Avaleht
uus teema   vasta Uudised »  Eesti IT ja tehnikaalased uudised »  Pangakaart mobiilis muudab kohe elu märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3, 4  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale.  :: Teata moderaatorile teata moderaatorile
otsing:  
SurfData
HV Guru
SurfData

liitunud: 19.05.2006




sõnum 07.11.2012 18:24:21 vasta tsitaadiga

sukelduja kirjutas:
Mnator kirjutas:
jägaja kirjutas:
Mnator kirjutas:
jägaja kirjutas:
Pangakaardi hooldustasu on sul ju niikuinii olemas. Miks telefonis olemasoleva "pangakaardi" eest peaks teisiti olema?

....
Pangale juba maksad ja veel lisaks operaatorile maksma hakata on tegelikult liigne kulu. Ning ära tule rääkima pangakaardist loobumist, kui sa just sunnismaine pole, kes eales kodust kaugemale ei saa jms....


Selline rumal mõte tõesti pähe ei tulnud icon_redface.gif

Liigne kulu on suhteline, kuna arvutit ID-kaardiga pole tihti läheduses, seega tuleb see 0,64 operaatoritasu Mobiil-ID mugavuse nimel alla neelata.

NFC tehnoloogia bussipiletite ostmine võiks küll kiiremini reaalsuseks saada, kuna Tallinnas tuleb vastavalt ühistranspordiga liikumise vajadusele kuni nelja! piiksuga sõidukikaarti hetkel kaasas vedada.
Kes tahab mugavuse eest maksta sedasi ja kes mitte. Sel teemal vaidlemine mõtet ei oma.
Ja Tallinnas tahetakse tallinnlastele uuest aastast üldse "tasuta" transporti pakkuda, Seega jääb NFC tehnoloogiaga piletiost igal sõidul taas ära icon_wink.gif

Registreerima pead oma sõidu ikkagi. Selleks oleks see telefoni versioon hea küll.


yup, enne piisas et idioodikaart taskus on, nüüd hakka muretsema mingi uue kaardi pärast ja siis iga kord talvel külmaga seda põuetaskust otsima ja vehkima transporti sisenemisel (kuigi tasuta sõidu õiguse kontroll võiks ju siiski olla ID kaardi põhine, milleks üks mõttetu lisa plastikjunni jälle vaja).
Kommentaarid: 84 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 74
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Mnator
HV Guru

liitunud: 18.10.2007




sõnum 07.11.2012 18:54:34 vasta tsitaadiga

Aga need registraatorid ei tööta ei NFC-ga ega ID-kaardiga tänu linnaisade "suurele" tarkusele moodsa tehnika hankel icon_lol.gif
Kommentaarid: 1 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 1
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
jägaja
HV Guru
jägaja

liitunud: 06.08.2004




sõnum 07.11.2012 23:06:40 vasta tsitaadiga

Mnator kirjutas:
Aga need registraatorid ei tööta ei NFC-ga ega ID-kaardiga tänu linnaisade "suurele" tarkusele moodsa tehnika hankel icon_lol.gif


See NFC osa alustab toimimist 2013 aastal.
Kui enne maailmalõppu ei tule.

SurfData kirjutas:
Spoiler Spoiler Spoiler


yup, enne piisas et idioodikaart taskus on, nüüd hakka muretsema mingi uue kaardi pärast ja siis iga kord talvel külmaga seda põuetaskust otsima ja vehkima transporti sisenemisel (kuigi tasuta sõidu õiguse kontroll võiks ju siiski olla ID kaardi põhine, milleks üks mõttetu lisa plastikjunni jälle vaja).


No on sul ikka hea kujutlusvõime, et iga reisija hakkab talvel külmaga sõiduõiguse tõestamiseks kusagile pilusse seda ID kaarti toppima.
Sest muud moodi sa ju masinale ei suuda ID kaardiga sõiduõigust tõestada. Kaua sul selle kiip vastu küll peaks, päevas umbes 6 sisestust juba automaati toppides, lisaks miski tegelinski, kes kaardiga pilule pihta ei saa ja ülejäänud närveldavad selja taga.
Kontaktivaba tehnoloogia paistab ikka palju parema lahendusena.

sukelduja kirjutas:
Spoiler Spoiler Spoiler


Kaupmehed on suurelt välja kuulutanud, et nemad ID kaardi põhist kliendikaarti enamjaolt ei rakenda, pidavat olema liiga anonüümne ja kliendikaart on ettevõtte reklaam- ja visiitkaart ka ühtlasi. ID kaart kaupmeeste sõnul seda pole.
Seetõttu "tasapisi" tarbija jaoks kliendikardiks ID kaart niipea kindlasti ei saa. Asi on kaupmeeste huvipuuduses kinni. No mõningad erandid välja arvata.

Selle Rimi "reklaamikioski" asjaga peaks iga meediat lugev isik ikka kursis olema icon_rolleyes.gif .
Näitab ilmekalt selle "keskmise" tarbija käitumist.

_________________
" Maailm on täis kõikvõimalike külatarkade kogukondi, kelle ühine joon on teadus- ja tõenduspõhisele elukäsitusele vastandumine."
Kommentaarid: 141 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 126
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
sukelduja
HV Guru
sukelduja

liitunud: 14.06.2007




sõnum 08.11.2012 01:11:51 vasta tsitaadiga

jägaja kirjutas:

Kaupmehed on suurelt välja kuulutanud, et nemad ID kaardi põhist kliendikaarti enamjaolt ei rakenda, pidavat olema liiga anonüümne ja kliendikaart on ettevõtte reklaam- ja visiitkaart ka ühtlasi. ID kaart kaupmeeste sõnul seda pole. Seetõttu "tasapisi" tarbija jaoks kliendikardiks ID kaart niipea kindlasti ei saa. Asi on kaupmeeste huvipuuduses kinni. No mõningad erandid välja arvata.

Sama loogika järgi ei sobi kliendikaardiks ta telefon.
Kommentaarid: 24 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 24
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tahanteada
Lõuapoolik
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003




sõnum 08.11.2012 11:32:54 vasta tsitaadiga

sukelduja kirjutas:
jägaja kirjutas:

Kaupmehed on suurelt välja kuulutanud, et nemad ID kaardi põhist kliendikaarti enamjaolt ei rakenda, pidavat olema liiga anonüümne ja kliendikaart on ettevõtte reklaam- ja visiitkaart ka ühtlasi. ID kaart kaupmeeste sõnul seda pole. Seetõttu "tasapisi" tarbija jaoks kliendikardiks ID kaart niipea kindlasti ei saa. Asi on kaupmeeste huvipuuduses kinni. No mõningad erandid välja arvata.

Sama loogika järgi ei sobi kliendikaardiks ta telefon.

Uudiseid ja reklaami ning soodusmüügipakkumisi saab üsna edukalt telefoniekraanile saata. SMS-teavitus / SMS-reklaam on selle turunduse nimed.
Kommentaarid: 284 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 11 :: 211
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Draqula
HV Guru

liitunud: 29.10.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 08.11.2012 11:42:10 vasta tsitaadiga

tahanteada kirjutas:
sukelduja kirjutas:
jägaja kirjutas:

Kaupmehed on suurelt välja kuulutanud, et nemad ID kaardi põhist kliendikaarti enamjaolt ei rakenda, pidavat olema liiga anonüümne ja kliendikaart on ettevõtte reklaam- ja visiitkaart ka ühtlasi. ID kaart kaupmeeste sõnul seda pole. Seetõttu "tasapisi" tarbija jaoks kliendikardiks ID kaart niipea kindlasti ei saa. Asi on kaupmeeste huvipuuduses kinni. No mõningad erandid välja arvata.

Sama loogika järgi ei sobi kliendikaardiks ta telefon.

Uudiseid ja reklaami ning soodusmüügipakkumisi saab üsna edukalt telefoniekraanile saata. SMS-teavitus / SMS-reklaam on selle turunduse nimed.


Just nimelt, seetõttu on telefon oluliselt atraktiivsem variant kui kliendikaart, kuna telefonisse saab reklaami saatja edastada ka dünaamilist sisu, linke vms.
Kommentaarid: 42 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 34
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
sukelduja
HV Guru
sukelduja

liitunud: 14.06.2007




sõnum 08.11.2012 11:50:17 vasta tsitaadiga

Draqula kirjutas:
tahanteada kirjutas:
sukelduja kirjutas:
jägaja kirjutas:

Kaupmehed on suurelt välja kuulutanud, et nemad ID kaardi põhist kliendikaarti enamjaolt ei rakenda, pidavat olema liiga anonüümne ja kliendikaart on ettevõtte reklaam- ja visiitkaart ka ühtlasi. ID kaart kaupmeeste sõnul seda pole. Seetõttu "tasapisi" tarbija jaoks kliendikardiks ID kaart niipea kindlasti ei saa. Asi on kaupmeeste huvipuuduses kinni. No mõningad erandid välja arvata.

Sama loogika järgi ei sobi kliendikaardiks ta telefon.

Uudiseid ja reklaami ning soodusmüügipakkumisi saab üsna edukalt telefoniekraanile saata. SMS-teavitus / SMS-reklaam on selle turunduse nimed.


Just nimelt, seetõttu on telefon oluliselt atraktiivsem variant kui kliendikaart, kuna telefonisse saab reklaami saatja edastada ka dünaamilist sisu, linke vms.

Mis tekitab suuri privaatsusprobleeme. SMS Spämm on üks jälgimat sorti spämmidest üldse. Või kuidas sa seda ette kujutad? Lähed kassa juurde maksma ja sellel hetkel potsatab sulle terve rida pakkumisi telefoni?
Kommentaarid: 24 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 24
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Max Powers
 

liitunud: 21.03.2003




sõnum 08.11.2012 11:59:23 vasta tsitaadiga

tsitaat:

SMS Spämm


See ei pea SMSina tulema.
Kommentaarid: 215 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 2 :: 182
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
SurfData
HV Guru
SurfData

liitunud: 19.05.2006




sõnum 08.11.2012 12:12:38 vasta tsitaadiga

jägaja kirjutas:


SurfData kirjutas:
Spoiler Spoiler Spoiler


yup, enne piisas et idioodikaart taskus on, nüüd hakka muretsema mingi uue kaardi pärast ja siis iga kord talvel külmaga seda põuetaskust otsima ja vehkima transporti sisenemisel (kuigi tasuta sõidu õiguse kontroll võiks ju siiski olla ID kaardi põhine, milleks üks mõttetu lisa plastikjunni jälle vaja).


No on sul ikka hea kujutlusvõime, et iga reisija hakkab talvel külmaga sõiduõiguse tõestamiseks kusagile pilusse seda ID kaarti toppima.
Sest muud moodi sa ju masinale ei suuda ID kaardiga sõiduõigust tõestada. Kaua sul selle kiip vastu küll peaks, päevas umbes 6 sisestust juba automaati toppides, lisaks miski tegelinski, kes kaardiga pilule pihta ei saa ja ülejäänud närveldavad selja taga.
Kontaktivaba tehnoloogia paistab ikka palju parema lahendusena.


millest selline järeldus et peab hakkama ID kaarti mingisse pilusse toppima iga kord icon_eek.gif icon_eek.gif icon_eek.gif Miks ma pean MASINALE sõiduõigust tõestama icon_question.gif Sellest ma ei saagi aru, et miks seda vaja on? Point on ikka selles, et kui kontroll tuleb, siis nad kontrollivad ID kaardi pealt, kas on õigus sõita või mitte, täpselt nagu praegu. Ehk siis jätkuks praegune olukord ja kontrollimine, lihtsalt mõttetu kaardiga vehkimine külmade ilmadega jääks ära neil kel õigus tasuta sõita.
Kommentaarid: 84 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 74
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
sukelduja
HV Guru
sukelduja

liitunud: 14.06.2007




sõnum 08.11.2012 12:13:14 vasta tsitaadiga

Max Powers kirjutas:
tsitaat:

SMS Spämm


See ei pea SMSina tulema.

Kuidas ta siis tuleb? Kui emailina, siis mismoodi see telefonile tavalise kliendikaardiga võrreldes eelise annab?
Kommentaarid: 24 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 24
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Draqula
HV Guru

liitunud: 29.10.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 08.11.2012 12:22:47 vasta tsitaadiga

sukelduja kirjutas:
Draqula kirjutas:
tahanteada kirjutas:
sukelduja kirjutas:
jägaja kirjutas:

Kaupmehed on suurelt välja kuulutanud, et nemad ID kaardi põhist kliendikaarti enamjaolt ei rakenda, pidavat olema liiga anonüümne ja kliendikaart on ettevõtte reklaam- ja visiitkaart ka ühtlasi. ID kaart kaupmeeste sõnul seda pole. Seetõttu "tasapisi" tarbija jaoks kliendikardiks ID kaart niipea kindlasti ei saa. Asi on kaupmeeste huvipuuduses kinni. No mõningad erandid välja arvata.

Sama loogika järgi ei sobi kliendikaardiks ta telefon.

Uudiseid ja reklaami ning soodusmüügipakkumisi saab üsna edukalt telefoniekraanile saata. SMS-teavitus / SMS-reklaam on selle turunduse nimed.


Just nimelt, seetõttu on telefon oluliselt atraktiivsem variant kui kliendikaart, kuna telefonisse saab reklaami saatja edastada ka dünaamilist sisu, linke vms.

Mis tekitab suuri privaatsusprobleeme. SMS Spämm on üks jälgimat sorti spämmidest üldse. Või kuidas sa seda ette kujutad? Lähed kassa juurde maksma ja sellel hetkel potsatab sulle terve rida pakkumisi telefoni?


Ma ei kujuta kuidagi ette, pole detailidele mõelnud.
Kanal võimaldab asja, mis teenusepakkujale huvi pakub, seega on huvi võtta kanal kasutusele, maksta kinni arendused - see oli teema mis tundus hetkel vaidluse all olevat: Kas on huvi, miks on huvi, kellel on huvi.

Detailid mõtlevad välja müügiinimesed, kes konsulteerivad tehnikutega (et reaalne lahendus saaks sündida) ning juristidega (et keegi ei saaks reaalse lahenduse kasutamist esimese asjana kohtusse või AKI'sse või kuhuiganes kaevata).

EDIT:
SurfData,

Uus süsteem nõuab siiski iga kord sõiduõiguse tõendamist, kui sõidukisse sisened. Väidetavalt on see koormuse jälgimiseks. Kahjuks on sujuvalt jäänud tähelepanuta teine ots ehk mahaminekud, seega saadakse poolik statistika ning tegelikult lõiguti koormust hinnata ikka ei saa, vaid subjektiivselt hinnates.

Kui kontroll tuleb siis ta kontrollib kas sa oled masina ees vibutanud, kuna sõidu registreerimise kohustus on kehtestatud, vahet pole mis põhjusel.
Tõenäolised kontrollija terminal saab sõiduki süsteemist info ette, mis kaardid on registreeritud ning sina saad trahvi kui: a) puudub kaart või b) kaart olemas, kuid su sõit pole selles liikurmasinas registreeritud ning sõiduõigus pole ostetud ka muul viisil.
Huvitavad saavad olema juhud kus on üks inimene oma kaardiga maksnud mitme inimese sõidu eest, et kuidas neid hakatakse kindlaks tegema - kui kaardile on kantud raha (tegemist pole tallinnlase sõiduõigusega) siis saab ju ühe kaardiga osta 1 ... n sõiduõigust.
Kommentaarid: 42 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 34
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
sukelduja
HV Guru
sukelduja

liitunud: 14.06.2007




sõnum 08.11.2012 12:24:44 vasta tsitaadiga

Draqula kirjutas:
sukelduja kirjutas:
Draqula kirjutas:
tahanteada kirjutas:
sukelduja kirjutas:
jägaja kirjutas:

Kaupmehed on suurelt välja kuulutanud, et nemad ID kaardi põhist kliendikaarti enamjaolt ei rakenda, pidavat olema liiga anonüümne ja kliendikaart on ettevõtte reklaam- ja visiitkaart ka ühtlasi. ID kaart kaupmeeste sõnul seda pole. Seetõttu "tasapisi" tarbija jaoks kliendikardiks ID kaart niipea kindlasti ei saa. Asi on kaupmeeste huvipuuduses kinni. No mõningad erandid välja arvata.

Sama loogika järgi ei sobi kliendikaardiks ta telefon.

Uudiseid ja reklaami ning soodusmüügipakkumisi saab üsna edukalt telefoniekraanile saata. SMS-teavitus / SMS-reklaam on selle turunduse nimed.


Just nimelt, seetõttu on telefon oluliselt atraktiivsem variant kui kliendikaart, kuna telefonisse saab reklaami saatja edastada ka dünaamilist sisu, linke vms.

Mis tekitab suuri privaatsusprobleeme. SMS Spämm on üks jälgimat sorti spämmidest üldse. Või kuidas sa seda ette kujutad? Lähed kassa juurde maksma ja sellel hetkel potsatab sulle terve rida pakkumisi telefoni?


Ma ei kujuta kuidagi ette, pole detailidele mõelnud.
Kanal võimaldab asja, mis teenusepakkujale huvi pakub, seega on huvi võtta kanal kasutusele, maksta kinni arendused - see oli teema mis tundus hetkel vaidluse all olevat: Kas on huvi, miks on huvi, kellel on huvi.

Detailid mõtlevad välja müügiinimesed, kes konsulteerivad tehnikutega (et reaalne lahendus saaks sündida) ning juristidega (et keegi ei saaks reaalse lahenduse kasutamist esimese asjana kohtusse või AKI'sse või kuhuiganes kaevata).

Reaalsus on selline, et ilma nõusolekuta ei või mitte kellelegi mingit reklaami saata, veel vähem tema isikustatud andmeid töödelda.
Kommentaarid: 24 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 24
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Max Powers
 

liitunud: 21.03.2003




sõnum 08.11.2012 12:27:28 vasta tsitaadiga

Reklaami võib näidata mingi keskkonna sees - seda ei pea sulle "saatma" sms/emaili sees. Lisaks pole väga keeruline tekitada valiku võimalus.


Huvitav, miks need RIMI kassade suured ekraanid juba suunatud reklaami ei näita?
Kommentaarid: 215 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 2 :: 182
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
sukelduja
HV Guru
sukelduja

liitunud: 14.06.2007




sõnum 08.11.2012 12:32:48 vasta tsitaadiga

Max Powers kirjutas:
Reklaami võib näidata mingi keskkonna sees - seda ei pea sulle "saatma" sms/emaili sees. Lisaks pole väga keeruline tekitada valiku võimalus.


Huvitav, miks need RIMI kassade suured ekraanid juba suunatud reklaami ei näita?

Milline see keskkond siis oleks? Viibutad oma telefoni kassaaparaadi juures ja enne pini sissetoksimist hakatakse sulle bännereid viskama? Ülejäänud järjekord ootab kuni sa oma pakkumisi vaatad.
Kommentaarid: 24 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 24
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Draqula
HV Guru

liitunud: 29.10.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 08.11.2012 12:33:34 vasta tsitaadiga

sukelduja kirjutas:

Reaalsus on selline, et ilma nõusolekuta ei või mitte kellelegi mingit reklaami saata, veel vähem tema isikustatud andmeid töödelda.


Täiesti nõus, kuid see osa tõenäoliselt ei muutu - sa täidad miski vormi püsikliendiks saamisel või muul moel fikseeritakse su nõusolek reklaami saamiseks, samuti kui vanasti plastkaardi aegadel.

PS! Iseneesest positiivne, et selline diskussioon on tekkinud. Just sellised asjad viivadki avastusteni, mille toel on võimalik tarbijate ahistamisele vastu astuda - tarbija on sellises suhtes paratamatult nõrgem osapool võrreldes poega.
St reaalsus on ikkagi see, et inimesed tahavad saada kraami odavamalt, neile antakse seda reklaami tarbimise hinnaga, mis peaks neid suunama veel rohkem tarbima.
Kaupmehe huvi on anda võimalikult väike soodustus ning saavutada võimalikult suur käive.
Kliendi huvi on saada võimalikult suur soodustus ning minimaalselt reklaamsodi oma postkasti/mobiili vms.
Kuskil vahepeal tasakaalustavad asju tarbijakaitse, AKI ja teised.


viimati muutis Draqula 08.11.2012 12:37:35, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 42 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 34
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Max Powers
 

liitunud: 21.03.2003




sõnum 08.11.2012 12:34:13 vasta tsitaadiga

Ma ei tea, milline see võiks olla.
Kommentaarid: 215 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 2 :: 182
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
SurfData
HV Guru
SurfData

liitunud: 19.05.2006




sõnum 08.11.2012 12:35:38 vasta tsitaadiga

Draqula kirjutas:

EDIT:
SurfData,

Uus süsteem nõuab siiski iga kord sõiduõiguse tõendamist, kui sõidukisse sisened. Väidetavalt on see koormuse jälgimiseks. Kahjuks on sujuvalt jäänud tähelepanuta teine ots ehk mahaminekud, seega saadakse poolik statistika ning tegelikult lõiguti koormust hinnata ikka ei saa, vaid subjektiivselt hinnates.

Kui kontroll tuleb siis ta kontrollib kas sa oled masina ees vibutanud, kuna sõidu registreerimise kohustus on kehtestatud, vahet pole mis põhjusel.
Tõenäolised kontrollija terminal saab sõiduki süsteemist info ette, mis kaardid on registreeritud ning sina saad trahvi kui: a) puudub kaart või b) kaart olemas, kuid su sõit pole selles liikurmasinas registreeritud ning sõiduõigus pole ostetud ka muul viisil.
Huvitavad saavad olema juhud kus on üks inimene oma kaardiga maksnud mitme inimese sõidu eest, et kuidas neid hakatakse kindlaks tegema - kui kaardile on kantud raha (tegemist pole tallinnlase sõiduõigusega) siis saab ju ühe kaardiga osta 1 ... n sõiduõigust.


just sellele ma rõhungi selle idiootsusega. Kuidas nad seda koormust kontrollivad kui trolli on reganud ennast 500 inimest? Vahepeal on lihtsalt 450 inimest maha läinud, aga süsteem seda ju ei tea. Puhas kilplaste värk. Samuti on tegu big brother väikese versiooniga. Kõiki tallinnlasi ja nende liikumisi saab jälgida (või noh vähemalt kust nad stardivad). Kuna kõik tallinnlaste kaardid peavad olema isikustatud ja seega oled jälgitav ning ise pead veel piikustama kus liigud icon_sad.gif Hakka või mittetallinlaseks selle pärast.
Kommentaarid: 84 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 74
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Draqula
HV Guru

liitunud: 29.10.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 08.11.2012 12:42:48 vasta tsitaadiga

SurfData kirjutas:
Draqula kirjutas:

EDIT:
SurfData,

Uus süsteem nõuab siiski iga kord sõiduõiguse tõendamist, kui sõidukisse sisened. Väidetavalt on see koormuse jälgimiseks. Kahjuks on sujuvalt jäänud tähelepanuta teine ots ehk mahaminekud, seega saadakse poolik statistika ning tegelikult lõiguti koormust hinnata ikka ei saa, vaid subjektiivselt hinnates.

Kui kontroll tuleb siis ta kontrollib kas sa oled masina ees vibutanud, kuna sõidu registreerimise kohustus on kehtestatud, vahet pole mis põhjusel.
Tõenäolised kontrollija terminal saab sõiduki süsteemist info ette, mis kaardid on registreeritud ning sina saad trahvi kui: a) puudub kaart või b) kaart olemas, kuid su sõit pole selles liikurmasinas registreeritud ning sõiduõigus pole ostetud ka muul viisil.
Huvitavad saavad olema juhud kus on üks inimene oma kaardiga maksnud mitme inimese sõidu eest, et kuidas neid hakatakse kindlaks tegema - kui kaardile on kantud raha (tegemist pole tallinnlase sõiduõigusega) siis saab ju ühe kaardiga osta 1 ... n sõiduõigust.


just sellele ma rõhungi selle idiootsusega. Kuidas nad seda koormust kontrollivad kui trolli on reganud ennast 500 inimest? Vahepeal on lihtsalt 450 inimest maha läinud, aga süsteem seda ju ei tea. Puhas kilplaste värk. Samuti on tegu big brother väikese versiooniga. Kõiki tallinnlasi ja nende liikumisi saab jälgida (või noh vähemalt kust nad stardivad). Kuna kõik tallinnlaste kaardid peavad olema isikustatud ja seega oled jälgitav ning ise pead veel piikustama kus liigud icon_sad.gif Hakka või mittetallinlaseks selle pärast.


Üks aspekt jäi siinkohal tähelepanuta. PR - aspekt.
Kui tulevad valimised või on vaja mujal näidata suuri numbreid ja tasuta ühistranspordi kasulikkust/kasutatavust, linna poolt rahva toetamist vms.

Siis ei huvita kedagi kui palju keegi kuskil täpselt peale tuli või maha läks. Huvitab ainult üks, võimalikult suur ilus number - palju on kasutajaid, palju sõite tehti - see number, mis sobib eelkõige PR-vankri ette on kättesaadav sõidu alguse registreerimise abil. Kõige kõrgematele otsustajatele polegi rohkem vaja.

Praktiliste asjade tegemine on ülehinnatud ja ammu moest läinud icon_razz.gif
Kommentaarid: 42 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 34
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
T1000
HV kasutaja
T1000

liitunud: 19.03.2007




sõnum 08.11.2012 13:08:59 vasta tsitaadiga

SurfData kirjutas:
Draqula kirjutas:

EDIT:
SurfData,

Uus süsteem nõuab siiski iga kord sõiduõiguse tõendamist, kui sõidukisse sisened. Väidetavalt on see koormuse jälgimiseks. Kahjuks on sujuvalt jäänud tähelepanuta teine ots ehk mahaminekud, seega saadakse poolik statistika ning tegelikult lõiguti koormust hinnata ikka ei saa, vaid subjektiivselt hinnates.

Kui kontroll tuleb siis ta kontrollib kas sa oled masina ees vibutanud, kuna sõidu registreerimise kohustus on kehtestatud, vahet pole mis põhjusel.
Tõenäolised kontrollija terminal saab sõiduki süsteemist info ette, mis kaardid on registreeritud ning sina saad trahvi kui: a) puudub kaart või b) kaart olemas, kuid su sõit pole selles liikurmasinas registreeritud ning sõiduõigus pole ostetud ka muul viisil.
Huvitavad saavad olema juhud kus on üks inimene oma kaardiga maksnud mitme inimese sõidu eest, et kuidas neid hakatakse kindlaks tegema - kui kaardile on kantud raha (tegemist pole tallinnlase sõiduõigusega) siis saab ju ühe kaardiga osta 1 ... n sõiduõigust.


just sellele ma rõhungi selle idiootsusega. Kuidas nad seda koormust kontrollivad kui trolli on reganud ennast 500 inimest? Vahepeal on lihtsalt 450 inimest maha läinud, aga süsteem seda ju ei tea. Puhas kilplaste värk. Samuti on tegu big brother väikese versiooniga. Kõiki tallinnlasi ja nende liikumisi saab jälgida (või noh vähemalt kust nad stardivad). Kuna kõik tallinnlaste kaardid peavad olema isikustatud ja seega oled jälgitav ning ise pead veel piikustama kus liigud icon_sad.gif Hakka või mittetallinlaseks selle pärast.


Loe läbi: http://www.ekspress.ee/news/paevauudised/eestiuudised/saage-tuttavaks-tallinna-uus-piletisusteem.d?id=64822546

Toon sulle olulise välja:
Laiksoo sõnul on ühistransport planeeritud nõukogude ajal ning selle parendamise vajadusest on räägitud juba aastaid. „Aga kuidas sa muudad ühistransporti paremaks, kui infot pole? Keegi ei tea, kui paljud tahaksid sõita ühest linnaosast teise. Uuringud on meeletult kallid. Kui e-seadmetest hakkavad infovood liikuma, saame selle teada,” ütles Laiksoo. „Näiteks — kui sõitja registreerib hommikuti sisenemise Õismäel, ja õhtuti Männikul, siis annab see meile signaali, et aeg oleks luua otseliin Õismäelt Männikule.”
Nimeliselt kellegi liikumist tema sõnul jälgida ei saa. „Saame jälgida kaardi numbrit, aga meie süsteemis statistikamoodul ei luba seda siduda konkreetse inimese isikukoodiga,” ütles Laiksoo.
Kommentaarid: 26 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 26
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
lightbluefox
HV Guru

liitunud: 30.12.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 08.11.2012 13:11:17 vasta tsitaadiga

SurfData, meedias oli kirjas, et väidetavalt pole võimalik analüüse tehes konkreetset isikukoodi ja kaarti kokku panna.
Saab lihtsalt infot mis transpordivahendeid mööda konkreetne kaart liigub ja ehk on seal võimalus tekitada uusi otseliine vms.
Kommentaarid: 45 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 44
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
jägaja
HV Guru
jägaja

liitunud: 06.08.2004




sõnum 08.11.2012 13:27:13 vasta tsitaadiga

sukelduja kirjutas:
jägaja kirjutas:

Kaupmehed on suurelt välja kuulutanud, et nemad ID kaardi põhist kliendikaarti enamjaolt ei rakenda, pidavat olema liiga anonüümne ja kliendikaart on ettevõtte reklaam- ja visiitkaart ka ühtlasi. ID kaart kaupmeeste sõnul seda pole. Seetõttu "tasapisi" tarbija jaoks kliendikardiks ID kaart niipea kindlasti ei saa. Asi on kaupmeeste huvipuuduses kinni. No mõningad erandid välja arvata.

Sama loogika järgi ei sobi kliendikaardiks ta telefon.


Telefoni ekraanile kuvatakse ilmselt miski konkreetse kaupmehe huvidega seotud rakendus, mille peaksid rakendama ja seega ka reklaami või muud teenust tarbima või reklaamima.
Ühesõnaga, kui kaupmehele on asi kasulik ja saab sellega tarbijat suunata siis tuleb see kliendikaart ka telefoni. Mingi NFC tühipalja piiksuga loomulikult mitte.

SurfData kirjutas:
jägaja kirjutas:
Spoiler Spoiler Spoiler


millest selline järeldus et peab hakkama ID kaarti mingisse pilusse toppima iga kord icon_eek.gif icon_eek.gif icon_eek.gif Miks ma pean MASINALE sõiduõigust tõestama icon_question.gif Sellest ma ei saagi aru, et miks seda vaja on? Point on ikka selles, et kui kontroll tuleb, siis nad kontrollivad ID kaardi pealt, kas on õigus sõita või mitte, täpselt nagu praegu. Ehk siis jätkuks praegune olukord ja kontrollimine, lihtsalt mõttetu kaardiga vehkimine külmade ilmadega jääks ära neil kel õigus tasuta sõita.


Mina seda ei järeldagi, on ju vastu võetud otsus, et sõiduõigust (ka tallinlastele tasuta sõitu) peab registreerima tolle piiksumasina juures.
ID kaardi põhine sõiduõigus kaob (vist) ja jääb transporti sisenemisel kohustus oma sõiduõigus registreerida.
Kui ID kaardile tuleks kontaktivaba kiip lisaks, piisaks ka sellest sõiduõiguse tõendamiseks. Hetkel on õpilaspiletitele see kontaktivaba süsteem sisse ehitatud ja seega on need juba multifunktsionaalsemad.

Olen ise aru saanud tolle piiksukaardi eelisest sedamoodi, et sellele saab nn. laadida raha , (mida ID kaardile teha ei saa) seeläbi piiksutad ainult kaarti suvalise validaatori ees suvalises Eesti kohas (tulevikus) ja sõidad.

_________________
" Maailm on täis kõikvõimalike külatarkade kogukondi, kelle ühine joon on teadus- ja tõenduspõhisele elukäsitusele vastandumine."
Kommentaarid: 141 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 126
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
raix022
HV kasutaja
raix022

liitunud: 16.03.2009




sõnum 06.12.2012 12:07:35 vasta tsitaadiga

aga kui telefoni aku tühjaks saab, jääbki maksmata ? icon_neutral.gif
_________________
Vajad veebilehte või e-poodi? https://itson.ee/
veebimajutus.ee promokood (3 kuud tasuta): ITSON
MÜÜA E-POOD! - http://digitalgame.eu (nüüd asub: test.itson.ee/digitalgame)
Kommentaarid: 34 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 34
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
prtv
HV Guru

liitunud: 20.03.2006




sõnum 06.12.2012 12:34:06 vasta tsitaadiga

raix022, siis kasutad muid võimalusi.
_________________
Kommentaarid: 82 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 1 :: 73
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
jägaja
HV Guru
jägaja

liitunud: 06.08.2004




sõnum 06.12.2012 12:35:34 vasta tsitaadiga

NFC ei vajagi toimimiseks energiaallikat telefoni akutoite näol.
NFC ammutab toimimiseks energia hoopis sellest makseterminalist näiteks, mille ees sa oma väljalülitatud NFC telefoniga vehid.

tsitaat:
Mis saab siis, kui mobiiltelefoni aku saab tühjaks?

Kuni 20 euro suurust makset saab teha ka tühja akuga.

_________________
" Maailm on täis kõikvõimalike külatarkade kogukondi, kelle ühine joon on teadus- ja tõenduspõhisele elukäsitusele vastandumine."
Kommentaarid: 141 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 126
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
lightbluefox
HV Guru

liitunud: 30.12.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 06.12.2012 12:46:14 vasta tsitaadiga

Nagunii on see tühine argument, nii nagu võib aku saada tühjaks võib pangakaart koju ununeda, tekib ju sama küsimus, jääbki maksmata? icon_neutral.gif
Kommentaarid: 45 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 44
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Uudised »  Eesti IT ja tehnikaalased uudised »  Pangakaart mobiilis muudab kohe elu mine lehele eelmine  1, 2, 3, 4  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.