
Ja teine rahva suur lemmik, Apple toodab samuti oma kraami Hiinas. Saab üliodavalt oma tooted kätte ja need siis äritakse maksimaalselt kõrge hinnaga maha.
Ja kui arvestada juurde veel Aasia ja Aafrika tarbimise oluline kasv, siis võib tekkida ka olukord, kus Aasia ja Aafrika kõik tooted ise ära tarbivad ning muu maailm näeb samu tooteid ainult unes, kuna neid lihtsalt ei jätku kõigile.
|
|
Kommentaarid: 284 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
2 :: |
11 :: |
211 |
|
tagasi üles |
|
 |
hervor
HV kasutaja
liitunud: 01.10.2011
|
22.05.2013 13:58:44
|
|
|
Tootmise tagasikolimine euroopasse ei pruugi nii lihtne olla, kuna vana tehase uuele tehnikale ümberkolimine peaks ikka odavam olema ja turule uuestisisenemine nõuab suurt kulutamist turundusele, kuna konkurents vanade tehaste poolt on kõva.
|
|
tagasi üles |
|
 |
Tanel
HV Guru

liitunud: 01.10.2001

|
|
Kommentaarid: 465 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
12 :: |
7 :: |
358 |
|
tagasi üles |
|
 |
Mnator
HV Guru
liitunud: 18.10.2007
|
22.05.2013 14:01:59
|
|
|
SurfData kirjutas: |
Mnator kirjutas: |
EU inimtööjõud jääbki kalliks ja ajas kallinebki üha!
Aga mina räägin täisautomaatliinidest, kus on vaid mõned üksikud inimesed silma peal hoidmas (põhi)tootmisel. |
Kuid ka need liinid on kokkuvõttes kallimad kui lasta Hiinas/Tais jms inimestel käsitsi asjad kokku kruvida. Eks see tootmine hakkab milallgi euroopasse tagasi ka tulema, kuid läheb veel natuke aega  |
....ja vahepeal saamegi "nautida" tõelist rämpstoodangut
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
 |
duduk
HV vaatleja

liitunud: 08.11.2010
|
22.05.2013 14:29:28
|
|
|
tsitaat: |
Samsungil on mõnesmõttes lihtsam lugu - need konded on vähemalt toiteosas ja lihtsastivahetatavad, aga neid on lihtsalt rohkem.
|
Täpselt nii ongi, kunagi suht uuel Samsungi monitoril sai toites üks lüüt ara vahetatud. Oli punnis nagu onepack.
_________________ *Dudofon* - HandMade keel- ja puhkpillid, efektid ja kombod.
3D graafika tööd. |
|
Kommentaarid: 5 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
1 :: |
4 |
|
tagasi üles |
|
 |
tomshore
HV kasutaja

liitunud: 20.01.2005
|
22.05.2013 14:44:36
|
|
|
Hetkel on Hiina koos naabritega üks enim kasvavaid turge, milleks tuua tootmist Euroopasse? Pigem vastupidi, kõik tahavad tükikest miljarditeturust (ainuüksi Hiina ja India annavad kokku 2,5 miljardit vähemalt). Mida see Euroopa paarisajamiljoniline hääbuv tarbijaskond enam tähendab. Lõpuks, kui Aasia tehaste tootmismahust muu maailma varustamiseks jääb väheks, saavad kohalikud tootjad ka võimaluse. Ja kuidas kõige selle kõrval tundub meie üüratu miljonipealine siseturg?
Veidi lihtsustatud ja ülepaisutatud hinnang, aga mingi pildi peaks vast andma.
|
|
Kommentaarid: 25 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
24 |
|
tagasi üles |
|
 |
H_K
Aeg Maha 2n

liitunud: 09.01.2002
|
22.05.2013 14:51:59
|
|
|
Teemat lugedes jääb mulje, et kvaliteetse ja vastupidava tehnika ja muu kauba turunišš on peaaegu tühi - selle peale tahaks öelda, et tee ise firma ja tooda "isalt-pojale" kestvaid asju ja rikastu
Ma ise kurja kartelli ei usu. Arvan, et põhjused on palju maisemad ja hinnasurve on peamine põhjus - enamik inimesi ostab siiski pigem soodsa ja teadmata vastupidavusega asja, kui kalli ja natuke väidetavalt parema asja. Kuigi autode puhul näitab isegi statistika seda, et soetades kalli luksusliku auto, tähendab see suure tõenäosusega suuremat hulka erinevaid rikkeprobleeme
Minu arvates tuleneb suurem osa tänaseid kvaliteedi-vastupidavuse probleeme globaliseeruvast majandusest. Ei ole olemas enam firmat, mis toodaks oma toote otsast lõpuni ise. Suurema lennuki ehituses osaleb ca 1000 firmat, kui arvestada kuni kaevandusteni, siis veelgi rohkem. Me ei tea, kuivõrd palju elektroonikafirmad toodavad oma toodangut ise aga arvan, et keskmise arvuti tootmises võib osaleda kümneid ja neil omakorda sadu allhankijaid. ViewSonic ei tarvitsegi ise oma saastlüüte plaadile joota - ostab kogu plaadi sisse, vähempakkumisega, võibolla ostab sisse osaliselt või täielikult, ka toote disainimise ja projekteerimise. Kui osta sisse kõige kallimad jublakad, tähendab see lõpptoote oluliselt kallimat hinda, see omakorda tähendab positsioonikaotust konkurentsitihedal turul.
Ma näiteks ei tea kas suhteliselt kallid Apple tooted on kvaliteetsed ja vastupidavad, või kas inimesed ostavad Apple tehnikat just sel põhjusel.
Tegelikult võiks ära defineerida ka kvaliteedi kui mõiste. Mulle tundub, et kvaliteet ei tähenda alati ainult toote vastupidavust, samuti inimesed võivad kvaliteediks hinnata erinevaid asju. Näiteks lapsesünnipäevapeoks ostetud mütsikestelt ja viledelt ma ei oota erilist vastupidavust, aga 5 aastat ja ka vanemal autol lagunev tehnika ning remont mõjuvad häirivalt Kuivõrd on kvaliteet objektiivselt mõõdetav kriteerium ja kuivõrd on kvaliteet tarbija ootustes kinni. Võimalik, et mitte tooted ei ole kehvad vaid inimeste ootused tootele on ebareaalsed. Niipea kui tootjad hakkaksid kuulama tarbijat ja disainima "isalt-pojale" tooteid mitu või kümneid kordi kallima hinnaga, siis tarbija valib siiski riski odavama ja ebakvaliteetsema toote kasuks - võimalik, et tooted on tarbija nägu.
|
|
Kommentaarid: 53 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
51 |
|
tagasi üles |
|
 |
tomshore
HV kasutaja

liitunud: 20.01.2005
|
22.05.2013 15:07:50
|
|
|
Täitsa nõus eelkõnelejaga.
Mis aga puudutab kiirenevale tarbimisele suunatud fiskaalmudelit, siis otsatud tarbimist on läbi turunduse ja finantspoliitika oluliselt lihtsam õhutada. Seda järjepidevalt ka tehakse üha uusi ja uusi meetodeid leiutades. Kas iga iPhone'i uue mudeli saabudes tekkivad järjekorrad on tingitud kehvast elektroonikast? Õhumüüjate roll majanduses on tunduvalt olulisemaks muutunud tänu globaalsele konkurentsile, millest ka H_K kõneles.
|
|
Kommentaarid: 25 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
24 |
|
tagasi üles |
|
 |
arvi16
Kreisi kasutaja
liitunud: 02.03.2004
|
22.05.2013 15:55:24
|
|
|
tsitaat: |
Ma ei tea küll kedagi, kes teaks kedagi, kellel oleks näiteks suunatule lüliti ära surnud. Või mõni muu selline suvaline lüliti
|
mul suri suunatule lüliti ära,
samuti surid keskluku lülitid ära, lahti võttes ja asja disaini hinnates, polnud isegi suuteline üle paari tuhande klõpsu tegema.
tegemist oli opeliga
Autod on ka väga hea näide, et asjad ehitatakse ikka väga mitte vastupidavad
|
|
Kommentaarid: 97 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
89 |
|
tagasi üles |
|
 |
gemini
HV Guru
liitunud: 03.12.2001
|
22.05.2013 16:23:01
|
|
|
tomshore kirjutas: |
Hetkel on Hiina koos naabritega üks enim kasvavaid turge, milleks tuua tootmist Euroopasse? Pigem vastupidi, kõik tahavad tükikest miljarditeturust (ainuüksi Hiina ja India annavad kokku 2,5 miljardit vähemalt). Mida see Euroopa paarisajamiljoniline hääbuv tarbijaskond enam tähendab. Lõpuks, kui Aasia tehaste tootmismahust muu maailma varustamiseks jääb väheks, saavad kohalikud tootjad ka võimaluse. Ja kuidas kõige selle kõrval tundub meie üüratu miljonipealine siseturg?
Veidi lihtsustatud ja ülepaisutatud hinnang, aga mingi pildi peaks vast andma. |
Kui ikka lõpptoodete turg on suures osas Euroopas siis on kindlasti tasuvam siin toota sest 1) transpordi kulud on kõrged, 2) flexibility on suht jäik meretranspordi korral, 3) mingite kvaliteediprobleemide korral on RMA asjade ajamine täielik PITA.
|
|
Kommentaarid: 75 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
3 :: |
2 :: |
61 |
|
tagasi üles |
|
 |
SurfData
HV Guru

liitunud: 19.05.2006
|
22.05.2013 16:34:39
|
|
|
gemini kirjutas: |
tomshore kirjutas: |
Hetkel on Hiina koos naabritega üks enim kasvavaid turge, milleks tuua tootmist Euroopasse? Pigem vastupidi, kõik tahavad tükikest miljarditeturust (ainuüksi Hiina ja India annavad kokku 2,5 miljardit vähemalt). Mida see Euroopa paarisajamiljoniline hääbuv tarbijaskond enam tähendab. Lõpuks, kui Aasia tehaste tootmismahust muu maailma varustamiseks jääb väheks, saavad kohalikud tootjad ka võimaluse. Ja kuidas kõige selle kõrval tundub meie üüratu miljonipealine siseturg?
Veidi lihtsustatud ja ülepaisutatud hinnang, aga mingi pildi peaks vast andma. |
Kui ikka lõpptoodete turg on suures osas Euroopas siis on kindlasti tasuvam siin toota sest 1) transpordi kulud on kõrged, 2) flexibility on suht jäik meretranspordi korral, 3) mingite kvaliteediprobleemide korral on RMA asjade ajamine täielik PITA. |
1) enamasti on tootmine hiinas + transport siiski odavam kui tootmine euroopas
2) alati saab kasutada ka kiiremat transporti kui inimene maksab. Mulle saadeti hiinast pakk läbi hongkongi, saksamaa ja soome oli kokku 37 tundi ja tlnas (kell 20:18 anti hiinas alles kulleri kätte ja ülejärgmine päev kell 9:30 oli tlnas reisides läbi saksamaa ja soome ka veel).
3) seda jah, kui nö kohalikku garantiiesindust vms pole, siis on jama ja vaevarikas
|
|
Kommentaarid: 84 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
74 |
|
tagasi üles |
|
 |
tomshore
HV kasutaja

liitunud: 20.01.2005
|
22.05.2013 21:26:08
|
|
|
gemini kirjutas: |
tomshore kirjutas: |
Hetkel on Hiina koos naabritega üks enim kasvavaid turge, milleks tuua tootmist Euroopasse? Pigem vastupidi, kõik tahavad tükikest miljarditeturust (ainuüksi Hiina ja India annavad kokku 2,5 miljardit vähemalt). Mida see Euroopa paarisajamiljoniline hääbuv tarbijaskond enam tähendab. Lõpuks, kui Aasia tehaste tootmismahust muu maailma varustamiseks jääb väheks, saavad kohalikud tootjad ka võimaluse. Ja kuidas kõige selle kõrval tundub meie üüratu miljonipealine siseturg?
Veidi lihtsustatud ja ülepaisutatud hinnang, aga mingi pildi peaks vast andma. |
Kui ikka lõpptoodete turg on suures osas Euroopas siis on kindlasti tasuvam siin toota sest 1) transpordi kulud on kõrged, 2) flexibility on suht jäik meretranspordi korral, 3) mingite kvaliteediprobleemide korral on RMA asjade ajamine täielik PITA. |
Eksid. Euroopa osatähtsus maailma kontekstis on üha kahanemas. Ameerika on hetkel suurim, nende kannul Aasia ja alles siis saame Euroopast rääkida. Hiinat ennustatakse lähitulevikus saamaks maailma suurimaks majanduseks USA ees.
Autode müügis on see regionaalne edestamine juba toimunud, Aasia ruulib Hiinaga eesotsas. Aasial on Euroopaga võrreldes 10-15 korda rohkem potentsiaalset turumahtu, mis lõpptoodete põhiturust sa räägid?
|
|
Kommentaarid: 25 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
24 |
|
tagasi üles |
|
 |
ronley
HV kasutaja

liitunud: 21.06.2002
|
22.05.2013 23:48:39
|
|
|
Neile, kes teevad suured silmad pealkirja lugedes - avardage oma silmaringi.
http://en.wikipedia.org/wiki/Planned_obsolescence
Edasi võib alustada lambipirnidest ja nailonsukkadest.
Siin palju printeritest jahutud.
Printer tuleks ikka osta kontorist, kus keegi jagab elementaarset matsu ning vajadusel aitab kui seadme surmakuupäevaloendur nulli jõuab.
Ma saan aru, et raha on maailmas niipalju, et keegi ei tea ja mis see sitt printer ikka maksab.
Aga oma rahanatukese hankimiseks kulunud aja peale vihane olla?
Loll.
_________________ Jumal annab, maksuamet võtab.
viimati muutis ronley 22.05.2013 23:52:14, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 54 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
1 :: |
1 :: |
51 |
|
tagasi üles |
|
 |
Mario.
HV Guru
liitunud: 25.07.2004
|
22.05.2013 23:50:30
|
|
|
maxtor1 kirjutas: |
Kas selles saab üldse keegi mõistuslik inimene kahelda ? Pean silmas siis teema pealkirjas esitatud küsimust. Kas nüüd just loendurid vms vahele ehitatakse, neid oskaks huvilised ju avastada ja kahjutuks teha aga ega seegi võimatu pole muidugi. Aga et asju EI TOHI ehitada vastupidavatena, seda usun ma küll kindlasti. Kogu majandus ju uute asjade tootmise otsas elabki. |
Et inimesed ei unustaks.
Teema pealkirjastus on ignorantne.
|
|
Kommentaarid: 274 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
6 :: |
2 :: |
217 |
|
tagasi üles |
|
 |
rex
HV Guru

liitunud: 09.01.2002
|
23.05.2013 12:50:10
|
|
|
tomshore kirjutas: |
Hetkel on Hiina koos naabritega üks enim kasvavaid turge, milleks tuua tootmist Euroopasse? Pigem vastupidi, kõik tahavad tükikest miljarditeturust (ainuüksi Hiina ja India annavad kokku 2,5 miljardit vähemalt). Mida see Euroopa paarisajamiljoniline hääbuv tarbijaskond enam tähendab. Lõpuks, kui Aasia tehaste tootmismahust muu maailma varustamiseks jääb väheks, saavad kohalikud tootjad ka võimaluse. Ja kuidas kõige selle kõrval tundub meie üüratu miljonipealine siseturg?
Veidi lihtsustatud ja ülepaisutatud hinnang, aga mingi pildi peaks vast andma. |
Kui see miljarditepealine seni suht vaeselt ja alalhoidlikult elama harjunud mass tõesti ostujõulisemaks saama hakkab, tõotab see tohutut ökokatastroofi. Teades nende jäätmemajandust (kõik sitt lendab kuskile majadevahelistesse käikudesse ja tühermaadele) ja haridust/haritust ning võimet asju suuremas plaanis näha (õigemini nende puudumist), siis ka neid läbihekseldamisrežiimile lastes võime juba väga varsti endale uut koduplaneeti otsima hakata.
|
|
Kommentaarid: 247 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
   |
:: |
0 :: |
0 :: |
226 |
|
tagasi üles |
|
 |
|